اخبار خراسان جنوبی

مسدود شدن جاده آرین شهر به قاین براثر حادثه رانندگی جاده

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: بر اثر برخورد یکدستگاه سواری پراید با یک دستگاه کامیون در محور آرین شهر به قاین جاده مسدود شد.

مسدود شدن جاده آرین شهر به قاین براثر حادثه رانندگی جاده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ علیرضا عباسی، رئیس پلیس راه خراسان جنوبی امشب به رسانه ها اعلام کرد: مقارن ساعت ١۸:٣٠ دقیقه عصر امروز بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک دستگاه کامیون در محور آرین شهر به قاین منجر به بسته شدن جاده شد.

وی افزود: با تلاش عوامل پلیس راه لاین قاین به آرین شهر بازگشایی و هم اکنون ماموران در تلاش برای بازگشایی لاین آرین شهر به قاین و عوامل حلال احمر در حال آزادسازی راننده پراید و تحویل به عوامل اورژانس هستند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است  تصریح کرد: رانندگان با رعایت اصول ایمنی به هنگام رانندگی و پرهیز از عجله و سرعت غیرمجاز، جان خود و دیگران را در معرض خطر مرگ قرار ندهند.

ساخت مدارس با سبک ایرانی اسلامی در خراسان جنوبی/

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: اجرای ساخت مدارس با سبک ایرانی اسلامی در شهرستان‌های بیرجند و طبس آغاز شد.

ساخت مدارس با سبک ایرانی اسلامی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی امروز با سفر به این شهرستان  باحضور در  محل پروژه های در دست اجرا؛ ابعاد اجرایی و فنی آن بررسی و نکات لازم را به پیمانکاران تذکر داد.

حامد رخسارپور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در ادامه با حجت الاسلام والمسلمین علیرضا زارعی امام جمعه بشرویه دیدار وگفت و گو کرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت های وی از حوزه مدرسه سازی، گزارشی از اقدامات اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان ارائه کرد و اظهارداشت:در سال جاری با تنظیم سند راهبری مسیرخدمت ۱۴۰۲ نظم اجرایی در حوزه مدرسه سازی خواهیم داشت و اجرای دقیق آن می تواند تحولاتی را در مسیر خدمت رسانی به آحاد و توده مردم داشته باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در ادامه افزود: این سند منطبق با سند بالادستی تحول آموزش و پرورش است که از جمله مواردی که بسیار ویژه به آن پرداخته شده است موضوع طراحی فضاهای آموزشی منطبق بر الگوی معماری ایرانی اسلامی است.

رخسارپور با اشاره به اثرات وضعی معماری در روحیه دانش آموزان تصریح کرد: محیط به عنوان مهم ترین رکن از ارکان آموزشی می تواند در یادگیری دانش آموزان ایفاگر نقش بنیادی باشد.

وی اضافه کرد: در مجموعه اداره کل به عنوان متولی ساخت فضاهای آموزشی؛ با انعقاد قرارداد با یکی از مطرح ترین معماران سبک ایرانی اسلامی اجرای طراحی فازهای صفر و یک برای دو شهرستان طبس و بیرجند آغاز کرده ایم تا به نسبت دوره های قبل تغییرات محسوسی داشته باشیم.

حجت الاسلام علیرضا زارعی، امام جمعه  نیز ضمن تقدیر از نگاه مدیریت جدید در خصوص اهمیت به موضوع طراحی محیط آموزشی منطق بر معماری ایرانی اسلامی افزود: در مقاطع وبرهه های زمانی افرادمختلفی در مدیریت این حوزه بوده اند اما هیچگاه دغدغه طراحی با این نوع معماری را در اجرا نداشته اند.

وی ادامه داد: در صورتی که اگر با بررسی و کار پژوهشی اثرات آن را در فرآیند آموزش می دیدند می توانست در تربیت نسل امروز موثر باشند اما این موضوع خود نوید دهنده این است مجموعه اداره کل با رویکرد جدید توامان با طراحی فضاهای آموزشی به پیوست های فرهنگی آن نیز نگاهی دارد و ما حمایت و پشتیبانی کامل از این موضوع داریم.

در دیدار هزاران نفر از مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ؛

رهبر انقلاب: دشمن وحدت و امنیت ملی را هدف گرفته است/ نگذارید وحدت را بهم بزنند

رهبر انقلاب اسلامی وحدت را به معنی کنار هم بودن اقوام و مذاهب مختلف و کنار گذاشتن اختلاف‌های سیاسی، مذهبی، قومی و گروهی در جایی که پای منافع ملی در میان است، خواندند و افزودند: نگذارید دشمن وحدت ملی را به هم بزند.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی»، با قدردانی از همراهی دیرینه و مستمر مردم مومن و علمای شیعه و اهل تسنن این مناطق، مراقبت و هوشیاری ملت ها و مسئولان کشورها را به‌خصوص در دوران تحولات بزرگ جهانی کاملاً ضروری خواندند و با اشاره به نقشه دشمن برای تحریک نقاط بحران‌ساز در ایران گفتند: تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی دو هدف اساسی و جدی آنها است اما ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران عزیز، به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری ملت و مسئولان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بحث اصلی خود در این دیدار، به ضرورت مراقبت کامل و چند برابری ملت ها و مسئولان کشورها در دوران تحولات بزرگ جهانی پرداختند.

ایشان تسلط استعماری انگلیس در قرن ۱۸ بر مناطق مهمی از آسیا از جمله شبه قاره هند و تسلط غربی‌ها بر مناطق وسیعی از غرب آسیا بعد از جنگ جهانی اول را نتیجه خواب و غفلت ملت ها و دولت های این مناطق خواندند و افزودند: ملت های مناطق یاد شده بعدها رنج‌های فراوانی کشیدند تا بتوانند از سلطه چپاولگرانه استعمارگران رهایی یابند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جهان امروز را هم در آستانه تحول و از برخی زوایا در حال تحول دانستند و تضعیف قدرت های استعماری و برآمدن قدرت های جدید منطقه‌ای و جهانی را دو خصیصه این تحولات بزرگ برشمردند.

ایشان با استناد به حرف های برخی منابع غربی، شاخص‌های اقتدار آمریکا از جمله در زمینه اقتصاد را در حال تنزل خواندند و گفتند: قدرت آمریکا برای تغییر دادن دولت ها نیز افول محسوسی کرده است.

رهبر انقلاب در همین زمینه گفتند: روزگاری آمریکا با اعزام یک مامور با یک چمدان پول به ایران، کودتای ۲۸ مرداد را سازمان داد اما امروز در هیچ کشوری، این امکان قدرت‌نمایی را ندارد و به همین دلیل به جنگ پرهزینه ترکیبی روی آورده اما در این مسیر نیز ناکام مانده است.

ایشان ناکامی در سوریه و فرار ذلت‌بار از افغانستان را دو نمونه مشهود افول قدرت آمریکا خواندند و گفتند: بقیه مستکبران نیز به همین رویه دچار شده‌اند همچنان که این روزها در کشورهای مختلف آفریقایی علیه فرانسه به عنوان استعمارگر دیرین این قاره قیام می‌شود و مردم هم از این قیام ها حمایت می‌کنند.

 

 

آحاد مردم و مسئولان باید بیدار و مراقب باشیم

رهبر انقلاب گفتند: البته اینکه می‌گوییم دشمن در حال ضعیف شدن است به معنی ناتوانی او از مکر و نقشه‌کشی و ضربه زدن نیست. بنابراین ما یعنی آحاد مردم و مسئولان باید بیدار و مراقب باشیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقشه‌کشی‌های آمریکا را منحصر به ایران ندانستند و گفتند: آمریکا امروز در منطقه، برای عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و حتی برای کشورهای خلیج فارس که دوستان قدیمی و سنتی آن هستند، برنامه دارد.

ایشان در تبیین نقشه آمریکا گفتند: معلومات اطلاعاتی ما نشان می‌دهد دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده که مأموریت آن یافتن و تحریک نقاطی است که به نظر آنها می‌تواند باعث بحران شود.

رهبر انقلاب گفتند: از نظر آنها، تفاوت‌ها و اختلاف‌های قومی و مذهبی و مسئله جنسیت و زن جزو نقاط بحران‌ساز در ایران است که می‌خواهند با تحریک آنها به کشور عزیز ما ضربه وارد کنند اما شتر در خواب بیند پنبه دانه!

ایشان با اشاره تصریح برخی آمریکایی‌ها به اینکه می‌خواهند در ایران وضعیتی مانند سوریه و یمن ایجاد کنند، افزودند: آنها بدون تردید نمی‌توانند چنین کاری کنند مشروط به اینکه ما مراقب و حواس‌جمع باشیم، راه را خطا و اشتباه نرویم، حق را با باطل اشتباه نگیریم، روش‌های دشمن را بشناسیم، در هیچ حرف و اقدام و حرکت به دشمن کمک نکنیم و دچار خواب و غفلت نشویم چرا که در حالت خواب، حتی یک بچه می‌تواند به شما ضربه بزند چه برسد به یک دشمن مسلح و آماده کار.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشریح ملاک و معیار قرآنی برای تشخیص راه حق از باطل، گفتند: قرآن می‌فرماید پیامبر و کسانی که با او همراه هستند، در مقابل کفار با شدت عمل می‌کنند. بنابراین اگر پیمودن راهی موجب خوشحالی کفار شد، آن راه، مسیر همراهی با پیامبر نیست اما اگر مسیر و اقدامی باعث ناراحتی و عصبانیت استکبار و قدرتهای ضد دین و ضد اسلام شد، راهی خوب و همراهی با پیامبر است.

