اخبار امروز خراسان جنوبی /

بارش برف خراسان جنوبی را سفید پوش کرد 

در اولین روز‌های زمستان، بارش برف سبب سفیدپوش شدن خراسان جنوبی شد.

 

بارش برف در خراسان جنوبی سبب خوشحالی مردم و سفید شدن مناطق و روستا‌های مختلف شده است.

 

 

 

ولایت‌مداری و اخلاص ۲ ویژگی شاخص سردار سلیمانی است

بیرجند – ایرنا – فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از ولایت‌مداری و اخلاص به عنوان ۲ ویژگی شاخص سردار شهید سلیمانی نام برد و گفت: شهدای گرانقدر به این مرحله رسیده‌اند که دیده نشوند.

سردار علی قاسمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) اقامه شد، افزود: ما باید در کنار ولی خدا و همراه ‌ولی خدا در عصر غیبت باشیم و باید صالحین این ویژگی را دارا باشند.

وی گفت: شرط ولایت‌محوری داشتن بصیرت است و اگر بصیرت ایجاد شود ما می‌توانیم تکالیف انقلابی خودمان در قبال ولایت فقیه را با موفقیت انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: شجره طیبه صالحین به تدبیر مقام معظم رهبری و با برنامه‌ریزی بسیج حدود ۱۱ سال است که در بخش‌های مختلف بسیج در حال اجراست و منشاء خیرات و برکات بوده و زمینه آمادگی بسیجیان و پا در رکاب بودن آنان را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: موضوع تعلیم و تربیت در بسیج اقشار مورد توجه و برنامه‌‎ریزی قرار گرفته است تا در این اقشار موثر بسیج، مساله تعلیم و تربیت و شبکه‌ حلقه‌های صالحین را پررنگ‌تر داشته باشیم.

سردار قاسمی با بیان اینکه خداوند متعال ایمان و عمل صالح را در کنار یکدیگر قرار داده و راه سعادت و رسیدن به بهشت را از مسیر عمل صالح و ایمان قرار داده است گفت: مصلحین کسانی هستند که برای اقامه دین خدا قیام می‌کنند و زیر پرچم اسلام در مقابل مفسدین زمین می‌ایستند.

وی افزود: مصلح فردی است که با ایمان در مسیر اصلاح جامعه و خودش بلند می‌شود و در این مسیر تا شهادت پیش می‌رود؛ مصلح برای شایستگی‌های اعتقادی، اخلاقی و عملی قدم برمی‌دارد و آراسته به ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به وظیفه صالحان در عصر غیبت گفت: شناخت ولی خدا در این عصر مهم است و باید بستر را فراهم کنیم که بتوانیم از پرتو نور امامت بهره ببریم.

وی افزود: در این دوران انتظار فرج آن هم انتظار سازنده و انقلابی در زمینه‌های سیاسی، فکری، اخلاقی و خدماتی در اقشار بسیج و همه جامعه اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سردار قاسمی اظهار داشت: پشتیبانی از مستضعفان و دشمنی و مبارزه با مستکبران از وظایف مصلح در دوران غیبت است و پیروی از حکومت دینی و ولی فقیه زمان تکلیف مهمی در دوران غیبت به شمار می‌رود.

وی گفت: حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت و ایستادگی در راه ولایت شهید شدند و حاج قاسم هم همین گونه بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: کمک به دولت‌سازی اسلامی، کمک به اسلامی شدن رفتارها و پاسخگویی مسوولان، انجام کارهای مردم‌یاری، انجام امر به معروف و نهی از منکر و ترویج تفکر بسیجی از انتظارات ما از بسیجیان در دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: باید آثار رفتارهای اسلامی در ادارات دیده شود که این وظیفه بسیجیان در دستگاه‌های اجرایی را سنگین می‌کند.

سردار قاسمی به حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: سنت الهی بر آزمایش انسان‌هاست و برای آزمایش شرایط خطیری پیش می‌آید که انسان‌ها باید بتوانند حق و باطل را با سلاح بصیرت تشخیص دهند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی در سال ۸۸ بعد از صبر، ایستادگی و شناخت به این مرحله رسیدند لذا سخت‌ترین امتحانات با فتنه و با حضور مردم در صحنه‌های مختلف انجام می‌شود، شناخت حق از باطل کار سختی است و برای این منظور ما حجت، راهنما و شاخص می‌خواهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه راهنما و حجت ما در دوران غیبت امام عصر (عج)، ولی فقیه به عنوان نایب عام امام زمان است گفت: ولایت‌محوری از شرایط ظهور است و امروز تکلیف سنگینی داریم که باید با اراده، عشق و شناخت و تعهد بتوانیم در راه ولی فقیه و پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم که انتظار ما از حلقه‌های شجره بسیج این است این موضوع را تبیین و تشریح کنند.

 

 

 

 

 

راه اندازی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در خراسان جنوبی

با پیگیری نماینده مردم شهرستانهای بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ، شعبه صندوق تامین خسارت‌های بدنی تا پایان سال در استان راه اندازی خواهد شد.

بهزاد پور مدیر عامل صندوق خسارت‌های بدنی کشور در پاسخ به درخواست آقای خسروی نماینده مردم شریف شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازی این صندوق در مرکز استان اعلام کرد:  تا پایان سال این صندوق در خراسان جنوبی  راه اندازی خواهد شد.

 

 

 

 

برگزاری آزمون ورودی دانشگاههای افسری ارتش در بیرجند

آزمون ورودی دانشگاههای افسری ارتش ، امروز همزمان با سراسر کشور در بیرجند برگزارشد.

جانشین مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) بیرجند گفت: صبح امروز ۴۳۵ نفر از جوانان مومن و متعهد و انقلابی استان در سه رشته ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی در محل دانشگاه بیرجند برای ورود به دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ، بایکدیگر رقابت کردند.

سرهنگ کوشکی با بیان اینکه  این افراد ۵ آبان در آزمون ثبت نام کردند ، افزود: افرادیکه در این آزمون پذیرفته شوند ، برای ادامه فرآیند استخدام و انجام معاینات پزشکی و آمادگی جسمانی به تهران اعزام خواهند شود.

وی گفت: قرار است افراد پذیرفته شده پس از اتمام این مراحل در نیروهای چهارگانه ارتش استخدام شوند.

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند:

دشمن شناسی نیاز جامعه امروز/۳

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن شناسی، نیازجامعه امروز است و همان گونه که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دشمن شناس بود باید این مسئله در جامعه ترویج شود.

