همزمان با سالروز حضور جهادی رهبر انقلاب در فردوس؛ اجلاسیه ملی جهادگران با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد

همزمان با سالروز حضور جهادی رهبر انقلاب در فردوس؛

اجلاسیه ملی جهادگران با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد

اجلاسیه ملی جهادگران با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد

بیرجند – ایرنا – اجلاسیه ملی جهادگران روز یکشنبه سیزدهم شهریور همزمان با سالروز حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در فردوس با حضور معاون اول رئیس جمهور و شماری از مسوولان کشوری و لشکری آغاز شد.

 

امام جمعه بیرجند: اقدامات جهادی و انقلابی راه‌ حل مشکلات است

امام جمعه بیرجند: اقدامات جهادی و انقلابی راه‌ حل مشکلات است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیامی به اجلاسیه ملی جهادگران (جهاد مقدس) در شهرستان فردوس گفت: امروز با تجربه گرانسنگ بیش از ۴۰ سال به این باور رسیده‌ایم که نسخه حل مشکلات در همه عرصه‌ها اقدامات جهادی و انقلابی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در این پیام اظهار داشت: مردم با ایمان و فرهنگ شهرستان فردوس و روحانیت معظم و امام جمعه‌ گرانقدر این شهرستان اقدامی خردمندانه و بسیار ظریف انجام داده‌اند، کشف رمز این داستان امتیاز بزرگ بصیرت است.

وی افزود: در شهریور ۱۳۴۷ زلزله مهیبی به وقوع پیوست که عالِیَها سافِلَها نمود و مهیب‌تر از آن اینکه دولت دست نشانده غرب با همه ادعا و یک قلم درآمد ۶ هزار بشکه نفت، با حدود ۳۰ میلیون جمعیت به احوالپرسی بقایای از مردم داغدیده هم نیامد؛ و مهیب‌تر از آن درآمدهای نفتی و غیرنفتی کشور صرف مثل جشن‌های تاج‌گذاری و ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی یا خرج انتخابات آمریکا به نفع کاندیدهای خاص ریاست جمهوری آن کشور و این قبیل می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در حالی که مردم با نیمه‌جانی که داشتند با یأس و مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، آقایی و جمعیتی تشریف آوردند که با همه وجود جهت نجات مردم دست‌اندرکار شدند، هدیه حیات به همراه داشتند، از آن روز تا به امروز و امروز آن عطیه را نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم منطقه و جهان عرضه می‌کنند.

وی گفت: باز هم لایه‌های پنهان قضیه همچنان مبهم است، یعنی آیا قبل و بعد از آن کسانی به همنوعان خود خدمت نکرده‌اند؟ خیر، منظور این نیست؛ مقصود شناخت نوع این خدمت است که محصول مکتب خاص است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در باب حُسن فعلی حتی فرعون هم ممکن است کار خوب انجام دهد، ریا کار هم کار خوب انجام دهد، سوداگر هم کار خوب انجام دهد، استعمارگر هم کار خوب انجام دهد، اما همه اینها ابتر است و هر یک در مقطعی متوقف می‌شود و به منزل نمی‌رسد.

وی گفت: مراد حُسن فعلی از حُسن فاعل بالخیرات است که آن عمل که انجام می‌دهد، منّت این توفیق را از خداوند متعال می‌کشد و آرزوی کسب توفیق بیشتر در جلب رضای پروردگار دارد و حل مشکلات بندگان خدا را با سرانگشت ایمان و عبادت بالاترین آرزوی خود می‌شناسد و این رمز پنهان مکتب است که اگر روزی فراگیر شود هیچ انسانی بی‌پناه و هیچ باری بر زمین نمی‌ماند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: این مکتب انبیای الهی و اسوه‌اش امیرالمؤمنین و اولاد معصومینِ آن شجره صالحین است.