ایشان همگان را به مراقبت کامل گفتار و رفتار و پرهیز از همسویی با نقشه دشمن فراخواندند و تأکید کردند: باید مراقب باشیم حرفی که می‌زنیم در جهت نقشه دشمن نباشد و جدول او را کامل نکند چراکه گاهی کسی در اثر غفلت با حرف یا عمل خود جدول دشمن را کامل می‌کند که این خطرناک است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ناکامی‌ چهل و چند ساله‌ دشمنان به علت پیروی ملت از رهنمودهای امام خمینی، انگشت اشاره و جهت‌گیری‌های امام بزرگوار را امری مغتنم برای استمرار حرکت موفقیت‌آمیز ملت ایران دانستند و گفتند: دشمن دو نقطه اساسی یعنی «وحدت ملی» و امنیت ملی» ایرانیان را هدف گرفته است.

ایشان با بیان اینکه باید مراقب باشیم راه را خطا نرویم اشتباه نکنیم حق را با باطل عوضی نگیریم، اظهار داشتند: اگر شما دیدید این راهی که داریم میرویم راهی است که کفّار را خوشحال می‌کند، بدانید که أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ نیستید. پس مع رسول اللّه نیستید، همراه پیغمبر نیستید.

 

 

نگذارید دشمن وحدت ملی را بهم بزند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وحدت را به معنی کنار هم بودن اقوام و مذاهب مختلف و کنار گذاشتن اختلاف‌های سیاسی، مذهبی، قومی و گروهی در جایی که پای منافع ملی در میان است، خواندند و افزودند: نگذارید دشمن وحدت ملی را بهم بزند.

ایشان امنیت ملی را نقطه آماج دیگر بدخواهان ایران دانستند و گفتند: کسانی که امنیت ملی را تهدید می‌کنند، دشمن ملت هستند و دانسته یا نادانسته برای دشمن کار می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بحمدالله ملت ما بیدار است و بنده به این بیداری ملت بسیار خوش‌بین و امیدوار هستم البته این خوش‎‌بینی، شعار و رجزخوانی نیست بلکه بخاطر تجربه و مشاهدات چهل و چند ساله و وجود نشانه‌های برجسته و امیدآفرین همچون توانایی‌های جوانان و محبت‌ها، وفاداری‌ها، اخلاص‌ها و حضورهای خوب مردم از جمله در اربعین امسال است.

 

دشمن برای بحران‌آفرینی جدی است، ما هم برای مقابله بسیار جدی هستیم

ایشان استمرار حرکت ملت در مسیر پر افتخار انقلاب با همین توان و انگیزه و ایمان را ضروری خواندند و با تأکید بر اینکه بدون پشتیبانی مردم، مسئولان هیچ کشوری نمی‌توانند کار بزرگ و مهمی انجام دهند، گفتند: دشمن در دشمنی و نقشه‌کشی خود جدی است، ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به حضور خوب ملت در مراسم اربعین و با تشکر صمیمانه از ملت عراق بخاطر پذیرایی و مهمان‌نوازی ارزشمند و با همه وجود از ۲۲ میلیون زائر اربعین، و همچنین تشکر از دولت و مسئولان عراقی و نیروهای انتظامی عراق و بخصوص از حشدالشعبی در تأمین امنیت این رویداد بزرگ، افزودند: از نیروی انتظامی خودمان هم صمیمانه تشکر می‌کنیم که در رفت و آمدها و مرزها انصافاً فکرشده و شبانه‌روزی، کارهای ارزشمند و خوبی کرد و باید قدردان این نیروهای فداکار و جوانان خوب در بخش‌های مختلف باشیم.

 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در آغاز سخنانشان در بیان آشنایی ۶۰ ساله خود با مردم سیستان و بلوچستان و مناطق جنوب خراسان گفتند: اولین مبارزه آشکار بنده با رژیم طاغوت در محرم ۱۳۴۲ در بیرجند انجام و با همراهی محبت‌آمیز علما و مردم روبرو شد، در رمضان همان سال نیز در زاهدان این حرکت با حمایت علمای هوشیار شیعه و سنی و مردم مومن منطقه ادامه یافت.

ایشان با اشاره به دوران تبعید در ایرانشهر و خاطرات شیرین و پرمعنای مراودت با علمای اهل سنت و مردم خونگرم سیستان و بلوچستان افزودند: این مناطق در همه حوادث از جمله مبارزه با منافقین و تروریست‌ها، دفاع مقدس، برقراری امنیت و ایجاد وحدت، شهدای گرانقدری اعم از شیعه و سنی تقدیم اسلام کرده‌اند که این واقعیت، شناسنامه درخشان این مناطق است.

رهبر انقلاب وضع فعلی سیستان و بلوچستان را با قبل از انقلاب، غیر قابل مقایسه خواندند اما تاکید کردند: با وجود کارهای فراوان انجام شده، مسئولان باید با جدیت، خدمت‌رسانی به منطقه را قوت و گسترش دهند که ایجاد خط آهن شمال به جنوب در استان و تامین حق مردم در زمینه آب از جمله کارهای ضروری است.

ایشان افزودند: البته اگر مصوبات سفر اوایل دهه ۸۰ به سیستان و بلوچستان، کامل اجرا و دچار بی‌توجهی و غفلت نمی‌شد چهره امروز استان متفاوت بود که امیدواریم این دولت با کار و تلاش جدی، مشکلات را کاهش دهد.

حاشیه‌هایی از دیدار مردم دیار خاوران با رهبر انقلاب

حاشیه‌هایی از دیدار مردم دیار خاوران با رهبر انقلاب + فیلم

بیرجند – ایرنا – مردم ۲ استان شرقی کشور از خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بیستم شهریور مهمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند و پس از گذشت سال‌ها آرزوی دیرینه شان در حسینیه امام خمینی (ره) رنگ واقعیت گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، بیش از سه هزار نفر از مردم استان‌های خراسان‌ جنوبی و سیستان و بلوچستان به نمایندگی از هم استانی‌های خود امروز – دوشنبه بیستم شهریور – با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

آنان روز گذشته در قالب گروه‌های مردمی با اتوبوس راهی تهران شدند و صبح امروز ابتدا به مرقد مطهر امام راحل رسیدند.

مشتاقان دیدار با ولی امر مسلمین پیش از ظهر امروز در حسینیه امام خمینی (ره) حضور یافتند و پای سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب نشستند.

حاشیه‌نگاری از دیدار مردم دیار خاوران با رهبر انقلاب

حضور جوانان در این دیدار چشمگیر بود و بسیاری از آنها با نوشتن جملاتی کف دست مانند جانم فدایت، جانم فدای رهبر، سلام فرمانده، فدائیان رهبریم، فقط سید علی، با ولایت تا شهادت، ایستاده‌ایم و … ابراز علاقه و ارادت کردند.

هر نفر با کارت ملاقات اجازه ورود داشت؛ همه افراد در صفوف منظم از بازرسی عبور کردند و وارد صحن حسینیه شدند؛ لحظاتی که شوق وصف ناشدنی در چهره‌ها نمایان است.

مادر شهیدی که هنوز ناباورانه در و دیوار حسینیه را تماشا می‌کند چون سالن مملو از جمعیت شده جایی برای نشستن نمی‌بیند اما یکی از خادمان حسینیه او را به جایگاه مخصوص خانواده شهدا هدایت می‌کند.

دختر نابینایی که به همراه مادرش از طبس مسینا شهرستان درمیان مهمان رهبر است و با چشم دل حضور مقتدایش را می‌بیند، برای درمان چشمانش در سفر شیراز بود که به او خبر می‌دهند و خودش را به این جمع به یاد ماندنی رسانده است.

جمعیت صف به صف حسینیه امام خمینی (ره) را با شکوه کرده؛ فارس و بلوچ، شیعه و سنی از ۲ استان همجوار و مرزی شرق کشور همگی در خط ولایت شعار لبیک یا خامنه‌ای را سر می‌دهند و همصدا سرودی زیبا را همخوانی می‌کنند.

لبیک یا حسین فریاد مشترک این جمعیت مشتاق است که به عشق رهبر نمایشی از وحدت را به منصه ظهور گذاشته‌اند.