 آیت الله عبادی  نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه امروز بیرجند با بیان اینکه سردار شهیددشمن شناسی نیاز جامعه امروز حاج قاسم سلیمانی ، خالص شده بود و به همین علت از جان گذشت و در راه خدا به شهادت رسید گفت: احساس مسئولیت و وظیفه شناسی، حاج قاسم سلیمانی را راهی نبرد حق علیه باطل کرد.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: دشمن شناسی، نیاز جامعه امروز است، بنابراین، همان گونه که، شهید حاج قاسم سلیمانی، دشمن شناس بود باید این مسئله، بیش از پیش در جامعه ترویج شود.
خطیب جمعه بیرجند بر ادامه راه شهدا و سردار دل‌ها تاکید کرد و گفت: انگیزه سردار شهید سلیمانی ، دشمن ستیزی بود لذا لباس رزم بر تن کرد و در مرز‌های خارج از کشور، خالصانه، در خط مقدم، به مبارزه پرداخت.
آیت الله عبادی،  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را، افتخار اسلام و ایران دانست و مکتب او را ارزشمند خطاب کرد.
همچنین فرمانده سپاه انصار الرضای استان هم، از فتنه سال ۸۸، به عنوان آزمایشی مهم یاد کرد و گفت: در این آزمایش ، انسان‌های خالص ، با بصیرتی که داشتند سربلند شدند و معدود افرادی که دچار شک و دودلی گشتند از صف مخلصان خارج شدند.
سردار قاسمی افزود: جامعه اسلامی نیاز به راهنما دارد که ولی فقیه ، بهترین راهنماست و تدابیر ایشان، نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کند.
فرمانده سپاه انصارالرضای استان ، ولایت محوری در جامعه را ضروری عنوان کرد و گفت: با اطاعت از رهبری، می‌توان کشور را به سرمنزل اصلی رساند لذا باید، بیش از پیش، پشتیبان، ولی فقیه بود.
سردار قاسمی بر نهادینه شدن رفتار و کردار اسلامی تاکید کرد و افزود: آثار رفتار اسلامی را باید در جامعه دید و در کنار آن، تفکر بسیجی و امر به معروف و نهی از منکر را ترویج کرد.

 

قربانی شدن یک نفر دیگر بر اثر کرونا در خراسان جنوبی/۴

با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان آمار جان باختگان این بیماری به هزار و ۲۶۸ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۸۰ آزمایش ملکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۳۲ بیمار جدید و از ۱۷۸ تست سریع ۳۰ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۳۵۸ تست ملکولی و سریع ۶۲ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد یک مورد از بشرویه، ۲۳ مورد از بیرجند، ۴ مورد از خوسف، ۱ مورد از زیرکوه، ۱۹ مورد از طبس، ۴ مورد از فردوس، ۳ مورد از قاینات و ۷مورد از نهبندان شناسایی شد و شهرستانهای درمیان، سرایان و سربیشه مورد جدیدی از این بیماری گزارش نشد.

به گفته وی در حال حاضر ۹۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۲ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفرشان وخیم است.

 

 

 

 

 

اجرای “پیشانی بلند” در اندرزگاه نسوان بیرجند/۲

اجرای "پیشانی بلند" در اندرزگاه نسوان بیرجند
نمایش “پیشانی بلند” به کارگردانی و نویسندگی احسان محمدیان در در اندرزگاه نسوان بیرجند اجرا شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این نمایش با موضوع اعتیاد و به مناسبت آغاز هفته بصیرت، پنجشنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۰ ویژه مددجویان بند نسوان زندان بیرجند اجرا و با استقبال بسیار خوب تماشاگران روبرو شد.

با توجه به اهمیت پرداختن به موضوع مواد مخدر و آسیب های این معضل اجتماعی بر بانوان، اندرزگاه نسوان بیرجند برای اجرای این برنامه هنری انتخاب شد.

پس از اجرای نمایش، نکات آموزشی لازم درخصوص پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، توسط احسان محمدیان کارگردان «پیشانی‌بلند» و دانش‌آموخته رشته آسیب‌های اجتماعی گرایش مواد مخدر، به بانوان اندرزگاه ارائه شد.

گفتنی است؛ در نمایش «پیشانی‌بلند» زهرا شبان و مهناز امیرآبادی زاده به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداختند و از عوامل اجرایی نیز می‌توان به سید علیرضا سیدی به عنوان دستیار کارگردان، ثمین شهریاری به‌عنوان گریمور و محسن ضیاء به عنوان مدیر صحنه اشاره کرد.

 

صعود تیم فوتوالی خراسان جنوبی به جمع چهار تیم برتر جام ستارگان کشور/۷

صعود تیم فوتوالی هیات ورزش روستایی خراسان جنوبی به جمع چهار تیم برتر جام ستارگان فوتوالی کشور

تیم فوتوالی هیات ورزش روستایی خراسان جنوبی به جمع چهار تیم برتر جام ستارگان فوتوالی کشور صعود کرد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، تیم فوتوالی هیات ورزش روستایی خراسان جنوبی به جمع چهار تیم برتر جام ستارگان فوتوالی کشور صعود و با نمایش خیره کننده پس از غلبه بر میزبان و تیم اصفهان به جمع چهار تیم برتر کشور راه یافت و در مرحله نیمه نهایی به مصاف زنجان خواهد رفت. گفتنی است : این دوره از مسابقات به مدت دو روز به میزبانی کرمان برگزاری می شود .

معرفی برترین های مسابقات طناب کشی کارمندان دولت/۷

معرفی برترین های مسابقات طناب کشی کارمندان دولت در بخش آقایان

برترین های مسابقات طناب کشی کارمندان دولت در بخش آقایان مشخص شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مسابقات طناب کشی کارکنان دولت با حضور هشت تیم از ادارات کل استان در سالن سرو آغاز و پس از برگزاری مسابقات گروهی و نهایی با شناخت برترین ها به پایان رسید. گفتنی است در این مسابقات اداره کل راه و شهرسازی مقام اول ، اداره کل امور مالیاتی مقام دوم ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی مقام سوم و اداره کل میراث فرهنگی مقام چهارم را از آن خود کردند و سازمان معدن تجارت خراسان جنوبی به عنوان برترین تیم اخلاق معرفی شد . شایان ذکر است مسوولیت برگزاری و داوری مسابقات برعهده آقایان. مهدی امیرابادی زاده، مهدی سمویی، ابوالفضل علیزاده و علیپور بود.

