اخبار خراسان جنوبی

با حضور روسای بسیج مستضعفین و سازندگی کشور

شکلات فراسودمند عناب در شهرستان فردوس رونمایی شد

شکلات فراسودمند عناب، تولید محققان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با حضور روسای بسیج مستضعفین و سازندگی کشور در نمایشگاه اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس رونمایی شد.

شکلات فراسودمند عناب در شهرستان فردوس رونمایی شد سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی امروز، در مراسم رونمایی از شکلات فراسودمند عناب در نمایشگاه اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس برگزار شد، گفت: عناب دارای خواص ضد میکروبی و ﺍﻓﺰﺍﻳﺶدهنده ﺳﻄﺢ ﺍﻳﻤنی بدن بوده و به منظور دفع التهاب حاصل از دیابت و درمان دیابت نیز مفید تشخیص داده شده است.

ابراهیمی افزود: امروز فرمولاسیون شکلات عناب به منظور تولید یک محصول بازار پسند و پاسخگوی ذائقه و سلیقه مصرف کننده با حفظ خواص اصلی این محصول در مسیر ورود به بازار‌های مصرف است.

وی گفت: تاکید بر فراوری محصولات استراتژیک منطقه خواهد توانست توسعه اقتصادی این محصولات را تسهیل کرده و سهم اقتصادی کشاورزان و فعالان این حوزه را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ایده تولید شکلات فراسودمند عناب در سال ۹۶ شکل گرفت و در سال ۹۹ این ایده در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به طرح پژوهشی تبدیل شد و پس از اجرای طرح در سال ۱۴۰۰، به عنوان طرح برگزیده استان انتخاب شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در فراورده شکلات فراسودمند عناب، پالپ عناب و ترنجبین جایگزین قسمتی از شکر شده که میزان کالری این محصول را نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار کاهش داده است، افزود: فیبر خام موجود در شکلات به واسطه افزودن عناب و ترنجبین افزایش یافته که موجب ایجاد تاثیرات مثبت در عملکرد دستگاه گوارش مصرف کننده خواهد شد.

وی گفت: شکلات عناب محصولی دانش بنیان و فراسودمند به شمار می‌رود که در سال ۹۹ به عنوان اختراع در مرکز مالکیت فکری ثبت شده است، این فراورده مشابه خارجی ندارد و برای اولین بار محصولی با این ویژگی ها، در دنیا تولید شده است.

۲۸ هزار گذرنامه برای زائران اربعین خراسان جنوبی صادرشد

 

28 هزار گذرنامه برای زائران اربعین خراسان جنوبی صادرشد

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت:۲۸ هزار و ۴۵۶ گذرنامه برای اربعین در خراسان جنوبی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ زنگویی ظهر امروز در بازدید از دفاتر پلیس +۱۰ بیرجند اظهارکرد: این تعداد از ابتدای تیرماه تا ابتدای شهریور ماه برای درخواست کنندگان صادر وتحویل شده است.

وی  با اشاره به اینکه  افرادی که فاقد گذرنامه هستند اجازه خروج از کشور را ندارند گفت: حتما زائران برای درخواست  گذر موقت به پلیس +۱۰ مراجعه کنند

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی افزود : متقاضیان برای تمدید گذرنامه در مرکز استان به اداره مهاجرت وگذرنامه انتظامی و در شهرستانها به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان مراجعه کنند .

زنگویی با اشاره به اینکه هر شخصی که به هر دلیلی گذرنامه اصلی برایش صادر نشده می تواند تقاضای گذرنامه موقت داشته باشد گفت: صدور گذر نامه موقت اربعین حداکثر ظرف ۷۲ ساعت و از طریق اداره پست به آدرس متقاضیان تحویل می‌شود.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه  فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: افرادی که تاریخ صدور گذرنامه آن‌ها از تاریخ ۱ شهریور ۹۱ به بعداست و فاقد اعتبار و سالم است که قصد سفر در مراسم اربعین دارند برای تمدید گذرنامه خود اقدام کنند.

تعاون شهر در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

تعاون شهر در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در راستای توجه ویژه به حوزه تعاونی‌ها، در سفر اخیر سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، تفاهم‌نامه‌ای درخصوص ایجاد تعاون شهر منعقد شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد اشرفی  در مراسم هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ملی و افتتاح همزمان ۴۵۷ طرح تعاونی سراسر کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همراهی جمعی از تعاونگران استان برگزار شد، افزود: تعاونی‌ها یکی از مؤلفه‌ها و پیشران‌های توسعه، پیشرفت و آبادانی هر منطقه است.

وی گفت: در راستای اجرای طرح تعاون شهر در خراسان جنوبی، اتاق تعاون استان شهری که فعالیت‌های تعاونی‌ها در آن بیشتر فراهم است را شناسایی کند تا از فرصت سرمایه‌گذاری که در تعاون شهر فراهم شده، استفاده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ ویژه اشتغالزایی می‌توان برای یکصد نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل بهزیستی و سایرین که قابلیت همگرایی و همفکری با هم دارند، تعاونی تشکیل داد تا ضمن ایجاد اشتغال برای اعضای آن درآمدزایی کند و البته این ایده برای اجرا باید از ابعاد مختلف بررسی شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اعضا و سهامداران حوزه تعاون، الگوی نظارت بر حوزه تعاونی‌ها به ویژه در برگزاری به‌موقع جلسات مجمع، حق و حقوق سهامداران و موارد دیگر است.

اشرفی گفت: برگزاری جلسات مجمع نباید فقط در راستای تقسیم سود برپا شود بلکه باید برای یک سال آینده تعاونی‌ها نیز هدف‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: در حوزه مرز زمینه مناسبی برای فعالیت تعاونی‌ها فراهم است که باید از آن نهایت بهره را ببرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان زمینه برای فعالیت تعاونی‌ها فراهم است افزود: تعاونی‌ها باید فعال‌تر شوند زیرا احیای تعاونی‌ها به پایداری اشتغال، کسب درآمد و جمع کردن سرمایه‌های خرد کمک می‌کند.

وی گفت: سرمایه اجتماعی مطلوبی که برای تعاونی‌ها ایجاد شده نباید خدشه‌دار شود لذا تعاونی‌ها می‌توانند در تصمیم‌سازی‌ها مشاوره دهند و با نظرات کارشناسی خود نقش سازنده‌ای ایفا کند البته لازم است به مسائل جدی استان ورود کنند.

