نامه ای که به دلیل بی‌عملی و قطع امید از مسئولان مربوط استان به وزیر نوشته شد جانمایی ویرانگر ایستگاه راه آهن در بیرجند

نامه ای که به دلیل بی‌عملی و قطع امید از مسئولان مربوط استان به وزیر نوشته شد

جانمایی ویرانگر ایستگاه راه آهن در بیرجند

عکس تزیینی

 

امروز خراسان جنوبی-حیدری- انجمن توسعه و آبادانی شهرستان بیرجند در نامه ای به فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی در خصوص برخی مشکلات موجود در حوزه راه وشهرسازی به خصوص محل احداث ایستگاه راه آهن بیرجند هشدار داد.

این نامه که توسط دکتر سید محمد آذرکار، مدیر عامل انجمن نوشته شده  بر جانمایی نادرست ایستگاه راه آهن تاکید دارد و  آن را بر خلاف دستورالعمل های پدافند غیر عامل  ذکر کرده است.

در بخشی از این نامه آمده است:

با عنایت به امیدواری مردم شریف و وفادار ایران به گره گشایی و رفع مشکلات توسط دولت چهاردهم ، مطالبی را در خصوص وضعیت بحرانی شهر بیرجند، مرکز خراسان جنوبی، مرتبط با وزارت تحت امر شما تقدیم حضور می‌دارد.

همان گونه که استحضار دارید هدف از اجرای قوانین پدافند غیرعامل کاستن از آسیب پذیری نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور و استمرار فعالیت و خدمات زیربنایی و تامین نیاز کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است. لکن طرح ارزشمند احداث خط راه آهن خراسان جنوبی به دلیل عدم پیش‌بینی و رعایت کامل نکات کارشناسی ، موجبات نگرانی‌هایی را فراهم نموده است. موقعیت پیش‌بینی شده جهت ایستگاه راه آهن بیرجند در مجاورت با زیرساخت‌ها و ابنیه مهم و اصلی مرکز استان از جملهفرودگاه بین المللی شهید کاوه ، فرودگاه نظامی نیروی هوایی اتش جمهوری اسلامی ، مخازن نگهداری سوخت شرکت نفت ، محل اتصال جاده های مواصلاتی بیرجند مشهد زاهدان ، پایانه مسافربری، ترمینال باربری، پلیس راه، پمپ بنزین ، محل انتقال خطوط گاز و فیبر نوری و پروژه مسکن مهر می‌باشد.

در بخش دیگری از این نامه که رونوشت آن به دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، استاندار، شورای اسلامی شهر بیرجند مدیر کل راه و شهرسازی ،مدیر کل اطلاعات ،دادستان عمومی و انقلاب  استان فرماندار و شهردار و مطبوعات بیرجند  ارسال شده آمده است : نکته حائز اهمیت دیگر عبور بخش انتهایی خط آهن از میانه محدوده طرح معظم آبخوان داری مجاور شهر بیرجند می‌باشد که اجرای آن، تلاش‌های صورت گرفته جهت حفظ روان آب‌ها، تغذیه آبخوان همچنین ثبت آن به عنوان یکی از طرح‌های موفق آبخوان داری کشور را از بین برده و بر بحران بی آبی این منطقه خواهد افزود. در بخش پایانی این نامه هم آمده است:

این عرض حال از طرف انجمن دوستداران توسعه و آبادانی بیرجند به نمایندگی از جمع کثیری از شهروندان دلسوز متعهد و متخصص  به دلیل بی‌عملی و قطع امید از مسئولین ذی ربط استان، خدمت حضرت عالی تقدیم می‌گردد. صدور دستور پیگیری و رفع مشکل مورد درخواست می‌باشد.

برای شما دوام عزت و توفیق آرزومندیم.

چند روز قبل نیز رئیس شورای شهر بیرجند در نامه ای به استاندار خراسان جنوبی خواستار تغییر محل احداث ایستگاه راه آهن این شهر شده بود.