 

هر کدام کیلومترها راه طی طریق کرده‌اند و با هم نجوا می‌کنند:

سر از پا جاده نشناسد از این شوق / تجلی محبت این چنین است

اگر محشر به پا باشد عجب نیست / که رستاخیز ما در اربعین است

شیعه و سنی همیشه عاشق این سرزمین است /حب الوطن اعتقاد است، باور ایرانی این است

بهشت ما بلوچستان و سیستان / سرشت ما عجین شد با خراسان

کم کم لحظه دیدار نزدیک می‌شود و با ورود حضرت آیت الله خامنه‌ای به صحن حسینیه امام خمینی (ره) جمعیت یکصدا شعار لبیک یا خامنه‌ای سر می‌دهند و از عمق جان فریاد می‌زنند “این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده”.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار خاطراتی که با مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در پیش از انقلاب داشته‌اند را یادآور شدند و فرمودند: اولین حرکت آشکاری که بنده در مقابله با دستگاه طاغوت انجام دادم با همراهی مردم و علمای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بود.

*برای من دیدار شما عزیزان خاطره‌انگیز است. هم مردم بیرجند و خراسان جنوبی، هم مردم سیستان و بلوچستان.

*بنده اولین مبارزه‌ی آشکار با رژیم طاغوت را در بیرجند انجام دادم. در ماه محرم سال ۱۳۴۲، یعنی شصت سال پیش.

*دومین برخورد در زاهدان بود. آن هم در ماه رمضان همان سال ۱۳۴۲.

 

*در بیرجند در روز تاسوعا بنده را بازداشت کردند. بردند بازداشتگاه شهربانی نگه داشتند. مردم بیرجند روز عاشورا میخواستند به شهربانی حمله کنند، بنده را از آنجا بیرون بیاورند.

*درایت مرحوم آقای تهامی عالم برجسته و درجه‌ی یک بیرجند نگذاشت که این اتفاق بیفتد. گفت این موجب ایجاد مشکل برای فلانی می‌شود.

*مردم و علما آن روز همراه بودند با این حرکت، ما تنها نبودیم. یک بیرجند با همه‌ی مردمش، با علمای بزرگش با ما همراه شدند.

*ماه رمضان همان سال بنده رفتم زاهدان، آنجا دو عالم بزرگ در زاهدان بودند؛ عالم درجه یک شیعه مرحوم آقای کفعمی بود، عالم درجه یک سنی مرحوم مولوی عبدالعزیز ملازهی بود. بنده را آنجا هم دستگیر کردند آوردند تهران بردند قزل‌قلعه. مرحوم کفعمی علنا از ما حمایت کرد، مرحوم مولوی عبدالعزیز یک حکمی صادر کرد در جهت همان حرف‌های ما.

*یعنی اولین حرکت آشکاری که خود این حقیر در مقابله‌ی با دستگاه طاغوت انجام دادم با همراهی این دو مرکز مهم که امروز مرکز دو استانند با مردمش، با علمایش انجام گرفت.

حاشیه‌نگاری از دیدار مردم دیار خاوران با رهبر انقلاب

مردم ولایتمدار خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بعد از اتمام این دیدار دلنشین و تجدید پیمان دوباره با ولایت، تهران را به مقصد استان خود ترک کردند.

این دیدار مردمی برگ زرین دیگری در تاریخ مردمان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان شد تا سندی از وفاداری و ولایتمداری این دیار باشد.

۶ موکب برای زائران خارجی در خراسان جنوبی برپا شد

۶ موکب برای زائران خارجی در خراسان جنوبی برپا شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به عبور زائران پاکستانی از مسیرهای استان ۶ موکب برای خدمات‌رسانی به زائران امام رضا (ع) برپا شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی علیرضا عباس‌زاده در جلسه میقات الرضا (ع) اظهار کرد: خراسان جنوبی معبری برای زائران اربعین و حرم رضوی به ویژه زائران پاکستانی بوده لذا مکان‌هایی برای پذیرایی و اسکان زائران در استان پیش‌ بینی شده است.

وی افزود: ۶ موکب برای پذیرایی از زائران در استان برپا شده است که در این راستا موکب‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه برای پذیرایی از زوار در ورودی شهر خضری در کنار مسجد جامع شهر، امامزاده زید قاین، امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده سید علی نهبندان و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نهبندان راه‌اندازی شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: ارائه خدمات اسکان و پذیرایی در موکب مردمی حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر قاین به زائران با تمرکز بر زوار پاکستانی خواهد بود که پذیرایی مناسب و شایسته به این گروه از زائران که با سختی فراوان این مسیر را طی می‌کنند باید مورد توجه باشد.

وی گفت: زائران پاکستانی در برگشت از کشور عراق که روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) است برای تکمیل زیارت خود به مشهد مقدس سفر می‌کنند و بعد از زیارت امام هشتم از مسیر خراسان جنوبی به کشور خود بر می‌گردند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست از اعزام ۱۳۶ هیات مذهبی استان به مشهد مقدس در دهه آخر ماه صفر خبر داد.

حجت الاسلام محمد قناعت گفت: اجتماع هیات‌های عزاداری خراسان جنوبی ۲۲ شهریور از ساعت ۱۹ تا ۲۱ همزمان با شب رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برای عزاداری و مرثیه‌خوانی در صحن قدس حرم رضوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۵ کاروان پیاده از خراسان جنوبی راهی مشهدالرضا شدند ادامه داد: قرارگاه رسانه‌ای شبکه خاوران هم برای پوشش برنامه‌های هیات‌های عزاداری بیرجند و شهرستان‌ها در مشهد مقدس مستقر شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در موکب‌های پذیرایی و اسکان، با پنج مبلغ پاکستانی برای استقرار در این مواکب و خدمت به زائران هماهنگ شده است.

 

 

 

۱۶ زندانی خراسان جنوبی در موکب امام رضا(ع) خدمت‌‍‌رسانی می‌کنند

 

16 زندانی خراسان جنوبی در موکب امام رضا(ع) خدمت‌‍‌رسانی می‌کنند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: ۱۶ زندانی خراسان جنوبی در موکب امام رضا(ع) خدمت‌‍‌رسانی می‌کنند

 امسال برای اولین بار زندانیانی که دلشان پر می‌کشد برای صحن و سرای ولی‌نعمت‌شان علی بن موسی الرضا(ع) لباس خادمی برتن می‌کنند تا هرچند در بند هستند، اما بال بگشایند و پرواز کنند به حریم یار.

باید از این کار خوب مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی به عنوان اقدام ابداعی یاد کرد آن هم برای زندانیان دربند که لباس خادمی به تن می‌کنند تا خدمت کنند به زوارش در طی طریق و رسیدن به حریم یار.

چقدر به خود می‌بالند که توفیق رفیق راهشان شده تا خادم الرضا باشند برای زوارش در موکبی با نام امام رضا(ع).

فرهنگ‌سازی کمک به همنوع را در لباسی که به تن کرده‌اند می‌آموزند آن هم برای اولین بار.

علی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: امسال برای اولین بار ۱۶ زندانی خراسان جنوبی در موکب امام رضا(ع) در مسیر زائران رضوی به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: این اقدام به منظور فرهنگ‌سازی دینی و کمک به همنوع طرح‌ریزی شد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: این ۱۶ زندانی با هماهنگی دستگاه قضا برابر مقرارت در این حرکت معنوی حضور می‌‌یابند.

حضور ۴۵ تیم گشتی راهداری در هر شبانه روز در جاده‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فعالیت ۴۵ تیم گشتی راهداری در ایام پایانی ماه صفر در سطح جاده‌های استان خبر داد.

فدوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به ایام پایانی صفر و مقارن با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) و افزایش تردد در سطح جاده‌های استان، گشت روزانه راهداری و کنترل جاده‌ای در سطح محور‌های مواصلاتی استان با تعامل مشترک با پلیس راه استان و تیم‌های نظارتی ویژه کنترل ناوگان باری و مسافربری انجام می‌شود.

او افزود: این گشت‌ها در محور‌های اصلی، فرعی و روستایی و به منظور کنترل و حفاظت از راه‌ها و در زمینه ایجاد حس امنیت و آرامش برای مسافران جاده‌ای انجام می‌شود.

فدوی تصریح کرد: گشت‌های راهداری به صورت میدانی در تمام محور‌های استان به صورت مستمر حضور داشته و بالغ بر ۴۵ اکیپ در شبانه روز فعالند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: افزایش قانونمندی و رعایت قوانین و مقررات و ارتقای سطح خدمات و رضایت‌مندی کاربران جاده‌ای و خدمات گیرندگان از دیگر مزایای این کار نظارتی است.

او عنوان کرد: کاربران جاده‌ای و دیگر هموطنان، در صورت مشاهده هرنوع تخلف مرتبط با ناوگان عمومی حمل‌ و نقل جاده‌ای اعم از کالا و مسافر، می‌توانند با شماره ۱۴۱ که در تمام اوقات شبانه‌روز آماده پاسخگویی است، تماس حاصل کنند.

مردی پدرزن سابقش را ربود تا مهریه ندهد

متهم گفت: مطلع شدم زن سابقم شکایت کرده است تا مجبور شوم مهریه‌اش را یک جا بدهم. من هم برای انتقام و اینکه بتوانم کارش را تلافی کنم نقشه ربودن پدرزن سابقم را کشیدم، با سه نفر از دوستانم صحبت و آن‌ها را اجیر کردم. می‌خواستم وقتی همسر سابقم برای مهریه حکم گرفت، من هم سفته‌های پدرش را اجرا بگذارم که مجبور شود کوتاه بیاید.

