اخبار خراسان جنوبی/

فرماندار ویژه طبس گلایه کرد؛

بودجه طبس متناسب با جمعیت شهرستان نیست/۲

بودجه طبس متناسب با جمعیت شهرستان نیست

فرماندار طبس گفت:طبس سالانه به ۱۰ میلیون مسافر و زائر خدمات می‌دهد و بودجه‌ای که برای این شهرستان در نظر گرفته می‌شود، با توجه به جمعیت مناسب نیست.

به گزارش مهر، علی اکبر رحیمی در شورای اداری شهرستان طبس که با حضور رئیس بازرسی کشور برگزار شد، بیان کرد: شهرستان طبس در بین راه زائران از شش استان کشور به خراسان رضوی قرار گرفته که اغلب به دلیل خدماتی که به مسافران می‌دهد سالانه نزدیک به ۱۰ میلیون مسافر و ناوگان باری و عبوری دارد.

وی جمعیت شهرستان طبس را ۹۰ هزار نفر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ اعلام کرد و گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت و خدمات به زائران بودجه‌ای که برای طبس در نظر گرفته می‌شود منصفانه نیست.

رحیمی به دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در دولت جدید تلاش شده است تا به جاده‌های برای کاهش تصادفات رسیدگی بیشتری صورت گیرد اما اعتباراتی که امسال برای این مورد به شهرستان طبس تخصیص یافته پایین است.

به گفته وی اغلب تصادفات و مجروحان در جاده‌های طبس مسافران و افراد غیر بومی هستند و این امر می‌طلبد تا قانون در زمینه بودجه جاده‌ها ورود پیدا کند تا مشکلات مسافران شهرستان‌های دیگر کاهش پیدا کند.

فرماندار طبس از رئیس بازرسی کل کشور خواست تا راهکاری ارائه شود که به مدیران شهرستانی اعتماد شود و به صلاح است که اختیار برخی از خدمات توسط این مدیران انجام شود.

وی یکی از مشکلات شهرستان طبس را قیمت گذاری کارشناسان بر روی زمین‌های مورد درخواست سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: کارشناس در شهرستان قیمت را مصوب می‌کند اما سرمایه گذار بعد از مراجعه به بیرجند و تعیین بالاتر قیمت توسط هیئت سه‌نفره از سرمایه گذاری منصرف می‌شود.

رحیمی به مشکلات مربوط به خوراک دام، فروش دام مازاد اشاره کرد و افزود: برخی از قوانین که در مرکز کشور گذاشته می‌شود امکان اجرا در شهرستان‌ها وجود ندارد و راهکاری ارائه شود تا خدمات نظام برای مردم دیده شود و این موارد باعث نارضایتی نشود.

اعزام ۷۰۰مبلغ در طرح مبلغان امین به مدارس خراسان جنوبی/۲

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری۷۰۰ نفر از روحانیون مورد تأیید حوزه های علمیه استان به منظور تبلیغ،ترویج معارف اسلامی اقامه نماز جماعت به مدارس استان اعزام شده اند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، موسوی، هماهنگی با اولیا و مدیران مدارس و حضور هفته ای  ۱۳ ساعت در مدارس را از دیگر وظایف مبلغان طرح  تربیتی امین برشمرد و افزود: به منظور ساماندهی برنامه های مبلغان و پرهیز از تشدد در برنامه ها ۱۲ کتاب با شاخص های تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول برای ۱۲ پایه تحصیلی توسط حوزه علمیه قم تهیه و به چاپ رسیده و در اختیار مبلغان استان قرار می گیرد.

اخذ اعتبار برای تجهیز بیمارستان‌های نهبندان و سربیشه/۲-۳

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از اخذ اعتبار تأمین تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های این دو شهرستان خبر داد.

نخعی گفت: در دیدار و گفتگو با دکتر کریمی معاون درمان وزارت بهداشت،اخذ اعتبار برای تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های نهبندان و سربیشه درمان و آموزش پزشکی، باعنایت به پیگیری‌های قبلی که منجر به اختصاص متخصص چشم به بیمارستان شهید آتشدست نهبندان شد، در مرداد ماه سال جاری دستورات لازم از وزیر محترم بهداشت در خصوص تامین تجهیزات چشم پزشکی در این بیمارستان نیز اخذ شد و پیرو دستور اخذ شده، در این دیدار قول تامین بودجه آن نیز گرفته شد که به زودی شاهد راه اندازی بخش چشم در نهبندان خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در جلساتی که سال گذشته با وزیر بهداشت داشتم، دستور ایشان در خصوص تامین یک دستگاه MRI اخذ شد و به دلیل هزینه بسیار بالای این دستگاه، مذاکراتی نیز با وزیر نفت داشتم که ایشان نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی مبلغی را در همین خصوص اختصاص دادند و در جلسه با آقای دکتر کریمی نیز مقرر شد تامین MRI بیمارستان نهبندان در اولین لیست تسهیلات بانک جهانی که برای سال آینده است قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی، اتاق MRI در بیمارستان شهید آتشدست نهبندان را احداث کند.

نخعی افزود: با توجه به پیگیری‌های بسیار زیاد انجام شده و راه اندازی اورژانس بیمارستان نهبندان در سال جاری و وجود زیرساخت‌های لازم، مقرر شد با تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز نسبت به تکمیل و راه اندازی بخش‌های NICU کودکان و CCU در آینده نزدیک در این بیمارستان اقدام شود.

وی گفت:در خصوص تجهیزات پزشکی شهرستان سربیشه نیز، با پیگیری‌های قبلی یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان علی ابن ابیطالب این شهرستان تامین و نصب شد و در ادامه، مکاتبات و پیگیری‌های زیادی برای تامین سایر تجهیزات بخصوص یک دستگاه سی تی اسکن در حال انجام است که گزارش آن متعاقبا به مردم ارائه خواهد شد.

تولید۱۰ هزار تُن تولیدات دامی توسط عشایر خراسان جنوبی/

از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۲۱ تُن محصول دامی تولید شده است.

تولید بیش از ۱۰ هزار تُن تولیدات دامی به همت عشایربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی ، سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: عشایر استان از ابتدای سال تاکنون موفق به تولید ۶۰۰ تُن پشم و کرک، ۳ هزار و ۶۷۰ تُن گوشت قرمز و ۵ هزار و ۹۳۱ تُن شیر از دام‌های سبک و سنگین خود شده اند.

او افزود: در مجموع از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۲۱ تُن محصول دامی به همت عشایر استان تولید شده است.

