اخبار خراسان جنوبی/ دعوت امام جمعه اهل سنت اسدیه برای شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی:

رسالت مجاهدان سایبری اقدامات به موقع و هدفمند است

 رسالت مجاهدان سایبری اقدامات به موقع و هدفمند است

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) گفت: امروز در نبرد عظیم رسانه‌ای دشمن، رسالت مجاهدان سایبری اقدامات به موقع و هدفمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ظهر امروز در همایش مجاهدان سایبری ضمن تشکر و قدردانی از فعالان عرصه فضای مجازی و رسانه‌ای استان، گفت: امروز با توجه به امپراتوری رسانه‌ای استکبار جهانی؛ رسالت شما عزیزان همچون دوران دفاع مقدس مهم است که با فعالیت‌های شبانه روزی بتوانید پوزه‌ی استکبار را در عرصه‌های مجازی و فرهنگی به خاک بمالند.

وی با بیان اینکه تاکنون در عرصه مجازی و سایبری استان فعالیت‌های خوب و موفقی انجام شده، گفت: دشمن همچنان در عرصه مجازی با استفاده از امکانات گسترده‌ای که دارد پر تلاش، توانمند و فعال فعالیت می‌کند.

سردار مهدوی بیان کرد: دشمن برای رسیدن به اهدافش به هر دروغی متوسل می‌شود از همه ابزارها چه مشروع و نامشروع استفاده می‌کند تا به اهداف شوم خود برسد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) گفت: ما شاید محدودیت‌هایی داشته باشیم، اما لطف و عنایت خدا را داریم؛ همان طور که تا امروز با وجود تمام مشکلات، کمبودها و محدودیت‌ها که از ابتدای انقلاب وجود داشته، اما با ایثار و توکل به خدا در همه عرصه‌ها پیروز و موفق شدیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس چه از نظر کمی چه از نظر کیفی از لحاظ امکانات و تجهیزات، نظر نیروی انسانی هرگز با دشمن قابل قیاس نبودیم، اما با ایثار، از خودگذشتگی و توکل بر خدا و عنایات ائمه اطهار (ع) پیروز شدیم.

سردار مهدوی مطرح کرد: امروز دشمن فعال و برنامه‌ریزی شده در عرصه فضای مجازی مشغول به فعالیت است بنابراین نیاز است شما مجاهدان سایبری و فعالان مجازی محکم، با صلابت و مقتدرانه با تولید محتواهای برنامه‌ریزی شده و هدفمند وارد عمل شوید.

وی عنوان کرد: امروز نیاز هست تا فعالیت شما در بستر مجازی و رسانه‌ای به این باشد که دشمن با چه نگاهی وارد شده و شما در مقابل آن در همان عرصه ایستادگی کنید، روشنگری کنید، تولید محتوا داشته باشید و دشمن را وادار به عقب نشینی نمائید.

سردار مهدوی بیان کرد: اگر امروز امنیت و آرامشی داریم و این گونه جلسات را در کمال امنیت برگزار می‌کنیم مرهون تلاش‌ها، زحمات و ایثارگری‌هایی است که رزمندگان اسلام با مجاهدت‌های خود و شهدا با نثار خون خود این عرصه را برای ما فراهم کردند.

وی خطاب به مجاهدان سایبری و فعالان عرصه رسانه، گفت: امروز شما افسران میدان نبرد مبارزه با استکبار هستید که رسالت شما سنگین‌تر و مهم‌تر هست. انشاالله در عرصه مجازی مسیر شهدا را ادامه دهید.

 

 

 

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

حضور مردم در صحنه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد/۷-۴

حضور مردم در صحنه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد

 قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم هرگز دست از حمایت از نظام جمهوری اسلامی بر نمی‌دارند و حضور حماسی آنان در صحنه، توطئه‌های دشمنان انقلاب را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی روز شنبه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دشمنان دیرینه ما از ابتدای انقلاب به دنبال برچیدن نظام اسلامی بودند اما با نصرت الهی و پشتیبانی مردم از آرمان‌های انقلاب به اهداف خودشان نرسیدند.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند که مردم ما همیشه حامی و پشتیبان انقلاب هستند چرا که مردم خود را صاحبان این انقلاب می‌دانند، اضافه کرد: وقتی دشمنان حضور باشکوه و چشمگیر مردم را در راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌بینند ناامید و خشمگین می‌شوند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: به تعبیر شهید بهشتی دشمنان ناامید شوند و از این خشم و ناامیدی هم بمیرند.

حجت‌الاسلام نوفرستی اظهار داشت: مردم در طول چهل و چهار سال گذشته پشتیبان و حامی انقلاب بودند چون خودشان را صاحب انقلاب می‌دانند و امروز هم همه آمده‌ایم تا تجدیدعهد دوباره با ولایت فقیه شهدا به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همچنین این حضور باشکوه باعث خوشحالی دوستان نظام و ناامیدی دشمنان نظام خواهد شد و نقش موثری در تقویت جبهه مقاومت دارد، تصریح کرد: این حضور برای دشمنان ما حضوری شکننده و پاسخ کوبنده است و دشمنان بدانند انقلاب ما مردمی و از دل مردم است و هرگز مردم ما صحنه را خالی نخواهیم کرد.

 

۲ تفاهم‌نامه اجرای طرح گردشگری در خراسان جنوبی امضا شد/۷-۵

۲ تفاهم‌نامه اجرای طرح گردشگری در خراسان جنوبی امضا شد

۲ تفاهم‌نامه اجرای طرح گردشگری با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران به امضا رسید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این تفاهم‌نامه‌ها روز چهارشنبه برای اجرای طرح گردشگری در مجاورت سد فرخی قاین و آبگرم روستای حسن‌آباد فردوس امضا شد.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در غرفه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌ و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی که در تهران برپاست، بر حل مشکل سرمایه‌گذاران این ۲ طرح تاکید کرد و گفت: وضعیت تامین زیرساخت‌ها بررسی شده و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران برطرف شود.