نجمه خدمتی قهرمان مسابقات آزاد تفنگ بانوان کشور شد/۷

نجمه خدمتی قهرمان مسابقات آزاد تفنگ بانوان کشور شد

دومین دوره مسابقات آزاد سلاح‌های بادی در رشته تفنگ ۱۰ متر بادی بانوان در تاریخ ۹ دی ماه سال جاری در سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ، این دوره از رقابت‌ها در گروه سنی جوانان و نوجوانان و گروه بزرگسالان در حالی برگزار شد که بیش از ۹۰ ورزشکار در خط آتش با هم به رقابت پرداختند که در نهایت در بخش جوانان و نوجوانان خانم‌ها فاطمه امینی از اصفهان، آرمینا صادقیان از ایلام و یلدا سلیمانی از تهران به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند. همچنین نجمه خدمتی از خراسان جنوبی، فاطمه کرم‌زاده از بوشهر و سیده‌رویا صبح‌خیز از قم در بخش بزرگسالان موفق شدند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این دوره از رقابت‌ها را به‌دست آورند.

 

 

دعوت بازیکن هندبال طبس به اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان/۷

حضور بازیکن تیم نوجوانان هندبال زغال سنگ طبس نیز به اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان هندبال ایران

احسان قاسمیان بازیکن تیم نوجوانان هندبال زغال سنگ طبس  به اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان هندبال ایران فراخوانده شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، احسان قاسمیان بازیکن نوجوان و آینده دار باشگاه زغال سنگ طبس که سابقه بازی در لیگ برتر آقایان را نیز دارد برای حضور در اردوی انتخابی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران راهی تهران شد قبل از این نیز آقایان علیرضا باقری و محمدرضا زمانی در لیست انتخابی تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان قرارگرفته بودند که با اضافه شدن احسان قاسمیان تعداد بازیکن طبسی فراخوانده شده به این اردو به سه نفر رسید. این اردو تا روز یکشنبه ۱۲ دی ماه در تهران ادامه خواهد داشت و افراد برگزیده به عضویت تیم ملی نوجوانان هندبال ایران در خواهند آمد.

 

انتخاب دو عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند به‌عنوان اعضای هیات علمی برتر کشور /۲-۳

 
براساس اعلام معاونت پژوهشی و دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دو استاد دانشگاه بیرجند به‌عنوان اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند‌.
انتخاب دو عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند به‌عنوان اعضای هیات علمی برتر کشور در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه سال‌۱۴۰۰

به گزارش امروز خراسان جنوبی، براساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدمهدی خطیب، استاد گروه زمین شناسی و دکتر رضا شریعتی‌نسب استاد گروه مهندسی برق قدرت به‌عنوان اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت کشور معرفی شدند.
طبق شاخص­‌های تعیین شده از طرف وزارت عتف ۱۰۵ عضو هیات علمی برتر از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور براساس سنجش انجام شده در بخش‌های؛ مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه­‌ریزی­‌های ملی و منطقه‌ای، مهم‌ترین قراردادهای تقاضا محور و دستاوردهای ویژه و کاربردی و همکاری ویژه با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره‌وری و کارآیی و نقش آفرینی موثر در ایجاد و فعالیت شبکه‌های علمی و تشکل‌های تخصصی اثرگذار معرفی شدند.

 

 

 

 

درخشش ۲ دانشجوی دانشگاه بیرجند در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور/۲-۳

درخشش ۲ دانشجوی دانشگاه بیرجند در مرحله سراسری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور

مراسم آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با معرفی نفرات برتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. این مراسم ۲ نفر از دانشجویان دانشگاه بیرجند به نام های آقایان، عارف پیشه ور در بخش معارفی و رشته آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) حائز رتبه دوم و سعیدعلیشاهی در بخش آوایی و رشته حفظ ۵ جزء قرآن کریم موفق به کسب رتبه سوم این جشنواره گردیدند.
سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور شامل ۹ بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و بخش نوآفرینی‌های قرآنی بود که

 

 

 

 

دی ماه،آخرین مهلت شرکت درجشنواره تجارب برترتربیتی/۲-۳

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پایان دی، آخرین مهلت شرکت در جشنواره تجارب برتر تربیتی ، مشاوره ای و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرشید جعفری افزود:  کلیه همکاران فرهنگی می توانند در دهمین دوره جشنواره تجارب برتر تربیتی ، مشاوره ای و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی شرکت کنند.

وی،شناسایی،مستندسازی، معرفی، ثبت و کاربست تجارب و ابتکارات تربیتی مدارس، مراکز پرورشی و ادارات، زمینه‌سازی برای تحقق هدف‌های عملیاتی و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، ایجاد و توسعۀ فرصت ایده پردازی، طراحی راهکارهای نوآورانه و دستیابی ظرفیت‌های پنهان آموزش‌وپرورش را از مهم ترین اهداف این جشنواره برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: این جشنواره در۴بخش تربیتی،مشاوره ای،مراقبت دربرابر آسیب های اجتماعی وتجربه‌های ماندگار برگزار می‌شود.

به گفته جعفری از بین کلیه  آثار  ارسالی ۱۶ اثر برگزیده به مرحله کشوره راه می یابد.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی در بیرجند /۲-۳

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی حاج مهدی حسنی برگزار می شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مرضیه صابری با بیان این خبر، عنوان کرد: این مراسم شامگاه یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ بعد از نماز مغرب و عشاء در محل آستان متبرکه شهدای باقریه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر قرائت قرآن کریم توسط قاری و استاد بین المللی حاج مهدی حسنی، وحید سازنده و محمد پور رفعتی، از قاریان برجسته خراسان جنوبی نیز در این مراسم به قرائت قرآن خواهند پرداخت.

صابری از اجرای گروه مدیحه سرایی تبیان نیز در این مراسم خبر داد و گفت: این محفل با همت آستان مقدس امامزادگان باقریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآن و عترت استان و آستان مقدس امامزادگان باقریه برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه:

مردم هر جا صداقت ببینند به صحنه می‌آیند/۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:هر جایی که مردم صداقت را احساس کنند جلوتر از دولت برای حفظ انقلاب به صحنه می‌آیند.

آیت الله عبادی در دیدار با دست اندرکاران مراسم بزرگداشت حماسه ۹دی و دهه بصیرت گفت: از شروع انقلاب، دشمن هزینه‌های زیادی را با توطئه ها، فتنه ها، ترور‌ها و دشمنی‌ها با انواع جنگ‌های نرم و فضای مجازی برملت ایران تحمیل کرده که فتنه سال۸۸ یکی از آنها بوده است.

وی ابا اشاره به اینکه در تمام این دسیسه‌های دشمن در این سال ها، ما شهید داده ایم و نخبگان و جوانان فرزندان زیادی را از دست داده ایم افزود: در فتنه ۸۸دشمن می‌خواست با فریب دادن مردم آنها را باهم درگیر کند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین گفت: در سال۸۸ مردم بعد از ۸ماه متوجه مکر و حیله دشمن شدند و زمانی که دیدند به مقدساتشان توهین شده و برای اعتقاداتشان به اباعبدالله(ع) و حفظ این نظام، با شکوه به صحنه آمدند و این توطئه‌ها را با یکپارچگی خنثی کردند.

