اخبار خراسان جنوبی/ بدرقه پزشک بیرجندی که در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت کرد

افتتاح دومین مرکز همسان گزینی در بیرجند

افتتاح دومین مرکز همسان گزینی در بیرجند

به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج با حضور دکتر ربیعی مدیر کل ورزش و جوانان استان ، قناد معاون امور جوانان و جمعی از مدیران و اساتید مشاوره ، دومین مرکز همسان گزینی استان خراسان جنوبی با نام همراز در بیرجند افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ، این مرکز براساس ماده ۳۷ قانون حمایت از خانواده با مجوز رسمی از وزارت ورزش و جوانان و تأییدیه سازمان تبلیغات اسلامی در شهر بیرجند برای افرادی که تصمیم به ازدواج دائم دارند، راه اندازی شد و خدمات در این مراکز مشاوره‌های قبل از ازدواج تا پس از عقد و زندگی زناشویی ادامه دارد.
دکتر ربیعی در این آیین گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی خوبی که چنین مراکزی در نهضت صحیح ازدواج، همسان گزینی که مشاوره در مراحل پیش و پس از ازدواج انجام می‌دهند امیدواریم شاهد افزایش نرخ ازدواج و قوام،استحکام و دوام زندگی مشترک باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: خانواده خوب فرزندان صالحی را به جامعه تحویل خواهد داد و همین امر موجب پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود. دکتر ربیعی افزود:فعالیت های این مراکز در راستای ایجاد ازدواج های موفق و پایدار با شناخت کامل دوطرف از یکدیگر انجام می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به جای خالی چنین مراکزی بیان کرد: دغدغه اصلی ما تشکیل خانواده پایدار و ازدواج موفق است که امیدواریم با تأسیس چنین مراکزی آسیب‌های اجتماعی خانواده که ازدواج‌های نامناسب یکی از علت‌های آن است کاهش یابد.
دکتر ربیعی خاطرنشان کرد:این طرح ارائه دهنده راهکاری است که می تواند با روشی نوین به تسهیل در امر ازدواج و همسان یابی، در راستای گسترش فرهنگ ازدواج از طریق انتخاب صحیح با محوریت خانواده گامی موثر بردارد.
وی یادآور شد: بر اساس بررسی تحولات اجتماعی و خانواده و همچنین تغییر کارکردهای خانواده نیز نشان‌ می‌دهد، نقش فرد در انتخاب همسر افزایش پیدا کرده و جایگاه خانواده از نقش محوری در این موضوع به نقش مشورتی تبدیل شده‌ است، از سوی دیگر گسترش نااطمینانی جوانان در حوزه‌های مختلف، تغییر ملاک‌های ازدواج منجر به سخت شده فرایند انتخاب همسر شده‌است.
لذا کمک به خانواده و فرد در انتخاب همسر از سوی نهاد دیگری ضروری است.

دکتر غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس اندیشکده خانواده در دانشگاه بیرجند، گفت:

خانواده تنها نهاد فطری، بی‌بدیل و جاودانه انسان و بوستان آرامش و کانون محبوبان است

 ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۷ کد : ۲۸۱۹۹ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۳۴۰
کارگاه فرهنگی ـ آموزشی، “آرامش در خانواده، پویایی در کار” با حضور دکتر غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس اندیشکده خانواده، روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
خانواده تنها نهاد فطری، بی‌بدیل و جاودانه انسان و بوستان آرامش و کانون محبوبان است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس اندیشکده خانواده در کارگاه فرهنگی ـ آموزشی، “آرامش در خانواده، پویایی در کار” با بیان این که بحث آرامش و پویایی از مباحث عمده جهان امروز است، گفت: بزرگترین و بیشترین اختلال روانی در دنیا اضطراب و افسردگی است.
دکتر افروز، اظهار کرد: ریشه وسواس افسردگی است و نبود آرامش علت اضطراب و افسردگی است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم اضطراب و افسردگی کم شود باید آرامش را در وجود خود نهادینه کنیم.
دکتر افروز بیان کرد: ریشه طلاق همسرگریزی و جدایی در دنیا، دافعه‌های روانی، رفتاری و جنسی است و اصلی ترین مولفه‌های ماندگاری ازدواج، جاذبه‌های روانی و رفتاری است. وی همچنین گفت: خانواده تنها نهاد فطری، بی‌بدیل و جاودانه انسان است و بوستان آرامش و کانون محبوبان است.
دکتر افروز تاکید کرد: اگر در خانواده‌ای آرامش باشد، اضطراب و افسردگی در آن به حداقل می‌رسد، نشاط انسان افزایش یافته و فرسودگی شغلی کاهش می‌یابد اما اگر آرامش در خانواده نباشد افراد دچار فرسودگی شغلی می‌شوند، خلاقیت خود را از دست می‌دهند، رضایتمندی شغلی به حداقل می‌رسد و نشاط معنوی از بین می‌رود.

