گفته می شود

گفته می شود مدت‌هاست، موضوع مفاسد اقتصادی و مقابله با دانه درشت‌ها مطرح است؛ اما هر چه زمان بیشتر می گذرد، رنگ و روی مبارزه با این افراد نیز کمرنگ تر می شود؛ هر چند در سال های گذشته برخی افراد سرشناس در فساد اقتصادی دستگر و محاکمه شده اند، با توجه به شواهد موجود به نظر می رسد، حجم فساد بسیار بیشتر از چیزی است که عنوان می شود.

افرادی مانند بابک زنجانی ها و امیر منصور آریا آنقدر زیاد هستند و در سیستم اقتصادی آنچنان ریشه دوانده اند که گاهی شناسایی و دستگیری آنها هزینه های بسیاری را حتی به نظام سیاسی کشور نیز وارد می کند.

به نظر می رسد، یکی از عوامل اصلی ایجاد فساد در کشور نیز همین موضوع است و به گفته کارشناسان، گاهی افردی با نفوذ سیاسی و رانت های ویژه، کارهایی می کنند که هزینه مبارزه با فساد را در کشور بالا می برند. نمونه های زیادی از این موارد در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی به چشم می خورد.

 

 

گفته می شود استفن میلر که از نزدیکان اصلی و یکی از مشاوران تأثیرگذار بر ترامپ در کاخ سفید است، چهره ای است که به تدریج رخ می نماید. فردی که ظاهرا به سرعت در حال پیشرفت و ترقی در ساختار اجرایی ایالات متحده آمریکاست و اکنون در دولت دونالد ترامپ، فرصتی برای ابراز و اجرای عقاید افراطی خود در مورد مهاجران پیدا کرده است. وی مغز متفکر و کارگردان اصلی فرمان اجرایی ترامپ برای منع ورود مسلمانان به آمریکاست.

استفن میلر که زادگاه اصلی وی کالیفرنیاست و بسیاری بر این باور هستند که وی ارکستر اصلی ترامپ برای منع مهاجرت مسلمانان به آمریکا را ترتیب داده است، از زمانی که در دبیرستان مشغول به تحصیل بوده با ایده ها و ایدئولوژی های جدید خود، خو گرفته است.

وی در همان زمان در نشریه ای که در مدرسه منتشر می شده، مقالاتی ضد مسلمانان، چند فرهنگی در آمریکا و در مخالفت با منع استفاده از زبان لاتین و اسپانیولی داشته است. یکی از مقالات وی در این نشریه با نام «زمان کشتار» به صراحت استفاده از خشونت علیه اسلام افراطی را توصیه می کند.

 

 

 

گفته می شود ۹ سال از برگزاری آخرین آزمون سردفتری می‌گذرد. آزمونی که همان زمان حرف و حدیثهای زیادی به دنبال داشت. از سال ۸۶ تا کنون متقاضیان در انتظارند تا بالاخره روزی این آزمون برگزار شود. اما مشکل کجاست؟ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می گوید تا زمانی که قانون آن اصلاح نشود، آزمونی در کار نیست. قانون هم برای اصلاح ۴ سال قبل مجلس رفته اما مجلسیان می گویند ما هیچ اطلاعی از طرح «اصلاحیه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران نداریم!». طرحی که سازمان ثبت و اسناد سال۹۱ به مجلس فرستاد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*