گزارش/احیای وزارت بازرگانی؛ آری یا خیر؟

آشفتگی در بازار بلیت هواپیما/ بلیت موجود است اما با ۵ برابر قیمت

آشفتگی در بازار بلیت هواپیما/ بلیت موجود است اما با ۵ برابر قیمت

مسوولان صنعت هوایی معتقد هستند که کاهش عمدی بلیت هواپیما از سوی ایرلاین ها واقعیت ندارد و ایرلاین ها حاضر نیستند تا از عمد هواپیماها را زمین گیر کنند تا به خواسته خود برسند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که جنجال بر سر قیمت بلیت هواپیما همچنان ادامه دارد و این امر بر نایاب شدن بلیت هواپیما نیز تأثیر بسزایی داشته است.

درصورتی که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بر اینکه کمبود بلیت هواپیما ربطی به افزایش قیمت ندارد تاکید دارد به مهر اعلام کرد: جلسه شورای عالی برای تعیین قیمت بلیت هواپیما تا هفته آینده برگزار خواهد شد و نتیجه آن را نیز اعلام خواهد کرد.

در برخی از کانال‌های تلگرامی اعلام شده است که بلیت هواپیما در فرودگاه موجود است و چند برابر قیمت فروخته می‌شود.

قیمت ۵ برابری بلیت هواپیماها در فرودگاه

حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی درخصوص کمیابی بلیت هواپیما به مهر گفت: اینکه بگویم ایرلاین‌ها از عمد چنین کاری را انجام می‌دهند را نمی‌توان ثابت کرد چرا که مانند نوروز که بازار کالا ملتهب و دادستانی وارد بازار بلیت هواپیما شدو بعد ایرلاین‌ها اعلام کردند که هواپیماها به دلیل نقض فنی زمین گیر شده‌اند و در این روزها نیز قطعاً چنین بهانه‌ای اعلام خواهد شد.

وی در ادامه درخصوص اینکه برخی از کانال‌های تلگرامی مدعی شده‌اند که بلیت هواپیما ۵ برابر قیمت در فرودگاه موجود است گفت: اینکه دلالان در فرودگاه حضور دارند را نمی‌توان منکر شد و اینکه مردم به جای اینکه از ایرلاین‌ها خرید کنند از دست دلالان خرید می‌کنند با توجه به اینکه در فرودگاه راحت می‌توان دلالان را شناسایی کرد و نگذاشت که کار کنند اما به هر حال هستند دلالان ولی مردم اگر از ایرلاین‌ها خرید کنند بلیت را به قیمت می خرند نه با قیمت چند برابری.

بررسی‌های خبرنگار مهر در سایت‌های فروش بلیت هواپیما نشان می‌دهد تا نیمه دوم خرداد ماه بلیت هواپیما برای کلانشهرها موجود نیست.

آشفتگی در بازار بلیت هواپیما/ بلیت موجود است اما با ۵ برابر قیمت

آشفتگی در بازار بلیت هواپیما/ بلیت موجود است اما با ۵ برابر قیمت

آشفتگی در بازار بلیت هواپیما/ بلیت موجود است اما با ۵ برابر قیمت

آشفتگی در بازار بلیت هواپیما/ بلیت موجود است اما با ۵ برابر قیمت

آشفتگی در بازار بلیت هواپیما/ بلیت موجود است اما با ۵ برابر قیمت

آشفتگی در بازار بلیت هواپیما/ بلیت موجود است اما با ۵ برابر قیمت

آشفتگی در بازار بلیت هواپیما/ بلیت موجود است اما با ۵ برابر قیمت

کمبود بلیت هواپیما، بلیت قطار را نایاب کرد

بررسی‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد بلیت قطار از تهران به سمت مسیرهای پرتردد از جمله مشهد در سایت رجا موجود نیست به طوری که ظاهراً کمبود بلیت هواپیما بر روی بلیت قطار تأثیر گذاشته و تقاضای خرید بلیت افزایش داده است.

جلال مختاری، مدیر روابط عمومی راه آهن در این باره به خبرنگار مهر گفت: پس از اعلام پیش فروش قطار، بلیت‌ها در کمتر از یک ربع به اتمام رسید.

وی گفت: این موضوع که فروش بلیت‌ها در ۱۵ دقیقه به اتمام برسد بی سابقه است که تعطیلات هفته آینده می‌تواند یکی از دلایل این حجم از تقاضا برای مسیرهای پرتردد از جمله مشهد مقدس باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اساساً شیوه قیمت‌گذاری دستوری در بخش حمل‌ونقل هوایی پذیرفته‌شده نبوده و این قانون عرضه و تقاضاست که بازار را متعادل می‌کند. از سوی دیگر افزایش قیمت نرخ بلیت هواپیما آن هم به شیوه دستوری باعث شده تا بلیت برخی از مسیرها کمیاب شده است با توجه به اینکه مسؤولین کمیاب بودن عمدی بلیت هواپیما را تکذیب می‌کنند و علت این کمیابی را افزایش تقاضا می‌دانند اما شواهد گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد.

سرنوشت تلخ «آرات حسینی»؛

کودکی که قربانی زیاده‌خواهی پدرش شد!/۵

کودکی که قربانی زیاده‌خواهی پدرش شد!

۷ ماهش بود که از میله آویزان می‌شد. ۱۳ ماهش بود که پایش را ۱۸۰ درجه باز می‌کرد. تقریبا ۳ سالش بود که در برنامه‌ «اعجوبه‌ها» ی کشور چین شرکت کرد و با اجرای حرکات نمایشی لقب کودک شگفت‌انگیز را گرفت؛ از باشگاه لیورپول سر در آورد و یک چهره رسانه‌ای مطرح شد؛ اما حالا ۱۰ ساله است و باشگاه «سپاهان» اصفهان از توقف صفحات رشد آرات حسینی خبر داده است!

ایسنا پلاس:  آرات حسینی، یک کودک با استعداد اینستاگرامی است که امروز صفحه‌اش ۶ میلیون نفر دنبال‌کننده دارد. از همان ماه‌های اول تولد، پدرش از حرکات نمایشی و تمرینات ورزشی پسرش ویدئوهایی ضبط می‌کرد و با مخاطبان به اشتراک می‌گذاشت. پدرش دوست داشت، همه آرات را به عنوان یک نابغه ورزشی بشناسند و اتفاقا خیلی هم در این راستا موفق بود. آرات حسینی علاوه بر اینکه در سن پایین در اینستاگرام مشهور شد، خیلی زود مورد استقبال رسانه‌های مختلف هم قرار گرفت و این انگیزه‌ای برای پدرش یعنی محمد حسینی بود که برای پرورش استعداد پسر کوچکش دست به هر کاری بزند.