در این نشست به صورت نمادین سه طرح تعاونی‌ همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل شرکت تعاونی بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان با اشتغالزایی پنج نفر، سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد ریال و ۱۶ عضو، شرکت تعاونی مسکن مرکز آموزش ۰۴ بیرجند با اشتغال ۲۰۰ نفر، سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیارد تومان و ۲۲ هزار و ۳۱۱ عضو و شرکت تعاونی فرادوخت مشکات با اشتغال ۴۰ نفر، سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریالی و هفت عضو است.

 

شکلات عناب رونمایی شد/۲

  • اجلاسیه جهاد مقدس| شکلات عناب رونمایی شد

شکلات فراسودمند عناب، تولید محققان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با حضور روسای بسیج مستضعفین و سازندگی کشور در نمایشگاه اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس رونمایی شد.

مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی  در مراسم رونمایی از شکلات فراسودمند عناب گفت: امروزه با افزایش دانش و آگاهی مردم نسبت به مواد غذایی فراسودمند، به دلیل افزایش نگرانی نسبت به مصرف غذاهای پرکالری و بروز عوارض حاصل از چاقی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردگی و دیابت استفاده از فراورده‌ های کم‌کالری گسترش ‌یافته است.

وی اظهار کرد: عناب دارای فعالیت‌ های ضد میکروبی و ﺍﻓﺰﺍﻳﺶدهنده ﺳﻄﺢ ﺍﻳﻤنی بدن بوده و به منظور دفع التهاب حاصل از دیابت و درمان دیابت نیز مفید تشخیص داده شده است.

ابراهیمی بیان کرد: امروز فرمولاسیون شکلات عناب به منظور تولید یک محصول بازار پسند و پاسخگوی ذائقه و سلیقه مصرف کننده با حفظ خواص اصلی این محصول در مسیر ورود به بازارهای مصرف است.

 

 

 

 

طرح نظارتی ویژه اربعین در خراسان جنوبی اجرا می‌شود/۲

طرح نظارتی ویژه اربعین در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از اجرای طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه اربعین از ۱۳ تا ۲۷ شهریور ماه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حسن پور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح نظارتی ویژه اربعین خبر داد و افزود: این طرح از ۱۳ تا ۲۷ شهریورماه جاری در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی جلوگیری از تخلف‌های احتمالی را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: در این طرح بر همه پایانه‌های مسافربری اعم از هوایی، جاده‌ای و ریلی، دفاتر خدمات مسافری، مراکز فروش بلیط، مراکز خدمات بین راهی و فروش مواد غذایی، رستوران‌ها و غذاخوری‌های مسیر تردد زائران نظارت می‌شود.

حسن پور بیان کرد: از هم استانی‌ها و زائران حسینی خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ گزارش دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی همچنین خواستار همکاری جامعه هدف طرح با نیروهای نظارتی شد و افزود: امید است با همکاری هر چه بیشتر از سوی مردم و بازاریان شاهد روند کاهش تخلفات باشیم.

 

 

فعالیت گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی در روستای کجه/۲

یک گروه جهادی شامل ۲۵ دندانپزشک و ماما، در ذیل اجلاسیه ملی جهادگران در روستای کجه فردوس به ارائه خدمت پرداختند.

 

دو روز پیش یک گروه جهادی ۲۵ نفره با حضور در روستای کجه شهرستان فردوس به ارائه خدمات جهادی به اهالی این روستا پرداختند.

حضور این گروه جهادی در ذیل اجلاسیه ملی جهادگران صورت گرفته است.

 

 

 

 

وصول بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان مالیات در خراسان جنوبی/۲-۴

از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان مالیات در خراسان جنوبی وصول شده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۶۱۳ اظهارنامه در بخش اشخاص حقوقی و تعداد ۴۲۸۲۲ اظهارنامه در بخش اشخاص حقیقی ارائه شده است، گفت: در بخش اظهارنامه اشخاص حقیقی شامل مشاغل و کسبه برای عملکرد سال ۱۴۰۰ که در سال ۱۴۰۱ ابراز شده است، ۷۶ درصد اظهارنامه‌ها ارائه شده مبلغ صفر اعلام شده و میانگین مالیات ابرازی در این گروه مبلغ ۱ میلیون و دیست هزار تومان بوده است.
جعفر احسانی مهر با اشاره به اینکه تا مرداد سال جاری بیش از ۵۶۲ میلیارد تومان مالیات مستقیم و غیر مستقیم در استان وصول شده است، گفت: حدود ۲۶۲ میلیارد در بخش مالیات‌های مستقیم وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است و همچنین در این حدود ۳۰۱ میلیارد تومان در بخش مالیات‌های غیرمستقیم و ارزش افزوده وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.
وی با بیان میالیات وصول شده در بخش‌های مختلف توسعه ای، خدماتی و زیرساختی استان هزینه می‌شود، گفت: این مبالغ وصولی از محل شناسایی منابع جدید مالیاتی و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و همچنین ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان و ابزار‌های پرداخت بوده است.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی سهم با اشاره به اینکه درآمد‌های مالیاتی استان نسبت به کل درآمد‌های مالیاتی کشور کمتر از ۳ دهم درصد است، گفت: تلاش ما در استان شناسایی و پایه گذاری درآمد‌های پایدار مالیاتی بدون فشار به سایر بخش‌های اقتصادی استان خصوصاً مشاغل و کسبه محترم جهت توسعه روز افزون در تمامی بخش‌ها است.

احسانی مهر  با بیان اینکه درآمد‌های مالیاتی در استان هزینه می‌شود، گفت:  از ابتدای سال بیش از ۴۰۰ طرح در حوزه شهری، روستایی و عشایری با در آمد مالیاتی وصول شده در استان اجرا و به بهره برداری رسیده است، که بیش‌ترین طرح‌های اجراه شده در حوزه روستایی و عشایری در استان بوده است.

 

۸ شهرستان خراسان جنوبی بدون ابتلای جدید به کرونا/۲

۸ شهرستان خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته مبتلای کرونایی جدید نداشتند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۰۳ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۹ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۴ مورد از بیرجند، ۱ مورد از فردوس و ۴ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۳۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۹ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: ۵ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۲ نفر نامساعد است.