 مردی پدرزن سابقش را ربود تا مهریه ندهد به گزارش تابناک به نقل از سایت جنایی، مردی که برای تسویه حساب با همسر سابقش پای پدر زن سابق خود را به اختلافاتشان باز کرده بود، او را ربود.

اوایل تیر امسال مرد ۶۰ ساله‌ای به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کرد و از ربوده شدن خود خبر داد.

پس از طرح شکایت پرونده او به بازپرس هفتم جنایی ارجاع شد و این مرد وقتی روبروی بازپرس غلامحسین صادق زاده قرار گرفت، گفت: روز حادثه از خانه بیرون آمده بودم که سه نفر به من حمله کردند و مرا به زور سوار یک خودرو‌ی سواری کردند و اسمم را پرسیدند. وقتی مطمئن شدند من همان فرد مورد نظرشان هستم، یک کیسه سرم کشیدند و به زور دست و پایم را بستند و به باغی بردند که بعدا فهمیدم حوالی شهریار است.

این شاکی ادامه داد: آدم ربایان پنج ساعت من را آنجا نگه داشتند و کتکم زدند و با گوشی من به خانواده و دخترم پیام دادند که”مرا گروگان گرفته‌اند اگر پول ندهید من را می‌کشند”. آن‌ها بعد از اینکه ۱۱ سفته به ارزش ۱۰ میلیارد تومان از من گرفتند دوباره چشم و دست و پایم را بستند و در ماشین گذاشتند و با همان دست و پای بسته گوشه‌ای از خیابان بیرون انداختند، بعد مردم به کمکم آمدند و دست و پایم را باز کردند.

در روند تحقیقات مشخص شد که آدم ربایان گوشی مرد ربوده شده را به او پس نداده‌اند. به این ترتیب آنتن گوشی به عنوان سرنخی مورد پی جویی قرار گرفت تا اینکه مشخص شد گوشی در یکی از محلات تهران روشن شده است. به این ترتیب ماموران محل مورد نظر را بررسی کردند و در نهایت منجر به شناسایی داماد سابق شاکی به عنوان فردی شد که گوشی را در اختیار دارد؛ بنابراین داماد سابق بازداشت شد و به طراحی نقشه ربودن پدر زن سابق خود اعتراف کرد.

این مرد اعتراف کرد: من نگهبان یک شرکت هستم و چند سال پیش با دختر شاکی آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم، اما به اختلاف خوردیم و از هم جدا شدیم. همسر سابقم حضانت دخترم را گرفت و مهریه‌اش را هم که ۱۳۵ سکه بود اجرا گذاشت و من مجبور شدم آن را به طور اقساطی بپردازم. هنوز قسط‌ها تمام نشده بود که چند وقت پیش مطلع شدم زن سابقم شکایت کرده است تا مجبور شوم مهریه‌اش را یک جا بدهم. من هم برای انتقام و اینکه بتوانم کارش را تلافی کنم نقشه ربودن پدرزن سابقم را کشیدم، با سه نفر از دوستانم صحبت و آن‌ها را اجیر کردم. می‌خواستم وقتی همسر سابقم برای مهریه حکم گرفت، من هم سفته‌های پدرش را اجرا بگذارم که مجبور شود کوتاه بیاید.

با این اعترافات، سه همدست متهم تحت تعقیب قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری آن‌ها آغاز شده است.

 

 

 

 

 

دستگیری سارق باطری خودرو و کشف ۱۰ فقره سرقت در “بیرجند”/۴

 

جانشین انتظامی”بیرجند” گفت: مأموران انتظامی یک نفر سارق باطری خودرو را دستگیر و ۱۰ فقره سرقت را کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسین تقی زاده” اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری خودرو در سطح شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران”کلانتری ۱۲ ” شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان بیرجند بیان داشت: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شد اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ تقی زاده با اشاره به اینکه در بازجوئی های تخصصی و پلیسی از سارق دستگیر شده ، یک نفر مالخر شناسایی و دستگیر شد؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وعده واریز سود سهام عدالت به ازای هک گوشی و خالی شدن حساب بانکی!/۴ 

بنابر اعلام سازمان بورس، در حال حاضر پرداخت سود سهام عدالت یا واریز اضافه سود این سهام انجام نمی‌شود و پیامک حاوی لینک دریافت سود سهام عدالت کلاهبرداری است.

 

تقریبا در چند ماه اخیر صفحه اقتصادی هر رسانه‌ای را که باز کنید یا اگر دوری در فضای مجازی بزنید حداقل یک مطلب با عنوان فریب پیامک جعلی سهام عدالت را نخورید به چشمتان خواهد خورد؛ هشدار‌هایی که البته در برخی مواقع خیلی هم مورد توجه قرار نمی‌گیرد!

در این بین هم سودجویان عقب نشینی نمی‌کنند و هر بار شگرد‌های جدید برای گرفتار کردن افراد به کار می‌گیرند.

گاهی از ضمانت کلمه اخبار برای تور‌های پهن کرده خود استفاده می‌کنند و گاهی هم چهره دلسوزانه به خود می‌گیرند تا مبادا فردی از دریافت سود محروم بماند! سودجویان به ظاهر دلسوز که از کوچکترین فرصت در تمام استان‌ها استفاده می‌کنند.

 

سود سهام عدالت کلاهبرداری
کلاهبرداری
به طور مثال در واکنش به تازه‌ترین اقدام این سودجویان روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین اعلام کرد: اخیرا مطلبی توسط برخی اکانت‌های تلگرامی با موضوع سهام عدالت در حال بازنشر است، به اطلاع کلیه کاربران پیام‌رسان‌ها می‌رساند که این لینک حاوی بدافزار بوده و بعد از ورود به آن گوشی تلفن شما هک می‌شود.

۱۱ مرداد نیز سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفته بود: شیادان سایبری با ارسال پیامکی تحت عنوان دریافت سود سهام عدالت، از کاربران درخواست ورود به لینک آلوده در پیامک را دارند. وقتی کاربر آن لینک را باز می‌کند به حساب بانکی وی دسترسی و اقدام به خالی کردن حساب او می‌کنند.

در حال حاضر واریز سود سهام عدالت انجام نمی شود

در همین راستا نیز سازمان بورس برای چندمین مرتبه اعلام کرد: در حال حاضر، پرداخت سود سهام عدالت یا واریز اضافه سود این سهام انجام نمی‌شود و افراد نباید مبلغی را برای دریافت سهام عدالت پرداخت کرد.

پیش از نیز مهدی حاجی وند مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از افراد با ارسال پیامک، تماس تلفنی، ایجاد لینک (مبنی بر این که روی این لینک بزنید یا نرم افزار مورد نظر را نصب کنید) اقدام به کلاهبرداری  با عنوان سود و ثبت نام سهام عدالت می‌کنند.

او افزود: سود سهام عدالت به صورت خودکار به شماره شبای بانکی ثبت شده در سامانه سجام واریز می‌شود و سهامداران  نباید برای دریافت سود سهام عدالت به سایت دیگری مراجعه کرده و برای دریافت سود سهام عدالت نباید هیچ‌گونه وجهی پرداخت کنند.

سازمان بورس نیز روز گذشته برای تاکید بیشتر در این خصوص مجدد اعلام کرد: پیامک حاوی لینک دریافت سود سهام عدالت کلاهبرداری است؛ هرگز اینگونه لینک‌ها را باز نکنید.

بنا به گفته مسئولان و اعلام سازمان بورس، در حال حاضر پرداخت سودی برای سهام عدالت انجام نمی‌شود سودی که اگر زمان واریز آن مشخص شود قطعا از طریق خبرگزاری‌های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد بنابر این مشمولان دریافت سود سهام عدالت مراقب فرصت طلبان و شگرد‌های جدید آن‌ها در این زمینه باشند.

 

 

 

۱۶ زندانی خراسان‌جنوبی به زوار رضوی خدمات‌رسانی می‌کنند

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی گفت: امسال برای اولین‌بار ١۶ زندانی، زندان مرکزی استان در موکب امام رضا (ع) در مسیر زوار رضوی به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

16 زندانی خراسان‌جنوبی به زوار رضوی خدمات‌رسانی می‌کنند

 شاید که نه به طور حتم باورش سخت باشد که در بند باشی اما رها شوی برای این که خادم زوار طریق الرضا (ع) باشی.

کاری نو و جدید برای آن‌هایی که در بند‌اند اما دلشان پر می‌کشد برای صحن و سرای ولی نعمتشان علی‌بن‌موسی الرضا (ع) اما امسال برای اولین‌بار لباس خادمی بر تن می‌کنند تا هرچند در بند‌اند اما بال بگشایند و پرواز کنند به حریم یار.

باید از این کار خوب مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی به‌عنوان اقدام ابداعی یاد کرد آن هم برای زندانیان دربند که لباس خادمی به تن می‌کنند تا خدمت کنند به زوارش در طی طریق و رسیدن به حریم یار.

چقدر به خود می‌بالند که توفیق رفیق راهش شده تا خادم الرضا باشند برای زوارش در موکبی با نام امام رضا (ع).

