گفته می شود

گفته می شود هر دلال ارز به طور متوسط روزانه سهمیه ۵ تا ۱۰ نفر را خریداری می‌کند و از محل کارت ملی هر نفر حدود ۴ میلیون تومان سود خالص به دست می‌آورد؛ یعنی یک دلال به طور متوسط روزانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان سود دلالی و در واقع رانت به دست می‌آورد.

 

 

 

گفته می شود مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه اتهام زنی های دولت این کشور علیه ایران، خواستار انجام حملاتی علیه شرکت‌های ایرانی شد که به ادعای او سازنده پهپادهایی هستند که برای استفاده روسیه در اوکراین ارسال می‌شود.

 

 

گفته می شود «چارلز ریچارد» رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا که وظیفه نظارت بر برنامه تسلیحات اتمی روسیه را نیز بر عهده دارد گفته جنگ اوکراین دستگرمی است و جنگی بزرگ در راه است.

 

 

گفته می شود علی‌رغم مخالفت‌های مکرر مقامات اوکراینی با هرنوع مذاکره با روسیه برای پایان دادن به بحران کنونی جنگ، گفته می‌شود واشنگتن از کی‌یف می‌خواهد به مذاکرات بازگردد.

 

 

 

گفته می شود روزنامه ایران در گزارشی به مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان حمله کرده و او را عامل تحریک و زمینه‌ساز آشوب خوانده است. این روزنامه مدعی شده اظهارات دشمن‌پسند مولوی عبدالحمید، که با ولع از سوی رسانه‌های امریکایی و سعودی بازنشر شد، از جمله عوامل تحریک و زمینه‌ساز آشوب‌ها بود که تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در زاهدان و ترور تعدادی از نیرو‌های انتظامی و روحانیون شیعه در دیگر شهر‌های استان دامن زده است.

 

 

گفته می شود نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فضای ایجاد شده در دانشگاه ها و شعارهای دانشجویان گفته ما نباید کاری کنیم که به مقدسات و باورهای گروهی فحش بدهیم. وقتی فحش می دهیم گروهی که باور و اعتقادی دارند قطعا آنها نیز ناراحت می شوند و فحش می دهند حتی اگر عده ای سنگ را هم عبادت کنند وقتی به سنگش فحش بدهیم برمی گردد به ما فحش می دهد. در نتیجه دعوا رخ می دهد که شما دیگر نمی توانید با منطق با آن آدم حرف بزنید بعد می گویید چرا اینطوری شد.

 

 

گفته می شود هزینه خرید اوراق مسکن نسبت به هفته قبل افزایش یافته است، به گونه‌ای که این نرخ برای مجرد‌های تهرانی حدود دو میلیون تومان و برای متاهل‌ها بیش از سه میلیون تومان بیشتر شده است. زوج‌های تهرانی بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند. در صورتی که این هزینه هفته قبل ۹۱ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان بود که افزایش بیش از سه میلیون تومانی را تجربه می‌کند.

 

 

گفته می شود صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه صادرات ایران به چین به ۷ میلیون دلار به غیر از نفت رسیده تصریح کرد: برای صادرات مرکبات، سیب، زعفران، محصولات لبنی و پای مرغ توافق شده است؛ صادرات سیب، زعفران و مرکبات اکنون در جریان است و تفاهمنامه صادرات محصولات لبنی هفته بعد امضا خواهد شد و همچنین بعد از شش ماه می‌توانیم پای مرغ را مستقیم به این کشور صادر کنیم. ایران آمادگی دارد که سالانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تن پای مرغ را به کشور چین صادر کند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*