 

 

 

 

 

برترین‌ دارترهای استان‌های خراسان معرفی شدند/۷

پرونده مسابقات قهرمانی دارت خراسان‌جنوبی در سالن پرفسور گنجی بیرجند با معرفی برترین‌ها بسته شد.

برترین‌ دارترهای استان‌های خراسان معرفی شدند

در این رویداد ورزشی ۵۰ دارتر برتر خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی و رضوی در سالن پرفسور محمدحسن گنجی مجموعه ورزشی ولایت بیرجند سیبل رقابت‌ها را نشانه‌ رفتند.

در بخش آقایان مسابقات قهرمانی دارت‌ خراسان‌جنوبی گرامیداشت هفته دولت رضا محمدی از خراسان‌جنوبی بر سکوی نخست رقابت‌ها ایستاد، الیاس ایزدی از خراسان‌جنوبی مقام دوم را کسب کرد، مجتبی فروتن از خراسان‌جنوبی و اسماعیل شادمهر از خراسان شمالی حائز مقام سوم مشترک شدند.

در بخش بانوان این رویداد ورزشی استانی هدیه یوسف پور از خراسان رضوی در جایگاه قهرمانی رقابت‌ها ایستاد، فروزان زارعی از خراسان جنوبی رتبه دوم را کسب کرد،عرفانیان و بتول داوری از خراسان جنوبی نیز سکوی سوم مشترک را بدست آوردند.

توزیع یکصددستگاه ورزشی و توانبخشی در مدارس استثنایی خراسان جنوبی/۲-۳

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یکصد دستگاه ورزشی و توانبخشی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان بین مدارس استثنایی استان توزیع شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سیدعلیرضا موسوی نژاد، با بیان این که تجهیزات توانبخشی و ورزشی توزیع شده در دو بخش  کاردرمانی و گفتاردرمانی قابلیت استفاده دارند،اظهار کرد:  ابی هلپ رم، هنداگزر سایزر، برج های نوری و تجهیزات اتاق تاریک از جمله مهم ترین این تجهیزات به شمار می روند.

وی، با اشاره به فعالیت ۱۰مدرسه استثنایی استان در بخش توانمند سازی، اضافه کرد: پس از بررسی و نیازسنجی از مدارس،  تجهیزات ورزشی و توانبخشی خریداری، و در بین مدارس  استثنایی استان توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به برخورداری ۴۰۰دانش آموز با نیاز ویژه دوره ابتدایی استان از مزایای تجهیزات خریداری شده، تأکید کرد: از ابتدای اجرای طرح سنجش تا کنون بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نو آموز بدو ورود به دبستان در پایگاه های استان سنجش شده اند و ۱۷ هزار و ۴۵۸ نو آموز دیگر نیز در نوبت سنجش قرار دارند.

قهرمانان ووشو خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی/۷

قهرمانان ووشو خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی

قهرمانان ووشو خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی حضور دارند .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، امیر علی سلیمانی و امیرحسین عباسی قهرمانان ووشوی استان و کشور، برای حضور در اردوی تیم ملی ووشو ، توسط رئیس هیات ووشو بدرقه شدند.
اردو تیم ملی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی کشور اندونزی در مجموعه ورزشی آزادی تهران آکادمی ووشو برگزار می شود.
با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور

افتتاح ۴ طرح تعاونی در خراسان جنوبی/۳

همزمان با افتتاح ۴۵۷ طرح در کشور ۴ طرح تعاونی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

افتتاح ۴ طرح تعاونی در خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، از این طرح ها  سه طرح در بیرجند و یک طرح در شهرستان طبس و  در حوزه کارآفرینی و مسکن است.

در این مراسم که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از تعاونی‌های برتر ملی نیز تقدیر شد.

آیت الله رئیسی گفت: تعاونی‌ها نقش مهمی را در اقتصاد، پیشرفت جامعه و فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان فراهم می‌کنند.

وی افزود: حمایت از تعاونی‌ها جهت رشد و پیشرفت جامعه در دستور کار دولت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان نیز در بیرجند گفت: ضروری است یک شهرستان که تعاونی‌های بیشتر و فعال تری دارد را به عنوان تعاون شهر معرفی و بستر سرمایه گذاری را در این تعاون شهر فراهم کنیم.

اشرفی به شکل گیری بستر مناسب برای تعاونی‌ها در مرز اشاره کرد و خواستار نظارت بر تعاونی‌های استان و همچنین احیا تعاونی‌ها شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گفت: در حال حاضر هزار و ۱۶ تعاونی با اشتغالزایی ۹ هزار و ۸۹۷ نفر در استان فعال است که از ابتدای امسال ۱۵ تعاونی با ۳۸۰ فرصت شغلی ایجاده شده است.

اشرفی با اشاره به ۲۶۸ مورد نظارت بر تعاونی‌های استان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۵ میلیون دلار عملکرد تعاونی‌ها در زمینه کالا‌های استراتژیک استان در بحث صادرات بوده است.

وی با اشاره به حمایت از حضور تعاونی‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نیز گفت: تعاونی های استان در ۱۲ نمایشگاه‌ حضور داشتند که دو مورد آن استانی و ۱۰ مورد دیگر مربوط به خارج از استان بوده است.

۶ تا ۱۳ شهریور ماه هفته تعاون نامگذاری شده که در این مدت ۱۵ برنامه محوری و بیش از ۸۰ برنامه شهرستانی در استان اجرایی شد.

 

 

 

آغاز مرمت پرده تعزیه حسینیه کبابی‌های بیرجند/۲

رییس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند از مرمت بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پرده تغزیه شهرستان بیرجند متعلق به حسینیه کبابی‌ها خبر داد.
به‌گزارش‌ امروز خراسان جنوبی، محمدعلی جنتی‌فر گفت: «پس از بازدید مدیرکل از حسینیه کبابی‌ها در ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین، پرده تعزیه از متولیان حسینیه تحویل گرفته شد و برای مرمت به کارگاه مرمت اداره‌کل منتقل شد.»
رییس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند افزود: «مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال برای مرمت، جانمایی و قاب ویژه نصب در محل حسینیه تأمین اعتبار شد تا اقدامات کلی طی مدت ۴ ماه صورت پذیرد.»
جنتی‌فر گفت:‌ «پرده تعزیه عاشورا که متعلق به حسینیه کبابی است در محله خیرآباد بیرجند قرار دارد. این اثر توسط استاد محمدحسین در سال ۱۳۳۸ هجری قمری بر روی پارچه کرباس بارنگ‌های گیاهی به‌صورت ترکیب نقاشی و مُهر اجرا شده است.»
او افزود: «در قاب‌های اطراف پرده مصراع‌هایی از ترکیب‌بند محتشم کاشانی چاپ شده است. این اثر دارای هفت تابلو است که صحنه‌های مختلف روز عاشورا تداعی می‌کند و به شماره ۱۱۹۰ در فهرست آثار ثبت ملی ثبت شده است.»

