رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به استان را تشریح کرد موافقت وزیر بهداشت با احداث مرکز تروما در بیرجند دانشجوی داروسازی از سال آینده پذیرش می شود

موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با احداث مرکز تروما در بیرجند با توجه به اهمیت و نیاز آن برای استان خراسان جنوبی به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مهم ترین دستاورد هفتمین سفر دکتر قاضی زاده هاشمی به استان بوده است. دکتر کاظم قائمی در جمع خبرنگاران از راه اندازی این مرکز به عنوان یک نیاز مهم و ضروری برای استان که حجم بالایی از تصادفات جاده ای را دارد، یاد کرد و از شروع عملیات اجرایی آن طی دو ماه آینده خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه هیچ کدام از پرسنل بیمارستان امام رضا(ع) در این نقل و انتقال بیکار نخواهند شد، افزود : تلاش می شود ظرف یک سال و نیم تا دو سال دیگر این پروژه به بهره برداری برسد.
موافقت وزیر با پذیرش ۲۰ دانشجوی داروسازی
موافقت وزیر بهداشت با پذیرش دانشجوی داروسازی از سال آینده، دیگر خبر خوش دکتر قائمی در این نشست بود چرا که موافقت اصولی راه اندازی دانشکده داروسازی اخذ و تاکنون حدود ۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که وزیر قول مساعد پذیرش ۲۰ دانشجو را از سال آینده صادر کرد.
ورود فلوشیپ نازایی به استان از آذرماه
کمبود نیروی فلوشیپ نازایی در مرکز ناباروری استان مشکل اساسی دیگری بود که باعث می شد مراجعه کنندگان به سایر مراکز فرستاده شوند که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وزیر بهداشت قول مساعد داده از آبان و یا آذرماه در توزیع نیروهای پزشکی این متخصص هم به استان تخصیص پیداکند و از طرف دیگر مقرر شد دو متخصص زنان که بومی و جوان باشند برای طی دوره های آموزشی دوساله به وزارتخانه معرفی تا تجارب لازم را در این حوزه کسب کنند .
بیرجند پایلوت قطب پزشکی از راه دور منطقه
دکتر قائمی از قول مساعد وزیر برای تخصیص فوق تخصص نفرولوژی به استان، تأسیس رشته کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت و پذیرش رزیدنت رشته تخصصی چشم پزشکی، پوست و پاتولوژی در استان به عنوان دیگر قول های مساعد وزیر یاد کرد و ادامه داد : هم چنین مقرر شد بیرجند به عنوان پایلوت پزشکی از راه دور به بیماران خدمات بدهد که این اقدام باعث کاهش اعزام های غیر ضرور از شهرستان ها به مرکز استان خواهد شد.
بازسازی اورژانس نهبندان طی ۵ ماه آینده
وی از موافقت وزیر با پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد رشته های فیزیولوژی ، باکتری شناسی و نانوتکنولوژی از سال آینده خبر داد و گفت : از سال آینده کارشناس کتابداری هم به رشته های دانشگاه اضافه می شود.
بازسازی اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان طی ۴ تا ۵ ماه آینده دیگر خبر خوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بود که اعتبار مورد نیاز آن را ۳ میلیارد تومان عنوان کرد .
احتمال هشتمین سفر وزیر بهداشت به استان در آذر ماه
دکتر قائمی به اتمام پروژه احداث سالن همایش دانشگاه ظرف ۴۵ روز آینده اشاره کرد و گفت : تلاش داریم برای افتتاح این پروژه هم در آذر ماه حضور وزیر بهداشت و یا پروفسور سمیعی را داشته باشیم.
وی با اشاره به قطعی شدن احداث پروژه بیمارستان دوم قاین، شروع عملیات اجرایی آن را منوط به تائید زمین محل ساخت آن دانست و گفت: امید است ظرف دو تا سه ماه آینده زمین پروژه تائید نهایی شود.
راه اندازی بیمارستان خوسف حداکثر تا سه ماهه سال ۹۹
وی با اشاره به برقراری ردیف بودجه بیمارستان خوسف با پیگیری های نماینده گفت : امید است تا سال ۹۸ و حداکثر تا سه ماهه ۹۹ این پروژه هم به بهره برداری برسد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*