اخبار خراسان جنوبی

سید اسماعیل خطیب:

۴۰۰ بمب در مدت اخیر کشف و خنثی شد/ ۴۰ بمب برای انفجار در هیأت‌ها/۸

 ۴۰۰ بمب در مدت اخیر کشف و خنثی شد/ ۴۰ بمب برای انفجار در هیأت‌ها

وزیر اطلاعات از کشف و خنثی‌سازی ۴۰۰ بمب در مدت اخیر خبر داد و گفت که ۴۰ بمب برای انفجار در ایام محرم طراحی شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات با حضور در یک برنامه تلویزونی با تشریح اقدامات اخیر دستگاه امنیتی کشورمان گفت: وزارت اطلاعات در سال ۶۳ بر اساس مصوبه مجلس و با ادغام واحدهای اطلاعاتی مختلف شکل گرفت و در آستانه چهلمین سالگرد تأسیس قرار دارد؛ این دستگاه اطلاعاتی تلاش می‌کند تا سرویس اطلاعاتی در تراز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و مجموعه‌ای باشد تا امنیت جامعه و کشور و نظام و ملت و مردم را برقرار کند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: دستگاه امنیتی تلاش خود را برای مقابله با توطئه و آنچه آرامش را از جامعه سلب می‌کند به‌کار می‌گیرد تا شرایطی فراهم کند که آرامش در کشور برقرار شود و وظایفی پنج گانه برای خود در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی و نظام سلطه و تروریسم و براندازی و جاسوسی و نفوذ و مفاسد اقتصادی و ناکارآمدی تعریف کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب تصریح کرد: وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند با تقویت اشراف اطلاعاتی و صیانت از مردم و دارایی‌های کشور و هم‌افزایی با تشکیلات اطلاعاتی و تکیه بر اطلاعات مردم‌پایه و فعال‌شدن دیپلماسی پنهان و غیر رسمی در جهت ارتقای امنیت کشور و اقتدار کشور در سطح منطقه و دنیا عمل کند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: نیروهایی که در وزارت اطلاعات هستند معمولاً از بین افراد انقلابی متعهد گزینش می‌شوند و افرادی با روحیه جهادی هستند که شبانه‌روز خود را در گرو امنیت کشور گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام خطیب با تأکید بر اینکه برآوردهای اطلاعاتی و امنیتی در دولت سیزدهم هر ساله تقدیم مسئولان عالی نظام می‌شود، عنوان کرد: این گزارش‌های اطلاعاتی و امنیتی معمولاً به تأیید جامعه اطلاعاتی کشور می‌رسد و صرفاً نگاه و دیدگاه وزارت اطلاعات نیست؛ در این برآوردها به نکاتی اشاره می‌شود که از جمله آن می‌توان به بیانیه تبیینی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه اشاره داشت که در آن به بخش‌های قبل، بعد و حین آشوب پرداخته شد اما به‌طور طبیعی نکات و شرایطی وجود دارد که شگفت‌سازهایی باعث تقویت پیش‌بینی یک آشوب یا باعث عدم رخداد آن می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته اتفاقی افتاد و پیش‌بینی کرده بودیم که سه ضلع سرویس‌های اطلاعاتی اندیشکده‌ها و تشکل‌های نیمه‌دولتی در خارج و بعضی تشکل‌هایی که معاندین مجموعه نظام محسوب می‌شوند، به‌دلیل تروریست بودن و تجزیه‌طلبی و وابستگی به رژیم سابق، تصمیماتی را در پایان سال ۱۴۰۰ طراحی می‌کنند که گزارشات و مستندات آن موجود است؛ امیدواریم بتوانیم آنها را به یک سریال و فیلم تبدیل کنیم تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی جلسات و میزگردهای متعددی در کشورهای مختلف برگزار کردند و بیش از ۲۰۰ رسانه را برای این کار آموزش دادند و با کمک آن تشکل‌های شبه‌دولتی یک مجموعه‌هایی را برای آموزش و طراحی براندازنه خود پیش‌بینی کردند و با کمک گرفتن از ابزار فضای مجازی و رسانه، این فتنه و توطئه و آشوب در کشور برپا کردند.

حجت‌الاسلام خطیب این نکته را هم متذکر شد که در تاریخ استقلال کشور و مردم ایران، همواره کسانی که نمی‌توانستند و نخواسته‌اند پیشرفت، اقتدار، استقلال، عظمت و رشد ملت را ببیند، تلاش کرده‌اند با توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف نسبت به براندازی این نظام عمل کنند.

وی، دشمن را موج سواری خوب توصیف کرد و گفت: مردم به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی انتظاراتی دارند که بخش عمده آن برآورده نشده است. به عنوان خدمتگزاران موظف هستیم تا مطالبات مردم را به نحوی پیگیری کنیم که انتظارات آنها محقق و برآورده شود.

وزیر اطلاعات بیان کرد: ضعف رسانه‌ای که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند درست است، رهبرانقلاب در دیدار اخیر به ضعف توان رسانه‌ای اشاره داشتند ولی در نظر داشته باشید بودجه صدا و سیما و نیروهای ارزشی و انقلابی از نظر ظاهری و کمی با بودجه ۲۰۰ رسانه متکی به سرمایه‌های بی حد و حساب کشورهای مختلف قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام خطیب افزود: بودجه ۵۰ سرویس اطلاعاتی از بودجه کل کشور بیشتر است و هدف آنها براندازی است. یکی از کشورهای همسایه در مرز ایران کارخانه اسلحه سازی ایجاد کرده بود که تمام تولیدات آن به داخل کشور قاچاق می‌شود.

توسط وزارت علوم؛

اسامی سه موسسه فاقد مجوز آموزش عالی اعلام شد/۸

اسامی سه موسسه فاقد مجوز آموزش عالی اعلام شد

مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، اسامی سه موسسه آموزش عالی فاقد مجوز فعالیت آموزشی از شورای گسترش و فاقد وجاهت قانونی برای صدور دانشگاهی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، بر اساس اعلام مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این وزارت، مجموعه «پردیس علوم و فنون ایرانیان»، مجموعه «غیردولتی غیرانتفاعی علوم تحقیقات ارس» و مجموعه «پژوهشکده پردیس دانشوران منشور» فاقد مجوز فعّالیت آموزشی از سوی شورای گسترش آموزش عالی بوده و هرگونه فعّالیت در سطح آموزش عالی و صدور مدرک دانشگاهی از طرف این مجموعه‌ها فاقد وجاهت قانونی است.

 

 

باقری: از ابتکارات اروپا برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کنیم/۸

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس با اشاره به عزم و اراده ایران برای تعامل دوجانبه، گفت: ایران از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.

باقری: از ابتکارات اروپا برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «لوئیجی دی مایو» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده، صبح امروز (یکشنبه) ۱۹ شهریورماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار با تأکید بر زمینه‌های گسترده همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا تصریح کرد: تنوع راهبردی در سیاست خارجی دولت سیزدهم نشاط، چالاکی و بالندگی متمایزی به تحرکات دیپلماتیک ایران داده و از این‌رو ظرفیت‌های ایجابی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت‌های بی‌بدیلی را پیش روی بازیگران در سطح منطقه و جهان برای گفت‌وگو، تعامل و همکاری قرار داده است.

