اخبار خراسان جنوبی/۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری معدنی در خوسف انجام می‌شود

رشد ۲۰ هزار میلیارد تومانی درآمد‌های ماهیانه مالیاتی

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: در سال ۱۴۰۰ طی هر ماه ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته ایم، که امسال این رقم به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رشد 20 هزار میلیارد تومانی درآمدهای  ماهیانه مالیاتی به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای منظور با بیان اینکه طی یک سال اخیر ۱۷۰ مورد از تخلفات فساد مالیاتی شناسایی شده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ طی هر ماه ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته ایم، امسال این رقم به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی گفت: نظام مالیاتی یکی از اجزا مهم و تأثیرگذار در اقتصاد است، و این سازمان بیش از هر چیزی نیازمند سلامت است.

آقای منظور تاکید کرد: این سلامت در تعامل با مردم و رفتار‌های ممیزین و همچنین در رفتار مردم باید وجود داشته باشد. این دو الزامات مهمی برای نظام مالیاتی هستند. در بحث سازمان تلاش می‌کنیم تا با ابزار‌های مختلف رفتار‌های ماموران را رصد می‌کنیم.

وی افزود: یکی از ابزار‌های تعیین شده دادستان انتظامی مالیاتی است که وظیفه آن برخورد با موارد تخلف است. دادستان‌های مالیاتی ما پس از کشف تخلف باید مورد را گزارش کنند. برای آنکه دادستان بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد در کل کشور دادیار داریم. این افراد که حسن شهرت دارند به عنوان معتمد شناخته می‌شوند. این موضوع یکی از تدابیر خوبی است که از سوی قانون‌گذار پیش‌بینی شده است. اما واقعیت این است که ممکن است نتوانیم با این شرایط با همه موارد فساد برخورد کنیم. در فساد هر دو طرف ذی‌نفع هستند و اشتراک منافع منافع آن‌ها شناسایی فساد را سخت می‌کند. البته در طی یک سال اخیر ۱۷۰ مورد به بخش تخلفات اداری معرفی شده است. سعی شده تا با پلیس امنیت اقتصادی همکاری نزدیکی داشته باشیم و آن‌ها نیز در پرونده‌های مهم ما حضور دارند. با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و حراست‌های سازمان امور مالیاتی موارد تخلف متعددی را شناسایی کردیم. البته از طریق گزارش گیری‌های مردم نیز آماده شناسایی سو رفتار‌ها هستیم.

منظور با اشاره به اینکه طرف دوم فساد مربوط به مودیان است، گفت: طبیعتاً مودیان ترجیح می‌دهند مالیات کمتری بپردازند. در یک سال گذشته با اطلاعات که از بانک‌ها، بیمه‌ها و سایر دستگاه‌ها دریافت کردیم، توانستیم دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مودی جدید شناسایی کردیم. همچنین حدود یک و نیم میلیون نفر اظهارنامه جدید دریافت شد و مجموع مودیان به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است. البته همچنان معتقدیم که فعالان اقتصادی زیادی وجود دارند که شناسایی نشدند.

وی ادامه داد: روش‌های فرار مالیاتی زیادی وجود دارد و یکی از متداول‌ترین آن‌ها ایجاد شرکت‌های صوری است. متاسفانه مشکلاتی نیز در قانون شرکت‌ها وجود دارد و سخت‌گیری لازم وجود ندارد. در بحث کارت‌های بازرگانی و کارت‌های بانکی نیز شاهد چنین مواردی هستیم. در حقیقت افراد به نام کس دیگری فعالیت اقتصادی می‌کنند و پس از مدتی آن‌ها را رها می‌کنند. در سال گذشته یک بازنشسته آموزش و پرورش را شناسایی کردیم که طی سه سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

اولین هواپیمای ایرانی تا ۳۶ ماه دیگر وارد چرخه عملیاتی می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به آغاز عملیات ساخت هواپیمای مسافربری داخلی گفت: ۳۶ ماه دیگر اولین هواپیمای مسافربری وارد چرخه عملیات خواهد شد.

 

محمد محمدی بخش در خصوص ساخت هواپیمای مسافربری ایرانی اظهار کرد: پروژه ساخت هواپیمای مسافربری ایرانی در شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها) وزارت دفاع از مدت‌ها پیش راه اندازی و پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته است. البته تولیدات محصول مشترک بوده و تعدادی هواپیمای مسافربری نیز ساخته شد، اما به دلایل مختلف و فنی این روند متوقف شد.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خط تولید و کارخانه هواپیماسازی پس از توقف ساخت حفظ شد، گفت: بعد از دستور رئیس جمهور برای ساخت هواپیما مسافربری، بازطراحی انجام شد. در همین راستا سه وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت جهت تأمین منابع مالی و هماهنگی، وزارت دفاع به عنوان مجری و وزارت راه و شهرسازی و سامان هواپیمایی کشوری به عنوان راهبر پروژه تعریف شدند که باید تأیید لازم را برای هواپیما مسافربری ارائه کنند.

 

وی عنوان کرد: این کنسرسیوم کار خود را از سال گذشته شروع و پلتفرم‌های مختلفی را طراحی کرد، از طرفی کارخانه نیز فعالیت خود را برای ساخت محصول مشترک و هم برای تولید هواپیمای داخلی شروع کرد. پیش بینی می‌شود ظرف ۳۶ ماه اولین هواپیمای مسافربری که محصول این کنسرسیوم است وارد چرخه عملیات خواهد شد.

