گفته می شود

گفته می شود محمدرضا رضائی کوچی با اشاره به میزان اجرای قانون جهش تولید مسکن، عنوان کرده متاسفانه بانک‌‎ها در حوزه اجرای قانون جهش تولیدمسکن، همکاری مناسبی نداشته و از تمامی منابعی بانکی پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، تنها ۱۸ درصد پرداخت کردند که نشان دهنده عدم انگیزه کافی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است. این امر موجب شده تنها حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال پایان کار دریافت کنند که این تعداد با برنامه‌ها و هدف گذاری‌ها فاصله بسیار زیادی دارد. وی اضافه کرد: از طرفی متقاضیانی که برای عقد قرارداد به بانک‌ها مراجعه می‌کند با بازپرداخت اقساط حدود ۸ میلیون تومانی مواجه می‌شوند؛ پرداخت این رقم برای اقشار کم درآمد جامعه با حقوق حدود ۱۰ میلیون تومان بسیار دشوار است. لذا باید تلاش کنیم با کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۲۳ درصد پرداختی بانک‌ها به کمتر از ۵ درصد به خانه دار شدن مردم کمک کنیم. رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پیشنهاد یکی از مسئولان در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مبنی بر ساخت خانه‌های ۳۰ الی ۴۰ متری، عنوان کرد: این پیشنهاد موجب تاسف است، خانواده‌ای با یک فرزند چگونه می‌توانند در خانه‌های با متراژ پایین زندگی کنند؟ این ایده نامناسب موجب نگرانی اعضای کمیسیون عمران شد

 

 

 

گفته می شود درحالی اوایل امسال قیمت یک واحد مسکن مهر در شهر پردیس به مرز ۴ میلیارد تومان رسیده بود که قیمت پیشنهادی همین واحد در زمان حاضر کمتر از ۳ میلیارد تومان است.

 

 

 

گفته می شود حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه گفته یکی از اهداف اصلی که ریاست قوه قضاییه نیز همواره بر آن تاکید دارد، جذب سرمایه‌گذاران ایرانی در خارج از کشور است. شخصا به عنوان معاون اول قوه قضائیه به برخی از ایرانیانی که هیچ مشکلی ندارند اما از آمدن به کشور ترس دارند، تضمین دادم که بیایید و در فرودگاه هیچ اتفاقی برای شما نمی‌افتد؛ حتی اگر پرونده داشته باشید.

 

 

 

گفته می شود حاجی‌وند مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص تخصیص سهام عدالت به جاماندگان اظهار کرده هم اکنون هیچگونه ثبت نام جدیدی برای سهام عدالت وجود ندارد. تاکنون فقط صحبت‌هایی برای تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سهام عدالت ندارند، صورت گرفته است.

 

 

گفته می شود ایلان ماسک مشتاق است که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به هند ببرد اما ثروتمندترین مرد جهان، با مقاومت شدید موکش آمبانی روبروست که ثروتمندترین مرد آسیا بوده و غول مخابراتی هندی ریلانس جیو را اداره می‌کند. ایلان ماسک پس از دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند در آمریکا، گفت: مایل است استارلینک را در هند راه اندازی کند که می‌تواند در روستاهای دورافتاده که اینترنت ندارند یا فاقد خدمات اینترنت پرسرعت هستند، فوق العاده مفید باشد.

 

 

 

 

گفته می شود احمد وحیدی درباره تصمیم نمایندگان مجلس برای برگزاری انتخابات تناسبی در تهران، اظهار کرده ما تابع قانون هستیم ولی این طرح هنوز به قانون تبدیل نشده است. اگر طرح نمایندگان به قانون تبدیل شد، از آن تبعیت می‌کنیم. وی درباره مخالفت خود با این طرح در جلسه هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نه مخالفت نبود بلکه بابت شیوه اجرایی و شفاف‌تر شدن این طرح بود تا در اجرا دچار مشکل نشویم. ما در شیوه اجرا صحبت داشتیم ولی اینکه در چارچوب اسناد بالادستی است یا نه ورود نکردیم. برای ما مهم است که در اجرا، مشکل نداشته باشیم.

 

 

گفته می شود معاون پارلمانی رئیس جمهور گفته نمایندگان تشخیص دادند که فلان وزیر باید استیضاح شود، حتی بدون داشتن یک کارت هم امکان استیضاح دارند ولی ممکن است ۱۰کارت زرد بدهند ولی به استیضاح نرسد.

 

 

گفته می شود فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه غرب دیگر نمیخواهد خود را خرج مزدوران ضدانقلاب کند، گفته کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد و حفظ جایگاه خود در سیاست خارجی ایران هستند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*