باقری با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در بسیج و تجمیع ظرفیت‌های مجموعه اروپایی اظهار داشت: ایران در عمل نشان داده که عزم، اراده و توانایی لازم را برای تعامل دوجانبه داشته و لذا از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.

لوئیجی دی مایو نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس نیز در این دیدار با تأکید بر نقش مهم و اثربخش جمهوری اسلامی ایران در  معادلات منطقه‌ای و جهانی و برشمردن ابعاد وظایف و ماموریت خود به عنوان نماینده ویژه اتحادیه اروپا، حمایت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از باز بودن مسیر گفت‌وگو و تعامل با جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد.

 

 

 

اجرای رتبه بندی معلمان نیاز به قانونگذاری جدید ندارد/۸

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با تأکید بر ضرورت رسیدگی به اعتراضات معلمان، گفت: دولت باید پرداخت معوقات رتبه بندی سال ۱۴۰۰ را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش خانه ملت؛ جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به اعتراضات معلمان در جریان اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: انتظار مجلس از دولت این است که در مقطع زمانی فعلی رسیدگی به اعتراضات معلمان در جریان اعطای رتبه به آن‌‎ها را با جدیت دنبال کرده و رتبه واقعی معلمان بر اساس قانون و آیین نامه اجرایی قانون به معلم اعطا شود.
سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: در این زمینه چنانچه دولت در اعطای رتبه واقعی معلمان به آن‌ها دچار مشکل شد، می‌تواند به مجلس لایحه متمم ارائه کند تا کسری اعتباری در این زمینه جبران شود.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته مجلس در زمینه رتبه‌بندی معلمان قوانین مورد نیاز را به تصویب رسانده است و دیگر نیازی به قانون جدید نیست، افزود: لایحه متمم در صورتی می‌تواند تصویب شود که دولت در اجرا به مشکل بخورد.
اجرای رتبه بندی معلمان نیاز به قانونگذاری جدید ندارد
کوچکی نژاد اضافه کرد: در این مرحله و برای اجرای سالیانه قانون رتبه بندی نیاز به قانونگذاری جدید وجود ندارد و نه در قانون برنامه هفتم و نه قوانین بودجه سالیانه نیازی به قانونگذاری جدید نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر رسیدگی به اعتراضات معلمان باید سرعت یابد و رتبه‌های جدید به معلمان بر اساس مستندات جدیدی که بارگذاری کرده‌اند، اعطا شود. قطعا مجلس در روند رسیدگی به این موارد نظارت ویژه خواهد شد تا حقی از کسی ضایع نشود.
کوچکی نژاد یادآور شد: تاکنون مجلس ارقام قابل توجهی را برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در بودجه سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دیده است و این ارقام به استثنای معوقات ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به معلمان پرداخت شده است.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تأکید کرد: دولت مکلف است معوقات سال ۱۴۰۰ را نیز مجددا پرداخت کند و منبع مالی که این رقم را از منابع خود تأمین کند.

 

 

 

دستور رئیس جمهور برای تسهیل تشرف مردم به مشهد/۸

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به فرارسیدن روز‌های پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) از همه دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران خواست همه توان و تلاش خود را برای تسهیل تشرف مردم به این مناسک معنوی به‌کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست هیئت دولت، از همه نهادها، سازمان‌ها و افرادی که در مدت برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، در عراق و ایران، به زائران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت کرده و در تبدیل این آیین مذهبی به حماسه‌ای بزرگ و تمدن‌ساز نقش داشتند، قدردانی و تمجید کرد.
ضرورت تلاش برای تسهیل تشرف مردم به زیارت امام رئوف
رئیس جمهور همچنین با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) و اشتیاق مردم برای مشرف شدن به زیارت امام رئوف در این ایام، از همه دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران مرتبط خواست که تمام توان و تلاش خود را برای تسهیل تشرف مردم به این مناسک معنوی به‌کار گیرند.
دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به وقوع حادثه دلخراش زلزله در کشور مغرب، یاری رساندن به برادران دینی و مردم مسلمان این کشور را وظیفه‌‌ای اسلامی و انسانی برشمرد و مقرر گردید هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم مغرب اقدام کند .
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به گزارش معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش ‌بنیان رئیس جمهور درباره افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان همکار با وزارت نیرو به ۹۰۰ و شرکت‌های همکار وزارت نفت به ۵۰۰ شرکت و نیز ۶ برابر شدن حجم قراردادهای منعقد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های دولتی موظفند در راستای اجرای مصوبه ایجاد خط ارتباط کاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، در ابعاد مالی و حقوقی از این شرکت‌ها حمایت به‌عمل آورند.

 

رضایت ۷۰ درصدی مردم از خدمات دولت در ایام اربعین/۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت، موضوع اربعین را متعلق به مردم می‌داند، اما در کنار آن پشتیبانی و تسهیل‌گری را هم از وظایف خود دانسته و آن را به طور جدی دنبال کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در حاشیه حضور در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: در ادوار گذشته بخشی از خدماتی که در ایام اربعین به عهده دولت‌ها بود به خوبی انجام نمی‌گرفت، اما دولت سیزدهم، امسال با تاکیدات ویژه و حضور آقای رئیسی رئیس جمهور، ستاد اربعین را تشکیل داد و بخش مردمی آن را هم فعال کرد.

وی افزود: براساس نظرسنجی صورت گرفته از زوار اربعین، رضایتمندی ۷۰ درصدی از خدمات ارائه شده دولت در ایام اربعین کسب شد که این مایه دلگرمی است.

اسماعیلی گفت: دولت سیزدهم مصمم است به عنوان اثربخش‌ترین بخش فرهنگی، در حوزه عتبات و زیارت، کار ویژه انجام دهد.

وی همچنین افزود: کارگروه زیارت برای هفته زیارتی امام رضا (ع) تشکیل شده و گره گشایی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم بخش مهم خدمات فرهنگی را به نحوی که رضامندی مردم را به همراه داشته باشد، به سرانجام برسانیم.

 

بارش‌های سیل‌آسا ایران را فرامی‌گیرد؟/۸

در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر وقوع بارش‌های سیل‌آسا طی ۱۰ روز آینده در کشور، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با رد حاکمیت این وضعیت جوی گفت: امروز تنها در برخی استان‌ها بارش پیش‌بینی می‌شود؛ ولی به معنای بارندگی سیل‌آسا نیست.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه طی ۱۰ روز آینده شاهد باران‌های سیل آسا در نقاط مختلف کشور نخواهیم بود، تصریح کرد: تنها هشدار نارنجی رنگی برای بارش در استان‌های اردبیل و گیلان، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی طی روز گذشته و امروز صادرکردیم که بر اساس آن بارش در بعد از ظهر شدت می‌گیرد بنابراین لازم است مردم از حاشیه و بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند ولی این بارش‌ها سیل‌آسا نیست.