جواد قناعت افزود: فرمانداری فردوس برای تامین برق و گاز پروژه گردشگری آب گرم حسن‌آباد فردوس اقدام کند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز مشکل راه این پروژه را حل کند.

وی با اشاره به همدلی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حضور در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی امسال گفت: با همدلی، مشارکت و کار تیمی، دستگاه‌های اجرایی به اهداف خود و اقدام برای توسعه استان نزدیک‌تر می‌شوند.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها تدابیر و همکاری لازم برای واگذاری زمین و احداث تأسیسات مورد نیاز سرمایه‌گذار گردشگری انجام و همکاری می‌شود تا مشکلات سرمایه‌گذار کاهش یابد.

 

 

 

قدردانی از فعالان برتر رسانه‌های در همایش مجاهدان سایبری/۷-۵

در همایش مجاهدان سایبری در بیرجند از فعالان برتر رسانه‌های مکتوب و تصویری و فضای مجازی قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، ۱۸ نفر از برگزیدگان این همایش، مربوط به جشنواره ابوذر بودند که در بخش‌های گزارش تلویزیونی، گزارش رادیویی و فیلم کوتاه رتبه کسب کردند.

همچنین در این همایش از ۳ تیم علمی برگزیده رویداد سراسری تولید محتوا دیجیتال بسیج هم تقدیر شد.
یک تیم از این گروه ها، مقام اول را، در میان ۳۸ تیم از سراسر کشور کسب کرد.

یکی دیگر از برنامه‌های این همایش، قدردانی از ۳۴ برگزیده فضای مجازی استان بود.

سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار رضای استان، در این همایش، فعالان عرصه رسانه را در خط مقدم مبارزه با دشمنان دانست و گفت: فعالان رسانه با تولید محتوا دقیق و به موقع می‌توانند عرصه را بر دشمنان تنگ کنند و با صلابت و مقتدر در صحنه دفاع از کشور حضور داشته باشند.

خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز دشمن شناسی را از وظایف فعالان رسانه دانست و گفت: فعالان رسانه با برجسته کردن نقاط قوت کشور، می‌توانند جواب دندان شکنی به دشمن دهند.

 

 

 

 

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:
«فعالان فضای مجازی» افسران میدان نبرد دفاع از جمهوری اسلامی هستند
سردار مهدوی با بیان اینکه فعالان فضای مجازی، افسران میدان نبرد برای دفاع از جمهوری اسلامی هستند، گفت: فرق جمهوری اسلامی با دشمن این است که دشمن به هر دروغی متوسل می شود و از همه ابزارها چه مشروع و چه غیرمشروع استفاده می کند تا به اهداف شوم خود برسد.

به گزارش شبستان، سردار محمدرضا مهدوی در همایش مجاهدان سایبری و اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر اظهار داشت: با توجه به امپراطوری رسانه ای استکبار جهانی همچون دوران دفاع مقدس در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی قرار داریم.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: فعالان رسانه همچون دوران دفاع مقدس در تلاش هستند تا دشمن را در عرصه های فرهنگی به زانو درآورند و دشمن در این عرصه با توانمندی ها و امکانات بسیاری در حال فعالیت علیه جمهوری اسلامی است.

 

وی بیان کرد: فرق جمهوری اسلامی با دشمن این است که دشمن به هر دروغی متوسل می شود و از همه ابزارها چه مشروع و چه غیرمشروع استفاده می کند تا به اهداف شوم خود برسد و ما خدا را داریم و تاکنون با توجه به کمبود امکانات و مشکلات توانسته ایم با ایثار و از خودگذشتگی و اخلاص  پیروز میدان باشیم.

 

سردار مهدوی با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی همچنان فعال است، افزود: دست روی دست نگذارید و باصلابت محکم و مقتدرانه با تولید محتوا و مطالب مورد نیاز در مقابل اتاق فکر دشمن ایستادگی کنید و حرف بزنید و دشمن را وادار به عقب نشینی کنید.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در پایان گفت: اگر امروز امنیتی داریم مرهون تلاش ها و زحمات رزمندگان اسلام است، شهدایی که با نثار خون خود این عرصه را برای ما فراهم کردند و فعالان فضای مجازی و مجاهدان سایبری، افسران میدان نبرد هستند و امروز وظیفه آنان سنگین تر شده است و مسیر شهدا را ادامه دهید.

تلاش توپخانه دشمن علیه جمهوری اسلامی در جنگ روایت ها
مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه توپخانه عظیم دشمن طی اغتشاشات اخیر بزرگترین جنگ روایت ها را بر علیه جمهوری اسلامی راه انداخته بود، گفت: فعالان سایبری و فضای مجازی با تولید محتوا در مقابل هجوم گسترده دشمن در فضای مجازی طی اغتشاشات اخیر ایستادند.

 سجاد رضایی صبح امروز پنج شنبه (۲۰ بهمن) در همایش مجاهدان سایبری و جشنواره رسانه ای ابوذر اظهار داشت: در قالب این همایش سه تقدیر را خواهیم داشت.

 

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه چهارمین دوره تولید محتوا برگزار شد، افزود: این رویداد اواخر آبان ماه در سه بخش نرم افزار موبایل، پویانمایی و تولید انیمیشن و بازی تلفن همراه برگزار شده است و امروز از برگزیدگان تقدیر می شود.

 

رضایی ادامه داد: برگزیدگان این دوره در مرحله کشوری شرکت کردند و تیم بزرگمهر قاین رتبه آوردند که نشان می دهد حوزه اقتصاد دیجیتال یک سرفصل عظیم و پراستعداد و باکیفیت است که می تواند جهش های اقتصادی خوبی برای استان ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: امسال شاهد افزایش آثار ارسالی به این جشنواره بودیم و در این راستا ۳۷۵ اثر دریافت و در ۲ سطح استانی و داوری ارزیابی شد و نسبت به کیفیت شاهد ارتقای کیفی حوزه خبر و رسانه بودیم.