 

 

بی محلی فیفا به شایعه حذف ایران از جام جهانی

نامه حذف تیم ملی ایران در اجلاس فیفا حتی مورد بررسی اولیه هم قرار نگرفت.

 

بامداد شنبه به وقت ایران، بیستمین اجلاس فیفا به میزبانی اوکلند، پایتخت نیوزلند، در حالی برگزار شد که شایعات زیادی پیرامون مطرح‌شدن درخواست حذف ایران از جام‌جهانی در فضای مجازی به وجود آمده بود.

با این حال ساعاتی پیش از آغاز، دستورکار اجلاس در خروجی وبسایت فیفا قرار گرفت و مشخص شد موضوع درخواست برای تعلیق فدراسیون ایران و حذف تیم‌ملی از جام جهانی مورد توجه فیفا قرار نگرفته است.

اما حالا انتشار جزئیاتی از جلسه برگزارشده در نیوزلند نشان می‌دهد که فیفا کوچکترین اعتنایی به این شایعات نداشته و جلسه طولانی خود را به مسائلی نظیر نقل و انتقالات فوتبال و دیگر موارد حقوقی اختصاص داده است.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا، پس از نشست این فدراسیون در نیوزلند درباره مفاد دستور جلسه نشست اخیر گفت که درباره چند موضوع بحث و بررسی صورت گرفت که یکی از مهم‌ترین موارد، اصلاح روند ترانسفر بازیکنان و ایجاد شفافیت مالی در فرآیند جابه‌جایی بازیکنان و تراکنش‌های مالی بین بازیکنان،‌ باشگاه‌ها، مدیر برنامه‌ها و کشورها بود. به گفته اینفانتینو گردش مالی حاصل از ترانسفر بازیکنان در فوتبال جهانی سالانه در حدود ۱۰ میلیارد دلار است که باید شفاف‌سازی شود.

بی محلی فیفا به شایعه حذف ایران از جام جهانی

او هم‌چنین از بحث درباره رقابت‌های جام جهانی زنان سخن گفت که قرار است در سال ۲۰۲۳ در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار شود. او معتقد که پوشش رسانه‌ای این مسابقات باید هم‌تراز جام جهانی مردان باشد تا مساوات بین این دو رقابت برقرار شود.

 

 

 

۷۶ درصد کاهش بارندگی داشتیم/ کاهش ۱۵ درصدی ورودی سدهای کشور

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه تا الان ۷۶ درصد کاهش بارندگی را در سطح کشور داشته ایم، گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۵ درصد ورودی‌ سدهای کشور کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز قاسم زاده در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: از نظر وضعیت بارشی استان تهران تاکنون بارشی را دریافت نکرده است. امسال به عنوان سومین سال است که وضعیت خشکسالی را تجربه می‌کنیم و تا الان ۷۶ درصد کاهش بارندگی را در سطح کشور داشته ایم.

سخنگوی صنعت آب افزود: برنامه ریزی دقیق را باید در مصرف داشته باشیم. سدهای کشور ۳۷ درصد پر شدگی دارند که متأسفانه از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۵ درصد ورودی‌هایمان کاهش پیدا کرده است.

به گفته قاسم زاده، اگر بخواهیم با یک دوره ۵ ساله مقایسه کنیم کاهش بالای ۳۰ درصد است. خود شهر تهران هم در مقایسه با ۵ سال گذشته ۳۶ درصد کاهش ورودی داشته است، این در شرایطی است که در حال حاضر ۳۹ هزار لیتر بر ثانیه آب در تهران توزیع می‌شود در حالیکه در اوج مصرف در ظهر حدود ۴۱ هزار لیتر بر ثانیه ثبت شده است.

وی در ادامه افزود: لازم است با برنامه ریزی‌هایی که در وزارت نیرو انجام می‌گیرد و مشوق‌هایی که وزارت نیرو در این زمینه در نظر گرفته است بتوانیم مردم را در مصرف درست و مدیریت آب خانوار تشویق کنیم و نیاز است مردم کمک کنند بر اساس آموزش‌هایی که از رسانه ملی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود مصرف خود را کاهش دهند. در خصوص تجهیزات کاهنده مصرف با توجه به اینکه در پاییز مانند تابستان آب مصرف می‌کنیم حتماً به این تجهیزات رو بیاورند.

سخنگوی صنعت آب گفت: علاوه بر برنامه ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم از انتهای پاییز و شروع زمستان بارندگی‌ها اتفاق می‌افتد. لازم است کشاورزان به الگوی کشت پایبند باشند تا با همان الگویی که جهاد کشاورزی برای استان‌ها پیش بینی کرده بتوانیم یک عبور ایمن با کمترین آسیب در رفاه مردم داشته باشیم.

 

 

 

 

 

 

کمک ۲۹۰میلیارد ریالی مردم خراسان جنوبی در طرح اکرام ایتام و محسنین

خیران و حامیان طرح اکرام از ابتدای امسال در استان بیش از۲۹۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

لطفی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان  خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۴ هزار و ۶۱۰ حامی جدید به نیکوکاران طرح اکرام ایتام و محسنین افزوده شده اند.

لطفی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۶ هزار نفر در قالب حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین با این اداره کل همکاری می‌نمایند اظهارکرد: ۲ هزار و ۲۸۰فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

او ادامه داد: همچنین ۶ هزار و ۷۷۵ فرزند محسنین مورد حمایت کمیته امداد استان هستند.

