اخبار خراسان جنوبی/

 معاون استاندار خراسان جنوبی؛

آموزش و مهارت آموزی باید منجر به ایجاد شغل شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای باید برنامه ریزی مهارتی برای نوجوانان داشته باشد تا منجر به صدور گواهینامه و ایجاد شغل شود.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای انحراف جوانان، گفت: دشمن، جنگ نرم در حوزه‌های مختلف را برنامه ریزی کرده تا با ایجاد شک و تردید مبانی فکری و اعتقادی را از طریق ابزاری که در دست دارند، هدف گیرند.

اوبا اشاره به اینکه نقش دشمن در جنگ نرم علیه جوانان و نوجوانان پر رنگ است، افزود: استحاله فکری نوجوانان و سوق دان آن‌ها به سمت پوچ گرایی، غرب گرایی و هویت زدایی از برنامه‌های دشمن بوده تا نوجوانان و جوانان به سمت خود کشی جهت دهی شوند.

طالبی با بیان اینکه اگر ذهن جوان ما توسط دشمن مدیریت شود آسیب‌های زیادی را به دنبال خواهد شد، اظهار کرد: دشمن در بسیاری از حوزه‌ها ما را تحریم کرده، اما اینترنت و فضای مجازی را روز به روز را تقویت می‌کند چراکه نهایت استفاده را از آن می‌برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی یکی از ابزار‌های دشمن را ترویج و توزیع مواد مخدر عنوان کرد و گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ما همانند بزه کاری‌ها، زباله گردی و تکدی گری ریشه در مواد مخدر دارد.

او بیان کرد: یکی دیگر از ابزار دشمن برای به دست گرفتن ذهن جوانان، ابزار هنری و موسیقی‌های نامشروع است.

طالبی با اشاره به اهمیت برنامه‌های اوقات فراغت برای جوانان بیان کرد: دبیرخانه اوقات فراغت را در اداره کل ورزش و نوجوانان قرار دادیم و سامانه‌ای را پیش بینی کردیم تا مردم از برنامه همه دستگاه‌ها اطلاع داشته باشند و کلاس‌ها را انتخاب و ثبت نام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خواستار پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه‌ها شد و گفت: گاه دستگاه‌ها در برنامه‌های تابستانی موازی کاری دارند بنابراین خواستاریم برای همپوشانی برنامه‌ها، امام جماعت مساجد جلساتی را با کانون‌های فرهنگی و هیئت امنا داشته باشند.

او با بیان اینکه در تابستان، فصل تعطیلات دانش آموزان باید غنی سازی اوقات فراغت را داشته باشیم تا این قشر، از ابزار‌های مخرب کمتر استفاده کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های ابلاغی سالانه را اجرا می‌کردند، اما امسال برنامه‌ها باید متفاوت از برنامه ابلاغی سال‌های گذشته باشد.

طالبی با اشاره به گنجاندن مقوله عفاف و حجاب در برنامه‌های اوقات فراغت بیان کرد: همچنین بر اساس مصوبه، اداره کل فنی و حرفه‌ای باید برنامه ریزی مهارتی را داشته باشد و در موضوعات مختلف مهارت آموزی را برای نوجوان برنامه ریزی کند، تا منجر به صدور گواهینامه و ایجاد شغل شود.

 

 

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:
مرکز فعال انتخاب همسر در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود
قطبی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ مرکز فعال انتخاب همسر در سطح کشور راه‌اندازی شده است، گفت: در خراسان جنوبی هم مرکز فعال انتخاب همسر در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محسن قطبی- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی– امروز (۳۰ خرداد) در نشست خبری با گرامیداشت هفته ازدواج اظهار کرد: اقتصاد بحث اول در حوزه اردواج و تشکیل خانواده نیست و موضوع اصلی گره‌های ذهنی است که در بین جوانان وجود دارد و در بین خانواده‌ها هم اشاعه پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه حدود ۲ تا ۳ هزار جوان کارمند مجرد در استان داریم، افزود: نگاه مثبت نسبت به ازدواج به دلیل عدم فرهنگ‌سازی صحیح ندارند و اینکه خوراک خود را از فضای مجازی می‌گیرند که در دست دشمن است یا گزینه مناسب با شرایط خود را پیدا نکردند.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: جشنواره مطلع مهر با حضور ۲۰۰ کارمند مجرد ادارات برگزار شد و تعدادی از اساتید و مشاوران مجرب، آموزش‌های لازم را در مورد اهمیت تشکیل خانواده و فرزندآوری در کارگاه مربوطه ارائه کردند.