 

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند: اقدامات جهادی و انقلابی راه‌ حل مشکلات است

امام جمعه بیرجند: اقدامات جهادی و انقلابی راه‌ حل مشکلات است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیامی به اجلاسیه ملی جهادگران (جهاد مقدس) در شهرستان فردوس گفت: امروز با تجربه گرانسنگ بیش از ۴۰ سال به این باور رسیده‌ایم که نسخه حل مشکلات در همه عرصه‌ها اقدامات جهادی و انقلابی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در این پیام اظهار داشت: مردم با ایمان و فرهنگ شهرستان فردوس و روحانیت معظم و امام جمعه‌ گرانقدر این شهرستان اقدامی خردمندانه و بسیار ظریف انجام داده‌اند، کشف رمز این داستان امتیاز بزرگ بصیرت است.

وی افزود: در شهریور ۱۳۴۷ زلزله مهیبی به وقوع پیوست که عالِیَها سافِلَها نمود و مهیب‌تر از آن اینکه دولت دست نشانده غرب با همه ادعا و یک قلم درآمد ۶ هزار بشکه نفت، با حدود ۳۰ میلیون جمعیت به احوالپرسی بقایای از مردم داغدیده هم نیامد؛ و مهیب‌تر از آن درآمدهای نفتی و غیرنفتی کشور صرف مثل جشن‌های تاج‌گذاری و ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی یا خرج انتخابات آمریکا به نفع کاندیدهای خاص ریاست جمهوری آن کشور و این قبیل می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در حالی که مردم با نیمه‌جانی که داشتند با یأس و مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، آقایی و جمعیتی تشریف آوردند که با همه وجود جهت نجات مردم دست‌اندرکار شدند، هدیه حیات به همراه داشتند، از آن روز تا به امروز و امروز آن عطیه را نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم منطقه و جهان عرضه می‌کنند.

وی گفت: باز هم لایه‌های پنهان قضیه همچنان مبهم است، یعنی آیا قبل و بعد از آن کسانی به همنوعان خود خدمت نکرده‌اند؟ خیر، منظور این نیست؛ مقصود شناخت نوع این خدمت است که محصول مکتب خاص است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در باب حُسن فعلی حتی فرعون هم ممکن است کار خوب انجام دهد، ریا کار هم کار خوب انجام دهد، سوداگر هم کار خوب انجام دهد، استعمارگر هم کار خوب انجام دهد، اما همه اینها ابتر است و هر یک در مقطعی متوقف می‌شود و به منزل نمی‌رسد.

وی گفت: مراد حُسن فعلی از حُسن فاعل بالخیرات است که آن عمل که انجام می‌دهد، منّت این توفیق را از خداوند متعال می‌کشد و آرزوی کسب توفیق بیشتر در جلب رضای پروردگار دارد و حل مشکلات بندگان خدا را با سرانگشت ایمان و عبادت بالاترین آرزوی خود می‌شناسد و این رمز پنهان مکتب است که اگر روزی فراگیر شود هیچ انسانی بی‌پناه و هیچ باری بر زمین نمی‌ماند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: این مکتب انبیای الهی و اسوه‌اش امیرالمؤمنین و اولاد معصومینِ آن شجره صالحین است.

وی افزود: آری مبدأ تاریخ این رقم احسان هدفمند در راستای طرحی نو که در جهان رقم بخورد سفر حضرت آیت االله العظمی امام خامنه‌ای (دامت برکاته) بود که در سنین جوانی به شهر فردوس رقم خورد و به انقلاب اسلامی ایران متصل شد و از اول انقلاب تا به امروز در قالب‌های مختلف ادامه یافت و امروز با تجربه گرانسنگ بیش از ۴۰ سال به این رسیده‌ایم که نسخه حل مشکلات در همه عرصه‌ها این نوع اقدامات جهادی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: به فضل الهی با همسو شدن بیش از پیش همه ظرفیت‌های بسیجی و جهادی و خیرین مخلص و تعمیق و توسعه آن شاهد گشایش‌های پی در پی در همه عرصه‌ها و فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی در گام دوم آن خواهیم بود.

 

استاندار خراسان جنوبی در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه فرآوری مس:

 

چاره‌ای جز فرآوری ذخایر معدنی نداریم/۳

استاندار خراسان جنوبی: چاره‌ای جز فرآوری ذخایر معدنی نداریم

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تنوع ذخایر و تعدد معادن موجود در استان گفت: چاره‌ای جز فرآوری ذخایر معدنی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه فرآوری مس که در راستای برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس برگزار شد، افزود: تنها راهکار ایجاد ارزش افزوده از ذخایر معدنی، فرآوری آنها است.

وی اظهار داشت: حمایت‌های لازم را از واحد کنسانتره مس فردوس خواهیم داشت تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این واحد تولیدی باشیم.

عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره مس سولفیدی فردوس امروز با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان آغاز شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این واحد فرآوری معدن در زمینی به مساحت ۴۳۰ هزار متر مربع با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و پیش‌بینی ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث می‌شود.

عباس جرجانی اشتغال مستقیم این واحد را ۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: ظرفیت سالانه این واحد ۱۰ هزار تن کنسانتره مس است.

وی با اشاره به وجود یک معدن مس پلوند در فردوس تصریح کرد: این واحد فرآوری در جوار معدن مس شهرستان احداث می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ذخیره این معدن را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: استخراج اسمی سالانه این معدن ۸۷ هزار تن است و سه نفر به صورت مستتقیم مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۷۵۶ میلیون ریالی اولیه معدن مس فردوس، عنوان کرد: در حال حاضر در مجموع ۲۶ معدن مس در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

جرجانی افزود: ذخیره این معادن بیش از ۲۷ میلیون و ۲۱۶ هزار تن در سال است که زمینه اشتغال ۵۷۱ نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: استخراج سالانه معادن مس استان یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن در سطح ۳۰۱ کیلومتر مربع است که در این معادن ۸۵۱ هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از پروژه احداث استخر ذخیره آب قنات بلده فردوس نیز بازدید کردند.