لطفی گفت: در مجموع حدود ۹ هزار و ۵۵کودک یتیم و محسنین در طرح اکرام ایتام و محسنین خدمات حمایتی دریافت می‌نمایند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با دعوت از مردم نیکوکار استان برای حمایت از کودکان نیازمند، تاکید کرد: حامیان و خیرین گرامی میتوانند علاوه بر حضور در ادارات ۲۱ گانه سطح استان از طریق سایت اکرام به نشانی ekram.emdad.ir و همچنین ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ نسبت به ثبت نام و مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام نمایند.

معرفی برگزیدگان موتورکراس‌ سواران خراسان‌جنوبی/۷

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان جنوبی گفت: نفرات برتر مسابقات قهرمانی موتورسواری. استان در سرایان معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان موتورکراس‌ سواران خراسان‌جنوبی

سامان اکبرپور، رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته تربیت بدنی و شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی، رانداول مسابقات قهرمانی موتورکراس استان برگزار شد.

در این رویداد ورزشی خراسان‌جنوبی ۵۰ موتور کراس سوار شهرستانهای استان در ۶ کلاس در پیست موتور سواری شهرستان سرایان به رقابت پرداختند.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان جنوبی تصریح کرد: در کلاس ۶۵ سی‌سی مسابقات قهرمانی موتور کراس استان مهدی عباسی، یاسین خانی، ریحانه سپهری مقامهای اول تاسوم را بدست آوردند.

اکبرپور یادآورشد: درکلاس ۲۵۰ سی‌سی‌ این ماراتن استانی سعیدقربانزاده، مجتبی بنی آدم، مهدی رشیدی بر سکوهای اول تا سوم رقابت‌ها ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: در کلاس ۴۵۰ سی‌سی پیشکسوتان مسابقات قهرمانی موتور کراس‌ خراسان‌جنوبی حسن رنجبر، رضا دانایی و حسین گنج بخش رتبه‌های اول تاسوم را از آن خود کردند.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان جنوبی گفت: در کلاس ۲۵۰ سی سی جوانان این رویداد ورزشی استانی امیرحسین جمال، جمال یوسفی و امین اصم حائز رتبه‌های برتر شدند.

اکبرپور متذکرشد: در کلاس۴۵۰ سی‌سی جوانان مسابقات موتور کراس‌ خراسان‌جنوبی سینا داشگر، رضااحمدی و حسین شکرزاده مقام‌های اول تاسوم را بدست آوردند.

وی ادامه داد: در کلاس ۸۵ سی سی این دوره از رقابت‌های استانی موتورسواری نیز مهدی سرایانی و یاسین جهانبخش مقام اول ودوم راکسب کردند.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش تیمی مسابقات قهرمانی راند اول موتور کراس‌ استان تیم شهرستان سرایان بر سکوی نخست رقابت‌ها ایستاد، شهرستان بشرویه نایب قهرمان شد و تیم قاینات به مقام سوم رسید.

 

 

 

 

 

 

 

غرفه فروش زرشک خراسان جنوبی در آستاراخان روسیه گشایش می‌یابد/

 

غرفه فروش زرشک خراسان جنوبی در آستاراخان روسیه گشایش می‌یابد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و کشاورزی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه زرشک باید با معرفی صحیح در ردیف زعفران و خاویار قرار گیرد، گفت: قول می‌دهم در آستارا خان روسیه غرفه‌ای برای فروش و معرفی زرشک خراسان جنوبی اختصاص یابد.

روشنعلی یکتای قرابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با بیان اینکه زرشک خراسان جنوبی با فرآوری صحیح بی‌نیاز از صادرات می‌شود، اظهار داشت: برای اضافه کردن یک محصول به سبد صادرات اقدامات بسیاری باید انجام شود که یکی از آن‌ها به کار بردن مشوق‌های صادراتی است که ردیف آن باید دیده شود.

وی با بیان اینکه از طرف اتاق بازرگانی کشاورزی ایران و روسیه وعده می‌دهم در سرای تجاری در آستارا خان روسیه، غرفه‌ای به خراسان جنوبی اختصاص داده شود، افزود: استان خراسان جنوبی می‌تواند با عضو شدن فعالان اقتصادی خود در کمیسیون کشاروزی اتاق ایران و روسیه در این کمیسیون میزی داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کشاورزی مشترک ایران و روسیه گفت: زرشک باید با معرفی صحیح در ردیف زعفران و خاوریار قرار بگیرد و باید از مزیت‌های غذایی و دارویی زرشک در بخش‌های مختلف از جمله چاشنی غذا و تولید افشانه و پودر بهره بگیریم یا بیشتر به جهان معرفی شود.

یکتا با تاکید بر اینکه مطرح کردن خرید تضمینی برای محصولی در رده زرشک بی‌احترامی به کشاورز و تولیدکننده آن است گفت: محصول زرشک اگر فرآوری صحیح شود تمام آن در کشور مصرف می‌شود و برای فروش نیازی به بازار خارجی هم ندارد.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی ۸۰ هزار تن تولید زرشک دارد و از آنجایی که ایران ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد، چنانچه زرشک با فرآوری درست، به محصولات کاربردی تبدیل شود تمام این محصول در کشور خودمان مصرف می‌شود و نیازی نیست در بازار خارج از کشور به دنبال مشتری باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کشاورزی مشترک ایران و روسیه گفت: وقتی دانش آموزان شانزده هفده ساله در خراسان جنوبی می‌توانند از زرشک محصولات غذایی فرآوری کنند پس باید صنایع قوی برای فرآوری زرشک در این استان راه‌اندازی کرد تا ارزش افزوده محصول چند برابر شود و هزینه‌های تولید برای کشاورز به صرفه باشد.