 

مسئول بسیج رسانه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به تجلیل از فعالان سایبری و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: برگزیدگان و برترین های فضای مجازی در این جلسه حضور دارند و در حوزه پایشگری، انتشار، سواد رسانه ای کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: فعالان سایبری و فضای مجازی با تولید محتوا در مقابل هجوم گسترده دشمن در فضای مجازی طی اغتشاشات اخیر ایستادند و اگر این تلاش ها نبود اتفاقات دیگری رقم می خورد.

 

رضایی با بیان اینکه توپخانه عظیم دشمن طی اغتشاشات اخیر بزرگترین جنگ روایت ها را بر علیه جمهوری اسلامی راه انداخته بود، ادامه داد: دشمن تمام نیروهای خود در قشرهای مختلف را بسیج کرده بودند تا در فضای مجازی به عنوان یک سرباز عمل کنند و اگر فعالیت نیروهای سایبری و فضای مجازی نبودند شاهد اتفاقات ملموس نبودیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باطن صاف انقلاب اسلامی را با استفاده از فضای مجازی به گوش جهانیان برسانیم، گفت: امیدواریم آرمان عزیز امام راحل را حفظ کنیم و پرچم لا اله الا الله را بر قلل رفیع جهان برافشانیم.

 

 

 

بومگردی جوانان دهه ۵۷ بیرجندی/ خاطرات انقلاب بازگو شد
جوانان دهه ۵۷ بیرجندی با شرکت در طرح «بومگردی انقلاب» با همکاری حوزه هنری خراسان جنوبی در میان جوانان و نسل های جدید به بازگو کردن خاطرات خود پرداختند و بصیرت افزایی و جهادتبیین را سرلوحه کار خود قرار دادند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم

 

انقلاب اسلامی ۴۴ سالگی خود را جشن می گیرد در حالی که شرق و غرب هیچ وقت انتظار وجود این نوع انقلاب را نداشتند و همواره در تصورشان این گونه رقم می خورد که یا غرب یا شرق بر جهان مسلط می شود و کشوری حق اعتراض و مخالفت با آنان را ندارد.

 

اما امام خمینی (ره) تمام باورها و خیال و اوهام دو قدرت جهان را در سال ۵۷ از بین برد و به جهان فهماند که تنها اسلام است که می تواند در مقابل زورگویی ها، جنایات، انسان کشی و … ایستادگی کند و امام راحل روحیه بیداری و آزادیخواهی را با پیروزی انقلاب اسلامی در دل جهانیان زنده کرد.

 

 

*لزوم بازگو کردن خاطرات انقلاب ۵۷ برای نسل های جدید

۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و هنوز حقایق و واقعیت ها و خاطرات بسیاری از دوران مبارزه با رژیم پهلوی باقی مانده که کسی برای نسل های جدید و آینده بازگو نکرده است و بر صفحات تاریخ حک نشده است.

 

خاطرات و حقایقی که شاید سبب شود اذهان جوانان بازتر از گذشته شود و بتوانند به راحتی میان حق و باطل و انقلاب اسلامی و رژیم منحوس پهلوی، یکی را انتخاب کنند و بدانند که رژیم پهلوی چه جنایت هایی در حق آبا و اجداد و پدران و مادرانشان کرده که آنان به پا خواستند و فریاد بر گلوها آورند و انقلاب اسلامی را رقم زدند.

 

رژیم پهلوی رژِیمی بود که حتی برای آب خوردن هم نیاز به اجازه آمریکا و انگلیس داشت و نمی توانست بدون کمک آنان بر روی پای خود بایستد و حتی اساتید نظامی از آمریکا به ایران می آمدند تا آموزش دهند و اجازه یادگیری در بخش فنی را به ایرانیان نمی دادند که مبادا بر علیه آنان به پا خیزند.

 

در دوران رژیم پهلوی، مردم در بدترین شرایط اقتصادی و در فقر کامل و بدون هیچ امکانات رفاهی و زیرساختی، زندگی خود را سپری می کردند اما شاه و اطرافیانش در ناز و نعمت و پول های آمریکایی غوطه ور بودند.

 

۴۵ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و جوانان و نوجوانان و نسل های جدید هنوز با انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بیگانه هستند چرا که جهاد تبیین را به خوبی به جا نیاورده ایم. جهادی که می تواند سبب روشنگری و بصیرت افزایی و ساختن عمارهایی برای این انقلاب اسلامی شود که دشمن حتی نتواند رخنه ای در وجودش ایجاد کند.

 

چه زن ها و مردها و کودکان و جوانان بسیاری برای پیروزی انقلاب اسلامی و رسیدن به استقلال و آزادی جان خود را فدا کردند تا امروز ما جز امن ترین کشورهای دنیا محسوب شویم و چه خوب است که این نعمت بزرگ الهی را پاس بداریم و با بوق و کُرنای تبلیغات های پوشالی رسانه های غربی پشت انقلاب و وطن و ولایت را خالی نکنیم چرا که غربی ها هیچ وقت برای ما خوبی را رقم نخواهند زد.

 

*بومگردی انقلاب

به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه هنری خراسان جنوبی و موسسه رهسا و بنیاد مهدویت با اجرای طرح «بومگردی انقلاب» به احیای جهاد تبیین پرداختند و جوانان دهه ۵۷ شهرستان بیرجند را به میان نسل های جدید در محلات مختلف برد تا به بازگویی خاطرات و مبارزات و حقایق و واقعیت ها بپردازند.

 

قرارمان میدان ابوذر بود تا سوار بر اتوبوس بومگردی انقلاب شویم و همراه با جوانان دهه ۵۷ به محلاتی برویم که روزی مرکز مبارزه با رژیم ستمشاهی پهلوی بوده است و اکنون به محلی برای اقامه نماز تبدیل شده اند.