فرهنگ‌سازی کمک به هم نوع را در لباسی که به تن کرده‌اند می‌آموزند آن هم برای اولین‌بار.

آن طور که علی عبدی، مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: امسال برای اولین‌بار ١۶ زندانی، زندان مرکزی استان در موکب امام رضا (ع) در مسیر زوار رضوی به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گفته وی این اقدام به‌منظور فرهنگ‌سازی دینی و کمک به هم نوع طرح ریزی شد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: این ١۶ زندانی با هماهنگی دستگاه قضا برابر مقررات در این حرکت معنوی حضور می‌یابند.

 

 

 

۶ اقامتگاه بومگردی در سربیشه احداث می شود/۲

مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سربیشه گفت: ایجاد ۶ اقامتگاه بومگردی برای دیار روستاهای شگفت انگیز خراسان‌جنوبی در دست اقدام است.

6 اقامتگاه بومگردی برای دیار روستاهای شگفت انگیز خراسان‌جنوبی

به گزارش امروز خراسان جنوبی هادی حق پناه اظهارداشت: کمبود واحدهای اقامتی در سربیشه، یکی از مشکلات اصلی برای اقامت گردشگران در این شهرستان است که این مهم با افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به وجود دو روستای هدف چنشت و ماخونیک و آثار تاریخی شاخصی مانند قلعه باغ مود و خانه تاریخی یاوری، در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اقامتگاه روستای گورید، اولین اقامتگاه از مجموع ۶ واحد در دست اقدام در سال جاری است.

مسوول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سربیشه  اضافه کرد: با تکمیل عملیات مرمت و ساخت و ساز اقامتگاه بوم‌گردی در حاشیه روستای گورید، این اقامتگاه در هفته گردشگری به بهره‌برداری می رسد.

حق پناه افزود: دو اقامتگاه در حاشیه کویر مختاران، به همین تعداد در روستای چنشت و یک اقامتگاه در روستای نوغاب در حال مرمت، ایجاد و یا اخذ مجوز است که در آینده‌ نزدیک، شاهد بهره‌برداری از این واحدها خواهیم بود.

مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سربیشه اظهار کرد: افزایش اشتغال، به ویژه در روستاها و تنوع بخشی در اقتصاد شهرستان با تأثیرگذاری بر دیگر مشاغل مانند کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی، از تاثیرات گسترش اقامتگاه‌ها در سطح شهرستان خواهد بود.

 

 

 

 

بهسازی ۱۲۰ آموزشگاه توسط دانش آموزان جهادگر خراسان‌جنوبی/۲

فرمانده بسیج دانش آموزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در طرح هجرت ۳ امسال حدود ۸۹۰ دانش آموز در قالب ۷۴ گروه جهادی برای به‌سازی مدارس سامان دهی شده اند و تاکنون بیش از ۱۲۰ مدرسه و آموزشگاه کار بهسازی آن به پایان رسیده است.

بهسازی 120 آموزشگاه توسط دانش آموزان جهادگر خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، سرهنگ محسن امانتی، فرمانده بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در بازدید از فعالیت گروه‌های جهادی دانش آموزی در مدارس این شهرستان از هدف گذاری برای بهسازی بیش از ۴۴۰ مدرسه در طرح هجرت ۳ در استان طی سال جاری خبر داد و اظهارداشت: این طرح  از نیمه تیرماه شروع و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان در قالب گروه‌های جهادی در طرح بهسازی مدارس و انجام  فعالیت‌هایی از جمله  نقاشی مدارس، رنگ آمیزی در و پنجره، حیاط پویا و تعمیر میز و نیمکت مشارکت می‌کنند.

فرمانده بسیج دانش آموزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در طرح هجرت ۳ امسال حدود ۸۹۰ دانش آموز در قالب ۷۴ گروه جهادی برای به‌سازی مدارس سامان دهی شده اند و تاکنون بیش از ۱۲۰ مدرسه و آموزشگاه کار به‌سازی آن به پایان رسیده است.

 

 

 

 

۲۵ شهریور آخرین مهلت ثبت نام رانندگان سرویس مدارس/۲

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: ۲۵ شهریور آخرین مهلت ثبت نام برای رانندگان متقاضی فعالیت در سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید در بیرجند است.

حسینی  افزود: در جهت اجرای تبصره ۴ ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان، رانندگانی که متقاضی فعالیت در بخش سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید هستند حداکثر تا ۲۵ شهریور فرصت دارند از طریق شرکت‌های دارای مجوز که مشخصات آن‌ها در وب سایت سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجندبه نشانی اینترنتی utmo.birjand.ir قابل مشاهده است، نسبت به ثبت نام در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) اقدام کنند.

او افزود: متقاضیان در صورت احراز صلاحیت، می‌بایست مجوز لازم را از سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اخذ و همچنین نسبت به نصب تجهیزات و برچسب مخصوص اقدام کنند.

رئیس حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در پایان به والدین توصیه کرد از به کارگیری رانندگان و خودرو‌های فاقد مجوز برای انجام سرویس مدرسه فرزند خود خوداری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

ظرفیت بزرگترین مزرعه پرورش شتر مرغ زندانیان شرق کشور دو برابر می شود/رپرتاژ

معاون اشتغال و کارآفرینی بیناد تعاون زندانیان کشورگفت: زندان های خراسان جنوبی با ایجاد بزرگترین مزرعه پرورش شتر مرغ شرق کشور صاحب برند است و پیگیری می شود تاظرفیت این مزرعه را به ۲ برابر تبدیل کنیم.

ظرفیت بزرگترین مزرعه پرورش شتر مرغ زندانیان شرق کشور دو برابر می شود

جبار باقری، معاون اشتغال و کارآفرینی بنیادتعاون زندانیان کشور در سفر یک روزه به خراسان جنوبی در حاشیه بازید از حوزه اشتغال زندان مرکزی  اظهارداشت: اولویت اصلی سازمان زندان ها و همچنین بنیاد تعاون زندانیان در کشور اشتغال زندانیان است.

وی افزود: حرفه آموزی و اشتغال یک امر بسیار مهم و حیاتی در زندان ها است چراکه وقتی زندانی در زمان تحمل حبس حرفه ای در داخل زندان یاد بگیرند بعد از آزادی دیگر سربار خانواده خود نیست.

وی با بیان این که زندان های خراسان جنوبی با ایجاد بزرگترین مزرعه پرورش شتر مرغ  شرق کشور آن هم در مجاروت زندان مرکزی بیرجند در کشور صاحب برند است افزود: زمینه توسعه صعنت پرورش شتر مرغ در استان را پی گیر هستیم که بتوانیم قبل از سال جاری ظرفیت این مزرعه را به ۲ برابر تبدیل کنیم.

معاون اشتغال و کارآفرینی بیناد تعاون زندانیان کشور با اشاره به این که بعضی از کارگاه های اشتغال زندانیان در کشور دیگر توجیه اقتصادی ندارد که باید در یک برنامه ریزی دقیق طرح جایگرینی شغلی دیگر را محیا کنیم ادامه داد: یک از مشکلات حوزه اشتغال زندانیان در کشور زمینه فروش تولیدات زندانیان بوده که باید بنیاد تعاون بستر فروش آن هم مشتری پسند را محیا کند.

باقری تاکیدکرد: خراسان جنوبی در زمینه تولیدات کشاورزی، باغی و کارگاهی زندانیان کارهای خوبی انجام داده یک از این کاره ها نمایشگاه دائمی آن هم در بازار بیرجند که این امر خیلی به فروش تولیدات زندانیان کمک می کند.

معاون اشتغال و کارآفرینی بیناد تعاون زندانیان کشور اضافه کرد: یکی از توفیقات زندان های استان با توجه به این شرکت صعنتی در این استان مانند دیگر استان از زندانیان بند باز برای امورات خود استفاده نمی کند و از طرفی کارآفرینان در خراسان جنوبی رغبتی به اشتغال زندانیان نشان نمی دهند اما با یک برنامه ریزی درست خود زندان ۴۲ درصد از زندانیان خود را در داخل زندان مشغول بکار کرده است.

خودکفایی ۲۰۹ خانواده زندانی خراسان جنوبی

علی عبدی، مدیر کل زندان های خراسان جنوبی هم در ادامه گفت: ۱۳ میلیارد تومان حقوق، سال گذشته به زندانیان شاغل خراسان جنوبی پرداخت شده است که این میزان حقوق از محل فروش محصولات و کار زندانی به زندانیان و خانواده آنها پرداخت شده است.

وی با بیان این که حداکثر حقوق برای هر زندانی دارای تخصص ۴۰۰ هزار تومان است افزود: سال گذشته ۲۰۹ خانواده زندانی به خودکفایی رسیدند.

وی ادامه داد: خیران و بخش‌های خصوصی بیش از گذشته از زندانیان حمایت کنند چراکه اگر در این حوزه فعالیت کنند آسیبهای اجتماعی نیز کمتر می شود.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۷۲ کارت صنعتگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان به زندانیان واجد شرایط تحویل شده است.

