اخبار خراسان جنوبی/ نمایشگاه دستاوردهای داخلی‌سازی در بیرجند گشایش یافت

با حضور استاندار خراسان جنوبی انجام شد:
آغاز عملیات اجرایی احداث یکصد واحد مسکونی در سرایان

با حضور استاندار خراسان جنوبی، عملیات اجرایی احداث یکصد واحد مسکونی در سرایان آغاز شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ همزمان با دومین سفر ملانوری به شهرستان سرایان، کلنگ احداث یکصد واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد به زمین زده شد.
این پروژه از محل تفاهم نامه سه جانبه فرمانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و انجمن خیرین مسکن ساز استان اجرا می شود.
فرمانداری سرایان در راستای رفع مشکل افراد فاقد مسکن شهرستان به ویژه اقشار کم درآمد، نسبت به تأمین زمین در شهرهای سرایان، آیسک و سه قلعه اقدام نموده است.
الحاق ۵ هکتار زمین به محدوده شهر سه قلعه و ۲۰ هکتار به محدوده شهر آیسک ، از مهمترین اقدامات فرمانداری در این راستا می باشد، که بعد از سال ها مطالبه مردم مبنی بر رفع مشکل کمبود زمین و اجرایی نشدن طرح های ملی به نتیجه رسیده است.
جامعه هدف در این پروژه از زمین رایگان، ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد، ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض، معافیت از پرداخت عوارض ساختمانی، صدور پروانه و انشعابات برخوردار می شوند.
شایان ذکر است: از مجموع واحدهایی که امروز به صورت همزمان کلنگ زنی شدند، ۴۰ واحد در سه قلعه و ۶۰ واحد در سرایان احداث می شوند. عملیات اجرایی ۴۰ واحد در شهر آیسک نیز به زودی آغاز خواهد شد.

واکسیناسیون ۶۷ درصد از جمعیت بالای ۷۰ سال

۶۷ درصد از جمعیت بالای ۷۰ سال خراسان جنوبی علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: جمعیت بالای ۱۸ سال واجد شرایط واکسیناسیون در استان ۵۵۴ هزار و ۳۲ نفر است که از این تعداد تا روز دوشنبه ۱۷ خرداد  ۴۲ هزار و ۶۱۵ نفر یعنی ۷.۷ درصد دز نوبت اول و ۵ هزار و ۱۶۸ نفر دز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و تاکنون ۶۷ درصد از جمعیت بالای ۷۰ سال و ۱.۸۴ درصد از جمعیت بالای ۸۵ سال در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند.

 

شریف زاده در خصوص آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا در خراسان جنوبی تا روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه گفت: میزان بروز تجمعی در استان ۲ هزار و ۵۷۳ در صد هزار نفر جمعیت است که نسبت به شاخص کشوری که ۳ هزار و ۴۹۶ در صد هزار نفر جمعیت است، وضعیت بهتری داریم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خصوص رتبه بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تاکنون شهرستان قاین با میزان بروز تجمعی ۳ هزار و ۱۰۳ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه‌ی اول، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۳ هزار و  ۲۰ در رتبه دوم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۸۹۶ در رتبه سوم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۲هزار و ۸۱۹ در رتبه چهارم، شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۷۰۶در رتبه پنجم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی ۲هزار و ۵۱۱ در رتبه ششم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۴۹۱ در رتبه هفتم، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی هزار و ۸۵۷ در رتبه هشتم، شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی هزار و ۷۲۹ در رتبه نهم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی هزار و ۶۹۵ در رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی هزار و  ۵۵۳ در رتبه یازدهم قرار دارد.

 

افزایش شعب اخذ رای در شهرستان بیرجند/۲-۷

۵۵۰۰ نفر در شهرستان بیرجند برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخاب شورای اسلامی شهر و روستای همکاری می‌کنند.

فرماندار شهرستان بیرجند در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد ۲۳۰ شعبه اخذ رای در‌ این شهرستان پیش بینی شده است، گفت: این تعداد شعبه اخذ رای نسبت به دوره گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

ناصری گفت: از مجموع ۲۳۰ شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند، ۱۴۰ شعبه ثابت است و ۹۰ شعبه دیگر در سطح شهرستان به صورت سیار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت سنتی و با تعرفه در شهرستان بیرجند انجام می‌شود، گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
فرماندار شهرستان بیرجند در مورد اخذ آرای افراد مبتلا به بیماری کرونا، گفت:  یک محل ویژه در شهر بیرجند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است و بوسیله پیامک نحوه حضور این افراد به آنان اطلاع رسانی خواهد شد.

آغاز به کار همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور در بیرجند/۲-۷

اولین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور در دانشگاه بیرجند آغاز شد.

افتتاحیه اولین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور در حوزه‌های تخصصی تغذیه، ژنتیک و اصلاح‌نژاد، بهداشت و فیزیولوژی، پرورش، مدیریت و اقتصاد دام، طیور و آبزیان در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم گفت: امیدوارم از این همایش یک نتیجه علمی و کاربردی برای برطرف شدن مشکلات استخراج شود.

 

احمد خامسان ، جامعه محوری، کارآموزی و کارآفرینی را از وظایف دانشگاه دانست و افزود: با همکاری بخش‌های مختلف جامعه و محققان می‌توان مسائل و مشکلات را حل کنیم.

دبیر اجرایی این همایش هم هدف از برگزاری آن را ارتباط با جامعه و صنعت و تجمیع و جمع‌بندی دانش موجود در موضوع خوراک دام و طیور ذکر کرد و گفت: این همایش به طور کلی با هدف ایجاد هماهنگی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در گسترش مطالعات مشترک و ایجاد فهم مشترک از مسائل و اجماع علمی و فرهنگی در مقابله با مسائل برگزار می‌شود.

 

سیداحسان غیاثی گفت:امروز با توجه به موقعیت ایران در منطقه غرب آسیا به عنوان یک کشور مرجع و موثر در مناسبات و تحولات منطقه، باید مؤسسه‌های علمی و دانشگاهی در مرجعیت علمی منطقه‌ای و جهانی نیز سهم عمده و قابل توجهی ایفا کنند.

وی افزود: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به کشور‌های منطقه، ایجاد بستری برای تبادلات و رایزنی‌های علمی و تجاری دانش بنیان، معرفی ظرفیت‌های علمی، فناوری، تولیدی و استاندارد‌های ایران به نمایندگان بازار‌های منطقه‌ای و جهانی، ایجاد امکان تبادل استاد و دانشجو و اخذ فرصت‌های مطالعاتی مشترک از دیگر راهکار‌های پیش رو است.

 

فعالیت ۳۲۷ مهدکودک در استان/۲-۷

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی گفت: ۳۲۷ مهد کودک در شهرها و روستاهای استان فعالیت می کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد زمانی در کارگروه انتقال مهدهای کودک استان گفت: از مجموع مهدکودک های استان، تعداد ۱۴۳ مهد؛ شهری، ۶۴ تا اقماری و ۱۲۰ مهد کودک نیز روستایی هستند.