وی بیان کرد: ۹۸ درصد محصول زرشک جهان مربوط به خراسان جنوبی است و باید نگاه خود را تغییر دهیم و برای معرفی این محصول خاص در سطح بین‌المللی بیاندیشیم و باید میزان تولید زرشک افزایش یابد.

یکتا افزود: خرید تضمینی گناه بزرگ در حق کشاورزان است یعنی محصول ما مشتری ندارد دولت آن می‌خرد، در حالی که زرشک باید خودش به جایگاهی برسد که بر اساس میران تقاضا قیمت‌گذاری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کشاورزی مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه زرشک یک محصول خاص است که در جاهای دیگر وجود ندارد، ادامه داد: این نعمت را خداوند به شما داده و نباید برای آن قیمت تضمینی تعیین کنیم و بگذاریم خودش جایگاه خود را در جهان پیدا کند.

 

برگزاری شب شعر طنز «پند زرشک» در بیرجند/

در راستای برگزاری جشنواره ملی زرشک، شب شعر طنز «پند زرشک» از سری برنامه های کمیته فرهنگی و هنری این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری موسسه فرهنگی هنری عرفان در بیرجند برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این برنامه در راستای معرفی  زرشک با بهره گیری از زبان قلم و هنر با حضور مسئولان و شاعران طنز پرداز از شهرستان های بیرجند، قاین و فردوس برگزار و اعضای حاضر اشعار طنز خود را پیرامون زرشک قرائت کردند.

۹ پیست موتور کراس در خراسان جنوبی فعال است/۷و

 رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان جنوبی گفت: ۹ پیست موتور کراس، سه پیست کارتینگ و ۲ پیست اتومبیلرانی و موتور ریس در این استان فعال است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

سامان اکبرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ ورزشکار بیمه‌شده در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی استان داریم.

وی افزود: مسابقات موتور کراس قهرمانی استان گرامیداشت هفته ورزش و تربیت بدنی در شهرستان سرایان برگزار شد و نفرات اول تا سوم هر کلاس معرفی شدند.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان جنوبی گفت: این مسابقات در کلاس‌های ۶۵ سی سی، ۸۵ سی سی، ۲۵۰ سی سی و ۴۵۰ سی سی جوانان همچنین ۲۵۰ سی سی و ۴۵۰ سی سی پیشکسوتان برگزار شد.

وی بیان کرد: ۴۵ موتورسوار از شهرستان‌های مختلف استان خراسان جنوبی در این مسابقات حضور داشتند.

 

 

 

عدالت فرهنگی، سبک زندگی و نشاط اجتماعی؛ سه اولویت جدی دولت در حوزه فرهنگ

امام جمعه بیرجند: حوزه فرهنگ نیازمند تحولات بنیادین است/۷

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، عدالت فرهنگی، سبک زندگی و نشاط اجتماعی را سه اولویت جدی دولت در حوزه فرهنگ عنوان کرد.

امامی در پنجاه و پنجمین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: این سه اولویت دولت به احیا امید در کشور منجر خواهد شد که بیش از همه نشاط اجتماعی مد نظر است.
وی افزود: زمانی که شورای فرهنگ عمومی به عنوان حکمران و پارلمان فرهنگی استان باشد، این الگو، الگوی بی بدیلی است و برای اینکه به اعضای شورای فرهنگ عمومی روزمرگی دست ندهد، کار‌ها را از طریق نوآوری، ایده پردازی، تقویت مرکز رصد فرهنگی کشور، تقویت اداری دبیرخانه ها، زیست بوم گرایی و نگاه تمرکز زدا دنبال می‌کنیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه در حوزه زیست بوم استان ها، مردم پایه بودن حیات فرهنگی مورد تاکید است گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها، قانونی، الزام آور و اجرای آن بر اساس ابلاغ وزیر کشور به استانداران سراسر کشور، الزامی است.
امامی همچنین با بیان اینکه بسته تشویق در حوزه کسب و کار در فضای مجازی در کشور آماده شده است افزود: تلاش ما این است تا از ظرفیت نرم افزار‌های ایرانی برای کسب و کار استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز در این جلسه گفت: حوزه فرهنگ نیازمند تحولات بنیادین است که این مساله و نیاز باید به‌صورت کشوری و با استفاده از ظرفیت متخصصان مجرب دنبال شود.

آیت الله عبادی گفت: مسائل فرهنگی اهمیت خاصی دارد که موارد کارساز فرهنگ باید مشخص شود و نظارت بر آن انجام شود و هر چه که سبب تقویت فرهنگ صحیح اسلامی ایرانی شود باید اجرا شود.
آیت الله عبادی با بیان اینکه اصول فرهنگ اسلامی در زوایای مختلف باید بررسی شود تا با بازتاب آن در بین مردم این فرهنگ تقویت شود افزود: جایگاه هنرمندان باید در حوزه فرهنگ مشخص شود تا با تلاش آن‌ها فرهنگ ترویج شود.
وی گفت: همچنین در آموزش و پرورش باید با ابتکار و نوآوری، فرهنگ ایرانی اسلامی به دانش آموزان آموزش داده شود تا دشمنان نتوانند از فرصت مجازی برای انحراف نوجوانان و جوانان استفاده کنند.

