اخبار خراسان جنوبی

افزایش ۱۶ درصدی فروش نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی

افزایش 16 درصدی فروش نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از افزایش ۱۶ درصدی فروش در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان نسبت به دوره قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هادی شاه‌وردی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش محصولات در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خراسان جنوبی نسبت به پنجمین دوره آن ۱۶ درصد رشد داشته است. در این نمایشگاه که به مدت ۵ روز در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برگزار شد، هنرمندان و صنعتگران ۲۶ استان کشور در ۲۱۴ غرفه محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان ۳۰۰ نفر در ۷۰ رشته صنایع دستی، حضور یافتند و فروش محصولات در این نمایشگاه ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان بود که بیشترین فروش در بخش تراش سنگ‌های قیمتی، سفال، سرامیک و صنایع فلزی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۲ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی خراسان جنوبی شناسنامه‌دار هستند که برای نخستین بار در ششمین نمایشگاه صنایع دستی استان غرفه ویژه مشاوره رایگان بازاریابی نیز ایجاد شد و برای حمایت‌ از صنعتگران نیز تسهیلاتی با نرخ‌های متفاوت ارائه شد. از ابتدای امسال بیش از ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنایع دستی از محل بند الف تبصره ۱۸ با نرخ ۱۲ درصد و تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان پرداخت شده است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد؛

گلایه از هزینه های بالای سفرهای زیارتی و نبود زیرساخت ها در استان

گلایه از هزینه های بالای سفرهای زیارتی و نبود زیرساخت ها در استان

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به گران بودن هزینه های سفر به امکان زیارتی خارج از کشور گفت: باید این موضوع مورد پیگیری مسئولان مربوطه باشد تا این سفرها سهل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر یکشنبه در دیدار با مشاور امور استان ها بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: وقتی روحانی و یا افرادی که خدمت می کنند از دل همین مردم و آشنا با فرهنگ این مردم باشند بدون شک مشکل کمتر خواهد بود و در شرایط مشابه اولویت با افراد بومی است.

وی با اشاره به گران بودن هزینه های سفر به امکان زیارتی خارج از کشور گفت: باید این موضوع مورد پیگیری مسئولان مربوطه باشد تا این سفرها سهل گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نبود زیرساخت ها مناسب هوایی و ریلی در خراسان جنوبی برای اعزام افراد به سفرهای زیارتی افزود: این امر برای مردم سخت تمام می شود.

عبادی یادآور شد: باید تلاش شود به احسن این موضوعات در استان رفع تا این سفرها هم سبب تجربه های اثرگذار برای مردم باشد و هم از نوع تبلیغ اثر خود را بگذارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در دشمنی کارشناس تر است، خاطرنشان کرد: طرح دشمن این بود که عتبات عالیات را دست صدام داد و خوشبختانه امروز خارج شده و در دست دوستان بوده باید شکر این نعمت را به جا آوریم.

 

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

شعارهای مهمی که در عمل برخی مدیران دیده نمی شود

شعارهای مهمی که در عمل برخی مدیران دیده نمی شود

بیرجند-رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: برخی از شعارهای مقام معظم رهبری متاسفانه تنها در حد چاپ یک پوستر و چند همایش مورد توجه قرار می گیرد اما در عمل برخی از مدیران دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی موحدی راد ظهر یکشنبه در جلسه با مدیران رسانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیج و بسیجی یک اعتقاد، باور و یک ایده است و صرف پوشیدن یک لباس خاص نیست، بیان کرد: اگر هر کدام از ما دغدغه مردم و نظام را داشته، برای مردم مطالبه گری کنیم در عمل بسیجی هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین هر کس دارای انگیزه دفاع از آرمان ها و ارزش ها و خدمت به مردم باشد دارای اعتقاد بسیجی است.

موحدی راد با تأکید بر اینکه یکی از رسالت های بر دوش رسانه ها و سایر خادمان مردم، موضوع جهاد تبیین است، افزود: نیاز است که خدمات جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته را به اطلاع جوانان برسانیم که جهاد تبیین واقعی نیز همین است.

وی با بیان اینکه رخی از جوانان و نوجوانان نمی دانند که قبل از انقلاب چه رخ داده است و اکنون ما در چه جایگاهی قرار داریم، گفت: در این راستا دشمن در اغتشاشات اخیر، نسل جوان را بیشتر مورد هجمه قرار داد و اکنون نیز به صورت مستمر شبهه وارد ذهن آنان می کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از شعارهای مقام معظم رهبری متاسفانه تنها در حد چاپ یک پوستر و چند همایش مورد توجه قرار می گیرد اما در عمل برخی از مدیران دیده نمی شود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از چندین سال قبل که به بحث شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و غیره اشاره کرده اند.

