انتصابات حاشیه دار در حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی

روز گذشته خبر انتصاب پنج رئیس شبکه بهداشت و درمان در شهرستان های درمیان، طبس، سرایان، بشرویه و فردوس منتشر شد که با حاشیه های همراه بود

به گزارش خبرنگار خاورستان، طبق خبری در سایت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سرپرست دانشگاه، سرپرستان ۵ شبکه بهداشت و درمان استان را منصوب کرد.

در این خصوص؛ دکتر موسوی میرزائی با صدور احکامی جداگانه، ابراهیم رسولی مقدم را به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان فردوس، دکتر علی حسینی نژاد محبی را به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان بشرویه، دکتر دانیال حداد نامقی را به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرایان، دکتر محمد حسین جامی را به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان درمیان و عباس زمانی را به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس منصوب کرد.

اما هنوز مهر این انتصابات خشک هم نشده بود که در فضای مجازی مطرح شد که بدلیل عدم هماهنگی انتصابات روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی استان با فرمانداران شهرستان های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس و درمیان، تغییرات مدیریتی شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها از طرف استانداری خراسان جنوبی منتفی شده است.
مهدی فرجامی فرد فرماندار درمیان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص این موضوع گفت: بنده اصلا از این انتصاب و منتفی شدن آن خبر ندارم و نه ابلاغ انتصاب و نه ابلاغ لغو آن را در کارتابلم ندیده ام و اصلا در این خصوص هماهنگی با من انجام نشده است.
وی افزود: اگر قرار باشد انتصابی در شهرستان انجام شود، باید با فرماندار هماهنگ و فرد مورد نظر معرفی شود.

سید یاسر رضوی حیدری فرماندار سرایان هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: موضوع انتصاب سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرایان و لغو این انتصاب صحت دارد.

وی افزود: چون این انتصاب بدون هماهنگی با فرمانداری بوده است، موضوع را بصورت مکتوب به استانداری اعلام کرده ایم.
وی بیان کرد: بر اساس قانون؛ همه مدیران کل و رؤسای سازمان ها باید انتصابات شهرستانی را با هماهنگی فرمانداران شهرستان انجام دهند.
وی ادامه داد: اما چون انتصابات شبکه بهداشت و درمان بدون هماهنگی با فرمانداران و یکجانبه انجام شده، فعلا این انتصابات لغو شده است.
وی یادآور شد: بر اساس قانون برای انتصابات شهرستانی باید هیئتی با حضورمدیرکل دستگاه مربوطه، فرماندار شهرستان و نماینده استانداری تشکیل شود و موضوع مورد بررسی قرار بگیرد که قرار است طی همین هفته جلسه ای به همین منظور تشکیل شود و رؤسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان های مورد نظر انتخاب و انتصاب شوند.

گفتنی است؛ یک منبع دانشگاه علوم پزشکی هم در خصوص این انتصابات اعلام کرده که این موضوع فارغ از مباحث سیاسی بوده و آنچه که برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهمیت دارد، موضوع بهداشت و سلامت مردم است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*