پروژه احداث استخر ذخیره آب قنات بلده با عنوان “طرح مدیریت منابع آب از آبخیز تا جالیز” در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد و با هدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، بهره‌مندی از آب‌های روان فصلی و سامانه‌های نوین آبیاری اجرا شده است.

بازدید از این طرح با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ائمه جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی انجام شد.

قنوات بلده فردوس شامل ۱۳ رشته قنات دایر و ۲ رشته قنات خشک به طول ۲۹ هزار و ۸۰۱ متر است و ۳ هزار نفر بهره‌بردار دارد.

 

 

 

 

۱۳ شهریور؛ مبدا تشکیل گروه‌های جهادی

۱۳ شهریور؛ مبدا تشکیل گروه‌های جهادی

۵۴ سال پس از زلزله مهیب فردوس در جنوب خراسان و حضور مقام معظم رهبری برای ارائه خدمات جهادی به مردم زلزله‌زده منطقه، این شهرستان ۱۳ شهریور ماه میزبان اجلاسیه ملی جهادگران است تا این روز مبدا تشکیل گروه‌های جهادی معرفی شود.

به گزارش ایرنا، شهریور سال ۱۳۴۷ هنوز چند ساعت از تابش نور خورشید بر زمین نگذشته بود که زمین در شهر تاریخی فردوس در جنوب خراسان بزرگ، لرزید.

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر که در کمتر از چند ثانیه، غم و اندوه را بر جان و دل مردم آوار کرد؛ آوارهایی که یک روز سقف خانه‌ای پر محبت را ساخته و حالا دیگر سقف را روی سرشان خراب کرده بود.

زخمی که تا اعماق جان‌ها نفوذ کرد و هزاران نفر را به خواب ابدی فرو برد؛ طی چند ثانیه، کهن شهر فردوس با خاک و خون یکسان شد و این زلزله به روایتی پنج تا هفت هزار کشته و هزاران نفر مجروح، کودک و زن بی‌سرپرست و بی‌خانمان و خسارات مالی زیادی را بر جای گذاشت.

۱۳ شهریور؛ مبدا تشکیل گروه‌های جهادی

در حالیکه دقیقه‌ها و ساعت‌ها از پی هم می‌گذشت اما از طرف مسئولان وقت کمکی به آسیب‌دیدگان نشده بود، تنها برخی مسئولان رده چندم از منطقه بازدید کردند و مردم زلزله‌زده فردوس در پس حضور تبلیغاتی سران رژیم پهلوی و مقامات دولتی نیازمند مایحتاج اولیه‌ای بودند که هر کدام آنها نقش به‌سزایی در ادامه حیات‌شان داشت.

مردم داغدار و بی‌خانمان که ناامید شده بودند، اطلاع یافتند که تعدادی طلبه جوان از مشهد برای امدادرسانی و ارائه خدمات در منطقه حاضر شده‌اند.‌

آیت الله سید علی خامنه‌ای جوان ۲۹ ساله که مردم وی را خمینی صدا می‌زدند (از خاطرات مقام معظم رهبری)، به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه‌مند، پس از اطلاع از وقوع زلزله فردوس به این منطقه آمدند.

ایشان به همراه جمعی از طلاب و همراهی سایر امدادگران و گروه‌های مردمی حدود ۲ ماه در فردوس ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند و اقدامات مهمی را در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده سامان دادند.

همراهی و همدردی رهبر معظم انقلاب روحانی جوان آن روزها، مرهمی بر آلام زلزله‌زدگان فردوس شد و این اقدام به عنوان اولین اردوی جهادی ایران یاد می‌شود.

۱۳ شهریور؛ مبدا تشکیل گروه‌های جهادی

اکنون ۱۳ شهریور یادآور آن حضور آشنا و جهادی در فردوس است که سبب شد ایده برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در این شهرستان شکل بگیرد.

همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران که برنامه‌های ذیل آن از اوایل شهریور امسال در خراسان جنوبی آغاز شد، قرار است ۱۳ شهریور به عنوان مبدا تشکیل گروه‌های جهادی در کشور معرفی شود که افتخار بزرگی برای خراسان جنوبی و شهرستان فردوس است.

اردوهای جهادی سال‌هاست که با حضور اقشار مختلف به‌ویژه جوانان، دانشجویان و طلاب در جای جای کشور به‌ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار یا آسیب‌دیده از حوادث برگزار می‌شود.

حرکت جهادی که رهبر معظم انقلاب در شهریور سال ۱۳۴۷ انجام دادند، در همان زمان و مکان متوقف نماند و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی اکنون ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور و حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی که از متولیان برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران است، گفت: ما مبدا حرکت گروه‌های جهادی را از سال ۱۳۴۷ و با آغاز فعالیت گروه جهادی خدمت‌رسان مقام معظم رهبری در منطقه فردوس می‌دانیم لذا با برگزاری این اجلاسیه ملی و با کار گسترده اطلاع‌رسانی می‌خواهیم گفتمان غالب مبداء حرکت‌های جهادی به ۱۳ شهریور ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس برگردد.

سردار محمد زهرایی افزود: شهریور سال ۱۳۴۷ زلزله‌ای در فردوس روی داد که بر اثر آن پنج هزار نفر جان خود را از دست دادند و در همان زمان رهبر معظم انقلاب با ۱۰ اتوبوس به همراه طلاب و خیرین وارد منطقه شدند و حدود ۲ ماه در این شهرستان به گره‌گشایی از امور زلزله‌زدگان پرداختند.

وی اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران این صدا را به گوش همگان می‌رساند که مقام معظم رهبری ۵۴ سال قبل با تشکیل یک گروه جهادی عملیاتی خدمت‌رسان، گفتمان جهادی را شروع کردند و امیدواریم فرزندان ولایت این راه را با قوت ادامه دهند.

۱۳ شهریور؛ مبدا تشکیل گروه‌های جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در شهرستان فردوس نیز در این اجلاسیه رونمایی می‌شود که ادبیات درس‌آموز در فعالیت‌های مردمی، خدمت‌رسانی و جهادی معظم‌له است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در یک دهه گذشته مطرح کردند، ناشی از استقلال اقتصادی ناشی از کمک به مردم در زلزله فردوس است و حدود ۸۵ درصد از جوانان این کشور، محروم از خدمت‌رسانی به مردم هستند که باید در فعالیت جهادی به کار گرفته شوند.