موحدی راد افزود: بی شک اگر یک مقدار چشم و گوش خود را در زمینه هشدارهای مقام معظم رهبری باز می کردیم اتفاقات سال گذشته صورت نمی گرفت.

وی با بیان ایتکه یک سری از افراد داده های غلطی را به نسل جوان می دهند، گفت: باید واقعیت ها را برای جوانانمان بیان کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ رسانه ای است، یادآور شد: اصحاب رسانه با روشنگری خود می توانند در ظلمت و تاریکی، راه را برای جوانان روشن کنند.

برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان در خراسان جنوبی/

بسیج، پرچمدار تفکر امامین انقلاب است

صبح امروز رزمایش اقتدار بسیجیان در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار شد.

 

همزمان با روز بسیج مستضعفین، رزمایش اقتدار بسیجیان در خراسان جنوبی برگزار شد و در این رزمایش، بسیجیان از اقشار مختلف حضور داشتند.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در رزمایش اقتدار بسیجیان در حسینیه جماران بیرجنمد گفت: بسیج هم اکنون پرچمدار تفکر امامین انقلاب است و این افتخاری برای بسیج است.

او افزود: یکی دیگر از افتخارات بسیج این است که محدود به زمان و مکان خاصی نیست و بعد از دفاع مقدس در صحنه‌های مختلف حضور داشته است.

در ادامه بیننده تصاویری از این رزمایش در خراسان جنوبی باشید.

استاندار خراسان جنوبی:
کاهش مشارکت رمز فتنه دشمن در انتخابات ۱۴۰۲ است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو رمز فتنه دشمن بحث کاهش مشارکت مردم است، افزود: یکی از توصیه های رهبر معظم انقلاب به بسیجیان این است که دشمن را بشناسند و با روشن‌بینی اهل بصیرت و تفکر ناب باشند.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت امروز صبح (۵ آذر) در همایش اقتدار بسیجیان بیرجند که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: اگر آن روز که امام خمینی(ه) فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را دادند برخی روشنفکران فکر می‌کردند چه ضرورتی دارد، هر چه زمان سپری شد ظهور و بروز بسیج را در حوزه‌ها و سنگرهای مختلف بیشتر شاهد هستیم که امام راحل، حکیمانه و مدبرانه این تصمیم بزرگ را گرفت.
استاندار افزود: امروز شاهد نقش‌آفرینی بسیج در محافل و موضوعات مختلف و هر جایی که نیاز نظام اسلامی باشد، هستیم.
به گفته وی؛ اکنون بیش از یک دهه است که شاهد صدور پیام و تفکر بسیجی به اقصی نقاط دنیا هستیم.
قناعت با بیان اینکه امروز بسیج پرچمدار تفکر امامین انقلاب است، ادامه داد: بسیج افتخارش این است که پرچمدار شهداست.
وی با بیان اینکه نیروی بسیج محدود به زمان و جغرافیای خاصی نیست، اظهار داشت: حماسه آفرینی ‌ها و فداکاری‌های بسیج در تمام دوران حیات پربرکت انقلاب اسلامی مشهود است و در هر نقطه جهان که لازم باشد به منظور اعتلای ارزش‌های اسلامی و دینی برای کمک نظام اسلامی و آموزه ‌های اسلام ناب به میدان خواهد آمد.
استاندار بیان کرد: هفته بسیج، یادآور شجره طیبه‌ای است که در مقاطع سخت و نفس‌گیر انقلاب صحنه ‌های زیبایی از ایثار، ازخودگذشتی، ایمان و خودباوری را آفرید.
قناعت با تأکید بر اینکه بسیج با شناخت بموقع و عالمانه مسائل به میدان می‌آید و همواره به دنبال حل مشکلات مردم و رفع نیازهای انقلاب است، افزود: این‌ روزها که شاهد ظلم و جنایت رژیم صهیونستی نسبت به مردم غزه و فلسطین هستیم مظلومیت غزه فرصتی را برای گسترش تفکر بسیجی در سراسر جهان ایجاده کرده و حماس با اتکاء به روحیه بسیجی و تأسی از رفتار و کردار بسیجیان ایران مثلث استکباری به ویژه استکبار جهانی را ذلیل کرد.
به گفته وی؛ اگر امروز یک گروه کوچک شبه نظامی در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت می‌کند و شهادت را در آغوش می‌گیرند، با اتکای به تفکر بسیجی است.
وی با تشریح وضعیت غزه و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه توسط رژیم کودک‌کش صهیونستی چون حریف حماس نیست، ادامه داد: رژیم صهیونیستی و آمریکا به دریوزگی افتاد و با واسطه پیغام‌هایی به جمهوری اسلامی داده و دنبال این بود که آتش‌بس در غزه صورت بگیرد.
استاندار با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یکی از نیازهای جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از اول فروردین امسال با بیانات خود به انتخابات ورود کردند و به معنای این است که انتخابات امسال با توجه به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان با اهمیت‌تر از گذشته است.
قناعت با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو رمز فتنه دشمن بحث مشارکت است، افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران آزاد و داوطلبانه است و درصد مشارکت همیشه بالای ۵۰ درصد بوده، لذا وظیفه همه ماست که در خصوص بالا بردن مشارکت مردم تلاش کنیم.
وی به تلاش و شبهه‌افکنی دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: انتخابات تعیین‌کننده آینده کشور است و در هیچ جای دنیا انتخابات آزاد و داوطلبانه نیست و افراد براساس قانون باید در انتخابات شرکت کنند و اگر رأی ندهند مطابق قانون با آنان برخورد می‌شود.
استاندار با اشاره به اینکه براساس بیانات مقام معظم رهبری سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت از مؤلفه‌های اصلی انتخابات است گفت: آنچه به وظایف این جمع بر می‌گردد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که انتظار می‌رود در این زمینه همراهی لازم را داشته باشید.
وی با بیان اینکه افزایش مشارکت در انتخابات موجب امنیت پایدار و مأیوس کردن دشمن و افزایش قدرت چانه‌زنی در سطح جهان می‌شود، عنوان کرد: افزایش مشارکت، قدرت نفوذ نرم جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای خاورمیانه پررنگ‌تر کرده لذا یکی از تکالیف بسیار مهم و حیاتی نظام است که شرمنده شهدا و خانواده آنان نشویم.
قناعت به ۶ توصیه‌ رهبر معظم انقلاب به بسیجیان اشاره کرد و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند:«بسیجی بمانید از خدا کمک بخواهید برای بسیجی ماندن. قدر خودتان را بدانید. دشمن‌تان را بشناسید. نقاط ضعف و نقشه‌های دشمن را بشناسید. رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید، مراقب باشید که جلو می روید یا عقب می روید. سعی کنید جلو بروید. مراقب نفوذ دشمن در مجموعه بسیج باشید.»