آیت الله عبادی افزود: بعد از فتنه۸۸ هم مکر و حیله دشمن بوده و هست، اما مردم شریف و همیشه در صحنه ایران در همین آخرین دسیسه دشمن که حمله سایبری در سیستم‌های بنزین بود با فاصله‌ی بسیار کوتاه متوجه شده و توطئه دشمن را خنثی کردند.

حجت الاسلام ملایی مشاور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم هم از اجرای برنامه‌های مختلفی در مناسبت‌های پیش رو از جمله سالگرد شهادت سردار سلیمانی، وفات آیت الله مصباح و در دهه بصیرت شامل شب شعر، میز خدمت، اعزام گروه‌های جهادی، مسابقات ورزشی و برنامه‌های قرآنی در سطح استان اجرا خواهد شد.

سردار یوسفی جانشین فرمانده سپاه انصارالرضای استان هم در این جلسه گفت: بیش از ۷۰۰برنامه شاخص و محوری برای این ایام در سطح مساجد و پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت سطح استان در حال اجراست.

 

 

 

قبولی ۷۲درصد شرکت کنندگان در آزمون‌های صنعت ساختمان/۲-۳

از ابتدای سال ۷۲درصد شرکت کنندگان در آزمون‌های صنعت ساختمان در خراسان جنوبی قبول شده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: از قبولی ۷۲ درصد شرکت کنندگان در آزمون‌های صنعت ساختمانابتدای سال ۸۳۱نفر در آزمون‌های صنعت ساختمان شرکت کرده اند که از این میان ۵۹۹نفر در آزمون‌ها قبول شده اند.

محمدعلی عرب افزود: شاغلان حوزه صنعت ساختمان که در دوره‌های آموزشی شرکت کرده اند و موفق به دریافت گواهینامه مربوطه شده اند علاوه بر ارتقاء سطح علمی و مهارتی می‌توانند از مزایای پیش بینی شده در بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی گفت: از ابتدای سال سه نوبت آزمون هماهنگ صنعت ساختمان برگزار شده است و یک نوبت دیگر نیز تا پایان سال در بهمن برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: مشاغل ساختمانی جایگاه ویژه‌ای در اشتغال دارد و هم اکنون ۱۱هزار کارگر ساختمانی در خراسان جنوبی که نیازمند رصد آموزشی و مهارتی هستند نان خانواده خود را از این صنعت تامین می‌کنند.

 

 

 

 

 

کاهش ۵۰درصدی فوتی‌های کرونایی در خراسان جنوبی/۲-۳

موارد فوت ناشی از بیماری کرونا در استان در هشت روز ابتدایی دیماه در مقایسه با آذر ۵۰درصد کاهش دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان گفت: در هشت روز ابتدایی دی در استان ۶مورد فوت ثبت شده که در مقایسه با همین مدت در ماه آذر که ۱۴مورد فوت ثبت شده، تعداد موارد مرگ و میر ۵۰درصد کاهش داشته و بطور میانگین ۰.۷۵ مورد مرگ روزانه براثر کرونا رخ داده است. 

شریف زاده با بیان اینکه در ماه آذر در مجموع ۴۳نفر بر اثر کرونا جان خودرا از دست دادند که بطور میانگین ۱.۴دهم مورد مرگ روزانه گزارش شده افزود: در آبان ۳۳مورد فوت با میانگین ۱.۱مرگ در روز، مهر ۵۴مورد با ۱.۸مورد مرگ روزانه و در شهریور ۱۰۲مورد فوتی با ۳.۳مرگ در روز ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در آذرماه موارد ابتلا ۵۳۵ نفر و موارد بستری ۱۵۹نفر بوده و در هفته ابتدای دی ۲۴۰مورد ابتلا و ۶۸مورد بستری ثبت شده گفت: آمار موارد ابتلا نیز در هشت روز ابتدای دی ماه در مقایسه با همین مدت در ماه آذر حدود ۵۵ویک دهم درصد و موارد بستری کرونایی در استان ۵۷ و دو دهم درصد بستری کرونا در استان کاهش داشته است.

 

 

 

 

 

کویر تایر، مثل نگینی در صنعت کشور می درخشد/

استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت کویر تایر خراسان جنوبی، مثل نگینی در صنعت کشور می درخشد.

قناعت با بیان این مطلب در جریان دیدار و گفتگوی مدیرعامل و دستکویر تایر، مثل نگینی در صنعت کشور می درخشد اندرکاران  کویر تایر و بازدید از این واحد تولیدی گفت: کویرتایر که طی سال های گذشته فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته تا به جایگاه فعلی برسد و این اشتغالزایی را رقم بزند، الان مثل نگینی در کشور می درخشد.
وی افزود: لاستیک سازی، صنعتی پیچیده است و تکنولوژی بالایی لازم دارد و کویرتایر به این لحاظ شرایط مطلوبی دارد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: فعالان و دست اندرکاران این مجموعه، مجاهدان عرصه تولید استان و کشور هستند و آن چه در این مجموعه ارزشمند و قابل تأمل است، علاوه بر تسلط بر کار علمی و اجرایی، کار تیمی و گروهی است.
آقای قناعت افزود: اعضای تیم در این مجموعه، کار خود را قبول دارند و عملکردشان با اعتقاد و باور همراه است که این بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به تعاریفی که از داشته های خراسان جنوبی می شود، این استان را سرزمین ناشناخته ها خواند و گفت: این استان اگر چه به عنوان منطقه ای محروم شناخته شده اما از ظرفیت های بی نظیری برخوردار است.
به گفته استاندار؛ یکی از مهمترین ناشناخته های استان، نیروی انسانی ماهر، پیگیر و به روز است.
خراسان جنوبی؛

تمام توطئه های شوم دشمنان، با بصیرت بالای مردم نقش بر آب می شود

وزیر اطلاعات گفت: تمام توطئه های شوم دشمنان، با بصیرت بالای مردم به مانند فتنه ۸۸ نقش بر آب می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، وزیر اطلاعات در جلسه شورای تامین استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال ۸۸تمام توطئه های شوم دشمنان، با بصیرت بالای مردم به مانند فتنه ۸۸ نقش بر آب می شود آمریکا و رژیم صهیونیستی با کمک دشمنان خارجی و حمایت از فتنه گران داخلی تلاش کردند تا زمینه براندازی نظام را فراهم کنند، گفت: تمام این فتنه ها در ۹ دی با هوشیاری و بصیرت بالای مردم و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، افزود: دشمنان خیال می کردند با شهادت حاج قاسم سلیمانی محور مقاومت در منطقه تضعیف خواهد شد، اما نمی دانستند خون پاک حاج قاسم و ابو مهدی المهندس ، محور مقاومت را بیمه می کند و تربیت شدگان مکتب حاج قاسم ،آمریکا را از منطقه اخراج می کنند.