وی با بیان این که در سال گذشته ۸۹۶ مربی مشغول آموزش به نو آموزان مهد کودک ها  به صورت حضوری و مجازی بودند، عنوان کرد: با شیوع کروناو اعمال محدودیت های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی سال۹۹ ، تعداد نو آموزان، در شرایط کم خطر، به یک هزار و ۵۰۰نفر کاهش یافته که ۹۳۱ نو آموز دخترو  پسر در مهد کودک های روستایی حاضر شده بودند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش خراسان جنوبی،بابیان این که سازمان تعلیم وتربیت کودک توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی دراسفندماه سال گذشته تشکیل؛واساسنامه آن به دستگاه های ذی‌ربط وآموزش وپرورش بعنوان متولی اصلی تعلیم وتربیت وآموزش عمومی ابلاغ شد،اظهارکرد:بدنبال ابلاغ اساسنامه وبرای انجام امورمربوط به مهدکودک ها،کارگروه انتقال دروزارت و استان ها تشکیل شده است.

جشنواره عکس” تصویر حماسه “

با عنایت به لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ و حساس بودن این حرکت ملی، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان جنوبی بر آن است تا جشنواره عکس” تصویر حماسه ” را برای ثبت و ضبط لحظات حضور با شکوه مردم پای صندوق های رأی را در اقصی نقاط استان برگزار نماید.

*محورهای جشنواره
-حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی
-به تصویر کشیدن جلوه های انتخابات و شور مردمی و انقلابی اهالی خراسان جنوبی
-رأی اولی های و مشارکت در راه اعتلای ایران اسلامی

*آئین نامه:
شرکت برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان به عکاسی در این جشنواره آزاد است.
هر عکاس می تواند حداکثر ۵ قطعه عکس در اندازه اصلی ارسال نماید. (بدیهی است عکس های فاقد کیفیت و کراپ شده در مرحله داوری حذف خواهد شد).
-تصاویر باید در استان خراسان جنوبی در انتخابات و تبلیغات و شور شوق انتخاباتی سال ۱۴۰۰ عکاسی شده باشد و در اندازه اصلی ارسال گردد.
-دریافت آثار از طریق ارسال به دبیرخانه جشنواره به آدرس روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی و شماره تلفن ۰۹۰۳۴۶۳۰۷۰۰ در شبکه های اجتماعی واتس اپ و سروش در مهلت مقرر امکانپذیر است.
-عکس های ارسالی باید مستند بوده، از هرگونه دستکاری که جنبه استنادی عکس را مخدوش می کند، به دور باشد.
-عکس های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، تاریخ و یا هرگونه نشانه های تصویری (پاسپارتو، قاب، واترمارک و لوگو) باشند.
-نامگذاری فایل های اصلی
– آثار ارسالی نباید در مسابقه عکاسی دیگری شرکت کرده باشند.
– تمام عکس ها باید دارای شرح باشند.( اطلاعات مربوط به مشخصات فردی عکاس، شیوه تماس، مکان و زمان عکسبرداری و نیز محور عکاسی شده در مسابقه درج شوند و این مشخصات طی یک فایل word و نوشتاری به دبیرخانه همراه عکس ها ارسال گردد).
-ارسال عکس ها توسط شرکت کننده به منزله اعلام مالکیت عکس است و برگزارکنندگان، هیچ گونه مسئولیتی در مورد عدم رعایت مالکیت معنوی عکس ها ندارند.
-دبیرخانه ،حق استفاده و در معرض نمایش قراردادن عکس های ارسالی به جشنواره را در کلیه مکان ها در داخل و خارج کشور، نشریات، مطبوعات، سایت های اینترنتی، سایت های خبری و اداری در ایران و خراسان جنوبی و… با حفظ حقوق معنوی عکاسان برای خود محفوظ نگه می داند.
-ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده برعهده برگزار کنندگان می باشد.

*جوایز جشنواره :
۱- نفر اول: لوح تقدیر،تندیس جشنواره ،به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال
۲- نفر دوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره ،به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال
۳- نفر سوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره ،به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۷۰۰۰۰۰۰ ریال
۴-نفر چهارم، لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰ ریال
۵- نفر پنجم، لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال
۳- نفر ششم، لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال

*مجری جشنواره:
استانداری خراسان جنوبی

*دبیر جشنواره :
مرسل مالکی مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی

*همکاران اجرایی و دبیرخانه :
زهرا بهروزی فر
مسعود ملکی فرد
محمد رضا امیرآبادی

*فضای مجازی و تبلیغات :
حمید اکبری

* هیئت داوران:
ابوالفضل حسن پور
رضا خالدی
مهدی عباس پور
کاظم ایمان طلب

*مهلت ارسال آثار:
۱۴۰۰ /۳/۳۰

*زمان اعلام نتایج بعد از داوری آثار:
۱۴۰۰ /۴/۵

*تبصره : اسامی برگزیدگان بعد از داوری آثار، از طریق جراید اعلام خواهد شد.

*با همکاری:
استانداری خراسان جنوبی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند، شرکت آب و فاضلاب ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، خانه مطبوعات استان، شرکت شهرک های صنعتی استان، شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:
عملیاتی شدن ۱۰۰ درصد مصوبات سفر اول در شهرستان فردوس/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی از عملیاتی شدن ۱۰۰ درصد مصوبات سفر اول خود در شهرستان فردوس خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با اعلام این خبر در حاشیه برنامه های سفر به شهرستان فردوس خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده در شورای اداری شهرستان، ۱۰۰ درصد مصوبات سفر اول ما به این منطقه عملیاتی شده است.
وی، اهتمام مدیران برای تحقق مصوبات را قابل تقدیر خواند.
استاندار درخصوص سفر به شهرستان فردوس گفت: دور اول سفرهای شهرستانی با هدف آشنایی با مناطق مختلف استان و پیگیری مسایل و مشکلات هر منطقه صورت گرفت.
ملانوری ادامه داد: با کامل شدن دور اول سفرها، به جهت پیگیری نتایج مصوبات سفر گذشته و نیز بحث و گفتگو پیرامون مسایل روز استان، خشکسالی، انتخابات و … ، سری دوم سفرها از امروز و با حضور در شهرستان فردوس کلید خورد.
وی تصریح نمود: پروژه های عمرانی و مسایل توسعه ای استان از دیگر موارد مورد بحث و رایزنی در این سفر می باشد.
استاندار در پاسخ به سؤالی درخصوص نتایج سفر رئیس سازمان امور عشایری کشور به استان گفت: در این سفر، مسایلی همچون کمک به تأمین نهاده ها، آبرسانی سیار، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال عشایر، رفع مشکلات دامداران و … از موارد مطرح شده در این سفر بود.
ملانوری افزود: موارد بعد از جمع بندی و نهایی شدن، اطلاع رسانی خواهد شد.