وی درباره وضعیت جوی طی پاییز نیز گفت: در فصل پاییز با احتمال بالا اغلب نقاط کشور بارش در حد  نرمال را تجربه می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود برخی نقاط مثل حاشیه زاگرس و شمال شرق بارش‌های بیش از حد نرمال داشته باشند.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: منظور از بارش‌های نرمال میانگین ۳۰ سال گذشته بارندگی است.

 

#شوق_دیدار در فضای مجازی ترند شد /۲

برخی کاربران اهل سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در آستانۀ دیدار رهبر انقلاب با مردم این دو استان در فضای مجازی به استقبال این موضوع رفتند. به‌همین‌دلیل نیز هشتگ #شوق_دیدار در بین هشتگ‌های برتر فضای مجازی قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

پلمب یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت متخلف در بیرجند/۲

این جایگاه سوخت به علت همکاری با خودرو‌های شوتی تا اطلاع ثانوی تعطیل و عرضه‌ی فرآورده‌های سوختی در آن انجام نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: تعدادی از متصدیان این جایگاه با تبانی با خودرو‌های شوتی، تخلفپلمب یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت متخلف در بیرجند قابل توجهی انجام دادند.

عابدانی از مردم خواست درصورت مشاهد هرگونه تخلف در سطح عرضه مواد سوختی، مراتب را به این شرکت اعلام کنند.

بهره مندی ۹۷۰ نفر از روستاییان و عشایر خراسان جنوبی از مهارت های فنی و حرفه ای/۲

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت:  مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از آغاز امسال به ۹۷۰ نفر از روستانشینان مرزی و عشایر خراسان جنوبی آموزش داده شده است.

 کامرانی فرد افزود: این افراد در مجموع ۲۱۴ هزار و۱۶۲ نفر ساعت آموزش دیده اند که دوره‌های مهارتی خیاطی، گیاهان دارویی، جاجیم بافی، صنایع غذایی، گوهر تراشی و قالیبافی جزو پر تکرار‌ترین دوره‌های اجرا شده بوده اند.

او افزود: مهارت آموزی در نقاط مختلف استان در حال اجراست و در مناطق روستایی و عشایری، زنان رکورد دار شرکت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.

مدال طلای المپیاد سلول‌های بنیادی کشور در دستان نخبه‌ای از زیرکوه/۲

محمد رضا مهدی پور، نخبه ای از شهرستان مرزی زیرکوه مدال طلای هشتمین دوره المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی کشور را از آن خود کرد.

مدال طلای المپیاد سلول‌های بنیادی کشور در دستان نخبه‌ای از زیرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از زیرکوه، محمدرضا مهدی پور، نخبه علمی این شهرستان پس از رقابت با حریفان خود در سطح کشور توانست مقام طلای هشتمین المپیاد علمی سلول های بنیادی و پزشکی ایران اسلامی را از آن خود کند.

 محمدرضا مهدی پور از فرزندان توانمند شهر آبیز زیرکوه است.

سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شاخه بروز از علم زیست شناسی است که در مباحث پزشکی و در برطرف کردن بافت ناقص و دچار آسیب دیده بدن کاربرد دارد.

پایان پیام/

قاچاقچی سوخت بیش از یک میلیارد جریمه شد/۴

متهم قاچاق سوخت در قائنات به پرداخت یک میلیارد و ۷۶ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

 

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان قائنات هنگام کنترل خودرو‌های عبوری از یک دستگاه خودروی تریلر ۱۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را در ۵۸ بشکه ۲۲۰ لیتری زیر بار گچ کشف و گزارش آن را به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان برای رسیدگی ارسال کردند.

او افزود: از آنجایی که طبق مقررات حاکم، خرید و فروش، حمل و نگهداری کالای یارانه‌ای تخلف است، لذا شعبه پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، او را به استناد بند پ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط سوخت‌های مکشوفه و وسایل ارتکاب تخلف به پرداخت یک میلیارد و ۷۶ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

پایان مسابقات والیبال بانوان در زیرکوه /۷

پایان مسابقات والیبال بانوان گرامیداشت هفته دولت شهرستان زیرکوه با قهرمانی تیم مدرسه والیبال ونوس

مسابقات والیبال بانوان گرامیداشت هفته دولت شهرستان زیرکوه با قهرمانی تیم مدرسه والیبال ونوس پایان یافت .

این دوره از مسابقات با شرکت چهار تیم به صورت دوره ای در سالن ورزشی هلال احمر و به مدت دو روز برگزار شد که در پایان تیم های مدرسه والیبال ونوس، هلال احمر و مدرسه والیبال ریحان مقام اول تا سوم را کسب کردند. ذر مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور اسحاقی نماینده مردم زیرکوه و قاینات در مجلس شورای اسلامی، علی آبادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و جمعی از مسئولین از تیم های مقام آور با اهدای حکم، تندیس و جوایز تقدیر به عمل آمد.

اعزام بانوان تیرانداز خراسان‌جنوبی به مسابقات کشوری/۷

۶ بانوی تیرانداز خراسان جنوبی به منظور شرکت در چهارمین دوره مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور به اصفهان اعزام شدند.

تیم تیراندازی دختران خراسان‌جنوبی در ماده‌های تفنگ و تپانچه به چهارمین دوره مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور به میزبانی استان اصفهان اعزام شدند.

زهرا دلیر، آرنیکا طحانی و کیمیا خزاعی در ماده تپانچه و سونیا جعفری، ستایش جهدی و پریا فرخی در ماده تفنگ اعضای تیم اعزامی خراسان جنوبی هستند.

مربی این تیم فاطمه زهرا سعادتی است و سرپرستی تیم را اکرم کیانی برعهده دارد.

 

 

 

انتصاب سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان جنوبی/۷

 

طی حکمی از سوی مازیار ناظمی رییس فدراسیون، مهدی خواجوی به عنوان سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی معرفی و منصوب شد.

خواجوی دانش آموخته دکتری حسابداری، ۸ سال سابقه دبیری هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی، دارای مدرک بین المللی آموزش مربیان در حوزه موتورسواری و اتومبیلرانی و بیش از ۱۵ سابقه مدیریت را در کارنامه دارد.

پیش از این سامان اکبرپور، رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی را عهده دار بود.

 

مسابقات دارت بانوان خراسان جنوبی برگزار شد/۷

 

مسابقات دارت انتخابی تیم بانوان خراسان جنوبی در خانه دارت باشگاه پایار شهرستان طبس برگزار  شد.

در پایان این دوره از مسابقات که ۸ بازیکن از شهرستان های بیرجند و طبس به صورت گروهی با یکدیگر به رقابت پرداختند مائده عطایی، سیده‌ملیحه قریشی‌زادگان، حانیه اباذری و آتنا بیگمی به ترتیب مقام های اول تا چهارم را کسب کردند و به عنوان بازیکنان تیم بزرگسالان استان انتخاب شدند.

مسابقات دارت قهرمانی کشور ۱۱ و ۱۲ مهرماه در استان سمنان برگزار خواهد شد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر زیرکوه خبر داد؛

تلاش ۵ ساعته برای نجات فرد گرفتار در ارتفاعات اردکول زیرکوه/۴

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان زیرکوه گفت: با تلاش پنج ساعته نجاتگران هلال احمر، فرد گرفتار در ارتفاعات کوه‌های روستای اردکول پیدا شد.