ابراهیمی بیان کرد: هم اکنون عشایر استان ۹۲۱ هزار و ۹۲۸ رأس دام دارند که از این میزان ۸۹۴ هزار و ۵۴۱ رأس دام سبک و ۲۷ هزار و ۳۸۷ رأس دام سنگین هستند.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: دام‌های سنگین عشایر شامل ۲۳ هزار و ۹۵۷ نفر شتر و ۳ هزار و ۴۳۰ رأس گاو است.

او عنوان کرد: بیشترین فرآورده‌های لبنی عشایر در شهرستان نهبندان به دست آمده است، زیرا عشایر این منطقه بیشترین تعداد دام را دارند.

ابراهیمی تصریح کرد: تولیدات دامی در مرحله اول برای مصرف خود عشایر تهیه می‌شوند و در مرحله دوم نیاز شهرستان‌ها را تأمین می‌کنند و مازاد آن به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

 

 

۶۳ پرونده زمین خواری در خراسان جنوبی تشکیل شد/۳

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه امسال، ۶۳ مورد پرونده زمین خواری با مساحت ۵۸ هکتار تشکیل شده است.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا در مقایسه این رقم زمین خواری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۳ مورد پرونده تخلف زمین خواری با مساحت ۶۲ هکتار در استان تشکیل شده است.

وی افزود: این موارد در شهرستان بیرجند در مناطقی با آب و هوای مطبوع مانند بند امیر شاه، بند دره، آبشار چهارده، القورات، بهدان و خراشاد که دارای ارزش ریالی بالایی است رخ داده که در مابقی شهرستان‌ها نیز به همین شکل است.

نصرآبادی با بیان اینکه ساخت و ساز در هر نقطه‌ای از استان که سند مالکیت به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شده باشد، تصرف محسوب می‌شود، افزود: تصرف اراضی توسط افراد سودجو باعث از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه از جمله گونه‌های بادامشک و بنه شده و هم‌چنین سبب می‌شود در آینده اراضی ملی از بین رفته و زمینی برای واگذاری به بنیاد مسکن برای ساخت و ساز و یا سایر طرح‌ها باقی نماند.

وی ادامه داد: ایجاد یگان حفاظت در ادارات منابع طبیعی از سال ۱۳۸۵ و تامین نیرو از طریق پلیس پیشگیری و بر پایه دوره‌های آموزشی برای ماموران حفاظتی و هم‌چنین ضابطین دادگستری از جمله اقدامات است.

نصرآبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی ماموران حفاظتی در پاسگاه‌های منابع طبیعی ضابط خاص هستند، تصریح کرد: بلوک بندی مناطق حفاظتی در شهرستان‌ها انجام و هر منطقه دارای یک مامور حفاظتی بوده که با توجه به کمبود نیرو در بعضی مناطق یک مامور چند منطقه را پوشش می‌دهد.

وی با بیان این‌که مبلغ چهار میلیارد تومان بابت قرارداد گشت و مراقبت ماموران حفاظتی پاسگاه‌های ویژه شهرستان‌های تابعه در سال جاری پیش بینی شده است، یادآور شد: ۷۴ مورد خلع ید به مساحت ۱۰۲ هکتار و ۲۵ مورد رفع تصرف به مساحت ۱۶۴ هکتار در شش ماهه ابتدای امسال صورت گرفته است.

 

 

برد زغال سنگ طبس در هفته ششم/۷

در هفته ششم رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور تیم زغال سنگ طبس در مقابل پیکان سبزوار پیروز شد.

در هفته ششم مسابقات لیگ برتر هندبال کشور هندبالیست های زغال سنگ طبس به مصاف تیم پیکان سبزوار رفتند.این بازی در سالن‌ سربداران سبزوار برگزار شد و بازیکنان زغال سنگ طبس توانستند با نتیجه ۲۷ بر ۲۴ پیروز شدند.

 

 

خراسان جنوبی قهرمان رقابت های مینی‌ گلف شرق کشور/۷

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی گفت: در رقابت های مینی گلف شرق کشور در بیرجند که با حضور ۵۰ ورزشکار برتر از استان های سیستان‌ و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان‌رضوی و جنوبی حضور داشتند که در پایان تیم خراسان جنوبی در دو بخش آقایان و بانوان قهرمان شد.

رضا محمودی زاوه افزود: در بخش آقایان  تیم های کرمان و خراسان رضوی و در بخش تیمی بانوان کرمان و زاهدان در جایگاه دوم و سوم این رقابت ها قرار گرفتند.

وی افزود: در بخش انفرادی اسماعیل سلیمی طبس از خراسان جنوبی ، علیرضا نوری از کرمان و جواد خیرآبادی از خراسان جنوبی و در بخش بانوان فاطمه کارگر از خراسان جنوبی ، بهاره نوری از کرمان و سیمین باغبان زاده از خراسان جنوبی در جایگاه اول تا سوم ایستادند.

 

هیئت ژیمناستیک سرایان تجهیز شد/۷

با پیگیری های هیئت شهرستان و با مساعدت هیئت ژیمناستیک استان تجهیزات ژیمناستیک به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال به هیئت سرایان اختصاص یافت.

حسین بیابانی رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان جنوبی گفت: با توجه به فعالیت چشمگیر ژیمناستیک در سرایان و پیشرفت قابل توجه این رشته در شهرستان و بازدیدی که از سالن محل تمرینات این رشته داشتیم برای رشد و پیشرفت ژیمناستیک در سرایان  تجهیزات و وسایل کمک آموزشی رشته ژیمناستیک برای توسعه و ارتقای این رشته به هیئت شهرستان اختصاص یافت.

 

شناسایی یک بیمار کرونایی جدید از قاین/۲

یک بیمار کرونایی جدید در شبانه روز گذشته در شهرستان قائنات شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۶۰ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که  ۱ بیمار جدید شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۲۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵ نفر کرونا مثبتند.

تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۷۹ نفر است.

 

 

 

 

 

افتتاح مرکز مراقبت الکترونیکی زندان‌ها خراسان جنوبی/۲

مرکز مراقبت الکترونیکی زندان‌ها خراسان جنوبی با حضور محمدی، رئیس سازمان زندان های کشور افتتاح شد .

برای افتتاح مرکز مراقبت الکترونیکی زندان‌های خراسان جنوبی یک میلیارد تومان هزینه شده است.

این مرکز با متراژ ۵۰۰متر مربع و زیر بنا ۲۴۰مترمربع افتتاح شده است .

ظرفیت خدمت رسانی این مرکز تا ۲هزار نفر خواهد بود.

هدف از راه اندازی این مرکز کاهش جمعیت کیفری همراه با نظارت مستمر بر زندان‌ها،کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده زندانیان ،تحکیم بنیان خانواده و امرار معاش و بازگشت به آغوش گرم خانواده است .