وی با اشاره به امنیت مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران گفت: این امنیت به برکت خون شهدا و با هدایتهای مقام معظم رهبری و همراهی مردم ایجاد شده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه دشمنان ما تمام امکانات خود را بسیج کرده اند، گفت: حتی دخالت آمریکا در امور عراق ، افغانستان و سوریه هم با هدف خدشه وارد کردن به انقلاب اسلامی ایران بود، اما در نهایت از منطقه گریختند و نظام و انقلاب اسلامی ایران استوار تر شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم امید به آینده در بین مردم بیشتر شد، گفت: باید همه مسئولان تمام تلاش خود را برای حفظ این اعتماد و بهبود شرایط کشور بکار گیرند.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور ‌انقلابی و ولایی در حوادث و اتفاقات مختلف در بین مردم و هچنین حضور در استانهای مختلف افزود: باید همه مسئولان این اقدامات رئیس جمهور را سرلوحه کار خود قرار دهند تا مردم احساس کنند مسئولان در کنارشان هستند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استانی امن با مردمانی متدین ، انقلابی ،ولایی و همیشه در صحنه است، گفت: امیدواریم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای این مردمان شهید پرور باشیم.

همچنین در این جلسه استاندار خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه ۹ دی ، روز غرور آفرین بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی است که در تاریخ به عنوان یوم الله ماندگار شده است، گفت: در این روز خیل عظیم امت ولایتمدار و بصیر، با رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب اوج عزت، استقلال و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند و نقشه های شوم فتنه گران را نقش بر آب کردند.

آقای قناعت، خراسان جنوبی را سرزمین مردمان متدین، انقلابی و ولایت مدار دانست و گفت: امروز این استان به برکت تلاشهای دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی و نیروهای مسلح، اعضای شورای تامین و همراهی مردم در صدر استانهای امن کشور قرار دارد.

آقای اسحاقی نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به رویکرد جدید وزارت اطلاعات گفت: در دولت سیزدهم وزارت اطلاعات تلاش دارد قبل از اینکه فسادی رخ دهد جلوی آن را بگیرد که این کار جای قدردانی دارد.

در این جلسه مدیر کل جدید اطلاعات استان معرفی و از خدمات مدیر کل سابق قدردانی شد.

وزیر اطلاعات همچنین امروز در مراسم گرامیداشت ۹ دی در بیرجند حضور یافت.

وزیر اطلاعات در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه تقارن نه دی و شهادت حاج قاسم، بصیرت را برای ما روشن میکند، گفت: سران فتنه هم دستان قاتلین حاج قاسم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب افزود : مردم با حضور هوشمندانه و با بصیرت خود، توانستند باری دیگر دشمن را مایوس کنند و انقلاب را با رهبری مقام معظم رهبری تدوام بخشند.

وی همچنین با حضور در ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان، به تماس های مردمی پاسخ و دستورات لازم را صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب همچنین با حضور در گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

 

 

 

 

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در بیرجند/۷

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همایش پیاده رویبرگزاری پیاده روی خانوادگی در بیرجند خانوادگی  از سوی فدارسیون ورزش‌های همگانی به طور همزمان با سراسر کشور در بیرجند برگزار شد. 

چراغ بیرجندی رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان گفت: در این همایش پیاده روی نیرو‌های مسلح  به همراه خانواده هایشان  مسیر بند دره را پیمودند.

در پایان این رویداد ورزشی به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی اهداء شد.

همچنین برپایی ورزش صبحگاهی از جمله برنامه‌های این همایش بود.

 

 

 

افزایش دو برابری تزریق دز سوم کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: در یک هفته اخیر مقدار تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان دو برابر افزایش داشته ، اما همچنان مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کم است.

دکتر موسوی میرزایی با بیان اینکه در یک هفته اخیر حدود ۶۴ هزار و ۴۵۵نفر دز سوم واکسن را تزریق کرده اند ، گفت: این تعداد در مقایسه با هفته قبل افزایش دو برابری نشان می دهد اما  میزان مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون مطلوب نیست و آمارها گویای مراجعه اندک مردم است.

وی با بیان اینکه تزریق دز سوم تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد ابتلا و  بستری افراد داشته است، افزود: این واکسن در پیشگیری از ابتلا به سویه جدید (امیکرون) نیز بسیار تاثیرگذار بوده که لازم است تمامی افراد بالای ۱۸ سال که واجد شرایط تزریق هستند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فعالیت ۵ مرکز واکسیناسیون در بیرجند نیز خبرداد .

وی با بیان اینکه تعدادی کیت تشخیص سویه جدید (امیکرون) در استان وجود دارد که بنا به پروتکلهای اعلامی وزارت بهداشت از برخی افراد نمونه گرفته می شود، گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به امیکرون دراستان مشاهده نشده است.

 

 

 

 

صدور هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی جدید/۲

هواشناسی خراسان جنوبی ، درخصوص فعالیت سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه در منطقه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس اخطاریه  صادر شده، فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه ۱۲دی در استان آغاز و تا اواخر وقت دوشنبه ۱۳دی ادامه می یابد که وزش شدید باد لحظه ای، رگبار شدید باران گاهی رعد و برق در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها با احتمال بارش برف و تشکیل مه را سبب خواهد شد.

مناطق تحت تاثیر این سامانه شهرستانهای نهبندان، سربیشه، سرایان، خوسف، بیرجند، غرب قائنات، شرق فردوس، طبس، غرب درمیان پیش بینی شده است.

حاجی آباد زیرکوه رکورددار بارش‌های خراسان جنوبی

همچنین در شبانه روز پنجشنبه حاجی آباد زیرکوه با ۱۸میلیمتر باران، بیشترین بارش استان را ثبت کرد.

کارشناس هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته در استان آغاز شده بود، در بخشهای مختلفی از استان بارشهای خوبی را ثبت کرد.

زارعی با بیان اینکه بیشترین بارش ثبت شده در ۲۴ساعت گذشته در حاجی آباد زیرکوه با ۱۸میلیمتر بارندگی بوده افزود: در این مدت به ترتیب در آرین شهر و ماهمیران ۱۶میلیمتر، آبیز ۱۵میلیمتر، چاه طالب و زهان ۱۴میلیمتر، خنگ و محمدآباد پسکوه ۱۲میلیمتر، محمدشهر ۱۰میلیمتر، زنوغان۹، دوست آباد و مود۸، قاین و اسفندیار ۷، خوسف و علی آباد زارعین ۶، سه قلعه و درمیان ۵، سرند طبس، چیروک ، پیکوه، ایستگاه جنوب بیرجند، معصوم آباد، ایستگاه فرودگاهی بیرجند ۴میلیمتر، کلاته سورگ، عباس آباد، دیهوک، فتح آباد قاین، سربیشه، مختاران، درح ۳میلیمتر، نهبندان، سرایان، کریمو و بغداده ۲، معدن پروده، کفاز و فردوس یک میلیمتر باران باریده و شهرهای طبس، بشرویه بارشهای ناچیزی را گزارش کردند.