 

گوشه گوشه خیابان های شهر از پرچم های سه رنگ ایران زمین مزین شده بود و شهر حال و هوای انقلابی به خود گرفته بود و این جوانان دهه ۵۷ با یکدیگر می گفتند که یادش به خیر چه فعالیت هایی قبل از انقلاب داشتیم و چه قدر اعلامیه به دور از چشم نیروهای پهلوی در کوچه پس کوچه پخش کردیم.

 

به مسجد جامع پایین شهر بیرجند رسیدیم مسجدی که قبل از انقلاب اسلامی، مقر فرماندهی مبارزات انقلابیون بیرجندی بوده است و چه جوانان بسیاری را در خود پرورش داده تا بتوانند با پیروی از امام راحل برگ زرینی را در تاریخ رقم بزنند و انقلاب اسلامی را به وجود آورند.

 

 

*ولایت فقیه؛خط قرمز من است

سیدحسین اصغری یکی از مبارزین و جوانان دهه ۵۷ بیرجندی است که در این کاروان بومگردی انقلاب حضور یافته است، گفت: سال ۵۷ در کلاس ۱۲ در دبیرستان خزیمه علم واقع در خیابان کشمان (طالقانی فعلی) در رشته ادبی تحصیل می کردم و زمزمه های انقلاب شروع شده بود و دانش‌آموزان هم با یکدیگر در مورد آن صحبت می‌کردند اما خیلی علنی مطرح نبود.

 

وی ادامه داد: محل تجمعات مردم و مقر فرماندهی انقلاب، مسجد جامع پایین شهر و مسجد آیت الله آیتی در بیرجند بود که بعد از اینکه تشکیلات منسجم می‌شد مردم شروع به راهپیمایی می‌کردند و علیه رژیم ستمشاهی شعار می دادند.

 

اصغری با بیان اینکه شهید سیداحمد رحیمی در مسجد برای آگاهی بخشی به مردم همواره سخنرانی می کرد، افزود: در آن زمان هیچ کدام از ما با مسائل چریکی آشنا نبودیم و شعارنویسی‌ها خودجوش بود تا اینکه برنامه‌ریزی‌ها در مسجد برای یادگیری آموزش‌های نظامی و دریافت اطلاعات انجام شد.

 

وی با تاکید بر اینکه حریم رهبری و ولایت فقیه خط قرمز من است، گفت: بی شک برای همه آزادی خواهان و انقلابیون در آن زمان مرید رهبری دانا، مدبر و فرزانه همچون حضرت امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب بودن، افتخاری بزرگ بود.

 

*مسجد آیت الله آیتی سرآغاز تظاهرات مردم بیرجند

به سمت مسجد آیت الله آیتی رفتیم. مسجدی که بسیاری از راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ زمان انقلاب جنوب خراسان از آنجا شروع شد و نمونه‌اش می توان به راهپیمایی بعد از نماز عید فطر در ۱۳ شهریور ماه ۱۳۵۷ اشاره کرد.

 

گنجی یکی دیگر از مبارزین و جوانان دهه ۵۷ بیرجندی در این بازدید با اشاره به یکی از خاطرات خود در این مسجد گفت: در ۵ بهمن ۵۷ بود که چماقداران رژیم به دستور فرماندار وقت و رئیس شهربانی ابتدا به مسجد آیت الله آیتی حمله کردند و درب و پنجره های مسجد را شکستند.

 

وی ادامه داد: در همین روز پرویز حسینی به شهادت رسید و جان خود را تقدیم اسلام کرد و محمود میری نیز در آن روز مورد ضرب و شتم چماقداران قرار گرفت و سال ها بعد ایشان نیز به خاطر جراحات همین ضربات به شهادت رسید.

 

گنجی با بیان اینکه مسجد آیت الله آیتی سرآغاز شروع راهپیمایی های مردم بیرجند بوده است، افزود: یادم است که در ۲۷ دی ۵۷ که مردم شادمان از فرار شاه بودند راهپیمایی از جلوی مسجد آیت الله آیتی شروع شد. در این راهپیمایی معلم انقلابی به نام محمد باقر کمیلی به سخنرانی آگاهی بخشی را شروع کرد و در سخنانش گفت که اکنون که شاه رفته، باید مراقب شاهک‌هایی باشیم که در ایران هر روز تحت عنوان طرفداران قانون اساسی و بختیار عرض اندام می‌کنند و صحبت‌های او با موافقت تظاهرکنندگان رو به رو شد.

 

وی گفت: نام انقلاب با نام مسجد گره خورده است و این درس بزرگی است که بدانیم و باور کنیم که مسجد می‌تواند مبدأ همه تحولات و مکانی برای آگاهی‌بخشی سیاسی و اجتماعی باشد.

 

 

*شهادت محمود سورگی در هفتم بهمن ۵۷

میدان شهدای بیرجند مقصد بعدی این کاروان بومگردی انقلاب بود تا خاطرات راهپیمایی هفتم بهمن ماه مردم بیرجند در سال ۵۷ باری دیگر زنده و بازگو شود.

 

برادر شهید محمود سورگی در این بازدید گفت: برادرم محمود در روستا زندگی می کرد و بنده در شهر درس می خواندم و فعالیت های ما علیه رژیم قبل از ماه رمضان ۵۷ شروع شده بود و بیانات امام راحل را جمع آوری و در میان مردم پخش می کردیم و از فرصتی برای نصب آنان در خیابان ها بهره می بردیم.

وی ادامه داد: اوایل ماه محرم  بود که شهید محمود سورگی عکس شاه را که در حسینیه نصب کرده بودند را پاره کردند و انجمن روستا ما را دنبال کردند و نتوانستیم در عزاداری های محرم شرکت کنیم و تحت تعقیب بودیم.

سورگی با بیان اینکه بعد از شهادت محمود به فعالیت های خود علیه رژیم پهلوی ادامه دادم، گفت: محل تجمع ما همواره در محل مسجد آیتی بود و شروع راهپیمایی ها از هفتم بهمن ماه از میدان طالقانی فعلی به سمت میدان ابوذر فعلی یا کوروش قدیم بود.