آرات از تمرین با بالش و خوشخواب تا باشگاه لیورپول!

برای همه جذاب بود که پسری به این کوچکی با امکانات بسیار کم مثل بالش و پتو و خوشخواب به جای امکانات لوکس ورزشی خیلی جدی در یک اتاق معمولی به همراه پدرش تمرین می‌کند و هر روز پیشرفت و موفقیت بیشتری دارد. آرات همیشه برای بهتر شدن تلاش می‌کرد و مورد تایید پدرش قرار می‌گرفت.

پدرش دوست داشت که آرات دیده شود. او می‌خواست استعدادهای پسرش را فریاد بزند تا مبادا او هدر برود. میوه‌فروشی را کنار گذاشت و همه کار و فکر و ذکرش شد، پیشرفت آرات در ورزش! محمد حسینی همان سال‌ها در مصاحبه‌ای گفته بود: «آرات در سن ۱۳ ماهگی پیشنهاد خارجی داشت. اشخاصی با من تماس گرفتند و پیشنهاد کردند که مقدمات مهاجرت ما را فراهم می‌کنند و شرایط آموزش و تربیت و هزینه‌های او را متقبل خواهند شد. پس از انتشار اخبار آرات، کشورهای زیادی پیشنهاد کردند که آمریکا و آلمان و کشورهای آسیایی و حتی اقلیم کردستان هم از علاقمندان به خرید آرات بودند. آرات می‌تواند یک قهرمان ملی باشد و این رویای دست نیافتنی برای او نیست. اما یکی از آرزوهایی که برای آرات دارم این است که رکوردی را که در رشته شنا توسط یک شناگر ۱۴ ساله زده شد، ازسوی او شکسته شود یا یک رکوردی را در المپیک به ثبت برساند که به‌ عنوان کم‌سن و سال‌ترین رکورددار المپیک شناخته شود.»

بالاخره بخشی از رویای پدر محقق شد و این پدر و پسر توانستند به انگلستان مهاجرت کنند. او در مصاحبه با یکی از رسانه‌های ورزشی ایران درباره مهاجرت خودش و آرات به انگلیس گفت: «ما در لیورپول هستیم ‌و قصد هم نداریم به ایران بازگردیم.»

آرات بعد از مهاجرت از ایران، به شهر لیورپول رفت تا در آکادمی فوتبال این باشگاه تمرین کند. پدر آرات درباره حضور پسرش در آکادمی باشگاه لیورپول هم گفت: «آرات در آکادمی لیورپول تمرین می‌کند اما به خاطر موانعی که باشگاه‌ها برای عقد قرارداد حرفه‌ای با بازیکنان در سن پایین دارند فعلاً لیورپول نمی‌تواند رسماً آرات را جذب کند.»

 

کودکی که قربانی زیاده‌خواهی پدرش شد!

خداحافظ انگلستان؛ سلام سپاهان!

محمد حسینی تا مدت‌ها ویدئوهایی از تمرینات پسرش را در این آکادمی انگلیسی منتشر می‌کرد و دوست داشت پسرش جایش را پای اسطوره فوتبال دنیا یعنی مسی بگذارد اما او بدون سر و صدا به ایران بازگشت تا به گفته خودش آرات خواندن و نوشتن به زبان فارسی را یاد بگیرد و در ادامه به کشور دیگری که شاید اسپانیا باشد، مهاجرت کنند تا فوتبالش را در این کشور پی بگیرد. آرات در مصاحبه‌اش گفته بود: هوای لیورپول خیلی خوب نیست!

اسفندماه ۱۴۰۱ اما خبر پیوستن آرات به باشگاه سپاهان اصفهان منتشر شد. سپاهان از جذب آرات خبر داد و نوشت:‌ »آرات حسینی کار خود را با یک مربی اختصاصی آغاز خواهد کرد و سپس به تیم‌های پایه فوتبال آکادمی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اضافه خواهد شد.»

اما این ماجرا فقط حدود دو ماه دوام داشت و تمرینات آرات در سپاهان به پایان رسید.

وقتی سپاهان با اعلام خبری تلخ همه را شوکه کرد!

آرات بعد از ۶۵ روز تمرین از سپاهان خداحافظی کرد. این قطع همکاری کاملا دو طرفه بود و پدر آرات در اینستاگرام نوشت: «با اینکه مجموعه سپاهان همه امکانات لازم در این مدت، از هتل گرفته تا غذا و چندین زمین چمن با استخر و مشاور و به‌خصوص بهترین مربی، آقای سعید بیات را در اختیارمان گذاشتند و همچنین آقای بصیریان مدیریت آکادمی، اما ما شرایط موندن در اصفهان زیبا با مردمانی خونگرم را نداریم. برای همین خاطر متأسفانه باید بگم که از این لحظه قطع همکاری بین آرات و سپاهان رقم خواهد خورد. اما همیشه دوست‌دار هم خواهیم بود. همه پرسنل این مجموعه بهترین احترام را برای آرات و ما قائل شدند و از این بابت از همشون ممنونیم. می‌دونم آرات خیلی خیلی مربیشو دوست داره اما چاره‌ای جز خداحافظی برامون نیست.»

ماجرا اما اینجا تمام نشد و مدتی بعد پدر آرات در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «ما از ابتدا هم قراردادی با سپاهان نبستیم اما با توجه به اینکه باشگاه سپاهان آن را اعلام کرد، ما هم مجاب شدیم استوری باشگاه را منتشر کنیم. به اصفهان رفتیم اما مسائلی که در ذهن من بود، برآورده نشد. سپاهان قرار بود خانه‌ای در اختیار ما قرار دهد اما مکانی که در اختیار ما قرار دادند طوری بود که مادر آرات حتی نمی‌توانست غذا بپزد و ما حتی ماشین لباسشویی هم نداشتیم. پس از مدتی یک مربی دیگر هم به آنجا آمد و ما اذیت می‌شدیم و از طرفی ما روی تغذیه آرات حساس هستیم و اصلاً غذای بیرون به او نمی‌دهیم و امکانات لازم را هم نداشتیم.»