امام جمعه قاین و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قاینات هم در این نشست گفت: باید مشخص شود که ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف و نهی از منکر برعهده چه مجموعه‌ای است زیرا به دلیل نبود ضمانت اجرایی، مشکلاتی در روند اجرا داریم.

حجت‌الاسلام علی رحمانی با گلایه از تعارض مصوبات شورای فرهنگ عمومی با قوانین قدیمی حاکم بر بدنه دولت افزود: درخواست ما این است بخشی از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به شورای فرهنگ عمومی تزریق شود.

وی با تاکید بر طراحی نقشه راه حداقل یک ساله براساس موضوعات کلی مبتلا به در کل کشور بیان کرد: مساله دیگری که از جدیت و ابهت شورای فرهنگ عمومی می‌کاهد، جایگزین فرستادن مسوولان به جلسات است.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی و صنعتی یکسری مشکلات را در پی دارد گفت: باید در فعالیت‌های مختلف پیوست فرهنگی داشته باشیم تا شاهد برخی مشکلات و آسیب‌ها در آینده نباشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه طبس هم با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ زیربنایی‌ترین مقوله کشور است گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، برنامه‌های مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی خواستار انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر متولیان در اقدامات و برنامه‌های فرهنگی در استان شد و افزود: امروز معلم‌ها، رسانه‌ها، دانشجویان و فضای مجازی در فرهنگ تاثیر بسزایی دارند که نیازمند توجه و هدایت مناسب هستند.

وی تصریح کرد: در یک دهه اخیر متاسفانه موضوع گزینش رها شده که امروز نتیجه آن می‌شود معلم و کارمند ما ترویج کننده برخی مسایل ضد فرهنگی در کلاس درس و اداره باشد.

امام جمعه طبس گفت: در موضوع فرهنگ نیازمند کار اساسی و زیربنایی هستیم و پیوست فرهنگی در موضوعات مختلف نیز مهم و حیاتی است.

وی با انتقاد از اینکه اعتبارات فرهنگی با گذشت هفت ماه از سال تزریق نشده است افزود: هرچند برخی فعالیت‌های فرهنگی نیازمند اعتبارات نیست اما ارتقا و اجرایی موفق موضوعات فرهنگی نیازمند تخصیص اعتبار است و باید پرهیز از موازی‌کاری در کارهای فرهنگی در دستور کار متولیان قرار گیرد.

امام جمعه سربیشه هم گفت: وظیفه این شورا سیاستگذاری و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی سطح جامعه است.

حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور افزود: ۳۲ دستگاه و نهاد مدعی مسایل فرهنگی کشور هستند و چقدر فعالیت این دستگاه‌ها رصد می‌شود تا از موازی‌کاری در کارهای آنان در مقوله فرهنگ جلوگیری شود.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که مردم ما از آن ناراحت هستند، تبعیض در جامعه است و این تبعیض‌ها در زمینه‌های مختلف مردم را نگران کرده است.

امام جمعه سربیشه گفت: برخی مدیران و دستگاه‌های فرهنگی آن قدر در مقوله فرهنگی بی‌ثاتیر هستند که با نبود آنان هم مشکلی پیش نمی‌آید و مردم به مسوولانی نیاز دارند که دغدغه فرهنگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در مدیریت خوب خانواده و فضای مجازی در سطح کشور کوتاهی داشتیم و باعث شد دشمن در مواردی سوءاستفاده کند.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور افزود: تعاملات و تعمیق دینی ما به نسل جوان بسیار ضعیف بوده که امروز در این زمینه ضربه می‌خوریم و چرا در آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان فرهنگ، نماینده ولی فقیه نداریم؟

 

شورای عالی انقلاب فرهنگی در ساماندهی دانشگاه ها نمره قبولی ندارد

استاندار خراسان جنوبی نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: جایگاه شورای فرهنگ عمومی در کشور بسیار مهم و حیاتی است اما در برخی از دوره ها، توجهات ویژه به آن شده است و در برخی از ادوار تعطیل بوده است.

 

قناعت با گلایه از اینکه در سطح کشور به جای پرداختن به علت،‌ بیشتر به دنبال برنامه ریزی برای معلول‌ها هستند، افزود: یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها است که متاسفانه به وظیفه خطیر و اصلی خود در این زمینه عمل نکرده است و نمره قبولی در این خصوص ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه،‌ اگر وضیعت جامعه مطلوب نیست باید به سراغ علت برویم،‌ ادامه داد: دانشگاه‌ها کارخانه آدم سازی و محل پرورش جوانان است اما در برخی از ادوار به دست کسانی افتاده بود که دغدغه دینی و فرهنگی آنها کمرنگ است.

 

قناعت ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقوله آموزش و پرورش،‌ دانشگاه‌ها و صدا و سیما خوب عمل نکرده است.

 

به گفته وی، در شرایط کنونی باید تمام تمرکز خود را روی این سه نهاد بگذاریم تا شاهد ایجاد موج در برخی از برهه‌ها توسط برخی مجریان صدا و سیما نبایم و پست‌های کلیدی به دست افراد انقلابی بیفتد.

 

نائب رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه با تاکید بر اهمیت گفتمان‌سازی در بحث زیست عفیفانه گفت: با بهره‌مندی از اندیشه ناب مقام معظم رهبری و آثار شهید مطهری، باید بحث عفاف و حجاب،‌ تبیین شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از متولیان مربوطه خواستاریم در حوزه محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۲، محرومیت‌زدایی فرهنگی را مورد توجه قرار دهند چرا که فعالیت در این زمنیه نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است.