وی ادامه داد: در هفتم بهمن به دلیل حکومت نظامی که بختیار اعلام کرده بود هیچکس حق بیرون آمدن نداشت اما با دستور امام راحل مردم به خیابان ها ریختند و هنگام شروع تیراندازی همه متواری شدند و تعدادی جان پناه یافتند.

 

سورگی بیان کرد: محمود در مقابل جمعیت شعار می‌داد که ناگهان تیری به او اصابت کرد و در جوی کنار خیابان افتاد و من هم که در حال تظاهرات بودم با مشت و لگد ماموران داخل همان جوی افتادم و متوجه شدم پیکر محمود غرق در خون است و ماموران هم اجازه اینکه او را به دکتر یا بیمارستان ببریم نمی‌دادند و محمود در همان روز به شهادت رسید.

 

*بومگردی انقلاب طرحی برای تبیین دستاوردهای انقلاب

مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در این بازدید گفت: هدف از اجرای طرح «بومگردی انقلاب» ۲ موضوع بود که در این راستا بحث آشنایی نسل جوانان و و فعالین فرهنگی با وقایع انقلاب و اتفاقات سال ۵۷ را دنبال کردیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: بسترسازی برای آینده جهت اجرای یک برنامه دقیق تر و منظم تر به منظور معرفی توانمندی ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جدید دومین هدف از اجرای طرح بومگردی انقلاب بوده است.

 

کریمیان در پایان گفت: در اجرای این طرح و راه اندازی این کاروان دستگاه های اجرایی مختلفی با حوزه هنری خراسان جنوبی از جمله موسسه رهسا و بنیاد مهدویت همکاری داشتند تا بتوانیم این ابتکار را اجرایی کنیم.

 

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اعلام کرد:
معرفی ۱۲ فرصت‌ سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی
شاهوردی گفت: ۱۲ فرصت‌ سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی کشور معرفی شد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، هادی شاهوردی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی – شامگاه جمعه (۲۱ بهمن) در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران اظهار کرد: وجود پتانسیل‌های بالقوه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی یکی از پتانسیل‌های استان است همین موضوع موجب شد تا ما امسال حضور پرقدرتی را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها و پشتیبانی استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در این نمایشگاه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی با ۱۸ غرفه در فضای ۴۲۸ مترمربع شرکت کردیم، افزود: در حوزه صنایع دستی با ۱۱ غرفه و حضور ۲۴ صنعتگر خراسان جنوبی توانستیم پتانسیل‌های این حوزه را به نمایش بگذاریم.

 

شاهوردی ادامه داد: استان خراسان جنوبی با دارا بودن پنج اثر ثبت جهانی جزو منحصر به فردترین استان‌های کشور است که دارای جاذبه‌های جهانی می‌باشد و همچنین وجود بیش از هزار و یک اثر ثبت ملی و بیش از ۱۲۰ رشته فعال صنایع دستی در این استان همه نشانگر پتانسیل‌های بالقوه خراسان جنوبی است که در نمایشگاه معرفی کردیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری یکی از شاخصه‌های این نمایشگاه است، افزود: در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ۱۲ فرصت سرمایه‌گذاری را آماده کردیم که در قالب کتابچه و فایل محتوا به متقاضیان ارائه می‌دهیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: همچنین شهرداری‌های خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور داشتند و تاکنون هفت تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری را با بخش خصوصی منعقد کردند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه دستگاه‌های اجرایی که با حضور شرکت آب و منطقه‌ای، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری، صنعت و معدن در این نمایشگاه حضور داشتند، تصریح کرد: درحوزه آب منطقه‌ای و ظرفیت‌هایی که در زمینه پتانسیل سدهای استان است ۲ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران در پاویون استان منعقد شد که به زودی فعالیت خود را  شروع خواهند کرد.

 

شاهوری با اشاره به اینکه کمتر شناخته شدن خراسان جنوبی یکی از دلایل کاهش ورود گردشگر به استان است، افزود: برای شناخته شدن بهتر خراسان جنوبی و جاذبه‌های گردشگری آن حدود ۲۰۰ دقیقه تولید محتوا خاص این نمایشگاه انجام دادیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در طراحی پایون استان در نمایشگاه نیز از دو اثر فاخر از جمله ارگ کلاه فرنگی استفاده شد که بسیار جاذبه ایجاد کرده است، گفت: همچنین برای معرفی جاذبه‌های صنایع دستی چهار اثر را به صورت اجرای زنده به نمایش گذاشتیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده صنعتگران صنایع دستی استان هم به معرفی آثار خود پرداختند و صحبت‌های با سرمایه‌گذاران داشتند تا بتواند تفاهم‌نامه منعقد کنند.

 

شاهوردی بیان کرد: در حوزه بسته‌بندی و تجاری‌سازی هم حضور صنعتگران خراسان جنوبی در این نمایشگاه خیلی کمک می‌کند که با دستاوردهای استان‌های دیگر آشنا شوند تا از آن ایده بگیرند و الگوبرداری کنند و صنایع دستی استان را با بسته‌بندی‌های زیبا ارائه دهند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معادن و کشاورزی از ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه گردشگری است، افزود: گردشگری معادن استان جزو پتانسیل‌هایی است که در کمتر استانی می‌توان مشاهده کرد. همچنین باغات زرشک و عناب و مزارع زعفران نیز از پتانسیل‌های گردشگری استان است که امیدواریم در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

 

وی بیان کرد: امسال به صورت ویژه انجمن‌های مرتبط با حوزه گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری حضور دارند و امیدواریم بتوانند معرفی تاسیسات زیرمجموعه خود را به بهترین نحو داشته باشند و از این فرصتی که استان در حوزه گردشگری قرار داده بهترین استفاده را انجام دهیم.