وی افزود: آری مبدأ تاریخ این رقم احسان هدفمند در راستای طرحی نو که در جهان رقم بخورد سفر حضرت آیت االله العظمی امام خامنه‌ای (دامت برکاته) بود که در سنین جوانی به شهر فردوس رقم خورد و به انقلاب اسلامی ایران متصل شد و از اول انقلاب تا به امروز در قالب‌های مختلف ادامه یافت و امروز با تجربه گرانسنگ بیش از ۴۰ سال به این رسیده‌ایم که نسخه حل مشکلات در همه عرصه‌ها این نوع اقدامات جهادی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: به فضل الهی با همسو شدن بیش از پیش همه ظرفیت‌های بسیجی و جهادی و خیرین مخلص و تعمیق و توسعه آن شاهد گشایش‌های پی در پی در همه عرصه‌ها و فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی در گام دوم آن خواهیم بود.

 

 رونمایی از کتاب “دوباره فردوس”

 

اجلاسیه جهاد مقدس| رونمایی از کتاب "دوباره فردوس"

کتاب “دوباره فردوس” روایت خاطرات و حضور جهادی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در زلزله فردوس رونمایی شد.

این مراسم با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عطارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و قناعت استاندار خراسان جنوبی در اجلاسیه ملی جهادگران برگزار شد.

به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد حضور جهادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه الله ) در واقعه زلزله فردوس در شهریورماه سال ۱۳۴۷، رویداد ملی  اجلاسیه ملی جهادگران با حضور مسئولان کشوری و لشکری در شهرستان فردوس برگزار شد.

در این مراسم از کتاب «دوباره فردوس» که روایتی از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و خدمات جهادی ایشان در آن ایام است، رونمایی شد.

این کتاب به قلم سید علیرضا مهرداد نوشته شده و طی آن برای اولین‌ بار خاطرات و اسناد منتشر نشده از رهبر انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله فردوس سال۱۳۴۷ منتشر شد.

اجلاسیه ملی جهادگران با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس‌ جمهور، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مهمانان کشوری، شماری از مدیران، حدود هزار جهادگر و عموم مردم صبح امروز در شهرستان فردوس آغاز بکار کرد.

این رویداد ملی به یاد اولین اردوی جهادی کشور که با حضور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و جمعی از طلاب مشهد در سال ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس رقم خورده، برگزار شد.

نویسنده کتاب “دوباره فردوس” :کتاب” دوباره فردوس” ، روایت یک افتخار گم شده در تاریخ فردوس است

نویسنده کتاب دوباره فردوس گفت: این کتاب روایت یک افتخار گمشده در تاریخ فردوس بود که در این سال‌ها از آن غفلت شده بود.

مهرداد با بیان این مطلب در اجلاسیه ملی جهادگران خاطرنشان کرد: این کتاب، یک گنجینه تمام نشدنی است که در سال ۴۷ رقم خورد.

وی هدف از نگارش این کتاب را پیگیری‌های دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی ) دانست و گفت: این کتاب پس از مصاحبه با بازماندگان زلزله مهیب فردوس و گروه‌های امدادی روحانیونی که در آن زمان حضور داشتند، به رشته تحریر درآمده است.

به گفته وی؛ تدوین این کتاب حدود سه چهار سال زمان برد.در ادامه صحبت های مهرداد، حجت الاسلام علی مرادی و حبیب الله قهرمانی از حاضران در زلزله ۴۷ فردوس به بیان خاطرات خود پرداختند.

امروز ۱۳ شهریور  اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری در فردوس پس از زلزله سال ۱۳۴۷ و ارائه خدمات جهادی ایشان به زلزله‌زدگان منطقه، با حضور مسوولان کشوری و لشکری در این شهرستان برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری این اجلاسیه ملی ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور در این استان حضور یافتند. همچنین در این اجلاسیه کتاب مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب با عنوان «دوباره فردوس» رونمایی خواهد شد.

برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان “جهاد مقدس” از اوایل شهریور ماه با حضور گروه‌های جهادی خدمت‌رسان از استان‌های مختلف در شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی آغاز شد و ادامه دارد.

