گفته می شود

گفته می شود معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تشریح جزئیات استخدام پرستاران در آزمون جدید این وزارتخانه و با اشاره به معضل کمبود پرستار در کشور، گفته نزدیک به ۷۰ هزار نفر کمبود نیروی پرستاری در تمام بخش‌ها وجود دارد تا به عدد استاندارد مورد نیاز در این بخش برسیم.

 

 

گفته می شود در تازه‌ترین تحولات جامعه پزشکی، تمایل متخصصان برای مهاجرت از پزشکان عمومی پیشی گرفته است. این در حالی است که میزان خروجی پزشکان بعد از دوره کرونا و محدودیت‌های سفر، دو برابر شده است. این عدد بین ۶ تا ۱۰ هزار پزشک متغیر است. این عدم قطعیت به‌دلیل عدم انتشار آمار از سوی نهادهای رسمی است.

 

 

گفته می شود در بازار امارات قیمت تیگو ۸ پرو بسیار پایین‌تر از ایران است و مشتریان برای هر دستگاه از این خودرو، تقریبا نصف پولی که باید در ایران هزینه کنند، برای خرید آن به شرکت می‌پردازند؛ در حال حاضر هر دستگاه تیگو ۸ پرو در بازار امارات در مدل ۱۶۰۰ سی‌سی جی‌دی‌تی، ۹۰ هزار درهم و در مدل ۲ لیتری توربو ۷۷ هزار درهم به فروش می‌رسد. مدلی که مدیران خودرو هم اکنون در بازار ایران عرضه می‌کند، مدل ۱۶۰۰ جی‌دی‌تی است که در بازار امارات ۹۰ هزار دینار معادل ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد که با لحاظ دلار غیر رسمی (۵۰ هزار تومان) برابر با یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان و با دلار ۴۲ هزار تومانی مرکز مبادلات یک میلیارد و ۲۹ میلیون تومان است. با این حساب اختلاف قیمت تیگو ۸ پرو در بازار امارات و بازار ایران بیش از یک میلیارد تومان است.

 

 

 

گفته می شود فیش حقوقی ۱۰۶ میلیونی کارمند حراست سازمان پسماند در فضای مجازی منتشر شد.  البته برخی اقلام فیش حقوقی منتشره نشان می‌دهد بخشی از پرداختی به فرد مذکور مربوط به معوقات است.

 

 

 

گفته می شود معاون پژوهشی دانشگاه تهران از بدهی ۶۰ میلیاردی دانشگاه تهران به پایگاه های علمی بین المللی و قطع دسترسی دانشجویان ارشد و دکتری به این سایت ها خبر داد. مهدی فکور با اشاره به بدهی میلیاردی دانشگاه تهران به سایت ها و بانک های اطلاعاتی و قطع دسترسی پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به برخی پایگاه های علمی دنیا، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر، مجموع بدهی های دانشگاه تهران از سال ۹۷ تاکنون به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

 

گفته می شود معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفته اگر برای عفاف و حجاب از قبل برنامه‌ریزی داشتیم یکباره با یک موضوع گرفتار نمی‌شدیم. در حوزه‌های ایجابی کارهای زیادی می‌توانستیم انجام دهیم که ندادیم و اینگونه شد. نباید توقع داشته باشیم دستگاه قضا با همه برخورد کند؛ زیرا دو جبهه نیستیم و اگر پرونده تشکیل دهیم برای فرزندان خودمان تشکیل می‌دهیم.

 

 

 

گفته می شود کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفته یکی از منابع عظیم قدرت، نظامی و دفاعی است تا امنیت و استقلالشان حفظ شود و با استفاده از قدرت رشد و توسعه پیدا کنند. جمهوری اسلامی ایران در احراز چنین قدرتی خون‌های بسیار داده است. بعد از آن هم با توسعه صنایع دفاعی خودکفا شده و تجهیزاتی ساخته که هم از جهت قدرت و هم سرعت اعجاب‌آور است.

 

 

 

 

گفته می شود حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران دگفته امروز شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست و اکثریتی از جامعه، کاهش قدرت خرید خود را لمس می‌کنند. وقتی تورم بالاتر از ۵۰ درصد است و افزایش حقوق حدود ۲۰ درصد، معلوم است که قدرت خرید مردم پایین می‌آید و این میزان یارانه هم کفاف زندگی مردم را نمی‌دهد.رئیس‌جمهور سابق افزود: حالا با اینکه گفته می‌شود حاکمیت یکدست شده، انتظار می‌رود مشکلات زیادی حل شود. البته باید دید منظور از حاکمیت یکدست چیست و آیا می‌تواند مفید باشد؟ چون قوه قضائیه که باید بی‌طرف باشد، پس لابد منظور از حاکمیت یکدست، دولت و مجلس است. انشاءالله که برای صداوسیما و ائمه جمعه و نیروهای مسلح هم فرق نمی‌کند که چه دولت یا مجلسی سر کار باشد. در اصل باید ملت و حاکمیت یکدست شوند نه قوای حاکمیت. اگر ملت و حاکمیت یکدست شدند، مشکلات حل می‌شود. دولت قوی نمی‌تواند کاری کند، جامعه قوی می‌تواند مشکلات را حل کند، آن هم با همراهی یکدیگر.