 

 

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد:

رایگان بودن صدور سند اراضی کشاورزی و خانه‌های روستایی/۲

معاون رییس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رایگان بودن صدور سند برای تمام اراضی کشاورزی و خانه‌های روستایی خبر داد.

بابایی تاکید کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تمام هزینه‌های نقشه برداری و صدور سند برای اراضی کشاورزی شهرستان سرایان را تقبل می‌کند و از کشاورزان شهرستان انتظار داریم برای اخذ سند مالیت اراضی کشاورزی از طریق اداره ثبت اقدام کنند تا بتوانند از مزایای این اسناد به ویژه در اخذ تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با گلایه از اداره منابع طبیعی گفت: منابع ملی و منافع ملی در کنار هم هستند و باید در صدور مجوز و سندها نهایت همکاری را با مردم داشته باشید.

در پایان این مراسم اسناد زراعی به کشاورزان سرایان تحویل داده شد.

 

 

 

 

رئیس قوه قضاییه اعلام کرد:

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات قضایی خراسان جنوبی

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات قضایی خراسان جنوبی

 رئیس قوه قضاییه گفت: برای رفع مسائل و مشکلات قضایی استان خراسان جنوبی، ۹۰ میلیارد تومان، اعتبار تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان سفر به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در نخستین برنامه از سفر به استان خراسان جنوبی به دانشگاه بیرجند رفتم و شنونده درد و دل‌ها و سخنان دانشجویان بودم، آنها اعلام کردند که صف‌شان از اغتشاشگران جدا است و اگر نقدی داریم در دایره خانواده ایرانی خودمان مطرح می‌کنیم.

وی با اشاره به جلسه خود با فعالان اقتصادی و تولیدی استان خراسان جنوبی، گفت: در جریان این نشست، فعالان اقتصادی و تولیدی استان مشکلات خود را که عمدتا ناظر بر مسائل بانکی و مالیاتی و زیرساختی بود مطرح کردند و این مسائل به صورت مستقیم به دستگاه قضایی مربوط نمی‌شود اما ما تلاش خواهیم کرد این موضوعات را به دولت و مجلس منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مشکلات حوزه زمین در استان خراسان جنوبی و زمین‌هایی که فاقد اسناد رسمی هستند و تعارضاتی میان مالکان آنها و منابع طبیعی وجود دارد، گفت: در این حوزه، آن بخش که مربوط به قوه قضائیه است را دستور دادیم تا مسئولان قضایی استان با جدیت پیگیری کنند.

وی به عزیمت مسئولان قوه قضاییه به ۱۰ شهرستان استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: پزشک قانونی ما در برخی مناطق استان خراسان جنوبی از حیث تجهیزات و پزشک و امکانات، با مشکل مواجه است.

رئیس قوه قضاییه در سیزدهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه (۱۹ آبان) با استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسوولان قضایی استان وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سپس با جمعی از دانشجویان استان در دانشگاه بیرجند گفت و گو و به سخنان آنان گوش داد و نیز در ادامه برنامه‌ها با قضات و کارکنان دادگستری استان دیدار کرد.

دیدار با دانشجویان، تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان استان و همچنین دیدار با اقشار مختلف مردم و حضور در نشست شورای اداری و شورای قضایی استان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان خراسان جنوبی بود.

 

 

رئیس قوه قضاییه پای صحبت اقشار مردم خراسان جنوبی

رئیس قوه قضاییه پای صحبت اقشار مردم خراسان جنوبی

رییس قوه قضاییه در سیزدهمین سفر استانی خود با نمایندگان اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران خراسان جنوبی دیدار کرد و پای صحبت آنان نشست و دستورات لازم را برای پاسخگویی به درخواست‌ها و رفع مشکلات‌شان صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین اژه‌ای روز پنجشنبه در این نشست صمیمی، ۲ ساعت در محل دادگستری خراسان جنوبی میزبان نمایندگانی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، ایثارگران، دانشجویان، استادان دانشگاه، طلاب و اعضای حوزه علمیه مشهد بود تا دغدغه‌های آنها را بطور مستقیم بشنود و رفع کند.

نماینده خانواده شهدا و ایثارگران خراسان جنوبی نخستین سخنران این نشست بود که مطالبات این قشر را از دستگاه قضا مطرح کرد.

غلامرضا رخشانی گفت: از این اغتشاشات اخیر در کشور قلب رهبری و بچه‌های آزاده و جانباز به درد آمد که انتظار داریم که در کنار رافت اسلامی با اغتشاش‌گران مماشاتی نشود.

وی افزود: در خصوص بحث غرامت جنگی دوران دفاع مقدس هیچ مسئولی به وضوح موضوع را اعلام و تشریح نکرده، در حالی این موضوع نیازمند روشنگری و هدایت است تا بحث به مسیرهای نادرست کشیده نشود.

جانبار خراسان جنوبی با بیان اینکه فرزندان شهدا و همسران آنان که حق ارث به آنها رسیده به دلیل قرمز شدن “بند جیم” امروز محروم از دریافت زمین دولتی شده‌اند که درخواست رسیدگی داریم، عنوان کرد: درصد جانبازی برای هر جانبار مشخص شده که ما قبول نداریم چرا که هنوز برخی توانسته‌اند مشکلات خود را به خوبی تشریح کنند، انتظار داریم یکسری مزایای برای همه جانبازان در نظر گرفته شود.

رخشانی بیان کرد: سهمیه استخدامی همسران جانبازان زیر ۲۵ درصد برای جذب در دستگاه‌ها مشخص نشده‌ که تصویب قانون می‌تواند راهکار باشد، همچنین سن این افراد هم نباید ملاک استخدام باشد.

وی عنوان کرد: درخواست داریم که بیمه دی تقویت شود تا بتواند این بیمه به تعهدات خود در قبال ایثاگران به خوبی نقش ایفا کند.

امیدها به توسعه عدالت در کشور افزایش یافته است

نماینده روحانیون اهل تشییع خراسان جنوبی هم گفت: امروز ما معتقدیم که ولایت فقیه و نظام اسلامی دژ محکم اسلام محمدی(ص) در جهان است و آمادگی برای دفاع از نظام اسلامی و اسلام در جغرافیای جهان را داریم.

حجت الاسلام محمد مختاری بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی به عنوان یادگار امام راحل(ره) به برکت خون شهدا به قله‌های رفیع رسیده که وظیفه شرعی و عقلی ماست که با جان و دل از آن مراقبت کنیم و زیربنای هر مراقبتی هم عدالت است و چرا که ظلم باعث نابودی تمام حکومت‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدها به توسعه عدالت در کشور افزایش یافته اما درخواست ما این است که در تمام بخش‌ها عدالت اجرایی شود.