پس از زلزله ویرانگر شهریور سال ۱۳۴۷ که در فردوس به وقوع پیوست، مقام معظم رهبری از مشهد به همراه گروهی از طلاب به منطقه زلزله‌زده آمدند و به مردم امدادرسانی کردند که از ۱۳ شهریور به عنوان اولین اردوی جهادی ایران یاد می‌شود.

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

کتاب “دوباره فردوس” رونمایی شد

کتاب "دوباره فردوس" رونمایی شد

کتاب “دوباره فردوس” روایت حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۴۷ فردوس روز یکشنبه (۱۳ شهریور) همزمان با برپایی اجلاسیه ملی جهادگران و با حضور معاون اول رئیس جمهور در این شهرستان رونمایی شد.

 این کتاب به قلم “سید علیرضا مهرداد” نوشته شده و برای اولین بار، خاطرات منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله سال ۴۷ فردوس در این کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای گنجانده شده است.

نویسنده کتاب دوباره فردوس در اجلاسیه ملی جهادگران گفت: این کتاب روایت یک افتخار گمشده در تاریخ فردوس بود که در این سال‌ها از آن غفلت شده بود.

مهرداد، انگیزه خود از نوشتن این کتاب را پیگیری‌های دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب ذکر کرد و اظهار داشت: این کتاب گنجینه تمام نشدنی است که در سال ۴۷ اتفاق افتاد.

وی یادآور شد: کتاب ” دوباره فردوس”  پس از مصاحبه با بازماندگان زلزله مهیب فردوس و گروه‌های امداد روحانی که در آن زمان حضور داشتند به رشته تحریر درآمد که تدوین این آن حدود چهار سال طول کشید.

همچنین حجت الاسلام علی مرادی و حبیب الله قهرمانی از حاضران در زلزله ۴۷ فردوس به بیان خاطرات خود از آن زمان و نحوه کمک‌رسانی رهبر معظم انقلاب به زلزله‌زدگان پرداختند.

 

رونمایی از کتاب “دوباره فردوس” با حضور مسئولان کشوری

کتاب “دوباره فردوس” در اجلاسیه ملی جهادگران با حضور مسئولان کشوری و لشکری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این کتاب ۲۴۰ صفحه ای روایتی از اولین اردوی جهادی جوانان انقلاب شهریور سالرونمایی از کتاب  ۱۳۴۷ با حضور ۴۰ راوی و به قلم سید علی رضا مهرداد نوشته شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی و  دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب  این کتاب را منتشر کرده است.

کتاب دوباره فردوس در دو بخش حضور رهبر انقلاب در ۱۳ شهریور سال ۴۷ و قرار گرفتن در جمع مردم و همچنین سفر دوم رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری به این شهرستان نوشته شده است.

از این کتاب هم اکنون ۲ هزار نسخه چاپ شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه ملی جهادگران:

حضور جهادی رهبر انقلاب در سال ۴۷ الگوی شکل گیری اردوهای جهادی

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ الگوی تمام حرکت های جهادی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  عطار زاده در اجلاسیه ملی جهادگران با اشاره به حضور جهادی آیت اللهحضور جهادی رهبر انقلاب در سال 47 الگوی شکل گیری اردوهای جهادی خامنه‌ای و روحانیون جهادگر برای خدمت رسانی به زلزله زدگان شهرستان فردوس در سال ۱۳۴۷، گفت: دغدغه مندی ایشان متوقف به این تاریخ نبوده است، حضور  در خدمت رسانی به مردم در  زلزله ۱۳۴۷ اسفراین، سیل اردیبهشت ماه ۱۳۵۷ قوچان، سیل تیرماه ۱۳۵۷ جنوب سیستان و بلوچستان و زلزله شهریور ماه ۱۳۵۷ طبس نشان دهنده ایفای نقش و رسالت همیشگی روحانیت شیعه در همراهی با مردم است.

عطار زاده گفت: این دغدغه مندی  و روش رهبر معظم انقلاب پس از انقلاب نیز ادامه یافت و با همراهی جوانان انقلابی جهاد سازندگی را برای ازبین بردن محرومیت ناشی از ظلم رژیم پهلوی در کشور حمایت و همراهی کرد.