 

وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گری ازدواج را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: روز به روز شرایط اشتغال در استان به وجود می‌آید و فرهنگ‌سازی نیازمند همت دستگاه‌های متولی به ویژه رسانه‌ها است.

 

قطبی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ازدواج آسان با رویکرد آگاهانه، به‌موقع، آسان و پایدار در دستور کار است، گفت: امسال جشن‌های وصال در تمام شهرستان‌ها و حتی برخی شهرها با تجلیل از ۱۹ نفر از فعالین و خادمین حوزه ازدواج، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی فعال در حوزه ازدواج و زوجین دارای برجستگی‌های خاص برگزار می‌شود.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه چهل و یکمین جلسه شورای عالی جوانان کشور مبنی بر برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی و آموزشی دولتی در سراسر کشور گفت: براساس این مصوبه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی خود از قبیل سالن‌های مراکز فرهنگی، هنری، فرهنگسراها، تالارها و … را جهت برگزاری جشن ازدواج زوجین به کمیته سامان ازدواج شهرستان‌ها معرفی کنند.

 

وی بیان کرد: تاکنون ۷۰ دستگاه احصاء و مجدد بازنگری و بررسی می‌شود که مکان مناسبی برای برگزاری ازدواج جوانان باشد و با رفع نواقض در پرتال فرمانداری‌ها برای ازدواج جوانان معرفی می‌شود.

 

قطبی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ مرکز فعال انتخاب همسر در سطح کشور راه‌اندازی شده است، افزود: در خراسان جنوبی هم مرکز فعال انتخاب همسر در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

 

 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:
۱۸ درصد متقاضیان در خراسان جنوبی موفق به دریافت وام ازدواج شدند
قناد با بیان اینکه در دو ماهه ابتدای امسال چهار هزار و ۴۱۴ نفر در استان متقاضی دریافت وام ازدواج بودند، گفت: تاکنون ۱۸ درصد متقاضیان توانستند تسهیلات ازدواج را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی قناد- معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی– امروز (۳۰ خرداد) در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج اظهار کرد: ستادهای ساماندهی امور جوانان و کمیته‌های ذیل آن در مرکز استان و شهرستان‌های با موضوع ازدواج برگزار شده است که اهم مصوبات آن برگزاری جشن وصال در تمام شهرستان و اقدامات فرهنگ‌ساز در هفته ازدواج و تقسیم‌کاری بین دستگاهی بوده است.

 

وی از برگزاری جشن وصال امشب ۳۰ خرداد ماه در فرهنگسرای بیرجند خبر داد و گفت: در این مراسم از ۱۹ فعال نمونه در حوزه‌های امامت‌جمعه، امام جماعت مسجد، استاد و مربی، مسکن‌ساز، خیر تامین‌کننده جهیزیه، مشاور ازدواج، واسطه‌گر ازدواج، پایگاه‌ بسیج، سازمان مردم نهاد، دانشجو، کارگر، توان‌یاب، ورزشکار، جانباز، زوج نمونه، خبرنگار و تهیه‌کننده تجلیل می‌شود.

 

قناد ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) جشن‌های بزرگ وصال در ۱۱ شهرستان استان و شهر درح سربیشه برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: برگزاری گلریزان جهت تهیه جهیزیه زوجین غیروابسته‌ به نهادهای دولتی و حمایتی شهرستان مرزی نهبندان در جشن وصال بیرجند برنامه‌ریزی شده است.