 

در دیدار با مدیران رسانه های استان مطرح شد؛

گلایه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از آمار بالای طلاق در استان

گلایه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از آمار بالای طلاق در استان

حجت الاسلام موحدی راد با گلایه از آمار بالای طلاق در خراسان جنوبی به نسبت جمعیت، تأکید کرد: مسوولان تصمیم ساز در جلسات واقعیت ها را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی موحدی راد امروز ظهر (۵ آذر) در دیدار دیدار با مدیران رسانه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیج و بسیجی یک اعتقاد، باور و یک ایده است و صرف پوشیدن لباس نیست.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: اگر هر کدام از ما در نظام جمهوری اسلامی که بر پایه خون شهدا بنا شده است، دغدغه مردم و نظام را داشته باشیم و برای مردم مطالبه گری کنیم، دارای اعتقاد بسیجی هستیم.

 

وی ادامه داد: هر کس به نظام جمهوری اسلامی و دفاع از آرمان ها و ارزش ها، اعتقاد و باور داشته باشد و مطالبه گری کند و به دنبال خدمت شایسته به مردم باشد می توان گفت آن فرد، بسیجی است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از رسالت های بر دوش رسانه ها و سایر خادمان مردم، موضوع جهاد تبیین است، افزود: لازم است که خدمات، تلاش ها و زحماتی که در چهار دهه اخیر نظام جمهوری اسلامی انجام شده است به اطلاع مردم برسد.

 

حجت الاسلام موحدی راد ادامه داد: برخی از شعارهای مقام معظم رهبری متاسفانه تنها در حد چاپ یک پوستر و چند همایش مورد توجه قرار می گیرد اما در عمل برخی از مدیران دیده نمی شود و مقام معظم رهبری چندین سال است که به بحث شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و … اشاره کرده اند قطعا اگر یک مقدار چشم و گوش خود را باز می کردیم اتفاقات سال گذشته رقم نمی خورد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: یک سری از افراد داده های غلطی را به نسل جوان می دهند؛ باید واقعیت ها را برای جوانان بیان و روشن کنیم و خدماتی را که نظام جمهوری اسلامی ارائه می دهد را تبیین کنیم.

