اخبار خراسان جنوبی/

۱۳۰۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه کارکنان کویرتایر اهدا شد

1300 بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه کارکنان کویرتایر اهدا شد

سومین رزمایش کمک مومنانه ( شکوه همدلی) برای اهدای ۱۳۰۰ بسته غذایی به نیازمندان و افراد کم برخوردار توسط کارکنان شرکت کویر تایر با حضور معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی وفرماندار بیرجند برگزار شد.

به گزارش تسنیم  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه کویرتایر علاوه بر تولید با کیفیت در مسئولیت‌های اجتماعی پیشگام است اظهار داشت:کارکنان این مجموعه نه تنها به موضوعات تولیدی  بلکه به موضوعات کمک به هم نوع هم فکر می‌کنند.

طالبی ضمن تسلیت شهادت امام علی(ع) بیان کرد: در حالی امروز شاهد کمک‌های همدلی و مومنانه در این کارخانه برای نیازمندان هستیم که کارکنان این مجموعه با تولید شبانه‌روزی خود  بخشی از لاستیک کشور را تامین می‌کنند تا بخشی از مشکلات کشور را برطرف کنند چرا که  اگر این  تولید داخلی نبود ما برای لاستیک هم محتاج بیگانگان بودیم و باید به این مجموعه  دستمریزاد گفت و  امید است خداوند به کارشان برکت دهد .

وی با بیان اینکه در موقعیتی هستیم که مناسبت‌های زیادی داریم گفت: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که امسال را  به نام  سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری کردند  دانش ما باید دانشی علمی بر پایه علم فناوری تحقیقات و  ریشه‌ای بنیادین باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی تولید بر پایه تحقیقات بنیادین باشد  اشتغال پایدار در آن ایجاد و می‌تواند منجر به تولید شود گفت: با تولیدات خوب و دانش بومی می‌توانیم در بازارهای جهانی رقابت خوبی با شرکت‌های تولیدی بزرگ داشته باشیم چرا که  هرچه تولید بنیادین باشد کیفیت‌ها مفیدتر خواهد بود .

طالبی با بیان اینکه خوشبختانه در واحدهای بزرگ تولیدی موفقیت های خوبی داریم گفت: در این مجموعه در حوزه کارگری هیچ معوقه نداریم و  در استان هم تلاش شده است معوقات کارگری و حقوقی به حداقل برسد که این امر محقق شده است و با توجه به برگزاری جلسات گسترده و مستمری که داشتیم کارهای خوبی به ثمر نشست و تا  بتوانیم از کار و کارگری پشتیبانی کنیم، بیمه کارگر   به موقع پرداخت و  امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد کردیم تا به لحاظ روحی روانی کار را پرورش دادیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان جنوبی گفت: وقتی کارگر امنیت شغلی داشته باشد تولید او موثرتر، مفید و کارا خواهد بود اما آنچه در این مجموعه قابل تقدیر است اینکه کارکنان این مجموعه نه تنها به موضوعات تولیدی  بلکه به موضوعات کمک به هم نوع هم فکر می‌کنند  و زحمات خوبی کشیدند تا امروز شاهد ۱۳۰۰ بسته معیشتی برای نیازمندان باشیم.

طالبی با بیان اینکه کارگران کویرتایر از مال حلال و دسترنجی که داشتند آورده‌هایی را در قالب کمک مومنانه برای اقشار محروم  جامعه  کمک کردند امید است خداوند از همه قبول کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان جنوبی با اشاره به انفاق در راه خدا گفت: خدا در قران از این کار با عنوان انفاق یاد کرده است، البته برای انفاق تعاریف مختلفی بیان شده است که اولین شرط انفاق احسان و ایمان است .

سیدمحمدحسین زینلی مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع) و شبهای قدر، از قدر به معنای اندازه و هندسه و معیار یادکرد و اظهار داشت: دین ما برای هدایت بشر آمده ودین اجراییات است.

مدیرعامل شرکت کویرتایردر ادامه به فعالیت شرکت کویرتایر درعرصه تولید تایر کشور اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد تایر سواری کشور در این کارخانه و به دست توانمند فرزندان این شهر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار ما در کویرتایر تولید تایر از “پراید تا پرادو است”و در برخی خودروها انحصار داریم تصریح کرد: درحوزه تایرهای شاسی بلند از رینگ ۱۸ تا۲۰ را فقط کویرتایر تولید می‌کند وخوشبختانه دانش فنی این تایرها را فرزندان این کشور و در همین شهرو مجموعه تدوین و طراحی کرده‌اند که افتخار بزرگی برای صنعت تایر کشور است.

امام جمعه بیرجند /

عناصر تروریستی به اسم دین تکفیر می‌کنند

امام جمعه بیرجند گفت: عناصر تروریستی که به نام خوارج به‌وجود آمدند، به اسم دین علی ابن ابیطالب (علیه السلام) را تکفیر کردند و امروز نیز همین‌ گونه است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی حجت‌الاسلام والمسلمین ‌سیدعلیرضا عبادی ‌در خطبه اول نماز جمعه بیرجند ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) گفت: این همه تهاجم دشمن و صبر مردم، دشمن را بی‌حوصله کرده اما دشمن آنچه را که انجام می‌دهد به اسم دین است در حالی که از دین در آن هیچ خبری نیست.

وی گفت: همه دنیا از شوروی کمونیست تا کشورهای پرادعای اروپا به سرکردگی آمریکا، استکبار جهانی، صدام یا وهابی‌ها و انواع و اقسام اسامی و مجاهدین خلق و دیگر گروه‌ها، به جنگ با ایران آمدند اما نگفته‌اند که جرم ما چیست؟ کسانی که بویی از دین نبرده‌اند به اسم دین، بالاترین متخصصین دین را تکفیر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: آیا جمهوری اسلامی و انقلاب مردم با بیش از ۹۸ درصد رای که در دنیا سابقه ندارد و با ایمان و اخلاص، حق ندارد، نظام تشکیل بدهد.

وی افزود: دشمنان نه تنها با یورش نظامی بلکه با انواع و اقسام گزینه‌ها که خودشان می‌گویند روی میز است به جنگ ما آمدند، صدها هزار شهید، شکنجه‌گاه‌های عظیم که آزادگان سرافراز ما تحمل کردند اما پای ایمان‌شان ایستادند.

عبادی گفت: در قالب وهابیت، منافقین، مسیحیت و سایرین همه در جهت اجرای منویات کفر و شرک لیبرال دموکراسی غرب صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: به اسم مسلمان، جهان را ناامن کرده‌اند و به دستور صهیونیست‌ها و ایادی غربی به اهل ایمان، مسجد، نمازهای جمعه و جماعت حمله می‌کنند، صحبت این است مردمی که از دور به اسم مسلمان یا غیرمسلمان نگاه می‌کنند به عنوان انسان، آیا این دین است و چقدر می‌خواهید بی‌تفاوت باشید.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به حمله خونین اخیر در مزار شریف افغانستان گفت: این جریان برای هر انسانی قابل ملاحظه است که به نمازخوان‌های شیعه حمله کرده و آنها را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: مرحوم آیت الله حسن‌زاده آملی می فرماید، مدارک ما در اسناد برادران اهل سنت آنقدر زیاد است که اگر همه آثار شیعه را بشورند و در آب بریزند هیچ نقصی در بنیان عقلانی و وحیانی ما ایجاد نمی‌شود چون همه وجود دارد.

عبادی با اشاره به دین انگلیسی و آمریکایی بیان کرد: تمدن اینها از هر نوع وحشی‌گری بدتر است، کشورهای پرادعا در اروپا جنگ برپا کرده و صدام را مسلح کردند و میلیون‌ها انسان را به خاک و خون کشیدند.

وی با طرح این سوال که مجری این برنامه‌ها کیست گفت: کارشان این است و آیا اسم این تمدن است، همین‌ها روزی بر جمعیت ۲۰ میلیونی ایران ورود کردند و تمدن‌های اروپایی ۱۰ میلیون نفر مردم ما را از گرسنگی از پا درآوردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون به اسم مسیحیت اقدام می‌کنند اظهار داشت: اینها چه ربطی به حضرت مسیح (علیه السلام) دارد، این کار نه تنها ربطی ندارد که نمی‌تواند ربط داشته باشد.

وی گفت: آنچه در دنیا به اسم دین حضرت مسیح مطرح است یک برنامه استعماری بوده که غربی‌ها ساخته‌اند و بر پایه آن به عنوان تذویر در کنار زور و زر بر مردم جهان سلطه پیدا می‌کنند.

عبادی عنوان کرد: اگر سندی مانند قرآن نبود پیامبری حضرت مسیح از هیچ طریقی قابل اثبات نبود، به این دلیل که چه از نظر انتصاب، چه از نظر محتوا و چه از نظر اجرا و عمل و احکام هیچ سندی دلالت ندارد جز اینکه آنچه به عنوان انجیل به حضرت مسیح منتسب می‌کنند، ۱۰۰ نوع انجیل وجود دارد و کدام مال مسیح است.

وی یادآور شد: هیچ حرفی برای گفتن ندارند و باید مقداری خود را آماده کنیم و در هر پست و سنگری باید نیرو داشته باشیم در غیر این صورت مسوول هستیم.

امام جمعه بیرجند گفت: محتوای آنچه به عنوان انجیل ارائه می‌دهند، خرافاتی است که نه تنها یک پیغمبر که یک آدم معمولی چنین حرف‌هایی نمی‌زند، از لحاظ اجرای احکام هم می‌گوید در تمام هفته هر خلافی کردید یکشنبه در کلیسا پول بده تا خلاف شما بخشیده شود.

وی افزود: چه به اسم مسیحی که در واقع صهیونیستی است، چه به اسم وهابی یا مجاهد خلق یا سایر، به جان و مال مردم کشورها حمله می‌کنند، شهرها را ویران کرده و مردم را می‌کشند، برخلاف قوانین در کشورهای دیگر دخالت کرده و این چنین می‌شود که دهها هزار پناهنده یا کودک ناپدید می‌شود.

عبادی بیان کرد: از وقتی نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس فطرت، عقل، وحی، دلیل و قرآن تشکیل شد همه دنیا به جنگ ما آمده اما مشخص نکرده‌اند جرم ما چیست.

وی گفت: نادان‌هایی که از دین هیچ نمی‌دانند به اسم دین یا مجری بوده یا پول می‌گیرند؛ از سلاح‌ها برای کشتار مردم استفاده کرده و دیگران را تکفیر می‌کنند که هم باید خندید و هم گریه کرد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: بدتر از آن، انسان‌هایی که از دور نگاه می‌کنند، سکوت کرده و هیچ قضاوتی ندارند، نسخه مطابق با اصل است.

وی افزود: عناصر تروریستی که به اسم خوارج به‌وجود آمدند به اسم دین، علی ابن ابیطالب (علیه السلام) را تکفیر کردند و امروز نیز همین‌ گونه است، دشمنان علی و فرزندانش، محبین امیرالمؤمنین (علیه السلام) را تکفیر می‌کنند.

عبادی با بیان اینکه کمالات حضرت علی (علیه السلام) بر هیچ کسی پوشیده نبوده و نیست گفت: تا کی می‌خواهید نسبت به این جریانات مخوف، ضد خدا، ضد پیغمبر، ضد ارزش‌ها و ضد انسانیت بی‌تفاوت باشید.

وی افزود: در هر رشته و حوزه‌ای از کشاورزی، بیماری، مهندسی ساختمان باید به متخصص امین مراجعه کرد پس چطور نسبت به دین هر کسی با هر نادانی نظر می‌دهد و ما از او دفاع می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در جنایات اخیر مسجد الاقصی، پس از ۸۰ سال مسلمانان نامسلمان از دور نگاه می‌کنند و اکنون بر برادران مظلوم فلسطینی ما چه می‌گذرد.

وی گفت: امارات و عربستان از این جنایات‌های صهیونیستی پشتیبانی کردند و بعد تعیین می‌کنند چه کسی مسلمان است یا مسلمان نیست، همان سعودی‌ها، دیگر کشورهای مسلمان را تکفیر می‌کند، یا آمریکای تروریست دیگر کشورها را تروریست می‌نامد و دنیا مسخره شده است.

در شب شهادت امام علی(ع)

۱۳۰۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه کارکنان کویرتایر اهدا شد

توزیع هزار و ۳۰۰ بسته غذایی در شب شهادت امام علی(ع) به همت کارکنان و کارگران کارخانه کویر تایر بیرجند آغاز شد.

 این بسته های معیشتی از سوی کارکنان و کارگران کارخانه کویرتایر  در قالبتامین 1300 بسته غذایی برای نیازمندان رزمایش کمک‌های مومنانه با عنوان شکوه همدلی تامین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: باید همواره دانش ما بر پایه علم و فناوری و تحقیقات ما ریشه‌ای و بنیادین باشد اگر بر این مبنی صورت گیرد ما دارای اشتغال پایدار در واحد‌های تولید خواهیم بود و حتی بازار‌های جهانی را خواهیم داشت.

طالبی افزود: هر چه تولید ما بر مبنای بنیادین باشد کیفیت محصول ما بهتر خواهد بود و قدرت صادرات خواهیم داشت.

وی از پیگیری معوقات کارگران در واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی سال قبل در استان خبر داد و گفت: ما باید پشتیبان کار و کارگران باشیم و به موقع حقوق و حق بیمه  این قشر را پرداخت کنیم تا برای آن ها امنیت شغلی فراهم شود.