 

 

 

آسمانی شدن مادر شهید رضائی زال/۲

مادر شهید محمد رضائی زال در فردوس آسمانی شد.

مرحومه عفت پورزال مادر شهید محمد رضائی زال بر اثر کهولت سن به فرزند آسمانی شدن مادر شهید رضائی زالشهیدش پیوست.

پیکر مرحومه ساعت ۱۴:۳۰ در بهشت اکبر فردوس تشییع خواهد شد.

شهید محمدرضائی زال متولد ۱۳۴۴ در تاریخ نوزدهم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه خرمشهر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وزیر اطلاعات:

عزم دولت بر حل مشکلات معیشتی است/ شکسته شدن فضای تحریم‌ها/۲-۳

عزم دولت بر حل مشکلات معیشتی است/ شکسته شدن فضای تحریم‌ها

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه عزم دولت بر حل مشکلات معیشتی است، گفت: تعاملات با همسایگان موجب شکسته شدن فضای تحریم‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: مردم در روز نهم دی ماه با حضور در خیابان‌ها و تجدید میثاق با انقلاب و ولایت دشمنان را مأیوس کردند.

وزیر اطلاعات با اشاره با اینکه مردم ما همواره و همیشه پایبند آرمان‌های امام و شهداء هستند، بیان‌کرد: مردم با مشکلات عدیده اقتصادی رو به رو هستند که عزم دولت بر بهبود اوضاع معیشتی مردم و از بین بردن رانت‌هایی است که به اسم معیشت ایحاد شده است.

خطیب با بیان اینکه برخی با بهره از امکانات کشور و بیت المال و از راه رانت به ثروت دست یافتند، ادامه‌داد: تلاش و خواست دولت بر از بین بردن زمینه رانت است.

وی یادآور شد: نمونه‌ای از تلاش‌های دولت برای حل مشکلات و گره‌های جامعه تأمین واکسن مورد نیاز کشور است که با رایزنی‌های شخص رئیس جمهور و پیگیری و بسیج وزارتخانه‌های مختلف و با تلاش همه محقق شد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نشان داد در سخت‌ترین شرایط با تلاش و توکل بر خدا می‌توان مشکلات را رفع کرد، گفت: امید داریم که با اجرایی شدن تصمیمات گرفته شده از سوی دولت در آینده نزدیک شاهد کاهش مشکلات اقتصادی مردم و رفاه باشیم.

خطیب بیان‌کرد: علی‌رغم تحریم‌های دشمن در شرایط فعلی میزان ارز، درآمدهای دولت و فروش نفت خوب است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه دولت سیزدهم و رئیس جمهور به ارتباط با همسایگان است، افزود: در مدتی که از شروع فعالیت دولت گذشته، ارتباطات بسیار خوبی با کشورهای منطقه بر قرار شده و به نوعی فضای تجریم‌ها نیز شکسته شده است.

وزیر اطلاعات گفت: با ارتباطات و تعاملات بیشتر با کشورهای منطقه، افق‌های روشنی برای تجار کشور نیز ایجاد می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

۹ دی تجلی پایبندی مردم به انقلاب و اسلام است

۹ دی تجلی پایبندی مردم به انقلاب و اسلام است

فردوس-قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از سرمایه های بزرگ انقلاب اسلامی همراهی مردم با انقلاب، رهبری و اسلام است که حماسه ۹ دی نمونه بارز آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی صبح پنج شنبه در مراسم محوری گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی در شهرستان فردوس افزود: پیوند مردم با امام راحل و پس از آن مقام معظم رهبری از مهمترین عوامل ماندگاری این نظام و بالندگی انقلاب است.

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم ولی مردم پای انقلاب و نظام هستند.

نوفرستی تصریح کرد: دشمنان در تمام این سالها تلاش کرده بین مردم و رهبری شکاف ایجاد کند ولی به فضل الهی این پیوند روز به روز مستحکم تر شده است.

ولی به تاریخ حضرت موسی و صدر اسلام اشاره کرد و گفت: در مقاطعی مردم از رهبر و امام خویش فاصله گرفتند و فرصت را به دست دشمن دادند و نتیجه آن شد که تشکیل حکومت اسلامی به سرانجامی نرسید.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به برنامه های دراز مدت و کوتاه مدت دشمنان اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن هیچ ابایی ندارد و حیایی ندارد تا درب خانه وحی آتش بزند و ریسمان بر گردن جانشین پیامبر بیندازد بلکه برای آنان نتیجه مهم است.

وی عنوان کرد: بدترین دوران اسلام حاکمیت معاویه بر مسلمانان بود که دشمن با برنامه ریزی نگذاشت آمادگی مردم برای یک انقلاب به ثمر برسد.

وی گفت: امروز جریان نفوذ در تمام ارکان انقلاب فعال است ولی خدا میخواهد تا حاکمیت الهی بدست انسانهای الهی به نتیجه برسد.

نوفرستی تاکید کرد: امروز افتخار می کنیم به رهبری های داعیانه امام خامنه ای که کشتی متلاطم انقلاب را با مدیریت صحیح به ساحل آرامش رسانده است.

وی اضافه کرد: امروز دشمن برای ۲۰ سال آینده این نظام و کشور برنامه ریزی میکند که چکار کند تا مردم را از ولایت و انقلاب جدا کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: با این اراده محکم مردم ایران زمین که پیامبر اعظم بشارت دادند قطعاً حکومت اسلامی در جهان گسترش می یابد و زمینه ساز قیام مهدی موعود خواهند شد.

نوفرستی تاکید کرد: باید هر سال حماسه ۹ دی باشکوه تر از سال قبل گرامی داشته باشد تا تذکری باشد که چنین فتنه هایی همیشه در کمین انقلاب است.

وی اضافه کرد: عظمت حاج قاسم به این بود که ایمان داشت به رهبری، انقلاب و مردم و مهم تر اینکه بعد از شهادتش نیز بیشتر به اسلام خدمت می کند.

امام جمعه فردوس نیز گفت: از ابتدای انقلاب هر جا مردم حضور آگاهانه داشتند پیروزی حتمی بود.

