اخبار خراسان جنوبی

بانک مرکزی پرداخت وام بدون ضامن بانک‌های خصوصی را پیگیری کند

وزیر اقتصاد گفت: توقع ما این است که همه شبکه بانکی با سیاست پرداخت وام خرد و بدون ضامن که به نفع اقشار ضعیف جامعه است، همراهی کنند.

 

آقای احسان خاندوزی گفت:با توجه به این که پرداخت وام بدون ضامن برای وام‌های خرد و افرادی که دارای سابقه خوش حسابی پیش بانک‌ها هستند از دستور‌های رئیس جمهور است، حتما توقع ما این است که همه شبکه بانکی به دستور رئیس جمهور احترام بگذارند و با این سیاست که به نفع مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه است، همراهی کنند.

او می‌گوید: در وزارت اقتصاد و دارایی به شکل ویژه‌ای نظارت بر بانک‌های دولتی را پیگیری می‌کنیم. با مواردی از تخلف حتما رسیدگی می شود. البته موارد دیگری هم تقریبا به شکل مستمر به ما از شهر‌های مختلف گزارش می‌شود.

خاندوزی گفت:در خواست ما این است که بانک مرکزی هم کمک کند، زیرا ابزار نظارت بر بانک‌های خصوصی در اختیار مقامات پولی کشور است. در خصوص بانک‌های خصوصی هم بانک مرکزی از ابزار و اهرم‌های خود استفاده کند تا آن‌ها را نیز به این قانون تمکین کنند.

 

 

آمریکا وزیر اطلاعات ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت اطلاعات و نیز وزیر اطلاعات ایران را تحریم کرد.

 

شبکه الجزیره گزارش داد وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه وزیر اطلاعات ایران در ارتباط با حملات ادعایی سایبری وضع کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا امروز (جمعه) وزارت اطلاعات ایران را در رابطه با حمله سایبری ادعایی ماه ژوئیه به زیرساخت‌های آلبانی تحریم کرد. وزارت خزانه داری آمریکا طی انتشار اطلاعیه‌ای در سایت خود همچنین گفت که «اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات کشورمان نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

دو روز پیش رسانه‌های خبری گزارش دادند مقامات آلبانی از دیپلمات‌های ایرانی خواسته اند ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند. براساس گزارش رویترز، دولت آلبانی ضمن قطع کردن روابط دیپلماتیک خود با ایران از دیپلمات‌های کشورمان خواست ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

تیرانا (پایتخت آلبانی) ادعا کرد دلیل این اقدام حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های دیجیتال دولتی آلبانی در ماه ژوئیه توسط هکر‌های ایرانی است. همچنین در پی اقدام آلبانی در قطع روابط با ایران، آمریکا با انتقاد از ایران بخاطر حملات سایبری ادعایی، از تعهد خود به حمایت از این هم‌پیمان خود در بالکان پرداخت.

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: آمریکا حمله سایبری ایران علیه هم‌پیمان ما در ناتو را شدیدا محکوم می‌کند. واشنگتن اقدامات بیشتری را برای پاسخگو کردن ایران در برابر اقداماتی که امنیت هم‌پیمان آمریکا را تهدید می‌کند و سابقه‌ای نگران کننده را برای فضای سایری ایجاد می‌کند، بکار خواهد بست.

 

زائران به مرز‌ها مراجعه نکنند

فرمانده انتظامی کشور گفت: به علت مشکلات زیرساختی در کشور عراق، زائران به مرز‌ها مراجعه نکنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  سردار اشتری در بازدید از مرز مهران اظهار داشت: به علت مشکلات زیرساختی در زائران به مرز‌ها مراجعه نکنند کشور عراق و بسته شدن مرز‌ها زائران تا اطلاع ثانوی به مرز‌ها مراجعه نکنند.

وی در ادامه افزود: کسانی که از شهر مبدا خود هنوز حرکت نکرده اند به مرز ها نیایند و حرکت نکنند و منتظر اطلاع رسانی های بعدی باشند.

فرمانده انتظامی کشور یادآور شد: زائرانی که از شب گذشته در پایانه های مرزی مانده اند با هماهنگی که صورت می گیرد آن ها را از مرز خارج می کنیم و سایر زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند تا اطلاعیه های بعدی مرز بسته است و هیچ گونه خروجی انجام نمی شود.

 

 

وحیدی:

پلیس کسانی را که در مسیر مرزها هستند، متوقف می‌کند

سفر زمینی اربعین فعلا منتفی است

وزیر کشور گفت: پلیس بر اساس وظایفش زائرانی که در مسیر مرزهای کشور هستند، متوقف می‌کند یا باز می‌گرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، احمد وحیدی که برای بازدید از مرزهای کشور وارد خوزستان شده، از زائران مراسم اربعین که هنوز سفرشان را آغاز نکرده‌اند، خواست به سمت مرزها حرکت نکنند.
وزیر کشور با این حال گفت که مسئولان تلاش می‌کنند افراد حاضر در مرزها و استان‌های مرزی به خاک عراق منتقل شوند.
ازدحام در مرزهای ایران و عراق باعث شده وزارت کشور از مردم بخواهد راهپیمایی مراسم اربعین را به تعویق بیندازند. به گفته آقای وحیدی، سرعت و ظرفیت کمتر تخلیه مرزها در عراق نسبت به ایران، سلامت زائران را با تجمع در مرزها به خطر می‌اندازد.
وزارت کشور اعلام کرده در صورت آمادگی عراق و بهبود شرایط مرزی، زائران را برای حرکت به سمت مرزها مطلع می‌کند.
امروز هم معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور که ریاست ستاد اربعین را برعهده دارد، از وجود «مشکلات اصلی در مرزها» خبر داد و گفت: «آن سوی مرز چذابه عراقی‌ها خودرویی برای انتقال زائران ندارند و در حال جبران این کمبود هستیم. از نجف پیام‌هایی به ما دادند که با کمبود آب مواجه هستند.»
سید مجید میراحمدی همچنین از زائران ایرانی خواست هر چه زودتر سفرشان را پایان دهند. او اعلام کرد که «سفر اربعین باید ۵ روز و مدت ماندگاری در کربلا تنها یک روز باشد.»

 

 

کسب مقام قهرمانی ورزشکار خراسان جنوبی در رقابتهای جهت یابی کشور

مهدی صادقی شاهرخت مقام اول رشته جهت یابی رقابت‌های قهرمانی کشور راکسب و مجوز حضور در تیم ملی را بدست آورد.

در چهارمین دوره از مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی گیلان برگزار شد کسب مقام قهرمانی رقابتهای جهت یابی کشورمهدی صادقی شاهرخت  نماینده شایسته خراسان جنوبی توانست، در رشته جهت یابی علاوه بر کسب مقام قهرمانی کشور به تیم ملی جهت یابی جمهوری اسلامی ایران دعوت شد تا به عنوان بازیکن تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان که به میزبانی کشور ترکیه در ماه آینده برگزار می‌شود حضور یابد.
مهدی صادقی شاهرخت مربیگری تیم اعزامی خراسان جنوبی به رقابت‌های کشوری را هم بر عهده داشته که در پایان مسابقات  تیم خراسان جنوبی مقام سوم کشوری را کسب کردند.

 

 

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

زائران اربعین به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند

زائران اربعین تا اطلاع ثانوی به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: زائران اربعین حسینی(ع) در استان تا اطلاع ثانوی از حرکت به سمت مرزهای عراق خودداری کنند.

سید محمدرضا طالبی افزود: در شرایط فعلی با توجه به ازدحام جمعیت در مرزهای ۶ گانه کشور عراق به ویژه مرز مهران، خدمات‌دهی مناسبی به زائران از مرز به سمت نجف و کربلا ارائه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که بر مرزها حاکم است، تا اطلاع ثانوی از پذیرش زائران خودداری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: با عنایت به اینکه به پایانه های مسافربری اعلام شده که هیچ اتوبوسی به سمت مرزها حرکت نکند، لذا از مردم استان تقاضا داریم نه به صورت انفرادی و نه گروهی، به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند.

طالبی تأکید کرد: گرمای شدید هوا در خوزستان و طولانی شدن صف انتظار در مرزها، قطعاً زائران را اذیت خواهد کرد.

وی بیان کرد: با تدابیری که صورت گرفته، قطع به یقین مرزها باز خواهند شد لذا زائران بدون نگرانی صبر و حوصله داشته باشند تا بتوانند در موعد مناسب راهی این سفر معنوی شوند.

 

 

آغاز چهل و پنجمین دوره استانی مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی طبس

آغاز چهل و پنجمین دوره استانی مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی طبس

مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه به میزبانی شهرستان دارالمومنین طبس و در حرم مطهر حضرت حسین موسی کاظم (ع) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از طبس گلشن، در این مراسم که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: در کنار حفظ و تفسیر، تدبر در قرآن از اصول مهم برای پاسداشت کتاب الهی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور افزود: این مسابقات بزرگترین رخداد فرهنگی  سال جاری در استان است زیرا قرآن با عنوان کتاب حکمت، معیشت، طریقت و زندگی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی بیان کرد: چهل و پنجمین دوره مسابقات بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا امسال به باشکوه بیشتر به میزبانی شهرستان طبس برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به ۲ هزار و ۲۶۳ شرکت کننده در این دوره از مسابقات گفت: از این تعداد ۱۲۳ نفر در رشته های آوایی به مرحله استانی راه یافتند که به مدت سه روز در طبس به رقابت می پردازند.

بخشی‌پور یادآور شد:شرکت‌کنندگان از نقاط دور و نزدیک استان به شهرستان طبس آمده اند که نشان از توجه آنها به فعالیت های قرآنی دارد.

وی با تاکید بر لزوم تدبر در قرآن افزود :سازمان اوقاف متولی برگزاری مسابقات قرآن است اما تاکید مقام معظم رهبری بر تفسیر و تدبر در قرآن است.

بخشی پور با اشاره به اینکه قرآن کاملترین کتاب آسمانی است گفت:اینکه طی سالیان دراز هیچ تحریفی در کتاب قرآن رخ نداده نشان از کامل و بی نقض بودن آن است.

قرآن در تمام عرصه های زندگی انسان شفا بخش است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در این مراسم گفت: قرآن به هر نحوی در زندگی انسان ورود پیدا کند شفابخش است و باید از این حیث مورد توجه قرار گیرد.برگزاری این قبیل محافل قرآنی در شهر موجب رواج معنویت می شود.

رحیمی با اشاره به توجهی که بعد از انقلاب به مباحث قرآنی شده گفت: در بحث آموزش و قرائت  قرآن برنامه های خوبی در نظام جمهوری اسلامی ایران از بیش از ۴۰ سال گذشته انجام گرفته است.