 

 

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب/۴

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

نسل چهارمی‌ها نیز در جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضوری پویا و پرشور داشتند و در خراسان جنوبی جلوه‌هایی خاص به راهپیمایی ۲۲ بهمن بخشیدند.

به گزارش ایرنا، هیچ کدام از آنها روزهای پر التهاب ۴۴ سال پیش این کشور را درک نکرده‌اند اما شنیده و خوانده‌اند که روزگاری در این شهر جوانان و نوجوانانی به رهبری امام خمینی (ره) قیامی بزرگ برپا کردند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شد.

دهه هشتادی و نودی‌ها امروز به یاد آن روزهای پر از بیم و امید اما سرافراز از استقلال و آزادی کشورشان به خیابان‌ها گام نهادند تا عهدی محکم‌تر از هر سال برای حفظ نظام و اعتلای کشور ببندند؛ از میدان شهدای بیرجند همانجایی که خون شهید سورگی و شهید سندروس در هفتم بهمن ۵۷ به زمین ریخت و نهال انقلاب سبز شد تا میدان قدس که نماد مقاومت است.

امروز همه پر شور و با نشاط آمدند و هر کدام پرچم سه رنگ ایران را به دست داشتند، شعار دادند و عده‌ای با دوستانشان و برخی هم با والدین و خانواده خود به مسیر راهپیمایی آمدند.

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

برخی از کودکان و نوجوانان تصاویر مقام معظم رهبری و سردار شهید سیلمانی را به دست دارند و شماری دیگر همصدا با سایر راهپیمایان شعار سر می‌دهند.

دختران دبیرستانی در حاشیه راهپیمایی شهر بیرجند غرفه‌ای از محصولات تولیدی را به نمایش گذاشتند و عنوان آن ۴۴ محصول فراسودمند از کدو حلوایی است.

همین دانش‌آموزان ماکتی از نقشه ایران را تهیه کردهد و از جمعیت خواستند تا با تکه‌های پازل این نقشه را تکمیل کنند.

جمعی دیگر از دانش‌آموزان دهه هشتادی برای راهپیمایان سرود اجرا کردند و گروهی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری سهمی از این جشن بزرگ ملی را به عهده گرفتند.

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

برخی از نسل چهارمی‌ها با ساخت مترسک‌هایی چهره استکبار جهانی را به نمایش گذاشتند.

کمیل که یکی از دهه نودی‌هاست و به همراه مادرش در بیرجند به راهپیمایی آمده به خبرنگار ایرنا گفت: به دشمنان ایران با صدای بلند می‌گویم که ما نظام و کشورمان را دوست داریم.

وی افزود: دشمنان بهتر است دست از کشتن آدم‌های بیگناه و غارت کشورها بردارند.

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

یک دانش‌آموز دهه هشتادی هم گفت: آمده‌ام تا بگویم وقتی مردم ایران متحد باشند دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن برای همه مردم و دانش‌آموزان روز مبارکی است و حس خوبی نسبت به آن داریم، وظیفه ما الان این است که با تلاش و تحصیل به کشور خدمت کنیم.

عارف دیگر دهه هشتادی در بیرجند است که گفت: کسی حق ندارد به کشور ما توهین کند و امروز با پرچم ایران در راهپیمایی شرکت کردیم.

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

وی که به همراه دوستش آمده است افزود: من وطنم را دوست دارم و مسلما مردم ایران هرگز اجازه نمی‌دهند به کشورشان تجاوز شود.

شور همبستگی در دیار اقوام و مذاهب /۴

شور همبستگی در دیار اقوام و مذاهب + تصویر هوایی

مردم خراسان جنوبی در طلیعه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی ملت ایران بار دیگر با حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شور همبستگی در دیار اقوام و مذاهب را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا این حضور همراه با بصیرت امروز – شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ – همزمان با سراسر میهن اسلامی در ۳۱ شهر و اکثر روستاهای پرجمعیت خراسان جنوبی متجلی شد و صحنه‌هایی ماندگار از وفاداری مرزنشینان به انقلاب و نظام پدید آمد.

گزارش‌های دریافتی از شهرستان‌های خراسان جنوبی حاکی است قشرهای مختلف مردم در کنار مسوولان، نخبگان، روحانیت، فرهنگیان و دانشگاهیان به خیابان‌های آمدند تا حضوری دشمن‌شکن را به نمایش بگذارند.

همچنین در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان‌های درمیان و زیرکوه مردم اهل تسنن در کنار برادران و خواهران شیعی خود در جشن بزرگ چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده‌اند و حضور روستاییان و عشایر در راهپیمایی امروز پررنگ است.

گروه‌های مختلف مردمی اعم از مرد و زن، پیر و جوان، کسبه، کارمند، کارگر، فرهنگی، دانش‌آموز و دانشجو و حتی متولدین قرن جدید در آغوش خانواده‌هایشان آمده‌اند تا شکوه دیگری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در چهل و چهارمین سال حیات پربرکتش به نمایش بگذارند.

حضور جمع زیادی از ایثارگران و جانبازان با ویلچر در مسیر راهپیمایی صفای دیگری به این حماسه مردمی بخشیده است.

مردم در این جشن ملی با حمل پرچم‌های سه رنگ ایران، تصاویر امام راحل و مقام معظم رهبری، شهدای مدافع حرم و امنیت به خصوص سردار حاح قاسم سلیمانی و سر دادن شعارهای “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”، “مرگ بر انگلیس”، “این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده” و “ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده” بار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، شهدا و رهبر معظم انقلاب عهد دوباره بستند.

مردم در مرکز استان اکنون در صفوف به هم پیوسته از میدان شهدا به سمت میدان قدس بیرجند در حرکت هستند و نظیر این راهپیمایی در ۳۱ شهر، اکثر روستاهای پرجمعیت و حتی نقاط عشایری و در مجموع در بیش از ۱۰۰ نقطه استان با حضور پرشور مردم شیعه و سنی در حال برگزاری است.