صحبت‌های پدر آرات، واکنش محمدعلی بصیریان (مدیر آکادمی سپاهان) را در پی داشت و او در خبری شوکه‌کننده اعلام کرد جان آرات حسینی درخطر است.

بصیریان با انتقاد از شخصیت پدر آرات اعلام کرد: «چندین بار دیدیم که بدون هماهنگی با مربی و ما، هنگام صبح بچه را به ورزشگاه می‌آوردند و با او تمرینات هوازی کار می‌کردند، بدون این‌که به مربی بدنساز گفته باشند و با باشگاه هماهنگ کرده باشند. رفتارهایی که با این بچه داشتند، خطرناک بود و ممکن بود اتفاقی برای او بیفتد؛ وقتی در قالب خود قرار نمی‌گرفتند. احتمال این‌که این مسئولیت (به خطر افتادن سلامتی آرات) به گردن باشگاه بیفتد، وجود داشت. این بچه گناه دارد. آرات تقصیری ندارد. این بچه پاک و معصوم و سالم، جز ورزش چیزی نمی‌خواهد اما از او استفاده ابزاری می‌شود.»

بصیریان همچنین درخصوص بسته شدن صفحات رشد این استعداد فوتبال نیز تصریح کرد: «با فشارهایی که به آرات آمده صفحات رشد او بسته شده است. آرات کودکی و بازی‌گوشی نکرده و از نظر ذهنی با همه بچه‌ها کاملاً متفاوت است. من دلم برای این بچه می‌سوزد، آرزو داشتم در این باشگاه بود و به او خدمت می‌کردم. تمام تلاشم را کردم که هر کاری می‌توانم برای او انجام دهم اما پدرش اجازه نداد این همکاری شکل بگیرد. فشار تمرینی بالا باعث شده است صفحات رشد کودک بسته شود. او نیاز دارد تمریناتش تغییر کند تا بتواند رشد کند.»

سعید بیات (مربی بدنساز باشگاه سپاهان) نیز می‌گوید: «به‌من خبر می‌رسید که او جدا از برنامه‌هایی که با یکدیگر داشتیم به تمرین پرداخته است و من واقعاً از این موضوع ناراحت می‌شدم. حتی خانواده آرات او را به زمین تمرین باشگاه می‌آورد و طبیعتاً باشگاه متوجه این اتفاق می‌شد. اصلاً نمی‌خواستیم آرات خارج از برنامه تمرین کند، اما فایده‌ای نداشت. مشکل بزرگی که همه خانواده‌ها دارند این است که تصور می‌کنند بچه‌ها می‌توانند با تمرین زیاد به شرایط ایده‌آل برسند، درحالی‌که فوتبال حرفه‌ای اینگونه نیست و کودکان در سن رشد هستند و باید برایشان تمرینات اصولی بگذاریم و بدانیم میزان و حجم تمرینات همچنین میزان استراحت آن‌ها باید چه‌مقدار و با چه قواعدی باشد. چندین مرتبه آرات با پدرش تمریناتی که خارج از برنامه بود را انجام می‌داد.»

کودکی که قربانی زیاده‌خواهی پدرش شد!

او همچنین گفته است: «آرات باید تست‌های پزشکی را انجام می‌داد. باشگاه سپاهان قرار بود این‌کار را در دستور کار بگذارد تا همه‌چیز مشخص باشد. سپاهان برای آرات کلاس‌های روان‌شناسی گذاشته بود و از پزشک وی خواسته بودیم با خانواده‌اش صحبت کند و خودمان هم این‌کار را انجام می‌دادیم تا بلکه برخی فشارها از روی آرات برداشته شود و رشد او مانند سایر بچه‌ها انجام گیرد و قد او مثل سایر بچه‌ها افزایش پیدا کند؛ خوشبختانه در مدت حضورش در ایران و باشگاه سپاهان این اتفاق درحال رخ‌دادن بود. اما نیاز است تا با خانواده آرات صحبت شود تا بتوان هدف اصلی که رشد این پسر بود را اجرایی کرد اما تا زمانی‌که فشارها روی او زیاد باشد پیشرفتی وجود نخواهد داشت. کاری به مهدی حسینی ندارم، می‌دانم به‌عنوان یک پدر وظیفه دارد به رشد پسرش کمک کند؛ به او نیز گفته بودم که هدف من، شما و باشگاه سپاهان آینده آرات است نه فقط امسال و سال آینده، بلکه هدف این است که آرات بتواند در ۱۶ سالگی عملکرد خوبی داشته باشد. اینکه پدر آرات به‌دنبال استفاده ابزاری از وی و کسب درآمد بود را نمی‌دانم و فقط مسائل فنی به من ارتباط داشته است و دارد.»

سعید بیات در عین حال بسته شدن صفحات رشد آرات را نه تایید و نه تکذیب کرده اما گفته است: «آرات نسبت به سایر بچه‌های هم‌سن‌وسال خود متفاوت است و رشدش به‌ دلیل فشار بالای تمرینات مانند دیگران نبوده است. البته باز هم یک متخصص باید در این زمینه نظر دهد اما بر اساس صحبت‌هایی که شنیده‌ام وضعیت رشد آرات عادی نیست و فکر می‌کنم ممکن است که صفحات رشد او بسته شده باشد.»

آرات؛ قربانی زیاده‌خواهی پدر و یا نا آگاهی!

شاید خیلی از ما از اینکه کسی در سال‌های کودکی استعدادهای ما را نشناخته و در راستای پرورش آن قدمی را بر نداشته است، ‌ احساس ناراحتی و یا سرخوردگی داشته باشیم. از این رو برای پدر آرات می‌توان دو سناریو در نظر گرفت. او شاید پدری است که دوست داشته است از روی عشق و علاقه به فرزندش تمام زندگی خود را صرف رشد و استعداد پسر کوچکش کند اما در عین حال توانایی و دانش لازم را در این راستا نداشته و نمی‌توانسته همزمان یک پدر، یک روانشناس، ‌ یک مدیر برنامه و یک مشاور اقتصادی کامل برای آرات باشد. او فقط به رشد و شهرت پسرش اندیشیده و از روی ناآگاهی فشاری مضاعف به فرزندش آورده است.

اما سناریوی دوم که خیلی‌ها برای پدر آرات نوشته‌اند، این است که آرات قربانی زیاده‌خواهی‌های پدرش شده است. آرات برای پدرش یک کودک کار بود و قربانی زیاده‌خواهی‌های او شد.