حجت الاسلام محمد شاکری تاکید کرد: حضور مردم در صحنه لوازمی دارد که باید مسئولان فراهم کنند و تمام تلاششان این باشد تا حضور مردم در مراسم های مذهبی و ملی حداکثری باشد.

شاکری با بیان اینکه دشمن تصور میکند مردم از انقلاب بریده و خسته شده اندگفت: دشمنان بدانند همین مردم بساط فتنه را جمع کردند و در تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی حماسه ای فراموش نشدنی از حضور خویش آفریدند.

استاندار خراسان جنوبی از توجه ویژه کویرتایر به اشتغالزایی قدردانی کرد

 

استاندار خراسان جنوبی از توجه ویژه کویرتایر به اشتغالزایی قدردانی کرد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کویر تایر مثل نگینی در صنعت کشور می درخشد گفت: فعالان و دست اندرکاران این مجموعه، مجاهدان عرصه تولید استان و کشور هستند.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، جواد قناعت عصر امروز در جریان بازدید از کارخانه کویرتایر  با بیان اینکه شرکت کویر تایر یکی از شرکت‌های بزرگ در کشور و افتخاری برای خراسان جنوبی است اظهار داشت: کویرتایر که طی سال های گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته تا به جایگاه فعلی برسد و این اشتغالزایی را رقم بزند، الان مثل نگینی در کشور می درخشد.

وی با بیان اینکه اشتغال بزرگی در کارخانه کویرتایر ایجاد شده است افزود: لاستیک‌سازی، صنعتی پیچیده است و تکنولوژی بالایی لازم دارد و کویرتایر به این لحاظ شرایط مطلوبی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه کویرتایر مانند نگینی در کشور می درخشد گفت: فعالان و دست اندرکاران این مجموعه، مجاهدان عرصه تولید استان و کشور هستند.

وی با اشاره به این که استان زادگاه پدران علوم مختلف از جمله سم شناسی، ارتباطات، تعلیم و تربیت و… است، ادامه داد: زینلی مدیرعامل کویرتایر به لحاظ برخورداری از توان و تخصص لازم، پدر علم و صنعت لاستیک سازی کشور است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعاریفی که از داشته های خراسان جنوبی می شود، این استان را سرزمین ناشناخته ها خواند و گفت: این استان اگر چه به عنوان منطقه‌ای محروم شناخته شده اما از ظرفیت های بی نظیری برخوردار است و یکی از مهمترین ناشناخته های استان، نیروی انسانی ماهر، پیگیر و به روز است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموعه کویرتایر کار بزرگی رقم خورده است گفت: امروز روز خوبی برای ما بود و توفیق شد از این مجموعه بازدید کنیم و آنچه در این مجموعه مشاهد شد این است که در کنار تسلط  برکارها ،کار علمی و اجرایی وکار تیمی خوب و زیبایی در جریان  است و اعضای این تیم باهم اعتقاد دارند که با همدلی و جدیت کار را پیش می برند.

قناعت  خود را سربازی برای استان خرسان جنوبی دانست و گفت: در این دیدار درخواست‌هایی که مدیرعامل کویر تایر مطرح کردند را به جد پیگیری می‌کنیم تا در گام اول از طریق استان و در گام دیگر از طریق مرکز پیگیری کنیم و نگاه ما برای کمک به مجموعه مثبت  است.

قناعت خراسان جنوبی را سرزمین ناشناخته ها دانست که باید ناشناخته ها را شناسایی کنیم  و افزود: خراسان جنوبی ظرفیتهای زیادی دارد که باید آنها را استفاده کنیم.

حوزه تایر سواری کشور را بی‌نیاز از خرید تکنولوژی کرده‌ایم‌

سیدمحمدحسین زینلی مدیرعامل شرکت کویر‌تایر نیز استاندار خراسان جنوبی ‌را جزو اولین استانداران دولت سیزدهم دانست که سبقه استانداری دارد اظهار داشت: بنده ۴۰ سال در حوزه های مختلف کار کردم و  در حوزه اقتصادی توانسته ایم در این مجموعه زمینه اشتعال زیادی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال محرومیت زدایی در شرق کشور هستیم باید کار اقتصادی کنیم ادامه داد: اگر به دنبال رشد و توسعه هستیم  باید سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری ورود کنند که در سالهای گذشته دولت، بانکها با برنامه هایی که داشته اند منع سرمایه گذاری را رقم زدند و سبب شد تا بخش خصوصی رغبت کمی برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی و شرق کشور داشته باشد که در این راستا تقاضا داریم دولت و نظام به شرق کشور توجه بیشتری کند چرا که نظام به شرق کشور بدهی دارد .

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ هزار سهامدار این کارخانه هستند گفت: ۱۹ درصد تایر سواری کشور توسط این مجموعه تولید می شود و در مجموع ۱۷ درصد از کل صنعت تایر کشور در کویرتایر تولید می شود.

زینلی با بیان اینکه دومین تولید کننده تایر سواری در سطح کشور هستیم ادامه داد:در حوزه تایر شاسی  بلند  با سهم ۵۸ درصد از کل تولید کشور اولین تولیدکننده این نوع تایرها در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت کویرتایر بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۳۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کارند که ۱۶ درصد از شاغلان بخش صنعت استان را شامل می شود.

وی ادامه داد: ۳۴ درصد شاغلان مرکز خراسان جنوبی در مجموعه کویر تایر مشغول به کارند که ۳۲۰ نفر از خانواده شهدا  در این مجموعه  شاغل هستند و ارزش افزوده سهم کویرتایردر بخش صنعت ۳۰ درصد است.

زینلی با بیان اینکه این مجموعه با ۷ رکورد ملی وانحصاری منحصر به فرد ، دستاوردهای ماندگار در ۲۳ سال فعالیت پرافتخار خود کسب کرده است اظهار داشت: اولین تولید کننده تایر سبز در کشور و همچنین اولین سازنده پرس پخت در کشور از آن ماست.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با تاکید بر اینکه با صراحت اعلام می کنم در حوزه تایر سواری کشور را بی نیاز از خرید تکنولوژی کرده ایم گفت : ۳۱ سایز مختلف لاستیک را طراحی کرده و  در جشنواره علمی نوآوری محصول برتر ایرانی که هرساله برگزار میشود حائز رتبه برترهستیم.

وی  گفت: در سال گذشته که با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده بود با رشد ۴۰ درصدی تولید سربلند بودیم.

 

 

 

چرا کشاورزان خراسان جنوبی از طرح خرید حمایتی زرشک استقبال نکردند؟/۷

 

چرا کشاورزان خراسان جنوبی از طرح خرید حمایتی زرشک استقبال نکردند؟

در حالی از ۲۵ آذرماه برای نخستین بار کار خرید زرشک به صورت حمایتی از کشاورزان خراسان جنوبی آغاز شده است  اما استقبالی از سوی کشاورزان نشده و مسئولان معتقدند دلیل آن فروش زرشک به جاهای دیگر با قیمت بالاتر بوده است.