 

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ الله یار توسلی نیا بیان کرد: با دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن فردی ۴۳ ساله در کوه‌های روستای اردکول، بلافاصله موضوع در دستور کار ویژه قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: به دلیل صعب‌العبور بودن ارتفاعات این منطقه دو تیم امداد کوهستان شامل شش نفر نجاتگر کادر و داوطلب با استفاده از یک دستگاه آمبولانس و خودروی نجات برای عملیات امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند.

 

توسلی نیا افزود: بعد از پنج ساعت تلاش بی‌وقفه نجاتگران هلال احمر، فرد گرفتار در ارتفاعات کوه‌های روستای اردکول پیدا شد و در سلامت جسمانی به آغوش خانواده بازگشت.

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد؛

ارائه ۱۱۲ هزار خدمت درمانی هلال احمر خراسان جنوبی در اربعین/۳

ارائه ۱۱۲ هزار خدمت درمانی هلال احمر خراسان جنوبی در اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با تلاش کادر درمانی مستقر در کاظمین و سامرا، بیش از ۱۱۲ هزار نفر از خدمات مختلف ارائه شده بهره مند شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی کاوسی با اشاره به خدمات هلال احمر در ایام اربعین بیان کرد: امسال جمعیت هلال احمر کشور با بیش از ۸۰ پایگاه و درمانگاه و مرکز درمانی در ورودی مرزها و داخل عراق به زائران مراسم جهانی اربعین امدادرسانی و خدمات رسانی کرد.

وی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات مختلف بهداشتی، درمانی و امدادی ۱۶۲ پزشک، پرستار و امدادگر از خراسان جنوبی در قالب تیم های هلال احمر به عراق اعزام شدند، افزود: طی فعالیت دو درمانگاه در کاظمین و حضور دو پزشک و پرستار در سامرا، بیش از ۱۱۲ هزار نفر از خدمات ارائه شده بهره مند شدند.‌

کاوسی با اشاره به ابراز رضایت رئیس جمعیت هلال احمر، استاندار خراسان جنوبی و دیگر مسئولان و زائران از خدمات هلال احمر در عراق بیان کرد: امید است بتوانیم با بهره گیری از تجارب امسال، طی سال های آینده گام های بزرگ تری برای خدمت به زائران حسینی برداریم.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، نیروهای هلال احمر شامل پزشک، پرستار و نجاتگر اعزامی به کاظمین، روز گذشته به خراسان جنوبی بازگشتند.

 

اعزام۱۶۴دانش آموز خراسان جنوبی به مشهد مقدس،درقالب طرح روا /۳

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اعزام ۱۶۴دانش آموز پسر استان در آستانه شهادت  هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا  به مشهد مقدس، در طرح آموزشی «روا» خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش، در آیین اعزام این تعداد دانش آموز، به پایبوسی مرقد  منور حضرت شمس الشموس«ع» گفت:  دانش آموزان اعزامی در قالب ۴ دستگاه اتوبوس به صورت ۳ دستگاه از مرکز استان و یک دستگاه از دارالعباده طبس  راهی مشهد مقدس شدند .

وی، با اشاره به چهار روزه بودن این دوره  آموزشی، اظهارکرد: در طرح «روا» دانش آموزان، آموزش های لازم در خصوص مسایل اعتقادی و پاسخگویی به شبهات را فرا می گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که دانش آموزان شرکت کننده در این دوره آموزشی،  به صورت کنشگر در سطح مدارس استان  فعالیت خواهند داشت، عنوان کرد: پیش از این ۲۰۰دانش آموز دختر این آموزش ها را فراگرفته اند .

 

 

اضافه‌شدن یک میلیون و ۱۷۰ هکتار به عرصه‌های بیابانی خراسان‌جنوبی/ رپرتاژ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: براساس آخرین بازنگری کانون‌های فرسایش بادی یک میلیون و ۱۷۰ هزار هکتار به عرصه‌های بیابانی و مستعد فرسایش بادی استان اضافه شده است.

اضافه‌شدن یک میلیون و 170 هکتار به عرصه‌های بیابانی خراسان‌جنوبی

به گزارش فارس بیش از یک سوم وسعت ۱۵ میلیون هکتاری خراسان جنوبی را یعنی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن را عرصه های بیابانی به خود اختصاص داده است که از این وسعت ۵ میلیون و ۴۰۰ هکتاری عرصه های بیابانی حدود ۵ میلیون هکتار مناطق تحت فرسایش بادی است و باز بیش از دو میلیون ۱۰۰ هکتار این عرصه ها کانون های بحرانی فرسایس بادی ست.

با این پیش فرض پرسشی که به ذهن متبادر می شود آیا با وجود استمرار ۲۲ ساله قهر طبیعت شاهد افزایش عرصه های بیابانی در خراسان جنوبی بوده ایم؟

آن طور که علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: هر چهار سال یک بار آخرین  وضعیت کانون های فرسایش بادی در استان بازنگری می شود و براساس آمار بازنگری کانون های فرسایش بادی در سال ۹۵ خراسان جنوبی دارای ۲۸ کانون فرسایش بادی با مساحت یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۷۴۱ هکتار بود اما این آمار در سال ۹۹ به ۳۲ کانون فرسایش بادی به مساحت دو میلیون و ۱۱۲ هزار هکتار افزایش یافت.

وی با اشاره به افزوده شدن ۴ کانون فرسایش بادی جدید به استان ادامه داد: از ۱۵ میلیون هکتار مساحت خراسان جنوبی در سال ۹۵ سه میلیون و ۱۲۱ هزار هکتار آن تحت تاثیر فرسایش بادی بود که اکنون به چهار میلیون ۱۶۸ هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش یافته یعنی یک میلیون و ۱۷۰ هزار هکتار به عرصه های بیابانی و مستعد فرسایش بادی استان اضافه شده است.

به گفته وی با توجه به حجم و وسعت بسیار کانون های فرسایش بادی در خراسان جنوبی اکنون عملیات مقابله با بیابان زایی در کانون هایی با شدت زیاد و متوسط انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی افزود: کانون‌های بحرانی فرسایش بادی بسیار حساس بوده و هیچ گونه فعالیتی نمی‌توان از نظر زیرساختی و عمرانی روی آن انجام داد و فقط برای  احیاء و مراقبت آن باید اقدام کرد.

۳ شهرستان دارای بیشترین کانون بحران

نصرآبادی اضافه کرد: به شکل ویژه از نظر میزان گستردگی به ترتیب اولویت شهرستان طبس، نهبندان و زیرکوه ۳ شهرستانی است که بیشتر کانون‌های بحرانی فرسایش بادی استان را دارد.‌

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با توجه به شرایط استان در حوزه پدیده ریزگردها، کارگروه ملی گرد و غبار باید ورود پیدا کند، عنوان کرد: طرح مردمی کاشت نهال از سیاست‌های خوب دولت در زمینه افزایش سرانه فضای سبز است که حدود ۴ میلیون اصله نهال سهم استان است و با مشارکت دستگاه‌ها اجرایی کاشته خواهد شد.

