گفته می شود

گفته می شود عبدالحمید خراسانی پیش‌تر در ویدیوهایی خواستار ترور مردم ایران توسط افغانی‌ها شده بود، چندی پیش از یک سمت برکنار شد و با تنزل درجه به سمت دیگری توسط طالبان منصوب شد. حالا این فرمانده طالبان با انتشار ویدیویی از مردم ایران عذرخواهی کرد و گفت: «از مردم قهرمان ایران و رهبر محترم ایران که مقابل صهیونیزم جهانی ایستادگی کردند تشکر می‌کنیم. اگر ایران مورد تهدید قرار بگیرد ما مکلف به دفاع از ایران هستیم.»

 

 

گفته می شود مجری تلویزیون باکو در اظهارات تحریک آمیز مقابل دوربین ادعا کرده «جدایی بین آذربایجان شمالی (جمهوری آذربایجان) و آذربایجان جنوبی (استان‌های شمال غربی و غربی ایران) خیلی سخته. به مردم آذربایجان جنوبی هزاران ظلم میشه و در خفقان هستند. روزانه ده‌ها پیام دریافت می کنیم که آنها خواستار یکی شدن با ما هستند!» این چندمین بار است که مجریان آذربایجان چنین اظهاراتی مطرح می‌کنند و به همین دلیل بعید است بدون هماهنگی با مسئولین باشد؛ اظهاراتی که می‌تواند تبعاتی داشته باشد.

 

 

 

گفته می شود مصوبه ای که سال گذشته برای الزام صادرکنندگان قیر به عرضه ارز در سامانه نیما صادر شد، باعث شده تا صنعت قیر در آستانه اضمحلال قرار بگیرد.

 

 

 

گفته می شود «طارق رئوف» رئیس سابق بخش شفاف سازی آژانس بین المللی انرژی اتمی معتقد است در صورت حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای، ایران مسیر دستیابی به بمب را ممکن است انتخاب کند.

 

 

گفته می شود «هر ایرانی یک سامانه!» این شوخی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی است که ظاهرا برخی مسئولان خواسته یا ناخواسته در صدد تحقق آن هستند. سامانه‌هایی که برخی شان پسوند «جامع» هم دارند، اما به قدری نقص و ایراد دارند که رسیدگی به وضعیتشان در دستور کار جلسات عالی قرارمی‌گیرد.

 

 

گفته می شود مصلی امام خمینی، بعد از صرف تریلیون ها تومان و گذشت چهل سال از استارت ساخته شدنش -که باعث شده حتی بخش هایی از آن فرسوده شود-، اما هنوز ناتمام است.

 

 

 

گفته می شود جواد خیابانی در انتقاد از صدور رای تعلیقی به جای رای قطعی برای بیرانوند روی آنتن تلویزیون گفت: «میلیاردها تومان پول می‌گیرید، ۵۰ میلیون تومان به یک مشاور بدهید تا بگوید چه چیزی را نباید بگویید، آقای بیرانوند راه را کج می‌روی، می‌ترسم حواشی شما روی بازی تیم ملی تاثیر منفی بگذارد.» او در ادامه با طرح سوال مسعود پزشکیان را در معرض این اتهام قرار داد که در این پرونده دخالت کرده و آن را جزو شایعات خواند!

 

 

گفته می شود سرهنگ داگلاس مک‌گرگور، کهنه سرباز آمریکایی و از فرماندهان ارتش آمریکا در جنگ خلیج فارس و طراح عملیات نظامی آمریکا در بمباران یوگسالاوی به نام جنگ کوزو است. او همچنین از مشاورین ارتش رژیم اسرائیل بوده و به همین دلیل، شناخت خوبی از توان نظامی ایران و اسرائیل دارد. سرهنگ مک گرگور به تازگی در گفت و گویی به تحلیل حمله موشکی ایران به اسرائیل در جریان عملیات وعده صادق ۲ پرداخته و میزان کارآمدی سامانه‌های پدافندی در مقابل موشک‌های بالستیک را مورد ارزیابی قرار داده است.