نمایشگاه دستاوردهای داخلی‌سازی در بیرجند گشایش یافت

نمایشگاه دستاوردهای داخلی‌سازی در بیرجند گشایش یافت

نمایشگاه داخلی‌سازی قطعات و مواد اولیه با هدف توسعه زنجیره تامین با حضور استاندار خراسان جنوبی در بیرجند گشایش یافت و ۱۵۰ نمونه از قطعات بومی‌سازی شده در سطح کشور به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایرنا آیین افتتاح این نمایشگاه روز سه‌شنبه با حضور مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی در کارخانه کویر تایر برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی در نشست هم‌اندیشی که در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه داخلی‌سازی برگزار شد، گفت: وقتی مسوولیتی می‌پذیریم، هنر ما این است که ذخایر استان را بیدار کنیم.

حمید ملانوری افزود: مهمترین وظیفه و تکلیف ما در ستاد توسعه خاوران همین است که منابع خاموشی که در استان داریم را بیدار کنیم.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف ستاد توسعه خاوران، ایجاد تفکر توسعه‌ای در مردم است گفت: براساس سیاست‌های این ستاد، همه مدیران دستگاه‌های اجرایی فعال شده‌اند تا اثری ماندگار از خود بر جا بگذارند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای برنامه‌های این ستاد، نشست‌های متعددی با هلدینگ‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران برگزار شده است.

وی یکی از مشکلات اساسی استان را حضور برخی سرمایه‌گذاران فاقد صلاحیت عنوان کرد و گفت: ما به دنبال افرادی هستیم که از توان و تخصص لازم برخوردار باشند تا بتوانند کاری را که شروع می‌کنند، با قدرت پیش ببرند.

ملانوری هدف از این اصرار را ایجاد حس امیدواری در مردم و ترغیب آنها به سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: از بدو ورود به استان، شعار “تدبیر، تلاش، توسعه” را در دستور کار قرار دادیم و این شعار الگوی رفتاری ما در مجموعه استان است و بر این باوریم که بدون فکر، برنامه و تلاش راه به جایی نمی‌بریم.

وی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش همه معضلات کشور دانست و اظهار داشت: شعارهای سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محور فعالیت‌های ما در استان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در همین راستا در شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی استان به مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف شد تا برنامه عملیاتی سالانه خود را بر مبنای شعار سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین کنند.

وی امروز را به واسطه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای داخلی، نقطه عطفی برای تعالی حوزه اقتصادی استان برشمرد و گفت: کویر تایر از جمله واحدهایی است که با عزم، اراده و اعتماد به نفس مردم منطقه ایجاد شده است.

ملانوری اظهار داشت: ما اگر در شرایط فعلی به دنبال رونق صنعت در استان هستیم، به خاطر پیشینه صنایع فاخری همچون کویر تایر است.

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید هم گفت: وابستگی به واردات بزرگترین فاجعه برای صنعت کشور است که رمز موفقیت کشور در داخلی‌سازی و تولید بومی است.

حسین مدرس خیابانی، تولید را عامل اصلی در رفع همه مشکلات خواند و تصریح کرد: هر واحد تولیدی که به دنبال طرح و پروژه جدید نباشد، محکوم به فناست و طرح و پروژه باعث تعالی سازمانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز طی گزارش مبسوطی به تشریح روند شکل‌گیری این واحد تولیدی پرداخت و آخرین دستاوردها و اقدامات انجام شده برای داخلی‌سازی قطعات و ماشین‌آلات در این مجموعه را تشریح کرد.

سید محمدحسین زینلی بر لزوم اهمیت دادن مجموعه به استعدادها، توان و ظرفیت نیروی انسانی تاکید کرد.

 

 

 

بیرجند دومین مرکز استان گرم کشور/۲

بیرجند در شبانه روز گذشته بعد از اهواز به عنوان دومین مرکز استان گرم کشور ثبت شد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی استان گفت: دیروز  در اغلب نقاط استان به طور نسبی کاهش دما رخ داد و ایستگاه دهلسم با ثبت بیشینه ۴۸ درجه سلسیوس به همراه فهرج و شهداد کرمان گرمترین نقاط کشور بود و بیرجند بعد از اهواز گرمترین مرکز استان بوده است.

نخعی افزود: مطابق با داده‌های هواشناسی تا اواسط هفته آینده تغییرات دما محسوس نخواهد بود و گرمای هوا تداوم خواهد داشت.

شناسایی ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۴۲ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۹ بیمار جدید شامل ۱۱ بستری و ۳۸ مورد سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۳ مورد از شهرستان قاینات، ۲۰ مورد از شهرستان بیرجند، ۳ مورد شهرستان درمیان و دو مورد شهرستان نهبندان و یک مورد از شهرستان سربیشه شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همزمان در شبانه روز گذشته از ۱۵۵ تست سریع کرونا ۳۰ بیما جدید شناسایی شد.
وی افزود: در حال حاضر ۱۸۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۸ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۴۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۵ بیمار شامل ۱۶ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۳۶۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز ۵۹ هزار و ۲۱۴ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱هزار و ۳۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۴۲ هزار و ۷۲۱ نفر در استان واکسن کرونا در نوبت اول و ۵ هزار و ۸۳۲ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته موردی از فوت جدید ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همان ۹۰۲ نفر است.

 

 

 

رونمایی از سایت و اپلیکیشن موبایلی صنایع دستی و هنر‌های دستی/۲-۳

سایت مجازی و اپلیکیشن موبایلی صنایع دستی و هنر‌های دستی در خراسان جنوبی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نشست خبری با بیان اینکه کرونا آسیب جبران ناپذیری به هنرمندان صنایع دستی وارد کرده است، گفت: در این برنامه‌ها سعی شده تا بازاریابی و عرضه محصولات صنایع دستی باوجود کرونا تسهیل شود.

رمضانی هدف از راه اندازی این برنامه‌ها را حمایت از فعالان این بخش و ارتباط بین بخش خصوصی و هنرمندان صنایع دستی برای فروش محصولاتشان عنوان کرد.

وی گفت: با وجود کرونا و مشکلات که در یک سال گذشته حوزه صنایع دستی صنعتگران با صادرات محصولات شان در رشته‌های مزیت دار از جمله منسوجات، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و دست بافته‌های دار‌ی توانستند ۸۰ هزار دلار درآمد کسب کنند.

به گفته وی همچنین برای حمایت آسیب دیدگان از کرونا اقداماتی از جمله امهال تسهیلات، و امهال هزینه آب و برق کارگاه‌ها تولیدی صنایع دستی و در حوزه های گردشگری انجام شده و در مجموع در حوزه صنایع دستی و گردشگری ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان پرداخت شد.

 

 

 

 

 

کسب رتبه برتر موزه عروسک خراسان جنوبی/۲-۳

موزه عروسک خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه برتر شد.

مسئول موزه های استان گفت: موزه عروسک خراسان جنوبی در سیزدهمین دورهکسب رتبه برتر موزه عروسک خراسان جنوبی آیین انتخاب موزه برتر که در ۱۲ شاخص بین موزه های دولتی بزرگ، موزه های دولتی کوچک و موزه های خصوصی داوری می‌شود، عنوان سومین موزه برتر در شاخص بازدید را در جمع موزه‌های خصوصی کسب کرد.

