اخبار علمی/برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید/تغذیه مناسب برای مبتلایان به واریس/کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟/روش از بین بردن تیرگی زیر چشم از دید طب سنتی/

پژوهشگران می‌گویند سطوح بالاتر کربن دی اکسید (CO۲) به این معنی است که ویروس‌ها طول عمر بیشتری خواهند داشت و افراد بیشتری را آلوده می‌کنند.

پژوهشگران می‌گویند سطوح بالاتر کربن دی اکسید (CO۲) به این معنی است که ویروس‌ها طول عمر بیشتری خواهند داشت و افراد بیشتری را آلوده می‌کنند، بنابراین باز کردن پنجره می‌تواند یک راه موثر برای کم کردن ویروس‌های معلق در هوا باشد.

کربن دی اکسید یک عمل کلیدی برای بیشتر زنده ماندن ویروس‌های معلق در هوا و در نتیجه احتمال انتشار بیشتر آنهاست؛ بنابراین باز کردن پنجره می‌تواند یک راه علمی برای جلوگیری از انتشار ویروس‌های تنفسی نسبت به آنچه که در ابتدا پیش‌بینی شده بود، باشد.

روش از بین بردن تیرگی زیر چشم از دید طب سنتی

یک متخصص طب سنتی گفت: مداومت در مصرف موضعی شیر باعث بهبود تیرگی زیر چشم می‌شود.

 

محبوبه ابریشم کار، متخصص طب سنتی گفت: مداومت در مصرف موضعی شیر باعث بهبود تیرگی زیر چشم می‌شود. همچنین هموطنان می‌تواند مقداری شیر و نشاسته را برای درمان تیرگی زیر چشم با یک‌دیگر مخلوط کنند.

او با بیان این که کف دریا برای تیرگی‌های زیر چشم مفید است؛ ادامه داد: کف دریا، پودر قسمت آهکی از یک موجود دریایی  است  که به آن ماهی مرکب می‌گویند.

وی با بیان این که هموطنان می‌توانند کف دریا را از عطاری‌ها تهیه کنند؛ افزود:  مقداری از پودر کف دریا را در شیر یا نشاسته اضافه کرده و برای تیرگی چشم و لکه‌بری استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی در خصوص پر پشتی مو سر و موی ابرو تصریح کرد: روغن کندش، ترکیبات حنا و سدر برای پر پشتی مو و ابرو مفید هستند. ماساژ مواد نامبرده‌ بر روی موهای ابرو باعث خون‌رسانی بهتر در منطقه و پرپشتی می‌شود.

او با بیان این که ریزش ناگهانی ابرو احتمالا به دلیل کم کاری تیروئید است؛ ادامه داد: هموطنان بعد از مشاهده ریزش موی ناگهانی حتما آزمایش دهند.

کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟

ماست اولین ماده غذایی لبنی است که در غذای تکمیلی به کودک داده می‌شود.

 

نوزادان از شش ماهگی می‌توانند ماست را امتحان کنند. ماست یک راه مفید برای اطمینان از دریافت برخی از مواد مغذی مورد نیاز کودک شما است و تطبیق پذیری آن باعث می‌شود که زمینه مناسبی برای معرفی میوه‌ها و سبزیجاتی باشد که برای تمام عمر از آنها لذت خواهند برد.

ماست، پروتئین و مواد مغذی ضروری مانند کلسیم برای ساخت استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی، «روی» برای حمایت از رشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن و «ب ۱۲» برای رشد مغز و تولید گلبول‌های قرمز سالم را دارد. ماست، بافت لطیفی دارد و برای کسانی که برای اولین‌بار این ماده غذایی را تجربه می‌کنند به‌راحتی پذیرفته می‌شود. ماست به دلیل فرآیند تخمیری که طی می‌کند، کیفیت خوبی دارد. بیشتر ماست‌ها با کشت‌های زنده و فعال تهیه می‌شوند، بنابراین پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های خوب) را برای سلامت دستگاه گوارش فراهم می‌کنند.

تغذیه مناسب برای مبتلایان به واریس

واریس اختلالی در خون‌رسانی به رگ‌های پا است که باعث برجستگی و تغییر رنگ رگ‌ها می‌شود.

 در مبتلایان به واریس، رگ‌ها به دلیل تورم و رنگ آبی یا بنفش بسیار جلب توجه می‌کنند و علایمی چون سوزش و احساس تپش در پاها، احساس ناراحتی و سنگینی و درد در پاها، گرفتگی عضلات که در شب بیشتر می‌شود، تورم پاها و مچ پا و پوست خشک و خارش‌آور که به دلیل واریس نازک‌تر شده در افراد مشاهده می‌شود.

