اخبار خراسان جنوبی/ بهره‌برداری از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی

طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

در پنجمین روز از هفته دولت با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی طولانی‌ترین سازه آبخیزداری استان در حوزه غنی آباد بشرویه با طول تاج ۷۰۰ متر به بهره برداری رسید.

مدیرکل آبخیزداری خراسان جنوبی  در مراسم بهره‌برداری از این سازه در حوزه غنی آباد گفت: در حوزه آبخیز غنی آباد، با مساحت ۱۵ هزار و ۱۳ هکتار ۳ سازه آبخیزداری شامل دو سازه سنگ ملاتی و یک سازه‌ی خاکی در هفته‌ی منابع طبیعی سال گذشته (اسفند ۱۴۰۰) کلنگ زنی شد.

علیرضا نصرآبادی افزود: این سازه خاکی طی ۱۰۰ روز کاری با سرمایه گذاری بیش از دو میلیارد تومان اجرایی شد.

وی با اشاره به طول تاج ۷۰۰ متر سازه خاکی که یکی از پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت است ادامه داد: این سازه با حجم عملیات ۴۲ هزار متر مکعب و ارتفاع ۷ متر به عنوان طولانی‌ترین سازه استان ثبت شده است.

وی حجم آبگیری این سازه را ۱۸۵ هزار متر مکعب اعلام کرد که ۲۴ منبع آبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد .۶۶۰ خانوار نیز از مزایای این سازه بهره مند می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد: در مجموع ۹ سازه‌ی در حوزه‌ی غنی آباد اجرایی شده است.

استاندار خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت به همراه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت به شهرستان بشرویه سفر کرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان ۳۱ پروژه گازرسانی، بهره‌برداری همزمان از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی در روستای خداآفرید، بازدید از طرح هادی روستاها و پروژه باند دوم بشرویه به سه راهی بشرویه از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

 

همزمان با هفته دولت؛

هزار و ۸۳ طرح هادی روستایی در کشور افتتاح می‌شود

هزار و ۸۳ طرح هادی روستایی در کشور افتتاح می‌شود

بیرجند – ایرنا – معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هفته دولت بیش از هزار و ۸۳ طرح هادی روستایی با بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا شاملو روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان بشرویه که در پنجمین روز هفته دولت برگزار شد افزود: ۱۴ هزار و ۵۰۰ مسکن روستایی نیز در سطح کشور همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است گفت: امروز بنیاد مسکن در حدود ۶۲ هزار روستای کشور با اجرای پروژه‌های مختلف از قبیل طرح هادی، آسفالت معابر، احداث مسکن، بازنگری طرح هادی، طرح‌های روستای هدف گردشگری و بازسازی روستاها حضور دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: امسال معابر ۲۳۹ روستای استان خراسان جنوبی به مساحت یک میلیون متر مربع آسفالت شد و ما نیز تلاش کرده‌ایم به استان کمک کنیم.

وی بیان کرد: اعتبار بنیاد مسکن خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۳ میلیارد تومان بود که سال قبل به ۱۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این عدد را افزایش دهیم.

شاملو گفت: با حمایت نمایندگان مجلس هفته گذشته اصلاحیه تبصره ۱۴ مصوب شد که از این محل حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان سهم عمران روستایی به خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه از سایر ردیف‌های ملی و تبصره‌ها نیز به این استان کمک خواهد شد تصریح کرد: حداقل ۵۰ میلیارد تومان سهمیه قیر را به خراسان جنوبی تخصیص می‌دهیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سعی می‌کنیم سهم استان از محل اعتبارات ملی بیشتر از سال ۱۴۰۰ شود و برای تامین زیرساخت‌های توسعه روستایی در زمینه گردشگری نیز اعلام آمادگی می‌کنیم زیرا کمک زیادی به توسعه روستایی و درآمدزایی دارد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی در روستاها گفت: این نمایشگاه‌ها نباید مقطعی باشد بلکه باید تبدیل به یک کار دائمی در قالب سایت شود و گردشگران دعوت شوند.

شاملو بیان کرد: امروز روستاهایی داریم که گردشگران تمایل دارند هزینه یک هتل پنج ستاره را برای اقامت در یک واحد بوم‌گردی دارای امنیت و بهداشت بدهند.

وی افزود: در سال جاری خراسان جنوبی در هر شهرستان حداقل ۲ روستا به عنوان روستای شاخص گردشگری معرفی کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: برای تامین زیرساخت‌های گردشگری ۲۲ روستای خراسان جنوبی باید بنیاد مسکن، استانداری و دهیاری روستا مشارکت کنند تا طی یک تا یک سال و نیم ظرفیت لازم در روستا فراهم شود.

وی افزود: همچنین در کنار تامین زیرساخت‌ها، دفتر امور روستایی استانداری و میراث فرهنگی برای آموزش دهیاران و مردم ورود کنند.

شاملو بیان کرد: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تصویب شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود که می‌توان برای نوسازی مسکن یا احداث واحدهای بوم‌گردی برای درآمدزایی مردم مناطق روستایی و توسعه روستاها از این ظرفیت استفاده شود.

 

طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

بیرجند – ایرنا – سازه آبخیزداری حوزه غنی‌آباد شهرستان بشرویه به عنوان طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از این سازه، گفت: حوزه آبخیز غنی‌آباد، در مساحت ۱۵ هزار و ۹ سازه آبخیزداری اجرا شده و ۲ سازه آبخیزداری در حال اجراست.

علیرضا نصرآبادی از این سازه به عنوان بزرگترین و طولانی‌ترین سازه آبخیزداری استان یاد کرد و ادامه داد: این سازه دارای ۷۰۰ متر طول و هفت متر ارتفاع بوده که برای اجرای آن ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: این سازه حداقل ۲۴ منبع آبی که غالبا چاه‌های کشاورزی و قنوات منطقه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهد و چهار روستای بزرگ از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: حجم ذخیره‌سازی این سازه ۱۸۵ هزار مترمکعب معادل ۱۴ هزار و ۲۰۰ تانکر ۱۳ هزار لیتری است.

وی تصریح کرد: این سازه خاکی طی ۱۰۰ روز کاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد تومان اجرایی شد.

نصرآبادی گفت: در یکسال دولت سیزدهم در مجموع ۳۱۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف آبخیزداری و بیابان به استان اختصاص یافت که مجموع تمام اعتبارات تقسیم استان قابل قیاس با این اعتبار نبود.

وی بیان کرد: سه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان به استان اعتبار اختصاص یافته است.