فرماندار ویژه طبس اظهار داشت: برگزاری مسابقات بعد  دو سال از شیوع کرونا در طبس افتخاری برای این شهر است.

وی از شهر طبس به عنوان دارالمومنین و میقات الرضا یاد کرد و گفت این شهر در مسیر تردد ۶ استان بوده و همواره از زائران  مشهد مقدس و عتبات عالیات پذیرایی کرده است.

رحیمی ایجاد چنین فضای معنوی را در بهره گیری بیشتر مسافران و زائران  موثر دانست و افزود :با توجه به اینکه قرآن به عنوان کامل ترین کتاب دست نخورده باقی مانده است باید با بهره گیری از معانی علمی این کتاب مقدس به دنبال تعالی و رشد بیشتر بود.

امام جمعه موقت شهرستان طبس نیز قرآن را شفا برای مؤمنان و خسارت برای ظالمان و ستمگران عنوان کرد و گفت : شفای همه دردهای روحی در قرآن است.

حجت الاسلام زنجانی طبسی افزود : علاوه بر این از  آیه، آیه قرآن برای شفای دردهای جسمانی نیز می توان بهره جست.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این مسابقات اظهار امیدواری کرد:چنین اقدامات فرهنگی اثراتی ملموس در رشد معنویت داشته باشد.

امام جمعه نهبندان:

مقامات برای رفع مشکل بنزین راهکار دهند

امام جمعه نهبندان بر ارائه راهکار کارشناسی از سوی مقامات استانی و کشوری برای رفع مشکل بنزین در این شهرستان تأکید کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام خزایی امام جمعه نهبندان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به موضوع اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین در خراسان جنوبی، گفت: برخی از افراد سودجو سوخت را قاچاق کرده و به شهر‌های مرزی می‌برند و از سوی دیگر گاهی پیش می آید که شهروندان این شهرستان بنزینی برای رفت و آمد نداشته باشند که باید برای رفع این مشکل به صورت استانی و کشوری چاره اندیشی شود.

او افزود: توقع داریم مقامات کشوری و استانی برای رفع معضل بنزین در نهبندان راهکار‌های جدید و کارشناسی بدهند و امیدواریم با ارائه این راهکار‌ها مشکلات نیز حل شوند.

خدمات دولت سیزدهم اطلاع رسانی شود

حجت الاسلام خزایی امام جمعه نهبندان در ادامه به دستاورد‌های دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم به معنی واقعی تلاش می‌کند؛  یکی از اقدامات خوب دولت، تک واحدی کردن مساکن نهضت ملی است و رسانه‌ها نیز باید خدمات دولت را به مردم یادآوری کنند.

او افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت در نهبندان کلنگ زنی پست ۴۰۰ کیلو ولت است؛ احداث این پست برق کمک شایانی به توسعه زیرساخت‌های برق نهبندان می کند.

حجت الاسلام خزایی اظهار کرد: اولین ملاک ورود هر سرمایه گذار به این حوزه داشتن زیرساخت برق است و از این رو می‌توان نهبندان را به یک شهرستان صنعتی تبدیل کرد.

امام جمعه نهبندان با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تصریح کرد: در آستانه اربعین حسینی شاهد صحنه‌های دلدادگی هستیم و اربعین رمز بقای اسلام و یک رسانه جهانی برای معرفی فرهنگ حسینی به جهانیان است.

او به رحلت آیت الله طالقانی در ۱۹ شهریور اشاره کرد و گفت: اولین امام جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آیت الله طالقانی بود و ایشان اولین نماز جمعه را در مرداد سال ۱۳۵۸ برگزار کردند و از آن زمان تاکنون بیش از ۹۰۰ پایگاه اقامه نماز جمعه در کشور ایجاد شده است.

 

 

 

صدور فوری گذرنامه ویژه اربعین در خراسان جنوبی متوقف شد

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از توقف صدور آنی گذرنامه ویژه اربعین حسینی در استان برای زائران خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ علی اکبر حیدری اظهار داشت: علیرغم اطلاع رسانی قبلی و آمادگی کارکنان اداره مهاجرت و گذرنامه انتظامی استان بر خدمت‌رسانی مضاعف به زوار اربعین حسینی بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین از امروز صدور گذرنامه ویژه اربعین و تمدید اعتبار گذرنامه‌های منقضی متوقف شد.

وی از شهروندان متقاضی گذرنامه ویژه اربعین خواست تا اطلاع‌رسانی بعدی از مراجعه به اداره مهاجرت و گذرنامه استان خودداری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از علاقمندان به زیارت عتبات عالیات خواست با توجه به شرایط پیش‌آمده از مبدا خود به سمت مرزهای غربی کشور حرکت نکنند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

 

هوشیاری مردم سدی در برابر توطئه منافقان

خطیب موقت جمعه بیرجند گفت:منافقان به دنبال گمراهی مسلمانان هستند تا انقلاب اسلامی را ریشه کن کنند که بایستی مردم هوشیار باشند.

حجت الاسلام رحیم آبادی خطیب موقت جمعه بیرجند در خطبه های نمازجمعه هوشیاری مردم سدی در برابر اهداف منافقانبا بیان اینکه در این زمان هوشیاری بسیار لازم است ،  گفت: امروز دشمنان در حال ناامید کردن مردم و خوب جلوه دادن دوران پهلوی هستند که ادرس اشتباهی به مردم بدهند .
و‌ی افزود: باید مردم و جوانان با جریان نفاق و راه‌های مقابله با آن اگاه شوند و دشمنان خود را بشناسند.
حجت الاسلام رحیم ابادی با بیان اینکه  دشمنان از طریق فضای مجازی ، سیاست خود را دنبال می‌کند و سعی در تخریب جایگاه امام و امت هستند ، گفت:  باید از امام و ولی فقیه خود پیروی کنیم که راه سعادت همین است.
خطیب موقت جمعه بیرجند افزود: فضای مجازی در اختیار همه ماست و باید موضوعات مختلف را به بهترین شکل برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم تا دچار شبهه افکنی دشمن نشوند.

 

 

 

 

 

آسمانی شدن پدر شهید علیزاده در زهان

پدر شهید علی اصغر علیزاده به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مرحوم حاج محمد علی علیزاده پدر شهید علی اصغر علیزاده  در سن ۸۴ سالگی آسمانی شدن پدر شهید علیزاده در زهانبه دلیل بیماری  دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

مراسم تشییع پیکر پدر شهید علیزاده عصر امروز  ساعت ۱۵ در روستای سرودان زهان  برگزار خواهد شد.

شهید علی اصغر علیزاده در سن ۲۱ سالگی و در سال ۶۷ در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مبارزه با رانت و فساد از اهداف دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی : مبارزه با رانت و فساد یکی از اهداف اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه است که در دستور کار. دولت سیزدهم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در سخنرانی قبل از خطبه‌های مبارزه با رانت و فساد از اهداف دولت سیزدهمنمازجمعه این هفته گفت:دولت‌ها در سال‌های گذشته به دلایل مختلف از اصلاح نظام یارانه‌ای خودداری کردند، اما دولت سیزدهم در سال اول کار خود و براساس تکلیف قانونی که داشت، این طرح را اجرا کرد.
اشرفی افزود:  همه موافقان و همه کسانی که با این دولت همسو نیستند، بر ضرورت اصلاح ساختار اقتصاد کشور تأکید دارند.
وی با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی هشت درصدی برای استان گفت:این رشد در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت و معدن، کشاورزی و … بر مبنای آنچه که به عنوان مزیت در استان داریم، رقم می‌خورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان  تسهیلات برای واحد‌های تولیدی و کمک به چرخه اقتصاد استان در نظر گرفته شده ، افزود: در چند ماهه اخیر ۵ هزار ۳۳۸ فقره تسهیلات فرزندآوری و ۴هزار و ۷۸۸ فقره تسهیلات ازدواج به مردم استان پرداخت شده است.
اشرفی با بیان اینکه  خراسان جنوبی از شهریور ماه سال گذشته تا کنون در جذب تسهیلات. بند الف تبصره ۱۸ توانسته رتبه اول در حوزه کشاورزی را کسب کند، گفت: رتبه دوم کمک به واحد‌های تولیدی و رتبه نخست در حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری استان نیز از جمله موفقیتهای کسب شده در یکسال گذشته است. .
وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت گفت: کلنگ زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه و ارتقا بیمارستان نهبندان از ۳۲ تختخوابی به ۹۶ تختخوابی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در استان بود.
اشرفی ، حمایت از سرمایه گذاران؛ ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، کمک به حوزه کشاورزی صنعت و معادن،  ارتقا فناوری ارتباطات؛ تامین مسکن و اقدامات در حوزه راه،  گاز رسانی به ۳۰۰ روستا و آبرسانی به ۹۰ روستا با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی را از جمله اقدامات دیگر انجام شده در استان عنوان کرد.

 

 

 

 

تسهیلات ۲.۲ ‌میلیارد تومانی دولت به چرخه اقتصاد خراسان جنوبی

 

 

تسهیلات 2.2 ‌میلیارد تومانی دولت به چرخه اقتصاد خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت:امسال۲ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای واحد‌های تولیدی و کمک به چرخه اقتصاد استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواداشرفی  ظهر امروز در در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه این هفته بیرجند، اظهار داشت: دولت‌ها در سال‌های گذشته به دلایل مختلف از اصلاح نظام یارانه‌ای خودداری کردند، اما دولت سیزدهم در سال اول کار خود و براساس تکلیف قانونی که داشت، این طرح را اجرا کرد.


وی بیان کرد: همه موافقان و همه کسانی که با این دولت همسو نیستند، بر ضرورت اصلاح ساختار اقتصاد کشور تأکید دارند.


 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه  برای استان رشد اقتصادی هشت درصدی هدف گذاری شده است تصریح کرد: این رشد در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت و معدن، کشاورزی و … بر مبنای آنچه که به عنوان مزیت در استان داریم، رقم می‌خورد.


اشرفی با اشاره به اینکه برای  امسال۲ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای واحد‌های تولیدی و کمک به چرخه اقتصاد استان در نظر گرفته شده  تصریح کرد: در چند ماهه اخیر ۵ هزار ۳۳۸ فقره تسهیلات فرزندآوری و ۴هزار و ۷۸۸ فقره تسهیلات ازدواج به مردم استان پرداخت شده است.

وی گفت:خراسان جنوبی از شهریور ماه سال گذشته تا کنون در جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ توانسته رتبه اول در حوزه کشاورزی را کسب کند.


 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: رتبه دوم کمک به واحد‌های تولیدی و رتبه نخست در حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری استان نیز از جمله موفقیتهای کسب شده در یکسال گذشته است.