سیدمحمدحسین زینلی مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع) و شبهای قدر، از قدر به معنای اندازه و هندسه و معیار یادکرد و اظهار داشت: دین ما برای هدایت بشر آمده ودین اجراییات است.

وی گفت: همان‌طور که در طول یکسال به حساب ما رسیدگی می‌شود، مدیران هم در طول یکسال، کارشان بررسی می‌شود و خوشبخانه در طول ۲۵ سال فعالیت شرکت کویرتایر باعنایت الهی و با همت بلند وپاک دستی مدیران، همواره پرونده ما به دست راستمان داده شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیش ‌بینی حضرت امام (ره) در تشکیل سپاه پاسداران یک پیش بینی الهی بود و اگر سپاه  تشکیل نمی‌شد معلوم نبود ما کجا بودیم وچه سرنوشتی داشتیم.

وی ادامه داد: استکبار جهانی و عده‌ای مزدوران داخلی که  هنجره ها را عجیر خود کرده اند حرف مفت می زنند و این نشانه انتخاب درست است چرا می‌دانند که هزاران فدایی جان به کف، مدافع سپاه در عرصه گیتی هستند.

زینلی از سپاه پاسداران به عنوان سپر امنیت کشور یاد کرد وگفت:با این همه اقتدار باید هم بر علیه سپاه صحبت کنند و ما می‌فهمیم چه می‌گویند و باید با بصیرت افزایی بیشتر مراقب دشمن باشیم.

مدیرعامل شرکت کویرتایردر ادامه به فعالیت شرکت کویرتایر درعرصه تولید تایر کشور اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد تایر سواری کشور در این کارخانه و به دست توانمند فرزندان این شهر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار ما در کویرتایر تولید تایر از “پراید تا پرادو است”و در برخی خودروها انحصار داریم تصریح کرد: درحوزه تایرهای شاسی بلند از رینگ ۱۸ تا۲۰ را فقط کویرتایر تولید می‌کند وخوشبختانه دانش فنی این تایرها را فرزندان این کشور و در همین شهرو مجموعه تدوین و طراحی کرده‌اند که افتخار بزرگی برای صنعت تایر کشور است.

 

 

پیک امام علی 

براى امیر المومنین علی علیه السلام نامه‏ اى از معاویه رسید

حضرت مهر نامه را شکست و قرائت کرد : ” از طرف امیر المومنین و خلیفه‏ المسلمین ، معاویه بن ابى سفیان براى على :‏

اى‏ على !
در جنگ جمل هر چه خواستى با ام المومنین‏ عایشه و اصحاب رسول خدا طلحه و زبیر کردى‏ اکنون مهیاى جنگ باش ”

حضرت جواب نامه را اینگونه نوشت:
از طرف عبدالله
تو به ریاست‏ مى نازى و من به بندگى خداوند.
من
آماده جنگ‏ هستم به همان نشان که ” انا قاتل جدک و عمک و خالک : من همان کس هستم که پدربزرگ و عمو و داییت را کُشته ام ”

سپس نامه را مهر و امضاء کرد و از یارانش که در محضرش بودند ، پرسید : کیست که‏ این نامه را به شام ببرد ؟
کسى جواب نداد
دوباره حضرت سوالش را تکرار فرمود و این بار طِرِمّاح از میان جمعیت برخاست و عرض کرد : على‏ جان! من حاضرم‏. حضرت ضمن اینکه او را از متن‏ تند نامه آگاه کرد ، فرمود :

طِرِمّاح !
به شام که‏ رفتى مواظب آبروى على باش‏ طرماح گفت : سمعاً و طاعه‏ً آنگاه نامه را گرفت وبوسیدو روی چشمهایش گذاشت و بسوى شام حرکت کرد

معاویه در باغ قصرش بود که عمرو عاص خبر رسیدن‏ یکى از یاران على را به او رساند

معاویه‏ فورا دستور داد که بساطى رنگین پهن کنند تا شکوه آن طرماح را تحت تاثیر قرار بدهد و او را به لکنت بیندازد دستور انجام شد

طِرِمّاح وقتى‏ وارد شد و آن فرشهاى رنگین و بساط مفصل را دید ، بى اعتناء به همه آنها با همان کفشهاى خاک آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت ، خود را به معاویه رساندودرکنار معاویه روی صندلی همانطور که او بر مسندش لمیده بود ، طرماح نیزروی صندلی لم داد و پاهایش را دراز کرد

اطرافیان معاویه‏ به طرماح اعتراض کردند که ” پاهایت را جمع کن ” اما او گفت : تا او پاهایش را جمع نکند ، من هم پاهایم را جمع نخواهم کرد

عمرو عاص به معاویه در گوشى گفت : این مردى‏ بیابانیست و کافیست که تو سر کیسه ات را کمى شل‏ کنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض کند

معاویه ضمن اینکه دستور داد تا سى هزار درهم‏ پیش طرماح بگذارند ، از او پرسید : از نزد که‏ به خدمت که آمده اى ؟

طرماح گفت : از طرف خلیفه‏ برحق ، اسدالله ، عین الله ، اذن الله ، وجه‏ الله ، امیر المومنین على بن ابیطالب نامه اى‏ دارم براى امیر زنازاده فاسق فاجر ظالم خائن ، معاویه بن ابى سفیان‏

معاویه ناراحت از اینکه‏ سى هزار درهم نیز نتوانسته است که این تربیت شده درمکتب على علیه السلام را ساکت کند ، گفت : نامه را بده ببینم

، طرماح گفت : روى پاهایت مى ایستى ، دو دستت را دراز میکنى تا من نامه على علیه‏ السلام را ببوسم و به تو بدهم‏

معاویه گفت : نامه‏ را به عمرو عاص بده‏

طرماح گفت : امیرى که ظالم‏ است ، وزیرش هم خائن است و من نامه را به خائنى‏ چون او نمیدهم‏

معاویه گفت : نامه را به یزید بده‏

طرماح گفت : ما دل خوشى از شیطان نداریم‏ چه رسد به بچه اش‏

معاویه پرسید : پس چه کنیم ؟

طرماح گفت : همانکه گفتم‏

بالاخره معاویه بلندشدودستهایش رادرازکردونامه‏ را گرفت و خواند بعد هم با ناراحتى تمام کاتبانش‏ را احضار کرد تا جواب نامه را اینگونه بنویسد ” على ! عده لشکریان من به عدد ستارگان آسمان‏ است‏ مهیاى نبرد باش ”

طرماح برخاست و گفت : من خودم جواب نامه ات را مى دهم‏:
ستارگان وماه تازمانی ستاره وماه هستندکه ازخورشیدخبری نباشد على علیه‏ السلام خود به تنهایى خورشیدیست که ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت‏ سپس خواست برود که

معاویه گفت ” طرماح ! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو ”

طرماح گفت من دستهایم راکوتاه کرده ام که زبانم وپاهایم درازست و بدون خداحافظى راه کوفه را در پیش‏ گرفت‏

معاویه رو به عمرو عاص کرد و گفت : حاضرم‏ تمام ثروتم را بدهم تا یکى از شما به اندازه‏ یکساعتى که این مرد از على طرفدارى کرد ، از من‏ طرفدارى کند

عمرو عاص گفت : بخدا اگر على به‏ شام بیاید ، من که عمرو عاصم نمازم را پشت سر او میخوانم اما غذایم را سر سفره تو میخورم
‏ ( الأختصاص ص ١٣٨)

حضور بانوی والیبالیست خراسان‌جنوبی در مسابقات آسیایی/۷

«مهسا کدخدا» در مسابقات جام باشگاه‌های آسیایی ۲۰۲۲ قزاقستان برای طلایی کردن جمهوری اسلامی ایران به پرواز درمی‌آید.

سرویس‌های‌ آتشین بانوی خراسان‌جنوبی در مسابقات آسیایی

به گزارش خبرگزاری فارس ، بانوی بلند قامت ملی‌پوش وکاپیتان خراسان‌جنوبی در مسابقات جام باشگاه‌های ۲۰۲۲ آسیا دوباره شگفتی‌ساز می‌شود.

کاپیتان مهسا کدخدا در تیم والیبال باریج‌اسانس‌ کاشان بعنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران  برای کسب مدال طلای این ماراتن بین‌المللی به پرواز درمی‌آید.

سوت آغاز مسابقات قهرمانی باشگاه‌های والیبال ۲۰۲۲ آسیایی  روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در شهر سیمی قزاقستان نواخته می‌شود.

تیم والیبال  باریج‌اسانس کاشان در مرحله گروهی این رویداد ورزشی آسیایی به مصاف نمایندگان کشورهای قرقیزستان، ژاپن، تایلند، قزاقستان یک و قزاقستان دو می‌رود.

مهسا کدخدا، زاده ‎۱ تیر ۱۳۷۲ در بیرجند و بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران است و سابقه بازی در تیم‌های بانک سرمایه و پیکان تهران و همچنین نایب قهرمانی در لیگ برتر ایران را نیز دارد.

وی آموخته کارشناسی تربیت‌بدنی و کارشناسی ارشد فیزیولوژی است که از سال ۱۳۸۶ به عضویت تیم‌ملی در آمده و در سال ۱۳۸۹ به عنوان کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران به رقابت‌های جهانی اعزام شد.

کدخدا نخستین بازیکن از خراسان جنوبی است که در تیم ملی والیبال زنان حضور داشته و به همراه باشگاه پرسپولیس مقام سوم مسابقات قهرمانی والیبال آسیا را کسب کرده است.

 وی در پست پشت خط زن بازی می‌کند و به همراه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در تورنمنت بین‌المللی (Szeles Peter) مجارستان به نایب قهرمانی رسید و به عنوان بهترین آبشارزن تورنمنت انتخاب شد.

 

 

 

 

 

 

۱۳۰۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه کارکنان کویرتایر اهدا شد

 

1300 بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه کارکنان کویرتایر اهدا شد

سومین رزمایش کمک مومنانه ( شکوه همدلی) برای اهدای ۱۳۰۰ بسته غذایی به نیازمندان و افراد کم برخوردار توسط کارکنان شرکت کویر تایر با حضور معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی وفرماندار بیرجند برگزار شد.

به گزارش  تسنیم  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه کویرتایر علاوه بر تولید با کیفیت در مسئولیت‌های اجتماعی پیشگام است اظهار داشت:کارکنان این مجموعه نه تنها به موضوعات تولیدی  بلکه به موضوعات کمک به هم نوع هم فکر می‌کنند.

طالبی ضمن تسلیت شهادت امام علی(ع) بیان کرد: در حالی امروز شاهد کمک‌های همدلی و مومنانه در این کارخانه برای نیازمندان هستیم که کارکنان این مجموعه با تولید شبانه‌روزی خود  بخشی از لاستیک کشور را تامین می‌کنند تا بخشی از مشکلات کشور را برطرف کنند چرا که  اگر این  تولید داخلی نبود ما برای لاستیک هم محتاج بیگانگان بودیم و باید به این مجموعه  دستمریزاد گفت و  امید است خداوند به کارشان برکت دهد .

وی با بیان اینکه در موقعیتی هستیم که مناسبت‌های زیادی داریم گفت: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که امسال را  به نام  سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری کردند  دانش ما باید دانشی علمی بر پایه علم فناوری تحقیقات و  ریشه‌ای بنیادین باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی تولید بر پایه تحقیقات بنیادین باشد  اشتغال پایدار در آن ایجاد و می‌تواند منجر به تولید شود گفت: با تولیدات خوب و دانش بومی می‌توانیم در بازارهای جهانی رقابت خوبی با شرکت‌های تولیدی بزرگ داشته باشیم چرا که  هرچه تولید بنیادین باشد کیفیت‌ها مفیدتر خواهد بود .

طالبی با بیان اینکه خوشبختانه در واحدهای بزرگ تولیدی موفقیت های خوبی داریم گفت: در این مجموعه در حوزه کارگری هیچ معوقه نداریم و  در استان هم تلاش شده است معوقات کارگری و حقوقی به حداقل برسد که این امر محقق شده است و با توجه به برگزاری جلسات گسترده و مستمری که داشتیم کارهای خوبی به ثمر نشست و تا  بتوانیم از کار و کارگری پشتیبانی کنیم، بیمه کارگر   به موقع پرداخت و  امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد کردیم تا به لحاظ روحی روانی کار را پرورش دادیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان جنوبی گفت: وقتی کارگر امنیت شغلی داشته باشد تولید او موثرتر، مفید و کارا خواهد بود اما آنچه در این مجموعه قابل تقدیر است اینکه کارکنان این مجموعه نه تنها به موضوعات تولیدی  بلکه به موضوعات کمک به هم نوع هم فکر می‌کنند  و زحمات خوبی کشیدند تا امروز شاهد ۱۳۰۰ بسته معیشتی برای نیازمندان باشیم.

طالبی با بیان اینکه کارگران کویرتایر از مال حلال و دسترنجی که داشتند آورده‌هایی را در قالب کمک مومنانه برای اقشار محروم  جامعه  کمک کردند امید است خداوند از همه قبول کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان جنوبی با اشاره به انفاق در راه خدا گفت: خدا در قران از این کار با عنوان انفاق یاد کرده است، البته برای انفاق تعاریف مختلفی بیان شده است که اولین شرط انفاق احسان و ایمان است .