 

 

گفته می شود جلال محمودزاده نماینده مهاباد در توئیتی از محروم شدن از رتبه بندی ‏شماری از معلمان به بهانه شرکت در اعتراضات خبر داد. وی در توئیتی نوشت: ‏اخباری ناخوشایند از ‎آموزش و_پرورش به گوش می رسد که بسیار مایه تأسف است! اینکه جمعی از ‎معلمان درچندین استان به بهانه اتهام شرکت در اعتراضات و تحصن های صنفی ازشمولیت قانون ‎رتبه بندی محروم شده اند! لذا ‎رئیس جمهور سریع به این موضوع ورود و با عاملین این اقدام غیرقانونی برخورد نماید.

 

 

 

گفته می شود سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که ظرفیت‌های مدیریتی در رقابت‌های سیاسی حذف می‌شدند، اما آیت الله رئیسی از کسانی که حرفی برای گفتن دارند استفاده می‌کند و تا برای جایگاهی به حجت شرعی نرسد فردی را منصوب نمی‌کند، افزود: انتصابات آیت الله رئیسی سیاسی و صرفا با نگاه رای آوری نبوده است، در حالی که برخی مدیران بعد از دو سال تغییر نکرده اند و معتقدیم دولت مقداری کوتاهی کرده است، اما باید در نظر بگیریم که درگیر جنگ اقتصادی هستیم و از این روی برخی امورات مهم ممکن است عقب بیفتد.

 

 

گفته می شود در روز‌های گذشته بحث اخراج یکی از نیرو‌های پرحاشیه روزنامه ایران، در فضای مجازی بحث‌برانگیز شد. در روز‌های گذشته بحث اخراج یکی از نیرو‌های پرحاشیه روزنامه ایران، در فضای مجازی بحث‌برانگیز شد. حامد طالبی که پیشتر با انتشار عکس‌های مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم، باعث شد او نتواند وارد مجلس شود، با شروع دولت سیزدهم به تیم رسانه‌ای دولت پیوست و مسئولیت ادمینی اکانت روزنامه ایران را عهده‌دار شد. اکانتی که فعالیت‌های عجیب و پرحاشیه‌اش باعث حیرت مخاطبان شده بود. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد حسن روزی‌طلب مدیرمسئول روزنامه ایران آخرین حاشیه طالبی درباره یکی از آسیب‌دیدگان اعتراضات سال گذشته، را تاب نیاورده و دستور اخراج او از روزنامه ایران را صادر کرده است.

 

 

گفته می شود حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: نگاه مسئولین و حرکت آن‌ها در عمل باید با اهداف نظام هماهنگ باشد به همین خاطر هیچ مسئولی حق ندارد از جایگاه مسئولیتش درباره امر به معروف و نهی از منکر و عفاف حجاب مطلبی خلاف نظام بیان کند.

 

 

 

گفته می شود رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفته در هشت سال دولت قبلی، نه تنها روند اعتبارات عمرانی نزولی بوده، بلکه در دو سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۴ رشد سالانه پرداخت‌های عمرانی منفی شده است. سپهر خلجی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:‏ «آدرس غلط درباره پروژه‌های عمرانی؛ تحقق بودجه عمرانی در دولت خسته ۶۵ درصد؛ در دولت رئیسی ۱۲۵ درصد. نرخ رشد اقتصادی صفر، تورم ۶۰ درصدی (بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر)، بهره‌وری منفی، نرخ رشد منفی ۴.۶ درصدی سرمایه‌گذاری و ۸ برابر شدن میزان نقدینگی بخشی از آمار‌ها و عملکرد دولت خسته است. در دولت خسته به رغم بی‌عملی در افزایش درآمد‌های پایدار دولت، هزینه‌های جاری به شدت افزایش یافت و به عبارتی با رشد هشت برابری نقدینگی هزینه‌ها از جیب مردم تأمین شد، در این بین بیشترین آسیب به قشر متوسط و کم‌درآمد وارد شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*