اخبار خراسان جنوبی/نامه سازمان بازرسی به وزیر ارتباطات

نامه سازمان بازرسی به وزیر ارتباطات

سازمان بازرسی به وزیر ارتباطات برای اصلاح مصوبه اخذ هزینه ماهانه از مشترکین تلفن ثابت نامه زد.

به گزارش اقتصاد نیوز، سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات که ریاست کمیسیون تنظیم مقررات را عهده‌دار است، هزینه های ماهانه برای مشترکین تلفن ثابت از سوی این کمیسیون را فاقد ملاحظات قانونی دانست.

 

کدام کشور‌ها بالاترین و پایین‌ترین تورم را دارند؟

در میان کشور‌هایی که کمترین تورم را دارند چین با ۲.۱ درصد قرار گرفته و پس از آن عمان با ۲.۴، عربستان سعودی با سه، عراق با ۴.۲ و قطر با پنج درصد قرار گرفته‌اند. تورم آمریکا نیز در این مدت ۷.۷ درصد ارزیابی شده است.

کد خبر:۱۱۵۶۱۹۵
تاریخ انتشار:۰۲ دی ۱۴۰۱ – ۱۹:۲۱۲۳ December 2022

 کدام کشور‌ها بالاترین و پایین‌ترین تورم را دارند؟ به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت اقتصاد جهانی در چند شاخص مهم از جمله تورم پرداخته است.

بر اساس براورد‌های صورت گرفته پس از شوک تورمی که جهان را در نیمه سال ۲۰۲۲ فرا گرفت، پیش بینی می‌شود که نرخ تورم در سال آینده میلادی کاهش پیدا کند و این موضوع در سال ۲۰۲۴ به ثبات برسد. به این ترتیب میانگین تورم در اقتصاد‌های نوظهور حدود ۴.۲ درصد و در اقتصاد‌های توسعه یافته ۴.۷ درصد خواهد بود.

همچنین در طول این مدت میانگین رشد اقتصادی در کشور‌های نوظهور ۳.۶ درصد پیش بینی می‌شود. رشد اقتصادی چین، هنگ کنگ، تایلند، برزیل، مالزی، اندونزی و تداوم رشد اقتصادی در منطقه خاورمیانه در میان کشور‌های صادرکننده نفت در حاشیه خلیج فارس، عوامل تاثیرگذار در ثبت این رشد اقتصادی هستند.

در کنار آن، در این تحلیل سه عامل به عنوان تهدید کننده آینده اقتصادی جهان وجود داشته که در سال ۲۰۲۳ می‌توانند تغییر وضعیت بدهند. حمله روسیه به اوکراین، تشدید نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو و سیاست کووید صفر و بحران مستغلات در چین عوامل نگران کننده اصلی در این سال بوده است. به نظر می‌رسد که چین با عقب نشینی نسبی، تصمیم به بازگشایی دوباره اقتصاد خود گرفته، افزایش نرخ بهره متوقف شده و حتی کاهش خواهد یافت و البته هنوز بحران جنگ در اوکراین به جایی نرسیده است.

براورد‌های تورمی صورت گرفته در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که آرژانتین با ثبت تورم ۸۸ درصدی بدترین عملکرد را در میان کشور‌های منتخب داشته است و پس از آن ترکیه با ۸۵.۵ درصد در رتبه دوم بوده است. ایران در این مدت بر اساس آمار‌های مهر ماه تورم نقطه به نقطه ۴۸ درصدی داشته و در رده سوم قرار گرفته است. پاکستان با ۲۶، لهستان با ۱۷ و روسیه، شیلی و ازبکستان نیز با تورم ۱۲ درصدی در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین میانگین تورم در منطقه یورو حدود ۱۰ درصد اعلام شده است.

در میان کشور‌هایی که کمترین تورم را دارند چین با ۲.۱ درصد قرار گرفته و پس از آن عمان با ۲.۴، عربستان سعودی با سه، عراق با ۴.۲ و قطر با پنج درصد قرار گرفته‌اند. تورم آمریکا نیز در این مدت ۷.۷ درصد ارزیابی شده است.