 

وی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ رسانه ای است، گفت: اصحاب رسانه با روشنگری خود می توانند در آن ظلمت و تاریکی، راه را برای جوانان روشن کنند تا اقشار جامعه به خصوص جوانان راه را از بی راه تشخیص دهند.

در این جلسه فعالان رسانه به تشریح دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری اعزام به عتبات عالیات را دارد

 

خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری اعزام به عتبات عالیات را دارد

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از رتبه دوم خراسان جنوبی در کشور در بحث اعزام مردم به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، حسین دستگردی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است و مردم آن علاقه‌مند به سفرهای زیارتی و دوستدار اهل بیت(ع) هستند. سند این سخن در حوز‌ه‌های مختلف توسط مردم خراسان جنوبی ثابت شده است، بیش از ۲ هزار زائر از استان به سفر حج تمتع در سال گذشته اعزام شدند و در این راستا خراسان جنوبی جزو سه استانی بوده که نسبت به جمعیت بیشترین اعزام را داشته است.

وی ادامه داد: در بحث اعزام زائران به عتبات عالیات نیز خراسان جنوبی توانست جایگاه دوم کشوری را کسب کند و کسب این رتبه با توجه به وضعیت اقتصادی که مردم استان داشته و با وجود ۲ هزار کیلومتر دوری از مرز بسیار ارزشمند است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اکثر اعزام‌های استان برای عتبات عالیات زمینی هستند، اضافه کرد: در پیاده‌روی اربعین نیز بیش از ۴۰ هزار نفر از استان عازم عتبات شدند.

وی با بیان اینکه سفرهای زیارتی تأثیر بسیاری بر مردم دارد، گفت: در این راستا درخواست داریم که مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان تعیین شود و بدون شک تحقق این مطالبه در توسعه معنویت و مباحث فرهنگی این سفرها بسیار تأثیرگذار خواهد بود. درخواست ما این است که برای تعیین مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان از ظرفیت روحانیون بومی استفاده شود.

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نیز در این دیدار گفت: یک‌جایی است که باید برای مسئولیت آن افراد زبده‌ای باشند، اما برخی مکان‌ها نیز اولویت با افراد بومی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: برای بعثه مقام معظم رهبری در استان نیز اگر فرد بومی تعیین شود هم هزینه کمتر است، هم با فرهنگ بیشتر آشنایی دارند، هم دلسوزی آنها بیشتر است  که امید است در دستور کار قرار گیرد. تمام امید مردم این استان عتبات عالیات و حرمین شرفین مکه و مدینه است و باید تلاش شود تا مردم بدون کمترین مشکل راهی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  علی پروانه نیز در این دیدار گفت: امروز حضوری به این استان آمدیم تا براساس مواردی که حضوراً ملاحظه می‌شود آسیب‌شناسی و نیازمندی استان را برطرف کنیم.

مشاور امور استان‌‌های بعثـه‌ مقام معظم رهبری تصریح کرد: یکی از مواردی که تأثیرگذار است حضور روحانیون در شهرهای زیارتی است به ویژه افرادی که اولین سفرشان است با روحانی ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند. امید است بهترین تصمیمات برای مردم متدین این منطقه گرفته شود.

 

 

 

 

۷۰ درصد موکب‌های اربعین مستقر در کاظمین از خراسان جنوبی است

 

 

70 درصد موکب‌های اربعین مستقر در کاظمین از خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی، مردمی متدین، مذهبی و همسو با نظام دارد که در امور معنوی همواره پیشرو هستند، گفت: ۷۰ درصد مواکبی که در اربعین در کاظمین به زائرین خدمات ارائه می‌کردند از خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد قناعت عصر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه، مشاور امور استان‌‌های بعثـه‌ مقام معظم رهبری اظهار داشت: طی یکی ـ دو سال اخیر ۷۰ درصد موکب‌های اربعین در کاظمین از استان خراسان جنوبی است.

وی گفت: خراسان جنوبی، مردمی متدین، مذهبی و همسو با نظام دارد که در امور معنوی همواره پیشرو هستند و اگر چه به لحاظ زیرساختی در حوزه حمل و نقل و جاده ضعف‌هایی وجود دارد اما از نظر باورهای دینی مردم، بسیار غنی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین نیز با مشارکت استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، قم و یزد در حال ساخت است که به جهت حجم کمک‌های مردمی و میزان مشارکت استان، دبیرخانه در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است و از لحاظ کمک به اعتاب مقدسه و ساخت این صحن، رتبه اول را داریم.