حالا هر کدام از این سناریوها هم درست باشند اما آنچه مهم است، ‌ آرات حسینی کودک ۱۰ ساله است که به گفته برخی پزشکان جانش در خطر است و توانایی این همه فشار را ندارد.

امروز که آرات دچار چالش شده؛ نوک تمام پیکان‌ها به سمت پدرش رفته است اما درباره او خیلی‌ها مقصراند. رسانه‌های جو زده که بدون توجه به سن و سال آرات و فشار تمرینات ورزشی که بر پیکر او وارد می‌شود، به مطرح کردن او پرداختند و جز استعداد زیادش از هیچ چیز دیگر ننوشتند.

لایک‌ها و کامنت‌هایی مقصرند که بدون آگاهی و تجربه کافی به تعریف و تمجید صرف پرداختند و شاید همه نهادهای مربوط که آرات را نادیده گرفتند و او از همان ابتدا زیر نظر مربی حرفه‌ای و روانشناس نبود.

 

 

بهترین راه‌های حمایت از همسر

بهترین راه‌های حمایت از همسر

برای موفقیت در یک رابطه باید به نکات زیادی توجه کرد. حمایت از همسر یکی از این نکات مهم برای پیشرفت و پایداری یک رابطه است.

گروه ایرنا زندگی – رابطه یک پروسه پیچیده است. در نتیجه نیاز به کمک و حمایت دارید تا بتوانید آنها را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید. در رابطه باید توصیه‌ها و نکات مهم رعایت کنید و همه جامعه را در نظر بگیرید. البته موفقیت در رابطه می‌تواند به ویژگی‌های شخصیتی افراد نیز مرتبط باشد اما در کل راهکارهای زیادی برای موفقیت آن وجود دارد. در این قسمت بهترین راهکارها را برای حمایت از همسر به شما معرفی می‌کنیم تا موفقیت بیشتر رابطه شما تضمین گردد.

بهترین راه های حمایت از همسر

چگونه همسر خود را حمایت کنیم؟

حمایت کردن از همسر یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش عشق و علاقه است.

۱. با همسرتان در مورد اهداف و بلند پروازی‌هایش صحبت کنید

ارتباط یک کلید است. هدف این رابطه این است که بفهمید دقیقاً از زندگی چه می‌خواهید و زمانی که به بلند پروازی های همسر و اهدافِ هم فکر کنید، می‌توانید رابطه قوی‌تری داشته باشید. اهداف در زندگی بسیار مهم هستند و باید یاد بگیرید که هم برای حرف خودتان و هم برای هدف دیگری تلاش کنید.

۲. به رفتار همسر خود دقیق شوید و ببینید که به چه چیزهایی بیشتر اهمیت می دهد

صحبت کردن در مورد اهداف، بهترین راه برای این که متوجه اولویت‌های همسر شوید، نیست. زیرا ممکن است که همسر شما از گفتن آنها خجالت بکشد و بهتر است که در رفتار او دقیق شوید و ببینید که واقعاً به چه چیزی علاقه دارد و چه چیزهایی را اولویت قرار می دهد.

۳. علت بلند پروازی های او را متوجه شوید

زمانی که بلند پروازی‌های همسر خود را بشناسید، در مرحله بعد باید بفهمید که چرا این افکار برای او مهم هستند. گاهی اوقات ممکن است همسر شما در مورد بیان احساساتش صادقانه عمل نکند و به همین دلیل، شما باید علت آنها را بفهمید و ببینید که از چه راه‌هایی می‌توانید به او کمک کنید.

 

۴. حمایت بی قید و شرط خود را به او نشان دهید

مهمترین چیزی که برای نشان دادن حمایتتان از او می‌توانید انجام دهید، این است که بدون قید و شرط به او کمک کنید و اصلاً شرایط را در نظر نگیرید. با انجام این کار حس بهتری بین شما دو نفر ایجاد می‌شود و او نیز راحت‌تر در مورد احساساتش با شما صحبت خواهد کرد.

۵. به او قوت قلب دهید

یک راه ساده برای حمایت از همسر این است که با حرف‌هایتان ، به او قوت قلب دهید. او را در آغوش بگیرید تا احساس کند که در کنارش هستید و کمکش می کنید.

۶. با نگاه تسلی بخش به او بنگرید

قطعاً همسر شما برای اهدافش تلاش می‌کند و در این مدت زمان، اوقات سختی را سپری خواهد کرد. یکی از بهترین راه‌ها ارتباط چشمی شما با اوست. همچنین می‌توانید یک لبخند زیبا به این ارتباط چشمی اضافه کنید. این راه بی‌کلام برای ارتباط برقرار کردن، به شدت در بهبود روحیه او موثر است و صمیمیت بین شما را افزایش خواهد داد.

۷. برای کمک به همسر خود برنامه ریزی داشته باشید

بعد از اینکه اهداف او را متوجه شدید، باید برای رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی کنید. بعضی از افراد در مورد انتظاراتشان بسیار شفاف صحبت می‌کنند اما بعضی دیگر تمایلات خود را پنهان می‌کنند. بهترین راه برای این که حمایت خود را به همسرتان نشان دهید و او را سورپرایز کنید، این است که همیشه فراتر از انتظارات او عمل کنید.

مهمترین چیزی که باید به یاد داشته باشید، برنامه‌ریزی است. از نوشتنِ برنامه‌ریزی برای سریع تر رسیدن به اهداف همسرتان و نظم و ترتیب بخشیدن به کارها نترسید.

 

۸. با پیشنهادات و حمایت‌هایتان، همسرتان را دستپاچه نکنید

یکی از اشتباهاتی که بیشتر افراد انجام می‌دهند، زیاده روی است. به یاد داشته باشید که تجهیزات و امکانات زیادی در اختیار شما خواهد بود. بعضی از افراد نیز در بلند مدت فرصت‌های خوبی دریافت می‌کنند. پس همسرتان را دستپاچه نکنید و کاری نکنید که او عجله کند. به او زمان بدهید. همه چیز بستگی به شخصیت همسر شما دارد.

۹. مطمئن شوید که همسر شما همیشه درست می‌گوید

بعد از این که پیشنهادات خود را بیان کردید، مطمئن باشید که همسر شما حق دارد و شخصیت او با شما متفاوت است. شاید قبول این مسئله و رعایت کردن آن ، کار سختی باشد. بهتر است منطق خود را به کار بگیرید.