مختاری با اشاره به ایجاد اغتشاشات و فتنه‌های که به سمت افولی و فرسایشی شدن انقلاب پیش می‌رود، گفت: لازم است که برخورد قانونی، صریح، دقیق و شفاف صورت گیرد و در این برخوردها قانون فصل‌الخطاب است و مردم ما انتظار دارند برخورد به گونه‌ای باشد که ما را به عقب‌نشینی وادار نکند.

وی یادآور شد: مردم انتظار دارند، مبارزه با فساد و رانت جدی‌تر از قبل باشد و محاکمه مفسدان سکه و ارز هم به جد پیگری شود تا اعتماد عمومی آسیب دیده مردم برگردد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: مردم انتظار دارند با داعشی‌های داخلی برخورد جدی شود تا دیگران در آینده جرات ایجاد موج نداشته باشد و درس عبرتی برای سایرین باشد.

رئیس قوه قضاییه پای صحبت اقشار مردم خراسان جنوبی

وحدت و امنیت مثال‌زدنی در خراسان جنوبی

امام جمعه اهل سنت درمیان هم با بیان اینکه در خراسان جنوبی دو چیزی که هرگز دشمنان نخواستند و نمی‌خواهند داشته باشیم، اتحاد و امنیت است، بیان کرد: خوشبختانه هر دو را داریم و با اینکه در کنار کشور جنگ زده افغانستان هستیم اما وحدت کامل با درایت علما داریم.

مولوی سید احمد عبدالهی افزود: علمای اهل سنت نهایت تلاش خود را دارند که اختلاف‌ها کمتر به دادگاه کشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار خدمت‌رسانی از مسئولان را دارند و سه چیز می‌تواند عامل وحدت باشد، مشترکات که تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و دوم اینکه باید به مقدسات همدیگر احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: سوم عامل وحدت عملکرد مسئولان است هر جا مسئولان کار و خدمت مفیدی برای مردم کردند در وحدت و انسجام موثر بوده و مردم به انقلاب و نظام دلگرم هستند و مردم شیعه و سنی استان تا پای جان از میهن و انقلاب دفاع خواهند کرد.

مولوی عبدالهی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی در جامعه، گفت: دشمن می‌خواهد از این مسیر برای اهداف خود استفاده کند، مسئولان با خدمت صادقانه به مردم توطئه‌های دشمن را خنثی کنند، خدمت کردن به خلق اجر دنیوی و اخروی دارد و مسئولان با خدمت‌رسانی در دل مردم محبوب می‌شوند.

وی با تاکید بر فعال سازی اقتصاد مرز و واحدهای تولیدی، بیان کرد: فعال کردن اقتصاد مرز نقش موثری در ایجاد اشتغال جامعه دارد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه تصریح کرد: دشمنان حربه تفرقه را به عنوان حربه موثر انتخاب کردند اما به کوری چشمشان ما متحدیم.

استفاده از راهکاری نخبگان برای کاهش جرایم

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی هم گفت: پایان دادن به اختلافات و مجازات متخلفان وظیفه دستگاه قضا است که اگر براساس قانون به وظیفه خود به خوبی عمل کنند، مردم از حاکمیت راضی خواهند بود.

محمد مهدی دیانی بیان کرد: انتظار ما این است که تمرکز بر این دو امور داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای کاهش پرونده قضایی و کاهش جرم دستگاه قضا از راهکارهای نخبگان دانشگاهی و حوزوی استفاده کنید، عنوان کرد: راهکار موثر و حیاتی برای جلوگیری از جرائم ارائه شود چرا که همیشه پیشگیری از درمان بهتر است و این مهم علاوه کاهش پرونده موجب عدم اطاله دادرسی شود.

دیانی افزود: باید با کار عملی و جهادی اعتماد عمومی بازگردد، در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر عدالت و مبارزه با فساد شده که دستگاه قضا در این زمینه نقش مهم و راهبردی دارد.

وی گفت: دشمنان سعی می‌کنند که دستگاه قضا را مورد هجمه قرار دهند لازم است به صورت جدی و اساسی در جهت شفاف سازی عملکرد قوه قضاییه تشریح شود.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی اظهار داشت: برخورد با مفسدان اقتصادی باید همراه قاطعیت، دقت، صراحت و سرعت باشد و برخوردهای صورت گرفته هم همراه تبیین برای مردم باشد چرا که مردم انتظار دارند که قانون به صراحت در خصوص همه اجرا شود.

زنگ خطر مهاجرت عشایر خراسان جنوبی

نماینده جامعه عشایری خراسان جنوبی هم گفت: عشایر به خود می‌بالند که از قبله اخلاص و از جنس وحدت هستند، از ۸۰ هزار نفر جمعیت عشایری خراسان جنوبی، بیش از ۸۰ درصد آنها در نقاط مرزی ساکن هستند.

نظر افضلی افزود: عشایر در شرایط حاضر و برهه حساس تاریخ انقلاب به تبعیت صادقانه از مقام معظم رهبری بیش از پیش متحد شده‌اند و در صحنه هستند.

وی با بیان اینکه خشکسالی به عنوان مهمترین مشکل عشایر خراسان جنوبی از ۲۰ سال گذشته حاکم بر استان شده و رمق مردم را بریده است، بیان کرد: درخواست ما این است که نقدینگی تشکل‌های عشایر مورد توجه قرار گیرد.

افضلی عنوان کرد: سیستان و بلوچستان بازار خوبی برای دام و طیور خراسان جنوبی است لذا باید صادرات از استان تسهیل شود.

وی افزود: تخصیص یارانه سوخت به مرزنشینان سیاستی خوبی در راستای بازگشت جمعیت بود که نیاز است دوباره مورد توجه قرار گیرد.

نماینده جامعه عشایری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زنگ خطر مهاجرت جامعه عشایری خراسان جنوبی، گفت: باید اقدامات لازم با ارائه خدمات مطلوب برای نگهداشت جامعه عشایری صورت گیرد.