 

 

 

 

 

انعقاد تفاهم نامه یارانه تجاری سازی برای۳ طرح فناورانه خراسان جنوبی

بیست و سه میلیارد ریال تفاهم نامه یارانه تجاری سازی توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: تفاهم نامه یارانه تجاری سازی توسطانعقاد تفاهم نامه یارانه تجاری سازی برای طرح‌های دانش سه شرکت حاضر در بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری کشور به ارزش بیست و سه میلیارد ریال منعقد شد.
مجیدی افزود: در راستای این برنامه اگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و مستقر در پارک‌ها خرید انجام دهند، تا سقف هر قرارداد ۵۰۰ میلیون تومان در قالب یارانه تجاری‌سازی به آن‌ها کمک خواهد شد.
وی گفت: این یارانه در قالب امضای تفاهم‌نامه میان طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری اعطا می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: این تسهیلات به فناوری‌هایی اعطا می‌شود که در محل نمایشگاه، تفاهم‌نامه تبادل دستاورد‌های فناورانه بین فروشنده و خریدار فناوری منعقد شود.
مجیدی مبالغ این تسهیلات را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: یارانه بر اساس شاخص‌هایی، چون پیچیدگی فناوری و دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها، حجم ریالی قرارداد و تعداد کارکنان شرکت‌های فناور پرداخت می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: ۵۰ درصد تسهیلات یارانه‌ای به خریدار و ۵۰ درصد به فروشنده پرداخت می‌شود، ولی در صورتی که طرف خریدار مایل به دریافت این تسهیلات نباشد، به عنوان مشوق به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت می‌شود و طرف خریدار هم می‌تواند مشتریانی خارج از مراکز تحقیقاتی بوده و یا از سایر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.
مجیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری کشور در آذر ماه امسال افزود: در حاشیه این نمایشگاه، بین شرکت دانش بنیان دانشجویار خاوران و بنیاد نوآوری و توسعه فناوری دکتر محمود شیخ زین الدین، شرکت خلاق بنیان توسعه فناور ورنا سگال و شرکت دانش بنیان دانشجویار، و در نهایت شرکت پیشگامان فناوری دوک (مرکز رشد قاین) با شرکت سیزان الکتریک مستقر در پارک زیست فناوری قشم، تفاهم نامه همکاری تجاری مبادله شد.
وی گفت: فرآیند تکمیل مدارک و تعیین میزان یارانه اعطایی به هر طرح بلافاصله پس از نمایشگاه آغاز شده و امضا کنندگان تفاهم‌نامه‌ها حداکثر ۳ ماه فرصت خواهند داشت تا مدارک لازم را به دبیرخانه اجرای این طرح که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است، ارسال کنند.

 

 

 

طرح توسعه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند وارد مرحله اجرایی شد

 

 

طرح توسعه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند وارد مرحله اجرایی شد

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی از اجرای طرح توسعه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند خبر داد و گفت: طرح حمایت مالی برای رفاه حال بیمه شدگان در استان‌ها و شهرستان‌های محروم اجرایی می‌شود.

ابوالفضل سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   بیرجند  ، اظهار داشت: تمام خدمات درمانی و تشخیصی برای بیمه شدگان در مراکز ملکی سازمان به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی از اجرای طرح حمایت مالی خبر داد و افزود: طرح حمایت مالی برای رفاه حال بیمه شدگان در استان‌ها و شهرستان‌های محروم اجرایی می‌شود تا در شهرستان‌های فاقد بیمارستان ملکی بیمه شدگان بتوانند از خدمات درمانی بیمارستان‌های دانشگاهی استفاده کنند و هزینه‌های درمان آنان به صورت کامل رایگان باشد.

بیشتر بخوانید

 مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی به مزایای اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: این طرح سبب شده است که کمبود مراکز بیمارستانی در شهرستان‌ها مرتفع شود و به سمت توسعه زیربنایی پیش برویم.

سبحانی با تاکید بر اینکه نباید در شهرستان‌های استان حالت رقابتی وجود داشته باشد و این سبب شود درمان استان به صورت غیر استاندارد و خارج از استاندارد باشد تصریح کرد: باید همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی به زمین وقفی مورد نیاز طرح توسعه بیمارستان شهید رحیمی که در ضلع غربی بیمارستان واقع شده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای بحث ام آر آی بیمارستان شهید رحیمی و توسعه بیمارستان درخواست داشتیم زمین جنب بیمارستان به ما داده شود که در حال پیگیری است.

سبحانی، نبود پارکینگ برای پرسنل و بیماران را یکی دیگر از دلایل توسعه بیمارستان شهید رحیمی عنوان کرد و اظهار داشت: طرح توسعه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند باعث توسعه شهری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی و نصب ام آر آی در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند  ۱۸۰ میلیارد تومان از سازمان اختصاص داده شده است یادآور شد: اگر این بودجه را نتوانیم جذب کنیم سایر استان‌ها جذب خواهند کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در شهرستان قاین نیز پیگیری‌های لازم برای توسعه مرکز درمانی قاین انجام شده و مقرر شد در هیئت مدیره سازمان تصمیم‌گیری‌های لازم برای این مهم گرفته شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*