گفته می شود

گفته می شود محمد جواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته ما در ایران پیاز صادر می‌کنیم و از طرفی پیاز را با قیمت‌های بالا برای مردم از خارج وارد کنیم، این پدیده عجیبی است! تعادل در موازنه پرداخت وظیفه اصلی بانک مرکزی است که در این قانون جدید بانک مرکزی آن را حذف کرده‌اند، می‌خواهند نقش بانک مرکزی را کمرنگ کنند.

 

 

گفته می شود حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این که آیا پیش فروش خودروهای وارداتی از سوی وزارت صمت به دلیل مشخص نبودن قیمت نهایی، نوع خودرو و زمان تحویل و همچنین  اخذ ۵۰۰ میلیون تومان از مردم، شرعی است، گفت: «در معاملاتی که صورت می گیرد، باید مبلغ در هنگام انشای قرارداد معین باشد؛ یعنی مبلغ نمی تواند منعطف و کشدار باشد و عنوان شود که فعلا این مقدار باشد و بعدا مقدارش تعیین شود؛ بنابراین، معامله باید روشن و قطعی باشد و نمی تواند موکول به آینده باشد، در غیراینصورت معامله باطل است زیرا باید مبلغ معامله در هنگام عقد قرارداد مشخص باشد.»

 

 

 

گفته می شود سخنگوی جبهه اصلاحات گفته گفت‌وگو‌هایی که میان اصلاح‌طلبان و مسئولان کشور آغاز شد، عملا از طرف حاکمیت متوقف شد و ادامه پیدا نکرد. وقتی حتی رؤسای سه قوه برای این دیدار‌ها با مشکل مواجه می‌شوند، طبیعتا سخن گفتن نه امکان‌پذیر است و نه مؤثر. علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات، در پاسخ به این که چقدر ضرورت دارد بزرگان نظام و دلسوزان کشور برای برون رفت از شرایط موجود دور هم جمع شوند، گفت: نظر ما همیشه این بوده که برای هر کار بزرگی در کشور از جمله، خروج از بن‌بست سیاسی موجود، نیاز به وفاق ملی و برای رسیدن به وفاق ملی نیاز به فضای گفت‌وگوست.

 

 

 

گفته می شود رشیدی کوچی، نماینده مجلس از ثبت استیضاح وزرای صمت و ارتباطات در مجلس خبر داد و در استوری خود نوشته استیضاح وزرای صمت و ارتباطات را در ساعات آینده ثبت خواهم کرد. به هزار دلیل معتقدم بیشترین نارضایتی را این دو وزیر با تصمیمات و اظهار نظر‌های خود ایجاد کرده اند. گرانی افسارگسیخته خودرو و وضعیت خسته کننده اینترنت، مهم‌ترین محور‌های استیضاح خواهد بود.

 

 

 

گفته می شود تحلیلگر مسائل سیاسی گفته اگر آقای رئیسی اطلاعات امروز را می‌داشت، هیچ گاه نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شد. وی افزود: آقای رئیسی نمی‌دانست می‌خواهد در چه مسئولیتی قرار بگیرد، الان شاید متوجه شده باشد که مدیریت اجرایی در حد ریاست جهوری یعنی چه؟ معتقدم اگر آقای رئیسی اطلاعات امروز را می‌داشت، هیچ گاه نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شد، چون عمده کسانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند، اساسا درکی از عظمت مساله ندارند؛ بنابراین، وعده‌های عجیب و غریب می‌دهند. کوشکی گفت: نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ وعده‌هایی می‌دادند که کاملا مشخص بود هیچ درکی از عمق مسئولیت ریاست جمهوری ندارند.

 

 

 

 

گفته می شود رئیس قوه قضائیه در دیدار با قضات استان مرکزی با بیان اینکه من مسئول امنیت نیستم و نمی‌خواهم در کار دیگران دخالت کنم، اما از فاصله فرودگاه تا استانداری استان مرکزی که محل برگزاری این جلسه است، بر مبنای مشاهدات من، شاید نیازی نبود که این مقدار از وقت نیرو‌های فراجا و امنیتی را بگیریم، گفت: مردم از این تشریفات و تجملات خوششان نمی‌آید. مردم عمل ما را می‌خواهند و با این مسائل حاشیه‌ای کاری ندارند.

 

 

 

گفته می شود استاد حوزه و دانشگاه انتشار خبری از قول خود مبنی بر مسمومیت دانش‌آموزان دختر قم توسط جریان «هزاره گرا» را رد کرد. حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی فاضل میبدی اظهار داشت: نمی‌دانم که شبکه شرق چرا این مطلب را از قول بنده زده؟! من گفتم یکی از دوستانم بیان کرده و باید از وی بپرسید. وی اظهار داشت: بنده به آن خانم که این مطلب را از قول بنده زدند اعتراض کردم و گفتم نباید این کار را می‌کرد.

 

 

 

 

 

گفته می شود احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس در توئیتی نوشته جلسه غیرعلنی با دولت با موضوع ارز برگزار شد. وضع امروز، ارتباط کمی با تحریم خارجی دارد و بیشتر نتیجه خلأ ‎اقتدار است. تا زمانی که دولت نخواهد بپذیرد که عمده ارز دست شرکت‌ها و بنگاه‌های مرتبط با خودش است و نخواهد از آن‌ها حساب کشی کند، وضع بهتر از این که هیچ، بدتر خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود پدر مرحومه فاطمه رضایی دختر یازده ساله قمی با رد ادعا‌های مطرح‌ درباره علت مرگ دختر خود گفت: دخترم بخاطر عفونت شدید درگذشته است و مرگ وی ارتباطی با حوادث مشکوک به مسمومیت در مدارس قم ندارد.

 

 

 

گفته می شود رئیس اورژانس لرستان از مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه خیان بروجرد خبر داد. مهدی غیبی از تداوم مسمویت دانش‌آموزان در مدارس بروجرد خبر داد و گفت: امروز نیز گزارش مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه پسرانه خیام داشتیم.

 

 

 

 

گفته می شود محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفته مگر کسی مانع نظارت مجلس بر دولت در بحث مربوط به ارز است؟ افتخار مجلس این است که یک ماه و نیم قبل، این شرایط را پیش بینی کرده بود و در نشست نظارتی مجلس، بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی ۴۰ روز قبل به دولت و رئیس جمهور منتقل شد و ما کارمان را انجام دادیم و الان هم کارمان را انجام خواهیم داد.

 

 

گفته می شود رئیس جمهور گفته با وجود انبوه مشکلات و کاستی‌ها در تامین منابع که به دولت مردمی به ارث رسیده بود و نیز هزینه‌هایی که از محل رفع ناترازی‌ها در زیرساخت‌های کشور به دولت تحمیل شد، قیمت ارز تا آبان ماه افزایش بسیار اندکی داشت، اما حالا سوال اینجاست که با این وجود، جهش یکباره قیمت چگونه بوجود آمد؟! رئیسی با اشاره به افزایش قیمت ارز حتی در روزهای تعطیل که هیچ کسب و کار و تجارتی جریان ندارد، افزود: معلوم می‌شود که جهش‌های ناگهانی قیمت ارتباطی به مولفه‌های بازار و تجارت ندارد و صرفا نتیجه انتظار تورمی و تلاش برای ایجاد تلاطم و التهاب در عرصه اقتصاد است که از خارج کشور ایجاد می‌شود و متاسفانه برخی نیز در داخل در آتش آن می‌دمند. این جریان ها که از اغتشاشات ناامید شده اند امروز به دنبال عددسازی برای نرخ ارز و ایجاد نارضایتی در مردم هستند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*