وی افزود: کلنگ زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه و ارتقا بیمارستان نهبندان از ۳۲ تختخوابی به ۹۶ تختخوابی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در استان بود.

اشرفی حمایت از سرمایه گذاران؛ ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، کمک به حوزه کشاورزی صنعت و معادن، ارتقا فناوری ارتباطات؛ تامین مسکن و اقدامات در حوزه راه، گاز رسانی به ۳۰۰ روستا و آبرسانی به ۹۰ روستا با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی از جمله اقدامات دیگر انجام شده در استان طی یکساله دولت سیزدهم  برشمرد.

 

 

 

چالش‌های کی‌روش و تیم ملی در فاصله ۷۲ روز تا جام جهانی؛ برسد به دست «مِستر CQ»

چالش‌های کی‌روش و تیم ملی در فاصله ۷۲ روز تا جام جهانی؛ برسد به دست «مِستر CQ»

تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با چالش‌های مهمی روبروست که کارلوس کی‌روش باید با آنها روبرو شده و آن را حل و فصل‌ کند.

به گزارش ایرنا، سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب و پس از حدود سه سال مجددا سکاندار یوزهای ایرانی شد. هم پیرمرد پرتغالی و هم تیم ملی روزهای پرفراز و نشیبی را در این مدت پشت سر گذاشته‌اند.

سی‌کیو/CQ با تیم ملی کلمبیا ناکام بود و با مصر علی‌رغم نتایج خوبی که کسب کرد در یک قدمی موفقیت، با باخت مواجه شد. در سوی مقابل تیم ملی فوتبال ایران توانست برای سومین دوره متوالی راهی جام جهانی شود اما خبری از آن صلابت و اتحاد پیشین در این تیم نیست. حالا دوباره شاهد وصال کارلوس و تیم ملی هستیم. آنها بعد از جام برزیل و جام روسیه باید در قطر نیز به ماجراجویی ادامه دهند و برای اولین صعود بجنگند.

اما در این راه چالش‌هایی وجود دارد که باید پیرمرد ۶۹ ساله آنها را تا آغاز مسابقات که ۷۲ روز دیگر است، مرتفع کند تا بتواند نمایشی خوب و آبرومندانه‌ در این رقابت‌ها داشته باشد.

لیست و ترکیب تیم ملی

بعد از جدایی کارلوس کی‌روش و با روی کار آمدن مربیانی چون مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ، ترکیب و لیست تیم ملی دچار تغییراتی شد که برخی از این تغییرات طبیعی بود. با این وجود کارلوس کی‌روش در مدت زمان کوتاهی که پیش رویش است باید تغییرات لازم را به وجود بیاورد تا به آرایش مورد علاقه‌اش برسد. تغییراتی که احتمالا نباید پرتعداد باشد چرا که زمان زیادی تا جام بیست و دوم باقی نمانده است. تیم ملی فقط در پنجره‌ پیش رو در اتریش می‌تواند تمام بازیکنانش را به همراه داشته باشد و اردوی بعدی در آستانه جام جهانی خواهد بود.

بازگرداندن اتحاد

این یکی از مهمترین چالش‌های کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران است. او ابتدا باید به سراغ تیمی برود که آن یکدستیِ زمان خودش را ندارد. تیمی که حالا به ۲ گروه تقسیم شده است. بخش قابل توجهی از بازیکنان علاقه‌مند به کارکردن مجدد با او بودند و عده‌ای دیگر از اسکوچیچ حمایت کردند و تغییر سرمربی را امری درست نخواندند. علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سردار آزمون و … از مهمترین بازیکنان حاضر در جبهه دوم بودند. اسکوچیچ با آنها چه برخوردی خواهد داشت؟ بدون شک چشم‌پوشی از این ستاره‌ها امری تقریبا محال است. پس او باید دوباره اتحاد را به جمع اردونشینان بازگرداند. سپس نوبت به اهالی فوتبال، پیشکسوتان و هواداران می‌رسد. سی‌کیو در یکی ۲ سال آخر فعالیتش در فوتبال ایران مخالفان قابل توجهی داشت. با رفتن او نیز جنجال بین هواداران سینه‌چاک و دشمنان قسم‌خورده‌اش کم نشد. آنها در تمام این سال‌ها به یکدیگر تاخته‌اند. حالا با بازگشت سرمربی پرتغالی، باید دید او چه راهکاری برای ایجاد اتحاد مجدد خواهد داشت.

چالش‌های کی‌روش و تیم ملی در فاصله ۷۲ روز تا جام جهانی؛ برسد به دست «مِستر CQ»

اردوی سرنوشت‌ساز اتریش و ۲ بازی دوستانه‌ی حیاتی

اردوی اتریش و بازی دوستانه مقابل تیم‌های اروگوئه و سنگال از حساسیت فوق‌العاده زیادی برخوردار هستند. سی‌کیو بعد از جام ملت‌های ۲۰۱۹ و شکست سه بر صفر مقابل ژاپن دیگر روی نیمکت تیم ملی ننشسته و در این بازه‌ زمانی بازیکنان جدیدی به تیم ملی آمده‌اند و تیم با سیستم‌های مختلفی بازی کرده است. اردو و دیدارهای دوستانه‌ی مذکور بهترین فرصت برای آشنایی دوباره طرفین با یکدیگر است. فرصتی که باید از تک تک لحظات آن استفاده کرد.

اوضاع تیم ملی در روزهای غیر از فیفادی و تعامل با مربیان باشگاهی

کارلوس کی‌روش در دوره‌ی قبلی حضورش در تیم ملی بارها با مربیان باشگاهی بر سر اردوهای تیم ملی مجادله و اختلاف داشت. جام جهانی در این دوره قرار است در زمان خاصی برگزار شود و با مسابقات باشگاهی کاملا در تداخل است. کی‌روش احتمال دارد بخواهد بازیکنان داخلی را در اردویی جداگانه و خارج از فیفادی در اختیار داشته باشد. این خواسته بدون شک با واکنش مربیان مواجه می‌شود. مربیان خارجی جدیدی به فوتبال ایران آمده‌اند و اشخاصی چون امیر قلعه‌نویی نیز همچنان بر مسند کار هستند. باید دید سی‌کیو بازهم راه مبارزه را در پیش خواهد گرفت یا از درِ دوستی و تعامل وارد مذاکره خواهد شد. شاید هم اصلا اردوی اضافه‌ای در کار نباشد.

ادامه دادن راه گذشته یا تغییر در استراتژی رفتاری

کی‌روش بعد از ترک ایران هم دست از جنجال‌های مختص خودش برنداشت. او همیشه روحیه‌ای تندخو و مبارزه‌جویانه داشته و همین خصوصیات باعث شده تا تنش‌های فراوانی را با مربیان، رسانه‌ها و مدیران داشته باشد. حرف اصلی مخالفان او در فوتبال ایران این بوده که کی‌روش رفتار خوبی نداشته و مدام در درگیری و کشمکش با افراد مختلف بوده است. باید دید آیا کارلوس در بازگشت به فوتبال ایران مواضع خود را تغییر داده یا می‌دهد؟ آیا او همچنان قرار است در کنار هدایت تیمش، جنگی تمام‌عیار با مخالفانش در بیرون از میدان داشته باشد؟ زمان مشخص‌کننده همه‌چیز خواهد بود.

۷۲ روز تا آغاز جام بیست و دوم باقی مانده و باید دید عاقبت تیم ملی فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش در دومین همکاری مشترک به کجا منتج خواهد شد. آیا بازهم قرار است پیشرفتی شگفت‌انگیز در جام جهانی داشته باشیم یا …

 

 

 

 

 

 

 

 

در آیین شکرگزاری برداشت عناب در روستای سیوجان عنوان شد

آمادگی برای حمایت از تولیدات دانش بنیان

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از آمادگی کامل استان برای حمایت از تولیدات دانش بنیان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ اشرفی با اعلام این خبر در آیین شکرگزاری برداشت عناب که در روستای سیوجان شهرستان خوسف برگزار شد، خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری و دیگر دستگاه‌های متولی برای اختصاص تسهیلات جهت تولیدات دانش‌بنیان آمادگی کامل دارند.
وی تصریح کرد: در بحث پرداخت تسهیلات، با واحدهای دانش‌ بنیانی که بتوانند فرآوری خوبی داشته باشند و در چرخه ارزش افزوده قرار گیرند و افزایش بهره‌وری در واحد سطح را رقم بزنند، همکاری می‌کنیم.
معاون استاندار با تأکید بر این که عناب یکی از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به‌ویژه شهرستان خوسف است، متذکر شد: رسانه‌ها باید در بحث معرفی این محصول تلاش بیشتری کنند.
اشرفی یکی از پتانسیل‌های مهم استان و شهرستان خوسف را تعدد روزهای آفتابی عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از ۲۰ مورد مکان‌یابی صورت گرفته و برای سرمایه‌گذاری به شرکت ساتپا پیشنهاد شده است.
وی در ادامه به مردم شهرستان خوسف این قول را داد که؛ با هم‌افزایی و همگرایی دستگاه‌های اداری و اقتصادی استان، در سالی که به نام تولید؛ دانش بنیان اشتغال آفرین مزین شده، خروجی خوبی از محصولات بگیریم و بتوانیم ارزش افزوده و زنجیره تولید خوبی در سطح شهرستان ایجاد کنیم.
معاون استاندار با اشاره به نقش و حوزه فعالیت های تعاونی ها، عنوان کرد: بخش تعاون می‌تواند با برنامه‌های اجتماعی و سرمایه‌های خرد محصولات خوبی از عناب تولید کند.
اشرفی در ادامه از برنامه های استان برای توسعه شهرستان خوسف گفت و تأکید کرد: از محل تفاهم‌نامه منعقد شده با بنیاد علوی در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان خوسف اختصاص یافته است.

 

 

نماینده مجلس:

ایجاد صنایع تبدیلی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی پیگیری شود

ایجاد صنایع تبدیلی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی پیگیری شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: برای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و ارزش افزوده محصولات استراتژیک استان از جمله عناب باید تلاش بیشتری شده و کوتاهی‌ها جبران شود.

حسین خسروی اسفزار افزود: مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای اسفند ماه سال گذشته در بحث قانون صدور تسهیل مجوز کسب و کارها داشت و دولت اردیبهشت ماه سال جاری این قانون رو ابلاغ کرده است.

وی تاکید کرد: از این قانون استفاده کرده نهایت کمک و کمترین بهانه‌جویی برای سرمایه گذاران که بتوانند بیایند و در اینجا سرمایه‌گذاری را انجام دهند.

نماینده مجلس اظهار داشت: در خصوص خرید زرشک، دام مازاد و عناب تذکری به وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت که نامه‌ای پیرو خرید محصول مازاد عناب به دفتر تهران ما رسید.