نصرآبادی اظهار داشت: در یک سال اخیر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری استان و اجرای ۲۰۰ سازه اختصاص یافت که تاکنون ۹۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: در هفته دولت در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی ۱۸ پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که سه هزار و ۲۰۰ خانوار و ۵۰ روستا تحت پوشش قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت به همراه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت به شهرستان بشرویه سفر کرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان ۳۱ پروژه گازرسانی، بهره‌برداری همزمان از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی در روستای خداآفرید، بازدید از طرح هادی روستاها و پروژه باند دوم بشرویه به سه راهی بشرویه از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

 

 

 

آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ پروژه احیاء و بهسازی معابر خوسف

آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ پروژه احیاء و بهسازی معابر خوسف

طی مراسمی؛ با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان خوسف و مسئولان، عملیات اجرایی پروژه احیاء و بهسازی معابر محله میان ده شهر خوسف آغاز شد.

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در این مراسم بیان کرد: فاز یک پروژه احیاء و بهسازی معابر محله میان ده در سال ۹۸ با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان و حجم عملیات ۱۵۰۰ مترمربع انجام شد.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: فاز ۲ پروژه احیاء و بهسازی معابر محله میان ده خوسف که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، با کارفرمایی اداره‌ کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان و حجم عملیات اجرایی ۲۲۰۰ مترمربع با همکاری شهرداری خوسف انجام خواهد گرفت و دستگاه بهره بردار اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی است.

گفتنی است؛ اعتبار این پروژه از محل سفر ریاست محترم جمهور به استان تخصیص یافته است.

بهره‌مندی ۲۴ هزار نفر از پروژه‌های هفته دولت درمیان

فرماندار درمیان از افتتاح ۱۰۸ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: ۲۴ هزار و ۷۳۹ نفر و ۶۳۵۶ خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهرمند خواهند شد.

مهدی فرجامی فرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در هفته دولت تعداد ۱۱۰ پروژه به مبلغ ( ۱۰۰۰۶۲۴ میلیون ریال) قابل افتتاح و بهره برداری است که از این تعداد ۱۰۸ پروژه قابل افتتاح است.

وی افزود: مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های  قابل افتتاح ۹۷۶۲۷۴ میلیون ریال است که تامین اعتبار بخشی از این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۴۴۵۲۵۸ میلیون ریال و اعتبارات استانی به مبلغ ۱۶۳۲۷۲ میلیون ریال بوده و میزان ۱۳۸۴۳۴ میلیون ریال نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین اعتبار شده است.

فرماندار درمیان گفت: از تعداد ۱۱۰ پروژه دو پروژه نیز در مرحله کلنگ زنی است که مجموع اعتبار پیش بینی شده برای پروژه‌های کلنگ زنی مبلغ ۲۴۳۵۰ میلیون ریال است.

فرجامی فرد از افتتاح هفت طرح به نمایندگی از ۱۵ طرح با اعتبار بیش از ۲۱ میلیارد تومان در بخش گزیک شهرستان درمیان با حضور معاون استاندار خبر داد و بیان کرد: افتتاح پروژه آبیاری کم فشار کشاورزی در روستای اسپید بخش گزیک، افتتاح پروژه زمین چمن مصنوعی در روستای دستگرد، افتتاح پروژه زمین چمن مصنوعی در روستای نصرالدین، افتتاح پروژه بوستان روستای نصرالدین، بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای خیرآباد بخش گزیک شهرستان درمیان و افتتاح فاز اول پروژه توسعه و محوطه سازی صحن امامزاده ابراهیم رضا(ع) در روستای آبگرم و اجرای محوطه سازی و سنگفرش و افتتاح یک دستگاه پل دو دهانه بتنی، و تعمیر پل کمربندی آسیب دیده در سیل سال گذشته شهر گزیک و احداث و مرمت ابنیه فنی آسیب دیده از سیل سال گذشته این طرح‌ها بوده است.

 

صادرات ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار کالا توسط بخش تعاون خراسان جنوبی
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار کالا طی چند سال گذشته توسط بخش تعاون استان صادر شده است.
به گزارش خبرنگار امروز خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی روز یکشنبه در تشریح برنامه‌های هفته تعاون در این استان طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: از سال گذشته تاکنون ۴۲ تعاون در استان تشکیل شده که ۱۳ تعاون از ابتدای امسال بوده و ۳۶۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها ایجاد شده است. وی ادامه داد: هزار تعاون در این استان وجود دارد که ۹هزارو ۸۹۰نفر در آن ها مشغول فعالیت هستند. اشرفی از اجرای پانزده برنامه محوری طی هفته تعاون در استان خبر داد و گفت: افتتاح نمایشگاه، تجلیل از تعاونی‌های برتر، افتتاح تعدادی تعاونی و افتتاح میزبازار با حضور تعاون های موفق از جمله این برنامه ها هستند. وی افزود: اداره کل تعاون خراسان جنوبی امسال رتبه عالی رااز نظر ارزیابی عملکرد پژوهش های آموزشی و برگزاری کمیته های رفع موانع کسب و کار و تسهیلاتی بخش تعاون درکشور کسب کرده است.
وی گفت: این استان همچنین بالاترین میزان مشارکت در هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور را داشته است.
رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز از آغاز ساخت ۵۰۰ تا ۷۰۰ واحد مسکن کارگری در بیرجند خبر داد و گفت: تعاونی محصولات استراتژیک نیز در آینده نزدیک تشکیل می شود.
غلامحسین حسینی افزود: در تمامی شهرستان های استان به جز بیرجند و قاین به هر فرد متقاضی، یک قطعه زمین واگذار می‌شود و در بیرجند هم در اراضی زعفرانیه قطعاتی برای مسکن کارگری در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: برای مسکن کارگری در این استان۶هزارو ۰۷۲ نفر در ۶ فاز ثبت نام کردند که حدود سه هزار نفر آنها مربوط به شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و سه هزار نفر نیز مربوط به بیرجند است.وی همچنین از آمادگی تشکیل شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: ساخت کارخانه بسته بندی و فرآوری عناب نیز با سرمایه گذاری ۵۶ میلیارد تومان طی هفته تعاون آغاز خواهد شد. حسینی گفت اقتصاد تعاون توانسته جایگاه ۲۵ درصدی خود را در کشور کسب کند. وی با اشاره به فعالیت تعاونی های مرزنشین هم افزود: به دلایلی در این استان از تسهیلات این بخش به خوبی استفاده نشده است به طوری که فقط یک تعاونی مرزنشینان فعال در بازارچه ماهیرود استان فعالیت دارد.
رئیس بسیج کارگری استان نیز گفت: بخش تعاون یاریگر بخش تولید و موجب جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی می باشد. توکلیان همچنین از فعالیت خبرنگاران در این حوزه قدردانی کرد و خواستار انعکاس بیشتر فعالیت‌های این بخش شد. مدیرعامل بانک توسعه تعاون استان هم گفت: این بانک برای حمایت از بخش تعاونی در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاون و فعالان اقتصادی استان پرداخت کرد. ملایی افزود: در ۵ ماه امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شده و پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال نیز تا پایان سال پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در زمینه اشتغال پایدار روستایی نیز طی دو تا سه سال اخیر ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات از این محل پرداخت شده که پیش بینی می شود ۱۳۳۳ شغل در این حوزه ایجاد شود. وی گفت: در زمینه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ نیز بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان در بخش های اقتصادی صنعت میراث فرهنگی و کشاورزی و تعاون استان پرداخت شده است.
ملایی افزود: آمادگی داریم در راستای زنجیره ارزش و با توجه به استعدادهای کشاورزی استان از محصولات تولیدی و شرکت های دانش بنیان استان حمایت کنیم.