عبدی گفت: از ۶۷ زندانی واجد شرایط تسهیلات ۵۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

این مقام مسوول در ادامه افزود: امسال تاکنون بیش از ۲۵۷ نفر در رشته‌های مختلف حرفه آموزی قبولی داشتیم.

عبدی با اشاره به اینکه هم اکنون در ۳ حوزه اشتغال نشسته ،کارگاهی و اعزام به کار زندانی فعالیت می‌کنیم اظهار داشت : رشته‌های منبت کاری، شال بافی و گلدوزی، خیاطی، جوشکاری، تصویر سازی، صنایع چوب از جمله رشته های این ۳ حوزه است.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی اظهار داشت: اشتغال، بزرگترین راه گریز از آسیب‌های اجتماعی است که بابهره برداری کارگاه جدید تولید پلاستیک زباله در زندان مرکزی زمینه اشتغال ۱۰ زندانی در فاز اول محیا شده است.

عبدی همچنین به مجتمع رفاهی که ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اشاره کرد و افزود: در این مجتمع جایگاه دو منظوره سوخت و فروشگاه وجود داردکه در صورت راه اندازی اشتغال پایدار برای تعدادی از زندانیان محقق می شود.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای سال ۶۰ دوره مهارتی با همکاری ادارات فنی و حرفه ای ؛جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در  زندان های استان برگزار شده که  بیش از ۹۰۰ نفر در این دوره ها ثبت نام کرده اند.

حرفه‌آموزی و اشتغال یک امر بسیار مهم و حیاتی در زندان‌ها است

 

حرفه‌آموزی و اشتغال یک امر بسیار مهم و حیاتی در زندان‌ها است

معاون اشتغال و کارآفرینی بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: حرفه آموزی و اشتغال یک امر بسیار مهم و حیاتی در زندان‌ها است، چرا که وقتی زندانی در زمان تحمل حبس، حرفه‌ای در داخل زندان یاد بگیرند بعد از آزادی دیگر سربار خانواده خود نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جبار باقری صبح امروز در سفر یک روزه به خراسان جنوبی در حاشیه بازید از حوزه اشتغال زندان مرکزی، اظهار داشت: اولویت اصلی سازمان زندان‌ها و همچنین بنیاد تعاون زندانیان در کشور اشتغال زندانیان است.

وی افزود: حرفه‌آموزی و اشتغال یک امر بسیار مهم و حیاتی در زندان‌ها است، چرا که وقتی زندانی در زمان تحمل حبس، حرفه‌ای در داخل زندان یاد بگیرند بعد از آزادی دیگر سربار خانواده خود نیست.

معاون اشتغال و کارآفرینی بنیادتعاون زندانیان کشور با بیان اینکه زندان‌های خراسان جنوبی با ایجاد بزرگترین مزرعه پرورش شترمرغ  شرق کشور آن هم در مجاروت زندان مرکزی بیرجند در کشور صاحب برند است، افزود: زمینه توسعه صعنت پرورش شتر مرغ در استان را پیگیر هستیم که بتوانیم قبل از سال جاری ظرفیت این مزرعه را ۲ برابر تبدیل کنیم.

باقری با اشاره به اینکه بعضی از کارگاه‌های اشتغال زندانیان در کشور دیگر توجیه اقتصادی ندارد که باید در یک برنامه‌ریزی دقیق طرح جایگرینی شغلی دیگر را مهیا کنیم ادامه داد: یک از مشکلات حوزه اشتغال زندانیان در کشور زمینه فروش تولیدات زندانیان بوده که باید بنیاد تعاون بستر فروش آن هم مشتری پسند را مهیا کند.

وی تاکید کرد: خراسان جنوبی در زمینه تولیدات کشاورزی، باغی و کارگاهی زندانیان کارهای خوبی انجام داده یک از این کاره‌ها نمایشگاه دایمی آن هم در بازار بیرجند که این امر خیلی به فروش تولیدات زندانیان کمک می‌‌کند.

معاون اشتغال و کارآفرینی بیناد تعاون زندانیان کشور اضافه کرد: یکی از توفیقات زندان‌های استان با توجه به این شرکت صعنتی در این استان مانند دیگر استان از زندانیان بند باز برای امورات خود استفاده نمی‌کند و از طرفی کارآفرینان در خراسان جنوبی رغبتی به اشتغال زندانیان نشان نمی‌دهند، اما با یک برنامه‌ریزی درست خود زندان ۴۲ درصد از زندانیان خود را در داخل زندان مشغول به‌کار کرده است.

خودکفایی ۲۰۹ خانواده زندانی خراسان جنوبی

علی عبدی، مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی نیز در حاشیه این بازدید گفت: ۱۳ میلیارد تومان حقوق، سال گذشته به زندانیان شاغل خراسان جنوبی پرداخت شده که این میزان حقوق از محل فروش محصولات و کار زندانی به زندانیان و خانواده آنها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه حداکثر حقوق برای هر زندانی دارای تخصص ۴۰۰ هزار تومان است افزود: سال گذشته ۲۰۹ خانواده زندانی به خودکفایی رسیدند.

وی ادامه داد: خیران و بخش‌های خصوصی بیش از گذشته از زندانیان حمایت کنند، چرا که اگر در این حوزه فعالیت کنند آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۷۲ کارت صنعتگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان به زندانیان واجد شرایط تحویل شده است.

عبدی گفت: از ۶۷ زندانی واجد شرایط تسهیلات ۵۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و امسال تاکنون بیش از ۲۵۷ نفر در رشته‌های مختلف حرفه آموزی قبولی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در ۳ حوزه اشتغال نشسته،کارگاهی و اعزام به کار زندانی فعالیت می‌کنیم اظهار داشت: رشته‌های منبت کاری، شال بافی و گلدوزی، خیاطی، جوشکاری، تصویر سازی، صنایع چوب از جمله رشته‌های این ۳ حوزه است.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی اظهار داشت: اشتغال، بزرگترین راه گریز از آسیب‌های اجتماعی است که با بهره‌برداری کارگاه جدید تولید پلاستیک زباله در زندان مرکزی زمینه اشتغال ۱۰ زندانی در فاز اول محیا شده است.

عبدی به مجتمع رفاهی که ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اشاره کرد و افزود: در این مجتمع جایگاه دو منظوره سوخت و فروشگاه وجود دارد که در صورت راه‌اندازی اشتغال پایدار برای تعدادی از زندانیان محقق می‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای سال ۶۰ دوره مهارتی با همکاری ادارات فنی و حرفه‌ای؛ جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در  زندان‌های استان برگزار شده که  بیش از ۹۰۰ نفر در این دور‌ها ثبت نام کردند.

 

 

 

 

راه اندازی رشته بهداشت عمومی در مجتمع عالی سلامت نهبندان/۲

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس از راه اندازی رشته بهداشت عمومی در مجتمع عالی سلامت نهبندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، نخعی گفت: این رشته پس از پیگیری و با موافقت وزیر بهداشت، در مقطع کارشناسی در دفترچه متقاضیان درج شده و در سال اول ۱۵ نفربرای تحصیل در آن، پذیرش می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد راه اندازی مجتمع عالی سلامت نهبندان، زمینه‌ای برای راه اندازی دانشکده پزشکی در این شهرستان باشد.

 

 

 

 

شروع عملیات اجرایی ساختمان مرکز آموزش صنایع دستی طبس/۲

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: مرکز آموزش صنایع دستی طبس در زمینی به مساحت هزار و  ۳۸۰ مترمربع و با زیربنای ۵۰۰ مترمربع در یک طبقه و با اقتباس از معماری بومی منطقه و به شکل سنتی طراحی و در حال اجرا است که امسال از محل اعتبارات استانی حصارکشی محوطه کارگاهی و تخلیه مصالح، ریگلاژ، اجرای بتن مگر و اجرای قسمتی از فنداسیون پروژه به مساحت ۱۲۰ مترمربع انجام شده است.

محمد عرب افزود: تکمیل این پروژه نگاه ویژه شهرستان و استان را می‌طلبد که خوشبختانه امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار خوبی برای تکمیل این پروژه پیش بینی شده و همپنین پیگیری‌هایی برای تخصیص اعتبارات ملی از طریق اداره کل استان انجام شده که با تخصیص اعتبارات این پروژه مهم زیرساختی در حوزه صنایع دستی شهرستان هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

از مهمترین صنایع دستی شهرستان می‌توان به گیوه سنتی خاص طبس که در مسیر توسعه قرار گرفته، سینی‌های مسی که عمدتاً با طرح نخل و پلیکان و طرح‌های ظریف و مینیاتوری و به شیوه مخصوص طبس قلم‌زنی شده، حصیربافی از برگ‌های نخل، فرش دستبافت، سبد بافی، مس گری، حوله بافی، انواع گلیم، سفال و سرامیک، تولیدات چرمی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و … است.

 

 

 

 

 

افزایش ۱۷ درصدی صدور حواله کود کشاورزی یارانه‌ای/۷

صدور حواله الکترونیکی کود کشاورزی یارانه‌ای در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش یافت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد بیش از ۲۱ هزار و ۹۸۶ فقره حواله الکترونیکی توزیع کود کشاورزی یارانه‌ای در خراسان جنوبی صادر شده است.