 

وی از برگزاری طرح همیار خانواده از عیدفطر تا عید غدیر در خراسان‌ جنوبی خبر داد و گفت: این طرح در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی مشاوره قبل از ازدواج برای پایداری و زندگی بادوام زناشویی اجرا می‌شود.

 

قناد با بیان اینکه سال گذشته ۷۷ درصد متقاضیان وام ازدواج موفق به دریافت وام شدند، عنوان کرد: در دو ماهه ابتدای امسال ۱۸درصد متقاضیان توانستند تسهیلات ازدواج را دریافت کنند.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: در مدت یاد شده چهار هزار و ۴۱۴ نفر در استان متقاضی دریافت این تسهیلات بودند که ۷۹۵ نفر موفق به دریافت وام شدند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۶۱۹ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج در استان هستند.

 

قناد با اشاره به اینکه ۲۰ کارگاه رایگان پیش از ازدواج در خراسان جنوبی در هفته ازدواج برگزار می‌شود، یادآور شد: سال گذشته ۴۵۱ مشاوره رایگان با اختصاص ۱۴۱ میلیون تومان انجام شده است.

 

 

وجه تشابه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کویرتایر، اعجازآفرینی با دست خالی بوده است

  •  
  •  ۴۴
  •  روابط عمومی
وجه تشابه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کویرتایر، اعجازآفرینی با دست خالی بوده است

 

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: وجه تشابه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت کویرتایر بعنوان دو مولود انقلاب اسلامی،اعجاز آفرینی با دست خالی بوده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت کویرتایر ؛ مهندس سیدمحمدحسین زینلی در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه انصارالرضا(ع) استان اظهار داشت: همانگونه که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زاییده فکر و دورنگری امام راحل(ره) بود، کویرتایر نیز به پیشنهاد عالمی دینی بنام آیت ا… ربانی(رحمه الله) در یک دوره قرآن خانگی شکل گرفت که این خود نشاندهنده نقش بی بدیل عالمان دینی در ایجاد و ادامه مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی است.
وی دو عامل سرمایه انسانی و اعتماد اجتماعی را در شکل یابی شرکت کویرتایر، مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر من بعنوان عضو هیئت موسس با سفر به شهرهای مختلف کشور، توانستم نظر چندین هزار سهامدار را با خود همراه سازم، بدلیل وجود اعتماد اجتماعی حاکم بر جامعه آن روز بود که سختی ها و رنج سفر را بر من هموار میکرد.
مدیرعامل شرکت کویرتایر راه برون رفت از مشکلات کشور را پایبندی به فرهنگ اسلامی و ایرانی عنوان کرد و افزود: با تاسی به فرهنگ غرب که برگرفته از مکاتب لیبرالیستی و اومانیستی است هرگز نخواهیم توانست انقلابی بمانیم و جهادی عمل کنیم.
مهندس زینلی دربخشی از سخنانش با اشاره به نقش جهاد تبیین افزود: اگر ما صنعت گران درکویرتایر، دغدغه مند مسائل فرهنگی و اجتماعی هستیم بدلیل اینکه مقام معظم رهبری(مدظله) جهاد تبیین را یک فریضه می دانند و از طرفی خنثی کردن سیاه نمایی گروهی که باورهای دینی و انقلابی ما و فرزندان مان را نشانه رفته اند
در ابتدای این بازدید مستند شکل یابی کویرتایر و گزارشی از وضعیت فعلی شرکت ارائه گردید و در پایان از نمایشگاه داخلی سازی، طرحهای در حال توسعه و خط تولید بازدید به عمل آمد و بازدیدکنندگان از نزدیک در جریان روند تولید تایر قرار گرفتند.
میهمانان این مراسم در بدو ورود بر مزار شهید گمنام  حاضر شدند و با نثار فاتحه یاد و نام شهید را گرامی داشتند.
حضور در مراسم نماز جماعت ظهر و عصر و شرکت در مراسم عزاداری امام جواد(ع) نیز از برنامه های جانبی این بازدید بود.


 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*