 

طرح “توسعه کارآفرینی در حوزه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی” آغاز شد

 

طرح "توسعه کارآفرینی در حوزه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی" آغاز شد

طرح “توسعه کارآفرینی در حوزه محصولات استراتژیک استان خراسان جنوبی” به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در دانشگاه صنعتی بیرجند با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری رونمایی و آغاز بکار کرد.

این طرح با هدف توسعه محصولات استراتژیک استان از قبیل زرشک، زعفران و عناب، در یک تقویم زمانی ۱۶ ماه و با رویکرد توسعه محصول و ورود به بازار برنامه ریزی شده است.

این طرح با حمایت مستقیم سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خراسان جنوبی و مشارکت بخش دولتی و خصوصی برنامه ریزی شده است که زمینه بازارسازی و ارتقاء کیفیت محصولات مزیت دار استان جهت حمایت از واحدهای فناور، شرکت‌های دانش بنیان و مشاغل خانگی مرتبط را به همراه خواهد داشت.

به گفته نخبگان علمی و دانشگاهی استان با توجه به اینکه در حال حاضر حلقه مفقوده خراسان جنوبی عدم وجود زنجیره ارزش در محصولات استراتژیک است، اجرای این پروژه برای نخستین بار در خراسان جنوبی توسعه کارآفرینی نظام یافته در محصولات استراتژیک استان را به همراه خواهد داشت.

در این نشست متخصصان و متولیان استان از جمله رئیس بنیاد نخبگان ، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند، رئیس بسیج مهندسین و نمایندگان سازمان‌ها، ادرات و بخش خصوصی حضور داشتند و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های خراسان جنوبی به تشریح مسئله و نحوه برگزاری این طرح پرداختند.

آمادگی  خراسان جنوبی  برای حمایت و جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری محصولات استراتژیک

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی  در این مراسم گفت: در مجموعه استانداری آمادگی هر نوع حمایت و یا جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری محصولات استراتژیک و مزیت‌دار استان را داریم.

جواد اشرفی اظهار داشت: این طرح کمک بزرگی به توسعه بازاریابی محصولات مزیت دار استان از جمله زرشک، زعفران و عناب خواهد کرد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی استانی دانشگاهی است که با این وجود انتظار ما از مراکز دانشگاهی این است که در زمینه فرآوری محصولات مزیت‌دار استان بیش از گذشته ورود پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی  عنوان کرد: محصولات کشاورزی استراتژیک خراسان جنوبی خواص گوناگونی دارند و می‌توان این محصولات را به تولیدات فراوانی تبدیل کرد.

اشرفی با تأکید براینکه اگر تاکنون اقدامات پژوهشی در سطح پایان‌نامه‌ و یا پروپزال‌ در خصوص محصولات مزیت‌دار استان انجام شده، باید عملیاتی شود، بیان کرد:طرح‌های پژوهشی انجام شده به ما ارائه شود و آمادگی این را داریم که در زمینه عملیاتی شدن این طرح‌ها نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنیم و بستر لازم برای آنها فراهم کنیم.

وی با اشاره به تهیه نقش راه گیاهان دارویی استان در ۲ سال گذشته هم گفت: ستاد گیاهان دارویی را از این پس در استان احیا خواهیم کرد و هر اقدامی در زمینه فرآوری گیاهان دارویی ذیل این ستاد انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: خیلی از گیاهان دارویی خراسان جنوبی قابلیت ارزش افزوده بالایی دارد و این نوع فعالیت‌ها به نوعی از جنس دانش بیان بودن هم می باشد که پیگیری‌ و حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

اشرفی با تأکید براینکه توقع ما از استان دانشگاهی خراسان جنوبی این است که خیلی ویژه در زمینه فرآوری محصولات استراژیک با توجه به ارزش افزوده بالای آن اقدام شود، اضافه کرد: عدم فرآوری محصولات استراژیک استان یکی از حلقه‌های مفقوده در منطقه است، اگر شما به عنوان نخبگان و دانشگاهیان در این زمنیه ورود پیدا نکنید همچنان کارها بر روی زمین خواهد ماند.

 

۲۴۰ میلیارد تومان در حوزه برق خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد

۲۴۰ میلیارد تومان در حوزه برق خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در سال اول فعالیت دولت سیزدهم با احداث ۱۵۵ دستگاه پست برق، نوسازی و اجرای ۲۶۵ کیلومتر شبکه، ۲۴۰ میلیارد تومان در حوزه برق این استان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی دادگر روز یکشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی منتخب شهرستان بیرجند که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در این مدت به هفت روستا برق‌رسانی و برق ۱۲ هزار مشترک جدید در استان تامین شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نرخ برخورداری مشترکان برق روستایی در این استان ۹۹.۹ درصد است و اگر روستایی باقیمانده، آبادی‌های زیر پنج خانوار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به احداث ۵۰ دستگاه پست و بهینه‌سازی ۲۹۳ کیلومتر شبکه برق فشار متوسط و فشار ضعیف در استان گفت: همچنین در یک سال گذشته هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی قابل حمل به خانوارهای عشایری تحویل شد.

وی افزود: ضریب نفوذ برق در روستاها به قدر کفایت است اما خانوارهایی که به شکل عشایر کوچ‌رو امرار و معاش می‌کنند از برق برخوردار نبودند و با تحویل پنل‌ها که ۹۰ درصد هزینه آن بلاعوض از محل اعتبارات شرکت توانیر تامین شد، برق‌دار شدند.