۱۰. گوش کنید

باید قادر باشید که با همدیگر صحبت کنید اما بسیاری از افراد گوش دادن را فراموش می‌کنند. در واقع رابطه‌ها مانند خیابان دو طرفه هستند . یکی از راه‌ها پیشنهاد دادن و راه دیگر دریافت کردن است. زمانی که سعی می‌کنید با همسر خود ارتباط برقرار کنید، فقط نباید با او صحبت کنید. گاهی اوقات باید سکوت کرد و فقط به صحبت‌های او گوش کرد.

 

۱۱. اجازه دهید که همسرتان رویاهایش را دنبال کند

معمولاً تنش‌های زیادی بین زوج‌هایی که به دنبال رویاهایشان می‌روند، وجود دارد اما افرادی که عمیقا و واقعی یکدیگر را دوست داشته باشند، هم اجازه می‌دهند که علایق خود را ابراز کنند، یکدیگر را درک می‌کنند و در نتیجه به دنبال رویاهای طرف مقابل هم می‌روند تا زودتر به نتایج برسند. پس شما نیز باید این حق را به همسرتان بدهید.

۱۲. مراقب باشید که از تصمیمات بد او حمایت نکنید

تشویق کردن و انگیزه دادن برای رسیدن به اهداف بسیار مهم است اما گاهی اوقات همسر شما دست به انجام کارهایی می‌زند که به هر دوی شما آسیب وارد می‌کند. پس مراقب باشید وارد کارهای غیرقانونی و اهدافی که نتایج بدی دارد، نشوید و در این مسیر باید کاملاً هوشمندانه عمل کنید.

۱۳. نسبت به اهداف او مشتاق باشید

حمایت کردن از اهداف همسر یک چیز است اما این که واقعاً به اهداف او توجه نشان دهید، چیز دیگری است. ممکن است شما برای کمک کردن به همسر برنامه‌ریزی داشته باشید اما زمانی که تلاش و شادی شما را نبیند، به رضایت درونی نخواهد رسید. پس مطمئن شوید که شوق و علاقه کافی به اهدافش نشان داده‌اید.

۱۴. مطمئن شوید که اهداف هر دو طرف اولویت یکسان دارند

اگر یکی از دو طرف اهدافی دارند، کار را برای طرف مقابل سخت می‌کنند که به اهدافش متعهد باشد، رابطه سخت‌تر پیش می‌رود. هر دو طرف باید به اندازه کافی برای یکدیگر تلاش کنند. پس نمی‌توان کل زندگی را فدای رسیدن به اهداف یکی از زوجین کرد. زمانی که همه چیز فقط طبق میل یک نفر پیش برود، سرکوب احساسات و سرخوردگی ایجاد می شود. پس اهداف هر دو نفر اولویت یکسان دارد.

بهترین راه های حمایت از همسر

۱۵. از ایجاد مشکلات غیر ضروری خودداری کنید

بسیار مهم است که متوجه شوید در این مسیر چه مشکلاتی بسیار مهم هستند و باید سریع‌تر حل شوند. مشکلاتی در این بین وجود دارد که اگر هم حل نشوند، چیزی تغییر نمی‌کند. پس بهتر است این موارد را شناسایی کنید و وقت خود را سر مشکلات بی اهمیت هدر ندهید، مخصوصاً زمانی که در حال کار مشترک روی یک هدف هستید.

۱۶. خودتان را جای او بگذارید

همدل بودن با دیگران یک نوع مهارت است که رابطه را راحت‌تر پیش می‌برد. البته انجام این کار برای بعضی از افراد سخت است اما باید یاد بگیرید که چگونه دیگران را درک کرده و از آنها حمایت کنید. زمانی که بتوانید خودتان را جای فرد دیگر بگذارید، قطعاً راحت‌تر او را درک می‌کنید و بیشتر به او کمک خواهید کرد.

۱۷. به او پیشنهاد ندهید که اگر در شرایطش بودید، چه کاری انجام می‌دادید

به گزارش وب گاه نمناک، افراد معمولاً سعی دارند که همیشه اعلام کنند که اگر جای فرد دیگری بودند، تصمیم بهتری می‌گرفتند. در نتیجه فکر می‌کنند با این ابراز عقید، تمام مشکلات حل می‌شود اما این کار شما باعث می‌شود که تصمیم گیری او محدود شود زیرا اطلاعات و احساساتی که از شما دریافت می‌کنند، ذهن او را می‌بندد. پس بهترین راه این است که برای رسیدن به یک راه حل مناسب تبادل نظر کنید و به یک راه مشخصی که مورد نظر خودتان است، اشاره نکنید.

 

 

 

پایان انتظار برای گندمکاران؛ قیمت خرید تضمینی یک کیلو گندم ۱۵ هزار تومان/ نارضایتی کشاورزان و هشداری که باید جدی گرفت/۵

در حالی که بسیاری از گندم‌کاران، چشم انتظار رونمایی از قیمت خرید تضمینی گندم بالای نرخ ۱۷ هزار تومان بودند، وزارت جهاد کشاورزی، نرخ کمتری را اعلام کرد؛ رقمی که باعث گلایه کشاورزان و برخی نمایندگان مجلس شده است.

 پایان انتظار برای گندمکاران؛ قیمت خرید تضمینی یک کیلو گندم ۱۵ هزار تومان/ نارضایتی کشاورزان و هشداری که باید جدی گرفت

به گزارش تابناک شورای قیمتگذاری مرکب از یازده عضو شامل بخش خصوصی و تشکل‌های کشاورزی، کشاورزان خبره، نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی، در نشستی قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۲ را تصویب و ابلاغ کرد.

بنابراین، با تاکید بر مصوبه شماره ۰۲۰.۲۱۴۶۲ موضوع «بسته سیاست حمایت قیمتی و غیرقیمتی محصول گندم» مبنی بر قیمت تضمینی گندم به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و یک هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کاشت (تأمین بخشی از هزینه‌های کود و بذر) و به منظور ارتقا و افزایش انگیزه تولید در کشاورزان، رعایت قیمت نسبی محصولات اساسی کشاورزی و تعادل‌بخشی در الگوی تولید، جزء (۳) به ذیل بند (الف) “سیاست حمایت غیرقیمتی” مصوبه مذکور، مبلغ ۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی به عنوان «جایزه تحویل گندم» نیز پرداخت می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای قیمتگذاری، قیمت نهایی یک کیلوگرم گندم با احتساب شرایط فوق ۱۵ هزار تومان مصوب شد.