وی افزود: سیاست دولت سیزدهم با درس از مکتب امام حسین (ع) استفاده از ظرفیت داخلی است و طی این یک سال کشور و اقتصاد را مشروط به خارج و برنامه‌های خارجی از جمله برجام نکرده و نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه عناب یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در خراسان جنوبی است، تصریح کرد: به دنبال سیاست دولت سیزدهم که استفاده از ظرفیت‌های داخلی است آنچه به نظر می‌رسد یکی از ظرفیت های بسیار قابل توجه در خراسان جنوبی همین عُناب است.

خسروی به مراسم شکرگزاری اشاره و عنوان کرد: شکرگزاری را ادامه داده و از دست ندهید چراکه اعتقادات و فرهنگ دینی ما است.

وی یادآور شد: عناب محصول کم‌آب‌بر است و وزیر سابق جهاد کشاورزی در سفر به خراسان جنوبی به کشت و توسعه محصولات کم‌آب‌بر تاکید کرده است.

نماینده مجلس افزود: می‌طلبد که به‌طور خاص دانشکده کشاورزی بیرجند و سایر دستگاه‌های مربوطه از این فرصت استفاده و با تنوعی که دارد کار کنند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی، دانشگاه بیرجند و دانشکده کشاورزی حتما روی این محصول کار کرده و ایده‌ها را تبدیل به ثروت کنند.

خسروی تاکید کرد:  باید برای شناساندن عناب کار کرد، تبلیغ و معرفی این محصول حتی با تولید فیلم با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

فرماندار خوسف هم گفت: کشت هزار و ۹۰۰ هکتار باغات عناب در خوسف که رتبه نخست کشوری را دارد و توجه به واحدهای مرغداری و گاوداری های صنعتی می تواند این شهرستان را به قطب اقتصادی تبدیل کند.

محمدعلی ایمانی افزود: استان خراسان جنوبی و بالطبع شهرستان خوسف پتانسیل‌ها و ظرفیت های خوبی در حوزه معدنی و کشاورزی  از جمله محصول استراتژیک عناب و گل نرگس دارد.

وی با بیان اینکه این شهرستان از محرومیت های اقتصادی در رنج است اظهار داشت: در طول یک سال اخیر توجه ویژه دولت سیزدهم توانسته گشایش‌های مختلفی را در بخش های مختلف ایجاد کند.

فرماندار خوسف یادآور شد: محصول عناب در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نیازمند توجه ویژه دارد، تا حداکثر بهره‌برداری از سرمایه عظیم آب به عمل آید.

وی با اشاره به مرکز تحقیقات کشاوزی محمدیه در خوسف، ادامه داد: تحقیق‌ها و مطالعات زیادی  در این مرکز در خصوص عناب انجام شده که امیدوارکننده است.

ایمانی تصریح کرد: با توجه ویژه دولت به محصول استراتژیک عناب، شهرستان خوسف قطب تولید این محصول در کشور معرفی می شود، همچنین وجود پنج معدن طلا و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی این شهرستان را به قطب معدنی تبدیل کرده که باید برای گردشگری از آن استفاده کرد.

وی افزود: وجود کشتارگاه طیور امسال کلنگ زنی شده و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به‌زودی افتتاح می شود، همچنین مجتمع گلخانه‌ای محمدیه که نیازمند ۱۵ کیلومتر وسعت برای توسعه دارد که برای صرفه جویی در آب مهم است.

وی با اشاره به تولید سالیانه بیش از ۱۲ هزار تن شیر در خوسف گفت: واحدهای منتهی به ارزش افزوده در خصوص شیر ایجاد خواهد شد، تولید سه هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ سالیانه، کشت یک هزار و ۹۰۰ هکتار باغات عناب که رتبه نخست کشوری را دارد و واحدهای مرغداری و گاوداری های صنعتی از ظرفیت‌های خوسف است که اگر شکوفا شود می تواند این شهرستان را به قطب اقتصادی معرفی کند.

 

خرید توافقی عناب برای اولین بار در خراسان جنوبی محقق شد

خرید توافقی عناب برای اولین بار در خراسان جنوبی محقق شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های حمایتی از کشاورزان استان خرید توافقی محصولات کشاورزی است که امسال برای نخستین بار خرید توافقی عناب در استان انجام می‌شود.

 مهدی جعفری در آیین شکرگزاری برداشت عناب که در روستای سیوجان شهرستان خوسف برگزار شد، افزود: عسل عناب و عسل زرشک بهترین عسل کشور است.

وی بیان کرد: با توجه به قراردادی که با کشور چین بسته شده، امیدواریم عسل استان را به‌زودی از طریق اتحادیه مربوطه به این کشور صادر کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: کد بورسی به همت صندوق حمایت از بخش کشاورزی دریافت شده و انبار بورسی نیز در خوسف شرکت مالک اشتر است.

وی ادامه داد: امیدواریم مانند زعفران که بورس زعفران داریم بورس عناب هم در این شهرستان فعال شود.

جعفری عنوان کرد: تدوین آیین‌نامه عناب خشک، عناب تر و عناب کاری انجام و استانداردهای مورد نیاز برای این آیین‌نامه هم تدوین شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر میانگین برداشت عناب در هکتار ۲.۵ تن است که این میزان باید به چهار تن و بیش از این افرایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به بازاریابی و بازاررسانی محصول اشاره کرد و گفت: به این موضوع باید حتما توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به پروژه کارخانه بسته بندی و فرآوری خشکبار (عناب) که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به ویژه محصولات مهم و مزیت‌دار بسیار اهمیت دارد.

جعفری اظهار داشت: باید از هم اکنون طرح شرکت تخصصی عناب دیده و پیگیری شود، ما نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی سطح زیر کشت محصول عناب استان را بیش از چهار هزار و ۷۰۰ هکتار دانست و افزود: سالانه بطور میانگین هفت هزار و ۵۰۰ تن محصول از این سطح برداشت می شود.

وی عنوان کرد: از این میزان  ۸۰۰ هکتار با ۴۵۰ بهره‌بردار فقط مربوط به روستای سیوجان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: کارهای زیرساختی در حال انجام است و مطمئن هستیم که اتفاقات خوبی در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اصولی و عملیاتی در حوزه عناب کار می شود، افزود: مطمئن هستم در آینده قیمت عناب جایگاه واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: قیمت فعلی عناب اصلا با قیمت ورودی نهاده‌ها همخوانی ندارد.

جعفری افزود: آنچه که امروز مد نظر و در برنامه های مختلف پیگیر آن هستیم این است که سه هدف افزایش بهره‌وری، بازاریابی و فرآوری را دنبال کرده و به آن برسیم.

وی گفت: در حاشیه مراسم تقدیر از برترین های بخش کشاورزی که با حضور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشادرزی انجام شد در مورد عناب و زرشک خراسان جنوبی و توجه رئیس جمهور و وزیر به این محصولات و استان صحبت‌هایی انجام شد.

بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خوسف اختصاص یافت

 

 

 

 

 

 

عملیات اجرایی کارخانه فرآوری عناب در سیوجان خوسف آغاز شد

عملیات اجرایی کارخانه فرآوری عناب در سیوجان خوسف آغاز شد

عملیات اجرایی کارخانه بسته‌بندی و فرآوری خشکبار ( عناب) با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در روستای”سیوجان” شهرستان خوسف آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل این کارخانه روز پنجشنبه در حاشیه این آیین گفت: برای این پروژه ۵۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که زمینه اشتغال ۳۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

رضا محمدی افزود: ظرفیت تولیدی این کارخانه سالانه ۸۰۰ تن فرآورده عناب پیش‌بینی شده که فاز نخست آن فروردین سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی بیان کرد: شرکت تعاونی سیوناب در این زمینه با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و عضویت اولیه هفت نفر تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر هزار و ۱۶ تعاونی در بخش‌های مختلف خدماتی، اقتصادی و کشاورزی در استان فعال است.

غلامرضا اشرفی افزود: از این میزان حدود ۲۰۰ تعاونی مربوط به بخش کشاورزی است که شرکت تعاونی سیوناب «Sionab» از تعاونی خوشنام استان محسوب می شود.

وی بیان کرد: در سال آتی برنامه‌های خوبی از جمله بسته‌بندی و فرآوری محصول عناب استان در این تعاونی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: شناسایی افراد موفق در بحث تعاونی یکی از اولویت‌های ما است که برای رفع مشکلات این شرکت‌ها تلاش می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از اقدامات جدی و اولویت دار ما برندسازی محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی است که در این زمینه تاکنون ۳۶ برند ثبت شده است.

وی یادآور شد: در استان ۴۲ تعاونی یا اشتغالزایی برای ۸۱۹ نفر از سال گذشته تاکنون در استان راه‌اندازی شده است.

 

 

 

 

اعزام تیم جهت یابی خراسان جنوبی به مسابقات کشوری/۷

 تیم جهت یابی خراسان جنوبی به چهارمین دوره مسابقات جهت یابی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که به مناسبت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۷ شهریور به میزبانی استان گیلان برگزار می شود اعزام شد .
به گزارش امروز خراسان جنوبی ، مهدی صادقی،حسین مختاری ، سجاد سنجری ، مهرزاد بی‌ریایی ، علی رحمتی و یاسین دری با مدیریت و سرپرستی جواد سلیمانی اعضای تیم اعزامی را تشکیل می دهند و امروز به رقابت با سایر ورزشکاران از سراسر کشور خواهند پرداخت .
شایان ذکر است که در مسابقات جهت یابی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان ، هما سادات هوسی از استان خراسان جنوبی توانست در مجموع امتیازات مقام هفتم کشور را کسب کند و حد نصاب ورودی تیم ملی جهت یابی را کسب کند .

آموزش « مهارت نه گفتن» برای کودکان و نوجوانان درمیان/۲

مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان درمیان با مشارکت اداره بهزیستی این شهرستان کارگاه آموزشی مهارت نه گفتن با تاکید بر «نه به اعتیاد» را ویژه اعضای این مرکز برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مرکز فرهنگی وهنری کانون در شهرستان درمیان در راستای آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان ونوجوانان عضو این مرکز و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارگاه آموزش راهکارهای «مهارت نه گفتن» را با مشارکت اداره بهزیستی شهرستان درمیان و اورژانس اجتماعی برگزار کرد.

بر اساس این خبر در این کارگاه کودکان ونوجوانان حاضر با انواع آسیب‌ها و خطراتی  از قبیل اعتیاد آنان را تهدید می‌کند، تعاریف آسیب‌های اجتماعی و اهمیت تقویت روابط خانوادگی به ویژه با والدین و همچنین با مهارت نه گفتن بیشتر آشنا شدند.