شعیبی افزود: موزه عروسک در شهر بیرجند و در خانه فروتنی بافت تاریخی قراردارد.

وی گفت: این گنجینه مجموعه‌ای از عروسک‌های زیبا و دیدنی استان خراسان جنوبی و سایر استان‌های کشور را به نمایش گذاشته است.

شعیبی با بیان اینکه عروسک‌ها توسط بخش خصوصی جمع آوری و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است، افزود: همچنین تعدادی از عروسک‌ها در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توقیف ۳ تن گوشت مرغ فاقد مجوز بهداشتی در نهبندان/۴

در راستای اعمال نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی، محموله ۳ تنی مرغ گرم که قرار بود خارج از شبکه توزیع شود در نهبندان ضبط شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: در راستای اعمال نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی ، بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان محموله ۳ تنی مرغ گرم فاقد مجوز بهداشتی_ قرنطینه‌ای دامپزشکی که از شهرستان بیرجند بارگیری شده بود و قرار بود خارج از شبکه توزیع شود در شهرستان نهبندان ضبط کردند.

محسن آهنی افزود: دامپزشکی با افزایش نظارت بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی سلامت مصرف کنندگان را تامین می‌کند.

وی گفت: با دستور دادستان برای تأمین مرغ روزانه مردم، این محموله پس از بررسی شرایط بهداشتی و تاییدیه دامپزشکی، بین چند واحد صنفی شهرستان به قیمت مصوب کشتارگاه توزیع شد.

آهنی از شهروندان خواست: مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید از گوشت مرغ یا قطعات فاقد بسته‌بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید به تاریخ تولید ، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

 

 

 

 

 

اعزام ۴۰ نیروی متخصص از خراسان جنوبی به عتبات عالیات/۲-۳

۴۰ نیروی متخصص از ابتدای سال از خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام شدند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: این نیرو‌ها در تخصص‌های مختلف از آشپز، کارگر ساده و مهندس تا تکنسین هستند و یک مهندس عمران هم به صورت دائم در سامرا مستقر است.

جوینده با اشاره به تعهد خراسان جنوبی برای ساخت صحن حضرت زینب در کربلا گفت: خراسان جنوبی به همراه استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، قم و فارس، معین ساخت صحن امام باقر در کاظمین است و تاکنون برنامه‌های پیش بینی شده برای بازسازی عتبات عالیات، ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی از کمک نقدی ۶۰۰ میلیون تومانی مردم خراسان جنوبی از ابتدای سال برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت: همچنین ۵ ملک به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با نیت بازسازی عتبات عالیات در خراسان جنوبی وقف شده است.

 

 

 

 

خرید یک دستگاه یخساز به کمک خیران در طبس/۲

یک دستگاه یخساز به کمک خیران در طبس برای استفاده در ایام اربعین خریداری شد.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد بازسازیخرید یک دستگاه یخساز به کمک خیرین در طبس عتبات عالیات از مردم طبس در تامین هزینه دستگاه یخ ساز برای موکب اربعین تشکر کرد.
این دستگاه یخ ساز بزرگ و مجهز با با ظرفیت ۱/۲ تن که قابلیت حمل بر روی کامیون و تریلر را نیز داراست با کمک مردم برای موکب اربعین حسینی (ع) این شهرستان و پذیرایی هرچه بهتر از راهپیمایان و زائران حسینی (ع) تهیه شده است.

ایجاد فضای برگزاری همایش های انتخاباتی در بیرجند/۲-۳

شهرداری بیرجند در راستای پرشور کردن فضای انتخاباتی اقدام به ایجاد فضای برگزاری همایش‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در بوستان کاجستان کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت: رویکرد اصلی شهرداری حضور حداکثری و پرشور شهروندان در انتخابات است که به علت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، شهرداری فرصتی در بوستان کاجستان که فضای بسیار بزرگ و مساعدی برای حضور شهروندان است را فراهم کرده است تا نمایندگان منتخبان ریاست جمهوری در صورت تمایل اقدام به برپایی همایش‌های انتخاباتی در این مکان کنند.

ابراهیم جان آور با اشاره به اینکه باید در شرایط حساس امروز تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری پر شور انتخابات با مشارکت حداکثری مردم به کار گرفته شود گفت: به علت شیوع ویروس کرونا، شهرداری تمهیداتی اندیشیده تا نمایندگان نامزدها پس از اخذ مجوز از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بتوانند به صورت رایگان از ظرفیت و پتانسیل بوستان جنگلی کاجستان برای اعلام برنامه‌های خود استفاده کنند.

 

 

 

 

آب هم به برق پیوست/ کام مردم برخی مناطق بیرجند خشک شد/۷
کاهش بارندگی، برداشت های غیرمجاز و آغاز زودهنگام گرمای هوا باعث قطعی و کاهش فشار آب و برق در برخی مناطق استان خراسان جنوبی و گلایه شهروندان شده است.

سال هاست خراسان جنوبی با خست آسمان، قهر طبیعت و خشکسالی های متمادی رو به شده تا جایی که قنات و چشمه ها متأثر از خشکسالی های چند ساله و کاهش نزولات جوی خشک شده است. کاهش بارندگی، برداشت های غیرمجاز و آغاز زودهنگام گرمای هوا در خراسان جنوبی چشم‌انداز تابستانی پرتنش همراه با کمبود آب را برای این استان ترسیم کرده است.

به گزاش شبستان با توجه به گفته مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی، امسال با وجود کاهش نزولات جوی، این استان در ۴۰ سال گذشته خشک ترین سال را در کارنامه خود ثبت کرده است تا جایی که خشکسالی بسیار شدیدی را تجربه می کند.

«علیرضا خندان رو» با بیان اینکه ۹۴ درصد استان متأثر از خشکسالی است، تأکید می کند تنها ۶ درصد استان در برخی مناطق کویری شرایط نرمالی را دارند و با این وجود امسال سال سختی از نظر تأمین آب را شاهد خواهیم بود.

متاسفانه با وجود کاهش نزولات جوی و آب مخازن و… در اواسط آخرین ماه بهار شاهد قطعی و کاهش فشار آب در برخی مناطق استان هستیم و این امر باعث گلایه شهروندان شده است. این روزها بارها اطلاعیه هایی از سوی روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی مبنی بر افزایش گرمای هوا و هشدار قطع آب در شهر بیرجند به علت مصرف بی رویه آب و کاهش چشمگیر سطح ارتفاع مخازن ذخیره آب اعلام می شود.

یکی از شهروندان ضمن گلایه از قطعی آب، می گوید: متاسفانه از روز چهارشنبه گذشته به مدت دو روز از ۸ صبح تا ۹ شب آب قطع شده بود و وقتی با سامانه اداره آب و فاضلاب استان تماس گرفتیم تنها به دادن این پیام که به علت گرمی هوا و … برخی نقاط بیرجند آب قطع و یا کم فشار است، روبه رو شدیم.