پزشکان توصیه می‌کنند فردی که به واریس وریدی مبتلاست از راهکارهای تغذیه‌ای برای کمک به درمان بیماری و بهبود علایم آن استفاده کند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، مصرف غذاهای شور و سرشار از سدیم باعث حفظ آب اضافی در بدن می‌شود که به تشدید علایم واریس کمک می کند و به همین دلیل کاهش مصرف غذاهای شور و سدیم‌دار و در مقابل افزایش استفاده از غذاهای حاوی پتاسیم می‌تواند مفید باشد.

از منابع خوراکی غنی از پتاسیم می‌توان به بادام، پسته، عدس، لوبیا سفید، سیب زمینی، سبزیجات برگ دار و نیز برخی از ماهی‌ها مانند ماهی سالمون و تن ماهی اشاره کرد.

غذاهای حاوی فیبر نیز همچون آجیل، دانه‌ها و حبوبات، جو، گندم، بذر کتان و غذاهای غلات کامل با جلوگیری از یبوست و کاهش فشار به دریچه های آسیب دیده در رگ های پاها به کاهش علایم واریس کمک می‌کنند.

افرادی که اضافه وزن دارند، بیشتر در معرض خطر واریس وریدی هستند، بنابراین کاهش وزن در درمان این بیماری بسیار موثر است.

فلاونوئیدها هم با بهبود گردش خون و حفظ جریان خون موجب کاهش واریس می شوند. این ترکیبات همچنین با کاهش فشار خون و انبساط رگ ها در درمان این بیماری موثرند. از غذاهای حاوی فلاونوئیدها می‌توان به سبزیجاتی چون پیاز، فلفل، اسفناج و کلم بروکلی و همچنین مرکبات، انگور، گیلاس، سیب، ذغال اخته، کاکائو و سیر اشاره کرد.

محققان توصیه می کنند؛

رژیم های گیاهی خطر ناراحتی قلبی، سرطان و مرگ را کاهش می دهند

رژیم های گیاهی خطر ناراحتی قلبی، سرطان و مرگ را کاهش می دهند

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که پیروی از یک رژیم گیاه‌خواری ممکن است زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری برای شما به ارمغان بیاورد.

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که دوری از مصرف گوشت با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و مرگ زودهنگام مرتبط است.

پس از بررسی نزدیک به ۵۰ مطالعه روی چنین رژیم‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳ منتشر شد، یک الگوی واضح ظاهر شد: این رژیم‌ها با خطر کمتر سرطان و بیماری‌های قلبی مرتبط با تنگی شریان‌ها مرتبط بودند. نکته قابل توجه این است که به نظر می‌رسد این رژیم‌های غذایی خطر ابتلاء به سرطان پروستات و سرطان‌های دستگاه گوارش مانند سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. رژیم‌های گیاهخواری نیز با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط بود.

علاوه بر این، رژیم‌های غذایی گیاهی احتمال چاقی، التهاب و کلسترول بد LDL را کاهش می‌دهد.

تاثیر ورزش بر سلول‌های ایمنی حامی عملکرد مغز

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ورزش، تأثیر قابل توجهی بر سلول‌های ایمنی دارد که از عملکرد مغز پشتیبانی می‌کنند.

مدیکال‌اکسپرس گزارش داد، نتایج تحقیقات جدید، بینش‌هایی را در مورد چگونگی تاثیر ورزش بر پیشگیری یا کند کردن زوال شناختی در طول پیری، ارائه می‌دهد.

برای این تحقیق، محققان بیان ژن‌ها را در سلول‌های منفرد در مغز موش‌ها ارزیابی کردند. این گروه تحقیقاتی دریافت که ورزش تاثیر قابل توجهی بر بیان ژن در میکروگلیا دارد، سلول‌های ایمنی سیستم عصبی مرکزی که از عملکرد مغز پشتیبانی می‌کنند.

به‌طور خاص، این گروه دریافتند که ورزش، الگو‌های بیان ژن میکروگلیای مسن را به الگو‌هایی برمی‍‌گرداند که در میکروگلیا‌های جوان مشاهده می‌شود.

نتایج درمان‌هایی که میکروگلیا را تحلیل می‌برد نشان داد که این سلول‌ها برای اثرات محرک ورزش بر تشکیل نورون‌های جدید در هیپوکامپ مغز، منطقه‌ای که در حافظه، یادگیری و احساسات نقش دارد، مورد نیاز هستند.

دانشمندان همچنین دریافتند که امکان دسترسی موش‌ها به چرخ آزمون از حضور سلول‌های تی در هیپوکامپ در طول پیری جلوگیری می‌کند و یا آن را کاهش می‌دهد. این سلول‌های ایمنی اغلب در دوران جوانی در مغز یافت نمی‌شوند، اما با افزایش سن افزایش می‌یابند.

دکتر جانا ووکویچ از دانشگاه کوئینزلند، استرالیا، محقق همکار، گفت: ما از میزانی که فعالیت بدنی باعث جوان‌سازی و تغییر ترکیب سلول‌های ایمنی در مغز می‌شود، به‌ویژه روشی که در آن می‌توان اثرات منفی پیری را معکوس کرد، شگفت‌زده و هیجان‌زده شدیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*