کودکان فردوسی آموزش های پیشگیری از حوادث را فراگرفتند/۲

نشست آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث در کانون پرورش فکری فردوس برگزار شد

 مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان فردوس با هدف آموزش مهارت‌های زندگی، نشست آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث را ویژه اعضای دختر کودک و نوجوان این مرکز با مشارک شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ بر اساس این خبر در این کارگاه  دکتر سمیه موسوی کارشناس بهداشت و درمان این شهرستان،  مفاهیم سوختگی و تصادفات سقوط و افتادن- مسمومیت های غدایی و شیمیایی، خفگی و غرق شدگی،  حوادث ترافیکی،  کودک آزاری و … برای اعضا تشریح کرد.

 گفتنی است در پایان این برنامه مسابقه نقاشی با همین موضوع برگزار شد که در پایان به صاحبان آثار برتر هدایایی از سوی شبکه بهداشت و درمان اهدا شد.

آموزش رشته های صنایع دستی در شهرستان درمیان /۲

بیش از ۷۰ نفر از هنر جویان از ابتدای سال جاری در سطح شهرستان درمیان مهارت های لازم را در رشته های مختلف صنایع دستی فرا گرفتند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان گفت: بیش از ۷۰ نفر از از ابتدای سال جاری در سطح شهرستان درمیان، مهارت های لازم را در رشته های مختلف صنایع دستی فرا گرفتند.
امیر اسماعیل شهسواری با بیان این مطلب افزود: با توجه به اهمیت یادگیری، حفظ و انتقال هنرهای سنتی به نسل آینده، توسعه و ارتقاء صنایع دستی و اشتغال، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان به صورت مستمر، با توجه به نیاز سنجی در حوزه های مختلف صنایع دستی نسبت به برگزاری کلاس های آموزش هنرجویان در رشته های مختلف صنایع دستی اقدام می نماید.
شهسواری بیان داشت: در همین راستا از ابتدای سال جاری بیش از ۷۰ نفر از هنرجویان، از ابتدای سال جاری در رشته های مخلف صنایع دستی از قبیل پارچه بافی، رودوزی های سنتی، چرم دوزی، پاپیه و ماشه، جاجیم بافی، گلیم بافی و …. در سطح شهرستان درمیان آموزش دیده اند.

 

نوجوانان ۱۴ ساله هم به خیل عاشقان پیوستند

شهید علی فلکی نوجوان ۱۴ ساله خراسان جنوبی، در جنگ تحمیلی حاضر شد و پس از ۴ ماه خدمت شربت شهادت نوشید.

جنگ تحمیلی که آغاز شد خیلی‌ها در سنین مختلف برای دفاع از کشور عازم جنگ شدند.

یکی از افرادی که به جنگ رفت و از کشور خود دفاع کرد، نوجوانی ۱۴ ساله است که ۴ ماه به اسلام و انقلاب خدمت کرد.

شهید علی فلکی متولد سال ۱۳۴۷ است که در سال ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حضور در جنگ برای دفاع از کشور

خواهر شهید علی فلکی گفت: برادرم در خاکریز خط مقدم جبهه نوشته‌ای را آماده کرده و اکنون این دست نوشته او را در اختیار دارم.

او افزود: در بخشی از این دست نوشته آمده است که با یاری نائب امام زمان و تربیت فرزندانتان گامی در راه یاری انقلاب اسلامی بردارید.

خواهر شهید علی فلکی بیان کرد: یکی از توصیه‌های امام خمینی (ره) به جوانان این بود که بهترین راه این است که بروید و از میهن خود دفاع کنید.

او گفت: برادرم نیز همراه با دوستانش به دلیل شوق و اشتیاق زیاد به امام خمینی (ره) و اطاعت از فرمان ایشان، به جنگ اعزام شدند.

قطعه ای در بهشت که جمع گل ها را در خود دارد

به مزار شهدای بیرجند رفتیم تا در کنار مزار این شهید آرام بگیریم، اما اینجا خانواده سایر شهدا نیز حضور داشتند و با آن‌ها نیز هم کلام شدیم.

خواهر شهید محمدرضا حکمت گفت: مزار شهدا قطعه‌ای از بهشت است و خداوند گلچین است و آن‌هایی که انتخاب شدند لیاقت شهادت داشتند.

همسر شهید علیرضا زاهدی پور نیز بیان کرد: همسرم در مأموریتی در حوالی نهبندان به دست اشرار دستگیر می‌شود و جسد او و یکی از همکارانش پیدا می‌شود.

مزار شهدا جمع خوبان است، باشد که در این قطعه از بهشت نفسی تازه کنیم و تحولی به جان و دل خود ببخشیم.

 

 

پیام تبریک نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به استاندار خراسان جنوبی

 

نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی طی پیامی، کسب موفقیت استاندار خراسان جنوبی در جشنواره شهید رجایی را تبریک گفت.
در بخشی از این پیام آمده؛ “کسب رتبه دستگاه برتر استانی در حوزه اطلاع‌رسانی و تبیین دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی در جشنواره شهید رجایی، توسط استانداری خراسان جنوبی، مایه فخر و مباهات است.
این توفیق در میدانی حاصل گردید که رسانه‌های معاند مخصوصاً در فضای مجازی، داخلی و خارجی، به جهت تکیه این دولت بر آرمان‌های انقلاب، باور و ایمان مردم، به صورت ناجوانمردانه سعی بر القاء یأس و ناامیدی در جامعه را داشت. اینجانب به نمایندگی از مردم عزیز و قدر شناس شهرستان های قاینات و زیرکوه، ضمن تبریک، از خداوند متعال برای حضرتعالی و دولتمردان سیزدهم در خطه جنوب خراسان توفیق خدمتی ماندگار را مسئلت می‌نمایم”.

 

 

 

 

۱۸۱ کلاس درس در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد/۲-۳

۱۸۱ کلاس درس در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۸۱ کلاس درس در قالب ۵۳ مدرسه با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا برای جبران کمبودها، تا مهرماه امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده افزود: با توجه به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در شروع سال تحصیلی، تأمین فضاهای آموزشی است لذا برای تحقق این موضوع برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به کمبودهایی که در زمینه کلاس درس در بخش‌های مختلف استان وجود دارد، تصریح کرد: مهمترین مسئله در بحث زیرساخت‌های آموزشی، آماده‌سازی فضاهای مناسب برای ارائه خدمات مطلوب در مهرماه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، احداث ۴۷۹ کلاس درس با اولویت جبران کمبودهای گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

عباس زاده اظهار داشت: از این تعداد ۱۸۱ کلاس در قالب ۵۳ مدرسه و ۱۸ هزار مترمربع زیربنا ، تا مهرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده که ۱۰۰ کلاس دیگر هم تا دهه فجر تکمیل شده و افتتاح شوند افزود: تا مهرماه سال آینده هم حدود ۲۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تأمین فضای آموزشی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن هم در دستور کار قرار دارد، گفت: در سایت زعفرانیه بیرجند با مساعدت انبوه‌سازان یک واحد آموزشی ۱۲ کلاسه احداث می‌شود و منطقه ویژه اقتصادی هم در احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه در حاشیه شهر بیرجند مشارکت می‌کنند.

وی افزود: با روندی که پیش گرفته‌ایم و با برنامه‌ریزی های صورت گرفته تا سال آینده بخش عمده‌ای از کمبودها در زمینه فضای آموزشی مرتفع می‌شود.

عباس زاده با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در بحث مشارکت خیرین مدرسه‌ساز است، اظهار داشت: همین ۴۷۹ کلاس درس در دست احداث، با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های استان برای استفاده از ظرفیت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مشارکت این دو حوزه، روند اجرای پروژه های آموزشی را شتاب بخشیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان به امضا رسیده، مشکل کمبود کلاس درس حاشیه شهر بیرجند تا سال آینده مرتفع می‌شود.

وی گفت: ما برای جبران کمبود فضاهای آموزشی از ظرفیت خیرین، نهادها، شرکت‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها و انبوه سازان استفاده می‌کنیم تا به سرعت نیاز استان به کلاس درس را رفع کنیم.

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:
توزیع عادلانه و در چارچوب قانون تسهیلات بانکی

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر توزیع عادلانه و در چارچوب قانون تسهیلات بانکی تأکید کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ اشرفی با تأکید بر این مطلب در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان که به مناسبت هفته بانکداری اسلامی و به میزبانی بانک ملی برگزار شد، خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی می بایست به صورت عادلانه توزیع شود و از هزینه کردن آنها در یک بخش یا شهر پرهیز گردد.
وی ضمن تبریک هفته بانکداری اسلامی به فعالان این حوزه، تصریح کرد: تحقق اهداف اصلی بانکداری اسلامی، همراهی و تعامل همه حوزه ها را می طلبد.
معاون استاندار با اشاره به مفهوم بانکداری اسلامی و تشریح ریشه های آن در اندیشه های شهید صدر، اظهار داشت: واژه بانکداری اسلامی که از سال ۱۳۶۲ وارد ادبیات پولی و مالی کشور شده، شاخصه هایی دارد که باید مدنظر داشته باشیم.
اشرفی، یکی از شاخصه های بانکداری را توزیع عادلانه منابع عنوان کرد و گفت: قراردادها و همه عملیات های بانکی باید بر اساس عقود اسلامی باشد.
وی ضمن تأکید بر رعایت عدالت در تعیین نرخ سود بین بانک، سپرده گذار و وام گیرنده ، متذکر شد: شفافیت در دسترسی مشتری به قراردادهای عقود منعقده از مواردی است که از بانکداری اسلامی انتظار داریم.
به گفته وی؛ نظارت عامه و تخصصی در فرآیند بانک ها نیز از شاخصه های بانکداری اسلامی است.
شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور مدیران شبکه بانکی استان، معاونین و کارشناسان حقوقی بانک ها به میزبانی بانک ملی برگزار شد.

 

 

 

 

 

کامیون باری با ۵ تن پیاز زعفران قاچاق در”فردوس” متوقف شد/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”فردوس”از کشف ۵ تن پیاز زعفران قاچاق در بازرسی از یکدستگاه کامیون باری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی”گفت: ماموران انتظامی شهرستان “فردوس” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس افزود: مأموران در بازرسی از کامیون ۵ تن پیاز زعفران قاچاق که بصورت غیر مجاز حمل می شد کشف کردند.

سرهنگ فولادی با بیان این که کارشناسان ارزش بار قاچاق کشف شده را بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی گردید.

 

 

 

 

صدور گذرنامه ویژه اربعین بصورت آنی در خراسان جنوبی/۴

 

رئیس اداره مهاجرت وگذرنامه فرماندهی انتظامی استان از صدور آنی گذرنامه ویژه اربعین جهت زائران خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ” علی زنگویی” در تشریح این خبر اظهار داشت: کلیه متقاضیان و زائران عتبات عالیاتی که درخواست گذرنامه کرده و تاکنون به دست آنها نرسیده است برای دریافت گذرنامه ویژه اربعین با دردست داشتن مدارک هویتی به اداره مهاجرت وگذرنامه استان مراجعه نمایند تا نسبت به صدور آنی گذرنامه ویژه اربعین اقدام گردد.

