گفته می شود

گفته می شود حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از نبود عزم و اراده جدی برای رفع مشکل کمبود دارو تأکید کرد در حال حاضر کودکان و افراد مسن در معرض آنفلوآنزا و سرماخوردگی قرار دارند و این بیماری‌ها در حال افزایش است اما با کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک به ویژه برای کودکان در ۳۰ استان کشور روبه رو هستیم.

 

 

گفته می شود طبق گزارش‌ها، در این مدت استفاده از وی پی آن‌ها و فیلترشکن‌ها تا ٣٠ برابر افزایش یافته و نشان می‌دهد مردم از کانالی برای ادامه ارتباطات استفاده می‌کنند اما در این شرایط هم امنیت کاربران و اطلاعات کشور به خطر می‌افتد.

 

 

 

گفته می شود مجید میراحمدی معاون سیاسی وزیر کشور درباره حوادث روز گذشته زاهدان گفته خطبه‌های دیروز مولوی عبدالحمید تحریک‌آمیز بود و متأسفانه بعد از خطبه‌های او، حدود ۱۵۰ تن از اراذل و اوباش با سوء استفاده از صحبت‌های او به اموال مردم، خودرو‌های شخصی، مغازه‌های مردم و به اموال اهل سنت حمله کردند، ولی به سرعت کنترل شده و اوضاع آرام شد.

 

 

گفته می شود نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفته اینکه فکر کنیم قطع شدن اینترنت و فیلتر طیف وسیعی از سایت‌ها، برنامه‌ها و پلت‌فرم‌های فقط به محدود شدن کسب و کارهای کوچک می‌شود، ساده انگارانه است و نه تنها کسب و کارهای کوچک، آنلاین شاپ‌ها و کسب و کارهای مبتنی بر اینستاگرام دچار مشکل شده‌اند و افرادی که جمعیت آنها هم کم نیست، کار خود را از دست داده‌اند، بلکه خطوط تولید از خط تولید لبنیات و دارو گرفته تا تولید فولاد و نساجی در این شرایط دچار مشکل شده‌اند چراکه خطوط تولید هم مبتنی بر اینترنت، هوش مصنوعی، تکنولوژی ‌های IT و ITC هستند و همچنین خارج از کارخانه هم موضوعاتی مانند لجستیک، ثبت سفارش، بازاریابی و برنامه‌های مالی و ارزی بر پایه اینترنت هستند و با این شرایط شاهد کاهش فروش، کاهش سود و به دنبال آن اثرگذاری این روند بر اشتغال خواهیم بود

 

 

 

گفته می شود علیرضا شاه‌میرزایی معاون وزیر صمت گفته «تجارت الکترونیکی» و کسب‌وکار مجازی در کشور، حداقل ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان در سال فروش و صد‌ها زیرشاخه دارد و کسب‌وکار‌هایی که در اینستاگرام بودند، کمتر از ۳ درصد این عدد بودند.

 

 

گفته می شود سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفته رفع فیلتر باید در شورای امنیت کشور جمع بندی شود. یکی از شروط این است که این دو پلتفرم باید در داخل ایران نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین کشور را انجام دهند و تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌ مُخل امنیت مردم هستند.

 

 

گفته می شود معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفته حادثه زندان اوین ربطی به اغتشاشات کشور نداشت. سید مجید میر احمدی در حاشیه همایش پدافند شهری اظهار کرد: حادثه زندان اوین در بند دستگیرشدگان اخیر رخ نداد و موضوع اوین ربطی به اغتشاشات نداشت.

 

 

 

گفته می شود محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات یک مقام روسی که سخت‌تر شدن تحریم‌ها علیه ایران را خبر خوبی دانسته بود، گفته بالاخره دنیا فقط امریکا و بلوک غرب نیست. روس‌ها هم در هر کشوری که منطقه فراغی پیدا کنند، سرمایه‌گذاری می‌کنند. کمااینکه ما هم همینطور هستیم، جایی که مناسب باشد، ما هم سرمایه گذاری و بر اساس منافع ملی خودمان شرکایی را انتخاب می‌کنیم. بالاخره وقتی یک کشور راضی است که در امری با ما همکاری و مشارکت کند و منافع ما را به رسمیت بشناسد، با آن‌ها کار می‌کنیم؛ بنابراین به باور من این اظهارات روس‌ها چندان بی‌ربط و بی‌جا و به ضرر ما نیست. مدیر صندوق امنیت ملی انرژی روسیه در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد: «ایران تحریم‌ می‌ماند و این تحریم‌ها سخت‌تر نیز می‌شود که اگر بخواهم صادقانه بگویم، این خبر خوبی برای ماست. در آینده ما باید وارد روابط مشارکت اقتصادی شویم و برنامه‌های جاه طلبانه‌ای برای سرمایه‌گذاری، از جمله سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز ایران داریم.»

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*