وی گفت: آیت الله خامنه‌ای پس از انقلاب و در مسئولیت‌های مختلف علاوه بر حضور میدانی در حوادث، سوانح و بلایای طبیعی، بر حضور فعال مسئولان و ایفای نقش دقیق و کامل شان در قبال مردم تاکید و مردم را به همراهی و همدلی با یکدیگر توصیه می‌کرد.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: در پنجاه و چهارمین سالگرد حضور جهادی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خدمت رسانی به مردم زلزله زده شهرستان فردوس و به یاد اولین اردوی جهادی جوانان دوره امام خمینی، گرد هم جمع شده ایم تا این روش و الگوی کارآمد در تراز انقلاب اسلامی و این سیره دینی گرامی بداریم.

 

عطار زاده با اشاره به رونمایی از کتاب دوباره فردوس در رویداد ملی جهاد مقدس گفت: این کتاب که روایت داستانی از حضور جهادی آیت الله خامنه‌ای در رویداد تلخ زلزله فردوس به قلم سید علیرضا مهرداد می‌باشد به علاقه‌مندان سیره رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌کنیم.

وی افزود: این کتاب که برای نخستین بار خاطرات و اسناد معظم له را در خصوص حضور جهادی ایشان در کمک رسانی به مردم زلزله زده فردوس در سال ۱۳۴۷ را  در معرض علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: دفتر حفظ و نشر آیت الله خامنه‌ای در راستای نشر اندیشه و شناساندن ابعاد شخصیت و سیره رهبر معظم انقلاب در قالب مستند غیر رسمی روایت منشتر نشده، دیدار رهبر معظم انقلاب با فعالان مردمی حرکت‌های جهادی را که در قالب دیدار‌های پنج شنبه‌ای ایشان در سال ۱۳۹۸ انجام شده بود، به همراه گوشه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های معظم له در عرصه خدمت رسانی و امداد اجتماعی را تولید و برای نخستین بار امروز برای فعالان جهادی کشور در این رویدار ملی اکران اختصاصی شد.

نویسنده کتاب دوباره فردوس در این اجلاسیه گفت:  این کتاب روایت یک افتخار گمشده در تاریخ فردوس بود که در این سال‌ها از آن غفلت شده بود.

علیرضا مهرداد با بیان اینکه در این کتاب مصاحبه با زلزله زدگان و بازماندگان زلزله مهیب فردوس و گروه‌های امداد روحانیونی که در آن زمان حاضر بودند جمع آوری شده است، گفت: نوشتن این کتاب حدود چهار سال زمان برده است، در این مراسم همچنین حجت الاسلام علی مرادی و حبیب الله قهرمانی از حاضران در زلزله ۴۷ به بیان خاطرات خود پرداختند.

 

 

 

اکران اختصاصی  مستند غیر رسمی ۵ در اجلاسیه ملی جهادگران کشور

مستند غیر رسمی ۵ در اجلاسیه ملی جهادگران کشور به صورت اختصاصی اکران شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای در راستای نشر اندیشه و شناساندن ابعاداکران اختصاصی  مستند غیر رسمی ۵ در اجلاسیه ملی جهادگران کشور شخصیت و سیره رهبر معظم انقلاب در قالب مستند غیر رسمی روایت منتشر نشده، دیدار رهبر معظم انقلاب با فعالان مردمی حرکت‌های جهادی را که در قالب دیدار‌های پنج شنبه‌ای ایشان در سال ۱۳۹۸ انجام شده بود، به همراه گوشه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های معظم له در عرصه خدمت رسانی و امداد اجتماعی را تولید و برای نخستین بار امروز برای فعالان جهادی کشور در این رویدار ملی اکران اختصاصی شد.