سیدمحمدحسین زینلی مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع) و شبهای قدر، از قدر به معنای اندازه و هندسه و معیار یادکرد و اظهار داشت: دین ما برای هدایت بشر آمده ودین اجراییات است.

وی گفت: همان‌طور که در طول یکسال به حساب ما رسیدگی می‌شود، مدیران هم در طول یکسال، کارشان بررسی می‌شود و خوشبخانه در طول ۲۵ سال فعالیت شرکت کویرتایر باعنایت الهی و با همت بلند وپاک دستی مدیران، همواره پرونده ما به دست راستمان داده شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیش ‌بینی حضرت امام (ره) در تشکیل سپاه پاسداران یک پیش بینی الهی بود و اگر سپاه  تشکیل نمی‌شد معلوم نبود ما کجا بودیم وچه سرنوشتی داشتیم.

وی ادامه داد: استکبار جهانی و عده‌ای مزدوران داخلی که  هنجره ها را عجیر خود کرده اند حرف مفت می زنند و این نشانه انتخاب درست است چرا می‌دانند که هزاران فدایی جان به کف، مدافع سپاه در عرصه گیتی هستند.

زینلی از سپاه پاسداران به عنوان سپر امنیت کشور یاد کرد وگفت:با این همه اقتدار باید هم بر علیه سپاه صحبت کنند و ما می‌فهمیم چه می‌گویند و باید با بصیرت افزایی بیشتر مراقب دشمن باشیم.

مدیرعامل شرکت کویرتایردر ادامه به فعالیت شرکت کویرتایر درعرصه تولید تایر کشور اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد تایر سواری کشور در این کارخانه و به دست توانمند فرزندان این شهر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار ما در کویرتایر تولید تایر از “پراید تا پرادو است”و در برخی خودروها انحصار داریم تصریح کرد: درحوزه تایرهای شاسی بلند از رینگ ۱۸ تا۲۰ را فقط کویرتایر تولید می‌کند وخوشبختانه دانش فنی این تایرها را فرزندان این کشور و در همین شهرو مجموعه تدوین و طراحی کرده‌اند که افتخار بزرگی برای صنعت تایر کشور است.

 

 

 

 

مسابقات دارت جام رمضان بانوان طبس پایان یافت/۷

مسابقات دارت بانوان شهرستان طبس به مناسبت ماه مبارک رمضان با معرفی نفرات برتر پایان یافت. به گزارش امروز خراسان جنوبی این مسابقات با حضور ۷ شرکت‌کننده در محل خانه دارت باشگاه پایار شهرستان طبس برگزار و زهرا رجبی مقام اول، سیده‌ ملیحه قریشی‌ زادگان مقام دوم و زهره فنجانی مقام سوم مسابقات را کسب کردند. گفتنی است بالاترین فینیش ثبت شده این مسابقات، فینیش ۱۰۸ بود که توسط زهرا رجبی صورت گرفت.

پایان رقابت های والیبال جام رمضان فردوس/۷

رقابت های والیبال آقایان جام رمضان شهرستان فردوس با حضور ۵ تیم در محل سالن ورزشی شهید فخار جوان مجموعه ورزشی شهید درخشان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این دوره از مسابقات، تیم زعفران سوردیک پسند فردوس به مقام قهرمانی رسید، تیم میم مارکت گناباد نایب قهرمان شد و تیم جوانان و نوجوانان هیات والیبال فردوس در جایگاه سوم این رقابت ها قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور رئیس شورای اسلامی شهرستان فردوس، رئیس اداره ورزش و جوانان، رئیس شواری اسلامی شهر فردوس، معاون آموزش و پرورش، مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، روسای هیات والیبال فردوس و سرایان و جمعی از پیشکسوتان از تیم های برتر و عوامل اجرایی این رقابت ها تجلیل به عمل آمد.

 

کشف ۲۵۰ کیلوگرم ماهی غیر مجاز در”بشرویه”

 

فرمانده انتظامی”بشرویه” گفت: مأموران پلیس در بازرسی از یک وانت تویوتا، ۲۵۰ کیلوگرم ماهی غیر مجاز و فاقد مجوز بهداشتی، به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”نصر ا… طاهری ” اظهار داشت: مأموران انتظامی بخش”ارسک” شهرستان بشرویه هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک وانت تویوتا مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از وانت تویوتا، مقدار ۲۵۰ کیلوگرم ماهی غیر مجاز و فاقد مجوز بهداشتی کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه، بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

 

 

کامیون با بیش از ۱۴۴ کیلو تریاک در توقیف پلیس

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۴۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در شهرستان “بیرجند” خبر داد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی”علی آباد” شهرستان بیرجند هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از کامیون ۱۴۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

سیل در”نهبندان” ۶۶۰ رأس گوسفند را تلف کرد

فرمانده انتظامی”نهبندان” گفت: وقوع سیلاب در این شهرستان باعث تلف شدن ۶۶۰ راس گوسفند شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سیلاب های بهاری و تلف شدن احشام واقع در یکی از روستاهای شهرستان نهبندان، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه و بررسی های اولیه مشاهده کردند که ریزش نزولات آسمانی و وقوع سیلاب باعث تلف شدن ۶۶۰ رأس گوسفند شده است.

 

 

 

 

دستگیری ۳ نفر معتاد وخرده فروش مواد مخدر در”نهبندان”

 

فرمانده انتظامی”نهبندان” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ۳ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر را دستگیر و یک واحد صنفی پلمپ شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران انتظامی نهبندان با انجام اقدامات اطلاعاتی مناطق آلوده و جرم خیز را در این شهرستان شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی وارد مخفیگاه آن ها شدند.

 

 

 

کشف یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم نارگیل غیر مجاز در”نهبندان”

فرمانده انتظامی”نهبندان” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک کامیون یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم نارگیل غیر مجاز به ارزش ۴۸۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم نارگیل غیر مجاز کشف کردند که ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۸۰ میلیون ریال براورد شد.

 

 

 

 

اعتبار هیئت‌های ورزشی خراسان جنوبی دو برابر می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان اعتبار هیئت های ورزشی استان در ۱۴۰۱به دوبرابر افزایش خواهد یافت.

قناعت در جلسه هم‌اندیشی هیئت های ورزشی با بیان اینکه بیشترین مشکلات در حوزه ورزشی اعتباری است، گفت: امسال اعتبارات هیئت های ورزشی را تا دو برابر افزایش خواهیم داد تا مشکلات حوزه ورزش تا حدودی احصا شود.

وی از دستگاه های مربوطه خواست تا برای هر یک از مشکلات؛ کمیته ای تخصصی برگزار شود تا مشکلات به ترتیب اولویت برطرف شود.

استاندار گفت: کمبود سالن های ورزشی و نبود سالن تخصصی هر رشته ورزشی از مشکلات مهمی بود که در این جلسه مطرح شد که باید این مشکل برطرف شود.

آقای قناعت افزود: باید سالن هایی که به مزایده گذاشته شده بررسی شود تا در خصوص آن تصمیم نهایی گرفته شود .

وی با اشاره به این که مشکلات هیئت ها در دو حوزه ملی و استانی قابلیت پیگیری دارد، گفت: مشکلات باید در جلسات تخصصی به صورت موردی و کاملاً کارشناسی با محوریت معاونین استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان، مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.

استاندار گفت: خیلی از مشکلات به دلیل عدم پیگیری مدیران میانی انباشته شده و معطل مانده است.

آقای قناعت با تأکید بر مباحث مطرح شده، افزود: هر چه اختلافات بین هیئت های ورزشی و حوزه ورزش و جوانان بیشتر باشد، خود مجموعه بیشتر متضرر می شود، لذا بهترین راهکار همدلی و هم افزایی است.

وی گفت: ورزش استان باید از فضای همدلی حاکم بر کشور به بهترین شکل بهره برداری کند.

مشکل کمبود سالن های ورزشی تخصصی؛ کمبود اعتبار برای اعزام ورزشکاران به مسابقات؛ استاندار نبودن زمین برای اتومبیل رانی ؛ موتورسواری دوچرخه سواری؛ نبود خوابگاه برای ورزشکاران از جمله مهم ترین مشکلات مطرح شده از سوی رئیس هیئت های ورزشی استان بود.

 

 

 

صندوق حمایت صنایع از ورزش در خراسان جنوبی تشکیل شود

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این جلسه خواستار تشکیل صندوق حمایت صنایع از ورزش با هدف دست یابی به جایگاه واقعی استان در ورزش کشور شد.

محمد حسین خسروی اظهار کرد: با هدف استفاده از همه ظرفیت‌های موجود باید شورای ورزش برگزار و صندوق حمایت صنایع از ورزش تشکیل شود.

وی بیان کرد: همچنین باید از ظرفیت یک درصد برای تکمیل پروژه‌های ورزشی ناتمام استفاده شود که برای این منظور حدود ۱۵ میلیارد تومان نیاز است.

خسروی اظهار کرد: با توجه به کمی اعتبار فصل پنج، باید از اعتبارات استانی برای رفع مشکلات حوزه ورزش در اختیار این اداره کل قرار گیرد.

گفتنی است؛ در این جلسه پیشکسوتان و رؤسای هیئت‌های ورزشی مشکلاتی اعم از وجود فاصله طبقاتی در زمینه امکانات ورزشی، نبود خوابگاه ورزشی و موانع موجود در برگزاری مزایده فضاهای ورزشی و اعتباری مطرح کردند.

 

ابلاغ حکم ثبتی دو ژئوسایت شهرستان طبس/۲

کارشناس ثبت میراث طبیعی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستیابلاغ حکم ثبتی دو ژئوسایت شهرستان طبس استان گفت: ژئوسایت‌های باارزش کال سردر و چین جعبه‌ای کلمرد در شهرستان طبس به دلیل دارا بودن قابلیت‌های ویژه با کمک و همکاری صمیمانه کارشناسان ژئوپارک طبس در فهرست میراث ملی ثبت شدند و حکم ثبتی آن‌ها از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به استان خراسان جنوبی ابلاغ شد.

زهرا رضایی ملکوتی افزود:‌ مجموعه طبیعی و تاریخی کال (دره) سردر در ۲۵ کیلومتری شرق طبس و در دل رشته‌کوه شتری قرار دارد و کال سردر در دو قسمت، یکی منطقه کوهستانی (رشته‌کوه شتری) و دیگری دشت طبس پدید آمده است.

به گفته وی با توجه به وجود سنگ‌های مختلف در این منطقه (سنگ‌آهک، دولومیت، شیل، مارن، ماسه سنگ، کنگلومرا، نهشته‌های آبرفتی و …) توپوگرافی منطقه، سیمای بسیار واضحی به‌صورت کوهستان‌های مرتفع، تپه‌ماهور، دشت و دره‌های عمیق را پدید آورده است.

وی گفت: قدمت این پدیده زیبای زمین‌شناسی مربوط به دوره کواترنری( ۵.۲ میلیون سال قبل تا عهد حاضر) است.

ملکوتی افزود: ژئوسایت چین جعبه‌ای کلمرد در ژئوپارک طبس ازنظر ابعاد، رخنمون و سطح برونزد و همچنین تنوع رنگی لایه‌های رسوبی، توجه هر بیننده‌ای به‌خصوص زمین شناسان را به خود جلب می‌کند و در مجاورت این چین‌خوردگی، دره یالی به‌عنوان یکی از زیباترین ریخت‌های فرسایشی منطقه کلمرد و ژئوسایت مرز پرمین- تریاس قرار دارد که این چین‌خوردگی دارای سیمای کوهستانی همراه با دیواره‌های پرشیب است.

وی گفت: قدمت این پدیده زیبا و منحصربه‌فرد دوره کربنیفر و پرمین (۳۵۵ ـ ۲۵۰ میلیون سال قبل) است.

 

 

 

 

 

 

خراسان جنوبی از وضعیت پرخطر شیوع کرونا خارج شد/۲-۳

براساس آخرین رنگ بندی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خراسان جنوبی از وضعیت خیلی پرخطر و پرخطر شیوع کرونا خارج شد.

بر اساس آخرین نقشه وضعیت کرونا؛ مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار گرفتند.

هفته گذشته  شهرستان بیرجند در وضعیت قرمز قرار داشت و شهرستانهای نهبندان، درمیان و سرایان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستانها در وضعیت زرد قرار داشتند.

بر اساس این نقشه هم اکنون هیچ نقطه ای در استان در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر)، نارنجی (پر خطر)و وضعیت آبی (خطر کم) وجود ندارد .

روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان همچنین گفت: در شبانه روز گذشته از ۷۱ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۱۱ بیمار و از ۷۰ تست سریع ۱۴ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۱۴۱ تست ملکولی و سریع در استان ۲۵ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد یک مورد از بشرویه، ۹ مورد از بیرجند، ۲ مورد از درمیان، ۲ مورد از زیرکوه، یک مورد از سربیشه، یک مورد از طبس، ۵ مورد ازفردوس و ۴ مورد از قاینات شناسایی شد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و عدد قربانیان این بیماری همان هزار و ۴۴۶ نفر ثابت ماند.

 

 

 

 

 

ورود سامانه بارشی جدید به خراسان جنوبی/۲

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

طبق اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی به کشور طی فردا (۴ اردیبهشت ماه) وارد کشور می‌شود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در برخی نقاط وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک یا رویداد تگرگ است.