نصرآبادی تصریح کرد: با این که قدامات خوبی در زمینه بیابان زدایی خراسان جنوبی  انجام شده است اما در زمینه پیشگیری و مقابله با گسترش این کانون‌ها باید همه ورود کنند.

نزدیک شدن عرصه بیابانی به زندگی مردم

وی با هشدار به این که عرصه های بیابانی روز به روز به محیط زندگی مردم در نقاطی چون بشرویه، سه قلعه، حاجی آباد زیرکوه، آفریز و چاهک موسویه قاینات، شهر طبس، نهبندان، چاهداشی و سهل آباد و… نزدیک می شود و زندگی مردم را در این نقاط تحت تاثیر قرار داده است تصریح کرد: در صدر عواملی که سبب بیابازایی در خراسان جنوبی شده می توان به پیامدهای ۲۲ ساله خشکسالی اشاره کرد که پیامد های ناشی از آن سبب شده تا روز به روز به وسعت و روند بیابازایی در استان افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله را هم باید در نظر داشت که با توجه به تغییر اقلیم روند خشکسالی ها نیز رو به توسعه و پیشرفت است طوری که بیشتر مراتع استان که در گذشته مورد استفاده برای دام ها بود در حال حاضر به بیابان تبدیل شده و هیچ استفاده ای از آن نمی شود بلکه منشاء ریزگردها در دیگر شهرستان هاست.

به نظر وی اگر شرایط به همین وضع ادامه یابد و بیابان زایی با سرعتی که در پیش گرفته افزایش پیدا کند در چند سال آینده شرایطی مانند اهواز و سیستان و بلوچستان در انتظار خراسان جنوبی هم خواهد بود.

خراسان جنوبی در صدر استان های غبار خیز

علی محمد طهماسبی بیرگانی، دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار ۱۳ اردیبهشت ماه امسال در وبینار«آینده‌پژوهشی برنامه‌های حفاظت و احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور» با بیان اینکه ۲۳ استان کشور دارای کانون گرد و غبار هستند، اظهارداشت: به ترتیب ۶ استان خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان و هرمزگان ۸۵ درصد غبارخیزی کشور را دارند.

به گفته وی خراسان جنوبی با ۶ میلیون هکتار غبارخیزی در صدر جدول مناطق گرد و غبار قرار دارد و بالاترین میزان غبارخیزی در این استان در مرز ایران و افغانستان در «یزدان‌آباد» است.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

توسعه زیرساخت های برق لازمه سرمایه گذاری /۳

استاندار خراسان جنوبی توسعه زیرساخت های برق را از مهمترین نیازها در حوزه سرمایه گذاری در استان عنوان کرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی وضعیت پیشرفت پست های برق استان گفت: مسئولان پیگیر اخذ مجوز احداث ۳ پست برق در شهرستان فردوس که دستور رئیس جمهور است، باشند.

او   افزود: پست ۱۳۲ کیلوولت دیهوک که از مطالبات بیش از دو دهه گذشته مردم منطقه بود، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد و در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

قناعت با بیان اینکه با اجرای این پست ، نیاز منطقه نای بند هم مرتفع می شود، گفت: برق منطقه نای بند طبس توسط موتور دیزل تأمین می شود و ارتقاء آن مطالبه دیرینه مردم است و خوشبختانه با اجرای پست ۱۳۲ کیلوولت، این نیاز منطقه مرتفع می شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: پایداری شبکه ، رفع دغدغه مردم و ماندگاری جمعیت از مهمترین پیامدهای اجرای این پست است .

او به مطالبه مردم فردوس مبنی بر اجرای پست ۴۰۰ کیلو ولت برای کمک به توسعه صنایع شهرستان اشاره کرد و گفت: این مطالبه مردم، دستور ویژه رئیس جمهور را به همراه داشته است که برای پاسخ به این مطالبه و با نظر مثبت کار برای بررسی نیازهای شهرستان و اعمال نظرات کارشناسی به مشاور سپرده می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان هم در این جلسه گفت: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی موضوع تقویت و تأمین زیرساخت برق شهرستان فردوس مطرح شد که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و فرآیند پیش‌ بینی نیازهای تقویت شبکه برق شهرستان تدوین شد.

محمودی با بیان اینکه تأمین برق شهرک صنعتی فردوس را در برنامه کوتاه مدت قرار داده بودیم، افزود: اجرای پست ۱۳۲ کیلو ولت و خط آن از چند سال پیش شروع شده که بنا به مصوبه این جلسه، جدی‌تر پیگیری می شود.

او گفت: پست دیگری در منطقه کجه چهنو و در حوزه معادن شهرستان فردوس در دستور کار است که اجرای آن را با کمک ایمیدرو دنبال می کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان بیان کرد: در حوزه مشترکان بزرگ با درخواست ۱۵۰ مگاوات نیز قرار شد، درخواست‌ها به ما ارسال شود تا پیگیری‌ ها و مطالعات لازم صورت گیرد و براساس اطلاعات مشاور نسبت به ساخت پست ۴۰۰ کیلو ولت اقدام کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی در زمینه برق‌ رسانی انجام شده‌، عنوان کرد: هفته دولت امسال در بخش دیهوک شهرستان طبس ۷۰ کیلومتر خط انتقال به همراه پست ۱۳۲ کیلو ولت با هزینه ۱۱۰ میلیارد تومان را افتتاح کردیم.

او افزود: پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان از نیازهای اساسی منطقه در گذشته بود که عملیات اجرایی این طرح مهم برق رسانی در دولت سیزدهم شروع شده و حداقل تا یک سال و نیم آینده به بهره‌ برداری می‌رسد که زیرساخت بسیار مهم و ارزشمندی برای خراسان جنوبی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به اینکه ساخت پست ۱۳۲ کیلو ولت شهرک صنعتی خوسف هم در دستور کار است و مراحل انتخاب پیمانکار آن انجام شده‌، گفت: تقویت پست ۱۳۲ کیو ولت نهبندان در راستای تأمین برق صنایع منطقه در دستور کار قرار دارد و پست منطقه شاهکوه تا قبل از دهه فجر با همکاری ایمیدور به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودی تصریح کرد: این اقدامات که در دولت سیزدهم برای توسعه و تقویت زیرساخت صنعت برق خراسان جنوبی انجام شده، ظرفیت ارزشمندی است که نقش مؤثری در توسعه پایدار و اشتغال استان دارد.

 

 

 

رفع تصرفات غیرقانونی در ۵ روستای خراسان جنوبی/۲-۳

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از رفع تصرفات غیرقانونی اراضی در ۵ روستای استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تنها با بیان اینکه زمین‌هایی که از منابع طبیعی و راه و شهرسازی به بنیاد مسکن تحویل می‌شود، گا‌هاً دچار تصرفات غیرقانونی و بدون مجوز است، گفت: در این رابطه بنیاد مسکن اقدام به رفع تصرف و تعیین تکلیف این اراضی کرده است.

او افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای اسفند پارسال تاکنون با دستور دادستان مرکز استان و با احکام قضایی نسبت به رفع تصرف و تعیین تکلیف ۲۱۴ قطعه زمین در ۵ روستا اقدام کرده است.