 

 

 

 

رئیس سازمان زندان‌ها‌: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار است

 

رئیس سازمان زندان‌ها‌: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار است

رئیس سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور در سفر به استان خراسان جنوبی با حضور در شورای قضایی شهرستان نهبندان بر تلاش برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ،  غلامعلی محمدی امروز در سفر به استان خراسان جنوبی  با حضور در نهبندان، از زندان این شهرستان نیز بازدید و سرکشی کرد

وی در این بازدید از بخش‌های مختلف اداره زندان و امور اصلاحی‌ و تربیتی آن سرکشی و از نزدیک در جریان اولویت‌های تحول در زندانبانی قرار گرفت.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان تأکید کرد: تلاش‌های جدی در دستگاه قضا برای کاهش جمعیت کیفری از طریق توسعه خدمات قضایی وجود دارد؛ آرزوی ما این است که شما در یک فرآیند قانونی آزاد شوید و دیگر شاهد بازگشت مجدد به زندان نباشیم.

محمدی همچنین ضمن بررسی نحوه خدمت‌رسانی و نحوه پیگیری امور جاری در زندان نهبندان، ارائه خدمات مستمر به زندانیان را مورد تأکید قرار داد.

دادستان شهرستان نهبندان نیز در همراهی با دکتر غلامعلی محمدی اعلام کرد؛ به برکت سفر رئیس قوه شرایط مرخصی برای زندانیان واجد شرایط تسهیل می‌شود. در پایان این سرکشی ضمن بررسی سایر مشکلات مددجویان، رئیس زندان نهبندان نیز گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته را ارائه داد.

رئیس سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی کشور در این سفر، در شورای قضایی شهرستان نیز حضور یافت. وی در جمع رئیس‌کل دادگستری نهبندان و قضات حاضر، مردم این منطقه از کشور را مقاوم، صبور و نجیب معرفی کرد و گفت: سفرهای روسای محترم قوا همیشه مایه خیر و برکت برای مردم مناطق مختلف بوده و امیدوارم این سفر هم برای مردم استان خراسان جنوبی همراه با خیر و برکت باشد.

وی در این جلسه که با تبادل‌نظر درخصوص جمعیت کیفری زندان‌های استان، کاهش تردد و دسترسی بهتر خانواده زندانیان به مراکز تأمینی‌ و تربیتی برگزار شد، تأکید داشت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه این است که مردم باید به راحتی به عدالتخانه‌ها دسترسی داشته باشند که این امر در این منطقه هم باید لحاظ شود.

رئیس سازمان زندان‌ها در عین حال با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت استان غیربومی هستند، گفت: متأسفانه بیکاری یکی از دلایل وقوع جرم است که باید با فعال‌تر کردن ظرفیت‌های بومی از جمله کشاورزی و دامداری این معضل را به حداقل رساند.

در پایان نشست نیز غلامعلی محمدی با حضور در بخش‌های مختلف دادگستری نهبندان با کارکنان دیدار و گفت‌وگو داشت.

انتهای پیام/۲۵۰/

 

 

رییس قوه قضاییه:

درخواست‌های مکتوب مردم خراسان جنوبی از دستگاه قضا پیگیری می‌شود/۷

درخواست‌های مکتوب مردم خراسان جنوبی از دستگاه قضا پیگیری می‌شود

رئیس قوه قضاییه گفت: تلاش مضاعفی برای پیگیری درخواست‌های مکتوب مردم خراسان جنوبی که در سفر هیات عالی قضایی به استان واصل شده در راستای رفع مشکلات آنان انجام می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای قضایی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت دیدارهای چهره‌به‌چهره مسئولان با مردم استان اظهار داشت: مردم وقتی نامه‌ها و درخواست‌های مکتوب خود را در حضور یک مسئول به دست او می‌رسانند، توقع و انتظاری مضاعف برای پیگیری مشکل خود پیدا می‌کنند لذا ما مسئولان نیز که در بین مردم حاضر می‌شویم باید به این مهم توجه داشته باشیم و در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم اقدام کنیم.

وی در همین راستا خطاب به مسئولان حوزه ریاست و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه دستور داد نامه‌های مردمی که در جریان سفر هیئت عالی قضایی به خراسان جنوبی واصل شده را به صورت ویژه پیگیری کنند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به مشکلاتی که در بخش پزشکی قانونی از حیث تجهیزات، امکانات و کمبود پزشک در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی وجود دارد، به رئیس سازمان پزشکی قانونی و رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی دستور داد برای رفع مسائل این حوزه اقدامات مقتضی را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به موضوع کارخانه تعطیل‌شده شمش منیزیم در شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: پرونده‌ای مثل پرونده کارخانه تعطیل‌شده شمش منیزیم که برای مردم شهرستان فردوس و همچنین برای تولید کشور دارای اهمیت است، نباید به مدت ۶ ماه معطل کارشناسی هیئت سه نفره بماند و ضروری است که در اسرع وقت آن را پیگیری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در همین راستا بر پیگیری هرچه‌ سریع‌تر موضوع کارخانه شمش منیزیم توسط استاندار و رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی و همچنین نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی هم که در جریان سفر استانی با ماموریت رییس قوه قضاییه از این کارخانه بازدید کرده بود با اشاره به مشکلات کارخانه شمش منیزیم شهرستان فردوس که در سال ۹۳ با ۶ خط تولیدی و ۲۰۰ نفر نیرو فعالیت خود را آغاز کرد اما بعد از دوره کوتاهی به تعطیلی کشیده شد، گفت: مسئولان شهرستان فردوس علاوه بر آنکه درخواست ورود سازمان بازرسی به موضوع کارخانه شمش منیزیم را دارند، تقاضایشان این است که شرایط واگذاری این کارخانه نیز مهیا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور نیز به ارائه گزارش بازدید خود از شهرستان قاینات پرداخت و گفت: در جریان این بازدید، دستورات لازم برای رفع مشکلات کارخانه فولاد قاینات و نیروگاه شهید کاوه صادر شد.

امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری نیز در این نشست با اشاره به وضعیت انبارهای اموال تملیکی استان خراسان جنوبی گفت: برای تعیین تکلیف آن دسته از کالاهای موجود در این انبارها که فاقد صورتجلسه کشف بودند مهلت ۲۰ روزه در نظر گرفته شد.

سید محمد صاحبکار، معاون راهبردی قوه قضاییه نیز در این نشست به وضعیت کیفی ارائه خدمات به مراجعان واحدهای قضایی در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و مهم‌ترین مزیت دادگستری این استان را دادرسی الکترونیکی عنوان کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه  هم خراسان جنوبی را یکی از فعال‌ترین استان‌های کشور در حوزه آمار و فناوری اطلاعات برشمرد و اعلام کرد: این استان در موضوع بایگانی الکترونیک پرونده‌ها در زمره استان‌های پیشرو قرار دارد و می‌تواند به عنوان یک نقطه آزمایشی در کشور تعیین شود.