موضوعی که استاندار خراسان جنوبی نیز آن را یادآور شد و گفت: این اجلاسیه می‌تواند سیره و الگوی کارهای جهادی باشد که سایر نقاط کشور هم از آن الگو بگیرند و حرکت‌های جهادی، علمی و انقلابی را در دستور کار قرار دهند.

جواد قناعت ۲ روز قبل در مراسم آغاز رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در خراسان جنوبی که با حضور بیش از ۱۶۰ جهادگر در حوزه تخصصی دامپزشکی برگزار شد، با بیان اینکه با برگزاری این اجلاسیه مبداء فعالیت گروه‌های جهادی در کشور تغییر می‌کند افزود: مبدأ تاریخی شکل‌گیری گروه‌های جهادی به قبل از انقلاب و به حضور جهادی مقام معظم رهبری در جمع مردم زلزله‌زده شهر فردوس در سال ۱۳۴۷، بر می‌گردد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از هر زمانی کشور ما نیاز به کارهای جهادی و انقلابی دارد، همراهی و هماهنگی بین سه قوه نیز بهترین فرصت برای شکل‌گیری و انجام این نوع کارها است.

استاندار خراسان جنوبی به این نکته هم اشاره کرد که با بسنده کردن به شرح وظایف دستگاه‌ها نمی‌توانیم کار جهادی، جهشی و جدید داشته باشیم لذا در دستگاه‌ها این نوع کارها وجود دارد اما کند است.

همزمان با پنجاه و چهارمین سالگرد زلزله فردوس و حضور جهادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این منطقه، از کتاب «دوباره فردوس» که روایتی از اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی است، رونمایی خواهد شد.

۱۳ شهریور؛ مبدا تشکیل گروه‌های جهادی

این کتاب به قلم سید علیرضا مهرداد نوشته شده و برای اولین بار، خاطرات منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله فردوس در این کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای گنجانده شده است.

همچنین همزمان با برگزاری این اجلاسیه ملی ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور در این استان حضور یافتند و کام مردم منطقه از خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی شیرین شد.

برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان “جهاد مقدس” از اوایل شهریور ماه با حضور گروه‌های جهادی خدمت‌رسان از استان‌های مختلف در شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

 

 

 

بازدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین از نمایشگاه “اقتصاد به توان مردم” در فردوس/۲

بازدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین از نمایشگاه "اقتصاد به توان مردم" در فردوس

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین از نمایشگاه “اقتصاد به توان مردم” در شهرستان فردوس بازدید کرد.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امروز یکشنبه ۱۳ شهریور از نمایشگاه “اقتصاد به توان مردم” از برنامه‌های جانبی اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس بازدید و با غرفه‌داران گفتگو کرد

برپایی این نمایشگاه از جمله برنامه‌های جانبی اجلاسیه ملی جهادگران است.

حدود ۸۰ غرفه این نمایشگاه، محصولات تولیدی صنایع پیشران، واحدهای فناور و دانش بنیان، صندوق های قرض الحسنه و مشاغل خرد و نیز طرح های راهبری شغلی عرضه شده است.

تایر، انواع لوله، گلیم، جاجیم، عرقیات گیاهی انواع محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

 

 

 

 

صنوف آلاینده همچنان گرفتار هفت خان رستم/ رودخانه‌ای که در مسیر شهرک سبز شد!/۷-۴

بعد از رفع تعدادی از مشکلات شهرک صنوف آلاینده بیرجند، حالا گویا سدی جدید بر سر راه مالکان ایجاد شده و آن هم ساخت این شهرک در مسیر سیلاب است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سال ۱۳۸۷ بود که خبر انتقال صنوف آلاینده بیرجند برای اهالی ساکن در برخی مناطق که سال‌ها از وجود این اصناف و سر و صدای ناشی از آن رنج می‌بردند روزنه امیدی ایجاد کرد؛ ساکنانی که علاوه بر تحمل مشکلات آلودگی زیست محیطی این مشاغل، دچار خسارت‌های مالی هم در زمینه املاک خود و هم خرید و فروش نرفتن منازلشان شده بودند.

آن زمان هم کاسبان و هم مالکان آن محله‌ها مانند بلوار شهید رجائی، کارگر، عدل، شهید مصطفی خمینی و شهید فهمیده از این موضوع خوشحال شدند، اما در ادامه روند تحویل زمین‌ها با مشکلاتی رو به رو شد.

نبود زیر ساخت مناسب، مانعی بر سر راه صنوف آلاینده

در ابتدای کار ۵۳ هکتار زمین با توافق اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری در اختیار صنوف آلاینده شهر گذاشته شد، اما بعد از بررسی‌های لازم مشخص شد که تعداد صنوف آلاینده شهر بیشتر از مقدار مورد نیاز است و از آن زمان با توجه به افزایش میزان زمین باز هم مسئولان امر در به پایان رساندن طرح و انتقال صنوف آلاینده کوتاهی کردند.

 

۱۴ سال از خبر انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر می‌گذرد و تنها از دو هزار و ۸۰۰ واحد صنفی مشمول طرح انتقال، شهرداری تاکنون برای ۹۸۵ واحد پروانه صادر کرده است؛ تعداد کمی از اصناف به محل جدید منتقل شده‌اند، اما نبود زیر ساخت‌های کافی مشکلاتی را برای این تعداد از صنوف ایجاد کرده است.

وقتی در میان مشکلات، مشکل جدیدی سر ازآب بیرون می‌آورد

نبود برق، گاز و جاده مناسب از مشکلات این شهرک بود که حالا مشکل جدید تری پا به میدان گذاشته است.

در نشست اخیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی که برای رفع مشکلات صنوف آلاینده بیرجند برگزار شد پرده از مشکل جدیدی برداشته شد و آن هم قرار گرفتن شهرک صنوف آلاینده در مجاورت مسیر سیلاب است.

به سراغ مسئولین رفتیم تا ببینیم برای رفع این مشکل جدید چه برنامه‌ای اندیشیده اند.

سروری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی به خبرنگار ما می‌گوید: با بررسی‌های صورت گرفته قرار شد ما ادامه طرح انحراف کانال روستای شکراب را در حد فاصل حریم جاده کمربندی عبور بدهیم.