روز یکشنبه (۴ اردیبهشت) در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سواحل دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده رخ می‌دهد و به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و غرب اصفهان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

 

 

اختصاص سهم دولت برای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی

آبرسانی به روستای استان خراسان جنوبی ۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/۲-۳

آبرسانی به روستای استان خراسان جنوبی 26 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: با اختصاص ۲۵۶ میلیارد تومان طرح‌های آبرسانی به ۴۹ روستای استان شتاب می‌گیرد و ۱۵ هزار نفر در سال جاری از آب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

حسین امامی در بازدید از طرح های آبرسانی روستایی استان اظهار داشت: دولت، ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای آبرسانی به روستا‌های خراسان جنوبی اختصاص داد که این اعتبار به عنوان سهم دولت  درطرح بسیج آبرسانی به روستا‌های استان است.

وی با بیان اینکه ۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان جنوبی نیاز است افزود: مقرر شد ۲۰۲ میلیارد تومان از سوی دولت و ۵۴ میلیارد تومان دیگر توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تامین شود که دولت سهم خود را به‌صورت کامل اختصاص داد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: با اختصاص این اعتبار طرح‌های آبرسانی به ۴۹ روستای استان شتاب می‌گیرد و ۱۵ هزار نفر در سال جاری از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

امامی بیان کرد:  مجموع اعتبارات سال گذشته شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ۶۸۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۸۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی  افزود: بیش از ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد شبکه آبرسانی در خراسان جنوبی وجود دارد که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا ۲ سال آینده تمامی این روستا‌ها با اولویت مناطق مرزی و محروم از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

امامی پایدارسازی شبکه‌های آب با اجرای طرح‌های مختلف در روستا‌های استان را از الویت‌های شرکت اب و فاضلاب استان برشمرد و گفت: با وجود تلاش وافر و پرهزینه برای آبرسانی در خراسان جنوبی هدررفت آب یکی از مشکلات اساسی است، بطوریکه هدررفت آب در شبکه‌های روستایی ۴۰ درصد و در شبکه‌های شهری ۳۲ درصد است و رفع این مشکل نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

 

 

 

 

مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی افغانستان در دانشگاه بیرجند برگزار شد/۲

به همت کانون فرهنگی – هنری دهکده (دانشجویان بین الملل افغانستان) و با همکاری شورای فرهنگی خوابگاه سرو و همراهی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مراسم تلاوت و ختم قرآن کریم و شمع افروزی به یاد شهدای حادثه تروریستی “مدرسه عالی عبدالرحیم شهید” و “مرکز آموزشی ممتاز کابل افغانستان” برگزار گردید.

در این مراسم که در محل نمازخانه خوابگاه پسرانه سروبرگزار شد، دانشجویان ایرانی و دانشحویان بین الملل این دانشگاه ضمن قرائت فاتحه و تلاوت قرآن با روشن کردن شمع به یاد قربانیان این حادثه یاد انان را گرامی داشتند و برای مجروحان نیز سلامتی و شفای عاجل از خداوند درخواست کردند. حاضران در این مراسم ضمن محکوم کردن این حادثه دردناک، بیانیه خود را در محکومیت و نشان دادن انزجار از بانیان این حادثه تروریستی قرائت کردند. در بخشی از این بیانبه با تأکید بر همدلی و وحدت بیشتر دو کشور ایران و افغانستان، دانشجویان خواستار مجازات عاملان این حادثه دردناک شدند.

 

مراسم بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر برگزار می شود/۲

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر تحت عنوان “فرهنگ پژوهان” در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی در نشست با جمعی از اعضای شورای راهبردی این مراسم عنوان کرد: پس از دو سال محدودیت های کرونا مراسم بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی استان، ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه، در زادگاه این فرهنگ پژوه، شهر بشرویه، و با حضور صاحب نظران، فرهیختگان، علاقه مندان و جمعی از شاگردان استاد و مولوی پژوهانی از برخی مناطق کشور برگزار می شود.
وی افزود: میهمانانی از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، گلستان، یزد، شیراز ،آذربایجان غربی و تهران در این مراسم حضور خواهند داشت، همچنین بیش از ۱۵ برنامه جانبی در کنار این مراسم برگزار می شود.
رمضانی خاطرنشان کرد: این بزرگداشت از سلسله برنامه های همایش بین المللی استاد بدیع الزمان فروزانفر است که برای برگزاری آن در سال آینده برنامه ریزی می شود.
وی برگزار کنندگان این مراسم ادبی را استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، هیئت امنای استاد بدیع الزمان فروزان فر، تولیت شمس (از استان آذربایجان غربی) و کرسی مولوی پژوهی کشور معرفی و اضافه کرد: برخی دستگاه های اجرایی مرتبط، شرکت ها و موسسات خصوصی نیز در برگزاری این بزرگداشت مشارکت خواهند داشت.
«جلیل بُشرویه‌ای» ملقب به بدیع‌الزمان فروزانفر (زادهٔ ۱۴ شهریور ۱۲۷۶ در بُشرویه – درگذشتهٔ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران)؛ ادیب، نویسنده، مترجم، سراینده و پژوهشگر ادبی ایرانی و مدرس دانشگاه برجسته در زمینه زبان و ادبیات فارسی و یکی از مولوی‌پژوهان بزرگ امروزی بود و در این زمینه آثار ارزشمند گوناگونی را نگاشت. فروزانفر همچنین سال‌ها استاد کرسی‌دار ادبیات فارسی در دانشگاه تهران و نیز از کارمندان فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.
نام ابتدایی بدیع‌الزمان فروزانفر در دورهٔ جوانی‌اش محمدحسین بشرویه‌ای  نیز میخوانند بود که بعدها خود را جلیل ضیاء بشرویه‌ای، بعدتر جلیل فروزانفر و عاقبت بدیع‌الزمان فروزانفر نام نهاد. تخلص شعری وی ابتدا ضیا بود و سپس ترجمهٔ همان را، که فروزانفر است، برگزید. او لقبِ «بدیع‌الزمان» را در سال ۱۲۹۸ خورشیدی، به ‌سبب سرودن قصیده‌ای در وصف بهار، از احمد قوام (قوام‌السلطنه) والی خراسان، دریافت کرد.

خسارت ۵۱ میلیاردی سیل اخیر به نهبندان/۲-۴

برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در بخش کشاورزی و دامی شهرستان نهبندان بیش از ۵۱ میلیارد تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: بر اثر بارندگی و سیل اخیر متاسفانه خسارات زیادی به بخش کشاورزی و دامداری شهرستان وارد گردیده است.

حیدرپور گفت: سیل اخیر در شهرستان نهبندان به بیش از ۱۷۲۰ هکتار  زمین زراعی و باغی، ۱۴ رشته قنات و تعدادی از گلخانه‌های مجتمع گلخانه دشت محمد آباد شهرستان خسارت وارد کرد و ۱۵۰ راس دام نیز تلف شد.

وی افزود: براساس برآورد اولیه سیل اخیر در بخش کشاورزی و دامی شهرستان نهبندان بیش از ۵۱ میلیارد تومان، خسارت وارد کرده است.

 

 

 

 

کشف بیش از ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهبندان/۴

مأموران پلیس نهبندان ۶ هزار و ۸۸۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی نهبندان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ماموران انتظامیکشف ۶ هزار و ۸۸۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به ۶ خودرو مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر  ، خودرو‌ها را متوقف کردند.

سرهنگ رحیمی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو‌های متوقف شده، ۶ هزار و ۸۸۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

وی گفت: مأموران در این خصوص ۶ متهم دستگیر کردند که متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

دام های قاچاق در فردوس به مقصد نرسید/۴

ماموران انتظامی فردوس در بازرسی از یک کامیون ۹۶ رأس دام قاچاق بدون مجوز دامپزشکی کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی  فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت: مأموران پاسگاه “شهید زارعدام های قاچاق در فردوس به مقصد نرسید” شهرستان فردوس هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ فولادی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون ۹۶ رأس احشام قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

افزایش ۱۱ درصدی اهدای خون در شب قدر/۲

سرپرست انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت: امسال مردم استان در شب نوزدهم ماه رمضان ۱۳۳ واحد خون اهدا کردند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در شب نوزدهم ماه رمضان ۱۶۰ نفر مراجعه کردند افزود: در تعدا د مراجعه کنندگان نیز ۱۱ درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشتیم.

سرپرست انتقال خون استان افزود: گرچه در گروه خونی A+ و o+ دچار کمبود بودیم، اما با اهدای خون ، در شب قدر این کمبود رفع شد.

مهدی زاده افزود: پایگاه انتقال خون در بیرجند و طبس و ۲ مرکز انتقال خون قاین و فردوس پذیرای مردم نوع دوست در شب‌های قدر است.

وی  افزود: در ماه رمضان پارسال ۲ هزار و ۲۵ نفر به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند که هزار و ۶۰۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

 

 

 

شناسایی مسافر اتوبوس با چمدانی از حشیش/۴

ماموران ایست و بازرسی “علی آباد” بیرجند در بازرسی از وسایل مسافر اتوبوس ۲۱ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد

شناسایی مسافر اتوبوس با چمدانی از حشیش مخدر استان در راستای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایست و بازرسی”علی آباد” شهرستان بیرجند به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

سرهنگ شاهوردی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی هنگام بازرسی تکمیلی از اتوبوس در وسایل یکی از مسافران ۲۱ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

رونمایی از اثر استاد مهدی اسماعیلی مود با موضوع امام علی (ع)/۲-۳

    
رونمایی از اثر استاد مهدی اسماعیلی مود با موضوع امام علی (ع)
در آخرین روز از نمایشگاه قرآن کریم، با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اثر استاد مهدی اسماعیلی مود با موضوع امام علی (ع) رونمایی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این رونمایی جمعه  اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در غرفه خوشنویسی سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم انجام گرفت.

گفتنی است در این رونمایی حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و محمود رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به همراه جمعی از معاونین و کارکنان این اداره کل و علاقه مندان به هنر خوشنویسی حضور داشتند.

شایان ذکر است غرفه خوشنویسی نمایشگاه قرآن کریم از  ۲۸ فروردین ماه، با نمایش ۲۲ اثر از اساتید خوشنویسی استان، نمایش پوسترهای نفیس قرآن های قدیمی، تذهیب آثار قرآنی و برپایی کارگاه کتابت نکته های آموزنده قرآن، احدیث و روایات ، میزبان علاقه مندان بوده است.

 

 

 

 

تجدیدبیعت موسوی نژادباشهدادراولین روزکاری/ شهدا،مظهر عزت، اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی
سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح اولین روز کاری خود را با حضور بر مزار شهدای مرکز استان و تجدید بیعت و میثاق با سیره شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی آغاز کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، در اولین روز کاری خود به همراه مدیر کل بنیاد شهید استان،مسئول بسیج فرهنگیان، مسئول بسیج دانش آموزی استان و معاونین با حضور در گلزار شهدای بیرجند با شهدا تجدید میثاق کردند.

وی، در حاشیه این مراسم اظهارداشت: اگر امروز توفیق خدمت  به فرهنگیان فرهیخته و انقلابی، و دانش آموزان ولایی، این معادن سرشار از استعدادها و ایده های ناب بهارستان علم و ادب، در نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران نصیب ما شده همه از برکت وجود شهدا و از جان گذشتگی ایشان است و بر ماست که  در تمام برنامه ها، فعالیت ها و لحظه لحظه دوران مسئولیت، گفتار و کردار شهدا و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه و سرمشق خود قرار دهیم.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم تهیه و تدوین زندگی نامه و سیره عملی سرداران شهید استان در قالب کتاب، فیلم کوتاه ومحتوای الکترونیکی، و تبیین آن برای دانش آموزان تصریح کرد: سرداران شهید انقلاب اسلامی و در رأس آن ها،شهید سپهبد،حاج قاسم سلیمانی در راه ایثار و جهاد متولد شد و در همین مسیر که آرزوی آن را داشت به این فیض عظیم نائل آمدند.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر تکریم و تعظیم فرزندان و خانواده ی معظم شهدا، عنوان کرد:  شهدا،مظهر عزت، اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دینی، مدافع حقانیت ،تجلی عدالت و مایه افتخار ملت قهرمان ایران، به ویژه مردم انقلابی خراسان جنوبی هستند.

 

 

ترویج انقلابی گری و تمدن نوین اسلامی رسالت مهم خادمین آموزش و پرورش
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خادمین آموزش و پرورش باید در فضای مثبت فراهم شده، برای ترویج فرهنگ انقلابی گری، تعلیم و تربیت اسلامی، تشکیل تمدن نوین اسلامی و تربیت انسان های انقلابی، مؤمن و متعهد تلاش کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آیت ا… سیدعلیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با سرپرست آموزش و پرورش استان در اولین روز کاری وی، اظهار کرد: عالم هستی همانند بطن و رحمی برای انسان است که درآن رحم برای سرای باقی تربیت می شود.

وی، با بیان این که دو واژه تعلیم و تربیت، واژه هایی مقدس اند، تصریح کرد: تعلیم و تربیت دانش آموزان بار امانتی سنگین بر دوش خادمین نظام تعلیم و تربیت به ویژه معلمان است که باید در فرایند آموزش و پرورش اسلامی، با پرورش بعد فطری و روحی دانش آموزان در مدرسه، به زندگی فردی، اجتماعی و دینی متعلمین هویت بخشند.