رئیس اداره گذرنامه و مهاجرت استان خراسان جنوبی در خصوص افرادی که تاکنون درخواست گذرنامه نداده و متقاضی سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین می باشند، خاطر نشان کرد: این افراد به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به ثبت درخواست گذرنامه ویژه اربعین اقدام کنند و پس از ۲۴ ساعت جهت دریافت گذرنامه خود به اداره مهاجرت وگذرنامه استان مراجعه نمایند.

سرهنگ زنگویی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه تاکنون بیش از ۳۵ هزار گذرنامه صادر و تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ گذرنامه تمدید اعتبار گردیده است،یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز تعداد ۵۵۰ گذرنامه ویژه اربعین بصورت آنی جهت زائران صادر و تحویل شده است.

وی از خدمات رسانی مضاعف اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان به منظور ارائه تسهیلات مطلوب به زوار اربعین حسینی (ع)، خبر داد و عنوان کرد: کارکنان این اداره روز پنجشنبه و جمعه این هفته از ساعت ۷ صبح الی ۹ شب آماده ارائه خدمات به مراجه کنندگان می باشند.

این مقام انتظامی در پایان از زائران درخواست کرد: به هیچ عنوان بدون گذرنامه و یا گذرنامه فاقد اعتبار و همچنین بدون گذرنامه ویژه اربعین به مرزها مراجعه نکنند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در مراسم معارفه سرپرست اداره کل پست خراسان جنوبی عنوان شد

استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ برای توسعه خدمات پستی/۲-۳

مراسم تودیع مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل پست استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران در این مراسم، خلق نو آوری ها و سرویس های نوین پستی مبتنی بر فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی را تحسین و استفاده از شرکت های دانش بنیان و استارتاپی را با محور قرار دادن تکریم شهروندان بسیار مهم دانست.
شریف زاده با اشاره به اینکه مردم حق دارند از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های شرکت ملی پست استفاده کنند، از برنامه های متفاوتی که برای شرکت پست تعریف شده از جمله خدمات دهی به زائرین امام حسین (ع) در این ایام نام برد .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز با اشاره به نقش و جایگاه شرکت ملی پست از خدمات ماندگار این مجموعه در دوران دفاع مقدس گفت.
طالبی، اقدامات پست در راستای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی را ارزنده خواند.
شایان ذکر است؛ طی این مراسم که با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های الهامی مدیرکل پست، حکم انتصاب ظهوری به سرپرستی اداره کل پست خراسان جنوبی با امضای لیایی رئیس هیئت مدیره ، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران اهدا شد.

 

 

 

۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی اختصاص یافت

۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، ۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستا استان اختصاص یافته است.

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بالغ بر ۱۸۸ روستای غیربرخوردار و روستاهای دارای تنش آبی به طرح موافقت‌نامه ملی اضافه شده است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این روستاها در قالب یک قرارداد جدید با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز خواهد شد و بخشی از روستاهای تک خانواری یا دو خانواری استان با سیستم آبرسانی سیار مدیریت خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: عملیات آبرسانی به ۵۸ روستا در یک سال گذشته در استان عملیاتی شده است که در هفته دولت ۱۷ روستای آن به بهره‌برداری رسید.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی پایدار می‌شوند.

امامی عنوان کرد: از ۲۶ مجتمع آبرسانی روستایی در دست انجام، عملیات اجرایی ۲۳ مجتمع به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: عملیات آبرسانی به سه مجتمع باقیمانده شامل مجتمع‌های خونیک چهارتنگ، خوشاب و القار درویش آباد نیز هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: مجری این طرح در شهرستان‌های نهبندان، درمیان و سربیشه قرارگاه شهید ناصری و در هشت شهرستان دیگر استان نیز بسیج سازندگی این طرح را اجرایی خواهد کرد.

وی گفت: ضریب برخورداری آب در روستاهای استان ۹۴.۶ درصد و ضریب بهره‌مندی آب در روستاهای استان ۷۵.۶۷ درصد است.

امامی افزود: در حال حاضر ۳۸۰ تا ۴۵۰ روستا در استان به طور دائم و یا در ماه‌های گرم سال به سبب افزایش مصرف به صورت سیار آبرسانی می‌شوند و برای اکثر روستاها آب حمل شده به صورت سیار در مخزن تزریق می‌شود.

 

 

بهره‌مندی ۵۰ هزار خانوار از طرح‌های آبرسانی خراسان جنوبی/

بهره‌مندی ۵۰ هزار خانوار از طرح‌های آبرسانی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در این استان ۱۶۰ هزار نفر در قالب ۵۰ هزار خانوار از آب شرب سالم در مناطق روستایی برخوردار می‌شوند.

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان با اعتبار هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال در ۱۱۲ روستا افتتاح می‌شود.

وی گفت: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای رزگ، کم چاه، کوشک‌آباد، گزیک، چشمه موسی، چهکند روشناوند، حمبل، حج نج، پایدارسازی آب روستای بجد و مجتمع پسوچ شهرستان بیرجند نیز با برخورداری ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر از مزایای آن، آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: در این زمینه ۱۱ مخزن با ظرفیت ۲ هزار و ۱۱۰ مترمکعب، ۶ ایستگاه پمپاژ، ۶۲ کیلومتر خط انتقال و ۱۹ کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

وی افزود: همزمان با هفته دولت پروژه آبرسانی به صنوف آلاینده بیرجند نیز با اجرای ۲۷ کیلومتر خط انتقال افتتاح می‌شود.

امامی گفت: همچنین برای آبرسانی به روستاهای افضل‌آباد و تل عارف شهرستان نهبندان پنج مخزن با ظرفیت ۴۶۰ مترمکعب، ۲ ایستگاه پمپاژ، ۱۵ کیلومتر خط انتقال و سه کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه در شهرستان نهبندان عملیات آبرسانی به روستاهای حسین‌آباد ابله، حسین‌آباد سرکل از مجتمع افضل‌آباد و روستاهای حسنعلی، شیور و حسن‌آباد از مجتمع طارق با حجم عملیات ساخت یک مخزن ۲۰۰ مترمکعبی، ۲۳ کیلومتر خط انتقال و سه کیلومتر شبکه توزیع تا پایان شهریور ماه جاری تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در شهرستان مرزی درمیان نیز موفق به اجرای پروژه آبرسانی به روستای خیرآباد شدیم تا ۱۴۰ خانوار با جمعیت ۶۰۸ نفر از آب بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای رفع مشکلات کمبود آب مجتمع فخرود عملیات حفر و تجهیز چاه درمیان عملیاتی شده است که از مزایای آن ۲۱ روستا با جمعیت سه هزار و ۴۲۱ نفر برخوردار خواهند شد.

امامی بیان کرد: در هفته دولت امسال پروژه آبرسانی به مجتمع کویر شهر طبس با حجم عملیاتی سه مخزن با حجم ۱۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره و ۳۳ کیومتر خط انتقال افتتاح می‌شود و سه هزار و ۷۶۹ نفر از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی گفت: همچنین آبرسانی به شهرک ولی‌عصر (عج) شهر سربیشه با حجم عملیات ۵۰ مترمکعب مخزن و ۳.۵ کیلومتر شبکه توزیع با جمعیت ۱۶۰ نفر و آبرسانی به روستای کلاته محمد لاله با ۴.۲ کیلومتر شبکه توزیع با جمعیت ۶۸ نفر در هفته دولت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۴۰۱ روستای استان با ۲۷ دستگاه تانکر سیار آبرسانی می‌شود و از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه، ۷۲ هزار و ۵۱۰ متر مکعب آب به این روستاها ارسال شد.

وی گفت: شهرستان نهبندان با ۸۶ روستا، بیرجند با ۶۷ و سربیشه با ۶۴ روستا به ترتیب بیشترین روستاهای استان را در آبرسانی سیار دارند.

امامی از عملیات اجرایی در روستاهای فاقد تاسیسات آبرسانی در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و افزود: این طرح برای آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان جنوبی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی مدت اجرای ۳۰ ماه در حال اجرا است.

وی بیان کرد: علاوه بر این قرارداد، آبرسانی و پایدارسازی شبکه آب ۶۵ روستا از محل اعتبارات ملی و استانی توسط شرکت آب و فاضلاب در حال انجام است که با توجه به اولویت اجرایی تعیین شده، در برنامه تکمیل و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

 

 

۳۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای درمیان اختصاص یافت

۳۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای درمیان اختصاص یافت

فرماندار درمیان گفت: در حال حاضر ۳۴ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود و امسال ۳۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها اختصاص یافته است.

مهدی فرجامی‌فرد افزود: پروژه آبرسانی به روستاهای سیدآباد، میرآباد و کماچی از مجتمع کلاته ملا تا دو ماه آینده افتتاح و آبرسانی به روستای ماه بانو از مجتمع فخرود هم به زودی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: عمده کار در شهرستان درمیان مربوط به پروژه مجتمع آبرسانی خونیک چهارتنگ است که شامل ۱۳ روستای درمیان و سه روستای سربیشه است که کار با سرعت مناسب در حال انجام است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای درمیان از آب پایدار برخوردار می شوند، ادامه داد: جشن پایان آبرسانی به روستاهای درمیان با همکاری قرارگاه شهید ناصری در هفته دولت سال آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جاده بیرجند به درمیان یکی از دغدغه های مردم این شهرستان است، افزود: مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای این جاده اخذ شده و در جدول یک قانون بودجه قرار گرفته است.

فرجامی‌فرد وجود بازارچه مرزی میل ۷۳ و همجواری با افغانستان را از جمله ظرفیت‌های شهرستان درمیان دانست و گفت: همچنین فعال بودن کارخانه سیمان باقران، وجود ۴۰ معدن با ذخیره ۴۱۰ تن، قلعه‌های تاریخی و روستاهای گردشگری، وجود شهرک گلخانه‌ای، رتبه دوم تولید زرشک و گوشت سفید از دیگر ظرفیت‌ها است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های کارخانه قند قهستان به روزرسانی و مجوز تولید شکر نیز صادر شده است و مهرماه امسال مجدد این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.

فرماندار درمیان به مهمترین اقدامات دولت ایران قوی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۱۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه شعار دولت ایران قوی بر مبنای مردمی بودن است، ادامه داد: در این زمینه دیدار با خانواده شهدا، برپایی ۱۷ میز خدمت، ۷۲ ملاقات مردمی و بازید از ۹۶ روستا انجام شده است.