دادگر بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هزار و ۸۰۰ کیلووات از نیروگاه‌های انشعاب مشترکان انجام شد که ۳۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این بخش است.

وی گفت: هفته دولت امسال ۱۲۷ پروژه شرکت توزیع برق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌های یادشده ۵۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۴۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۵۵ ترانسفورماتور احداث شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های صنعت برق شهرستان بیرجند افزود: در هفته دولت ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر با ۵۴ دستگاه پست و هزینه‌کرد ۳۸.۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

دادگر با اشاره به بهره‌برداری از فاز یک برق سایت صنوف آلاینده بیرجند گفت: این پروژه از سال‌های قبل مطرح بوده و تاکنون برای بهره‌برداری از فاز نخست آن، کل شبکه فشار متوسط و ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف اجرا و ۱۷ دستگاه پست نصب شده است.

وی اظهار داشت: برای فاز دوم سایت صنوف آلاینده نیز شبکه فشار ضعیف و روشنایی معابر سایت به‌زودی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ مورد اشتراک در این سایت واگذار شده است گفت: تامین اعتبار برای فاز دوم سایت در مصوبات سفر رئیس جمهور گنجانده شده است که سعی‌می کنیم با اجرای آن در همه قطعات آماده پذیرش مشترکان باشیم.

وی از تامین زیرساخت برق طرح نهضت ملی مسکن در سایت اداری و زعفرانیه بیرجند خبر داد و افزود: با تامین اعتبار از محل منابع ملی مجموع شبکه این سایت‌ها با پیگیری‌های شرکت توزیع برق استان و همراهی استاندار اجرا شد.

دادگر بیان کرد: صنعت برق و مجموعه وزارت نیرو در استان با همدلی که در یک سال گذشته اتفاق افتاد، ۲ اقدام مهم از جمله گذر موفق از زمستان ۱۴۰۰ و گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ را انجام داد.

وی گفت: این ۲ دستاورد مهم جز با همراهی مجموعه وزارت نیرو در سطوح ملی، حمایت و همراهی‌های مجموعه استانداری و فرمانداران با شرکت توزیع نیروی برق استان محقق نمی‌شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: تابستان امسال به نسبت تابستان ۱۴۰۰ که قطعی‌های برق بیداد کرده و موجب نگرانی شهروندان و واحدهای تولیدی و صنعتی شده بود، خاموشی و تنشی در این زمینه نداشتیم.

وی افزود: امسال با تامین سوخت زمستانه نیروگاهی و هماهنگی‌ها در پیک مصرف، سبب شد این موفقیت خوب رقم بخورد که دستاورد کمی نیست.

دادگر گفت: این در حالی بود که با توجه به انباشت ناترازی تولید و مصرف، بهار امسال به‌شدت نگران تابستان بودیم اما با کمترین تنش از این شرایط عبور کردیم.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش مصرف برق، توسعه خدمات را متوقف نکرده‌ایم گفت: از تابستان پارسال تاکنون ۱۲ هزار انشعاب جدید واگذار شده و پیک مصرف از ۳۰۶ مگاوات به ۳۶۶ مگاوات در استان رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: بابت رویکرد جهادی شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در اجرای پروژه‌ها و تامین زیرساخت‌ها قدردانی می‌کنیم.

جواد اشرفی افزود: برای سایت صنوف آلاینده بیرجند که از سال‌ها پیش در دستور کار قرار دارد، اقدامات زیادی انجام شده که با رویکرد جهادی این ۲ دستگاه خدمات‌رسان، بسترها فراهم شد.

وی بیان کرد: تامین اعتبار فاز دوم سایت صنوف آلاینده به‌طور جد و خاص مدنظر است و در مصوبات سفر رئیس جمهور گنجانده شده است.

 

 

یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان بشرویه اختصاص یافت

یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان بشرویه اختصاص یافت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: با پیگیری‌های انجام شده، یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تحویل داده شد که در اختیار بیمارستان بشرویه قرار می‌گیرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید محمد موسوی میرزائی افزود: خداوند را شاکریم که در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رفع محرومیت از مناطق محروم کشور، قولی که دانشگاه برای تهیه دستگاه سی تی اسکن بشرویه داده بود، به ثمر نشست.

وی بیان کرد: این دستگاه با پیگیری‌های خوب مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و حمایت‌های استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه تحویل گرفته شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قیمت این دستگاه را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: دستگاه تا یک هفته دیگر به بیمارستان بشرویه تحویل داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: اختصاص این دستگاه به بیمارستان خواهد توانست از مراجعه مردم این شهرستان به شهرهای همجوار جلوگیری کند و رضایتمندی مردم این دیار را به دنبال داشته باشد.

 

 

 

 

مدیر کل تعاون کار رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

صادرات ۱۵ میلیون دلاری تعاونی ها

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از طریق تعاونی های استان صادرات انجام شده است .

غلامرضا اشرفی با اشاره به آغاز هفته تعاون از ۷ تا ۱۳ شهریور در جمع خبرنگاران گفت : یکی از اقدامات مهمی که در بخش تعاونی ها صورت پذیرفته صادرات بوده طوری که از سال گذشته تا کنون بیش از ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از طریق تعاونی های استان صادرات انجام شده است .

وی با بیان این که ظرفیت های خوبی در حوزه مرز ، تولید برخی از محصولات کشاورزی و….از طریق تعاونی ها ایجاد شده است افزود: در خراسان جنوبی یک هزار تعاونی فعال با اشتغال ایجاد شده ۹ هزار و ۸۹۰ وجود دارد که این تعاونی ها در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت ، خدمات و … فعال هستند .