خطیب جمعه بیرجند، با اشاره به تهدیدات فضای مجازی بر سلامت جسمی، روانی و دینی دانش آموزان، عنوان کرد: امروز فضای مجازی قتلگاه دانش آموزان شده و آموزش و پرورش باید با مدیریت اصولی و علمی این فضا،دانش آموزان را از افتادن در دام های مخوف فضای مجازی نجات دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی،از  معلم به عنوان  مهندسی یاد کردکه مهمترین رسالتش  پرورشی انسان است، خاطر نشان کرد: فرهنگ منحط غرب و مروجین غرب گرا، در علوم انسانی به دنبال غربی سازی این علوم که تأثیر بسزایی در تغییر ذائقه ی اعتقادی و دینی افراد دارد، هستند.

این مقام مسئول در خراسان جنوبی، پوچ گرایی و تربیت انسان های منحط را رهاورد تربیت غربی دانست و بیان کرد: در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی کسی می تواند معلم باشد و به اوج قله های کمال و سعادت برسد که از امیال نفسانی و مادی گذر کند.

آیت ا… عبادی، تولید محتوای علمی بر اساس مبانی اسلام و محصولات دانش بنیان در آموزش و پرورش استان تأکید کرد و ابراز داشت: امروز استان  نیازمند تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در جهت رونق اقتصادی و امنیت شغلی برای جوانان است.

 

احیای تفکرانقلابی، مسائل پرورشی و شریعت نبوی مهمترین رویکردآموزش و پرورش
سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: احیای تفکر انقلابی، مسائل پرورشی و شریعت نبوی در کنار آموزش علوم انسانی، نظری و تجربی مهمترین رویکردآموزش و پرورش استان است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان که به مناسبت اولین روزکاری وی،به عنوان سرپرست آموزش و پرورش،برگزارشد، تصریح کرد:تقویت مرزهای اعتقادی وحفظ دستاوردهاوتبیین ارزش های انقلاب در مدارس لازمه تقویت برنامه های تربیتی و پرورشی درتمام ارکان آموزش و پرورش استان است.

وی با بیان این که لازمه تربیت دانش آموزانی خلاق ،متعهد و مسئولیت پذیر، وجود معلمانی،مجهز به دانش روز،خاصه علوم تربیتی ومشاوره است، عنوان کرد: نهادینه سازی باورها و تقویت هویت دینی، ملی وتحقق اهداف سند تحول بنیادین، گام اول در توسعه و ترویج مبانی تربیت و پرورشی و تقویت روحیه انقلابی دانش آموزان برای تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش روحانیت در تربیت و هدایت مردم، اضافه کرد: در یک جامعه ی رو به رشد و دارای آرمان های والای علمی و اجتماعی و دنیایی، اگر یک جریان متنفذ فرهنگی وجود داشته باشد که تلاشها و حرکت این جامعه را هدایت کند، این جامعه به خیر و صلاح و فلاح خواهد رسید.

به گفته موسوی نژاد، اگر جریان فرهنگى،دینى و معنوی در جامعه توسعه ی علمی آن وجود نداشته باشد، نتیجه ای جز دوری از صلاح و انسانیت و عدالت به دنبال نخواهد داشت چرا که امروز  مستنکرترین کارهای بشری، اخلاقی و اجتماعی اوج تمدن مادی به شمار می روند.

مزایده اماکن ورزشی؛ درد مشترک ورزشکاران خراسان جنوبی

مزایده اماکن ورزشی؛ درد مشترک ورزشکاران خراسان جنوبی

پیشکسوتان و روسای هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی در نشست سه ساعته با استاندار سه موضوع مزایده اماکن و سالن‌های ورزشی، کمبود اعتبار و نبود خوابگاه را درد مشترک هیات‌ها مطرح کردند و خواستار پیگیری این موارد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در راستای اجرای ماده پنج قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، اماکن ورزشی زیر پوشش اداره‌ کل ورزش و جوانان از طریق مزایده به مدت یک تا سه سال با شرایط عنوان شده در اسناد فراخوان به واجدین شرایط واگذار می‌شود.

به اعتقاد برخی روسای هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی برگزاری مزایده‌های اماکن دولتی ورزشی در بیشتر موارد نه تنها منفعتی برای ورزش استان به همراه نداشته بلکه قیمت‌های گزاف را وارد بخش ورزش کرده است.

آنچه مشخص است اینکه در مزایده‌های اماکن ورزشی طبق قانون اولویت واگذاری با هیات‌های ورزشی است اما قیمت‌های اعلام شده، اعتبار و بودجه محدود هیات‌های ورزشی استان به آنها این اجازه را نمی‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در نشست با پیشکسوتان و روسای هیات‌های ورزشی استان که سه ساعت به طول انجامید پای مطالبات، مشکلات، درخواست‌ها، پیشنهادات و واگویه‌های آنها نشست؛ دیداری که همه امیدوارند از پسِ آن، خبرهای خوبی به گوش برسد.

رییس هیات جودو خراسان جنوبی گفت: در حالی با مزایده اماکن و سالن‌های ورزشی استان واگذار می‌شود که هیات‌های ورزشی از جمله هیات کارگری در این زمینه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

علی تهوری با بیان اینکه خراسان جنوبی جای مزایده‌های تشریفاتی نیست افزود: کرونا در ۲ سال گذشته مانند سایر حوزه‌ها، مشکلات جدی به حوزه ورزش استان وارد کرد.

وی گفت: در ۲ سال اخیر علیرغم اینکه هزینه باشگاه‌های ورزشی افزایش یافت اما مردم به دلیل شرایط نگران‌کننده کرونا تمایلی به حضور در اماکن ورزشی نداشتند یا باشگاه‌ها تعطیل بودند در حالی که حمایتی هم نشد و تسهیلات خیلی پایین و گره‌گشا نبود.

رییس هیات جودو خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶ تیم استان به مسابقات ملی اعزام شدند اظهار داشت: به دلیل نبود زیرساخت‌های کافی و اعتبار، برای اعزام جودوکاران به مسابقات ملی باید از اتوبوس استفاده کنیم که خستگی مسیر، مخاطرات جاده و خیلی از مشکلات را باید به جان خرید.

وی افزود: منطقه شمال شهر بیرجند افراد بسیار مستعد با روحیه بالا دارد اما سالن ورزشی در این منطقه نیست و شهرداری می‌تواند نقش بهتری ایفا کرده و در توسعه ورزش همگانی بیشتر ظاهر شوند.

تهوری عنوان کرد: نیاز است از اعتبارات ملی، استانی یا هر سرفصلی به جامعه ورزش استان کمک شود همچنین درخواست داریم نگاه ویژه‌ای به سهم یک درصدی دستگاه‌های اجرایی شود.

رییس هیات ووشو و عضو هیات اندیشه‌ورز خراسان‌جنوبی هم گفت: یکی از مهمترین خواسته‌ها تعیین تکلیف و حذف مزایده واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی است.

حجت‌الاسلام وحید خرمشاد افزود: با برگزاری این مزایده‌ها باید لقمه را دور سر خود بچرخانیم به این معنا که چرا باید اماکن به بخش خصوصی واگذار شود و از آنها تحویل بگیریم در حالی که متولی آن اداره ورزش و جوانان است.

وی با بیان اینکه با استناد به بندهای قانونی می‌توان این مشکل را در استان حل کرد اظهار داشت: اماکن به دلیل سوءمدیریت تحویل بخش خصوصی می‌شود، همین طور شاهد پایین بودن سرانه ورزشی خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر و متوسط کشوری هستیم لذا واگذاری اماکن تنها دردی بر دردهای ما اضافه می‌کند.

رییس هیات ووشو خراسان جنوبی با بیان اینکه مسایل ورزشی استان ما گریه‌آور است گفت: منافع اشخاص بر منافع هیات‌های ورزشی ترجیح داده شده است.

وی افزود: مسوولان ما در استان تنها چیزی که بلد هستند قدرت نه گفتن است که می‌توانند در جهان رتبه اول را در این خصوص کسب کنند!

رییس هیات ورزش کارگری خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر این هیات دارای ۳۶ انجمن و ۱۱ رییس هیات در ۱۱ شهرستان است.

ابوالفضل علیزاده افزود: پنج پروژه ورزشی کارگری از سال‌های ۸۵ تا ۹۱ در برخی شهرستان‌ها از جمله نهبندان، سربیشه، قاینات و فردوس آغاز شده که علیرغم پیشرفت‌های فیزیکی ۲۵ تا ۵۰ درصد سال‌ها رها شده است.

وی با بیان اینکه احداث خوابگاه ورزشی برای ما رویا شده است اظهار داشت: هر استاندار که آمده این درخواست مطرح و قول‌هایی داده شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

رییس هیات ورزش کارگری خراسان جنوبی گفت: درخصوص بودجه با مشکلات زیادی مواجه هستیم از طرفی اداره ورزش و جوانان متولی ما را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌داند و از طرفی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید متولی شما اداره ورزش و جوانان است.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان خراسان جنوبی هم گفت: در پی سیاست‌های فدراسیون مبنی بر پویا شدن مسابقات ما نیز در استان تمرکز خود را برای برگزاری رقابت‌های مختلف گذاشتیم.

سامان اکبرپور افزود: رتبه هیات چند سال قبل در جایگاه ۲۹ کشور بود که امروز با کسب ۱۹ مدال به رتبه پنجم ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: این موفقیت‌های کشوری در شرایطی توسط ورزشکاران استان به دست آمده است که پیست موتورسواری و اتومبیلرانی استانی در مرکز استان وجود ندارد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان جنوبی گفت: جمعه هر هفته با حضور بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان، ورزشکاران ما در پیست خاکی چندمنظوره اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند حاضر می‌شوند اما تنها استانی هستیم که بیشترین درگیری را با دستگاه‌های اجرایی داریم.

وی عنوان کرد: مالکیت تنها پیست چندمنظوره اتومبیلرانی استان نیز مشخص نیست و بارها از سوی دهیاری روستاهای امیرآباد و شمس‌آباد مکاتباتی مبنی بر درخواست تعطیلی آن داده شده است علاوه بر این هر ۱۵ روز یکبار شورای تامین برای ما برگزار می‌شود.

اکبرپور گفت: چهار استاندار قبلی وعده احداث پیست را دادند و زمین در حاشیه مجموعه ورزشی غدیر داده شد و طرح اولیه نیز تهیه شده اما نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار خراسان جنوبی در این زمینه دستور داد مشکل هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان با شورای تامین و انتظامی درخصوص موتورهایی که هنگام تمرینات مجوز عبور داده نمی‌شود، رفع شود.

مزایده اماکن ورزشی؛ درد مشترک ورزشکاران خراسان جنوبی

رییس هیات فوتبال شهرستان بیرجند نیز از وجود ۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه از لحاظ حمایت بخش خصوصی در فقر قرار داریم و حمایت بخش خصوصی از رشته فوتبال کمرنگ است.

جعفر حبیب‌زاده افزود: با توجه به پراکندگی و گستردگی استان و نبود حمایت از ورزش‌های توپی در استان، جایگاه مناسبی در کشور نداریم و نبود سالن اختصاصی یکی از مشکلات برگزاری مسابقات است.

وی با اشاره به مشکل نبود خوابگاه ورزشی در استان تصریح کرد: حتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی به دلیل نبود خوابگاه نمی‌توانیم مدرس به استان دعوت کنیم همچنین مجبور هستیم مسابقات را در استان‌های همجوار برگزار کنیم.

رییس هیات فوتبال شهرستان بیرجند گفت: برای افزایش کیفیت ورزش باید زیرساخت‌ها و بودجه همچنین به کمیت سالن‌های ورزشی توجه شود.

وی یادآور شد: دغدغه ما همیشه مشکل مالی بوده است موضوعی که بارها به استانداران سابق هم تاکید و قول‌هایی هم داده شد اما هیچ اقدامی نشده است.

رییس هیات تیراندازی با تفنگ خراسان جنوبی در ادامه این نشست گفت: در ابتدای استان شدن خراسان جنوبی تعداد ۱۲ سلاح خریداری شد و هنوز همان را داریم در حالی که عمر مفید سلاح ۱۰ سال است.

نادر سلیمانی افزود: در استان رتبه‌آوران ملی و بین‌المللی مانند نجمه خدمتی، سامان توکلی و ساناز حسین‌زاده را داریم در حالی که هیات‌های ورزشی ما در شهرستان‌ها سلاح فنی ندارند.

وی از مردم خراسان جنوبی به عنوان انسان‌هایی صبور، قانع و پرتلاش یاد کرد و گفت: علاقه‌مندان تیراندازی در استان زیاد هستند اما با تفنگ‌های بادی چینی آموزش داده می‌شود که معتقدم وقت آنها تلف می‌شود.

رییس هیات تیراندازی با تفنگ خراسان جنوبی اظهار داشت: هیات تیراندازی که مورد توجه دین، مردم و مسئولان قرار دارد از لحاظ زیرساخت اولین وسیله دستش خالی است.

وی ادامه داد: هزینه یک سلاح بادی ۱۵۰ میلیون تومان و تپانچه ۶۰ میلیون تومان است که در توان استان نیست و نیاز به اعتبار قابل توجهی دارد.

مزایده اماکن ورزشی؛ درد مشترک ورزشکاران خراسان جنوبی

رییس هیات ورزش بیماری‌های خاص و پیوند اعضا خراسان جنوبی نیز گفت: درخصوص مزایده واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوص نیاز به تدبیر و قدرت استاندار داریم تا این مزایده‌ها باطل شود و سالن‌ها را پس بگیریم.

