گفته می شود

گفته می شود دبیر انجمن شرکت‌های کشتیرانی درباره معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها اظهار داشته در مقطعی بندر چابهار صرفا برای علمیات حمل کالا به افغانستان آن هم برای اقدامات بشردوستانه معاف از تحریم بود و اساسا اینکه سرمایه گذاری هندی‌ها در چابهار با تاخیر ۲۲ ساله مواجه شد به دلیل تحریم‌ها بود و هیچ گونه مستندی درباره معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها در دست نداریم.

 

گفته می شود فعال سیاسی اصلاح طلب گفته وزرا وعده‌های خود را را از یاد نبرند و آن‌ها را جلوی چشم‌شان گذاشته و هر روز صبح به آن نگاه کنند. آقای رئیس‌جمهور هم هر روز صبح به وعده‌هایی که داده فکر کند و آن‌ها را مرور کند و ببیند چقدر به آن نزدیک شده است. اولویت‌‌ها همین حرف‌هایی است که زده شده و خارج از مشکلات کشور نیست. در نهایت مسأله آب آشامیدنی، کمبود برق، آب کشاروزی، ناترازی گاز و هر جایی که مشکلاتی در آنجا وجود دارد که به بخشی‌ از آن اشاره کردیم، همه این موارد در اولویت قرار دارد و همه وزرا بکوشند تا به وعده‌هایی که دادند عمل کنند.

 

 

 

گفته می شود مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با هشدار به ۹۰ هزار نفر مالک ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی، گفته یک هفته به این افراد برای عرضه ملک در بازار فرصت داده شده است.

 

 

گفته می شود صحبت‌های چندی پیش علی‌اکبر صالحی در یک گفتگو وایرال شده است. صالحی در این مصاحبه گفته بود: «آمریکایی‌ها گفتند در راکتور ایران بتن ریختیم، جلیلی هم همان را در ایران گفت؛ با وجود اینکه می‌دانست دروغ است. آخر از خائن جلوه دادن دیپلمات ایرانی چه سودی می‌برید؟»

 

 

گفته می شود در حالی که ایران بارها تاکید کرده توانایی فنی ساخت بمب اتم را دارد اما به دلایل متعدد اراده ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد، یعقوب ناگل ژنرال اسرائیل مدعی است ایرانیان حکیم هستند و با صبر در حال پیشبرد برنامه هسته‌ای‌شان هستند و زمانی که تمامی اجزای بمب اتم را داشته باشند، غنی سازی را از ۶۰ درصد به ۹۰ درصد می‌رسانند.

 

 

گفته می شود مبینا نعمت‌زاده تکواندو کار ایرانی در روز‌های اخیر پس از درخواست تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور با واکنش‌های مثبت و منفی زیادی روبرو شد، برخی از کاربران مجازی تحصیل در هر رشته‌ای را حق خانم نعمت زاده دانستند، اما برخی دیگر، چون شهربانو منصوریان قهرمان ووشو، قبول درخواست مبینا نعمت زاده را عین ناعدالتی خوانده و مدعی شدند اینگونه باید همه ورزشکاران در رشته دلخواه خود بدون کنکور تحصیل کنند.

 

 

گفته می شود دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا در پست‌های خود در شبکه اجتماعی «تروث» (Truth) کامالا هریس را عامل عملیات حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به جنوب سرزمین‌های اشغالی دانست.

 

 

گفته می شود «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۴ با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس ضد ایرانی گفت: «من این را می‌دانم: هرگز در انجام هیچ اقدامی که برای دفاع از نیروهایمان و منافع‌مان علیه ایران و حامیان این کشور لازم باشد، تردید نخواهم کرد».

 

 

گفته می شود ایالات متحده آمریکا و متحدانش در رقابت با چین به طور گسترده بر حوزه های نظامی و فناوری تمرکز کرده اند، این در حالی است که چین بر جنوب جهانی به عنوان برگ برنده خود در نظم بین المللی آینده تمرکز دارد.