گفته می شود

گفته می شود مهدی کلهر از مدیران سینمایی اوایل انقلاب در برنامه هفت مقابل بهروز افخمی نقل قولی غیرمنتظره داشت و گفته رهبر معظم انقلاب در اوایل انقلاب و پس از آزادی از زندان با اشاره به تجربه‌شان در زندان گفته بودند: «من به آقای مهندس بازرگان گفتم من وقتی زندان رفتم، هرکس از در زندان آمد تو، بوی گندم (با صدای داریوش اقبالی مشهور داریوش و شعر شهیار قنبری) می‌خواند. فهمیدم تاثیر گل گندمی که داریوش می‌خواند -به عنوان یک آهنگ مبارزاتی- از منبری که ما می‌رویم بیشتر تاثیر دارد… یک نمایشنامه به نام شاه دزد (مجموعه تلویزیونی به کارگردانی احمد نجیب‌زاده که در بهمن ۱۳۵۹ از شبکه یک پخش شد) داشتم. خود ایشان من را صدا کرد و گفت من دیشب به آیت الله منتظری زنگ زدم و گفتم شما این سریال را می‌بینید؟ آقای منتظری گفتش نه من اصلاً سریال نمی‌بینم. گفتم نه ببینید. بعد بهشان گفتم که ببینید این تاثیرش بیشتر است روی بیننده یا سخنرانی‌های شما…»

 

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته که هم اکنون حدود ۴۰ هزار نظامی آمریکایی در منطقه غرب آسیا مستقر هستند.

گفته می شود نام اتابک به عنوان وزیر صمت چهاردهم در حالی با استقبال سرد بهارستانی ها رو به رو شد که گوشه ای از ابهامات کارنامه وی در زمان حضور در بنیاد مستضعفان و البته برخی دلایل دیگر، کافی است تا نگرانی برای حضورش در وزارت صمت، تشدید شود.
گفته می شود پس انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس ‌جمهور ایران شاهد حضور دختر وی یعنی زهرا پزشکیان در مراسم‌های رسمی کشور هستیم، حضوری که توجیهی ندارد و با پرسش‌های بی پاسخی همراه است.

 

 

 

گفته می شود فرهاد شهرکی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفته گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برنامه کمی و قابل رصدی مطابق برنامه توسعه هفتم ارائه نداد و همین امر موجب ۱۶ رای منفی و ۷ رای مثبت کمیسیون انرژی به این گزینه مطرح شده بود.

 

 

 

گفته می شود مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در گزارشی با استناد به نتایج حاصل از یک نظرسنجی عنوان کرده که «از یک‌سو اوج میل و تصمیم به مهاجرت در میان گروه‌های اجتماعی به ویژه جامعه تحصیلکرده و متخصص» شکل گرفته و از طرف دیگر «داده‌های مرتبط با اقدام به مهاجرت‌های بین‌المللی، حاکی از عملی شدن این میل و تصمیم در ابعاد و اشکال مختلف دارد.»

 

 

 

گفته می شود باهنر گفته آقای پزشکیان هم در جلسه‌ای نقل کرده بود بنده فکر نمی‌کردم رئیس جمهور بشوم، اینکه بخواهیم بگوییم آقای پزشکیان از قبل تیمی داشته و تشکیلاتی داشته اینگونه نبوده است و ایشان قریباً کمتر از یک ماه فرصت داشته که از بین این همه آدمی که معرفی شده‌اند به او چندین نفر را انتخاب بکند.

 

 

 

گفته می شود وزیر جهاد کشاورزی طی روزهای اخیر برخلاف دستور دولت چهاردهم اقدام به برکناری سه نفر از مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی کرد، در این بین عزل مقداد همتی مدیرعامل جهاد استقلال ماجراهایی داشته است.

 

 

 

 

گفته می شود یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته طبق زمزمه‌هایی که ما در حاشیه جلسه معرفی وزرا شنیدیم احتمال دارد حداقل ۲ وزارت خانه رأی نیاورند اما تاکید ما این بود که وزرا با آمادگی کامل در کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند.

 

 

 

گفته می شود در پی ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، یک روزنامه‌نگار صهیونیست از تشکیل “دو ائتلاف محرمانه” در خاورمیانه برای مقابله با پاسخ انتقام‌جویانه محور مقاومت به رژیم صهیونیستی خبر داد.