افسانه اسلامی افزود: سال ۹۳ زمینی برای احداث سالن مختص ورزش‌کاران بیماری‌های خاص و پیوند اعضای استان به ما تحویل شد با این شرط که خیرین نسبت به احداث آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ساخت فونداسیون این سالن برعهده هیات و خیرین بوده است گفت: به جرات می‌گویم هیچ سالن ورزشی خیرسازی حداقل در مرکز استان وجود ندارد و از توان خیرین در این زمینه استفاده شده است.

رییس هیات ورزش بیماری‌های خاص و پیوند اعضا خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به استانداردهای خاص که نیاز بود همه توان خود را برای احداث سالن به‌کار گرفتیم و ۲ سال پیش این سالن افتتاح شد اما اکنون به مزایده گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در این سالن هفت رشته ورزشی فعال داریم گفت: در این مدت همه خدمات به ورزشکاران عضو رایگان بوده حتی حق بیمه اما اکنون وضعیت ما این شده است.

اسلامی افزود: در ۲ ماه اخیر مکاتبه‌های زیادی با نهادهای نظارتی و حاکمیتی داشته‌ایم تا مزایده باطل شود اما اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: اگر سالن واگذار شود حتی نمی‌دانیم تجهیزات را باید به کجا منتقل کنیم، با توجه به ارزیابی‌های کشوری رتبه پنجم کشور را داریم و کمک کنید تا بتوانیم سالن را پس گرفته و در اختیار ورزشکاران قرار دهیم.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تشکیل شورای ورزشی استان از جمله درخواست‌های اکثر ورزشکاران و هیات‌های ورزشی است که این شورا امسال تشکیل می‌شود تا تصمیمات خوب و موثری گرفته شود.

جواد قناعت افزود: مشکلات هیات‌های ورزشی باید به‌صورت تخصصی احصا و در حوزه‌های مرتبط دنبال شود تا بتوان طبق برنامه زمان‌بندی آنها را رفع کرد.

وی بیان کرد: کارگروه، کمیته یا جلسات ویژه هیات‌های ورزشی باید به‌صورت جداگانه تشکیل شود تا بتوان مشکلات را احصا کرد و برخی از مشکلات را می‌توان در کوتاه‌مدت حل و فصل کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: نشست امروز کلی بود و مشکلات توسط هیات‌های مختلف ارائه شد اما در جلسات تخصصی باید موضوعات مطرح و با حضور معاونان استاندار و در نهایت با حضور استاندار، پیگیری و رفع شود.

وی گفت: در صحبت‌های روسای هیات‌های ورزشی استان دو موضوع واگذاری و مزایده سالن‌های ورزشی و نبود یا کمبود اعتبار درد مشترک مجموعه ورزش استان مطرح شد.

قناعت ادامه داد: درخصوص موضوع سالن‌های ورزشی اکنون نمی‌توان تصمیم بگیریم اما با محوریت معاون عمرانی استاندار و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان باید جلسه‌ای برگزار و علت مزایده گذاشتن این سالن‌ها بررسی شود که اگر واگذار نشده جلوی این کار را بگیریم.

وی گفت: موضوع اعتبارات از دیگر مشکلات همه هیات‌های ورزشی استان مطرح شد که در این خصوص قول می‌دهم اعتبارات مربوط به هیات‌های ورزشی در سال جاری حداقل ۲ برابر شود و امیدواریم با افزایش اعتبارات استان، بتوانیم این رقم را بیش از این ارتقا دهیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی دیگر از خواسته‌های هیات‌های ورزشی استان اختصاص سهم یک درصد دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور توسعه ورزش است که این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح می‌شود.

وی گفت: در سفر رییس جمهور به استان نیز سهم اعتباری خوبی برای ورزش و جوانان دیده شده که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این حوزه برنامه‌ریزی و هزینه خواهد شد.

قناعت اظهار داشت: بخشی از اعتبارات استانی است که جذب می‌کنیم اما برای جذب اعتبارات ملی برای هیات‌های ورزشی باید اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش کرده و اعتبارات را جذب کند ما نیز کمک می‌کنیم.

 

 

 

 

دغدغه‌ فعالان اقتصادی خراسان جنوبی از تولید تا سرمایه‌گذاری

دغدغه‌ فعالان اقتصادی خراسان جنوبی از تولید تا سرمایه‌گذاری

فعالان اقتصادی در نشست ۳.۵ ساعته با استاندار خراسان جنوبی از دغدغه‌های خود گفتند که به گفته رییس اتاق بازرگانی بیرجند، مسائل بانکی و مالیات مربوط به تولید و سرمایه‌گذاری از مهمترین آنهاست و راهکارهای رفع مشکلات به منظور پیگیری آنها نیز بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افزایش بیش از حد حقوق دولتی معادن، نبود سردخانه و انبار، افزایش قیمت نهاده‌های دامی و طیور، لزوم احداث واحد مرغ مادر، احداث کارخانه لبنیات، حذف دام مولد، نبود استفاده لازم از ظرفیت مرز، اجرا نشدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، عملکرد ضعیف برخی مدیران دولتی در حمایت از تولید، بروکراسی اداری در بانک‌ها، فرسودگی صنایع تبدیلی و ماشین‌آلات معدنی، بلاتکلیفی اجرای ارز ترجیحی و لزوم تدوین سند چشم‌انداز توسعه معدنی از مهمترین دغدغه‌ها و درخواست‌های فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در نشست با استاندار بود.

نماینده بخش صنایع تبدیلی خراسان جنوبی شامگاه چهارشنبه در این نشست گفت: در زمینه صنایع تبدیلی در خراسان جنوبی هزار و ۶۶ پروانه صادر شده که تاکنون ۲۵۶ پروانه به بهره‌برداری رسیده و برای سه هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

جوانشیر افزود: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ میلیون تن ورودی مواد اولیه به صنایع تبدیلی استان است اما مهمترین مشکل ما در خراسان جنوبی خام‌فروشی محصولات استراتژیک بخش کشاورزی است.

وی عنوان کرد: فرسودگی ماشین‌آلات صنایع تبدیلی مهمترین مشکل ما در این بخش است که این موضوع هزینه تولید را افزایش می‌دهد و نمی‌توانیم با سایر تولیدکنندگان به‌خوبی رقابت کنیم.

این فعال اقتصادی گفت: با پرداخت تسهیلات با نرخ بالا نمی‌شود صنایع تبدیلی را به‌روزرسانی کنیم و نیاز است برای این منظور تسهیلاتی با سود پایین اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کارخانه‌های بزرگ دام و طیور در استان با هدف صادرات احداث شده است اضافه کرد: طرح ممنوعیت صادرات نهاده‌های دامی باعث شده که بازار خودمان را در کشور افغانستان از دست بدهیم.

جوانشیر گفت: در صورت فرآوری مواد خام خوراک طیور ۲۰ تا ۲۵ درصد در تولید گوشت بهره‌وری بیشتری خواهیم داشت و این موضوع باعث خواهد شد که واردات کمتر مواد اولیه تولید خوراک طیور را داشته باشیم.

وی افزود: با آزادسازی ارز ترجیحی تا چهار برابر صنایع ما به سرمایه در گردش مالی بیشتری نیاز خواهند داشت که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود، همچنین بلاتکلیفی در زمان آزادسازی ارز ترجیحی از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی خوراک دام و طیور است.

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی زنان خراشاد هم گفت: این شرکت تعاونی روستایی در ۱۰ سال گذشته با احیای صنعت دستی توبافی به‌صورت مستمر بیشترین اشتغال را در سطح کشور ایجاد کرده است.

فاطمه ذاکریان مهمترین مشکل زنان فعال حوزه روستایی در بخش صنایع دستی را نبود بیمه ذکر کرد و گفت: تسهیلات پرداختی به حوزه مشاغل خانگی به دلیل کمبود اعتبار کمرنگ‌تر شده است.

وی عنوان کرد: نبود فروش صنایع دستی و محصولات کشاورزی از دیگر مشکلات زنان روستایی است، البته با رایزنی رییس سازمان جهادی کشاورزی فروش خوبی درخصوص محصولات تولیدی زنان اخیرا انجام شده است.

این فعال اقتصادی در حوزه اشتغال زنان روستایی از استاندار خراسان جنوبی خواست که در اهدای هدایای مختلف از تولیدات و صنایع دستی بانوان استفاده شود، همچنین زنان روستایی در زمینه صادرات محصولات تولیدی خود در قالب امانت پستی به کشورهای دیگر محدودیت در مقدار و حجم دارند که نیاز است این مشکل پیگیری شود.

نماینده خانه معدن خراسان جنوبی هم گفت: این استان به دلیل شرایط زمین‌شناسی از مواد معدنی ارزشمندی برخوردار است و از مجموع ۶۵ ماده معدنی شناخته در کشور، ۵۰ ماده معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این استان به عنوان بهشت معادن یاد می‌شود.

علی افتخاری با اشاره به اینکه معادن در زمینه اشتغال پایدار و تولید ناخالص ملی نقش موثری دارند اضافه کرد: به دلیل یکسری از مشکلات بخش معدن استان به‌خوبی نتوانسته است، شکوفا شود.

وی فرسودگی ماشین‌آلات معدنی را مهمترین مشکل این بخش ذکر کرد و گفت: در حال حاضر هزینه تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات بخش معدن افزایش یافته و گاهی به دلیل فرسودگی این ماشین‌آلات، توقف فعالیت معادن را داریم.

افتخاری با اشاره به ورود ماشین‌آلات دست دوم به کشور افزود: ورود ماشین‌آلات دست دوم یکسری شروطی دارد که کارآیی لازم را ندارد و درخواست ما این است که شروط کشوری واردات ماشین‌آلات دست دوم را براساس نیاز معدنی استان بومی‌سازی کنیم.

وی عنوان کرد: حقوق دولتی معادن از سال ۹۹ براساس مصوبه شورای معادن کشور، افزایش پنج تا ۱۰ برابری داشت که باید نحوه پرداخت حقوق دولتی معادن براساس ظرفیت استخراج اصلاح شود.

مدیرعامل اتحادیه ماکیان شرق هم به استاندار گفت: صنعت طیور در خراسان جنوبی یکی از صنایع پیش‌رو است به‌گونه‌ای که ۶۰ و ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خراسان جنوبی به استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

واحدی‌پناه افزود: در حال حاضر جوجه یک روزه استان را از استان‌های شمالی کشور تهیه می‌کنیم که به دلیل دوری مسیر هزینه تمام شده آن برای تولیدکنندگان بسیار بالاست، همیشه گوشت مرغ را با قیمت مصوب به بازار داخل استان و سایر استان‌ها عرضه می‌کنیم در حالی که هزینه تمام شده آن برای تولیدکننده بسیار بالاست.

وی گفت: درخواست ما احداث یک واحد مرغ مادر با توجه به ظرفیت بالای پرورش طیور در استان است، همچنین افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌ها، قیمت واکسن و دارو، هزینه پرورش طیور را در استان افزایش داده و تولید گوشت سفید با این شرایط صرفه اقتصادی ندارد.

این تولیدکننده ادامه داد: باید قیمت تولید گوشت سفید به‌صورت کارشناسی در استان برآورد شود تا پرورش دهندگان مرغ متضرر نشوند.

وی اظهار داشت: با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان درخواست ما این است که از ظرفیت مرز استفاده شود و با دریافت مجوز امکان صادرات مرغ زنده را به این کشور داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی در ادامه گفت: جمعیت دامی خراسان جنوبی ۲ میلیون راس دام سبک و ۸۰ هزار راس دام سنگین است که علاوه بر تامین نیاز استان، نهاده‌های لبنی و دامی استان به سایر استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

جواد قریبی افزود: خشکسالی‌های ۲۰ سال گذشته مشکلاتی زیادی را برای دامداران ایجاد کرده است و در چند ماه اخیر توزیع نهاده دامی دولتی در استان کاهش یافته و دامداران دچار مشکل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی از دی پارسال مطرح شد گفت: مطرح شدن این موضوع باعث افزایش نهاده‌های دامی شد به‌گونه‌ای که قیمت جو در بازار داخل تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: فروردین امسال نهاده یارانه‌ای اختصاص نیافته و باید تکلیف اجرای ارز ترجیحی برای تولیدکنندگان هرچه سریعتر مشخص شود.

وی با بیان اینکه گرانی برخی نهاده‌های دامی تا ۴۰۰ درصد هزینه پرورش دام را افزایش داده است گفت: اما از سال گذشته افزایش قیمتی در زمینه شیر و گوشت نداشته‌ایم و با توجه به اینکه ۲۵ هزار نفر در بخش دام فعالیت دارند باید به فعالان این بخش توجه ویژه‌ای شود.

قریبی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی باید قیمت گوشت در استان اصلاح شود همچنین درخواست ما این است که در استان کارگروه بخش خشکسالی ویژه بخش دام تشکیل تا مشکلات این بخش به‌صورت ویژه رسیدگی شود.

نماینده خانه صنعت خراسان جنوبی و مدیرعامل کارخانه مهراس کویر هم درخواست کرد که به‌صورت میدانی وضعیت صنایع استان مورد بررسی قرار گیرد.

یوسفی افزود: به دلیل عملکرد نادرست برخی بانک‌ها، تعدادی از واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در آستانه تعطیلی هستند.