قناعت، خواستار استقرار دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان شد و گفت: این حق مردم است که امکانات در دسترس باشد و برای دریافت خدمات مجبور نباشند مسافت طولانی را تا رسیدن به استان همجوار طی کنند.

وی با بیان اینکه پیگیری پرواز مستقیم بیرجند به نجف و مدینه در دستور کار استان است خواستار تعیین خراسان جنوبی به عنوان یکی از ایستگاه‌های پروازی عمره شد.

مشاور امور استان‌‌های بعثـه‌ مقام معظم رهبری نیز در این دیدار اظهار داشت: خراسان جنوبی مردمانی صبور و مشتاق به سفرهای زیارتی دارد و مدیران کاروان‌ها هم به خوبی در زمینه اعزام‌ها فعالیت می‌کنند. تسهیلات برای اعزام به عتبات عالیات و عمره متناسب با شرایط هر استان در نظر گرفته شده که با هماهنگی بانک‌ها و صندوق‌های مالی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از مشکلات فعلی تأمین ارز است که تلاش می‌کنیم با قیمت مناسب تأمین و فرآیند اعزام بدون مشکل انجام شود. خراسان جنوبی در اعزام زائران به سفرهای عتبات عالیات بعد از قم، رتبه دوم کشور را دارد، لذا از این حیث راه‌اندازی دفتر نمایندگی بعثه در استان ضروری است. راه‌اندازی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی تحت تأثیر شرایط کرونا و لغو سفرهای زیارتی به تأخیر افتاد، اما اکنون با مساعد شدن شرایط مجوز آن صادر و نیروهای لازم تأمین خواهد شد.

 

 

مرمت و احیا هزار رشته قنات به همت بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

 

 

مرمت و احیا هزار رشته قنات به همت بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۱۲ سال اخیر یک هزار رشته قنات با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی استان مرمت و احیا شده است گفت: ۲۲ آذرماه با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی طرح آبخیز تا جالیز به طور رسمی شروع به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح قنات روستای زبیده شهرستان سربیشه در جمع جهادگران اظهار داشت: رزمایش جهادگران از ۲۸ آبان همزمان با ۱۴ استان کشور آغاز و تا ۷ آذر ادامه دارد.

وی افزود: ۹ هزار جهادگر خراسان جنوبی در قالب ۹۳۵ گروه جهادی به صورت قرارگاه‌های جهادی منطقه‌ای؛ شهرستانی در شهرستان‌های مختلف فعالیت می‌کنند که حدود ۳۰۰ نفر از جهادگران شهرستان بیرجند در قالب ۵۰ تیم تخصصی در منطقه حضور پیدا کرده و در عرصه‌های مختلف عمرانی که شامل تکمیل و مرمت منازل محرومین و تکمیل منازل شهدا می‌شود، تیم‌های تخصصی اصناف و فنی، تیم‌های دامپزشکی، مشاوره، آموزشی و پزشکی در برنامه قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه این روزها شاهد خدمت رسانی گسترده همه گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف هستیم افزود: این روزها شاهد افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی و پروژه‌های عمرانی هستیم که در حال انجام است و در همین راستا امروز افتتاح قنات روستای زبیده در شهرستان سربیشه را داریم. قنات روستای زبیده ۱۵۵ متر و اعتبار ۲۹۰ میلیون تومان است که با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و جهادگران بسیج سازندگی اجرا شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) افزود: با توجه به تفاهم نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است حجم قابل توجهی از پروژه‌ها در قالب برنامه سه ساله  استخر ذخیره آب، احیای قنوات و لوله گذاری در حال انجام است که با حضور ریاست سازمان بسیج سازندگی به طور رسمی طرح آبخیز تا جالیز افتتاح می‌شود و  امید است بتوانیم حجم قابل توجهی از پروژه‌ها را از اواخر امسال اجرایی کنیم. با تعاملی که با سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی داشتیم تاکنون هزار رشته قنات احیا شد.

سرهنگ محمدرضا آوازی نیز در این نشست گفت: شما جهادگران بدون هیچ چشم‌داشتی در این عرصه قدم گذاشته‌اید، خدمت به محرومین پاداش معنوی دارد و از حضور یکایک جهادگران تقدیر و تشکر دارم.

فرمانده ناحیه سپاه سربیشه، هدف از برگزاری این رزمایش را براساس خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در مناطق محروم همزمان با سراسر استان و به صورت متحدالشکل و کار قرارگاهی عنوان کرد.

بعد از افتتاح قنات، بارگاه زرشک نیز با حمایت تسهیلاتی سازمان بسیج سازندگی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

انتهای پیام/۲۵۴/

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*