نگرانی گندم کاران از رشد نرخ ارز

در حالی که ابتدای سال زراعی هر محصول قیمت‌ها تعیین تکلیف می‌شوند، امسال در حوزه گندم وضعیت متفاوت شد و گندم کاران پیش از شروع سال زراعی جدید (شهریور ۱۴۰۲) درخواست افزایش قیمت داشتند. به گونه ای که علی قلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور درباره چرایی افزایش قیمت گندم پیش از سال زراعی جدید به مهر گفته بود: “سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ قیمت گندم ۱۳ هزار تومان تعیین شد. ۱۱.۵۰۰ قیمت گندم بود که به اضافه ۱۵۰۰ یارانه دولت برای کود نرخ نهایی آن ۱۳ هزار تومان اعلام شد. در این مقطع زمانی قیمت دلار ۲۳ هزار تومان بود، در حالی که در کمتر از شش ماه این عدد از ۵۰ هزار تومان هم گذشت. وی یادآور شد: متناسب با قیمت دلار محصولات مورد نیاز کشاورزی اعم از تجهیزات و ماشین آلات تا خدمات که به بخش کشاورزی ارائه می‌شود، افزایش یافت.

روایت توییتری سخنگوی دولت از قیمت گندم

۳۱ فروردین ماه علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «بنا بر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با تصویب هیات دولت قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان عزیز هر کیلوگرم ۱۵ هزارتومان تعیین شد. دولت علاوه بر مبلغ ۱۱ هزار و پانصد تومان قیمت گندم، هزار و پانصد تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان عزیز تصویب کرد.»

نارضایتی گندم کاران و هشداری که باید جدی گرفت

در نهایت با گذشت حدود دو هفته از خبر سخنگوی دولت، روز گذشت، شورای قیمت‌گذاری جزییات نرخ خرید تضمینی گندم را تصویب کرد. قیمت ۱۵ هزار تومانی که با توجه به گلایه های گذشته گندم کاران قابل پیش بینی بود که مورد رضایت آن ها نخواهد بود.

روز گذشته حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی مجلس، بیان کرد: امروز شورای قیمت گذاری گندم، نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم را ۱۵ هزار تومان اعلام کرده است. با توجه به هزینه های بالای کشاورزی این نرخ نمی تواند هزینه های کشاورزان را جبران کند. گندم یک کالای استراتژیک است. نیازمند تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم برای جبران هزینه های کشاورزان هستیم. امروز کشاورزان زیر بار هزینه های کشاورزی تحت فشار هستند. باید دغدغه کشاورزان پیگیری شود تا مورد اجحاف قرار نگیرند. کشاورزان باید مورد حمایت جدی حاکمیت قرار گیرند.

برخی کشاورزان معتقدند قیمت گذاری گندم کمتر از ۲۰ هزار تومان توجیه اقتصادی ندارد و کشاورزان تغییر رویه داده و محصول دیگری خواهند کاشت. خبرگزاری مهر در این باره نوشت: یکی از گندم کاران عنوان کرده، «قیمت زیر ۲۰ هزار تومان توجیه اقتصادی نداشته و دولت باید سال آینده در واردات گندم رکورد جدید به ثبت برساند. بنده کشاورزی از خطه خوزستان- دزفول هستم. اجاره زمین کشاورزی هر هکتار ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. با این شرایط کدام کشاورز حاضر به کشت گندم است که باید یک سال استرس و اضطراب را تحمل کند که آیا خرج و دخل آن با هم یکی می‌شود یا خیر؟»

گندم کاری عنوان کرده «نرخ فعلی گندم واقعاً به صرفه نیست. هزینه‌های تهیه بذر و کود همراه با آماده سازی بستر مناسب برای کشت در کنار اینکه کشاورز شغل دیگری ندارد، فقط ۴ تا ۵ ماه هزینه زندگی کشاورز را تأمین می‌کند. در ادامه ناچار است با قرض گرفتن و دریافت وام فعالیت داشته باشد.»

دیگری هم گفته «این هم از تحقق شعار سال، کوبیدن بر سر تولیدکنندگان مواد غذایی برای رفاه حال تولیدکنندگان خودرو… .»

کشاورزی هم گوشزد کرده، رویه فعلی مسئولان، تولید را مساوی با نابودی و فربه کردن دلال‌ها در امر واردات کرده است.

گندم کار دیگری به گلایه گفته: «چه می‌شد اگر دولت از کشاورز فلک زده که سه ساله با خشکسالی ضرر کرده حمایت می‌کرد و گندم را کیلویی ۲ تا ۳ هزار تومان بالاتر می خرید تا بتواند بعد از چند سال سختی، کمی کمر صاف کند. چطور دولت حاضر است به تاجر یارانه بدهد تا گندم وارد کند، اما حاضر نیست از کشاورز داخلی حمایت کند؟»

دیگری هم با بیان اینکه گندم را کیلویی ۲۰ هزار تومان به سوداگر داده که او هم گندم را با هر کیلو ۳۵ هزار تومان به عراق قاچاق می‌کند. به این ترتیب دلال به اندازه کشاورز سود می‌کند.

کشاورزی هم به محاسبه کشت گندم پرداخته و نوشته، هر هکتار زمین برای کشت گندم بیش از ۲۵ میلیون تومان هزینه دارد. هزینه‌ها در جامعه چند برابر شده اگر کشاورز، گندم را انبار کند و به فروش نرساند، مورد نقد قرار می‌گیرد که نان مردم را احتکار کرده است.

در کنار بازار داغ دلال‌ها برخی از گندم کاران هم عنوان کرده اند، گندم را نگه می‌دارند و پاییز به دامدارها می‌فروشند، زیرا جو را باید هر کیلو ۲۰ هزار تومان خریداری کنند؛ علاوه بر اینکه کشت گندم با نرخ پایین‌تر از ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان توجیه اقتصادی ندارد.

دیگری هم به تورم اشاره کرده و نوشته، مسئولان هنگام قیمت گذاری به شرایط تورم ثانیه‌ای اجناس توجه ندارند. گندم کار سالانه یک بار کشت دارد با یک قیمت ثابت، در حالی که سایر کالاها افزایش قیمت لحظه‌ای دارند.

گندم کار دیگر با بیان اینکه دولت کشاورز را گروگان گرفته نوشته «دلال ها به دنبال واردات گندم از روسیه هستند.»