به گفته وی در شرایط فعلی تشکیل تعاونی ها بر اساس نیاز شهرستان ها است و از سال گذشته تا کنون ۴۲ تعاونی در سطح استان با رویکرد جوانان متناسب با شعار سال جاری تعاونی های دانش بنیان و رویکرد بانوان تشکیل شده است و .
وی ادامه داد:این آمار از ابتدای امسال ۱۳ تعاونی بوده است و فرصت شغلی ایجاد شده از تعاونی های تاره تاسیس در مجموع ۳۶۰ نفر بوده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با تاکید بر این که در رابطه با ترویج فرهنگ تعاون و معرفی تعاونی های الگو اقدامات خوبی انجام شده است افزود: تا کنون ۲۶ تعاونی موفق را به لحاظ کیفی و اقداماتی شناسایی شده‌اند و از فعالیت های ۱۰ تعاونی موفق هم بازدید شده است و زمینه حضور ۱۹ تعاونی در نمایشگاه های داخلی هم فراهم شده است .
اشرفی ادامه داد: در رابطه با آموزش و توان مند سازی تعاونی ها هم متناسب با نیاز اقداماتی در فضای حقیقی و مجازی صورت پذیرفته است و ۵۲۷ مورد نظارت قانونی در تعاون صورت پذیرفته است.
وی در ادامه به برنامه های هفته تعاون هم اشاره کای کرد و افزود: تعداد۱۵ برنامه محوری در حوزه های مختلف را داریم طوری که مشابه سال های گذشته هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر را خواهیم داشت .
به گفته اقدامات زیربنایی برگزاری جشنواره از دو ماه پیش شروع شده و در این جشنواره ۵۵ تعاونی بالاتر از ۴۰۰ امتیاز را به دست آوردند و ۱۱ تعاونی موفق و برتر در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، مصرف ، مسکن و … انتخاب شدند و ۲ تعاونی ها هم با کسب امتیاز بیش از ۶۰۰ امتیاز به عنوان کاندیدای برنامه معرفی شدند .
وی افزود: افتتاحیه نمایشگاه نوشت افزار، رونمایی از کتاب تعاون، بازدید از تعاونی ها ، ایجاد روز بازار برای تعاونی های مرتبط با حوزه مشاغل خانگی و….از دیگر برنامه ها است.

 

 

 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی تاکید کرد:
تعاونی ها بازوی قدرتمند اقتصاد کشور هستند / مسکن کارگری حمایت ویژه می خواهد

 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت :تعاونی‌ها، بازوی قدرتمند اقتصاد کشور هستند و بسیاری از مناسبات اقتصادی باید حول محور تعاونی‌ها شکل بگیرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی غلام حسین حسینی در آستانه هفته تعاون با تاکید بر نقش غیر قابل انکار تعاونی ها در اقتصاد کشور به عنوان ضلع سوم اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: تعاونی‌ها، بازوی قدرتمند اقتصاد کشور هستند و بسیاری از مناسبات اقتصادی باید حول محور تعاونی‌ها شکل بگیرد.
وی افزود: تعاونی ها به معنای مشارکت مردمی نقش پررنگی در اقتصاد تمام کشورها دارد و به عنوان بازوی اصلی اقتصاد در هر جامعه به حساب می آید و افزون بر این اقتصاد دولتی کشور ما برای رشد باید به سمت تعاونی ها و اجرای اصل ۴۴ حرکت کند.
به گفته وی اتاق تعاون با هدف نظارتی و تصدی گری و ارا ئه خدمات عمومی شکل گرفته و ارائه خدمات مشاوره ای ، برگزاری نمایشگاه های خارجی و داخلی صنعت و ساختمان، صدور کارت بازرگانی، گواهی فعالیت های تعاونی ها و…از فعالیت های اتاق تعاون است .
وی با اشاره به تعامل و ارتباط دوسویه اتاق تعاون خراسان جنوبی با اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در بخش نظارتی هم‌فعالیت های بسیار خوبی صورت پذیرفته و مرکز داوری اتاق تعاون هم فعالیت های تاثیر گذاری داشته است و نماینده های اتاق تعاون در شهرستان ها هم فعال است و امیدواریم روز به روز شاهد تحولات بزرگی در این بخش باشیم .
حمایت ویژه از مسکن کارگری
رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به ورود اتاق تعاون در مسکن کارگری گفت: تفاهم نامه ساخت مسکن کارگری در سال ۹۹ بین اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد و در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ مجدد با حضور ریاست محترم جمهور و در قالب نهضت ملی مسکن امضا و وارد مرحله اجرا گردید .
حسینی ادامه داد:پس از پیگیری و رایزنی اتاق تعاون و مدیران با وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن و برگزاری جلسات متعدد در نهایت کمتر از دو ماه پیش چگونگی انجام کار و تیپ قرارداد ابلاغ و وارد فاز اجرایی در استان و کشور گردید.
وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بعد از ابلاغ تفاهم نامه و قدردانی از مهندس داعی به دلیل تعامل به وجود آمده افزود: قرار شده که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زمین به وسعت ۱۸۰ متر مربع به همراه تسهیلات در اختیار کارگران قرار گیرد و در بیرجند هم در بهترین اراضی شهرک زعفرانیه ایجاد مسکن کارگری پیش بینی شده و به زودی کار تخصیص زمین آن انجام و شاهد شروع عملیات اجرایی مسکن کارگری در استان هستیم.
وی ادامه داد: تا کنون حدود ۶ هزار و۷۲ کارگر در خراسان جنوبی در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد ۳ هزار نفر در بیرجند و بقیه مربوط به شهرستان ها هستند که شروع ساخت واحد ها در بیرجند با ۵۰۰ تا ۷۰۰ واحد تعاونی خواهد بود.
وی تاکید کرد:با توجه به وضعیت اقتصادی و افزایش هزینه های ساخت مسکن و ناتوانی کارگران در پرداخت همه هزینه ها نیاز است که کارگران در این بخش ویژه تر دیده شوند و امتیازاتی نظیر تسهیلات بیشتر ، سود کمتر و افزایش مدت زمان باز پرداخت این تسهیلات به آن ها داده شود.
حسینی فعال حوزه تعادن استان تاکید کرد: اتاق تعاون جهت تخصیص یارانه سود تسهیلات در قالب قانون جهش تولید مسکن را برای کارگران پیگیری و خواستار امانی سازی مسکن کارگران توسط اتاق تعاون شده است.
وی اشاره ای به مشکلات سایر تعاونی ها اعم از مصرف، گردشگری، خدمات، مرزو… هم داشت و افزود: در جلسه ای با حضور معاون استاندار قرار شده که چالش پیش روی این تعاونی ها به صورت اختصاصی بررسی و راهکارهای رفع موانع پیش روی آن ها بیان شود و تصمیمات کاربردی در این رابطه گرفته شود.

مهر و آبان بارانی نخواهد بارید

پاییز کم باران در خراسان جنوبی/۲-۳

مدیرکل هواشناسی خراسان‌ جنوبی گفت: در سال آبی آینده برای پاییز در ماه‌های مهر و آبان پیش بینی بارندگی زیر نرمال و برای آذر پیش بینی بارندگی‌های نرمال شده است.