به گفته تنها در روستای تخته جان شهرستان درمیان یک قطعه زمین به مساحت ۱۵ هزار و ۲۷۳ مترمربع، چهکند بیرجند ۷ قطعه زمین به مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع، گرماب قاین ۲۸ قطعه به مساحت ۳ هزار و ۲۵۰ مترمربع، دستگرد بیرجند ۲۰ قطعه زمین به مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۷ مترمربع و عرب آباد طبس ۱۵۹ قطعه به مساحت ۸۹ هزار و ۴۱۲ مترمربع از اراضی رفع تصرف و تعیین تکلیف شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: این زمین‌ها در کاربری‌های مختلف برای طرح توسعه روستایی در قالب طرح‌های هادی روستایی، مسکن روستایی، فرهنگی و ورزشی استفاده می‌شود.

 

 

 

۶۳۴ بانوی صنعتگر خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه اجتماعی / ۲-۳

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: ۶۳۴ بانوی فعال در حوزه صنایع دستی استان با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش این صندوق هستند.

اسدی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرحی تحت عنوان خوشه‌های صنایع دستی در تیر سال ۹۹، حدود ۳ هزار نفر از بانوان فعال در حوزه صنایع دستی استان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند که هم اکنون بیمه ۶۳۴ نفر فعال است.

او افزود: در یک سال اول حق بیمه از سوی دولت پرداخت شد و امسال حق بیمه این بیمه شدگان به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در سال رسیده است.

اسدی با اشاره به اینکه ۲ برابر این حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند، اظهار کرد: بیمه شدگان در این طرح در سطح ۶ بیمه شدگان این صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: بازنشستگی، از کارافتادگی، پرداخت مستمری به بازماندگان و انتقال سابقه به سایر صندوق‌ها (تأمین اجتماعی) از جمله مزایای عضویت در این گروه بیمه‌ای است.

او تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۶۶ از بیمه شدگان حق بیمه خود را پرداخت نمی‌کنند که بیمه آن‌ها قطع شده و می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق، نسبت به فعالسازی دوباره بیمه و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

 

 

 

سفری به شوق دیدار با رهبر انقلاب/۵-۷

 

سفری به شوق دیدار با رهبر انقلاب + فیلم

 مردم دیار علم و ایمان بعد از سال‌ها چشم انتظاری امروز شوق دیدار با رهبرشان را دارند و فردا وعده دیدار در حسینیه امام خمینی (ره) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیدار با رهبر معظم انقلاب از آرزوهای دیرینه‌ قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی است که همواره آن را درخواست کرده‌اند و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از چند سال‌ قبل این درخواست مردمی را به دفتر رهبری منتقل کرد که اکنون محقق شده است.

در این مسیر رابطه مردم و ولی امر مسلمین دوطرفه است و همانطور که مردم علاقه و ارادت نشان می‌دهند، رهبر معظم انقلاب اسلامی هم نگاه خاص و محبت آمیز دارند.

ایشان ۱۴ آبان ۱۳۹۷ در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ شهدای استان خراسان جنوبی فرمودند: «بنده با بیرجند و آن استان مؤمن‌خیز و عالِم‌خیز از قدیم آشنا هستم؛ استان خراسان جنوبی این‌جور بوده؛ هم مردم مؤمنی در آن استان بوده‌اند – چه در خود بیرجند، چه در قاین و چه در بقیه‌ شهرهای استان – هم علمای برجسته‌ای و بزرگی در این استان بوده‌اند».

شهریور ماه یادآور خاطره ماندگار دیگری هم است؛ وقتی سال ۱۳۴۷ زلزله‌ای در خراسان روی داد که در ۲ روز منطقه دشت بیاض، کاخک و فردوس را ویران کرد، حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای در فردوس برای خدمت رسانی به زلزله زدگان به عنوان الگوی عملی از حرکت جهادی و مردمی، اولین اردوی جهادی در ایران نام گرفته است.

و شهریور ۱۴۰۲ قرار است هزار و ۳۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی به همراه جمعی از مردم استان سیستان و بلوچستان روز دوشنبه ۲۰ شهریور با رهبر معظم انقلاب دیدار کنند.

بنابر اعلام مسئولان استان براساس سهمیه‌ای که به خراسان جنوبی تعلق گرفت، از همه اقشار در این سفر معنوی حضور دارند و به نمایندگی از جمعیت ۸۰۰ هزار نفری استان با مقتدای خود دیدار می‌کنند.

برخی کاربران اهل خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در آستانه دیدار رهبر انقلاب با مردم دو استان شرقی کشور در فضای مجازی به استقبال این موضوع رفتند و به‌ همین‌دلیل هشتگ #شوق_دیدار در بین هشتگ‌های برتر فضای مجازی قرار گرفته است.

شهریور و تداعی سفرهای تاریخی

شهریور همواره برای مردم خراسان جنوبی تداعی کننده خاطرات زیبا و ماندگار از سفر رهبر معظم انقلاب به این خطه است که برکات زیادی برای مردم به همراه داشت.

حضور آیت‌الله خامنه‌ای بعد از زلزله سال ۱۳۴۷ که آن موقع ۲۹ سال داشتند و در مشهد ساکن بودند موجب آغاز حرکت جهادی و مردمی در روند خدمت رسانی به مردم شد.

سفری به شوق دیدار با رهبر انقلاب + فیلم

ایشان به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه‌مند پس از اطلاع از وقوع زلزله فردوس با همراهی جمعی از طلاب به این شهرستان آمدند و ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند که اقدامات مهمی را در خدمت رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس سامان داد.

رهبر معظم انقلاب همچنین ششم شهریور سال ۱۳۷۸ در سفری به جنوب خراسان بزرگ چشم مردم این منطقه به ویژه شهرهای بیرجند و نهبندان را روشن کردند و استقبال بی‌نظیری از ولی امر مسلمین به نمایش گذاشته شد که شکوه آن همچنان در قاب عکس‌ها ماندگار است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای روز بعد یعنی هفتم شهریور سال ۱۳۷۸ به شهرستان مرزی نهبندان در مجاورت کشور افغانستان رفتند و با مردم خونگرم این شهرستان نیز دیدار کردند. هفتم شهریور به عنوان روز نهبندان نامگذاری شده است و هر سال گرامی داشته می‌شود.

ایشان در بخشی از سخنان خود در آن اجتماع باشکوه مردمی گفتند: با سفرم به شهرستان محروم نهبندان می‌خواهم توجه مسئولان سطوح مختلف دولتی و استانی را به طور کامل به این منطقه و مناطقی از این قبیل جلب کنم و از آنها انتظار دارم که اهتمام خود را بر روی نقاط دورافتاده که غالبا محرومیت‌های زیادی را از دوران‌های قبل تحمل کردند، متمرکز کنند.

سفری به شوق دیدار با رهبر انقلاب + فیلم

مقام معظم رهبری در اجتماع باشکوه مردم شهرستان بیرجند هم با اشاره به نقش قابل توجه مردم این خطه از کشورمان در مبارزات اسلامی ملت ایران، وجود استعدادهای فراوان انسانی و طبیعی را در منطقه جنوب خراسان خاطرنشان کردند و ضرورت احیای این استعدادها را به عنوان یک دستور اسلامی، مورد تاکید قرار دادند.