محمد کاظمی‌فرد با بیان اینکه ۹۰ درصد دادرسی‌های مربوط به اغتشاشات اخیر در استان خراسان جنوبی به‌صورت الکترونیکی انجام شده است، افزود: در نتیجه هماهنگی و همکاری دستگاه قضا و دانشگاه‌های خراسان جنوبی، طی مدت اخیر ۲ جلسه دادگاه در این استان به صورت علنی و برخط، با حضور بیش از هزار دانشجوی ۲ دانشگاه حقوق در خراسان جنوبی برگزار شده است‌.

وی در ادامه، برگزاری ۲۰ جلسه دادگاه الکترونیکی خارج از کشور، ۱۱ هزار جلسه دادگاه الکترونیکی خارج از استان و همچنین ۵۰۰ مورد ملاقات تصویری خانواده زندانی با فرد محکوم را از جمله اقدامات قابل توجه دادگستری خراسان جنوبی دانست و گفت: در نتیجه رصد سامانه کنترل تردد در استان خراسان جنوبی که به مدت  چهار سال صورت گرفت، ۷ هزار و ۶۰۰ مجرم متواری دستگیر شدند.

کاظمی‌فرد با بیان اینکه تاکنون در ۱۴ نقطه مرزی، کمتر توسعه‌یافته و فاقد مرجع قضایی استان خراسان جنوبی، طرح جهادی خدمات قضایی به صورت رایگان ارائه شده است، عنوان کرد: در دادگستری  خراسان جنوبی، تمامی سپرده‌های قدیمی از درون پرونده‌ها جمع‌آوری و حدود ۴۰ میلیارد سپرده به حساب افراد برگشت داده شد که این امر با بازخوردهای خوب و مثبتی همراه بوده است.

غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این  نشست با اشاره به وضعیت‌ زندان‌های استان‌ خراسان جنوبی، از اشتغال حدود ۴۵ درصدی زندانیان این استان خبر داد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در این جلسه با بیان اینکه هنوز قسمتی از پادگان مرکز آموزشی ۰۴ ارتش انتقال پیدا نکرده است، گفت: این پادگان در قسمت مرکزی شهر بیرجند واقع شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است، چنانچه این انتقال انجام شود ۲ خیابان مهم شهر تعریض خواهند شد و بدین واسطه بسیاری از مشکلات مرکزی شهر مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در همین راستا افزود: در نتیجه نشستی که با فرمانده ارشد ارتش در خراسان جنوبی، شهردار بیرجند، مدیرکل راه و شهرسازی و معاون استاندار خراسان جنوبی برگزار شد توافقات خوبی صورت گرفت و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک، این معضل قدیمی شهر حل شود.

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در این نشست از صدور اسناد حدنگاری برای ۱۰۰ درصد عرصه‌های ملی و ۲۸ درصد اراضی زراعی استان خراسان جنوبی خبر داد.

همچنین علی‌اصغر رفاهی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه هم با اشاره به ملاقات‌های مردمی چهره به چهره مسئولان عالی قضایی از جمله معاون اول دستگاه قضا، رئیس دیوان عالی کشور و سخنگوی قوه قضاییه در جریان سفر به خراسان جنوبی، اظهار داشت: در جریان سفر هیئت عالی قضایی به این استان در مجموع ۴۱۳ نفر با مسئولان عالی قضایی به صورت چهره به چهره دیدار کردند.

 

 

 

 

 

 

 

مرتضی عربی سکاندار هیات کبدی شد/۷

مرتضی عربی سکاندار هیات کبدی شد

مرتضی عربی آیسک با ۱۳ رأی اعضای مجمع عمومی انتخابات رئیس هیأت کبدی، سکاندار این هیأت ورزشی خراسان جنوبی برای مدت چهار سال شد.

برای تصدی مسئولیت این هیأت ورزشی که در ماه‌های گذشته با سرپرست اداره می‌شد، مرتضی عربی آیسک و علیرضا کاظمی کاندید شده بودند.

مرتضی عربی آیسک با کسب ۱۳ رأی در برابر ۱۱ رأی علیرضا کاظمی از ۲۴ رأی افراد حاضر در این مجمع که حق رأی داشتند، و با اختلاف دو رأی، ریاست هیأت کبدی خراسان جنوبی را برای مدت چهار سال برعهده گرفت.

رئیس جدید هیأت کبدی استان که در حال حاضر معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان است، با تاکید بر شفافیت در امور مالی و اجرایی و استفاده از خرد جمعی گفت: ورزشکار نیستم اما با رأی شما این توفیق را پیدا کردم تا در جمع ورزشکاران رشته کبدی استان حضور یابم.

مرتضی عربی یکی از ویژگی‌های مهم رشته کبدی را آمیختگی آن با فرهنگ غنی خراسان جنوبی اعلام کرد و افزود: برای پذیرفتن این مسئولیت بررسی در زمینه نقاط ضعف و قوت و ظرفیت‌های موجود در رشته ورزشی کبدی استان انجام داده‌ام.

وی حمایت از هیأت‌های شهرستانی در مباحث اعتباری و اجرایی را یکی از برنامه‌های خود دانست و ادامه داد: ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری در این خصوص در ۱۱ شهرستان استان وجود دارد که باید در دوره جدید اقداماتی برای بالفعل کردن آنها انجام دهیم.

عربی استقلال هیأت‌های شهرستانی را در مباحث مالی و مدیریتی را از دیگر برنامه‌های خود دانست و بیان داشت: با همکاری هم دیگر باید کبدی استان را به جایگاه واقعی آن در کشور برسانیم.

وی اظهار کرد: در دوره جدید تلاش خواهیم کرد تا از پیشران‌های اقتصادی موجود در استان و همچنین کمک بخش خصوصی برای توسعه این رشته ورزشی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی: هیئت‌‌های استانی کبدی ‌توسعه می‌یابد

 

رئیس فدراسیون کبدی: هیئت‌‌های استانی کبدی ‌توسعه می‌یابد

رئیس فدراسیون کبدی ‌گفت: کبدی رشته بومی و محلی است که در نقاط مختلف کشور استعدادهای بسیاری در این زمینه وجود دارد و خراسان جنوبی هم از استعداد خوبی در این خصوص برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عباس خواجه‌اورسجی عصر امروز در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات کبدی استان ‌بیان داشت: فدراسیون کبدی با بهره‌گیری از هشت استراتژی درصدد است تا تهدید ها و نقاط ضعف را برای توسعه این رشته ورزشی به فرصت تبدیل کند.

وی با بیان این که برنامه محور بودن و استفاده از منابع انسانی متخصص که سرمایه هرسازمانی است، اظهار کرد: برای موفقیت بیش از گذشته باید این موارد مورد توجه قرار گیرد .