علیرضا خندان رو افزود: حدود ۹۹ درصد مساحت استان خراسان جنوبی درگیر خشکسالی است و تنها یک درصد از مساحت استان شرایط نرمال دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌ جنوبی گفت: ۶ درصد از مساحت استان خشکسالی خفیف، ۳۶ درصد خشکسالی متوسط، ۱۷ درصد خشکسالی شدید و ۴۱ درصد از مساحت خراسان جنوبی خشکسالی بسیار شدید را تجربه می‌کند و شهرهای بیرجند، بشرویه، خوسف و سرایان ۱۰۰ درصد مساحتشان درگیر خشکسالی است.

خندان رو بیان کرد: در سال آبی آینده برای پاییز در ماه‌های مهر و آبان بارندگی زیر نرمال و برای آذر بارندگی‌های نرمال پیش بینی شده است که بارندگی‌ها بیشتر به صورت رگباری است که احتمال آسیب‌ نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی‌ها در سال آبی فعلی ۸۲ میلی متر بوده است، افزود: این میزان نسبت به سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ حدود ۳۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: این افزایش نشان دهنده مطلوب بودن بارندگی‌ها نیست چون سال قبل از آن (سال آبی ۹۹-۱۴۰۰) خشک‌ترین سال در ۶۰ سال اخیر بوده است و در مقایسه با بلند مدت ۲۸ درصد میانگین بارندگی‌ها کاهش داشته است.

تداوم هوای خنک شبانه در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی تا پایان هفته در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک در منطقه پیش بینی می‌کنیم، ضمن اینکه در برخی از نقاط شرقی استان وزش باد شدید موجب خیزش گردو خاک خواهد شد.

جواد نخعی بیان کرد: در مرز شرقی نیز احتمال وقوع طوفان گرد خاک نیز و جود دارد و تغییرات دمایی محسوسی تا سه روز آینده نخواهیم داشت و همچنان دمای پایین‌تر از متوسط فصل در استان ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: دمای هوا در پایان هفته تا دو درجه سلسیوس افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته سربیشه با کمینه ۷ درجه خنک‌ترین و بندان  با ۳۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بودند و نوسانات دمایی در مرکز استان بین  ۳۳ و ۹ درجه سلسیوس ثبت شده است.

 

۱۲ پروژه آب و فاضلاب شهرستان بیرجند افتتاح شد/۳

۱۲ پروژه آب و فاضلاب شهرستان بیرجند افتتاح شد

 ۱۲ پروژه آب و فاضلاب شهرستان بیرجند در پنجمین روز هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و فرماندار بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین افتتاح این پروژه‌ها که به صورت نمادین در محل پروژه آبرسانی به صنوف آلاینده بیرجند برگزار شد، گفت: برای پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان بیرجند که امروز افتتاح شد ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حسین امامی افزود: برای آبرسانی به سایت صنوف آلاینده بیرجند ۲۷ کیلومتر خط انتقال به همراه لوله‌گذاری با اقطار ۴۰۰، ۱۶۰، ۱۱۰، ۹۰، ۷۵ و ۶۳ اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۱۵۹ هزار میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از مجموع هزار و ۱۰۰ انشعابی که باید واگذار شود تاکنون ۵۰۰ انشعاب به مشترکین واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به اقدامات این مجموعه درخصوص اتمام پروژه فاضلاب بیرجند اشاره کرد و افزود: در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از هشت کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان هستیم.

وی بیان کرد: برای اتمام این پروژه نیاز به اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب داریم که در صورت همکاری شهرداری تا هفته دولت سال آینده به اتمام می‌رسد تا معضل دفع فاضلاب رفع شود.

طرح‌های منتخب شهرستان بیرجند در پنجمین روز هفته دولت با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

 

با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون بنیاد مسکن کشور برگزار شد:

بهره‌برداری از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی/۳

با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، آسفالت معابر ۱۱۳ روستای استان به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی

مراسم بهره‌برداری از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استانی و شهرستان در روستای خداآفرید برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این پروژه‌ها در قالب طرح نهضت آسفالت معابر روستایی با اعتبار بیش از ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با مشارکت فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اجرا شده است.

قاسم تنها افزود: بیش از ۴۰ هزار خانوار ساکن در ۱۱۳ روستای استان خراسان جنوبی از مواهب این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی حجم معابر آسفالت شده در این ۱۱۳ روستا را ۳۳۰ هزار و ۱۴۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: برای طرح هادی روستای خداآفرید بشرویه ۶۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: جمعیت برخوردار از طرح هادی روستای خداآفرید بشرویه ۱۰۱ نفر در قالب ۳۵ خانوار است.

همچنن با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، از طرح هادی سه روستای شهرستان بشرویه شامل خانیک، یگی و مجد بازدید شد.

طرح هادی این سه روستا همزمان با ۱۱۳ روستای استان در خداآفرید افتتاح شد.

برای اجرای آسفالت معابر روستاهای خانیک، یگی و مجد به مساحت  ۱۹ هزار متر مربع، مبلغ ۵.۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات قیر رایگان تامین شد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای جدول‌گذاری، زیرسازی و بازگشایی معابر هزینه شده است.

 

 

 

 

طی یکسال گذشته؛
۱۴ میلیون دلار محصول تولیدی تعاونی ها صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۴۲ تعاونی جدید در استان تشکیل شد، گفت: بیش از ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار طی یکسال گذشته در تعاونی های استان جهت صادرات محصولاتی از جمله کشاورزی، سنگ های قیمتی و فرش داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» امروز (۶ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: بحث صادرات و صادرات محوری تعاونی ها یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار طی یکسال گذشته در تعاونی های استان داشتیم، گفت: جهت صادرات برخی از محصولات تعاونی ها از جمله محصولات کشاورزی، سنگ های قیمتی و فرش اقدامات مهمی را انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته ۴۲ تعاونی جدید در استان تشکیل شد، افزود: تعاونی های جدید در بخش های دانش بنیان، اشتغال زایی و بانوان تشکیل شده است و از این تعداد ۱۳ تعاونی جدید مربوط به سال جاری بوده است.

اشرفی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با ایجاد تعاونی های جدید حدود ۳۶۰ فرصت جدید شغلی  در خراسان جنوبی به وجود آمده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص ترویج فرهنگ تعاون گفت: باید به این موضوع پرداخته شود و معرفی و حمایت از تعاونی های موفق می تواند الگویی برای سایر تعاونی ها باشد و زمینه ای برای ترویج فرهنگ تعاون در جامعه به حساب آید.

وی با بیان اینکه امسال هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر برگزار شد، افزود: در این زمینه رتبه اول کشوری در زمینه مشارکت تعاونی ها را کسب کردیم و ۵۵ تعاونی استان امتیازی بالاتر از ۴۰۰ امتیاز کسب کردند و ۱۱ تعاونی به عنوان تعاونی های برتر شناخته شدند و دو تعاونی به مرحله کشوری یافته اند.

