گفته می شود

گفته می شود عضو شورای شهر تهران در خصوص جرایم قطع اشجار گفته پیش بینی بودجه از جریمه قطع درختان ۳۰۰میلیارد تومان بوده که ۱۸۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

 

 

گفته می شود سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار و اطلاعات بروز بیماری HIV در کشور، به افزایش مبتلایان خانم اشاره کرد و گفت: اگرچه ۸۱ درصد کل موارد مبتلا را همچنان مردان تشکیل می‌دهند؛ اما، الگوی راه انتقال و درصد ابتلای زنان و مردان در سال‌های اخیر تغییر کرده؛ به گونه‌ای که از کل موارد شناسایی شده در شش ماهه اول امسال، ۳۱ درصد موارد را زنان و ۶۹ درصد را مردان تشکیل داده‌اند.

 

 

گفته می شود حمزه غالبی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در بیان نظرش نسبت به رشته توئیت‌های مازیار خسرو، دبیر سابق صفحه سیاسی روزنامه شرق نوشته «کل پروژه حسین رونقی برپایه دروغ بنا شده است.»

 

 

 

گفته می شود آذرماه سال ۹۹، هیات رئیسه مجلس طرحی را اعلام وصول کرد که حالا پس از گذشت دوسال و همزمان با اعتراضات، در دستور کار کمیسیون قضایی قرار گرفته؛ طرح “تشدید مجازات برای همکاری کنندگان با کشور‌های متخاصم علیه امنیت ملی” که از طرح‌های اخیر در زمینه تشدید مجازات معترضان متفاوت است. در این طرح، علاوه بر جرم‌انگاری برای همکاری با کشور‌های متخاصم که از مصادیق فساد فی‌الاض و حکمش اعدام است، افرادی که در فهرست تحریم قرار دارند، ایثارگر لقب می‌دهد. به این ترتیب این افراد مشمول حداکثر امکانات و خدماتی خواهند شد که بر اساس قانون جامع حمایت از ایثارگران تعریف شده است.

 

 

گفته می شود یک نماینده مجلس گفته چند تن از وزرا هستند که به نظر می‌رسد مجلس نسبت به عملکردشان نگاه مثبت ندارد، احساس می‌کنم مجلس بعد از اتفاقاتی که افتاد حتما سراغ دو تا سه وزیر خواهد رفت و اولویت در این میان با وزیر بهداشت خواهد بود.

 

 

گفته می شود با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سامانه مورد نیاز برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک را تکمیل کرده است و با توجه به اعلام دولت به‌نظر می‌رسد که با اجرای این طرح یارانه نقدی حذف و با کالابرگ جایگزین شود.

 

 

گفته می شود سخنگوی کاخ سفید بار دیگر از اغتشاشات در ایران حمایت و به رغم ادعای رویکرد دیپلماسی دولت جو بایدن در قبال ایران اعلام کرد که واشنگتن برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تلاش می‌کند. همچنین جان کربی هماهنگ‌ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن، از تداوم اغتشاشات در ایران و نیز وقوع ناآرامی ها در چین حمایت کرد.

 

 

 

گفته می شود رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور، با اشاره به صادرات خودروهای تولیدی کشور اظهار داشته تاکنون هزار خودروی تولید ایران به ونزوئلا صادر شده است، ضمن اینکه با توجه به استقبال این کشور از خودروهای تولید ایران، روند صادرات خودرو به این کشور ادامه دارد. وی با بیان اینکه روسیه نیز یکی از مشتریان خودروهای ایرانی است، افزود: یک تفاهم‌نامه ۳۰۰ میلیون دلاری برای صادرات خودرو به این کشور امضا شده است.

 

 

گفته می شود محمود شهریاری که به دلیل حوادث اخیر، از ششم مهرماه بازداشت شده بود، پس از دو ماه از زندان آزاد شد. آزادی شهریاری در راستای دستور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادی برخی متهمان حوادث اخیر کشور و در پی‌ پیروزی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان برابر ولز صورت گرفته است.

 

 

گفته می شود سیدحسین موسویان، دیپلمات باتجربه ایران گفته موضوع صدور فرمان یا تصویب قانون عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور از مواردی است که می تواند بسیار موثر و نتیجه بخش باشد. از زمانی که در آلمان سفیر بودم تا زمانی که در دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی مسئولیت کمیته سیاست خارجی را داشتم، این پیشنهاد را مطرح و پیگیری می کردم که متاسفانه موفقیتی حاصل نشد. هروقت این موضوع مطرح شد، برخی مسئولین سوال میکردند یعنی آیا باید آن عده از جانیان تروریست که دستشان به خون ملت آغشته است، عفو شوند؟ این سوال درستی است، اما یک واقعیت مهم فراموش می شود و آن اینکه حداقل ۹۵ درصد از ایرانی‌ها خارج به هیچ گروهی اعم از منافقین و کومله و حتی سلطنت طلبها وابستگی ندارند و هیچ اعتقادی هم به آنها ندارند

 

 

گفته می شود رئیس‌جمهور کره جنوبی هشدار داد، اگر کره شمالی آزمایش هسته‌ای انجام دهد، سئول با متحدانش “پاسخ مشترک بی‌سابقه‌ای” را خواهند داد و در عین حال از چین خواست تا پیونگ‌یانگ را از پیشروی در موشک‌ها و تسلیحات هسته‌ای ممنوعه منصرف کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*