رئیس فدراسیون کبدی کشور افزود: فلسفه حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در مجامع عمومی هیئت‌های ورزشی این است که از منابع انسانی آنها برای توسعه رشته های ورزشی استفاده شود.

خواجه‌اورسجی با اشاره به این که در این راستا با هیئت‌های ورزشی دانش‌آموزی و دانشجوی کشور تفاهم‌نامه‌های منعقد کرده‌ایم‌، خاطرنشان کرد: چند دوره رقابت‌های کبدی هم با همکاری هیات های ورزشی کارگری برگزار کرده ایم.

وی تاکیدکرد: امروز بیش از گذشته  ورزش در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کند و با وجود همه دشمنی های که با این ملت می شود، ورزشکاران ما با حضور ارزشمند خود در رقابت های بین المللی، مقام های ارزنده ای را کسب و زمینه شادابی مردم را فراهم می کنند.

رئیس فدراسیون کبدی ‌که به گفته خودش حداقل ۱۵ سال تابستان ها را در بیرجند گذرانده است، گفت: این موضوع سبب شده  نسبت به خراسان جنوبی توجه داشته باشم و با حضور در بیرجند خاطرات خوبم از حضور در این شهر، برایم دوباره زنده می شود.

خواجه‌اورسجی با بیان این که در فدراسیون به روی همه شما باز است، افزود: هرچه از دستم بر آید برای کمک به توسعه کبدی خراسان جنوبی انجام خواهم داد و در این راستا در هفته های آینده مبالغی واریز خواهد شد و ۵۰ دست لباس ورزشی و تاتامی برای استفاده ورزشکاران خراسان جنوبی ارسال می شود.

 

 

 

خطیب جمعه بیرجند:

دستاوردهای انقلاب اسلامی جایگاه قدرت‌های جهانی را تغییر داد/۳

دستاوردهای انقلاب اسلامی جایگاه قدرت‌های جهانی را تغییر داد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دستاوردهایی که انقلاب اسلامی در حوزه علمی، اقتصادی و حتی سیاسی داشته ضمن تقویت جبهه مقاومت در منطقه منجر به تغییر جایگاه قدرت‌های جهانی شده است.

حجت الاسلام نوفرستی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بیرجند با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در جامعه اسلامی گفت: امروز آمریکا و اسرائیل و سرسپردگان داخلی، مظهر طاغوت هستند که از هر فرصتی برای ایجاد فتنه و توطئه علیه نظام اسلامی استفاده می‌کنند.

وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: دشمنان با جنگ ترکیبی و جریان نفاق به میدان آمدند، اما هوشیاری مردم ایران این توطئه‌ها را خنثی کرد و با توکل به خدا و با روحیه جهادی و دلسوزی مدیران از این دوران هم عبور خواهیم کرد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: پیشرفت ایران اسلامی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی، انسجام جریان مقاومت و وحدت ملت، موقعیت‌های خوب ایران اسلامی است که سبب قدرت آن در منطقه می‌شود.

حجت الاسلام نوفرستی حجت الاسلام نوفرستی، روی کار آمدن دولت جدید عراق و پرتاب ماهواره بر قائم ۱۰۰ را از موارد پیروزی در جبهه مقامت دانست و افزود: کشور‌های اروپایی به شدت مضطرب هستند و این از دستاورد‌های ایران قوی است که دیگر تهدید و تحریم دشمنان اثری ندارد.

 

 

 

درخشش خراسان جنوبی در نخستین همایش کشوری شاعران و موسیقی دانان/۲

واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای خراسان جنوبی، جزء مراکز برتر همایش کشوری شاعران و موسیقی دانان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این جشنواره نخستین همایش شاعران، موسیقی دانان و فعالان حوزه شعر و موسیقی مراکز صدا و سیمای کشور است که با حضور ۴۰۰ نفر از هنرمندان مطرح ایران و سایر کشور‌های فارسی زبان از ۱۸ تا ۲۰ آبان با حضور مسئولان ارشد رسانه ملی در زیباکنار استان گیلان برگزار شد.

در آیین قدردانی از مراکز برتر و موفق این همایش، واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای خراسان جنوبی در بخش آثار شاخص موسیقیایی به عنوان یکی از مراکز برتر و موفق به دلیل تولیدات آثار محتوایی و تولیدات موسیقیایی مناسبتی برگزیده شد و از آقای غفور محمدزاده مسئول واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای خراسان جنوبی تقدیر شد.

 

 

۸ مصدوم در تصادف رخ به رخ پراید و تیبا در محور دیهوک – فردوس/۴

در اثر برخورد رخ به رخ سواری پراید و تیبا ، در محور دیهوک – فردوس ۸ نفر مصدوم شدند.

در کیلومتر ۵۰ محور دیهوک_ فردوس یک دستگاه سواری پراید با یک دستگاه سواری تیبا برخورد کرد که در پی آن ۸ نفر مصدوم شدند.

مصدومان حادثه با ۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس اعزام شدند.

علت حادثه تجاوز به چپ راننده پراید اعلام شد.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در دیدار رئیس قوه قضاییه مطرح کرد:
گلایه از عدم اجرای آیین نامه کولبری در خراسان جنوبی
نخعی گفت: آیین نامه کولبری در تمام استان ها اجرایی می شود به جز خراسان جنوبی و با وجود تاکیدات فراوان، مرزنشینان خراسان جنوبی از این فرصت استفاده نمی کند.

 

شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزار می شود/۲

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در شورای سیاستگذاری تئاتر استان از برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی در آذرماه سالجاری به میزبانی شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علی فرخنده گفت: این جشنواره در راستای خلق تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی با نگاه نو و خلاق، با تاکید و تمرکز بر تولید و اجرای عمومی آثار و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی و با نگاه به چشم انداز تولیدات یکساله هنرمندان تئاتر استان در خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بازبینی آثار جشنواره توسط هیئت انتخاب طی روزهای ۲۹ و ۳۰  آبان ماه انجام می شود، گفت: اختتامیه این جشنواره هفته دوم آذرماه سال جاری به میزبانی شهرستان بیرجند برگزارخواهد شد.

فرخنده با بیان اینکه موضوع نمایش های حاضر در جشنواره آزاد بوده و ملاک انتخاب آثار کیفیت آن است، افزود: گسترش فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت، آسیب های اجتماعی، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران وتوجه به فرهنگ عامه و ارزش های بومی، تاریخی و ادبی استان از جمله محورهای مورد تاکید ستاد این جشنواره است.

 

 

 

انتخاب بیش از ۲۳ هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت/۷

بیش از ۲۳ هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت در مدارس خراسان جنوبی انتخاب شدند.