ساکنان شهرها و روستاهای مرزی خراسان جنوبی نیز به شکل‌های مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری به یاد ماندنی داشته‌اند که گوشه‌ای از وحدت و انسجام آحاد ملت ایران را به سراسر دنیا مخابره می‌کند.

همچنین در مسیر راهپمایی نهادها، پایگاه‌های بسیج و دستگاه‌های فرهنگی، نظامی و انتظامی حضور متفاوتی دارند و با برپایی موکب‌ها و پایگاه‌های فرهنگی هر کدام به شیوه‌ای حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را رنگ و جلوه‌ای مضاعف داده‌اند.

اهتزام پرچم جمهوری اسلامی ایران، نمایش خیابانی، پخش زنده برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، ایستگاه‌های نقاشی، پخش زنده سرودهای انقلاب و همخوانی سراسری سرود جمهوری اسلامی ایران بخش دیگری از برنامه‌های حاشیه‌ای راهپیمایی در شهر بیرجند است.

توانخواهان مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند هم امروز آمدند تا همگام با دیگر شهروندان فریاد استکبارستیزی سر دهند.

شعار محوری دهه فجر امسال “ایران استوار، ۴۴ سـال افتخار” است و ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ با عنوان روز ” انقلاب اسلامی؛ جشن حضور، ایران یکپارچه” نامگذاری شده است.

 

کسب مقام اول تیم آمادگی جسمانی دانشگاه بیرجند در مسابقات ادارات استان

مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان دولت که در محل سالن ورزشی کوثر اداره کار و رفاه و امور اجتماعی به میزبانی هیأت آمادگی جسمانی استان خراسان جنوبی و با حضور ۵ تیم برگزار شد. در این مسابقات تیم دانشگاه بیرجند متشکل از دکتر رضا قهرمانی، حمید سیف الهی مقدم، رامین رحمان پور، دکتر محسن محمدنیا احمدی، احمد خسروی، مهدی دادران به مربیگری سجاد سرزهی مقام اول تیمی را کسب کردند.

مسابقه عکس پیروزی انقلاب در خراسان جنوبی برگزار می شود/۷

به گزارش پانا محمد علی حسن آبادی اظهار کرد: این مسابقه با همکاری خبرگزاری پانا و مشارکت دانش آموزان در دو بخش مبتدی و حرفه ای با گوشی تلفن همراه و دوربین عکاسی برگزار می شود.

وی گفت: در این مسابقه دانش آموزان می توانند از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصاویری ماندگار ثبت کرده و برای سازمان دانش آموزی به آیدی sazman_skh@ در پیام رسان شاد ارسال کنند.

وی افزود: دانش آموزان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند عکسهای راهپیمایی ۲۲بهمن را ارسال کنند.

وی در پایان گفت: به شرکت کنندگانی که عکسهایشان بیشترین بازدید را داشته باشند جوایزی اهدا خواهد شد.

 

«خانه خراب» در بیرجند به نمایش درآمد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت نمایش خیابانی «خانه خراب» به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای برقراری عدالت فرهنگی در نقاط مختلف شهر بیرجند اجرا شد.

سید علی زمزم با اعلام این خبر گفت: در دهه فجر امسال برنامه های متنوع فرهنگی و هنری را در سطح استان اجرا کردیم که یکی از این برنامه ها اجرای نمایش خیابانی با عنوان «خانه خراب» بود که در راستای نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: نمایش خیابانی «خانه خراب» به نویسندگی «علی حمیدیان فر و جواد جعفری» و به کارگردانی «میثم صدرا» در سطح شهرستان بیرجند به اجرای عموم درآمد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: تئاتر خیابانی وجه تمایزش با تئاتر صحنه، ارتباط مستقیم با مردم و بدنه اجتماع است و از دغدغه‌ها، چالش‌ها و مشکلات مردم آگاهی دارد.

وی تأثیرگذاری و جلب اعتماد مردم را مهم‌ترین شاخصه‌ تئاتر خیابانی دانست و گفت: نمایش خیابانی، تئاتری کاربردی بوده که سعی دارد از طریق هنر و برجسته کردن مسائل جامعه، راه حل مناسبی برای رفع مشکلات ارائه دهد.

 

 

دانش‌آموزان ورزشکار خراسان جنوبی دو مدال طلای کشور را کسب کردند/۷

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب ۲ مدال طلای کشور توسط دانش‌آموزان بیرجندی در مسابقات دانش‌آموزی کشور در رشته دو ومیدانی خبر داد.

به گزارش پانا سیدعلیرضا موسوی نژاد، با بیان این خبر اظهار کرد: نرجس عباسی، دانش آموز دبیرستان نرجسیه و هدی قاسمی، هنرجوی هنرستان تربیت بدنی سمای بیرجند، در رشته دو و میدانی و مواد پَرِشِ سه گام و ۳۰۰ متر با مانع موفق به کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای کشوری شدند.

وی اضافه کرد: مسابقات دو و میدانی قهرمانی مدارس کشور در بخش دختران از ۱۷ بهمن ماه جاری با حضور ۲۷ تیم و ۱۶۲ ورزشکار به میزبانی استان هرمزگان، در ماده های مختلف آغاز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،بااشاره به حضور دو ومیدانی کاران دانش آموز خراسان جنوبی در قالب یک تیم ۶ نفره در مواد دوی سرعت، دوی با مانع، دوهاى استقامت، پرش‌ طول،پرتاب دیسک، پرتاب نیزه و پرش سه ‌گام،در این دوره از مسابقات، عنوان کرد: شرکت کنندگان به مدت ۷ روز در مواد مختلف این رشته به رقابت می پردازند.

 

 

افتتاح اولین پایگاه جهادی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی/۷

افتتاح اولین پایگاه جهادی قرآن،عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت به مناسبت ایام دهه فجر، اولین پایگاه جهادی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان در دبستان جوادالائمه در شهر درح سربیشه به بهره‌برداری رسید.

