گفته می شود

گفته می شود اسکناس دلار بازار آزاد در ادامه روند صعودی دو هفته اخیر خود برای اولین‌بار به ۴۱ هزار تومان رسید. در همین حال اختلاف بیش از ۴ هزار تومانی دلار با کارت ملی و آزاد سودی بالغ بر ۹ میلیون تومان برای خریداران دارد. با توجه به فضای شکل‌گرفته مقابل صرافی‌ها و سوءاستفاده دلالان از این وضعیت، مشخص نیست که این پول‌ها به جیب چه کسانی می‌رود و بانک مرکزی چه ابزاری برای جلوگیری از آن دارد؟

 

 

 

گفته می شود مدیرعامل انجمن بازرگانی ایران و کانادا اعلام کرده که بر اساس برآورد‌های صورت گرفته در یک سال و نیم اخیر فعالان بخش صنعت و تجارت ایران تا ۷۰ میلیارد دلار سرمایه به شکل کارخانه و ملک از ایران خارج کرده و به کانادا برده‌اند و اکنون در بخش صنعت و به خصوص عرصه ساخت و ساز فعال هستند.

 

 

 

 

گفته می شود پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که تهران را به مقصد دوبی ترک کرد اما این پرواز پس از ساعتی در کیش به زمین نشست و ماموران امنیتی دختر و همسر علی دایی را از هواپیما پیاده کردند. بعد از این موضوع شایعه شده بود که همسر و دختر علی دایی بازداشت شده‌اند که این موضوع از سوی دایی تکذیب شد.

 

 

 

گفته می شود پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع خود گزارش داد که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دستور از سرگیری میانجیگری کشورش بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان را صادر کرده است.

 

 

گفته می شود سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر ورزش به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.احمد راستیه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح استیضاح حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با ۵۰ امضا به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

 

 

گفته می شود نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، گفته باید تلاش کرد مدیریت جهادی عرصه‌های نانو، پزشکی، هسته‌ای، دانش‌بنیان، پهپادی و موشکی به عرصه بیمار اقتصادی تزریق شود.سارا فلاحی خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: اجازه ندهید گروهی نفوذی با رزومه‌های ساختگی و با ریای سیاسی و اشرافیت و با غرق کردن بازارهای مختلف اقتصادی، مردم را به مسلخ فشار اقتصادی ببرند. مسئولین اجازه ندهند با بی‌برنامگی استخوان مقاومت مردم زیر چرخ‌دنده‌های معیوب ایران خودرو و سایپا بشکند

 

 

 

 

 

 

گفته می شود کیوان مرادیان کوچکسرائی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) خطاب به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، گفت: یکی از مهم ترین موضوعات رونق تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی است، با وجود فشارهای دشمنان و عدم رحم آن ها به سالمندان و کودکان اگر امنیت غذایی کشور به خطر بیفتد با مشکل مواجه می شویم. این درد را به کجا ببریم که امروز برنجکاران و باغدارانی که مرکبات کشور را تامین می کنند به جای جشن افزایش تولید زانوی غم بغل کرده اند.

 

 

 

گفته می شود پرویزیان، مدرس دانشگاه و نایب رئیس انجمن اقتصاد ایران تأکید دارد که با سیاستهای شل کن – سفت کن نمی توان اقتصاد را اداره کرد. اصلاح اوضاع اقتصادی نیازمند به کارگیری روشهای علمی اقتصاد است. به عبارتی حکمرانی اقتصادی امروز نیازمند اتخاذ تصمیمات سخت در اداره اقتصاد، اصلاح شبکه بانکی، مالیاتی و نیز نظام ارزی و تجاری است.

 

 

 

گفته می شود مکرون گفته منطقه بعد از اتفاقات عراق و افغانستان با دلخوری بسیار به غرب می‌نگرد و به همین دلیل است که به ما می‌گویند «هیچ درسی ندارید که به ما یاد بدهید». فقط به ایران اجازه دادید که [مثل سرطان] متاستاز کند. در نتیجه مسئولیت شماست که این متاستاز را کنترل کنید.امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز چهارشنبه در مسیر بازگشت از کنفرانس بغداد ۲ در اردن، در هواپیما با خبرنگاران سه رسانه لوموند از فرانسه، النهار از لبنان و وال‌استریت ژورنال از آمریکا گفت‌وگو کرد.نقل قول امانوئل مکرون از سوی روزنامه النهار باعث جنجال‌هایی در فضای رسانه‌ای ایران شد و عده‌ای روزنامه النهار را به تحریف اظهارات مکرون متهم کردند. روزنامه لوموند هم گزارشی از این گفت‌وگو منتشر کرده‌ است که در بخش‌هایی از آن به مساله نقش ایران در منطقه اشاره می‌شود؛ از جمله اینکه امانوئل مکرون مدعی شده‌ است کشورهای منطقه ایران را به سرطانی که متاستاز کرده‌ تشبیه می‌کنند و از او می‌خواهند «متاستاز ایران در منطقه» را کنترل کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*