گفته می شود

گفته می شود آیت الله علوی بروجردی گفته این‌ها مردمی بودند که دایم به دنبال ما می‌آمدند و در هر کاری کنار ما بودند… سعی کنیم از این به بعد با این مردم رفیق باشیم و ارتباط داشته باشیم. خدا می‌داند آن بچه‌ای که رفته و مسیحی شده، مسئولیتش را از دوش من برنمی‌دارند. این بچه شیعه است. من باید او را برگردانم. من حق ندارم او را رها کنم. توجه داشته باشیم، ما در این لباس، از طرف حضرت برای کار در بین مردم مأموریت داریم، مأموریت ما هم تکفل آل محمد (ص) است. هر کسی به فراخور قدرت و توان و محدودۀ خودش جواب دارد، بسم‌الله. اما اگر جواب نداشته باشیم چه؟! کسانی قبل از ما بودند، که خداوند غریق رحمت کندشان، در هر رده‌ای، مرجع یا مدرس یا واعظ یا امام جماعت، هرچه بودند این میراث را به دست ما رساندند. اما آیا ما می‌توانیم این میراث را به دست نسل‌های بعدی برسانیم؟ الان جوان‌های نسل جدید اصلاً ارتباطی با ما دارند؟ ما برای آن‌ها بیگانه هستیم. دنبال هر کسی می‌روند غیر از ما

 

 

گفته می شود حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی طی سخنانی در بیت امام خمینی در نجف اشرف گفته «هویت ایرانی» امتیازاتی دارد و آن را دست کم نگیریم. جامعه شناسان ویژگی‌های این هویت ایرانی را شماره کرده اند؛ خیلی ملت بزرگی است. تا الآن هر جا این ملت آمده اند، مشکلات را حل کرده اند و تمام درها باز شده است. اگر به ملت مراجعه کردیم، برنده شده ایم و اگر خودمان را تافته جدا بافته دیدیم، باخته ایم؛ کما اینکه گذشتگان باختند. اگر این ملت را ارج و قدر نهادیم و آن طور که هست و شایسته است دیدیم، این ملت جواب خواهد داد و جواب داده است.

 

 

گفته می شود علی خدایی عضو کارگری شورایعالی کار با بیان اینکه «روند تعیین سبد معیشت امسال بسیار طولانی شده و علت آن نیز رویکرد نادرست دولتی‌ها و کارفرمایان به مساله است» می‌گوید: به نظر می‌رسد نمایندگان دولت در کمیته دستمزد به دنبال ساخت عدد و رقم یا به عبارت ساده‌تر، عددسازی هستند و بحث‌های علمی و کارشناسی را کنار گذاشته‌اند.

 

 

گفته می شود یکی از فعالان اینستاگرامی شهر ارومیه که در اتفاقات اخیر، دنبال التهاب‌آفرینی میان مردم بود، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شد

 

 

 

گفته می شود معین‌الدین سعیدی گفته آمار‌ غلط و تحلیل‌های غیر واقعی را شاهد بودیم؛ اول که صورت مساله را پاک و بعد بحث روانی موضوع را مطرح نمودند و بعدا شروع کردند که از اساس نادرست بود. این تناقض ها، در پاسخگویی مسئولین دولتی باعث رنجش مردم شده است. ۲۵ شهر دچار مشکل شده و فقط نمی‌توان بحث‌های روانی و یا بحث «دشمن» را مطرح کرد. در اینکه دشمن وجود دارد و جنگ ترکیبی علیه ایران انجام می‌دهد، تردیدی نیست و خود مقام رهبری هم بار‌ها روی این مساله تاکید داشتند و گفتند که باید دشمن شناس باشیم و بتوانیم متناسب با دشمنی‌های دشمن، عملکرد خودمان را داشته باشیم؛ اما ایشان تعبیر دیگری هم دارند که «مگس در بستر زخم می‌نشیند» و زخم را که خودمان ایجاد کردیم. من معتقدم چنان موضوع دشمن وارد ادبیات سیاسی مسئولین اجرایی شده است که اگر آن را حذف کنیم، چیزی برایشان نمی‌ماند و نباید هر ضعفی که خودمان داریم، به آن سوی مرز نسبت دهیم.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*