سرپرست امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد: خراسان جنوبی پنجمین استان حادثه خیر کشور / شناسایی ۱۷ حادثه طبیعی در استان

خبرگزاری شبستان: سرپرست امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی پنجمین استان حادثه خیز کشور است، اظهارداشت: تاکنون در خراسان جنوبی حدود ۱۷ مورد از انواع حوادث طبیعی را تجربه کردیم.

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد فرهادی امروز (۸ دی) در گردهمایی فعالان مدیدیت بحران استان با بیان اینکه خراسان جنوبی بیش از ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، گفت: جمعیت این استان بیش از ۷۰۰ هزار نفر است و تراکم جمعیت در استان مشکلاتی را برای خدمات رسانی به مردم برای دستگاههای اجرایی در پی داشته است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی پنجمین استان حادثه خیز کشور است، اظهارداشت: در دنیا ۴۳ نوع حادثه طبیعی شناخته شده است که در کشور حدود ۳۴ مورد از اینها تاکنون اتفاق افتاده است و در خراسان جنوبی هم حدود ۱۷ مورد از انواع حوادث طبیعی را تجربه کردیم.

سرپرست امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی و ایران در کمربند زلزله خیر است، گفت: همواره شاهد زلزله های مخربی در جای جای کشور و استان بودیم و هستیم.

فرهادی با بیان اینکه خشکسالی چندین ساله در خراسان جنوبی صدمات زیادی را به بخش های مختلف استان وارد ساخته است، گفت: اقتصاد منطقه وابستگی مستقیم به کشاورزی و دامپروری داشته است که این بدلیل خشکسالی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی مهاجرت مردم از روستاها به شهرها را از تبعات خشکسالی چند ساله در خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: تخریب مراتع، آفزایش آفات نباتی و ریزگردها و غیره از جمله مشلات ثانویه این خشکسالی است.

سرپرست امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ روستای ما با تانکر آبرسانی می شود که این خطر مهاجرت را در پی دارد، گفت: پدیده طوفان هم به تبع خشکسالی ها در استان بوده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

فرهادی با اشاره به اینکه در سطح خراسان جنوبی امروز ساخت و سازها طوری است که مردم نگرانی از زلزله ندارند، گفت: باید در زمینه طبیعی هم از منابعی که داریم به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: باید از روان آب ها به خوبی و بهینه استفاده و بهره برداری را داشته باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*