فرماندار درمیان از مرمت ۶۸ رشته قنات و اجرای ۴۴۷ هکتار آبیاری کم فشار در یکساله اخیر خبر داد و افزود: اجرای طرح هادی ۱۲ روستا، اجرای ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر در ۲۴ روستا و صدور ۴۲۰ سند روستایی و شهری از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به حل مشکل اراضی موسوم به لچکی در حاشیه شهر اسدیه گفت: این اراضی بعد از ۱۷ سال که با مشکل مواجه بود اکنون آماده واگذاری است.

فرجامی‌فرد تصریح کرد: در این مدت ۲۹ هزار مترمکعب آبرسانی به عشایر، اجرای ۲۳ چمن مصنوعی، اجرای ۳۲ پروژه مخابراتی، تسطیح هزار و ۵۰۰ کیلومتر ایل راه عشایر و ۲۹ کیلومتر آسفالت جاده روستایی انجام شده است.

وی بیان کرد: در آستانه مهرماه و آغاز سال تحصیلی، ۳۳ کلاس درس با هزینه کرد ۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آماده افتتاح و ۱۶ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

فرماندار درمیان بر معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان تأکید کرد و گفت: همچنین برای بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳  که از سال ۹۳ به صورت یکطرفه از سوی افغانستان تعطیل شد در حال پیگیری هستیم البته نیازمند دیپلماسی قوی و موافقت کشور افغانستان است.

 

 

 

 

 

 

پای سفرهای هوایی به عتبات در خراسان‌جنوبی لنگ می‌زند۴-۷

پای سفرهای هوایی به عتبات در خراسان‌جنوبی لنگ می‌زند

علی رغم وجود حدود ۵۰۰ متقاضی سفر هوایی به عتبات از خراسان جنوبی برای ایام اربعین پرواز مستقیم از فرودگاه بیرجند به مقصد عراق وجود ندارد.

به گزارش مهر ایام اربعین حجم زیادی از زائران و شیفتگان اباعبدالله عزم زیارت عتبات دارند تا نامشان در لیست کسانی که با گام‌های خود مسیر عشق را طی می‌کنند، ثبت و ضبط شود.

اما در خراسان جنوبی شرایط برای مشتاقان کمی متفاوت است، نبود زیر ساخت حمل و نقل ریلی و دوری از مرزهای غربی کشور مشکلاتی را در مسیر راه زائران به وجود آورده است.

از طرف دیگر در حوزه حمل و نقل هوایی، پروازی از خراسان جنوبی به سمت فرودگاه‌های بغداد و نجف وجود ندارد.

این موضوع سؤالی را در ذهن شهروندان خراسان جنوبی به وجود آورده است که شاید در سایر ایام سال نتوان ظرفیت یک پرواز کامل به مقصد عراق را از خراسان جنوبی تکمیل کنیم ولی در ایام اربعین با توجه به سیل مشتاقان می‌توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم.

حکیمه بهمن زاده، فعال رسانه‌ای در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طول سال‌های فعالیت خبرنگاری بارها و بارها در حوزه مشکلات پروازهای فرودگاه بیرجند گزارش و خبر تهیه کرده‌ام، بیان کرد: مردم خراسان جنوبی در حوزه زیر ساخت با چالش‌های جدی رو به رو هستند.

سختی مضاعف مسیر زیارت برای مردم خراسان جنوبی

وی بیان‌کرد: برای سفر زیارتی به عتبات مردم خراسان جنوبی مجبورند به صورت زمینی هزار کیلومتر را تا مرزهای غربی بروند چرا که نه حمل و نقل ریلی وجود دارد و نه پروازی به صورت مستقیم به فرودگاه نجف و بغداد می‌رود.

بهمن زاده با اشاره به اینکه یک تجربه سفر به عتبات به صورت هوایی از فرودگاه بیرجند داشته است، یادآور شد: در سال‌های قبل از کرونا پروازهای به عتبات در استان صورت می‌گرفت ولی در حال حاضر سخن از کمبود مسافر و زائر زده می‌شود.

فعال رسانه‌ای خراسان جنوبی گفت: قول و وعده‌های زیادی برای بهبود فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه داده شده ولی در مجموع ما تنها کنسلی و کاهش پروازها را مشاهده می‌کنیم.

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در این زمینه به خبرنگار مهر اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از نظر زیر ساختی آمادگی پرواز به مقصد عراق را دارد.

زیر ساخت‌های فرودگاه بیرجند برای پرواز به عراق تکمیل است

وی بیان‌کرد: هیچ وقت رخ نداده که برقرار شدن پروازی به علت نبود زیرساخت از سوی فرودگاه مورد موافقت قرار نگیرد و پرواز به فرودگاه عراق و نجف نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طهماسبی با اشاره به اینکه بر اساس آمار سامانه سماح ۴۶۰ نفر از خراسان جنوبی درخواست پرواز به عراق از طریق مرزهای هوایی را داشته‌اند، گفت: باید از متولیان در حج و زیارت پرسید که در این زمینه با ایرلاین‌ها رایزنی شده است یا خیر.

وی اظهار کرد: البته بر اساس اطلاعات ما رایزنی‌هایی شده ولی بر سر قیمت با شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها به نتیجه نرسیدند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی یادآور شد: البته ایرلاین‌ها هم هزینه‌های فوق‌العاده‌ای دارند که باید مد نظر قرار بگیرد.

طهماسبی با اشاره به اینکه در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها و برنامه‌ها در مورد پرواز به عتبات ما در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند آماده پذیرایی از زائران هستیم.

ابوالفضل نوفرستی در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: دو- سه جلسه با نمایندگی ایرلاین‌های موجود در کشور برای برقراری پرواز از فرودگاه بیرجند به مقصد عتبات برای ایام اربعین داشتیم.

ایرلاین‌ها متقاضی قرارداد ۶ ماهه هستند

وی با اشاره به اینکه این ایرلاین‌ها درخواست قرارداد ۶ ماهه با ما را دارند، بیان کرد: زائر زمان سفر را بر اساس برنامه کاری خود تنظیم می‌کند و از این جهت نمی‌توانیم تعهد بدهیم در طول ۶ ماه به صورت مستمر برای پرواز هوایی زائر خواهیم داشت.

نوفرستی در زمینه چارتر کردن پرواز نیز گفت: در مورد چارتر کردن نیز اگر هر صندلی خالی بماند ۷-۸ میلیون ضرر و خسارت است.

کمبود مسافر برای سفرهای هوایی به عتبات داریم

وی یادآور شد: درست است که ما در خراسان جنوبی برای ایام اربعین ۵۰۰ نفر متقاضی سفر هوایی به عتبات را داریم ولی همه این افراد در یک روز و زمان مشخص قصد رفت و و برگشت را ندارند و از این جهت باز هم نمی‌توان یک پرواز را برقرار کرد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: در دوران قبل از کرونا تجربه برقراری سفر هوایی به عتبات را از خراسان جنوبی در ایام اربعین داشتیم که از ۱۲۰ نفر تنها ۲۵ نفر پای پرواز آمدند.

نوفرستی افزود: استان‌هایی چون خراسان رضوی که پروازهای متعدد به مقصد عتبات دارند هم جمعیت آنان از ما بیشتر است و هم مهمانان عراقی زیادی در این استان‌ها حضور دارند و از این جهت پروازهایشان تکمیل می‌شود.

امید است که مسیرهای سفر به عتبات و زیارت سیدالشهدا (ع) با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و ایرلاین‌ها برای زائران خراسان جنوبی سهل تر شود تا با آرامش و آسایش چشمانشان به دیدار بین‌الحرمین روشن شود.

حضور ۲۲۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در دوره آموزشی یاوران ولایت

۲۲۰ دانش‌آموز بسیجی دختر و پسر خراسان جنوبی در دوره آموزشی یاوران ولایت بسیج دانش آموزی در مرکز استان شرکت کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دراین دوره دانش آموزانحضور ۲۲۰ دانش‌آموز، دردوره آموزشی یاوران ولایت بسیج دانش آموزی بسیجی با استفاده ازاساتید مجرب با مفاهیم معرفتی، عقیدتی، سیاسی و فرهنگی بهره‌مند شدند.

سید علیرضا موسوی نژاد افزود: همه‌ ساله در ایام تابستان و یا در طول سال تحصیلی در مناسبت‌های متفاوت برنامه‌ریزی برای برگزاری طرح یاوران ولایت انجام می‌شود.

وی افزود: دراین دوره دانش آموزان بسیجی با استفاده ازاساتید مجرب با مفاهیم معرفتی، عقیدتی، سیاسی و فرهنگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، هدف از برگزاری دوره آموزشی رهروان ولایت را آماده سازی دانش آموزان بسیجی استان برای حضور در عرصه‌های مدیریتی و راهبردی دانست و گفت: دانش‌آموزان بسیجی پرچمداران ولایتمداری در مدارس به شمار رفته و  باید در عرصه‌های مختلف و برنامه‌های راهبردی حضورفعال‌تر و گسترده‌تری داشته باشند.

به گفته موسوی نژاد، تنها راه غلبه بر تحریم‌هاو ساختن ایران قوی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی، تکیه بر توان اندیشه، فکروعمل دانش آموزان جوان و انقلابی، درپرتو ولایتمداری است؛ چرا که همین موضوع است که امروز ما را به اوج عزت و اقتدار می‌رساند.

 

 

 

۲ هزار سرباز در خراسان جنوبی مهارتهای شغلی را آموزش دیدند/۲

۲ هزار و ۳۶ سرباز در خراسان جنوبی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند تا پس از اتمام دوره سربازی با مهارت وارد بازار کار شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: از آغاز امسال ۳۰۹ دوره مهارتی برایآموزش مهارت‌های شغلی به بیش از ۲ هزار سرباز در خراسان جنوبی سربازان استان برگزار شده که در این دوره‌ها ۲۴۷ هزار و ۶۸۶ نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شده است.

کامرانی فرد افزود: در این دوره‌ها ۸۷ حرفه به سربازان آموزش داده شده که دوره‌های سرویس کار خودرو، کاربر icdl و سیم کشی مدار‌های پایه ساختمان، بیشترین فراوانی را داشته است.

 

مراکز آموزشی نظامی، مدارس، ندامتگاه ها، روستاها و مناطق عشایری از گروههای هدف آموزش در فنی و حرفه ای خراسان جنوبی است.

 

فنی حرفه‌ای خراسان جنوبی علاوه بر گروه‌های خاص، در تابستان امسال ۸۲۰ دوره آموزش مهارت‌های شغلی در ۳۱۳ حرفه برای علاقه‌مندان در مراکز شهرستان‌ها برگزار کرد که ۶ هزار و ۴۲۹ کارآموز در این دوره‌ها آموزش دیدند.