اشرفی با اشاره به اینکه اجرای طرح های آموزش مجازی، مهارتی و حقوقی و توانمندسازی تعاونی از مهم ترین موضوعات در دست اجرا است، گفت: بحث نظارت بر تعاونی ها از رسالت های اصلی این سازمان است و در این راستا طی یکسال گذشته ۵۲۷ مورد نظارت قانونی در استان داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان داشت: در خراسان جنوبی یک هزار تعاونی فعال در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی،خدمات و معدن داریم و این تعاونی ها با اشتغال زایی برای ۹ هزار و ۸۹۰ نفر در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ عنوان برنامه محوری در سطح استان طی هفته تعاون اجرا می شود، گفت: از جمله مهم ترین برنامه ها می توان به افتتاح نمایشگاه نوشت افزار در حسینیه جماران بیرجند، تجلیل از تعاونی های برتر استان، افتتاح تعاونی های مرکز نوآفرینی و دانش بنیان و تازه تاسیس و برگزاری کمیته رفع موانع تولید اشاره کرد.

طی یکسال گذشته؛
۱۴ میلیون دلار محصول تولیدی تعاونی ها صادر شد

ایجاد  ۳۶۰ فرصت شغلی در تعاونی های خراسان جنوبی/۳

از ابتدای سال در تعاونی های خراسان جنوبی۳۶۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست خبری با اشاره به تشکیل ۴۲ تعاونی‌ جدید در سال گذشته  گفت: از آغاز امسال هم ۱۳ تعاونی جدید راه اندازی شده که فعالیت‌های آنها با رویکرد جوانان و تعاون‌های دانش بنیان و بانوان بوده است.

 

اشرفی با اشاره به صادرات محصولاتی همچون سنگ‌های معدنی، کشاورزی و فرش از تعاونی های استان افزود: ارزش انی صادرات در سال گذشته ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است.

 

وی از وجود هزار تعاونی مختلف در زمینه کشاورزی، خدمات، صنعتی و معدنی در استان خبر داد و گفت: ۹هزار و  ۸۹۰ نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ۱۹ تعاونی در نمایشگاه‌های مختلف در کشور و آموزش توانمندی‌ها در بخش تعاون به ۵۲۷ نفر حضور داشتند.

 

اشرفی با اشاره به هفته تعاون از ۷ شهریور تا ۱۳ شهریور گفت:همزمان با هفته تعاون در خراسان جنوبی بیش از ۸۰ برنامه مختلف اجرا می‌شود.

 

وی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در مرکز استان، حضور در گلزار شهدا، افتتاحیه نمایشگاه نوشت افزار ایرانی، دیدار با خانواده‌های جانباز ، بازدید تعاونی‌های بانوان و برتر، برپایی کارگاه‌های خلاقیت، اهدای خون، شرکت در مراسم نماز جمعه، جلسه بررسی مسائل و مشکلات تعاونی‌ها از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

 

 

 

 

 

موفقیت ۳۰ نوجوان بیرجندی در حفظ یکساله قرآن کریم/۳

۳۰ نوجوان، در مدرسه شوکتیه بیرجند حافظ کل قرآن کریم شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  یکی از نشانه‌های فرهنگی خراسان جنوبی مدرسه شوکتیه بیرجند است.زمزمه‌های آسمانی ۳۰ نوجوان در سومین مدرسه به سبک جدید ایران

این مدرسه پس از مدرسه عالی دارالفنون و مدرسه ابتدائی رشدیه تبریزسومین مدرسه از نوع مدارس جدید در ایران محسوب می‌شود.

در گذشتگانی نه چندان دور صدای دانش آموزانی در این مدرسه طنین انداز بود، دانش آموزانی همچون گنجی و شکوهی که بعد‌ها پدر علم جغرافیای ایران و پدر علم ارتباطات ایران شدند و نامشان برای همیشه در این سرزمین ماندگار شد.

در حال حاضر نوجوانان  درمدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن خراسان‌جنوبی نوای قرآن را در این مدرسه طنین انداز می شود .

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه  خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن خراسان‌جنوبی از سال ۹۵ در مدرسه شوکتیه راه اندازی شد گفت: دوره‌ها از شهریورماه شروع می‌شود و یکسال ادامه دارد.

محمد نژاد افزود: از شهریور سال گذشته تاکنون ۳۰ نوجوان حافظ کل قرآ ن کریم شدند.

وی گفت: همچنین از ابتدای تاسیس این مدرسه در سال  ۹۵ تاکنون ۱۳۰ نوجوان حافظ کل قران کریم شدند .

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه  خراسان جنوبی افزود: در طرح رحله ویژه تعطیلات تابستان نیز حدود ۴۴۰ نفر از سال ۹۵ تاکنون حافظ بخش‌هایی از قرآن شدند.

 

 

حضور ورزشکار خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی/۷

نجمه خدمتی ورزشکار خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی تیر اندازی در رده سنی بزرگسالان حضور یافت.

حضور ورزشکار خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی تفنگمرحله جدید اردوی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان و نوجوانان و جوانان از ۶ شهریور ماه در تهران آغاز می‌شود.

در این مرحله از اردوی تیم ملی بزرگسالان که از ۶ تا ۲۵ شهریور ماه در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد، نجمه خدمتی به همراه فاطمه امینی از اصفهان، فاطمه کرمزاده از خوزستان، الهه احمدی از تهران، مهدیه عباسی‌فر از البرز و نسا پاریاب از البرز در بخش بانوان  به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.

تیراندازان کشورمان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در مصر آماده می‌کنند.

 

 

 

 

 

 شمشیر باز خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شد/۷

سرپرست هیات شمشیربازی خراسان جنوبی گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی زیر ۲۳ سال کشور با حضور ۵۲ ورزشکار در تهران برگزار و محمد عارف دانشمند درجایگاه ۶ قرار گرفت و به اردو تیم ملی شمشیربازی ایران دعوت شد.
یوسفی افزود: این اردو از ۸ شهریور در استان اردبیل برگزار می شود و تیم ملی در حال امادگی برای شرکت در مسابقات قهرمانی اسیا زیر ۲۳ سال در کشور کویت می باشد.