علی فرخنده افزود: با فعال شدن شورای فرهنگ عمومی استان از مرداد امسال، تاکنون اتفاقات خوبی در زمینه‌های ساختاری شورا و فرهنگی رخ داده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی کمیته‌های تعلیم و تربیت، جهاد تبیین، امور خانواده، امور مساجد، رسانه و فضای مجازی، سلامت اجتماعی، محصولات فرهنگی و گردشگری و کمیته ایثار و شهادت را از جمله کمیته‌های تخصصی این شورا برشمرد و گفت: ۱۱ شاخص ارزیابی برای عملکرد شورای فرهنگ عمومی تبیین و به شهرستان‌ها ابلاغ شده که ملاک سنجش اقدامات شورای فرهنگ عمومی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه لازم برای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور اختصاص یافته و این سند در آینده‌ نزدیک تدوین می‌شود.

فرخنده گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی دستگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه تخصصی نوشت‌افزار اسلامی، ایرانی و کارگروه‌های تخصصی در راستای زیست عفیفانه از جمله خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی استان در چند ماه اخیر است.

وی با بیان اینکه زیست عفیفانه بر سه محور شامل گفتمان و جریان‌سازی، فراهم کردن دسترسی آسان مردم و اقدامات سلبی استوار است افزود: فعالیت‌های مربوط به عفاف و حجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با کلیدواژه “زیست عفیفانه” کلید خورده و در این راستا بازارچه محصولات عفاف و حجاب در شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

فرخنده گفت: در حوزه سیاستگذاری توجه ویژه‌ای به مثلثی که در حوزه شکل‌گیری جامعه اسلامی و تمدنی تاثیرگذار است، یعنی توجه به خانه، مسجد و مدرسه، شکل نگرفته است.

فروش یک میلیارد تومان صنایع دستی در خراسان جنوبی/۳

استقبال مردم از بازارچه های تابستانه، امسال حدود یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان برای هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی، درآمدزایی داشت.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: تابستان امسال ۱۸ بازارچه موقت صنایع‌دستی با ۷۵ غرفه در ۱۰ شهر خراسان جنوبی برپا شد که بیش از ۳۰ هزار نفر از این بازارچه‌ها بازدید کردند.

 

فولادی افزود: بیشترین سهم فروش صنایع دستی در این بازارچه‌ها مربوط به بازارچه صنایع‌دستی شهرستان طبس و بیشترین مقدار فروش در گروه نساجی سنتی و بافته‌های داری، صنایع‌دستی مسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بوده است.

 

وی گفت: بازارچه‌های موقت عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی از سال ۱۳۸۷ تاکنون به‌عنوان گسترده‌ترین رویداد خرده فروشی این حوزه در کشور شناخته می‌شوند که علاوه بر توسعه فروش، اهداف کلانی ازجمله اشاعه فرهنگ مصرف کالا‌های هنری در جامعه، معرفی و نمایش توانمندی‌های صنایع‌دستی مناطق مختلف کشور و فراهم شدن بستر‌های فعالیت‌های بازرگانی تولیدکنندگان صنایع‌دستی با امکانات پایین مالی را به دنبال داشته است.

صرفه‌جویی ۱۱ میلیارد ریالی بازسازی تجهیزات پزشکی در بیرجند/۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با راه‌اندازی کارگاه متمرکز تعمیرات تخصصی تجهیزات پزشکی در ماه‌های اخیر ۱۱ میلیارد ریال در هزینه‌های این دانشگاه صرفه‌جویی شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید محمد موسوی میرزایی در بازدید از این کارگاه گفت: طی یک اقدام جهادی و اولین بار در سطح کشور، کارگاه متمرکز تعمیرات تخصصی تجهیزات پزشکی با هدف صرفه‌جویی هزینه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راه‌اندازی شد.

وی افزود: تجهیزات قابل تعمیر دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان شناسایی و به این کارگاه منتقل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: با گذشت چهار ماه از شروع به فعالیت این کارگاه و در نتیجه تعمیر، بازسازی و مرمت تعدادی از تجهیزات پزشکی قابل تعمیر، مبلغ ۱۱ میلیارد ریال صرفه‌جویی شده است و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه لوازم و تجهیزات پزشکی خارج از رده به‌طور معمول از طریق مزایده به فروش می‌رسد گفت: با راه‌اندازی این کارگاه و همکاری کارشناسان فنی و مجرب نه تنها شاهد برگشت تجهیزات مستهلک به چرخه استفاده هستیم بلکه از هزینه‌های گزاف برای خرید مجدد این تجهیزات جلوگیری می‌شود.

موسوی میرزایی پیش‌بینی کرد که در این کارگاه سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در خرید و تعمیر تجهیزات پزشکی صورت گیرد.

خرید حدود ۵۰۰ تُن زرشک در خراسان جنوبی/۲

در طرح خرید توافقی زرشک تاکنون نزدیک به ۵۰۰ تُن زرشک تازه از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به ۵۰۰ تُن زرشک تازه از کشاورزان خریداری شده است گفت: هم اکنون  ۹ مرکز در شهرستان‌های زیرکوه، قاین، سربیشه، درمیان و بیرجند برای اجرای این طرح فعالند.

رضوی افزود : آمادگی برای خرید زرشک  همچنان وجود دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به این که امسال تقاضا برای زرشک بسیار افزایش یافته است گفت : بازار‌های میوه و تره بار در شهر‌های تهران، شیراز، اصفهان، همدان، مشهد و قم خواهان این محصول به صورت تازه هستند.