وی گفت: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمانت اجرایی ندارد و واحدهای صنعتی رغبتی برای بررسی مشکل خود در این ستاد ندارند که این موضوع مشکلات آنان را پیچیده‌تر کرده است.

وی اظهار داشت: در برخی مدیران ما دغدغه‌ای برای رفع مشکلات تولید وجود ندارد که این موضوع مساله تولید را با مشکل مواجه کرده و درخواست ما این است که واقعا از تولیدات داخل استان حمایت شود، محصولات و مصالح ساختمانی خوب و باکیفیتی داریم که در این شرایط باید از واردات کالای مشابه خودداری شود.

نایب رییس اول خانه معدن خراسان جنوبی در ادامه این نشست گفت: باید سند چشم‌انداز توسعه معدنی خراسان جنوبی با جدیت، قطعیت و کار کارشناسی تنظیم شود که اگر این اتفاق نیفتد نخواهیم توانست از ظرفیت‌های معدنی استان بهره لازم را ببریم.

احمد پروین ادامه داد: سند چشم‌انداز توسعه معدنی با اعتبار دولتی تدوین شود تا در این سند اهداف و برنامه‌هایی برای توسعه بخش معدن طراحی و برای رسیدن به آن تلاش شود.

وی گفت: در حال حاضر برق‌رسانی به معادن شاهکوه نهبندان در حال انجام است اما باید این اتفاق ۲۰ سال قبل در راستای استفاده لازم از این معادن انجام می‌شد نه اینکه الان که تولیدکننده معدن شاهکوه به بحران رسیده است.

نایب رییس خانه معدن خراسان جنوبی با گلایه از تاخیر در صدور مجوز واردات ماشین‌آلات دست دوم بخش معدن گفت: در زمینه برخی مواد معدنی ما بازارهای جهانی را از دست داده‌ایم به عنوان مثال سنگ گرانیت نهبندان قدرت رقابت خود را در کشور عراق در مقابل گرانیت کشور مصر از دست داده است.

وی با تاکید براینکه نباید جدال مقرارت را با یکدیگر داشته باشیم اضافه کرد: خواستار کار کارشناسی در بخش معدن هستیم و برخی مقررات دست و پاگیر در این حوزه باید حذف و اولویت‌های توسعه استان هم مشخص شود.

همچنین فعال اقتصادی در حوزه پرورش دام خراسان جنوبی گفت: خشکسالی و گرانی دام باعث کشتار و حذف دام مولد استان شده که باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

موسوی رستگار افزود: خشکسالی‌ها باعث ورود دلالان به بخش دام استان شده و انتظار ما این است که هزینه تمام‌شده تولید گوشت و شیر به‌صورت کارشناسی قیمت‌گذاری شود.

وی گفت: تاکنون جلسات زیادی با فعالان بخش اقتصادی برگزار شده که خروجی نداشته و انتظار ما این است این جلسه خروجی داشته باشد تا بخشی از مشکلات تولیدکنندگان رفع شود.

فعال اقتصادی حوزه تولیدات گلخانه‌ای خراسان جنوبی هم گفت: طرح نهضت گلخانه‌ای استان به‌خوبی اجرایی نشده در صورتی که در این بحران کم‌آبی نجات‌بخش استان است.

قاسمی افزود: باید در زمینه سرمایه گردش به گلخانه‌داران استان کمک شود و خراسان جنوبی ظرفیت بالایی در زمینه تولیدات گلخانه‌ای دارد که باید در ایجاد زیرساخت‌های آن تسریع شود.

 

 

 

 

در میدان میوه و تره بار شهرداری بیرجند

حذف واسطه ها، قیمت را کم کرده است/۲

همه روزه شدن فعالیت میدان میوه و تره بار شهرداری بیرجند سبب کاهش قیمت میوه شده است.

چند روزی می‌شود که بازار میوه و تره بار شهرداری در بیرجند به صورت همه روزه آغاز به کار کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان این بازار تا پیش از این تنها در روز‌های چهارشنبه فعال بوده است و اکنون همه روزه پذیرای مردم در بلوار مسافر بیرجند است.

هدف از برپایی این بازار، کنترل قیمت میوه و تره بار و عرضه محصولات به صورت مستقیم و حذف واسطه‌ها است که می‌تواند به نفع مردم باشد.

قیمت کم با تنوع محصولات

یکی از شهروندان بیرجندی که به این بازار آمده بود گفت: خارج از این بازار گوجه قیمت بالایی دارد، اما در اینجا بیشترین قیمت ۹ تا ۱۰ هزار تومان است.

او گفت: نکته حائز اهمیت دیگر در بازار میوه و تره بار شهرداری، حذف واسطه‌ها است که این امر خود می‌تواند سبب کاهش هزینه تمام شده شود و تنوع میوه نیز در اینجا بالا است.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی، اما از کیفیت بار غرفه داران ناراضی بود و گفت: انتظار می‌رود تا در روز‌های آینده که بازار سر و سامان بیشتری بگیرد، کیفیت نیز بالاتر برود.

یکی از غرفه داران نیز گفت: به خاطر قیمت پایین میوه و تره بار تعداد بیشتری از مردم خرید خود را در اینجا انجام می‌دهند که این هم به نفع فروشنده و هم به نفع مشتری است.

کاهش قیمت میوه با راه اندازی روز بازار 

دلپسند رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده و با هدف عرضه میوه و تره‌بار با قیمت و کیفیت مناسب از اواخر پارسال در بلوار مسافر روبه‌روی پایانه مسافربری راه‌اندازی و از هفته پیش همه روزه شد.

او گفت: بازار میوه و تره‌بار بلوار مسافر به‌صورت همه روزه از ساعت ۶ صبح تا غروب برای خرید عموم شهروندان فعال است تا میوه با قیمت کمتر از بازار به دست مردم برسد.

دلپسند گفت: ۱۰ غرفه در میدان میوه و تره‌بار شهرداری فعال شده، اما با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان تمامی غرفه‌ها در این مکان به‌صورت همه روزه فعالیت خود را آغاز و میوه مورد نیاز سطح شهر را تأمین کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: به منظور ایجاد رقابت سالم و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان میوه و تره‌بار با ۳۵ درصد کاهش قیمت در روز بازار‌های شهرداری عرضه می‌شود و با توجه به شرایط اقتصادی موجود عرضه میوه با قیمت کمتر از برنامه‌های شهرداری در جهت خدمت به شهروندان است.

 

 

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

امروز فضای مجازی قتلگاه دانش‌آموزان شده است/۳

 

امام جمعه بیرجند: امروز فضای مجازی قتلگاه دانش‌آموزان شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز استان نیازمند تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در جهت رونق اقتصادی و امنیت شغلی برای جوانان است و از طرفی تولید محتوای علمی بر اساس مبانی اسلام باید در آموزش و پرورش دنبال شود.

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: پوچ‌گرایی و تربیت انسان‌های منحط رهاورد تربیت غربی است.

وی با بیان اینکه در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی کسی می‌تواند معلم باشد و به اوج قله‌های کمال و سعادت برسد که از امیال نفسانی و مادی گذر کند گفت: تولید محتوای علمی بر اساس مبانی اسلام و محصولات دانش بنیان در آموزش و پرورش استان  دنبال شود.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: امروز خراسان جنوبی نیازمند تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در جهت رونق اقتصادی و امنیت شغلی برای جوانان است.

عبادی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی بر سلامت جسمی، روانی و دینی دانش آموزان عنوان کرد: امروز فضای مجازی قتلگاه دانش آموزان شده و آموزش و پرورش باید با مدیریت اصولی و علمی این فضا، دانش آموزان را از افتادن در دام‌های مخوف فضای مجازی نجات دهد.

وی با بیان اینکه عالم هستی همانند بطن و رحمی برای انسان است که در آن برای سرای باقی تربیت می‌شود گفت: دو واژه تعلیم و تربیت، واژه‌هایی مقدس هستندو  تعلیم و تربیت دانش آموزان بار امانتی سنگین بر دوش خادمین نظام تعلیم و تربیت به ویژه معلمان می‌گذارد که باید در فرایند آموزش و پرورش اسلامی، با پرورش بعد فطری و روحی دانش آموزان در مدرسه، به زندگی فردی، اجتماعی و دینی متعلمین هویت بخشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از  معلم به عنوان  مهندسی یاد کرد که مهمترین رسالتش  پرورشی انسان است گفت: فرهنگ منحط غرب و مروجین غرب گرا، در علوم انسانی به دنبال غربی سازی این علوم هستند که تأثیر بسزایی در تغییر ذائقه اعتقادی و دینی افراد دارد.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به نقش روحانیت در تربیت و هدایت مردم، اظهار داشت: در یک جامعه رو به رشد و دارای آرمان‌های والای علمی و اجتماعی و دنیایی، اگر یک جریان متنفذ فرهنگی وجود داشته باشد که تلاش‌ها و حرکت این جامعه را هدایت کند، این جامعه به خیر و صلاح خواهد رسید.

موسوی نژاد افزود: اگر جریان فرهنگى، دینى و معنوی در جامعه توسعه علمی آن وجود نداشته باشد، نتیجه‌ای جز دوری از صلاح و انسانیت و عدالت به دنبال نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: تقویت مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس لازمه تقویت برنامه‌های تربیتی و پرورشی در تمام ارکان آموزش و پرورش استان است.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه لازمه تربیت دانش آموزانی خلاق، متعهد و مسئولیت پذیر، وجود معلمانی مجهز به دانش روز، خاصه علوم تربیتی و مشاوره است گفت: نهادینه سازی باورها و تقویت هویت دینی، ملی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین، گام اول در توسعه و ترویج مبانی تربیتی و پرورشی و تقویت روحیه انقلابی دانش آموزان برای تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

 

 

 

اعتبارات هیئت‌های ورزشی خراسان جنوبی دو برابر شد

 استاندار خراسان جنوبی از افزایش دوبرابری اعتبارات هیئت‌های ورزشی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، جواد قناعت در دیدار هیئت‌های ورزشی استان اظهار امیدواری کرد: با افزایش اعتبارات استان، بتوانیم این رقم را  بیش از اینها ارتقاء دهیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مطالبه هیئت‌ها مبنی بر تشکیل شورای ورزشی استان، تأکید کرد: این شورا به زودی تشکیل می‌شود و مطمئناً با تصمیمات و مصوبات خوبی همراه خواهد بود.

به گفته وی؛ موضوع تخصیص یک درصد سهم ورزش از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به طور ویژه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح می‌شود تا عملیاتی شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حوزه ورزش استان، سهم خوبی از اعتبارات سفر رئیس جمهور داشته متذکر شد: این اعتبارات باید در بحث تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان هزینه شود.

قناعت تأکید کرد: مدیرکل ورزش و جوانان باید نسبت به جذب اعتبارات ملی در راستای تحقق مصوبات سفر پیگیری کند تا این منابع مالی برگشت نکند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات هیئت‌ها در دو حوزه ملی و استانی قابلیت پیگیری دارد گفت: مشکلات باید در جلسات تخصصی، به صورت موردی و کاملاً کارشناسی با محوریت معاونین استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان، مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.

به گفته وی؛ خیلی از مشکلات به دلیل عدم پیگیری مدیران میانی انباشت شده و معطل مانده است.

استاندار خراسان جنوبی  خاطرنشان کرد: ورزش استان باید از فضای همدلی حاکم بر کشور به بهترین شکل بهره‌برداری کند. مشکلات هیئت‌های ورزشی باید به صورت تخصصی احصا شده و در حوزه‌های مرتبط دنبال شوند و طبق برنامه زمان بندی رفع شود.

 

 

 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری  خراسان جنوبی منصوب شد/۲

 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری  خراسان جنوبی منصوب شد

جواد اشرفی با امضای استاندار خراسان جنوبی، به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری منصوب شد.

پیش از این  مشیرالحق عابدی از سال ۱۳۹۷ این سمت را برعهده داشت و بعد از وی حسین موهبتی  نیز با حفظ سمت مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، سرپرستی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری را عهده‌دار بود.

 

 

 

پشت هر سنگر ایران ، نیرویی برای دفاع از کشور آماده است

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن با همه گزینه‌ها حمله میکند و ما همانگونه که تا کنون نگذاشته ایم  کشور ما را تصاحب کنند اکنون هم پشت هر سنگر نیرویی برای دفاع از کشور آماده است.

آیت ا… عبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته بیرجند با گرامیداشت سالروز پشت هر سنگر ایران ، نیرویی برای دفاع از کشور آماده استتشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در این سال ها ملت ایران با تقدیم ۱۰۰ ها هزار شهید ، جانباز و آزاده از تجاوز دشمنان به خاک کشور جلوگیری کرده و این صبر عظیم مردم، دشمن را بی حوصله کرده است.

 

وی گفت: دشمنان از سر تا سر دنیا به شیوه های مختلف در این چند سال  به جنگ با ما آمدند  و هنوز هم با شیوع های مختلف به دنبال تفرقه اندازی میان مسلمان هستند اما باید بدانند مقاومت ملت ایران ادامه دارد.

 

امام جمعه بیرجند افزود: عناصر تروریستی در زمان حضرت علی (ع)  به اسم خوارج  به وجود آمدند، و امروز نیز با نقاب آمریکا، انگلیس و داعش و با بکارگیری حتی نیروهای مسلمان اما با ایمان ضعیف، محبین امیرالمؤمنین علی(ع) را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.

