قراری برای نیامدن؛ اسامی شخصیت هایی که کاندیدای ریاست جمهوری نیستند/ آنها که نمی خواهند، آنها که نمی توانند

برخی از شخصیت های مطرح سیاسی که احتمال حضور آنان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری داده می شد با قاطعیت از عدم حضور خود به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری دوره چهاردهم خبر دادند.

با تعیین زمان انتخابات ریاست جمهوری گمانه زنی برای حضور شخصیت های مطرح برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شروع شده است.
از جمله چهره های اصلاح طلبی که خود با قاطعیت اعلام کردند که کاندید نخواهند شد می‌توان به محمد جواد ظریف اشاره کرد.
همچین برخی از چهره های اصولگرا نیز خود اعلام کردند که کاندیدای  انتخابات ریاست جمهوری نخواهند شد از جمله؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای و سید پرویز فتاح در این لیست قرار می گیرند.
محمد مخبر هم امروز در حاشیه جلسه دولت، در پاسخ خبرنگاری درباره احتمال کاندیداتوری اش برای ریاست جمهوری دوره بعد، گفته است که « ما که  داریم خدمت می کنیم، این حرف ها چیست؟»

در این میان هم رئیس دفتر رئیس جمهور شهید اعلام کرده است که دولت قصد معرفی کاندیدا و ورود به انتخابات نخواهد داشت.

اما از دیگر چهره هایی که بعضی از رسانه ها روی خبر کاندیداتوری وی جریان سازی می کردند، جمیله علم الهدی، همسر شهید ابراهیم رئیسی است که این خبر، در گفتگوی تابناک با رئیس دفتر آیت الله علم الهدی، از سوی وی تکذیب شد. او گفته بود که خانواده های شهید رئیسی، عزادار هستند… خبر کاندیدای همسر ایشان، صحت ندارد… خانواده ایشان از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد«.

محسن رضایی نیز از چهره های فعال اصولگرا تاکنون اظهار نظری در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری نداشته و مشغول رایزنی و ایجاد وحدت بین نامزدهای احتمالی جبهۀ انقلاب است.

برخی از شخصیت های سیاسی نیز به دلیل شرایط سنی (بالای ۷۵ سال ) اصولا امکان کاندیداتوری را ندارند از جمله حسن روحانی ، غلامعلی حدادعادل ، علی اکبر ناطق نوری ، علی اکبر صالحی ، سید مصطفی هاشمی طبا ، سید محمد غرضی و محمد هاشمی رفسنجانی نیز به دلیل شرایط سنی موفق به کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری نخواهند بود.

براساس قانون برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری حداقل سن نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۴۰ و حداکثر سن ۷۵سال در نظر گرفته شده است.

گفته می شود محمد جواد آذری جهرمی وزیر شاخص دولت روحانی نیز به دلیل نقص مدارک تحصیلی نمیتواند کاندید ریاست جمهوری شود.

بر اساس خبرهای رسیده به خبرنگار تابناک، پرویز فتاح نیز ترجیحش، ادامه فعالیت در ستاد اجرایی فرمان امام است و بنایی بر کاندیداتوری ندارد.

عزت الله ضرغامی هم امروز گفته است که کاندیدای ریاست جمهوری نیست.

حال در برابر خبرهای مربوط به انتشار اسامی کاندیداهای احتمالی، خبرهای انصراف از حضور در کاندیداتوری ریاست جمهوری نیز اهمیت پیدا کرده است؛ چرا که با اطلاع یافتن از مواضع و شرایط این افراد، جرایانات سیاسی، می توانند به گزینه های دیگر فکر کنند و تردیدهایشان را بر ای انتخاب گزینه نهایی کنار بگذارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*