انتخاب بیش از ۲۳ هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامتگلدانی مقدم معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه سفیران سلامت دانش آموزی به دانش آموزان داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود گفت: هم اکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در سطح استان به عنوان سفیر سلامت مشغول به فعالیت هستند.

او با اشاره به اینکه در حال برگزاری افتتاحیه سفیران سلامت در سطح مدارس استان هستیم افزود: ۲۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی و ۱۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شوند.

گلدانی مقدم اظهار کرد: حضور و مشارکت در کلاس‌های آموزشی، حضور نمایندگان سفیران سلامت در جلسات شورای مدرسه، انتقال مطالب آموخته شده به سایر دانش آموزان و آموزش فرهنگ صحیح تغذیه به سایر دانش آموزان از جمله وظایف سفیران سلامت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: تقویت مدیریت سلامت محور مدارس، آموزش مفاهیم سلامت و توانمندسازی دانش آموزان، افزایش گرایش دانش آموزان به مشارکت در امور مربوط به پیشگری و خودمراقبتی و جلب مشارکت والدین و ایجاد پلی مستحکم بین خانه و مدرسه به منظور ارتقای سلامت از جمله اهداف طرح سفیران سلامت در استان است.

 

 

 

 

رئیس قوه قضائیه در دانشگاه بیرجند با دانشجویان دیدار کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه امروز پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در جریان حضور در دانشگاه بیرجند، با دانشجویان دانشگاه‌ها دیدار کرد.
رئیس قوه قضائیه در دانشگاه بیرجند با دانشجویان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان حضور در دانشگاه بیرجند، پس از استماع سخنان دانشجویان، خطاب به آنها گفت: تک تک موارد مطرح‌شده از جانب شما دانشجویان عزیز را یادداشت کردم و در خصوص بررسی، انتقال و‌ رفع آنها، اهتمام دارم.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به سخنان مطرح‌شده از جانب برخی دانشجویان مبنی بر ضرورت تمییز قایل شدن میان معترضان و اغتشاش‌گران، گفت: ما هم بارها تأکید کردیم صف معترضان از اغتشاش‌گران جداست؛ شما نیز توجه داشته باشید که چه کسانی اغتشاش می‌کنند و قرآن و پرچم ایران را می‌سوزانند و اموال مردم را تخریب می‌کنند و مردم را به قتل می‌رسانند و توجه داشته باشید که دشمنان کینه‌توز ما برای ایجاد این اغتشاشات به میدان آمده‌اند.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: به قطاری که در حال حرکت است سنگ پرتاب می‌شود؛ این را نمی‌خواهم برای دل‌خوشی بگویم بلکه این یک واقعیت است که ایران اسلامی امروز حرکت روبه‌جلو دارد لذا دشمن سنگ‌اندازی می‌کند.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: ما صف معترضان را از اغتشاش‌گران جدا می‌دانیم و به مقامات ذی‌ربط قضایی تاکید کرده‌ایم که افراد بی‌گناه، کم‌گناه و فریب‌خورده اغتشاشات اخیر را از عناصر اصلی جدا کرده و با لحاظ ترتیبات لازم، نسبت به آزادی آنها اقدام کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به درخواست یکی از دانشجویان دانشگاه بیرجند مبنی بر توقف رسیدگی به پرونده دانشجویان بیرجندی دستگیرشده در اغتشاشات اخیر گفت: حتماً اسامی دانشجویانی را که طی قضایای اخیر در دانشگاه‌های بیرجند برای آنها پرونده تشکیل شده، به من ارائه دهید و من دستور می‌دهم چنانچه آنها جرمی مرتکب شده باشند به تناسب جرمشان و لحاظ مواردی نظیر دانشجو بودن، به پرونده آنها رسیدگی شود و ارفاقات قانونی در قبال آنها اعلام گردد.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: اعتقاد داریم حتی برخی از اغتشاش‌گران نیز ممکن است فریب خورده باشند و توجه به این موضوع در جای خود محفوظ است؛ اما نکته مهم آن است که ضعف‌های مدیریت خود را بشناسیم و درددل و اعتراضات مردم را بشنویم چراکه اگر‌ به نقص‌ها و کمبودهای خود توجه نکنیم، ممکن است همه دردها درمان نشود.
آقای اژه ای با اشاره به مطالبه دانشجویان برای برگزاری دادگاه‌های علنی مفاسد اقتصادی گفت: از دهه هفتاد بر برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی مطابق با قانون اساسی و مقررات اصرار داشتم اما به هر ترتیب ضوابطی از ناحیه مجلس و غیره در این رابطه ایجاد شده است.
رئیس دستگاه قضا گفت: من به حضور در بین اقشار مختلف مردم و شنیدن سخنان و نقدها و اعتراضات آنها، اعتقاد جدی دارم و بر همین اساس، طی یک سال و نیم اخیر با اقشار مختلفی از مردم و گروه‌های نخبگانی و سیاسی با گرایش‌های مختلف، نشست‌های هم‌اندیشی برگزار کرده‌ام و معتقدم انسان نباید از شنیدن حرف فرد مخالف خود نگران باشد.
وی تصریح کرد: من در زمانی که معاون اول قوه قضاییه بودم پیشنهاد دادم که در جریان سفرهای استانی هیأت عالی قضایی، مدیران دستگاه قضا با اقشار مختلف مردم و مراجعان به عدلیه به گفتگوی رودررو بپردازند و ضمن استماع مشکلات آنها، در راستای رفع این مشکلات اقدام کنند؛ اکنون نیز این موضوع به یک رویه میان مقامات قضایی تبدیل شده است.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مطالبه‌گری و طرح انتقاد و اعتراض، حق شما دانشجویان است اما باید در کنار این موضوع، ارائه طریق را مدنظر قرار دهید وگرنه به خطا می‌رویم و ممکن است یک اعتراض ناخودآگاه به یک اغتشاش و یک انتقاد به یک تخریب تبدیل شود.
رئیس عدلیه گفت: سوال این است که آیا دستگاه قضایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد یا خیر؛ پاسخ ما آن است که حتما در وضعیت مطلوبی نیستیم اما نکته مهم آن است که چه تدابیری را برای نیل به مطلوبیت در دستور کار قرار دهیم.
رئیس قوه قضاییه در ادامه، به برخی از توفیقات و اقدامات در دست اجرای قوه قضاییه که سبب یأس و خشم دشمن شده اشاره کرد و در این رابطه مشخصا از مبارزه با فساد اقتصادی در عین تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و رفع ابهام از عدم استقلال قضات و عملیاتی‌سازی مفاد سند تحول نام برد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*