وی گفت : خراسان جنوبی محصول زرشک را به صورت دان شده و شاخه‌ای  به این استانها ارسال می‌کند.

امسال پیش بینی می‌شود حدود  ۸۴ هزار تُن زرشک در استان برداشت شود.

برداشت زرشک تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

احداث پارک ترافیک ویژه دانش آموزان در مرکز خراسان جنوبی/۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از احداث پارک ترافیک ویژه دانش آموزان در مرکز استان خبر داد.

علیرضا عباس زاده در پنجمین جلسه شورای ترافیک استان گفت : این پارک ترافیک در راستای فرهنگ سازی مباحث ترافیکی ایجاد می‌شود.

وی افزود : با توجه به ضرورت احداث پارک ترافیک و اقدامات فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان، کمیته فنی شورای همانگی ترافیک پیشنهادات لازم را در خصوص نحوه اجرای پارک ترافیک مرکز استان به دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استان ارائه کند .

معاون استاندار  گفت :  شهرداری بیرجند از میان سه گزینه مصوب در شهر بیرجند اولویت اجرای تقاطع غیر همسطح را با ارائه مدل‌های مالی و امکان سنجی اجرا به دبیرخانه شورای همتا ارسال نماید.

عباس زاده افزود : پیش نویس طرح جامع کاهش تصادفات استان که به همت دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استان و شهرداری بیرجند تهیه شده برای دستگاه‌های عضو ارسال می‌شود.

وی گفت : این پیش نویس پس از اخذ نظرات کارشناسی به همراه دستور العمل‌های اجرایی در جلسه بعدی  شورا ارائه و بعد از تصویب نهایی به دستگاه‌های متولی ابلاغ گردد.

در این جلسه گزارشی از شهرداری بیرجند و پلیس راهور استان در حوزه ترافیک در شش ماه نخست سال جاری ارائه شد.

 

 

 

بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی خراسان جنوبی/۲

وضعیت کرونایی شهرستان درمیان به نارنجی تغییر رنگ داد.

در آخرین رنگ بندی نقشه کرونایی کشور شهرستان درمیان نارنجی رنگ است.

 

بر اساس این نقشه همچنین ۵ شهرستان قائنات، فردوس، سرایان، نهبندان و خوسف زرد و ۵ شهرستان بیرجند، طبس، بشرویه، زیرکوه و سربیشه آبی هستند.

 

حمایت از طراحان بومی و احیا کنندگان پارچه سنتی در خراسان جنوبی/۲

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: از طراحان بومی و کسانی که میراث پوشاک سنتی را احیا می‌کنند حمایت می شود.

امامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای استان افزود: در خصوصحمایت از طراحان بومی و احیا کنندگان پارچه سنتی در خراسان جنوبی حمایت از طراحان بومی و احیا کنندگان پوشاک سنتی، از تولید کنندگان برای راه اندازی واحد‌های تولیدی و داشتن مؤسسات تک منظوره برای توزیع آثار در بازار پوشاک و صنایع دستی، حمایت حقوقی و شخصی می‌شود.

 

وی گفت: حمایت حقوقی و شخصی از طریق عضویت در صندوق هنر انجام می‌شود و طراحان به سازمان صنعت و معاونت‌های استانداری برای حمایت و گرفتن تسهیلات معرفی می‌شوند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از مهد‌های تولید و چاپ پارچه‌های سنتی و طراحی پوشاک با الیاف طبیعی است افزود: نیاز فعلی کشور در بحث پوشاک سلامت محور است که استان خراسان جنوبی در این زمینه سرآمد است.

امامی گفت: در بحث محرومیت زدایی، دولت سیزدهم بر آن است که اعتبارات فرهنگی را به استان‌های کم برخوردار، چون خراسان جنوبی اختصاص دهد تا از لحاظ فضا و خدمات فرهنگی به میانگین کشوری نزدیک شوند.

وی با بیان اینکه قرار است خراسان جنوبی به عنوان کانون و پایتخت در حوزه گردشگری عرفانی و سلامت معنوی معرفی شود افزود: تولید پارچه‌های چادری مشکی و رنگی از درخواست‌های این استان است که با حمایت از این درخواست، خراسان جنوبی به عنوان سرآمد در تولید کالا‌های فرهنگی معرفی خواهد شد.

 

 

 

پوستر طرح جامع جهاد تبیین خراسان جنوبی رونمایی شد/۲

در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، از پوستر طرح جامع جهاد تبیین خراسان جنوبی رونمایی شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، طرح جامع جهاد تبیین خراسان جنوبی حول سه محور شامل تبیین اصول مبانی انقلاب و اسلام، تبیین دستاوردهای چندین ساله انقلاب و معرفی چهره واقعی غرب طراحی و به دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شده است.
همچنین در این جلسه با اهدای لوح تقدیر و هدیه از عملکرد یک ساله «حجت الاسلام علی رحمانی»، رئیس شورای فرهنگ عمومی قاین و کسب رتبه های برتر کشوری در ارزیابی شوراهای فرهنگ عمومی تقدیر شد.

 

 

 

فرماندار خوسف:
۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری معدنی در خوسف انجام می‌شود/۲

ایمانی گفت: احداث کارخانه فرآوری مس در جوار معدن طلای شادان خوسف با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در دستور کار است.

محمدعلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از احداث کارخانه فرآوری مس در جوار معدن طلای شادان خوسف با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه این حجم از سرمایه گذاری معدنی در شهرستان خوسف بی سابقه است، افزود: با بهره برداری از این کارخانه برای ۹۰۰ نفر شغل مستقیم و برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: با مدیریت شرکت کارند صدر جهان، موافقت اصولی و مجوز اصولی احداث کارخانه مس در خوسف از سازمان صمت گرفته شده است و در مجاورت معدن طلای شادان آغاز به کار خواهد کرد.

فرماندار خوسف تصریح کرد: تامین زمین برای این کارخانه از طریق امور اراضی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه معادن جزو مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی خوسف هستند، ادامه داد: در طول یک سال اخیر تلاش‌ها و اقدامات زیادی برای فرآوری و صنایع تبدیلی در شهرستان انجام شده است که با احداث واحد مس، تحول عظیمی در شهرستان خواهیم داشت.

ایمانی گفت: ایجاد واحدهای فرآوری در جوار معادن برای جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال مهم است و روستاهای مجاور معادن را فعال می کند، چراکه سیاست ما جذب نیروی کار از شهرستان است.

فرماندار خوسف در ادامه با اشاره به جود پنج معدن طلا در خوسف، این شهرستان را قطب اشتغالزایی استان عنوان کرد و افزود: همچنین باید وجود شهرک شهید رحمانی با ۵۰۰ هکتار در جوار مرکز استان ظرفیت خوبی برای ایجاد واحدهای وسیع اقتصادی است که باید زیر ساخت های برق و آب آن فراهم شود.

اجرای برنامه‌ی پیک امید در روستای تاریخی فورگ درمیان/۲

اجرای برنامه‌ی پیک امید کانون پرورش فکری خراسان جنوبی در روستای تاریخی فورگ درمیان

کاروران پیک امید کانون خراسان جنوبی در حاشیه جشنواره ملی زرشک در روستای فورگ شهرستان درمیان برای کودکان ونوجوانان به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ برگزاری ایستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری شامل قصه گویی، معرفی کتاب، شعر خوانی، معرفی خدمات کانون، پخش فیلم و همچنین نمایش عروسکی از برنامه‌های این کاروران در روستای تاریخی و گردشگری فورگ بود.

 

 

 

برگزاری همایش بزرگ پیاده روی بانوان در بیرجند/۷

برگزاری همایش بزرگ پیاده روی بانوان در بیرجند

 

 به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزشی به همت معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان و همکاری مرکز آموزش ۰۴، سازمان بسیج ورزشکاران ،هیات های ورزش همگانی استان و شهرستان بیرجند همایش بزرگ پیاده روی ویژه بانوان از میدان کوهنورد تا بند دره بیرجند برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی ،در پایان این همایش به صرف صبحانه از تمامی شرکت کنندگان پذیرایی و با حضور فرشته اسدزاده مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ، سیده اعظم اسلامی معاون ورزش بانوان اداره کل ، مسئولین مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع)،کاظم چراغ بیرجندی و علی مقدم روسای هیات های ورزش همگانی استان و شهرستان بیرجند، جوایزی از قبیل یک دستگاه دوچرخه، تعدادی کارت هدیه و لوازم ورزشی به قید قرعه تقدیم شرکت کنندگان در این همایش ورزشی شد.

اجرای برنامه های ورزشی و بازیهای بومی و محلی در شهرستان درمیان/۷

اجرای برنامه های ورزشی و بازیهای بومی و محلی در جشنواره زرشک شهرستان درمیان

در حاشیه جشنواره زرشک شهرستان درمیان، مسابقه طناب کشی و اجرای برنامه ورزشی از سوی هیات کاراته شهرستان برگزار شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی هیات کاراته شهرستان در حاشیه جشنواره زرشک شهرستان که با حضور مقامات استانی و کشوری در روستای فورگ شهرستان برگزار شد، به اجرای هنرهای رزمی پرداختند. همچنین در حاشیه این جشنواره مسابقه طناب کشی در بین جوانان شرکت کننده برگزار شد.

بهره برداری ازهشتمین کلاس درس تربیت بدنی خراسان جنوبی/۷

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کلاس درس تربیتی بدنی ویژه دانش آموزان با نیاز ویژه استان در آموزشگاه استثنایی تدبیر بیرجند، به بهره برداری رسید؛ که برای تجهیز آن یکصدمیلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، موسوی در آیین افتتاح این کلاس، اظهار کرد: این کلاس به ترامپولین، استخر توپ، استخر شن، نردبان چابکی و خانه عروسک تجهیز شده است.

وی با بیان این که بیش از ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه مرکز استان از مزایای این کلاس درس برخوردار می شوند، تصریح کرد: تاکنون ۸ کلاس درس تربیت بدنی با اعتباز ۸۰۰ میلیون تومان در مدارس استان تجهیز و به بهره برداری رسیده است و تا پایان سال جاری ۱۰ کلاس دیگر با اعتبار یک میلیارد تومان تجهیز شده و افتتاح می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از فعالیت حرفه ای ۲۵۰ دانش آموز دختر و پسر با نیاز ویژه استان در رشته های متنوع ورزشی خبر داد و عنوان کرد: این ورزشکاران در رشته های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، دو ومیدانی، آمادگی جسمانی، بدمینتون، گلبال، بوچیار و شطرنج فعالیت می کنند.

نماینده وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان ورزکار با نیاز ویژه موفق به کسب عنوان های اول تا سوم کشوردررشته های دو ومیدانی، آمادگی جسمانی، فوتسال و بوچیار شده اند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*