«زهرا محمدی فر» که دو کودک دو قلو دارد و این روزها با توجه به قطعی آب مشکلات فراوانی را تجربه کرده است، می افزاید: به امید آنکه فقط چهارشنبه آب نداریم کودکانم را برای شست و شو و استحمام به منزل مادرم بردم اما گویا فقط قطعی آب به یک روز ختم نشد و این قطعی و پایین بودن فشار آب حتی تا ۸ شب روز بعد ادامه داشت.

شهروند دیگری از خیابان مفتح که در آپارتمان ۲۰ واحدی زندگی می کند، با اشاره به قطعی آب از روز چهارشنبه گدشته تاکنون می گوید: با توجه به کاهش فشار آب و استفاده برخی ساکنان از پمپ آب به صورت مستقیم، آب به طبقات سوم به بالا نمی رسد و جالب تر آن که نه تنها آب در این چند روز قطع شده، برق هم در برخی ساعات شبانه روز قطع می شود.

«رضا  هاشمی» ادامه می دهد: با توجه به استفاده از لوله یک دوم در ورودی مجتمع، متأسفانه با وجود پیگیری های مکرر اداره آب و فاضلاب هیچ اقدامی مبنی بر تعویض لوله های ورودی برای این مجتمع ۲۰ واحدی نکرده است و امسال با توجه به کاهش نزولات جوی و… از روز چهارشنبه هر روز از ساعات اولیه صبح تا پاسی از شب آب طبقات سوم به بالا کاملا قطع است برخی از واحدها با داشتن پمپ هم آب با فشار بسیار پایین دارند.

او با بیان اینکه با وجود کاهش فشار آب پمپ برخی از واحدها طی این چند روز سوخته و خساراتی را برای ساکنان این مجتمع ۲۰ واحدی به وجود آورده است، از مسئولان مربوطه می خواهد لوله کشی مجتمع ها بر اساس تعداد واحدها انجام شود تا در فصل تابستان با مشکل کمبود و قطعی آب مواجه نشوند.

شهروند دیگری از خیابان ۱۷ شهریور بیرجند هم از کاهش فشار آب و قطعی آب در این منطقه گلایه می کند و می گوید: با توجه به گرمی هوا و قطعی آب نه تنها نمی توان از کولر استفاده کرد بلکه استفاده از حمام و شست و شو هم میسر نیست.

«محمد نظامی» می گوید: با وجود شیوع بیماری کرونا و آلودگی سرویس های بهداشتی داخل پارک ها روز گذشته به اجبار فرزندانم را برای استفاده از سرویس بهداشتی به پارک بردم.

وی ضمن گلایه از مسئولان به علت عدم مدیریت صحیح می افزاید: متأسفانه در بسیاری از نقاط شهر مانند معصومیه (حتی آپارتمان ها در طبقات چهارم بدون استفاده از پمپ) نه تنها آب قطع نشده بلکه فشار آب هم تغییری نکرده و فقط تعداد محدودی از مناطق با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

وی از مسئولان مربوطه می خواهد با شهروندانی که خودروهای خود را با آب بهداشتی شسته و یا اقدام به آبیاری باغچه ها می کنند برخورد شود تا آب حتی با فشار پایین به صورت منصفانه در همه مناطق وجود داشته یاشد.

نظامی با بیان این که در نیمه شب گالن و برخی شیشه ها را برای مصرف روز بعد پر از آب می کند، یادآور می شود: در طول روز برای شستن دست و صورت، وضو و … آب را داخل کتری سماوری ریخته و از آن به عنوان جایگزین شیر آب استفاده می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه طی هفته گذشته مصرف آب در بیرجند ۴/۶ درصد افزایش داشته است، می گوید: بر این اساس میزان مصرف از ۴۹۵ هزار و ۱۲۵ به ۵۲۶ هزار و۹۶۷ متر مکعب رسیده است.

«حسین امامی» با بیان این که از ابتدای امسال تا هفته گذشته میزان تولید آب در بیرجند ۲۶/۸ درصد افزایش داشته است، می افزاید: اگر مردم بیرجند مصرف آب خود را ۲۰ درصد کاهش دهند با قطع آب مواجه نخواهند شد.

وی با بیان اینکه با قطعی آب در شهر بیرجند مدیریت شده است، در خصوص کم فشار بودن آب در برخی مجتمع ها می گوید: تأمین فشار آب تا سقف ۲ دقیقه به عهده شرکت آبفا می باشد  برای طبقات بالاتر باید از پمپ استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی مدیریت مصرف آب در راستای حفظ منابع آبی موجود و جلوگیری از قطعی آب در شهر و روستا را ضروری می داند و می گوید: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال جاری، قرار گرفتن در آستانه فصل گرما، افزایش مصرف آب توسط مشترکان و با توجه به این مهم که خشکسالی جزء اقلیم این منطقه است باید همه مشترکان در مناطق شهری و روستایی با مدیریت مصرف آشنا باشند.

امامی آبیاری فضای سبز و باغ ویلاها با آب شرب، استفاده از آب شرب برای مصارف ساخت و ساز، آب دهی به ملک مجاور و ذخیره آب در تانکر را از مخاطرات تامین پایدار آب در مناطق روستایی می داند و از مشترکان می خواهد با رعایت موارد ذکر شده گامی مهم در راستای حفظ منابع موجود آب و جلوگیری از قطعی آب بردارند.

وی با بیان اینکه مشترکان کم مصرف خانگی (کمتر از ۵ مترمکعب در ماه) از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد، می گوید: بر اساس قانون، شرکت آب و فاضلاب می تواند در صورت مشاهده هر کدام از موارد بالا نسبت به قطع موقت انشعاب آب اقدام کند.

وی همچنین به رعایت موارد صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در مناطق شهری نیز تأکید می کند و می افزاید: در مناطق شهری نیز در صورتی که مشترکان نسبت به کاهش ۲۰ درصدی در مصارف آب اقدام کنند شاهد کاهش فشار و کمبود آب  نخواهیم بود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی کاهش مصارف غیرضروری آب مانند شستشوی حیاط، اتومبیل و… با آب شرب، کاهش مدت زمان استحمام، عدم آبیاری باغچه منازل و استفاده از آب خاکستری در این زمینه، نصب سایبان جهت کولرهای آبی در راستای افزایش راندمان و استفاده از شیرآلات اهرمی و چشمی به ویژه در ادارات، کنترل شیرآلات و برای جلوگیری از هدررفت آب روش های آسانی است که می تواند مشترکان را در مدیریت مصرف آب یاری کند.

 

 

 

با حضور استاندار خراسان جنوبی انجام شد؛

بهره برداری از کتابخانه باغستان فردوس/۲

کتابخانه باغستان فردوس امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

ساختمان این کتابخانه از سال ۱۳۹۰ شروع شد و در زمینی با مساحت ۷۶۰ متر مربع دربهره برداری کتابخانه باغستان فردوس یک طبقه با زیربنای ۱۲۰ مترمربع ساخته شد.