با حضور دکتر افروز در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

گفتمان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

 ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۳ کد : ۲۸۱۹۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۰۲
نشست گفتمانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور دکتر افروز، استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس اندیشکده خانواده، روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
گفتمان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در نشست گفتمانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دکتر ساجدی نیا دبیر اندیشکده خانواده به فلسفه تاسیس مرکز الگوی اسلامی _ ایرانی پرداخت؛ وی سه هدف طراحی الگو را تعمیق و توسعه تفکر، تحقیق و نظریه پردازی در زمینه‌های مرتبط با الگو، گفتمان سازی از طرق مختلف، طراحی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ عنوان کرد.
دکتر ساجدی‌نیا بیان کرد: ما باید الگویی طراحی کنیم که مبتنی بر ارزش‌های دینی باشد و با روحیات و فرهنگ مردم ایران منطبق باشد و تفاوت این الگو با سایرین در این است که شروع آن از نخبگان بوده است.
ایشان سر فصل‌های این  الگو را مبانی نظری الگو ،چهارچوب‌های مفهوم نظری پیشرفت، آرمان‌‍ها ،رسالت، افق، تدابیر و الزامات بیان کرد.
دکتر ساجدی‌نیا گفت: خانواده در ادبیات ایرانی اسلامی هم مبدأ است هم مقصد، هم راه است و هم راهنما و آرامش.
ساجدی نیا ادامه داد: خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است و همه‌ی قوانین و برنامه‌ریزی‌ها باید در جهت آسان‌تر کردن تشکیل خانواده، قداست آن و استواری روابط خانواده باشد.
دکتر ساجدی نیا گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: بهترین مردان کسانی هستند که برای خانواده خود بهترین باشند.
وی تاکید کرد: اولین رگه‌های هویت ملی، عشق به وطن و پایبندی به ارزش‌های دینی در خانواده شکل می‌گیرد و تکمیل و ارتقای آن در نهاد‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش انجام می‌شود. لذا نظام آموزش و پرورش هر کشوری آیینه تمام نمای آن کشور محسوب می‌شود و دیروز، امروز و فردای هر کشوری بازتابی از انعکاس نظام آموزش و پرورش آن کشور است.
دکتر ساجدی‌نیا بیان داشت: خانواده محوری به عنوان یک‌تکلیف قانونی و یک فصیلت اجتماعی و دینی در سند الگو مورد تاکید قرار گرفته است و خانواده مهم‌ترین نهاد تشکیل دهنده جامعه است.

خانواده محوری باید در تمام وزارتخانه‌ها باشد
همچنین، دکتر افروز، استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس اندیشکده خانواده، گفت: خانواده محوری باید در تمام وزارتخانه‌ها باشد و بحث خانواده محوری ملتزم حضور همه دستگاه‌ها است.
دکتر افروز با بیان اینکه خانواده تنها نهاد فطری، بی‌بدیل و جاودانه بشر است گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند:’ محبوب‌ترین بنای هستی از نظر من خانواده است ‘ ؛ یعنی خانواده کانون محبوبان و میعادگاه عاشقان است.
در این نشست، سردار مهدوی، فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، گفت: اگر ما بتوانیم فرهنگ حاکم در بحث توجه به خانواده را اصلاح کنیم قطعاً در تربیت اسلامی و کاهش ناهنجاری‌ها و جرایم تاثیر خواهد گذاشت.
سردار مهدوی افزود: ما در حوزه نیروهای مسلح حرکت‌هایی در سه سال اخیر انجام داده ایم و نهاد فرهنگی خانواده را در سپاه فعال کرده‌ایم و دستاوردهای بسیاری داشته‌ایم و بسیاری از ناهنجاری های خانوادگی کاهش پیدا کرده‌اند که محصول همین نهاد معاونت های فرهنگی خانواده است. همچنین در بسیج نیز با رویکرد‌های ازدواج آسان، جمعیت جوان و رشد و بالندگی جوانان اقدامات خوبی را شروع کرده ایم.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت خیّر مدرسه‌ساز « داریوش گنجی »

مراد صحرایی ، با صدور پیامی درگذشت خیر مدرسه ساز «دکتر داریوش گنجی» را تسلیت گفت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در متن پیام مقام عالی وزارت آمده است:

باسمه تعالی

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون

درگذشت انسانی وارسته، نیکوکار و خیر نیک اندیش زنده یاد « دکتر داریوش گنجی » موجب تاسف و تالم فراوان شد.

