گفته می شود

 

 

 

گفته می شود جمهوری اسلامی ایران به همراه چین و هند و ۲۹ کشور دیگر به قطعنامه غیرالزام‌آور مجمع عمومی سازمان ملل که از روسیه خواسته است به درگیری‌ها در اوکراین پایان دهد، رای ممتنع دادند.

 

 

 

گفته می شود مدیران پلتفرم متا که شرکت مادر اینستاگرام است، در نشستی خبری ادعا کردند که تلاش‌ها برای جلوگیری از دسترسی شهروندان ایرانی به اینستاگرام چندان موثر نبوده است و همچنان ده‌ها میلیون ایرانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. او گفت ایرانی‌ها همچنین از نسخه «سبک» اپلیکیشن اینستاگرام که سال گذشته در ایران منتشر شد، استفاده می‌کنند که برای مناطقی طراحی شده که پهنای باند اینترنت در آنجا پایین است.

 

 

 

گفته می شود محمدحسین آقاسی، وکیل فائزه هاشمی نوشته رای پنج سال زندان و ممنوع الخروجی فائزه هاشمی ظرف سه روز در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد. نمی‌دانم آیا فرصت شده که اعتراضم را به حکم بدوی بخوانند؟! وی در زمره کسانی است که باید مشمول عفو اخیر قرار می‌گرفت، زیرا اتهام او حضور در میدان هفت حوض (جایی که ادعا شده قرار بوده تجمع برگزار شود) بود.

 

 

 

گفته می شود در مغازه‌های سطح شهر قیمت هر کیلو پیاز بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رود. پیش از این، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از کاهش قیمت در چند روز آینده خبر داده بودند. آن‌ها تعرفه ۱۸۰ درصدی برای صادرات وضع کردند، حتی چند هفته پیش پیاز وارد کردند. با این حال قیمت‌ها بالاست و اشک مردم را درآورده است. مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، این بار قول جدیدی داده اند. روز گذشته، مدیرکل محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است: با مساعد شدن اوضاع جوی، ۲۸۰ هزار تن پیاز از استان‌های جنوبی کشور برداشت و به مرور در بازار‌های مصرف عرضه می‌شود. متولیان کشاورزی، شرایط نامناسب جوی مثل افزایش سرما و بارندگی‌های اخیر در استان‌های جنوبی کشور را علت کمبود عرضه پیاز به بازار می‌دانند.

 

 

 

 

 

گفته می شود تحلیلگر مسائل بین الملل گفته از نظر من، هزار بار مذاکره کردن بهتر از یک لحظه جنگیدن است. راه حل دیگری جز مذاکره نیست. شما باید از موضع قدرت مذاکره کنید و از طرفی هم باید اقتصاد را سامان دهید. زمانی که قیمت ارز به ۵۰ هزار تومان می‌رسد و شاخص تورم هم بالا می‌رود، مشخص است در روند مذاکرات تاثیر منفی می‌گذارد. حالا ما بگوییم مذاکرات را به سفره مردم گره نمی‌زنیم. چه گره بزنیم چه نزنیم این موارد با هم مرتبط است.

 

 

گفته می شود وب‌سایت آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی به نقل از سه مقام اسرائیلی، با اشاره به برخی فضاسازی‌های ضدایرانی، نوشت که ایران فعلا از تحویل موشک‌های بالستیک خود به روسیه صرف‌نظر کرده، ولی مشخص نیست پآیا در آینده نیز از تحویل این موشک‌ها خودداری خواهد کرد یا خیر.

 

گفته می شود آل‌هاشم امام جمعه تبریز با اشاره‌ به التهابات بازار ارز و طلا و بازار خودرو گفته  آنچه ما از دولت انتظار داریم این است که همانگونه که رئیس جمهور وعده داده‌اند دستگاه‌های نظارتی در وزارت صمت و بانک مرکزی بیشتر تلاش کنند. مگر می‌شود هر روز خودرو و دلار و طلا قیمتش بالا برود؟ خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: مردم در فشارند و ما تلاش آقایان مسئول را می‌بینیم، ولی نظارت کم است از این‌رو از دستگاه‌های نظارتی درخواست داریم به این مساله، نظارت ویژه داشته باشند.

 

 

گفته می شود عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشته می گویند خودشان قیمت ارز را افزایش می دهند؛ آیا آگاهانه چنین می کنند؟ موافق نیستم. ولی قیمت ارز نتیجه رفتار‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی حکومت است. اگر ندانند عملکردشان چنین نتیجه‌ای دارد، به مراتب بدتر از افزایش آگاهانه نرخ ارز است، چون ناآگاهی به معنای تداوم این وضع خواهد بود.

 

 

گفته می شود احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس و از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در پاسخ به اینکه آیا محدودیتی برای او در نظر گرفته شده که در این مدت سکوت کرده، گفت: «خیر، محدودیتی در نظر گرفته نشده است.» وی درباره علت سکوت خبری رئیس جمهور اسبق ایران عنوان کرد: «برداشت من این است که ایشان حرف و اعتراض‌شان را در ابعاد مختلف نسبت به مدیریت و شرایط حاکم بر کشور و روابط بین‌الملل به وضوح بیان کردند و خبر از آمدن یک سیل دادند که متاسفانه این سیل آمد. با وجود اینکه معترض هستند و نقد دارند، قطعا هدف‌شان این نبود که در ردیف کسانی همچون رضا پهلوی یا میرحسین موسوی قرار گیرند.»

 

 

 

گفته می شود وزیر امور خارجه انگلیس از بسته جدید تحریمی علیه روسیه خبر داد که به بهانه ممنوعیت صادرات کالا‌هایی که مسکو در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند، پنج تن از مدیران ارشد شرکت صنایع هوایی قدس نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

 

 

 

 

 

گفته می شود محمدعلی ابطحی در کانال تلگرامی خود نوشته شب تولد امام حسین به دعوت دوست عزیز جناب آقای سراج، جمعی از دوستان مجمع محققین قم و مجمع روحانیون دور هم جمع بودیم. آقایان خاتمی، حسن خمینی، عبدالله نوری، موسوی تبریزی هم بودند. بحث طبق معمول کشید به سیاست. آقای خاتمی در چارچوب بیانیه اخیرش توضیحات می‌داد. یکی از دوستان گفت حرف‌ها و سخنانتان معمولا دارای ملاحظات یزدی است. اما در این یکی کمی از مرز رد شده بودید. بحث تجربه دوران اصلاحات شد؛ هشت سال ریاست جمهوری آقای خاتمی. تمام آمار و ارقام اقتصادی، سیاسی، اجتماعی نشان می‌دهد که آن دوره بهترین سال‌های پس از انقلاب بوده است. شاید نسل فعلی به دلیل فشار تبلیغاتی حاکمیت و اصرار بر اینکه دولت یازده و دوازده سمبل اصلاحات است، از آن روزهای اطلاعی نداشته باشند، اما همه آمار و ارقام گواه این واقعیت است

 

 

 

 

گفته می شود وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته مردم همه شهرها و روستاها باید بدانند که کدام املاک در مسیر مولدسازی و کدام طرح‌ها در مسیر تکمیل قرار می‌گیرد. وی تاکید کرد: در خصوص مولدسازی، مدیران در استان‌ها در کنار کار فنی، درباره فضاسازی در سطح استان برای تنویر و اقناع افکار عمومی کار کنند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*