گفته می شود

گفته می شود با سخنان جدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستار هاشمی، در حاشیه آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید، بار دیگر موضوع فیلترینگ و کیفیت اینترنت به صدر گفتگو‌ها در رسانه‌ها و فضای عمومی کشیده شده است. در شرایطی که دولت وعده بهبود وضعیت اینترنت و رفع فیلترینگ را می‌دهد، این سوال مطرح می‌شود که آیا این تلاش‌ها به خواسته‌های واقعی مردم پاسخ می‌دهد یا صرفاً به وعده‌هایی توخالی و بی‌عمل تبدیل خواهد شد؟

 

 

گفته می شود بررسی ها نشان می دهد، اگر شخصی در روز‌های پایانی شهریور ۱۴۰۲، برای خرید یک قطعه سکه تمام بهار آزادی اقدام کرده بود، حالا نزدیک به ۱۷ میلیون تومان به ارزش ریالی دارایی‌اش افزوده شده است.

 

 

گفته می شود یوسف پزشکیان با انتشار پیامی، همراهی خود با رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک را تکذیب کرد. متن پیام یوسف پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس به شرح زیر است: رسانه‌های موفق دنیا به دقت در خبررسانی معروفند. پیش‌بینی‌ و تحلیل‌ خود را به‌نام خبر منتشر نمی‌کنند. گویا شبه رسانه‌هایی مرا بدون اطلاع خودم، عازم نیویورک کرده‌اند! در این سفر همراه ‎رئیس‌جمهور نیستم، اما اگر حضورم در سفری ضروری باشد و رئیس جمهور صلاح بدانند، همراهی خواهم کرد.

 

 

گفته می شود در حالی که فیلمبرداری از بازیهای مسابقات حرفه‌ای فوتبال در دیگر کشورها با دوربین‌هایی چون ARRI MINI LF در حال انجام است، کیفیت پخش بازیهای لیگ برتر فوتبال ایران به ویژه در شهرستان‌ها در حد فیلمبرداری با موبایل است؛ موضوعی که عصبانیت کاربران فضای مجازی را به ویژه پس از بازیهای بحث برانگیز این هفته در پی داشته است. شأن و احترام مردم ایران و هواداران و تماشاگران فوتبال، بسیار بسیار بالاتر از این سطح فیلم‌برداری، کارگردانی و کیفیت تصاویر مسابقات فوتبالی است! آن هم توسط صداوسیمایی که بر اساس تعرفه‌های خودش فقط از پخش مستقیم بازی‌های پرسپولیس و استقلال (بدون در نظر گرفتن برنامه‌ها و تولیدمحتواهای سایر مسابقات) حداقل ۳۲ هزار میلیارد تومان و حداکثر ۵۸ هزار میلیارد تومان درآمد دارد.

 

 

 

گفته می شود عباس عبدی با اشاره به نوع مواجهه‌ی صداوسیما با دولت چهاردهم پیشنهاد می‌دهد که دولت به شکل فوری در باره بودجه‌ی این سازمان تصمیم گرفته و صداوسیما را تحریم کنند. این تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: اینکه فردی نظر خود را در یک برنامه‌ی تلویزیونی می‌گوید مهم نیست. البته ممکن است بسیاری با آن نظر موافق نباشند و آن را سخیف هم بدانند. مشکل از اینجا شروع نمی‌شود که بیان چنین حرفی در چارچوب آزادی بیان است یا خیر بلکه مسئله اینجاست که صداوسیما اصلا رسانه‌ای نیست که بیانگر دفاع از آزادی بیان باشد.

 

 

 

گفته می شود روزنامه «واشنگتن پست» با اشاره به گزارش روند انتقال پیجرهای منفجر شده در لبنان مبنی بر دست داشتن شبکه‌ای از تامین‌کنندگان و افراد حقیقی و حقوقی از مجارستان، پرتغال و نروژ تاکید کرد، استفاده ابزاری اسرائیل از اروپایی‌ها، فشار علیه آن‌ها، به اتهام همکاری در عملیات تروریستی با پیجرها را افزایش می‌دهد.

 

گفته می شود ترکیه به مهاجران غیرقانونی افغان اعلام کرده بود که در محلی برای ارائه مدارک به آنها تجمع کنند. وقتی گروهی وسیع از افغانی‌ها جمع شدند، پلیس ترکیه به آنها رودست زد و موفق به دستگیری ۶۰۰ نفر افغان و اخراج‌شان شد.