گفته می شود

گفته می شود خبرنگار شبکه العربیه ادعا کرد که آمریکا در ازای آزادی سه زندانی، منابع مالی ایران را که حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، آزاد می‌کند. وی مدعی شد، «وجوه ایرانی که واشنگتن آزاد می‌کند برای اهداف بشردوستانه اختصاص خواهد یافت.» خبرنگار العربیه تأکید کرد، «پول‌های ایران که واشنگتن آزاد خواهد کرد، در عراق، ژاپن و کره جنوبی مسدود شده است».

 

 

 

 

گفته می شود داستان برکناری موقت گری لینه‌کر از شبکه بی بی سی جهانی به دلیل انتقاد از سیاست دولت انگلیس در قبال پناهندگان با واکنش‌های زیادی همراه شده است، به طوری که در تازه‌ترین اقدام یکی دو همکار او در این شبکه اعلام کرده‌اند در حمایت از این مجری، به همکاری‌شان با بی بی سی پایان خواهند داد. در کنار این موضوع، چهره‌های جدیدتر هم حاضر به نشستن روی صندلی گری لینه‌کر نشده‌اند تا حمایت خاصی از این کارشناس – مجری صورت بگیرد. همین اتفاق حالا باعث شده تا مجتبی پوربخش، مجری برکنار شده تلویزیون که در شبکه ورزش فعالیت می‌کرد، کنایه تندی به همکارانش در صداوسیما بزند. او نوشته است: هیچکس حاضر نشده روی صندلی مجری برکنار شده بی بی سی گری لینکر بشینه. درست مثل دوستان و همکاران ما.

 

 

گفته می شود هوشنگ پور بابایی، وکیل تاجزاده به «ضبط نوشته‌های شخصی وی داخل زندان، بدون طی مراحل قانونی» اعتراض کرد و نوشته مخالفت بازرسی نوشته‌های موکل مصطفی تاجزاده و ضبط نوشته‌های شخصی وی داخل زندان بدون طی مراحل قانونی و قضایی با اصل ۲۵ قانون اساسی و ماده ۱۴۶ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حوق بشر محرز است.

 

 

گفته می شود بامدادنو از «سانسور» گزارش «وال‌استریت» درباره توافق ایران و عربستان در «ایرنا» خبر داد. خبرگزاری دولت در ترجمه‌ی خود از گزارش روزنامه‌ی وال‌استریت درباره‌ی توافق ایران و عربستان، آن بخش از گزارش را که مربوط به «تعهد ایران برای جلوگیری از حملات علیه عربستان از جمله حملات حوثی‌ها در یمن» بود، سانسور کرد!

 

 

گفته می شود وزیر اقتصاد با بیان اینکه نرخ ارز در ۱۰ روز گذشته کاهش ۴۰ درصدی داشته است، عنوان کرد: افرادی که پیش از این ارز خریده بودند زیان بزرگی را تجربه کردند.

 

 

 

گفته می شود محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص این که دادستانی تهران نسبت به انتشار اخبار مسمومیت دانش‌آموزان علیه سه رسانه کشور و برخی هنرمندان اعلام جرم کرده و اینکه پیگیری وزارت ارشاد در این خصوص چه بوده است، گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسب وظایف قانونی که داریم، عمل می کنیم و در این خصوص، دوستان هیأت نظارت بر مطبوعات که یک هیأت فراقوه‌ای است، تذکراتی داشتند و احتمالا برحسب تشخیصی که دستگاه قضایی داده در این مورد ورود پیدا کرده است. به هر حال، توصیه همه ما این است که چهره‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌های کشور نقش خودشان را پاس بدارند و در شرایط مهمی که در کشور پدید می‌آید و دشمنان می‌خواهند از آن سوء‌استفاده کنند، کاری نشود که به ضرر مردم کشورمان شود

 

 

گفته می شود رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفته تعداد داوطلبان دو آزمون کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه‌ها هر سال روند کاهشی دارد. این موضوع طبیعی است، چون وقتی داوطلبان آزمون سراسری ما کاهش یابد در مقاطع بالاتر نیز روند کاهشی را خواهیم داشت. ما اصرار نداریم همه صندلی‌های دانشگاه‌ها پُر شوند، بلکه هدف ما این است که افرادی با صلاحیت علمی لازم به دوره تحصیلات تکمیلی وارد شوند.

 

 

 

 

گفته می شود سیدشمس‌الدین حسینی در نشست بررسی ابعاد و ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۲ گفته خیلی خوب نیست که مجلس و به ویژه دولت در پایان یک سال، تورم سال آینده را پیش بینی کنند، بلکه باید هدفگذاری نمایند. با توجه به تورم‌های نقطه به نقطه‌ای که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده، اگر همه چیز هم خوب پیش برود که برخی چیز‌ها خوب پیش می‌رود، باز ما تورم بالایی خواهیم داشت.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*