احمد احمدنژاد با بیان اینکه سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی متصل است، افزود: تخصیص کود تنها به کشاورزان و بر اساس اطلاعات ثبت شده درسامانه جامع پهنه‌بندی انجام و از این طریق امکان رصد و کنترل سریع و به روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل گیرنده فراهم می‌شود.

به گفته وی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی مسئولیت تامین، تدارک و توزیع نهاده‌های کشاورزی به خصوص انواع کود‌های شیمیایی را بر عهده دارد و با تمام توان در حال ارسال و توزیع انواع کود‌های شیمیایی به سراسر نقاط استان است تا این نهاده مهم به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه کود‌های کشاورزی موجود در انبار استان قبل از توزیع آزمایش و آنالیز می‌شود کشاورزان می‌توانند با اطمینان کامل از این کود‌ها که با برند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عرضه می‌شود استفاده کنند.

 

 

 

 

ضرب الاجل معاون استاندار برای ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب نشده خراسان‌جنوبی/۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حساب دستگاه‌های اجرایی به عنوان مانده اعتبارات تملک دارایی وجود دارد که باید جذب شود.

علیرضا عباس‌زاده در جلسه جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان گفت: با توجه به مانده اعتبارات تملک در حساب دستگاه‌های اجرایی استان باید سریعتر تا پایان شهریور نسبت به جذب اعتبارات ۱۴۰۱ اقدام کنند.

وی بر جذب اعتبارات در موعد مقرر توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: نباید برگشت اعتبارات از استان را داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان جذب کامل اعتبارات داشته‌اند.

چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در خراسان جنوبی باید جذب شود

وی گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح استان موظف هستند نسبت به جذب کامل و بهینه اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای حداکثر تا پایان شهریور ماه اقدام کنند.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه جذب این اعتبارات در تکمیل پروژه‌های عمرانی حائز اهمیت است افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای جذب حداکثری اعتبارات ملی و استانی بکوشند و از همه بندها و تبصره‌های قانون بودجه برای جذب اعتبارات بهره بگیرند.

 

 

 

 

 

ترانزیت ۳۹ هزار تُن کالا از گمرک ماهیرود/۲-۳

۳۹ هزار و ۲۴۳ تُن کالا در پنج ماه گذشته از خراسان جنوبی به خارج از کشور ترانزیت شد.

مدیر کل گمرکات استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: این کالا‌ها از مبدا کشور‌های ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، اندونزی و ویتنام از طریق گمرک مرزی ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد.

کوهگرد گفت: عمده کالا‌های ترانزیتی در این مدت آرد، فوفل، لوازم یدکی مستعمل و بادام هندی بوده است.

مدیر کل گمرکات استان گفت: این کالا‌ها با هزار و ۶۴۲ دستگاه کامیون ترانزیت شد.

به گفته وی ترانزیت کالا از استان به خارج از کشور به لحاظ استفاده از خدمات داخل کشور و بکارگیری کارگران ایرانی در مرز برای استان درآمدزایی مطلوبی دارد.

 

 

 

کشف ۳ تن چوب قاچاق در بیرجند/۴

ماموران انتظامی بیرجند از کشف ۳ تن چوب قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان در بازرسی های خودروهای عبوری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، جانشین انتظامی بیرجند گفت: مأموران پاسگاه باقران بیرجند در هنگام گشت زنی در سطح این شهرستانکشف ۳ تن چوب قاچاق در بیرجند به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ تقی زاده افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو ها، ۳ تن چوب قاچاق  به ارزش ۸۰ میلیون ریال کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان بیرجند گفت: مأموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ تقی زاده گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

پایش مشترک سد رزه شهرستان درمیان/۲-۷

سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان از پایش مشترک نمایندگی حفاظت محیط زیست و اداره دامپزشکی این شهرستان در سد رزه خبر داد.

علی رجبی با اشاره به این موضوع که این پایش بصورت دوره‌ای و مستمر انجام می‌شود، هدف از اینپایش مشترک سد رزه شهرستان درمیان پایش را، پیشگیری از وقوع بیماری‌های مشترک حیات وحش از جمله آنفولانزای فوق حادپرندگان عنوان کرد.

سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان گفت: در پایش انجام شده موردی از تلفات پرندگان مهاجر  و  بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشد و همچنین نمونه برداری از آب و تعدادی ماهی نیز توسط دامپزشکی برای انجام آزمایشات مربوطه گرفته شد.

سد رزه بزرگترین سازه آبی استان است که با ظرفیت آبگیری ۲۴ میلیون متر مکعب در ۶۰ کیلومتری شهر اسدیه واقع شده است، که همه ساله در فصل پاییز و زمستان پرندگان آبزی و کنار آبزی به آن مهاجرت می‌کنند.

اردک سر سبز، سر حنایی، خوتکا، اگرت، حواصیل، باکلان و … از جمله پرندگان مهاجر به سد رزه هستند.

 

 

 

 

بهره مندی ۹۰۰ زائر اربعین از خدمات اورژانس خراسان جنوبی/۳-۷

معاون فنی و عملیات اورژانس پیش بیمارستانی خراسان جنوبی از خدمت رسانی اورژانس استان در مرز مهران به ۹۰۰ زائر اربعین حسینی خبر داد.

عباسی معاون فنی و عملیات اورژانس پیش بیمارستانی خراسان جنوبی در خصوص فعالیت تیم اعزامی اورژانس استان به استان ایلام جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: ۹۰۰ نفر از زائران حسینی از خدمات ارائه شده بهره‌مند شده اند.

او افزود: از این تعداد ۲۲۵ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۶۷۵ نفر نیز در محل مراجعه به صورت سرپایی درمان شده اند.

عباسی اظهار کرد: ۱۸ نفر از تکنسین‌های اورژانس استان جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به ایلام و مرز مهران اعزام شده اند.

معاون فنی و عملیات اورژانس پیش بیمارستانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدمات اورژانس تا ۱۹ شهریور به زوار ارائه شده است، تصریح کرد: ۶ آمبولانس از استان جهت خدمت رسانی در مرز فعال بوده اند.

او گفت: توصیه می‌شود افراد اقدامات خودمراقبتی و خودامدادی را هم فرا بگیرند تا قبل از رسیدن نیرو‌های اورژانس به محل، بتوانند از شانس بیشتری برای نجات برخوردار باشند.

تکنسین‌های اورژانس خراسان جنوبی در مدت ۲۲ روز در استان ایلام خدمت رسانی کرده اند.

 

 

 

 

 

 

اعضای مراکز کانون خراسان جنوبی در بستر فضای مجازی حرم مطهر رضوی را زیارت کردند/۳-۷

اعضای مراکز کانون خراسان جنوبی در بستر فضای مجازی حرم مطهر رضوی را زیارت کردند

در آستانه‌ی سال‌روز شهادت امام رضا(ع) جمعی از اعضای مراکز کانون به صورت مجازی به زیارت حرم مطهر رضوی رفتند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ صبح امروز ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ و در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)، در برنامه‌ای هماهنگ از راه دور به زیارت امام مهربانی‌ها رفتند.

گفتنی است؛ در این برنامه که با عنوان «به تو از دور سلام» برگزار شد کودکان ونوجوانان عضو مراکز کانون استان در بستر پیام رسان شاد و به صورت زنده حرم مطهر رضوی را زیارت کردند.

این گزارش می‌افزاید: در حاشیه این برنامه اعضا بر اساس کتاب «امام رضا در کتاب آسمانی‌ترین مهربانی» با شخصیت و سیره امام رضا(ع) نیز آشنا شدند.

 

۳۰۰۰ سوادآموز خراسان جنوبی از برنامه‌های مکمل سواد بهره‌مند شدند/۳-۷

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از جذب و برخورداری از آموزش رایگان ۳ هزار و ۸۰۰ سوادآموز دورهای سه‌گانه سواد، تحکیم و انتقال استان، در تابستان جاری خبر داد و گفت: امسال ۳ هزار سوادآموز دوره‌های سوادآموزی از برنامه‌های مکمل سواد برخوردار شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سیدعلیرضا موسوی‌نژاد در دومین کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: هیچ وقت برای دانش طلبی و سوادآموزی دیر نیست. در باسوادی جامعه اسلامی تمامی افراد مسئول هستند و باید برای تحقق این مهم تلاش کنند از این منظر مبارزه با پدیده شوم بی سوادی، اقدامی برای تعالی و تکامل جوامع بشری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ریشه بسیاری از عقب ماندگی‌ها و کاستی‌ها را در بی سوادی و کم سوادی دانست و عنوان کرد: به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران سرافراز، با میانگین باسوادی بالای ۹۷ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، یکی از جوامع باسواد جهان محسوب می‌شود.

وی بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین به منظور توسعه سواد مهارتی در طرح توسعه سواد و زندگی تأکید کرد و از جذب و برخورداری از آموزش رایگان ۳ هزار و ۸۰۰ سوادآموز دورهای سه گانه سواد، تحکیم و انتقال در تابستان جاری، خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال ۳ هزار سوادآموز دوره‌های سوادآموزی از برنامه‌های مکمل سواد نظیر طرح آموزش عملی نماز کلید بهشت، طرح آموزش مقدمات کار با رایانه و طرح خواندن با خانواده برخوردار شدند.