این کتابخانه ، جمعیت ۲ هزار و ۷۰۴ نفری شهر باغستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
برای احداث و تجهیز این بنا ،  ۳۴۰ میلیون تومان هزینه شد.
 با افتتاح این کتابخانه ، تعداد کتابخانه‌های نهادی استان به ۶۹ باب و زیربنای کتابخانه‌های استان به ۲۵ هزار و ۶۲۶ مترمربع افزایش می‌یابد.

 

همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور در بیرجند گشایش یافت/

همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور در بیرجند گشایش یافت

به گزارش ایرنا نخستین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور به صورت مجازی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

دبیر نخستین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه این همایش گفت: اولین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور با محوریت کنترل تنش‌های محیطی، سلامت دام و افزایش بهره‌وری تولید سالم و ارگانیک با همکاری دانشگاه‌های فردوسی مشهد، تهران، تربیت مدرس، شهید باهنر کرمان، علوم کشاورزی خوزستان، جیرفت، تربت حیدریه و دانشگاه بُن آلمان در دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد.

سید احسان غیاثی افزود: این همایش به طور کلی با هدف ایجاد هماهنگی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در گسترش مطالعات مشترک و ایجاد فهم مشترک از مسائل و اجماع علمی و فرهنگی در مقابله با مسائل برگزار می‌شود.

وی گفت: امروز با توجه به موقعیت ایران در منطقه غرب آسیا به عنوان یک کشور مرجع و موثر در مناسبات و تحولات منطقه، باید موسسه‌های علمی و دانشگاهی در مرجعیت علمی منطقه‌ای و جهانی نیز سهم عمده و قابل توجهی ایفا کنند.

دبیر نخستین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور بیان کرد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به کشورهای منطقه، ایجاد بستری برای تبادلات و رایزنی‌های علمی و تجاری دانش بنیان، معرفی ظرفیت‌های علمی، فناوری، تولیدی و استانداردهای ایران به نمایندگان بازارهای منطقه‌ای و جهانی، ایجاد امکان تبادل استاد و دانشجو و اخذ فرصت‌های مطالعاتی مشترک از دیگر راهکارهای پیش رو است.

وی اظهار داشت: با توجه به قدمت صنعت دام و طیور ایران به ویژه خراسان جنوبی و از طرفی شرایط اقلیمی، خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی برگزاری همایش‌های چند ملیتی با توجه به ابعاد بین‌المللی مسائل زیست محیطی با هدف تبادل افکار جوامع علمی، ضروری است.

غیاثی گفت: ۱۲۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۱۰۵ مقاله پذیرش شده و بخشی از این مقالات به صورت مجازی تا فردا (۲۰ خرداد) در دانشگاه بیرجند ارائه می‌شود.

 

 

 

 

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی:

فضای انتخابات بعد از مناظره‌ها پررنگ‌تر شده است

فضای انتخابات بعد از مناظره‌ها پررنگ‌تر شده است

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: فضای انتخابات روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و به ویژه بعد از برگزاری مناظره‌ها به سمت شور انتخاباتی پیش می‌رود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در ششمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی افزود: تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز از فردا (۲۰ خرداد) به طور رسمی و قانونی آغاز می‌شود که به شور و نشاط انتخابات در هفته آینده می‌افزاید.

وی اظهار داشت: از طرف دیگر توطئه‌های معاندین و دشمنان نظام برای مایوس کردن مردم است و این رفتار آنان تا بعد از انتخابات ادامه خواهد داشت.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در مقابل این توطئه‌ها آنچه ضروری است اینکه فعالیت ما هم در تولید محتوای مناسب، توجیهی و پیشگیرانه باید افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: این موضوع باید با جدیت توسط رسانه‌ها دنبال شود و قطعا همگام با تشدید اقدامات معاندان، فعالیت ما نیز باید افزایش پیدا کند که از اولویت‌ها تا روز انتخابات است.

حجت الاسلام حمیدی به مراحل برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و افزود: تا حد امکان تعداد شعب اخذ رای در استان افزایش پیدا کند و براساس گزارش‌ها ۴۰ شعبه به سهمیه خراسان جنوبی افزوده شده است که نقش اساسی در تامین سلامت مردم و رعایت پروتکل‌ها خواهد داشت.

وی گفت: اقداماتی که در ارتباط با پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود در کمترین زمان به مردم هم اطلاع‌رسانی شود.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی درخصوص جابه‌جایی شعب اخذ رای مهم است و مکان‌های جدید رای‌گیری باید قبل از انتخابات به طور متوالی اعلام شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت شور انتخاباتی و تامین سلامت رای‌دهندگان، راه‌اندازی شعبه‌های اخذ رای مخصوص بیماران کرونایی در استان ضرورت دارد و راه‌اندازی این گونه شعبه‌ها نیازمند هماهنگی همه جانبه متولیان و پیش‌بینی کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: این روند سبب شور انتخاباتی خواهد شد اما تمامی تمهیدات برای سلامت متولیان شعبه اخذ رای اندیشیده شود.

وی افزود: در روزهای اخیر رعایت پروتکل‌ها توسط مردم کاهش پیدا کرده که نگرانی را برای خیز جدید کرونا ایجاد کرده است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بسیج برای نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است و اگر دانشگاه علوم پزشکی کادر مورد نیاز را برای نظارت بهداشتی انتخابات در اختیار ندارد از این ظرفیت به خوبی می‌تواند بهره‌مند شود.

وی گفت: متولیان انتخابات به تذکرات ناظران بهداشتی توجه کنند اما ناظران بهداشتی حق هیچ گونه دخالت در روند انتخابات را ندارند.

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر اینکه احترام به مردم پای صندوق‌های رای در اولویت کاری متولیان قرار گیرد افزود: از هرگونه نارضایتی عمومی باید پیشگیری شود چون بد اخلاقی است در شرایطی که برای انتخابات آماده می‌شویم بی‌تدبیری سبب نارضایتی شود.

وی تصریح کرد: تعمدی برای نارضایتی مردم توسط مدیران نیست اما به هیچ عنوان در بحث آب، برق و ارزاق عمومی نارضایتی برای مردم به وجود نیاید زیرا می‌تواند زحمات مسوولان برای مشارکت حداکثری را زیر سوال ببرد و باعث یاس و ناامیدی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تاکنون پرونده تخلف انتخاباتی در مرکز استان واصل نشده و شعبه‌ای در این خصوص برای رسیدگی به پرونده‌ها راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا افزود: در ارتباط با تخلفاتی که در فضای مجازی عموما در ارتباط با انتقال وجه در صورت عضویت در کانال‌ها صورت می‌گیرد پیگیری‌های لازم انجام و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: هرگونه انتقال وجه برای عضویت در کانال‌های مجازی کلاهبرداری است و مردم در این زمینه حساسیت بیشتری داشته یاشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: تمامی دستورالعمل‎‌های بهداشتی ویژه انتخابات با نگاه به انتخابات ریاست جمهوری به صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است که امیدواریم در این زمان باقیمانده از هیچ تلاشی در اطلاع‌رسانی به موقع و درست چشم‌پوشی نشود.