 

آیت ا… عبادی با اشاره به جنایات اخیر در  مسجد الاقصی افزود: امارات و عربستان از این جنایات ها پشتیبانی می کنند و آنگاه دیگر کشورها را تکفیری و تروریست می نامند.

 

وی با بیان اینکه همه نسبت به فضائل مولا علی(ع) معرفت داشتند و وظیفه مسلمانان در دنیای کنونی، ترویج فضائل این امام همام است گفت: رعایت عدالت و توجه به وضعیت دیگر مسلمانان از مهمترین این فضائل است که باید اهتمام ویژه به آن داشته باشیم.

 

 

 

 

 

 

شب قدر، آغاز سال معنوی بندگان است

شب قدر به واسطه فضیلت‌هایی که برای آن شمرده شده است، حکم سال نو را دارد و در این شب‌ها است که تقدیر انسان رقم می‌خورد.

شب‌های قدر فرصت بسیار مناسبی برای ارتباط هر چه بهتر انسان با خالق است.

در این شب‌ها که قدرشان از هزار ماه برتر است، بندگان خداوند دست به دعا بر می‌دارند و از درگاه خدای متعال طلب عفو و بخشش می‌کنند.

زیبایی نوای الغوث الغوث مردم آن جایی بیشتر می‌شود که با ناله‌ها و اشک هایشان در هم می‌آمیزد و شکوه بندگی را به نمایش می‌گذارد.

قدر شب قدر را بدانیم

یکی از عزاداران بیرجندی در مزار شهدای باقریه گفت: همانطور که گفته شده است، باید در شب‌های قدر از خداوند سرنوشت خوب را بخواهیم.

او گفت: شب‌های قدر در حکم سال نو برای مومنین هستند که اگر کسی قدر واقعی آن‌ها را بداند می‌توان به رستگاری برسد و سرنوشت خوبی را برای خود رقم بزند.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت: زمانی که قرآن بر سر گذاشته می‌شود، هنگام خضوع بنده در برابر خالق است که او را از همه بدی‌ها و آلایش‌ها پاک می‌کند.

او گفت: چه خوب است که در چنین زمانی، دیگران را نیز دعا کنیم و آن‌ها را فراموش نکنیم، زیرا دعا در حق دیگران، سبب وجود خیر برای خودمان نیز می‌شود.

علی (ع) ملاک تشخیص حق و باطل است

حجت الاسلام حسینی کارشناس مذهبی در خصوص فضائل حضرت علی (ع) گفت: خداوند به پیامبر (ص) فرمود که فضائل علی (ع) را کسی جز من نمی‌تواند بر شمارد.

او گفت: حضرت علی (ع) ویژگی‌های بارزی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها سنجش حق و باطل به وسیله آن حضرت است.

حجت الاسلام حسینی گفت: قسیم الجنه و النار یکی دیگر از فضائل مولا علی (ع) است که این نکته می‌تواند عظمت و بزرگی امیرالمومنین (ع) را نشان دهد.

کارشناس مذهبی گفت: در شب‌های قدر باید به این حضرت متوسل شویم تا بتوانیم روزگار خوشی را آرزو کنیم و برایمان رقم بخورد.

 

 

 

 

 

 

 

در دیدار هیأت‌های ورزشی با استاندار خراسان جنوبی مطرح شد؛
«مزایده اماکن ورزشی» مهمترین مشکل هیأت‌های ورزشی خراسان جنوبی
مزایده سالن های تخصصی حوزه ورزش، کمبود اعتبار برای اعزام ورزشکاران به مسابقات و نبود خوابگاه ورزشی از مهمترین مشکلات هیئت های ورزشی استان بود که در دیدار با استاندار خراسان جنوبی مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند،پیشکسوتان و روسای هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی امروز (۱ اردیبهشت) در نشست سه ساعته با استاندار دیدار کردند و به بیان مشکلات و طرح درخواست های خود پرداختند.

 

«محمد حسین خسروی» سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این نشست هم اندیشی اظهار کرد: برای بهره مندی جوانان از امکانات مناسب ورزشی و شکوفایی استعدادها و همچنین توسعه رشته های ورزشی، پروژه‌های نیمه تمام ورزشی نیازمند نگاه ویژه هست، و امیدواریم با تامین اعتبار و نگاه ویژه مجموعه استانداری و سازمان مدیریت هر چه سریعتر این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که استان خراسان جنوبی در حوزه ورزش ظرفیت بالایی دارد و این مهم را ورزشکاران ما در میادین ملی، بین المللی و جهانی ثابت کرده اند و لازمه  توسعه بیشتر و افتخار آفرینی ورزشکاران  تأمین زیرساخت‌های ورزشی مناسب است.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد : یکی از درخواست های ما تشکیل شورای ورزش استان با حضور ورزشکاران، پیشکسوتان، روسای هیات ها و صاحبنظران است که در این شورا از نظرات و پیشنهادات و همچنین ظرفیت های سایر ادارات و ارگان ها در حوزه ورزش استفاده شود تا برخی از مشکلات را بتوانیم در کوتاه‌ مدت به سرانجام برسانیم.

 

خسروی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم، اختصاص سهم یک درصد دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور توسعه ورزش استان و تکمیل پروژه ها است که نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مشمول است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۱۵۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد که برای تکمیل آنها ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

در ادامه «سید حسین اصغری» به عنوان یکی از پیشکسوتان حوزه ورزش استان خراسان جنوبی با بیان لزوم تشکیل شورای ورزشی در سطح استان، افزود: باید سالن های تخصصی حوزه ورزش از ترک تشریفات خارج و جلوی مزایده این اماکن گرفته شود.

 

وی بر تکمیل سالن های ورزشی نیمه تمام شمال شهر بیرجند و اختصاص سهم یک درصد دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش استان تأکید و بیان کرد: مطالبه گری در حوزه ورزش استان راه اندازی شده است و امیدواریم به صورت مطالبه گرانه بدون تخریب در جامعه داشته باشیم.

 

اصغری به نبود خوابگاه ورزشی در استان اشاره کرد و افزود: برخی از اماکن ورزشی نیز با سوء مدیریت به خاطر عدم پرداخت پول برق و آب دچار مشکل شدند لذا باید نظارت در حوزه های ورزشی مورد توجه باشد.

 

رئیس هیات جودو خراسان جنوبی نیز با اشاره به هزینه های بالای هیات های ورزشی برای اعزام ورزشکار به مسابقات، ادامه داد: بنگاه های اقتصادی استان هم تمایلی برای پشتیبانی ندارند و همه نگاه های به اعتبارات محدود اداره کل ورزش است که جوابگو نیست.

 

«علی تهوری» خواستار ایفای نقش بیشتر شهرداری در توسعه ورزش همگانی شد و گفت: در ۲ سال اخیر با شیوع کرونا علیرغم اینکه هزینه باشگاه‌های ورزشی افزایش یافت اما مردم به دلیل شرایط نگران‌کننده کرونا تمایلی به حضور در اماکن ورزشی نداشتند یا باشگاه‌ها تعطیل بودند و اعطای تسهیلات پایین بود که گره‌گشا هم نبود.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جای مزایده سالن های تخصصی ورزشی نیست، تأکید کرد: از اعتبارات ملی، استانی یا هر سرفصلی باید به  جامعه ورزش استان کمک شود و سهم یک درصدی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه نیز محقق شود.

 

«ابوالفضل علیزاده» رئیس هیئت ورزش کارگری استان نیز با اشاره به ۸۰ اعزام ورزشی در ۶ سال گذشته، افزود: اما متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات نتواسته ایم از ورزشکاران تقدیر داشته باشیم و همچنین سه ورزشکار دعوت شده به تیم ملی به خاطر نبود بودجه اعزام نشدند.

 

وی خواستار تخصیص اعتبار ویژه ای برای بازسازی اماکن ورزشی فرسوده شد و گفت: تکمیل پنج پروژه های نیمه تمام در حوزه ورزش کارگری استان نیز نیازمند بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

 

رئیس هیئت ورزش کارگری خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم حمایت از ورزش کارگری، بیان کرد: در حالی با مزایده اماکن و سالن‌های ورزشی استان واگذار می‌شود که هیات‌های ورزشی از جمله هیات کارگری در این زمینه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی متذکر شد: احداث خوابگاه ورزشی برای ما رویا شده است و هر استانداری که آمده این درخواست مطرح و قول‌هایی داده شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

حجت الاسلام «وحید خرمشاد» رئیس هیات ووشو و عضو هیات اندیشه‌ورز خراسان‌ جنوبی هم بر تعیین تکلیف و حذف مزایده واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی تأکید کرد و اظهار داشت: با برگزاری این مزایده‌ها باید لقمه را دور سر خود بچرخانیم به این معنا که چرا باید اماکن به بخش خصوصی واگذار شود و از آنها تحویل بگیریم در حالی که متولی آن اداره ورزش و جوانان است.

 

وی با اشاره به اینکه با استناد به بندهای قانونی می‌توان این مشکل را در استان حل کرد، ادامه داد: اماکن ورزشی به دلیل سوءمدیریت تحویل بخش خصوصی می‌شود، در حالی که شاهد پایین بودن سرانه ورزشی خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر و متوسط کشوری هستیم لذا واگذاری اماکن تنها دردی بر دردهای ما اضافه می‌کند.

 

حجت الاسلام خرمشاد با گلایه از نبود ابتدایی ترین حمایت ها از هیئت های ورزشی که در همه جای کشور حل شده است، تصریح کرد: مهمترین نیاز هر هیئت ورزشی داشتن دفتر است که گریه آور است که هنوز برخی در این زمینه مشکل دارند.

 

رئیس هیات ووشو  خراسان‌ جنوبی از تبدیل خوابگاه ورزشی استان به اداره ورزش انتقاد کرد و خواستار تخلیه سریعتر آن شد و عنوان کرد: نبود مهمان سرای ورزشی در استان هم زجرآور است چون دو سوئیت در اختیار ورزش بوده که متاسفانه اکنون به منزل سازمانی تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه مسایل ورزشی استان ما گریه‌آور است و منافع اشخاص بر منافع هیات‌های ورزشی ترجیح داده شده است، گفت: مسئولان ما در استان تنها چیزی که بلد هستند قدرت نه گفتن است که می‌توانند در جهان رتبه اول را در این خصوص کسب کنند!

 

«سامان اکبرپور» رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار کرد: رتبه این هیات ورزشی چند سال قبل در جایگاه ۲۹ کشور بود که امروز با کسب ۱۹ مدال به رتبه پنجم ارتقا یافته است و این موفقیت‌ها در شرایطی توسط ورزشکاران استان به دست آمده است که پیست موتورسواری و اتومبیلرانی استانی در مرکز استان وجود ندارد.

 

به گفته وی روزهای جمعه هر هفته با حضور بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان، ورزشکاران ما در پیست خاکی چندمنظوره اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند حاضر می‌شوند اما تنها استانی هستیم که بیشترین درگیری را با دستگاه‌های اجرایی داریم چون مالکیت تنها پیست چندمنظوره اتومبیلرانی استان مشخص نیست و بارها از سوی دهیاری روستاهای امیرآباد و شمس‌آباد مکاتباتی مبنی بر درخواست تعطیلی آن داده شده است ضن اینکه  هر ۱۵ روز یکبار شورای تامین برای ما برگزار می‌شود!

 

اکبرپور به وعده های چهار استاندار قبلی خراسان جنوبی مبنی احداث پیست یادآور شد و افزود: با ختصاص زمینی در حاشیه مجموعه ورزشی غدیر، طرح اولیه تهیه شده اما احداث آن نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار است.

 

رئیس هیات تیراندازی با تفنگ خراسان جنوبی هم به فرسوده بودن سلاح ها اشاره کرد و گفت: در استان رتبه‌آوران ملی و بین‌المللی مانند نجمه خدمتی، سامان توکلی و ساناز حسین‌زاده را داریم در حالی که هیات‌های ورزشی ما در شهرستان‌ها سلاح فنی ندارند.

 

«نادر سلیمانی» در ادامه تأکید کرد: علاقه‌مندان تیراندازی در استان زیاد هستند اما با تفنگ‌های بادی چینی آموزش داده می‌شود که معتقدم وقت آنها تلف می‌شود.

 

به گفته وی هزینه یک سلاح بادی ۱۵۰ میلیون تومان و تپانچه ۶۰ میلیون تومان است که خرید آن از توان استان خارج است.

 

«جعفر حبیب‌زاده» رئیس هیات فوتبال شهرستان بیرجند نیز با اشاره به وجود ۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در این شهرستان و حمایت کم رنگ بخش خصوصی از رشته فوتبال، بیان کرد: با توجه به پراکندگی و گستردگی استان و نبود حمایت از ورزش‌های توپی در استان، جایگاه مناسبی در سطح کشور نداریم.

 

وی نبود سالن اختصاصی را یکی از مشکلات برگزاری مسابقات فوتبال ذکر کرد و افزود: برای برگزاری دوره‌های آموزشی به دلیل نبود خوابگاه نمی‌توانیم مدرس به استان دعوت کنیم و مجبور هستیم مسابقات را در استان‌های همجوار برگزار کنیم.

 

«افسانه اسلامی» رئیس هیئت بیماران خاص خراسان جنوبی ه خواستار ابطال مزایده سالن های ورزشی استان شد و گفت: در ۲ ماه اخیر مکاتبه‌های زیادی با نهادهای نظارتی و حاکمیتی داشته‌ایم تا مزایده باطل شود اما اقدامی صورت نگرفته است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*