موسوی‌نژاد، توسعه سواد مهارتی را زمینه ساز تربیت دانش آموزانی خلاق، متفکر، مستقل، کنجکاو و عامل تحکیم رابط اولیای خانه و مدرسه دانست و عنوان کرد: سواد در برگیرنده مجموعه‌ای از مهارت‌ها است که پایه مشترک موفقیت در همه زمینه‌های تحصیلی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سوادآموزی موتور محرکه توانمندسازی و مهارت‌افزایی سوادآموزان در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی به منظور ارتقای حقوق شهروندی، افزایش تولید علم و حرکت در مسیر توسعه علوم دانش بنیان، تحقق ایران قوی و ارتقای فرهنگ ایمان  وامید در جامعه است.

 

 

 

درآیین تکریم مدیرومعارفه سرپرست آموزش و پرورش زیرکوه مطرح شد:

ترویج امیدو تقویت ایمان،مهمترین اصل درجهادتبیین/۲

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی ازخانواده، حکومت و رسانه به عنوان ۳ رکن تربیت یاد کرد که خانواده در مسیر حساس و خطیر تربیت، محوری ترین نقش را در میان سایر ارکان دارد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید مهدی نبوی ثالث در آیین تکریم مدیر و معارفه سرپرست آموزش و پرورش شهرستان زیرکوه اظهار کرد: مهم ترین رسالت خادمین نظام تعلیم و تربیت در عصر امروز، ترویج فرهنگ ایثار و خط شهادت در سایه تداوم راه شهدا است.

وی، لازمه تداوم راه شهدا را تربیت تام ساحتی دانش آموزان با انسجام و همدلی تمامی ارکان نظام تعلیم و تربیت دانست و عنوان کرد: جهاد تبیین فریضه ای مهم بر دوش تک تک آحاد جامعه است و باید در نظام اداری استان به ویژه دستگاه متولی تعلیم و تربیت نهادینه و اجرایی شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تبلور شاخص های جهاد تبیین در سیره عملی، کردار و گفتار مروجین آن به عنوان اصلی ترین محور نهادینه شدن جهاد تبیین در شریان های جامعه دانست و تأکید کرد: لازمه کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی، پرورشی و تربیتی در گام دوم انقلاب، تحقق اهداف سند تحول،ترویج امیدو تقویت ایمان، بین دانش آموزان به عنوان مهم ترین اصل جهاد تبیین در مدارس است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تلاش دشمن برای ملتهب سازی، شبهه افکنی و غبار آلود کردن فضای اقتصادی، سیاسی و ایمانی جامعه ایران اسلامی، اذعان کرد: احیای آرمان ها و اصول انقلاب، بصیرت افزایی،دشمن شناسی،تبیین واقعیات جامعه قبل از انقلاب به منظور کشیدن خط بطلان برتطهیرپهلوی،بیان دستاوردهای نظام و ارائه تصویرواقعی از چهره سلطنت طلب ها، اپوریسیون فراری، تجزیه طلب ها، منافقین واربابان مستکبرآن هادر جهاد تبیین و عدم پاییندی این مزدوران به ارزش ها و اصول اولیه انسانی است.

در این آیین از زحمات محمد اسحق صادقی محسن آباد، مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان زیرکوه قدر دانی شد و احمد نظری به عنوان سرپرست آموزش و پرورش این شهرستان معرفی شد.

قضاوت داور بیرجندی در رقابت های آسیایی/۷

امروز خراسان جنوبی_حسینی_

فرهاد فرهاد پور داور موفق فوتبال شهرستان بیرجند و خراسان جنوبی به عنوان کمک داور دیدار دو تیم الزوار عراق و العربی کویت در گروه سوم غرب آسیا را قضاوت می کند.به گزارش امروز خراسان جنوبی و بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، سید وحید کاظمی به عنوان داور و آرمان اسعدی و فرهاد فرهاد پور به عنوان کمک داور این دیدار را که ۲۷ شهریور در شهر بصره عراق برگزار می شو،د قضاوت می کنند.

با حضور گروه نمایش مرکز شماره سه بیرجند؛

آینه سوار در کانون پرورش فکری شماره دو بیرجند اجرا شد/۲-۷

آینه سوار در کانون پرورش فکری شماره دو بیرجند اجرا شد

نمایش «آینه سوار» کاری از مرکز شماره سه بیرجند، برای جمعی از والدین و اعضای کانون پرورش فکری شماره دو بیرجند اجرا شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ اعضای گروه نمایش مرکز شماره سه بیرجند میهمان مرکز شماره دو بیرجند شدند و نمایش «آینه سوار» را در حضور والدین و جمعی از اعضای این مرکز اجرا کردند.

گفتنی است: این اثر نمایشی به نویسندگی «فرشته شکوهیان» مربی فرهنگی و کارگردانی «معصومه کاظمی» مربی مسئول این مرکز و با ایده‌ای از کتاب تشنه لبان اثر حمید گروگان تولید شده است.

آینه سوار در کانون پرورش فکری شماره دو بیرجند اجرا شد

در اجلاس بین المللی مقابله با توفان ماسه و گرد وغبار عنوان شد

خراسان جنوبی غبارخیزترین استان کشور/۳-۴

 اجلاس بین المللی مقابله با توفان گرد و غبار با حضور وزرا و سفرای حدود ۵۰ کشور در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در حاشیه این اجلاس با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی ، غبارخیزترین استان کشور می باشد گفت: ۶ استان کشور به ترتیب خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان و هرمزگان ۸۵ درصد غبارخیزی کشور را دارند که خراسان جنوبی با حدود ۶ میلیون هکتار غبارخیزی در صدر جدول مناطق گرد و غبار قرار دارد

گفتنی است این اجلاس که طی دو روز در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست  خراسان جنوبی  و دعاگویان معاون محیط زیست انسانی اداره کل نیز در این اجلاس حضور داشتند. لازم به ذکر است ،  روز نخست اجلاس با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.شایان ذکر است

 

 

وقتی زندانیان خراسان جنوبی خادم زائران امام رضا (ع) می‌شوند

وقتی زندانیان خراسان جنوبی خادم زائران امام رضا (ع) می‌شوند

 ۱۶ زندانی خراسان جنوبی در روزهای پایانی ماه صفر از بند رها می‌شوند و در موکب امام رضا (ع) در مسیر زوار رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاید که نه به طور حتم باورش سخت باشد در بند باشی اما رها شوی برای اینکه خادمی طریق الرضا را انجام دهی.

کاری نو و ابداعی از اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی برای افرادی که به دلایل مختلف در بند هستند اما دلشان پر می‌کشد برای صحن و سرای ولی نعمت ایرانیان و امسال اولین بار لباس خادمی بر تن می‌کنند تا از حضرت مدد بجویند.

خوشحال است و به خود می‌بالد که توفیقی حاصل شده تا خادم الرضا باشد برای زائران در موکبی با نام امام رضا (ع) و از خوشحالی اشک شوق بر گونه‌اش جاری می‌شود.

او گفت: فکرش را هم نمی‌کردم که توفیق زیارت امام رضا و خدمت به زوارش آن هم زمانی که در بند هستم، نصیبم شود و خداوند را شاکرم.

این مددجو افزود: زمانی که با خبر شدم می‌خواهم به زیارت امام رضا (ع) بروم و از طرفی خادم زائران ایشان شوم، خیلی خوشحال شدم و از خدا و ولی نعمتمان آقا امام رضا تشکر کردم، امیدوارم همه ما خادم خوبی برای آن حضرت باشیم و با روسفیدی به استان برگردیم.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی هم روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال برای اولین بار و با هماهنگی دستگاه قضا ۱۶ زندانی زندان مرکزی استان از بند رها می‌شوند و در موکب امام رضا (ع) در مسیر زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

علی عبدی افزود: این اقدام به منظور فرهنگسازی دینی و کمک به همنوع برای اولین بار طرح‌ریزی شد و زندانیان لباس خادمی امام رضا را به تن می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام‌ شده است، بر ضرورت آشنایی زندانیان با مبانی و فرهنگ دینی و قرآنی تاکید کرد و گفت: اگر ترکیب جمعیتی که امروز در زندان‌ها به سر می‌برند، با قرآن کریم و مباحث دینی ارتباط بیشتری داشتند، بی‌تردید گذرشان به زندان نمی‌افتاد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی اندرزگاه معراج در زندان مرکزی بیرجند با هدف نشر معارف دینی و روان‌شناسی اسلامی ادامه داد: با انجام امور اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان‌های استان بیش از هزار و ۳۰۰ زندانی در فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های روانخوانی، روخوانی و حفظ قرآن تربیت شده‌اند.

خراسان جنوبی در روزهای پایانی ماه صفر محل عبور مسافران و زائران حرم رضوی از استان‌های مختلف کشور به سمت مشهد مقدس است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*