سید علیرضا موسوی نژاد، در آیین افتتاح این طرح جهادی، اظهار کرد: هدف از ایجاد پایگاه جهادی قرآن، عترت و نماز، تمرکز زدایی برنامه های قرآنی، شناسایی استعدادهای حفظ قرآن دانش آموزان مناطق مرزی؛ تربیت دانش آموزان حافظ جزء ۳۰قرآن کریم، بهره گیری از ظرفیت فرهنگیان داوطلب و جهادی منطقه و فراهم کردن زمینه جریان گفتمان قرآنی در مناطق کم‌برخوردار است.

وی با بیان این که این طرح جهادی با حضور امام جمعه شهر درح؛ تنی چند از مسئولین معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و مدیر آموزش و پرورش سربیشه؛ افتتاح شد، تصریح کرد: اجرای تواشیح گروه دارالقرآن نورالثقلین سربیشه، برگزاری جلسه توجیهی رابطین پایگاه، معلمان و مسئول پایگاه در شهر درح و از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

دعوت امام جمعه اهل سنت اسدیه برای شرکت مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن

امام جمعه اهل سنت اسدیه شهرستان درمیان گفت: مردم شیعه و سنی شهرستان درمیان فردا باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهند کرد.

مولوی«سید احمد عبدللهی» با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: از همه مردم خصوصا مسلمانان اهل سنت می خواهم در اولین ساعات روز ۲۲بهمن در راهپیمایی حضور یابند.

وی همچنین گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تجدید بیعت با آرمان های امام و رهبری است و موجب یاس و نا امیدی دشمنان نظام در این شرایط حساس کنونی خواهد شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش با دعوت فرهنگیان و دانش آموزان خراسان جنوبی به راهپیمایی ۲۲بهمن عنوان کرد:

۲۲ بهمن، مبارک و مقدس است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن دعوت فرهنگیان و دانش آموزان استان به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در پیامی اعلام کرد: همچون طلوع صبحگاهان که خورشید عالم افروز،جهان را به بزم روشنی دعوت می کند، طلوع صبح۲۲ بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در منظومه‌ی جور و کهکشان استعمار، مبارک و مقدس است.

در متن این پیام آمده است
بسم الله الرحمن الرحیم
هم‌چون طلوع صبحگاهان که خورشید عالم افروز،جهان را به بزم روشنی دعوت می کند، طلوع صبح۲۲ بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در منظومه‌ی جور و کهکشان استعمار، مبارک و مقدس است.
امام خمینی(ره)، خورشیدوار با ذوالفقار حیدری اسلام ناب بر کف، بر شام‌ تار طاغوت وطاغوتیان خروشید  و عارفانه، آزادی و عزت را در شب خفقان شیاطین ظلمت نشین فریاد کرد و خروشان‌جمعیتی را به تقطیع دست اهریمن و فتح قلعه‌های طاغوت فراخواند.
مردم ولایت مدار و دلبسته اهل بیت ندای هل من ناصر فرزند زهرا را لبیک گفته غزل خوان بر سر عهد و پیمان استوار ماندند و صبورانه در مسیر عشق زیر تازیانه های جور استقامت کردند تا ایران سربلندبماند و به سرزمین معنویت، معرفت و مجاهدت  در گفتمان جهانی شهره شود.
امروز نام این کهن سرزمین به واسطه ی رهبری داهیانه امامین خود و جانفشانی سینه سرخان عاشقی که در خط عشق  سر زیر پای معشوق نهادند،  به کیمیای دین رویینه‌تن از هر بلا و بلیه‌، ۴۴ سال در مسیر افتخار یکه تازی می کند و هفت‌خوان توطئه های دیو صفتان مستکبر را در هم می شکند.
بی تردید ۲۲بهمن، یادآور جانفشانی‌های مردمی‌ست که با تقدیم جان، جهان را به قبول مظلومیت دیروز و پذیرش عظمت امروز خویش واداشته اند‌.
امروز تکلیف ما به عنوان افسران سپاه پیشرفت و آینده سازان انقلاب، در سالروز این حماسه‌ی بی‌نظیر، حضور هوشیارانه و بصیرانه در صف‌آرایی پرصلابت فجرآفرینانی‌ست که غنا و پیروزی و فرهیختگی و فضیلت خویش را در اوج حصارهای  تحریم های ظالمانه ی اقتصادی،توطئه های فرهنگی و جنگ ترکیبی جشن  می‌گیرند .
اینجانب به عنوان یکی از خادمان نظام تعلیم و تربیت، از خانواده فهیم، فرهیخته و فرزانه فرهنگیان که شبانه‌روز در راه اعتلا و پیشرفت علمی،عقیدتی  و پژوهشی دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی جهد و جهاد می کنند؛ و جامعه ولایی و انقلابی دانش آموزان، خراسان جنوبی که در سنگر مدرسه و محضر معلمان خود درس، ایمان،تقوا و حرکت بر صراط ولایت برای ساختن آینده نظام و کشور،تلمذ می کنند، تقاضا می کنم که چونان همیشه، دست در دست هم و دوشادوش ملت بزرگ ایران،در صفوف به‌هم‌پیوسته، در راهپیمایی ۲۲ بهمن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضوری پرشور، انقلابی و حماسی داشته و لبیک گوی مقام معظم رهبری باشیم تا بار دیگر یاد و خاطره بنیان‌گذارکبیر انقلاب اسلامی، شهدای گرانقدر و همه‌ی کسانی که در راه پیشرفت و اعتلای این مرزوبوم، تلاش و اهتمام داشته‌اند، را پاس داریم. باشد که خداوند متعال همه‌ی ما را مورد الطاف و عنایات واسعه خویش قرارداده و در راه خدمت بی منت به اسلام،انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران، سربلند و موفق بدارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*