 

 

 

 

آزادی ۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان جنوبی/۲

۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان جنوبی از ابتدای ماه محرم آزاد شده اند.

کارشناس ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه محرم با همراهی شاکیان، همت خیران و ستاد دیه، ۱۸ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده اند.

اکبرپور بیان اینکه مجموع میزان بدهی این افزاد ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: برای آزادی این افراد، شاکیان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بدهی گذشت کرده اند.
وی افزود: علاوه بر گذشت شاکیان، مبلغ ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعسار این پرونده‌ها در دادگستری‌های استان پذیرفته، ۱۰۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات و پرداخت محکومین و ۴۱۶ میلیون تومان کمک ستاد دیه کشور و استان پرداخت شده است.

 

 

 

 

احیای واحد صنعتی راکد بعد از گذشت ۱۰ سال در قاین/۲

احیای واحد صنعتی در شهرستان قائنات برای ۳ نفر اشتغال ایجاد کرد.

تولید بیش از هزار متر شیشه دوجداره در واحد صنعتی احیا شده قاینبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزخراسان جنوبی، مسئول واحد صنعتی شیشه دو جداره در قاین در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما با اشاره به اینکه این واحد صنعتی پس از ۱۰ سال در شهرک صنعتی احیای شده است، گفت: از ابتدای سال در این واحد صنعتی هزار و ۵۰۰ متر شیشه دوجداره تولید شد
میثم حسن پور ارزش این میزان تولیدات را  بیش از ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت حمایت واخذ تسهیلات تولیدات این واحد صنعتی بیشتر می‌شود، گفت: این واحد صنعتی به یک میلیارد تومان دیگر نیاز دارد تا بتواند خط تولید در و پنجره را نیز به خط شیشه دوجداره افزایش دهد.

هم اکنون در این واحد صنعتی برای ۳ نفر شغل ایجاد شده که در صورت تحقق تسهیلات به این واحد ۴ نفر دیگر نیز مشغول به کار می‌شوند.

 

 

 

گذر از تابستان ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی بدون خاموشی

تابستان ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی با اجرای طرح‌های صرفه جویی، بدون خاموشی برای مشترکین سپری شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در تابستان امسال برای کاهشگذر از تابستان ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی بدون خاموشی مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در ساعات پیک بار، طرح‌های تغییر ساعت اداری و تعیین پاداش ۵ برابری برای مشترکان خانگی که نسبت به سال گذشته خود کمتر برق مصرف کنند اجرا شد که اقدامات مدیریت بار در بخش‌های اداری، صنعتی، کشاورزی، روشنایی معابر و بکارگیری مولدین دیزلی سبب جلوگیری از خاموشی‌ها در شبکه توزیع برق به ویژه در بخش‌های خانگی، تجاری و ادارات شد.

دادگر افزود: در تابستان سال ۱۴۰۱ هم افزایی در سطوح ملی و استانی سبب شد تا ضمن فائق آمدن بر ناترازی تولید و مصرف، گذر موفق از اوج بار تابستان نیز رقم بخورد.

وی گفت: طرح کاهش ساعت اداری از ۱۶ خرداد تا ۵ شهریور امسال به مدت ۸۲ روز در تابستان امسال در استان اجرا شد که بر اساس آن ساعت کاری به بازه زمانی ۷ تا ۱۳:۳۰ تغییر یافت و این تغییر سبب کاهش روزانه ۶ تا ۹ مگاوات برق در ساعات پیک بار و در مجموع صرفه جویی بیش از هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت برق در بازه زمانی مذکور شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و ادارات استان در طرح تابستانه موظف بودند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند، گفت: برای کنترل رعایت این قانون در بازه زمانی نیمه خرداد تا ۵ شهریور، ۴۵۶ اداره در استان توسط کارشناسان برق مورد بازدید قرار گرفتند که برای ۱۵۴ اداره اخطاریه صادر شد.

 

  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: همچنین در طرح پاداش ۵ برابری صرفه جویی برق، در هر شبانه روز حداکثر تا ۵۰ مگاوات برنامه مدیریت مصرف اجرا شد که با اجرای آن تا کنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش به ۱۵۷ هزار مشترک خانگی پراخت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبات جمهوری اسلامی با دفاع مقدس

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جمهوری اسلامی با دفاع مقدس به ثبات رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام نوفرستی در نشست شورای اندیشه ورزی هفته دفاع مقدس که با عنوان دفاع مقدس و هویت آفرینی در  رسانه در محل صداوسیمای مرکزثبات جمهوری اسلامی با دفاع مقدس خراسان جنوبی تشکیل شد گفت: برخی لیبرال‌ها در داخل کشور با شبهه افکنی برای دوران دفاع مقدس و زیر سؤال بردن عملیات‌ها میگویند” چرا جنگ بعد از عملیات بیت المقدس تمام نشد و ادامه پیدا کرد” در صورتی که نظام، بعد از عملیات بزرگ و سنگین بیت المقدس به ثبات رسید.
وی همچنین با بیان اینکه در طول تاریخ، آنچه موجب رشد و تعالی و بقای اسلام شده، جریان کربلاست افزود: جریان کربلا حقیقت اسلام را در طول تاریخ حفظ کرده و جهاد و دفاع مقدس ما برگرفته از عاشورای حسینی است.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان گفت: غربیان هم به این باور رسیده‌اند که اسلام به واسطه قیام عاشورا بر پاست، لذا برای جلوگیری از نشر اسلام، عاشورا و شناساندن قیام امام حسین علیه السلام به جهانیان، به مانع پردازی علیه پیاده روی عظیم و باشکوه اربعین پرداخته اند، که البته مدام به در بسته می‌خورند، چون چراغ حسینی خاموش شدنی نیست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم با بیان اینکه دفاع مقدس در همه عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی، حرف برای گفتن دارد و می‌تواند الگوسازی کند گفت: ما بدهکار فرهنگ غنی، قوی و پر درخشش دفاع مقدس هستیم، لذا هرچه کار بکنیم در این حوزه کم است.
سرهنگ فلاحی افزود: برای تببین مبانی دفاع مقدس باید از کار‌های روتین و کلیشه‌ای فاصله بگیریم و ارزش‌های این دوران هشت ساله را با استفاده از قالب‌های نو بیان کنیم و برای پیوند بیشتر مردم و ولایت که همواره جز وصایای شهدا بوده، تلاش کنیم.
حسین پور دبیر قرارگاه خاتم الاوصیا نیز ضمن تاکید بر توجه ویژه به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس گفت: وظیفه جبهه سازی بین نیرو‌های انقلابی با همراهی دستگاه‌های انقلابی می‌تواند موثر باشد و صدا و سیما به عنوان یک رکن اصلی می‌تواند در کنار جبهه فرهنگی قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه ما هرچه در مورد اربعین کار کنیم باز هم کم است افزود: تکریم خانواده شهدا، حفظ جایگاه شهید و شهادت و الگوسازی از سیره و سلوک، ولایت مداری و جنبه‌های شخصیتی شهدای شناخته شده همچون حاج قاسم سلیمانی می‌تواند به ما در نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین را امری واجب دانست و گفت: ایشان فرمودند جهاد تبیین امری واجب عینی و فوری است لذا از باب اطاعت از، ولی فقیه آحاد ملت باید حساسیت بیشتری به خرج دهند.

مدیرکل صداو سیمای استان هم با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ما، از طرف دشمن پمپاژ رسانه‌ای می‌شوند گفت: هویت یابی و الگوسازی با چاشنی مبانی انقلاب و دفاع مقدس رویکردی است که در رسانه برای اقناع نسل جدید، نوجوان و جوانی که آن روز‌ها را ندیده، دنبال می‌شود.
آینه دار افزود: با تمرکز بر گنجینه عظیم دفاع مقدس می‌توان وظیفه جهاد تبیین را برای آحاد مردم با استفاده از ظرفیت رسانه و کمک سایر دستگاه‌های متولی به درستی پیش برد.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مردمی کردن مباحث را می‌توان با الگوگیری از دوران دفاع مقدس در قالب برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی و فضای مجازی، پیاده سازی کرد.
انجام نمایش‌های کوتاه رادیویی، پخش مستند نمایش، نمایش زندگی شهدای استانی برجسته کردن نام شهدای بزرگ استانی، استفاده از شعر‌ها و سرودها، دیدار و تکریم خانواده شهدا و رزمندگان، معرفی بانوان ایثارگر، نامگذاری میادین و اماکن به نام شهدا از جمله برنامه‌ها و پیشنهادات ارائه شده از سوی حاضران در این نشست بود.

 

 

 

پاداش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی به مشترکین برق خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش برای مشترکین خانگی استان خبر داد.

 

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در تابستان امسال برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در ساعات پیک بار، طرح‌های تغییر ساعت اداری و تعیین پاداش ۵ برابری برای مشترکان خانگی که نسبت به پارسال برق کمتری مصرف کردند، اجرا شد.

او افزود: همچنین در طرح پاداش ۵ برابری صرفه جویی برق، در هر شبانه روز حداکثر تا ۵۰ مگاوات برنامه مدیریت مصرف اجرا شد که تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش به ۱۵۷ هزار مشترک خانگی پرداخت شده است.

دادگر اظهار کرد: اقدامات مدیریت بار در بخش‌های اداری، صنعتی، کشاورزی، روشنایی معابر و بکارگیری مولدین دیزلی سبب جلوگیری از خاموشی‌ها در شبکه توزیع برق به ویژه در بخش‌های خانگی، تجاری و ادارات شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: در تابستان امسال، هم افزایی در سطوح ملی و استانی سبب شد تا ضمن فائق آمدن بر ناترازی تولید و مصرف، گذر موفق از اوج بار تابستان نیز رقم بخورد.

او ادامه داد: طرح کاهش ساعت اداری از ۱۶ خرداد تا ۵ شهریور امسال به مدت ۸۲ روز در استان اجرا شد که بر اساس آن ساعت کاری به بازه زمانی ۷ تا ۱۳:۳۰ تغییر یافت و این تغییر سبب کاهش روزانه ۶ تا ۹ مگاوات برق در ساعات پیک بار و در مجموع باعث صرفه جویی بیش از هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت برق در بازه زمانی مذکور شد.

دادگر با اشاره به اینکه سازمان‌ها و ادارات استان در طرح تابستانه موظف بودند در ساعات اداری، ۳۰ درصد و در خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دهند، بیان کرد: برای کنترل رعایت این قانون در بازه زمانی نیمه خرداد تا ۵ شهریور، ۴۵۶ اداره در استان توسط کارشناسان برق مورد بازدید قرار گرفتند که برای ۱۵۴ اداره اخطاریه صادر شد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*