برخی هم فعالیت بنیاد ملی گندم کاران کشور را زیرسوال برده و اعلام کرده اند سال آینده پیاز می‌کارد که هر کیلو ۳۰ هزار تومان است.

کشاورزان معترض، تاکید دارند در راستای حمایت از کشاورزان محصولات متناسب با تورم و قیمت دلار باید خریداری شود.

دیگری پیشنهاد داده این رویه در میان مدت سبب از بین رفتن کشاورزی شده و در آینده هزینه‌های قوت غالب کشور افزایش زیادی خواهد داشت.

دیگری هم با اعلام اینکه ۳۰۰ تن گندم دارد، عنوان کرده حتی یک گرم آن را به دولت نمی‌فروشد.

کشاورزی هم اظهار کرد «محصولات یک شبه گران می‌شوند اما کسی معترض نیست چرا در مقابل افزایش قیمت گندم مانع تراشی می‌شود؟»

برخی هم از تعیین قیمت ۱۵ هزار تومان که فقط هزینه آب این محصول بوده و بسیاری مبادرت به تغییر محصول می‌کنند مثلاً پسته کشت می‌کنند که کیلویی یک میلیون تومان است، می گویند.

جوان دیگری هم نوشته «دانشگاه که تمام شد سراغ دامداری رفتم. با تصمیمات دولت ورشکسته شدم. امسال که خوشحال بودم بارندگی خوبی در کشور داریم، دولت بناست محصولات را با قیمت پایین از کشاورز بخرد». دولت می‌داند گندم کار محصول را کاشته و بدهکار است، در نتیجه ناچار به فروش با هر قیمتی است و برای جبران زیان ناچار است هر سال دوباره گندم بکارد.

دیگری هم با اشاره به بازار خودرو گفته: «پول زمین را بدهیم پراید بخریم بعد از ۱۰ روز بفروشیم بهتر است تا یک سال انتظار بکشیم تا مسئولان بدون توجه به هزینه کردها قیمت گذاری کنند. چرا دولت به خودروساز کمک مالی می‌کند؛ اما حاضر نیست گندم کشاورز را به قیمت واقعی خریداری کند؟

سخن پایانی

پایداری تولید مستلزم حمایت تمام قد دولت و بخش کشاورزی از کشاورزان و گندم کاران است. این سخن چند هفته قبل شاهپور علایی مقدم معاون وزیر جهادکشاورزی است که تاکید داشت: اولویت اول وزارت جهادکشاورزی تولید کننده‌ها و پایداری تولید است. حال باید دید با توجه به دغدغه گندم کاران نسبت به هزینه های تولید و قیمت اعلامی برای خرید تضمینی گندم، تا چه اندازه پایداری تولید را در حمایت تمام قد دولت از کشاورزان می توان دید! روندی که با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن شاخص های اقتصادی و تولیدی، این نگرانی را به وجود آورده است که در صورت عدم حمایت موثر از گندم کاران، ممکن است تولید کاهش یابد و یا محصول تولیدی قاچاق شود و در نهایت با توجه به نیاز کشور به گندم، مجبور به واردات شویم؛ وارداتی که نیاز به تامین ارز دارد!

 

 

 

مهم ترین اشتباهات جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله/۵

مهم ترین اشتباهات جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله

برخی اشتباهات جوانان در دهه ۲۰ زندگی ممکن است قابل جبران باشند اما مواردی هم وجود دارد که ممکن است جبران ناپذیر باشد. بنابراین باید به انتخاب راه درست در ۲۰ تا ۳۰ سالگی بسیار دقت کرد.

گروه ایرنا زندگی – بسیاری از جوانان در سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی به دلیل شور و هیجان جوانی و تاثیر دیگران بر رفتارشان اشتباهاتی می‌کنند. برخی از این اشتباهات اثر نا مطلوبی بر زندگی آنان می‌گذارد و آینده آنان را تباه می‌سازد تا جایی که با بالا رفتن سنشان از کارهای خود پشیمان می‌شوند . در ادامه این بخش شما را با اشتباهات جوانان آشنا خواهیم کرد.

تنها به فکر پول هستید

برای موفقیت تنها داشتن پول کافی نیست . اگر شما همه آرزوهای خود را نادیده بگیرید و به دنبال پول باشید، در آینده پشیمان خواهید شد.

تخصص‌های لازم کار خود را کسب نمی‌کنید

برای دست بابی به موفقیت تنها داشتن تحصیلات و توانایی کافی نیست و این موارد آینده شغلی شما را تضمین نمی‌کند، بلکه آنچه سبب موفقیت در شغل می‌شود، پشتکار، ثبات قدم، تلاش و انرژی است. پس ابتدا علاقه خود را بیابید و سپس با توجه به علاقه خود جلو بروید و تخصص‌های لازم را کسب کنید.

از شکست‌ها فرار می‌کنید

برای اینکه رشد و پیشرفت در زندگی نمایید از شکست‌های گذشته خود درس بگیرید و از این شکست‌ها فرار نکنید شاید تحمل شکست‌هایی مانند تمام کردن یک رابطه عاطفی یا اخراج شدن از کار برایتان سخت باشد اما از آنها فرار نکنید.

مهم ترین اشتباهات جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله

نسبت به سلامتیتان بی اهمیت هستید

شما در دوره نوجوانی و جوانی علاقه زیادی به گشت و گذار و گذراندن وقت با دوستانتان دارید اما رفته رفته با گذر سن دیگر انرژی سابق را نخواهید داشت و دیگر تفریحاتی مانند بیرون ماندن از خانه تا نیمه شب، خوشگذرانی با دوستان، سیگار کشیدن یا مصرف فست فود دیگر برایتان لذت بخش نیست و با بالا رفتن سن در می‌یابید که این عادات چقدر به سلامتی بدنتان آسیب می‌رساند. بنابراین بهتر است در دوران جوانی به سلامت فیزیکی و روحی خود توجه کنید .

به فکر آینده نیستید

افراد جوانی که ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند ، به فکر دوران دیگر زندگیشان نیستند و اغلب همه درآمد خود را خرج می‌کنند و هیچ پس‌اندازی برای دوران بازنشستگی خود ندارند. اگر شما هم این چنین هستید و پس اندازی برای آینده ندارید، ضررهای زیادی خواهید کرد بنابراین آینده نگر باشید و پول برای آینده پس انداز کنید.