وی اضافه کرد: زندانیان با سابقه در این روزها به هیچ عنوان مرخصی نخواهند گرفت و تامین امنیت زیرساخت‌های برق و تلفن مدنظر است.

وحدانی‌نیا گفت: امام خمینی (ره) حضور حداکثری مردم پای صندق‌های رای را تکلیف شرعی دانستند و وفاق، عزت و تقویت نظام از نتایج حضور در انتخابات است.

وی تاکید کرد: انتخابات یک مسوولیت شهروندی است و مقام معظم رهبری در این ارتباط فرمودند” انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما آثار آن چندین سال بر جا می ماند”.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی با خانواده شهید محمودی دیدار کرد

استاندار خراسان جنوبی با خانواده شهید محمودی دیدار کرد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه در سفر به شهرستان فردوس با خانواده شهید “محمود محمودی” در شهر باغستان دیدار کرد.

حمید ملانوری که در آغاز دور دوم سفرهای شهرستانی خود امروز به فردوس سفر کرده است، به دیدار خانواده شهید محمودی در شهر باغستان رفت و از خانواده این شهید والامقام دلجویی کرد.

استاندار خراسان جنوبی با آرزوی علو درجات برای شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس، توفیقات امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران عنوان کرد.

حمید ملانوری، حفظ اهداف و آرمان‌های شهدا را وظیفه‌ای همگانی خواند و گفت: این موضوع باید به یک فرهنگ ماندگار در جامعه تبدیل شود.

وی افزود: خانواده شهدا، بزرگترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی است که باید قدر دانسته شوند.

شهید محمود محمودی متولد فروردین ۱۳۵۰ است که بعد از اتمام دوره تحصیلات خود در مقطع راهنمایی، دفاع از میهن را تکلیفی شرعی دانست و با حضور در جبهه، در عملیات‌های متعدد شرکت کرد و سرانجام دی ماه ۱۳۶۵ در شلمچه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

مردم در فضای آرام و با نشاط حضور حداکثری خواهند داشت

مردم در فضای آرام و با نشاط حضور حداکثری خواهند داشت

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم در فضای آرام، سالم و با نشاط سیاسی حضور حماسی و حداکثری خواهند داشت و مثل همیشه باعث یاس و ناامیدی دشمن خواهند شد.

به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز چهارشنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهر باغستان شهرستان فردوس افزود: امیدواریم با تلاش حوزه‌های اجرا، نظارت، بازرسی و امنیتی و مشارکت حداکثری مردم فضای سالم، امن و پرشور را در انتخابات شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: انتخابات ۲۸ خرداد به عنوان همایش سیاسی بزرگ را پیش رو داریم تا بتوانیم در ادامه حرکت‌های بزرگ ملت قهرمان ایران و حماسه‌سازی‌های بزرگ و افتخاراتی که کسب کردند، برگ زرین دیگری به تاریخ انقلاب اضافه شود.

استاندار خراسان جنوبی از انتخابات به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی، حضور و مشارکت مردم و استقرار شایسته‌سالاری یاد کرد و گفت: انتخابات به جهت تحکیم پایه‌های نظام اسلامی و انقلابی در کشور ما بسیار با ارزش و با اهمیت است که با حضور گسترده مردم در صحنه تحقق می‌یابد.

وی گفت: در تاکیدات مقام معظم رهبری همواره شنیده‌ایم که اهمیت تعیین سرنوشت در انتخابات باعث می‌شود که در این حوزه بی‌تفاوت نباشیم.

ملانوری افزود: انتخابات دو امر مهم را دنبال می‌کند و یکی انتخاب افراد اصلح برای منصب ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاست و دیگری تعیین رویه‌ای برای سرنوشت و رقم خوردن آینده کشور است.

وی گفت: افراد برای ریاست جمهوری و شوراها انتخاب می‌شوند و بعد از اتمام دوره می‌روند اما سرنوشت کشور باید درست رقم بخورد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: سرنوشت کشور صرفا برگزاری انتخابات نیست و وابسته به خیلی از مسائل است که بخشی از آن نگاه بین‌المللی به حضور مردم در انتخابات و پشتیبانی از نظام، رهبری و انقلاب و توجه به تعصبات و ارزش‌هایی است که به آن اعتقاد داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهر باغستان یک سال است که از شهر شدن آن می‌گذرد و فصل جدیدی را برای توسعه و آبادانی با دروازه فرهنگ و از مسیر فرهنگ و علم آغاز کرده است.

ملانوری تصریح کرد: هیچ چیزی بالاتر از توسعه و افزایش فرهنگ و آگاهی و بینش مردم نیست و سنگ بنای توسعه باید از این دریچه و زاویه دیده شود.

وی گفت: با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری نباید برای برنامه‌ریزی و توجه به شعار سال “تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی را فقط در مسیر واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی ببینید بلکه مهمتر از آن تولید علم و دانش و محصولات علمی و فرهنگی بیشتر از همه می‌تواند به ما کمک کند تا در مسیر توسعه قرار گرفته و بهره‌مندی ما را از منابع موجود بیشتر کند و رفاه بیشتری را برای ما رقم بزند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: هرچه امکانات و توسعه ایجاد کنیم اما نتوانیم در کنار آن فرهنگ و دانش را رشد بدهیم، موفق عمل نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اگر شهر فرهنگ شهروندی به خود نبیند هر گونه خدمات و امکاناتی که ایجاد کنیم بی‌ثمر است بنابراین اصالت بر رشد فرهنگی و رشد بینش و آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف است.

ملانوری گفت: ایجاد فضایی مثل کتابخانه سنگ‌بنای حرکت منطقه به سمت رشد آگاهی مردم است به شرط اینکه مدیران و برنامه‌ریزان حوزه مطالعه و کتاب و کتابخوانی بتوانند در مسیر درست و در قالب برنامه درست از این فضاها بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: احداث این کتابخانه نه فقط به عنوان فضای نگهداری کتاب و امانت بردن، راه‌اندازی و افتتاح شد بلکه دلیل عمده این است که بتوانیم سنگ بنای ایجاد فرهنگ رویه و رفتار درست را ایجاد کنیم و بهانه‌ای برای رشد علم و آگاهی مردم است.

کتابخانه عمومی شهر باغستان با ۷۶۰ متر زمین و ۱۲۰ متر زیر بنا با اعتبار ۳۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

این کتابخانه جمعیت ۲ هزار و ۷۰۴ نفری شهر باغستان را پوشش می‌دهد.

 

 

 

 

ارسال ۴۵۵ اثر به اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور/۲-۳

    
ارسال 455 اثر به اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۴۵۵ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور ارسال شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده با بیان این خبر، عنوان کرد: کار دبیرخانه جشنواره برای رفع نقص و رسیدگی اولیه به آثار ارسال شده، از فردا ( ۲۰ خردادماه) آغاز می شود.