به گزارش تسنیم، زرشک محصولی استراتژیک در استان کویری خراسان جنوبی که سالهاست نان سفره ۳۸ هزار بهره بردار شده است. محصولی که هر دو سال یک بار برای صاحبش به بار می نشیند و در این سالها تنها خار و خاشاک زرشک برای بهره بردار بوده چرا که کیسه دلال هر ساله در فصل برداشت این محصول به راه بود و زرشک این محصول جهانی را به قیمت ناچیزی از کشاورز می خرید.

اما این همه ماجرا نیست چرا که با پیدا شدن سر و کله کرونا، دردهای زرشک کاران افزوده شد تا جایی که  دوسالی است که به دنبال شیوع ویروس کرونا، کاهش قیمت و نبود بازاریابی حجم زیادی از محصول زرشک خراسان جنوبی روی دست کشاورزان باقی ماند.

 اما امیدها باخرید حمایتی زرشک رونق گرفت چرا که خرید حمایتی،گام موثری درکاستن ازدغدغه‌ زرشک‌کاران  محسوب می‌شود.

 استان خراسان جنوبی دارای چند محصول راهبردی از جمله ۹۸ درصد زرشک بی‌دانه ایران است که هر سال بیش از ۳۸ هزار خانوار در زمینه کاشت، داشت و برداشت این محصول فعال هستند و از این محل ارتزاق می‌کنند.

محصولی که با وجود تضمین اشتغال روستاییان، هر سال به میزان کم (کمتر از سه درصد) به بیش از ۳۰ کشور دنیا از جمله روسیه، آلمان، استرالیا، اتریش، هلند، امارات متحده عربی و آمریکا صادر می‌شود.

سطح زیرکشت زرشک درخراسان جنوبی حدود ۱۸ هزار هکتار است که از این میزان ۵۱۲ هکتار به‌صورت دیم کشت شده و سالانه در مجموع ۲۲ هزار تن زرشک خشک در این استان تولید می‌شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر و کاهش تقاضا، قیمت زرشک هم حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و علاوه مقدار زیادی از این محصول سال گذشته کشاورزان در انبارها و سردخانه‌های خراسان جنوبی باقی مانده و هنوز به فروش نرفته است.

سال‌ها‌ست که بهره‌برداران زرشک خراسان جنوبی آرزوی سودآوری محصول پر زحمت خود را دارند.خرید حمایتی زرشک در حالی در خراسان‌جنوبی آغاز شده است که به نظر می‌رسد کلید حل مشکل زرشک کاران در تولید محصول ارگانیک برای صادرات آن است.

 مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در گفت گو با خبرنگار ما اظهار داشت : طرح خرید حمایتی زرشک از ۲۵ آذر ماه آغاز شده و برای خرید زرشک از کشاورزان ۷ مرکز اصلی و یک مرکز پاره وقت در استان فعال هستند و کار خرید زرشک از کشاورز را انجام می‌دهندکه پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان دی ماه ادامه داشته باشد.

ضیائیان احمدی گفت: در این طرح زرشک کشاورزان با قیمت کارشناسی و تا سقف ۶۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: این طرح به منظور حمایت از کشاورزان و خرید زرشک از آن‌ها انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا زرشک کشاورزان را با قیمتی مناسب خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که برای فروش زرشک خود به مراکز خرید مراجعه می‌کنند، عمدتا خرده مالک‌ها هستند. گفت: کشاورزان خرده مالک زرشک کمی دارند و حداکثر زرشک خریداری شده از این کشاورزان حدود ۹۰ کیلوگرم بوده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تا  ۴ دی ماه امسال، حدود ۱۰۰ تُن زرشک خشک از کشاورزان خریداری شده است.وی در خصوص زمان واریز وجه به حساب کشاورزان گفت: مبلغ زرشک به دو صورت نقدی و مدت دار به حساب کشاورزان واریز می‌شود و کسانی که به صورت مدت دار زرشک خود را می‌فروشند، مبلغ بیشتری دریافت می‌کنند.

ضیائیان احمدی گفت: واریز مبالغ در شیوه نقدی حدود ۱۵ روز الی یک ماه پس از خرید زرشک توسط تعاون روستایی انجام می‌شود و در شیوه مدت دار نیز مبلغ پس از حدود ۴ ماه واریز می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: مدتی است که خرید زرشک از کشاورزان استان انجام می‌شود.

اعتبار ۲۰۰ میلیاردی هنوز نیامده است!

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: قرار بوده  حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید زرشک کشاورزان از سوی کشور اختصاص یابد، اما این مبلغ هنوز به دست ما نرسیده است.

او گفت: قرار نیست همه زرشک کشاورزان خریداری شود و ما تنها به منظور حمایت از زرشک کاران محصول آن‌ها را می‌خریم و به دنبال این هستیم که قیمت زرشک افزایش پیدا کند و کشاورز بتواند به سود واقعی خود دست یابد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: استقبال کشاورزان از این طرح کم بوده است و دلیل آن نیز فروش زرشک در بقیه جا‌ها با قیمت بالاتر است.

 

 

برگزاری مسابقه دوستانه مینی فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان خراسان جنوبی/۷

برگزاری مسابقه دوستانه مینی فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان خراسان جنوبی

 

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، مسابقات دوستانه مینی فوتبال بین دو تیم از پیشکسوتان استان به همت هیات ورزش های همگانی خراسان جنوبی و انجمن مینی فوتبال در محل زمین چمن مصنوعی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. ‍ به گزارش امروز خراسان جنوبی این مسابقه دوستانه، یادواره زحمت کشان ورزش استان زنده یاد بامری ، جباری ، عمیدیان و عرفی نیز بود. قضاوت این مسابقه برعهده داوران استان ابوالفضل علیزاده ،فرزاد عبداللهی و علیرضا علیپور بود . در پایان از داوران و بازیکنان تیم های شرکت کننده و پیشکسوتان و خانواده های زنده یاد جباری، عمیدیان و بامری در این مراسم با اهدای لوح و تندیس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

بارش برف خراسان جنوبی را سفید پوش کرد

 

بارش برف در مناطق مختلف خراسان جنوبی

بارش برف خراسان جنوبی را سفید پوش کرد + تصاویر

بارش برف در مناطق مختلف خراسان جنوبی

بارش برف در مناطق مختلف خراسان جنوبی

بارش برف در مناطق مختلف خراسان جنوبی

بارش برف در مناطق مختلف خراسان جنوبی

بارش برف در مناطق مختلف خراسان جنوبی

بارش برف در مناطق مختلف خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ر

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*