از آن زمان به بعد یکی از آرزوهای دیرینه و درخواست‌های مکرر مردم خراسان جنوبی دیدار مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که همواره با نماینده ایشان در استان مطرح شده است.

از جمله چند سال قبل یکی از دانشجویان این خواسته را با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در میان گذاشت و اطمینان گرفت که پیگیری‌ها برای تحقق خواسته مردم استان انجام می‌شود.

بالاخره در گرماگرم سفر رئیس جمهور و دیدارهای تازه شده و خبرهای خوب مربوط به پیگیری‌هایی که در این سفر یک روزه رقم خورد، شنیدن خبر خوش دیدار با مقام معظم رهبری شور و شعف دیگری در بین مردم ایجاد کرد.

استاندار خراسان جنوبی یک روز بعد از سفر رئیس جمهور گفت: جمعی از مردم این استان به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌روند.

جواد قناعت افزود: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در سال های قبل پیگیر دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری بوده‌اند و دفتر معظم له پیگیری‌های صورت گرفته را اجابت کردند.

سرانجام امروز هزار و ۳۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی برای دیدار با مقام معظم رهبری عازم تهران شدند.

مراسم بدرقه کاروان شهرستان بیرجند روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان در حسینیه جماران برگزار شد و کاروان‌های ۱۰ شهرستان‌ دیگر استان نیز همزمان راهی تهران شدند.

 

 

 

 

 

۱۱ مخزن ذخیره آب شهری خراسان جنوبی در دست ساخت است/۳-۲

۱۱ مخزن ذخیره آب شهری خراسان جنوبی در دست ساخت است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۱ باب مخزن ذخیره آب شهری به حجم ۲۶ هزار متر مکعب در این استان در دست ساخت است.

مهدی دوستی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش ظرفیت مخازن یکی از اقدامات اساسی بعد از افزایش ظرفیت تولید برای تامین آب پایدار مناطق شهری و روستایی است که در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی گفت: همچنین تعداد ۹۹ باب مخزن ذخیره آب شرب روستایی به حجم ۱۹ هزار و ۴۳۰ متر مکعب در دست ساخت است و در مجموع بیش از ۴۵ هزار متر مکعب به حجم مخازن ذخیره آب استان با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر این پروژه‌ها در دست اجراست و تلاش داریم با تکمیل آنها در اسرع وقت حجم مخازن ذخیره آب شرب استان را در راستای رفاه مردم افزایش دهیم.

وی همچنین با اشاره به واگذاری انشعاب آب و فاضلاب از ابتدای امسال گفت: هزار و ۸۰۴ انشعاب آب در مناطق روستایی و ۲ هزار ۳۰۵ انشعاب آب در مناطق شهری استان واگذار شده‌ است.

دوستی بیان کرد: در این مدت هزار و ۸۳۶ انشعاب فاضلاب در مناطق شهری و ۱۵ انشعاب در مناطق روستایی واگذار شد.

وی به همکاری بنیاد ابراهیمی در اجرای پروژه‌های اصلاح شبکه‌های آبرسانی روستایی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه ۶۱ پروژه اصلاح شبکه‌های آب روستایی بین شرکت آب و فاضلاب استان و بنیاد خیریه ابراهیمی به امضا رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: براساس این تفاهم‌نامه قرار است بنیاد ابراهیمی مبلغ ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در پروژه‌های اصلاح شبکه‌های آب روستایی استان مشارکت کند.

 

 

 

کاروان خراسان جنوبی برای دیدار با رهبر انقلاب عازم تهران شد/۲-۳

 هزار و ۳۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی برای دیدار با مقام معظم رهبری عازم تهران شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مراسم بدرقه کاروان شهرستان بیرجند روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان در حسینیه جماران برگزار شد و کاروان‌های ۱۰ شهرستان‌ دیگر استان نیز همزمان راهی تهران شدند.

فرماندار بیرجند در حاشیه این مراسم گفت: براساس سهمیه‌ای که به استان خراسان جنوبی تعلق گرفت، هزار و ۳۰۰ نفر از مردم خراسان جنوبی توفیق دیدار با مقام معظم رهبری را پیدا کردند و سعی شد از همه اقشار در این سفر حضور داشته باشند.

کاروان خراسان جنوبی برای دیدار با رهبر انقلاب عازم تهران شد

علی فاضلی‌فرد افزود: این تعداد در قالب ۳۵ دستگاه اتوبوس از امروز عازم می‌شوند و برخی شهرستان‌ها که مسیرشان دورتر است، زودتر از ما عازم شدند و در مسیر هستند.

وی گفت: به منظور مدیریت واحد سفر برنامه‌ریزی شده که همه افراد از شهرستان‌های استان از مسیر شهرستان‌های خوسف و طبس به تهران حرکت کنند که پشتیبانی خوبی از مسافران انجام شود و مباحث ایمنی و امنیتی هم لحاظ شده است.

فرماندار بیرجند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی این کاروان مردمی امشب در خور و بیابانک برای نماز و شام توقف دارد و سپس مسافران به سفر خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: نماز صبح فردا در مرقد امام راحل اقامه می‌شود و مردم استان برای دیدار با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) مستقر خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی شانزدهم شهریور اعلام کرد که جمعی از مردم این استان روز دوشنبه بیستم شهریور با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

 

 

 

 

پرداخت ۳۴۳ میلیارد تومان تسهیلات مردمی‌سازی در خراسان جنوبی/۲-۳

 

پرداخت 343 میلیارد تومان تسهیلات مردمی‌سازی در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از پرداخت ۳۴۳ میلیارد تومان تسهیلات مردمی‌سازی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد اشرفی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: در سال‌های گذشته بالغ بر ۳۴۳ میلیارد تومان تسهیلات در قالب مردمی‌سازی در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه ۷۰ پرونده مربوط به جهاد کشاورزی و صمت مطرح شد افزود: یکی از مواردی که در این جلسه در زمینه آن تصمیم‌گیری شد، در زمینه امهال تسهیلات دامدار کارت و تسهیلات مردمی بود که شامل همه بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌شود که از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سال‌های گذشته از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند، درخواست امهال این تسهیلات را دارند.

وی تصریح کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد که سرمایه ثابت تولیدکنندگان بخش کشاورزی در مرحله اول به مدت ۳۶ ماه به عنوان سرمایه در گردش برای یک دوره با حداکثر سقف ۱۲ ماه این تسهیلات امهال شود

اشرفی گفت: بحث ساماندهی مرغداری‌های غیرمجاز توسط سازمان جهاد کشاورزی استان نیز مطرح شد که برای اخذ پروانه، فرایند قانونی آنها در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: تصمیم‌های هم در این جلسه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی حوزه صمت در زمینه مشکلات مربوط به تامین اجتماعی و بانکی گرفته شد.

