اخبار شهرستانها

فعال سازی ۹۳ درصد کارت الکترونیکی مرزنشینان
معاون امورتعاون اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی خراسان جنوبی،  ۱۰۰ درصد جمعیت مشمول کارت مبادلات مرزی شامل ۵۳۴۳۵ خانوار نسبت به ثبت نام در دفاتر پیشخوان اقدام نموده اند که در حال حاضر جمعیت دارای کارت مبادلات مرزی استان ۱۴۵۶۴۹ نفر است. سروری افزود: از این تعداد ۱۳۶۶۸۲ نفر یعنی ۹۳ درصد از دارندگان کارت نسبت به فعال سازی کارتهای خود در دفاتر شرکت های تعاونی مرزنشین استان اقدام نموده اند .وی روند صدور وفعال سازی کارتهای الکترونیکی را خوب ارزیابی کرد. وی ادامه داد: پس از فعال سازی کارت در محل دفاتر شرکت های تعاونی عضویت دارنده کارت در تعاونی قطعی می گردد وتعاونی اجازه دارد به میزان ۱۳۰ دلار پس از انجام صادرات نسبت به واردات ۴۱ قلم کالای مختصص مرزنشینان اقدام نمایند.

۸۰ میلیون تومان اعتبار به زیرساخت‌های ناحیه صنعتی آیسک سرایان اختصاص یافت
فرماندار شهرستان سرایان گفت: ۸۰ میلیون تومان برای تامین زیرساخت‌های ناحیه صنعتی آیسک اختصاص یافت. محمد کریمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: پیگیری‌ها برای احداث کارخانه فروسیلیس، نیروگاه ۵۰ مگاواتی خورشیدی با همکاری دولت، بنیاد برکت و سازمان ایمیدرو در حال انجام است. وی تکمیل زنجیره کامل شترمرغ، پرورش شتر صنعتی، مجموعه فرآوری بنتونیت و توسعه کشت گلخانه‌ای را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا برای تحول در شهرستان و بخش آیسک اعلام کرد.

 
افتتاح دومین فروشگاه عرضه محصولات
 کانون پرورش فکری در بیرجند
دومین فروشگاه عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی در بیرجند ارایه خدمات خود را برای خانواده‌ها ، کودکان و نوجوانان آغاز کرد. هم‌زمان با فرا رسیدن روزهای مبارک دهه فجر دومین فروشگاه عرضه محصولات و تولیدات کانون استان در شهرستان بیرجند افتتاح شد. مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در آیین افتتاح این فروشگاه گفت: دسترسی آسان‌تر خانواده‌ها به محصولات و تولیدات فرهنگی، هنری و انتشارات کانون از جمله اهداف توسعه مراکز فروش محصولات کانون به شمار می‌رود.
۱۶۵ غرفه صنایع دستی در خراسان جنوبی گشایش می یابد
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برپایی ۱۶۵ غرفه صنایع دستی در نوروز ۹۶ در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد. حسین عباس زاده در گفتگو با شبستان اظهار داشت: این غرفه ها در مجموعه های تاریخی استان از جمله باغ و عمارت تاریخی اکبریه بیرجند و مبادی ورودی هر شهر برپا می شود. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳۵ غرفه صنایع دستی در سطح استان پذیرای مهمانان و گردشگران بود،‌ افزود: این تعداد امسال به ۱۶۵ غرفه افزایش می یابد.
عباس زاده افزود: از این تعداد، ۱۰ سیاه چادر نیز در سطح استان به ارائه صنایع دستی و سوغات استان خراسان جنوبی اقدام خواهند کرد. وی با بیان اینکه ۴۲ غرفه صنایع دستی در شهرستان بیرجند برپا خواهد شد، ادامه داد: پیش بینی شده است غرفه های صنایع دستی از ۲۷ اسفندماه تا پایان تعطیلات عید پذیرای مسافران و مردم استان باشند. وی به فروش ۴۴۰ میلیون تومانی صنایع دستی استان در سال قبل اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: این رقم در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*