 

او افزود: هفته گذشته بازدیدی به همراه مسئولین اداره راهداری داشتیم و مسیر بین ۷۰ تا ۳۴۰ متری آسک جاده مشخص شد تا بتوانیم کانالی ایجاد کنیم و از عبور سیل در شهرک صنوف آلاینده خودداری شود.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز می‌گوید: مقرر شد در جلسه‌ای مشترک مشکلات و موانع را به صورت نمودار درختی ترسیم کرده تا بتوانیم مشکلات را با سازمان‌های خدماتی از جمله شهرداری رفع کنیم.

او افزود: نیاز است اقدامات سریع و جهادی در این محل صورت بگیرد تا بتوانیم این واحد‌ها را در آنجا مستقر کنیم.

به پای گفتگو با چند تن از کاسبان نیز نشستیم تا مشکلات آن‌ها را هم بشنویم.

عزیزی یکی از تعمیرکاران خودرو به ما می‌گوید: در ابتدای کار در این مکان خبری از گاز و آب و برق و تلفن نبود و حتی آسفالت هم نداشت با اینکه در سال ۹۱ مبلغ ۱۲ میلیون تومان برای واگذاری زمین گرفتند، اما امسال که برای واگذاری زمین تماس گرفتند درخواست ۳۰ میلیون تومان پول دیگر از ما داشتند آن هم برای آسفالت معابر این منطقه.

یکی دیگر از کسبه خیابان عدل می‌گوید: هم اکنون تنها پی ریزی زمین را انجام داده ایم و ما هم آنقدر پولی نداریم که بتوانیم ساخت وساز مغازه خود را شروع کنیم و از سوی دیگر وام‌هایی با اقساط کم بهره هم به ما داده نمی‌شود تا بتوانیم کارمان را به پایان برسانیم و کارگاه خود را تکمیل کنیم.

استقرار تنها ۲۰ نفر در شهرک صنوف آلاینده

۱۰ قطعه از شهرک صنوف آلاینده بیرجند به واحد‌های اداری، مذهبی، آتش‌نشانی، درمانگاه، اورژانس، بانک و اتحادیه‌های صنفی تعلق می‌گیرد، اما هم اکنون تنها ۲۰ نفر از اصناف در شهرک مستقر هستند که در زمینه جوشکاری و درودگری فعالیت می‌کنند.

هم اکنون تنها ۲۰ نفر از اصناف در شهرک مستقر هستند که در زمینه جوشکاری و درودگری فعالیت می‌کنند.

دلیر مدیر عامل شرکت تعاونی صنوف آلاینده بیرجند می‌گوید: با تکمیل طرح سایت صنوف کارگاهی قرار است ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آلاینده در هشت گروه صنفی از سطح شهر بیرجند جمع‌آوری و در مکان جدید مستقر شوند.

او در مورد زمان انتقال تمام واحد‌های صنوفی مربوطه به شهرک نیز گفت: با وجود مشکلات در زمینه تأمین برق، آسفالت و جاده مناسب نمی‌توان زمانی را برای انتقال تمام صنوف به شهرک مشخص کرد.

آب به شهرک صنوف آلاینده رسید

فرماندار بیرجند در مورد انتقال آب به شهرک صنوف آلاینده می‌گوید: در حال حاضر طرح آبرسانی در این شهرک تکمیل شده است و تا پایان امسال برق رسانی هم صورت می‌گیرد.

به گفته فاضلی فر در خصوص گازرسانی نیز اقداماتی صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان سال نیز گازرسانی در این شهرک به پایان برسد.

آیا امسال پایان انتظار صنوف خواهد بود؟

با تکمیل ساخت شهرک صنوف آلاینده بیرجند قرار است ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آلاینده در ۸ گروه صنفی از سطح شهر جمع‌آوری و در مکان جدید مستقر شوند. بدون شک با راه اندازی این شهرک و خروج حجم بالای صنوف آلاینده، فضای مناسب‌تر و زیباتری در سطح شهر ایجاد می‌شود.

 

با وجود آنکه قسمتی از زیر ساخت‌های شهرک صنوف آلاینده فراهم شده است، اما هنوز هم این شهرک مشکلات زیادی از جمله تأمین برق، گاز و جاده دارد و زمینه انتقال کامل صنوف به این شهرک فراهم نیست.

آنچه در این میان مهم است این است که مسئولان هم باید هر چه سریعتر این مشکلات را حل کنند تا این کلاف ۱۴ ساله بیشتر از این سردرگم نشود.

گزارش از زهرا رضوانیان

 

 

 

معاون اول رئیس جمهور: می‌توان خراسان جنوبی را به‌سرعت به استان بدون بیکار تبدیل کرد/۲-۳

 

معاون اول رئیس جمهور: می‌توان خراسان جنوبی را به‌سرعت به استان بدون بیکار تبدیل کرد

معاون اول رئیس جمهور گفت: می‌توان استان خراسان جنوبی را به‌سرعت به استان بدون بیکار تبدیل کرد، هم امکانات طبیعی هم زیرساخت‌هایی که بعد از انقلاب در این استان اتفاق افتاده، این ظرفیت را ایجاد کرده است.

محمد مخبر که به منظور شرکت در اجلاسیه فردوس به خراسان جنوبی سفر کرده بود در بدو ورود به فرودگاه بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار و جریان جهادی توسط مقام معظم رهبری از این منطقه شروع شد و این یکی از افتخارات خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه می‌توان خراسان جنوبی را به‌سرعت به استان بدون بیکار تبدیل کرد، افزود: هم امکانات طبیعی و هم زیرساخت‌هایی که بعد از انقلاب در این استان اتفاق افتاد، این ظرفیت را ایجاد کرده است.

معاون اول رئیس جمهور  بیان کرد: در خراسان جنوبی ظرفیت اینکه مشکلات استان حل شود، وجود دارد و از قبل برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز انجام شده است.

مخبر یادآور شد: استاندار خراسان جنوبی با شدت و حدت این مسئله را دنبال می‌کند و امیدواریم سرمایه‌گذاری‌هایی شکل گیرد که بتوان خراسان جنوبی را به استانی برخوردار تبدیل کرد و این اتفاق می‌افتد.

اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان جهاد مقدس  همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری در فردوس پس از زلزله سال ۱۳۴۷ و ارائه خدمات جهادی ایشان به زلزله‌زدگان منطقه، با حضور مسوولان کشوری و لشکری در این شهرستان برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری این اجلاسیه ملی ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور در این استان حضور یافتند. مخبر برای تصور در این اجلاسیه وارد خراسان جنوبی شد.

آوازه خرمای نهبندان در خارج از کشور/۲

برداشت خرما از سطح ۳۶۰ هکتار نخلستان در نهبندان آغاز شده و مشتریان خارجی نیز خواهان خرید خرمای نهبندان هستند.

 

چند روزی است که برداشت خرما از نخلستان‌های نهبندان آغاز شده است.

میزان خرمایی که امسال در نهبندان برداشت می‌شود، از پارسال کمتر است، اما قیمت آن افزایش یافته است.

کار برداشت خرما تا آبان در نهبندان ادامه دارد.

کاهش باردهی نخل ها به دلیل گرمای زودرس

یکی از کشاورزان خراسان جنوبی گفت: برخی از نخل‌های خرما تا ۲۵ سال سن دارند و هر سال که می‌گذرد باردهی آن‌ها بیشتر می‌شود.

او افزود: آوازه این خرما‌ها تا خارج از کشور نیز رسیده است و مشتری خارجی نیز داریم

 

 

 

 

برگزاری دوره پیشرفته سنگنوردی در قاین/۷

 

دوره سنگنوردی پیشرفته ویژه آقایان باشگاه افق قهستان در شهر قائن برگزار شد .

این دوره با حضور ۵ نفر در محل سایت سنگنوردی نروگ به مدت ۴ روز با مدرسی علیرضا خادم از فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران برگزار شد.

در این دوره شرکت کنندگان مباحثی چون صعود مصنوعی(پله رکاب)، صعود میمونی، صعود طبیعی و ابزار گزاری ،اضافه کردن طناب در کارگاه و روش های بالاکشی فلاشن زوگ و موفلاژ را فراگرفتند.

 

 

 

 

کسب مقام سوم کاراته کشور توسط ورزشکار خراسان جنوبی/۷

 

مریم رحیمی به عنوان تنها نماینده شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی توانست مقام سوم بخش کمیته مسابقات قهرمانی قهرمانی سبک شیتوریو اینویی‌های کشور را که با حضور اعضای تیم ملی و حدود ۳ هزار شرکت کننده از سراسر کشور در تهران برگزار شد را کسب کند.

گفتنی است؛ مربی این بازیکن را زهرا تقیان بر عهده داشت .

 

 

 

 

معرفی برترین های مسابقات دارت آزاد خراسان جنوبی گرامیداشت هفته دولت در شهرستان بیرجند

 

🔹مسابقات آزاد دارت استان خراسان جنوبی با حضور خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان ، اصغری سرپرست معاونت توسعه ورزش استان و حمید رضا مومنی دبیر انجمن دارت کشور درسالن دارت دکتر گنجی شهرستان بیرجند آغاز و با شناخت برترین ها به پایان رسید .

🔹در این مسابقات که با حضور ۵۰ نفر از استان های خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی برگزار شد نتایج ذیل به دست آمد:

🔹در بخش آقایان :
مقام اول : رضا محمدی ( خراسان جنوبی )
مقام دوم : الیاس ایزدی ( خراسان جنوبی )
مقام سوم مشترک : مجتبی فروتن ( خراسان جنوبی ) و اسماعیل شادمهر ( خراسان شمالی )

🔹در بخش بانوان :
مقام اول : هدیه یوسف پور ( خراسان رضوی )
مقام دوم : فروزان زارعی ( خراسان جنوبی )
مقام سوم مشترک: مریم عرفانیان و بتول داوری از استان خراسان جنوبی

 

 

 

تریلی با ۶۰۲ کیلو مواد افیونی توقیف شد/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: تریلی حامل مواد مخدر در شهرستان”طبس” توقیف و در بازرسی از آن ۶۰۲ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک، کشف شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید”اظهار داشت: مأموران فرماندهی انتظامی استان در راستای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، هنگام گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی در شهرستان”طبس”، یک تریلی حامل بار زغال را مشاهده و به آن مشکوک شدند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو، ۶۰۲ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه داخل تریلی جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

 

 

 

شناسایی عاملان پرداخت تسهیلات غیر مجاز در خراسان جنوبی/۴

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از کشف تسهیلات غیر مجاز به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و دستگیری ۳ متهم در این استان خبر داد

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بخشی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی با کسب خبری مبنی بر این که یک شرکت روستایی اقدام به راه اندازی یک صندوق تسهیلات غیر مجاز در یکی از روستاهای شهرستان بیرجند کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود : در ادامه با تحقیقات جامع و بررسی اسناد و مدارک مشخص شد این شرکت با جمع آوری مقادیری وجوه نقد از مردم و اعضای شرکت تعاونی فاقد مجوز به میزان ۳۰ میلیارد ریال نزد یکی از بانک های خصوصی اقدام به واگذاری وام برای اعضا با سود غیر متعارف و گاهاً بدون سود به صورت دل خواه نموده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان بیان داشت: با تلاش و پیگیری کارآگاهان این پلیس و بررسی اسناد و مدارک مرتبط با موضوع، جرم تسهیلات غیر مجاز به ارزش ۳۰ میلیارد ریال محرز و در این خصوص ۳ متهم نیز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند

 

 

 

 

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در فردوس/۴

 

فرمانده انتظامی”فردوس” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان خبر داد

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و پیشگیری از وقوع تصادفات احتمالی که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان فردوس اجرایی شد.

وی افزود: این طرح با حضور تیم های گشتی پلیس اجرایی شد که در همین رابطه تعداد ۲۵ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱ خودروی متخلف توقیف و روانه پارگینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس با اشاره به این که اجرای این طرح، موجب رضایتمندی شهروندان و همچنین تقدیر و تشکر آنان را به همراه داشته است؛ افزود: راکبان و رانندگان متخلف با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

توقیف کالای پزشکی قاچاق در فردوس/۴

 

فرمانده انتظامی”فردوس” از کشف تجهیزات دندانپزشکی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”شهید زارع” شهرستان فردوس در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری سمند مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری سمند انواع تجهیزات دندانپزشکی قاچاق کشف کردند و ارزش محموله قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فردوس تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*