وی با بیان این که ۷۰ درصد آثار ارسال شده متعلق به اصحاب رسانه خراسان جنوبی است ، ادامه داد: جشنواره در ۲ بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر و گزارش و در بخش موضوعی با عناوین “جهش تولید”، “معرفی پروفسور معتمدنژاد” و “مدافعان سلامت و کرونا” برگزار شده است.

نبی زاده با تاکید بر اهداف جشنواره همچون کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه ها، ایجاد فضای رقابتی میان فعالان رسانه ای بصورت منطقه ای و تقدیر از روزنامه نگاران برتر و ایجاد زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: نتایج داوری آثار و زمان برگزاری اختتامیه متعاقبا اعلام می شود.

گفتنی است در بخش حرفه ای به نفرات اول هر رشته تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفرات دوم لوح تقدیر و مبلغ ۲۵ میلیون ریال و نفرات سوم لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا می شود و نفرات برتر بخش های موضوعی تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰میلیون ریال را دریافت خواهند کرد.

شایان ذکر است اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور “یادمان پروفسور معتمدنژاد” با حضور استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان و یزد برگزار شده است.

 

 

 

عدم مشارکت در انتخابات راه گلایه و نارضایتی از عملکرد برخی مدیران نیست/۳

 

عدم مشارکت در انتخابات راه گلایه و نارضایتی از عملکرد برخی مدیران نیست

 امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب فرصت بزرگی در اختیار ما قرار داده است و مردم باید برای اینکه خادمان خود را عوض کنند به صحنه بیایند، گفت:‌ قهر کردن و عدم مشارکت در انتخابات راه گلایه و نارضایتی از عملکرد برخی مدیران نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با معاون سیاسی اداره عقیدتی- سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه اظهار داشت: ما در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته‌ایم که همه دشمنان برای اینکه آثار مخرب روی افکار و اندیشه مردم ما داشته باشند به صورت هماهنگ با یکدیگر فعالیت می‌کنند که البته تلاش و پیچ و تاب دشمنان از نوع تار عنکبوت است و اگر تلاشی صورت بگیرد برای مردم آشکار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه نارضایتی از مدیران اجرایی کشور نباید سبب شود عدم شرکت در انتخابات شود گفت: اینجا یک سوال مطرح می‌شود که اگر شما ناراضی هستید راه اینکه به مقصود رضایتمندی برسید چیست؟ آیا بی‌تفاوتی است تا باز هم همان ها به عنوان دولت سوم سرکار بیایند و همین اوضاع را ادامه دهند راهش این است یا نه؟

وی افزود: انقلاب فرصت بزرگی در اختیار ما قرار داده است و مردم باید برای اینکه خادمان خود را عوض کنند به صحنه بیایند و با حضور حداکثری انتخاب احسن داشته باشند، قهر کردن و عدم مشارکت در انتخابات راه گلایه و نارضایتی از عملکرد مدیران نیست چون دشمنان همین را می‌خواهند.

عبادی با بیان اینکه در سیاست چیزی خود به خود اتفاق نمی‌افتد و همه چیز از روی طرح و برنامه پیش می‌رود ادامه داد: نارضایتی مردم هم یک پروژه است که انجام می‌شود اما هوشیاری مردم اینجا ظهور پیدا می‌کند.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای مجازی دست بیگانگان و مزدوران است و آنها از این طریق القائات خود را منتقل می‌کنند که نسبت به این قضایا باید واکنش نشان داد.

وی ادامه داد: در مدت این چند روز بر عقلا و نخبگان تکلیف است که موضوعات را برای مردم رفع شبهه کنند، مردم ما هوشیارند، تجربه هم دارند خودشان وظیفه خود را می‌فهمند و سرنوشت خود را به دست افراد صالح می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت:‌ ما منتظر یک افتخار جدید در حوزه مقاومت علیه تحمیل خواسته‌های بیگانه هستیم تا اینکه آنها را برای همیشه مایوس کنند ما از مردم خود چنین انتظاری داریم.

 

 

ستاد انتخاباتی همتی در خراسان جنوبی آغاز به‌ کار کرد

ستاد انتخاباتی همتی در خراسان جنوبی آغاز به‌ کار کرد

ستاد تبلیغات انتخاباتی “عبدالناصر همتی” نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی آغاز به‌ کار کرد.

رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در خراسان جنوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه همتی علاوه بر اقتصاد به سیاست هم آگاهی کافی دارد، این نیاز احساس شد در شرایط فعلی با توجه به مسائل مالی و بحران‌های موجود، برنامه‌های راهگشای وی مطرح شود و تاکنون افرادی از آحاد جامعه از برنامه‌ها و اهداف این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت داشته‌اند.

علی جعفری با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه میهنی، شرعی و اخلاقی است افزود: زمزمه‌هایی برای تحریم انتخابات و قهر با صندوق‌های رای شنیده شد اما ما  در هیج دوره‌ای این حرکت را برنتابیدیم و همیشه به دنبال برگزاری انتخابات باشکوه بودیم زیرا اعتقاد داریم راه دموکراسی، آزادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم از صندوق‌های رای می‌گذرد.

وی با بیان اینکه ستاد همتی در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال می‌شود گفت: امیدواریم همگان رهنمود رهبر معظم انقلاب را اطاعت کنند و در ۲۸ خرداد پای صندوق‌های رای حاضر شوند زیرا آینده ایران، فرزندانمان و جمهوریت ما از صندوق‌های رای می‌گذرد.

رییس ستاد انتخاباتی همتی در خراسان جنوبی افزود: دست همه جناح‌ها و گروهایی که به اقتصاد و معیشت خانواده ایرانی می‌اندیشند را به گرمی می‌فشاریم و همانطور که رهبری متعلق به همه گروه‌ها، جناح‌ها و آحاد ملت ایران است در انتخابات هم این طور است.

وی گفت: انتظار ما این است که اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، مردم آزاده و کسانی که تفکرات نزدیک به ما دارند این نامزد انتخاباتی را در رسیدن به اهدافش همراهی کنند.

وی تصریح کرد: قهر کردن با صندوق رای و تقسیم‌بندی شهروند درجه یک و دو هیچ کدام کار درستی نیست بلکه همه مردم ایران از هریک از ادیان الهی حق مشارکت در انتخابات و تصمیم‌گیری برای آینده کشورشان را دارند.

جعفری افزود: نگاه دولت آینده دکتر همتی بر اولویت به شایسته‌سالاری و اعتقاد به بهره‌گیری از شیعه و سنی و سایر ادیان الهی اهل ایران است و همواره تلاش خواهد کرد وضعیت فعلی جامعه را بهبود ببخشد.

وی گفت: ستاد مرکزی انتخاباتی عبدالناصر همتی در مرکز استان واقع در خیابان محلاتی بین خیابان مدرس و توحید نبش خیابان بعثت راه‌اندازی شده است.

عبدالناصر همتی سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی و سعید جلیلی است که فعالیت ستاد انتخاباتی وی در خراسان جنوبی آغاز شد.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*