خدمات ارزشمند و سخاوت‌های کریمانه‌ این نیک اندیش در عرصه‌های مختلف به ویژه در امر مدرسه‌سازی برای توسعه علم و دانش و برقرای عدالت آموزشی حسنه‌ای جاویدان و چراغ روشنی و منشأ ثمرات، خیرات و آثار دنیوی و اخروی برای آن مرحوم خواهد بود.

اینجانب ضمن ابراز همدردی، این ضایعه اندوهناک را به خانواده بزرگ آموزش و پرورش، خیرین مدرسه ساز کشور و خانواده معزّای این عزیز فقید، تسلیت عرض نموده از خداوند رحمان برای آن مرحوم، رحمت واسعه و غفران الهی مسألت می‌نمایم.

بدرقه پزشک بیرجندی که در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت کرد

بدرقه پزشک بیرجندی که در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت کرد

بیرجند – ایرنا – زنده یاد “داریوش گنجی” پزشک بیرجندی که از سال ۱۳۹۰ در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت داشت، روز شنبه با بدرقه مردم قدرشناس خراسان جنوبی راهی خانه ابدی شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر خیر مدرسه ساز پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در بهشت متقین بیرجند برگزار شد.

دکتر داریوش گنجی یکی از هزاران خیر کشور در حوزه مدرسه‌ سازی است و اگرچه ۶۰ سال در آلمان زندگی کرد اما قلبش همواره برای فرزندان ایران اسلامی و خراسان جنوبی می‌تپید.

این خیر مدرسه‌ ساز آرزو داشت که دانش‌آموزان وطن اش در شرایط تحصیلی مناسب، درس بخوانند لذا از مال و دارایی خود گذشت و به ساخت مدارس در بیرجند و دیگر نقاط خراسان جنوبی اهتمام ورزید.

او که بارها از جانب مسئولان و مردم مورد تکریم و تجلیل قرار گرفت، پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش امروز در آرامستان بیرجند و در آرامگاه خانوادگی به خاک سپرده شد.

وزیر آموزش و پرورش نیز پیام تسلیتی صادر کرد که در این پیام آمده است: درگذشت انسانی وارسته، نیکوکار و خیر نیک اندیش زنده یاد «دکتر داریوش گنجی» موجب تاسف و تالم فراوان شد.

بدرقه پزشک بیرجندی که در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در حاشیه مراسم تشییع پیکر این خیر مدرسه ساز به خبرنگار ایرنا گفت: مرحوم داریوش گنجی از سال ۱۳۹۰ تاکنون در ساخت ۱۱ پروژه مدرسه سازی مشارکت کرده که مبلغ آن ۳۳۰ میلیارد ریال بوده است.

حامد رخسارپور افزود: هفت مدرسه ساخته و افتتاح شده همچنین چهار مدرسه در دستگرد، میرداماد، امیرآباد و شهرک امام علی در دست اجرا است.

وی گفت: تاکنون مدرسه ۶ کلاسه نارون، مدرسه ۶ کلاسه مهرشهر، مدرسه ۲ کلاسه استثنایی امیرآباد، مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک امام علی (ع)، مدرسه ۶ کلاسه استثنایی اوتیسم، مدرسه استثنایی وصال و مدرسه ۶ کلاسه حاجی‌آباد به همت این خیر مدرسه‌ساز احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد:: این استان در سطح کشور به لحاظ پروژه‌های خیرساز و جذب خیرین رتبه بالایی در کشور دارد و اکثر خیرین غیربومی هستند.

بدرقه پزشک بیرجندی که در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت کرد

مراسم نکوداشت این خیر مدرسه ساز ۳۰ اردیبهشت امسال با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

جواد قناعت در این مراسم گفت: برای کار ارزشمند و فاخر خیران مدرسه‌ ساز از جمله دکتر داریوش گنجی نمی‌توان قیمتی تعیین کرد.

مرحوم گنجی هم اظهار کرد: امیدوارم همه دانش‌آموزان در این مدارس درس بخوانند و آینده خوب و زندگی سرشار از موفقیت و آبرومندانه داشته باشند.

وی با اظهار خوشحالی از ابراز محبت دانش‌آموزان، تنها آرزوی خود را موفقیت آنان برای خدمت به کشور و ملت ایران عنوان کرد.

بدرقه پزشک بیرجندی که در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت کرد

زنده یاد داریوش گنجی دست نوشته ای نیز از خود به یادگار گذاشت که «آموزش کلید پیشرفت کشور و ملت می‌گردد.»

شوق خدمت این پزشک بیرجندی و خیر مدرسه‌ ساز محدود به مدارس نبود و روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ از دانشگاه بیرجند نیز بازدید کرد که نشان از احساس وظیفه و تعهد به رفع نیازهای آموزشی دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*