به گفته عطارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب این مستند به زودی در پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir قرار خواهد گرفت و همچنین از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مخبر: نمود حرکت جهادی در تمام ابعاد کشور با اندیشه رهبری

معاون اول رئیس جمهور گفت: اندیشه جهادی رهبر معظم انقلاب از ۵۰ سال پیش تاکنون در تمام ابعاد کشور نمود پیدا کرده است.

مخبر: نمود حرکت جهادی در تمام ابعاد کشور با اندیشه رهبریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مخبر در اجلاسیه ملی جهادگران افزود: رهبر معظم انقلاب حرکت جهادی خود را بیش از ۵۰ سال پیش با کمک به مردم زلزله زده فردوس آغاز کردند و این تلاش ارزشمند را در تمام این دوران از جمله سال‌های دفاع مقدس، دوران ریاست جمهوری و رهبری ادامه می‌دهند.

وی از حرکت جهادی رهبر به عنوان جهاد کبیر یاد کرد و گفت: تمامی نقشه‌های دشمن از آغاز انقلاب، تنها با یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب نقش بر آب شده که پشتوانه این سخنرانی‌ها حرکت جهادی و اندیشه انقلابی است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اگر بخواهیم اندیشه جهادی رهبر را سرلوحه کار خود قرار دهیم باید ویژگی‌های رهبری را در زندگی و مسئولیت‌های اجتماعی خود دنبال کنیم که حس مسئولیت، زمان شناسی، نظم و برنامه ریزی، کلی نگری در عین راهبردی عمل کردن، پای کار آوردن مردم و خلوص از مهمترین این ویژگی هاست.

مخبر گفت: جهاد کبیر رهبر دو نکته ضروری را به همگان یادآوری می‌کند که شامل تکیه کردن بر توان داخل و خنثی سازی تحریم هاست.

وی گفت: دولت انقلابی آقای رئیسی نیز از لحظه روی کار آمدن با بهره گیری از رهنمود‌های رهبری برای همه مشکلات کشور برنامه ریزی کرده که توزیع عادلانه یارانه ها، اصلاح ساختار بودجه و توسعه بخش‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری‌های خارجی و ترانزیت از این برنامه هاست.

 

 

 

 

سردار سلیمانی در اجلاسیه ملی جهادگران :

کار جهادی با محوریت جوانان ولایت مدار در گام دوم انقلاب

رئیس بسیج مستضعفین کشور گفت: در گام دوم انقلاب، رویکردی جهادی با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور و با محور قرار دادن جوانان انقلابی و ولایت مدار، هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سردار سلیمانی در اجلاسیه ملی جهادگران افزود: دولت انقلابی آقای رئیسی نیز در یک سالی که ازهدفگذاری کار جهادی با محوریت جوانان ولایت مدار در گام دوم انقلاب روی کارآمدنش گذشته است روحیه جهادی خود را با سفر به تمام استان‌های کشور و بررسی مشکلات بخش‌های مختلف به خوبی نشان داده که این موضوع بارقه‌های امید و موفقیت را در کشور مشهود کرده است.

وی، گروه‌های جهادی را طلایه داران پیشرفت و آبادانی دانست و گفت: گروه‌های جهادی از مردم برخواسته اند و برای خود مردم تلاش می‌کنند و این همان رویکرد مردمی گروه‌های جهادی است که با همراهی مسئولان و دستگاه‌های خدمتگزار به نتیجه مطلوب منجر می‌شود.

رئیس بسیج مستضعفین کشور افزود: رویکرد جهادی رهبر معظم انقلاب که با حرکت جهادی شان در سال ۴۷ آغاز شده در طول سه دهه رهبری داهیانه و پیروزمندانه شان نیز ادامه داشته است که همه ما باید با الگوگیری از ایشان زمینه ساز کار جهادی باشیم.

سردار سلیمانی همچنین با قدردانی از تلاش‌های جهادی آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور در بستر سازی تفاهم نامه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی برای پیشرفت طرح‌های عمرانی گفت: اکنون دورانی است که همه ما باید برای پیشرفت و آبادانی کشور، کار جهادی را سرلوحه مدیریت‌ها در بخش‌های مختلف قرار دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*