اطرافتان را پر از دوست می کنید

اگر اطراف خود را پر از دوست کرده‌اید و در انتخاب آنها دقت کافی نداشته‌اید، در اشتباه هستید و به زودی پشیمان می‌شوید پس در انتخاب دوست دقت کنید زیرا دوستان شما تاثیر زیادی بر شکست و موفقیت‌تان خواهند داشت.

مهم ترین اشتباهات جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله

موقعیت خود را تغییر نمی‌دهید

اگر قادر نیستید در موقعیت کنونی خود به موفقیت دست یابید، نقل مکان کنید و موقعیت خود را تغییر دهید تا بتوانید بهتر در مسیر موفقیت گام بردارید.

دیدتان به همه چیز منفی است

اگر همیشه در روابط خود فکر می‌کنید آنچه به سود دیگران است موجب ضرر به شما می‌شود، بهتر است دید خود را تغییر دهید.

آینده را پیش بینی می‌کنید

نگران آینده نباشید زیرا شما نمی‌توانید آینده را پیش بینی کنید ، بنابراین روی اهداف کوتاه مدت خود تمرکز کنید و نگران ۵ سال دیگر خود نباشید.

به فکر ازدواج هستید

اگر در همان اوایل جوانی به فکر ازدواج و یافتن شریک زندگی هستید و خیلی عجولانه دوست دارید کسی را برای ازدواج انتخاب نمایید در اشتباهید، شما باید برای ازدواج عجولانه عمل نکنید و از فرد مقابل خود شناخت کافی به دست آورید تا پشیمان نشوید زیرا رابطه‌های بلند مدت مانند ازدواج به تلاش، پذیرفتن کمبودها، گذشت، انعطاف‌پذیری و… نیاز دارد.

مهم ترین اشتباهات جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله

اجازه می‌دهید دیگران برای شما تصمیم بگیرند

شما بیش از هر شخص دیگری صلاح زندگی خود را می‌دانید پس خودتان برای زندگیتان تصمیم بگیرید و به دیگران اجازه ندهید تا راه شما را انتخاب کنند. با دیگران مشورت کنید و از تجربه دیگران استفاده کنید اما در آخر خودتان تصمیم بگیرید.

عجله نکنید

به جای اینکه همیشه به آینده فکر کنید، تمرکز خود را بر حال بگذارید. برخی از جوانان ۲۰ ساله فکر می‌کنند باید در جوانی به تمام اهداف زندگی‌شان برسند پس عجله نکنید و با آرامش قدم‌هایتان را بردارید.

نظرات خودتان را نادیده می‌گیرید

در سالهای جوانی اگر همیشه برای به دست آوردن دل دیگران تلاش می‌کنید تا آنها از شما خشنود باشند مثلا در محل کارتان سعی می‌کنید همه افراد را از خود راضی نگهدارید، به زودی پشیمانی به سراغ‌تان می‌آید پس هیچگاه سعی نکنید برای خشنودی دیگران، نظرات خودتان را نادیده بگیرید.

روابط خود را با همه دوستان ادامه می‌دهید

به گزارش وب گاه نمناک، اگر فکر می‌کنید باید روابطتان را با همه دوستان خود ادامه دهید، در اشتباه هستید. شما باید فقط روابط خود را با دوستانی ادامه دهید که به شما اهمیت بدهند و بیشترین تاثیر را در زندگی شما داشته‌اند.

 

 

 

 

 

 

آخرین آمار مشترکین اینترنت همراه و ثابت در کشور/۶

آخرین آمار مشترکین اینترنت همراه و ثابت در کشور

براساس گزارش وضعیت شاخص های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میزان مشترکین پهن باند سیار بالاترین رشد را در میان شاخص های آماری در یکسال گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آماری که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه داده است وضعیت ضریب نفوذ پهن باند ثابت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۰.۷۶ درصد کاهش روبرو بوده اما در عین حال ضریب نفوذ پهن باند سیار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۱۱.۸۱ درصد افزایش مواجه شده است.

همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت از میزان ۳۴.۹۶ به ۳۴.۵۷ در مدت یکسال گذشته (زمستان ۱۴۰۰ تا زمستان ۱۴۰۱) رسیده است که کاهش ۱.۱۲ درصدی نسبت به گذشته را نشان می‌دهد.

این درحالی است که ضریب نفوذ تلفن همراه از میزان ۱۶۶.۶۳ به ۱۷۵.۰۲ رسیده و رشد ۵.۰۴ درصدی را در بازه زمانی زمستان ۱۴۰۰ تا زمستان ۱۴۰۱ تجربه کرده است.

تعداد مشترکین تلفن همراه از زمستان ۱۴۰۰ تا نسبت به تعداد مشترکین در زمستان ۱۴۰۱ نیز رشدی ۵.۸۴ درصدی نشان می‌دهد.

این درحالی است که میزان مشترکین پهن باند سیار بالاترین رشد را در میان شاخص‌های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد. این میزان از ۹۵,۸۶۹,۲۵۲ در زمستان ۱۴۰۰ به ۱۰۵,۱۸۰,۴۹۴ در زمستان ۱۴۰۱ رسیده و رشد ۹.۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.

اما بر اساس آمار رگولاتوری میزان استقبال از تلفن ثابت کاهش داشته است و از میزان ۲۹,۳۸۳,۳۴۸ مشترک تلفن ثابت در زمستان ۱۴۰۰ به میزان ۲۹,۲۸۰,۳۸۳ مشترک تلفن ثابت در زمستان ۱۴۰۱ رسیده است که کاهش ۰.۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

آخرین آمار مشترکین اینترنت همراه و ثابت در کشور

آمارهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد سال گذشته ایرانیان بیش از ۸۱ میلیارد بار مکالمه با موبایل و شبکه سیار داشته است.

میزان کل مکالمات شبکه سیار ۸۱,۸۰۷,۶۵۶,۹۱۱ بوده است. به این ترتیب متوسط مکالمه ماهانه به ازای هر کاربر ۱۸۴ دقیقه بوده است.

همچنین ایرانی‌ها در سال گذشته ۱۰۹ میلیارد پیامک رد و بدل کردند که کل پیامک‌های شبکه سیار به میزان ۱۰۹,۲۸۰,۲۶۲,۷۱۹ بوده است. به این ترتیب متوسط پیامک ماهانه به ازای هر کاربر ۲۴۶ پیامک بوده است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*