 

 

 

 

 

 

 

دستگیری سارق طلا و کشف ۷ فقره سرقت در”بیرجند”/۴

 

جانشین انتظامی”بیرجند” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان یک سارق طلاجات و ۳ نفر مالخر را دستگیر و ۷ فقره سرقت را کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسین تقی زاده” اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت طلا در سطح شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران”کلانتری ۱۲″ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان بیرجند بیان داشت: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شد اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۷ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ تقی زاده با اشاره به این که در بازجوئی های تخصصی و پلیسی از سارق دستگیر شده، ۳ نفر مالخر شناسایی و دستگیر شدند؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

دستگیری ۴ خرده فروش موادمخدر در”بشرویه”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”بشرویه” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ۴ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”نصرالله طاهری ” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان”بشرویه” به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با مصرف کنند گان و توزیع کنند گان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌ خیز را اجرایی کردند.

وی بیان داشت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی مناطق آلوده و جرم خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل های شناسایی شده را بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه افزود: مأموران در این عملیات پاتوق های شناسایی شده را بازرسی کردند و مقادیری مواد مخدر و ۴ نفر خرده فروش را دستگیر کردند.

 

 

 

دختر بچه گمشده به آغوش خانواده بازگشت

 

رئیس پلیس راه استان از پیدایش دختر بچه توسط پلیس خبر داد و گفت: با تلاش مأموران فرزند گمشده به آغوش خانواده اش بازگشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”علیرضا رضایی” در تشریح این خبر اظهار داشت: دختر بچه ای در حالت گریان به ماموران پلیس راه مستقر در مجتمع رفاهی امام رضا (ع) بخش”دیهوک” مراجعه و اعلام داشت از خانواده اش جدا شده و آنان را گم کرده است.

وی افزود: مأموران ابتدا دختر بچه را که خیلی نگران و مضطرب بود به آرامش دعوت کرده و پس از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی مشخص شد این کودک در حوالی پارک از خانواده اش جدا شده و سرگردان بوده که در نهایت به ماموارن پلیس راه مراجعه کرده است.

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران پلیس راه پس از پیگیری و تلاش بی وقفه، خانواده این کودک را داخل پارک رویت کردند و دختر بچه صحیح و سالم به آغوش خانواده اش بازگردانده شد.

سرهنگ رضایی به والدین توصیه کرد: هنگامی که با کودکان خردسال خود در محیط خارج از منزل و اماکن شلوغ به سر می برند هرگز از آن ها غفلت نکرده و همچنین به کودک خود آموزش دهند در این گونه مواقع حتما از پلیس کمک بخواهند.

 

 

 

 

 

کشف ۴هزار لیتر سوخت قاچاق در”فردوس”/۴

 

جانشین فرماندهی انتظامی”فردوس” گفت: مأموران پلیس، ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بلوکیان” اظهار داشت: ماموران کلانتری”۱۵ اسلامیه” شهرستان فردوس در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی را کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان فردوس افزود: مأموران در این خصوص یک دستگاه خودرو را توقیف و یک نفر متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

پروژه نهضت ملی مسکن سرایان آماده واگذاری امتیاز آب/۲

 

فرماندار سرایان از واگذاری امتیاز آب برای پروژه ۱۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سرایان خبر داد.
دکتر “سید یاسر رضوی” ضمن بازدید از پروژه ۱۵ هکتاری و ۲۵ هکتاری نهضت جهش مسکن سرایان، از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در این پروژه ها قرار گرفت.
در این بازدید که روسای ادارات ذیربط  حضور داشتند، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی و برق رسانی به این پروژه ارائه کردند.
فرماندار سرایان از روند تیرگذاری برق و آبرسانی به پروژه ۱۵ هکتاری ابراز رضایت کرد و افزود: متقاضیان می توانند جهت دریافت امتیاز آب از طریق اداره آبفای شهرستان اقدام کنند.

 

 

 

 

 

در دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی با فرماندار نهبندان عنوان شد

برنامه های کانون برای پیشگیری از  آسیب‌های اجتماعی/۲

دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی با فرماندار نهبندان

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در جریان بازدید از مراکز کانون در نهبندان با «ابولفضل ایروانی»فرماندار این شهرستان نیز دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دیدار که در محل فرمانداری شهرستان نهبندان انجام شد طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان گزارشی از مهمترین برنامه‌های کانون در این شهرستان ارایه کرد و گفت: جذب و پایدار سازی اعضا، خانواده محور بودن فعالیت‌ها و تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد روحیه شادی و نشاط در کودکان و نوجوانان از مهمترین اهداف برنامه‌های کانون است.

وی به اجرای پویش ملی کتاب‎خوانی و معرفی کتاب‌هایی با موضوعات عاشورایی در ایام محرم و سفر و به ویژه اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: تبیین اهداف مهم قیام عاشوار برای کودکان ونو جوانان و ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان ونوجوانان با همراهی خانواده ها از مهترین اهداف این پویش و سایر فعالیت‌های کتاب محور کانون است.

در این دیدار ایروانی فرماندار این شهرستان نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های کانون، اجرای برنامه‌های کانون در مراکز ثابت و همچنین حضور کتاب‌خانه سیار در مناطق محروم و اجرای برنامه پیک امید را در جهت فرهنگ سازی، کاهش و پیشگیری از  آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و خواستار استمرار این فعالیت‌ها شد.

گفتنی است؛ رفع مشکل نیروی انسانی مرکز و گسترش دامنه فعالیت‌های کانون در مناطق کم برخوردار و مرزی این شهرستان و برنامه‌های عمرانی کانون از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

برگزاری دوره‌های آموزش گردشگری برای استقبال از فصل گردشگری خراسان جنوبی/۲-۳

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: با شروع دوره‌های کوتاه مدت آموزش گردشگری به استقبال فصل گردشگری خراسان جنوبی می‌رویم.
به‌گزارش امروز خراسان جنوبی، مرتضی عربی افزود: برای فعالیت‌های حرفه‌ای در این حوزه باید عناصر اصلی آن را مانند کیفیت و قابل رقابت بودن در نظر گرفت که این کار در سطح حرفه‌ای با آموزش‌های اصولی و درست امکان پذیر است و با توجه به در پیش بودن فصل گردشگری استان و لزوم بالا بردن کیفیت خدمات گردشگری، از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت انجام شد.
عربی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی کوتاه مدت شامل مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، راهنمایان فرهنگی و تاریخی، بلدهای محلی است و با وجود دو موسسه تخصصی آموزش گردشگری در استان (علوم خیام و عمران شریف) نیاز استان به برگزاری کارگاه‌های تخصصی حوزه گردشگری مرتفع می‌شود.
او گفت: با توجه به نیاز شهرستان‌های طبس و فردوس که بیشترین حجم تردد مسافران و گردشگران را در استان دارند این دوره‌ها بصورت ویژه در این شهرستان‌ها طراحی و اجرا می‌شوند.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع خراسان جنوبی افزود: از هفته جاری دوره آموزشی راهنمایان ایرانگردی-جهانگردی (فرهنگی – تاریخی) در شهرستان طبس آغاز شده است و علاقه مندان به حضور در این دوره فرصت دارند تا پایان هفته جاری نیز نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
عربی گفت: این دوره‌های آموزشی در مرکز استان نیز به زودی و با تکمیل ظرفیت آغاز خواهند شد .

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*