گفته می شود

گفته می شود لطف‌الله سیاهکلی نماینده مجلس  با بیان اینکه تورم در بازار خودرو با واردات و افزایش عرضه مهار می‌شود، گفته در شرایط فعلی امکان تخصیص ارز برای واردات خودرو در حجم زیاد وجود ندارد. از این‌ روی، مجلس پیشنهاد واردات خودرو‌های دسته دوم، اما با کیفیت را داد و در قانون بودجه نیز این موضوع نیز وارد شد؛ اما شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با این پیشنهاد مخالفت کرد.  وی با بیان اینکه واردات خودرو دسته دوم حباب بازار را خواهد شکست، افزود: خودرو دسته دوم که زیر ۵ سال کار کرده باشند باید از کشور‌های اروپایی، کره‌ای و ژاپنی وارد شود چراکه کیفیت این خودرو‌ها مناسب و افت قیمت قابل توجهی پیدا کرده‌اند و اینگونه می‌توان بازار را از التهاب خارج و امکان ایجاد فضای رقابتی را ایجاد کرد. سیاهکلی با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو، تصریح کرد: افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو  باعث شد قیمت برخی خودرو‌ها در بازار داخلی به یک میلیارد تومان برسد؛ به نظر می‌رسد اگر واردات انجام نشود بدون تردید متقاضیان باید پراید را بالایی ۶۰۰ میلیون تومان خریداری کنند این سخن بر اساس تحلیل‌های سیاسی بیان نمی‌شود بلکه نگاه کارشناسی است و باتوجه به شرایط بازار و میزان تقاضا بیان می‌شود.

 

 

گفته می شود قانونگذاران مونتانا، لایحه‌ای را برای ممنوعیت فعالیت اپلیکیشن ویدئویی تیک‌تاک در این ایالت آمریکایی تصویب کردند.

 

 

 

گفته می شود روزنامه گلوبال تایمز با اشاره به قدرت گرفتن هرچه بیشتر کشورهای عضو بریکس و سازمان همکاری شانگهای در ازای کاهش قدرت گروه هفت، نوشته تلاش آمریکا برای حفظ هژمونی خودش بر جهان محکوم به شکست است.

 

 

گفته می شود یک مقام ارشد پاکستان اظهارداشته امارات به زودی یک میلیارد دلار به کشورش می‌پردازد تا دولت اسلام‌آباد وام‌های خود را پرداخت کند.

 

 

گفته می شود جمعی از پرستاران و کادر درمانی استان کردستان مقابل استانداری این استان تجمع کردند.پرستاران کردستان، مهم‌ترین خواسته‌ی خود را اصلاح آیین‌نامه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌دانند که به گفته‌ی آن‌ها، پشت در‌های بسته تنظیم شده و منافع پرستاران را نادیده گرفته است.آن‌ها می‌گویند: خواستار برقراری عدالت هستیم؛ مبالغ تعرفه‌گذاری به شدت ناچیز است و پرستاران به این پرداختی‌های ناعادلانه اعتراض دارند.

 

 

گفته می شود  وزیر خارجه مصر تاکید کرده که گسترش روابط تهران و قاهره به ارزیابی توافق اخیرا ایران و عربستان بستگی دارد. شکری گفت که در نشست جده در یک فرصت از مزایای تحولات روابط ایران و عربستان مطلع خواهد شد.

 

 

گفته می شود نخست‌وزیر ارمنستان استفاده از پهپادهای ایرانی در درگیری اخیر نیروهای ارمنی و جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی را تکذیب کرد.

 

 

 

گفته می شود یک کارشناس مسکن گفته وام بانک مسکن از اول کار ساز نبوده است و کسی که زیر یک میلیارد تومان پول داشته باشد نمی‌تواند جزو خریداران ملک محسوب شود اما در فروش متری همین پول‌های خرد که دست مردم است می‌تواند در فروش متری خانه وارد بازار ساخت و ساز شود؛ البته مردم از خرید متری خانه خاطره خوبی ندارند. با توجه به اینکه در دهه ۷۰ این طرح شکست خورده بود، در فضای بازار سرمایه می‌تواند با شفافیت فروش متری به درستی انجام شود

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*