 

 

کاهش ۴۹ درصدی ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۳

موارد مثبت بیماری کرونا در خراسان جنوبی از ابتدای شهریور ۴۹ درصد کاهش یافته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در اخراسان جنوبی با بیان اینکه میانگین مراجعه بیماران با علائم تنفسی در استان از ابتدای شهریور ماه حدود ۱۸۵ نفر بوده است، گفت: این آمار در مقایسه با ۵ روز پایانی مرداد ماه با میانگین ۲۳۶ مراجعه، کاهش ۲۱ درصدی داشته است.
شریف زاده با اشاره به اینکه میانگین موارد مثبت بیماری کرونا در استان از ابتدای شهریور ماه حدود ۴۹ نفر بوده است، گفت: این آمار در مقایسه با ۵ روز پایانی مرداد ماه با میانگین ۹۷ مورد مثبت، کاهش ۴۹ درصدی داشته است.
وی بیان اینکه میانگین موارد بستری مثبت بیماری کرونا از ابتدای شهریور ماه حدود ۱۰ نفر در روز بوده است، گفت: این آمار در مقایسه با ۵ روز پایانی مرداد ماه با میانگین حدود ۱۵ نفر بستری مثبت کرونا، کاهش ۳۲ درصدی داشته است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شهریور ماه موارد مثبت بدحال در استان حدود ۲ برابر افزایش داشته است و هم اکنون ۶ بیمار بدحال در استان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
شریف زاده همچنین افزود: خوشبختانه از ابتدای شهریور ماه مورد فوت در اثر کرونا در استان نداشته ایم.

 

مشارکت ۱۳۳۱ معلم خراسان جنوبی درطرح جبران وتثبیت یادگیری/۳-۲

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۳۳۱ معلم در اجرای مطلوب طرح جبران و تثبیت یادگیری ۱۶ هزار دانش آموزدخترو پسر دوره ابتدایی استان مشارکت کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سیدعلیرضا موسوی نژاد در بازدید از پایگاه طرح جبران و تثبیت یادگیری دبستان امام رضا«ع» بیرجند که در معیت مدیر کل دفتر برنامه ریزی، بودجه وتحول اداری استانداری انجام شد، اظهار کرد: طرح تثبیت و جبران یادگیری از اول تیرماه آغاز و تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد.

وی، با بیان این مطلب که  طرح جبران و تثبیت یادگیری در ۴۰۸پایگاه و به مدت ۲۰ الی۳۰ جلسه، به صورت حضوری برای دانش آموزان اجرا شد، تصریح کرد: ۹۸ دانش آموز دبستان امام رضا(ع) در این طرح مشارکت داشتند.

موسوی نژاد با اشاره به موافقت فرماندار بیرجنددر برگزاری اردوی یک روزه برای این دانش آموزان، عنوان کرد: مبلغ ۲۴میلیون تومان نیز  برای تعمیر و رنگ آمیزی کلاس های دبستان امام رضا(ع) اختصاص یافت.

 

 

پیک امید کانون خراسان جنوبی در کلاته سید علی نهبندان/۲

ویژه برنامه پیک امید کانون خراسان جنوبی در روستای کلاته سید علی نهبندان

به مناسبت هفته دولت پیک امید کانون خراسان جنوبی با هدف اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی مهمان کودکان ونوجوانان روستای کلاته سید علی شهرستان نهبندان شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، اجرای فعالیت قصه گویی، معرفی هفته دولت و شهدای شاخص این هفته، آموزش کاردستی و بازیهای بومی و محلی بخشی از برنامه هایی بود که اجرا شد.

گفتنی است در پایان این برنامه کودکان ونوجوانان مزار شهدای این روستا را نیز غبار روبی کردند و با قرائت فاتحه و غبار روبی مزار شهدا با شهدای ۸ سال دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.

 

 

 

به مناسبت هفته دولت انجام شد

دیدار کودکان ونوجوانان سربیشه با خانواده شهدا/۲

دیدار کودکان ونوجوانان عضو کانون پرورش فکری سربیشه با خانواده شهید شاهین‌فر

 جمعی از اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان سربیشه به نمایندگی از سایر اعضای این مرکز با هدف تکریم از خانواده شهدا به دیدار مادر شهید محمد علی شاهین فر رفتند و پای صحبت‌ها و خاطرات این مادر شهید نشستند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، غبار روبی گلزار شهدای شهر سربیشه، شرکت در کارگاه کاردیتی کارت پستال، قصه گویی، آشنایی با زندگی نامه شهید رجایی از دیگر برنامه هایی بود که در راستای هفته دولت در سومین و چهارمین روز از این هفته به مرحله‌ی اجرا درآمد.

 

 

به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛

گلباران و عطرافشانی مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند/۲

همزمان با هفته دولت، مراسم تجدید میثاق با شهدا، امام شهدا و گلباران و عطرافشانی مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند روز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ در مسجد امام جعفرصادق(ع) برگزار شد.
گلباران و عطرافشانی مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این مراسم که پس از نماز جماعت ظهر و عصر در محل مسجد امام جعفرصادق(ع) و در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه برگزار گردید، حاضران با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهید گمنام دانشگاه ادای احترام نموده و با آرمان‌های امام و شهیدان تجدید میثاق کردند. این مراسم با حضور جمع کثیری از اعضای هیأت علمی، مسئولان، کارمندان و دانشجویان شرکت کننده در طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی(حامیم) برگزار شد.

 

 

درخشش اسکیت سواران خراسان جنوبی در مسابقات کشوری/۷

درخشش اسکیت سواران خراسان جنوبی در رشته فری استایل شاخه بتل مسابقات قهرمانی دستجات آزاد کشور به میزبانی تهران

اسکیت سواران خراسان جنوبی در رشته فری استایل شاخه بتل در مسابقات قهرمانی دستجات آزاد کشور به میزبانی تهران خوش درخشیدند .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، در این مسابقات که در سالن مرلین تهران برگزار شد پرنیا اکبری ، رومینا آدینانی ، امیر محمد سادسی و هدیه زهرا فرزانه اعضای تیم اعزامی را تشکیل می دادند .
در این مسابقات پرنیا اکبری مقام سوم کشوری را در رشته بتل کسب کرد و دیگر ورزشکاران به دیدارهای رده بندی راه یافتند. گفتنی است ؛ سرپرستی تیم فری استایل را خانم خیر خواه برعهده داشت.

 

 

 

۳۰سارق و خرده فروش مواد مخدر در بیرجند دستگیر شدند/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”بیرجند” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان بیرجند در راستای تأمین امنیت اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه و دستگیری با سارقان و خرده فروشان مواد مخدر، اجرایی شد.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی نقاط آلوده را در شهرستان بیرجند به منظور برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و سارقان سابقه دار شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی وارد مخفیگاه خرده فروشان مواد مخدر شدند و در بازرسی و پاکسازی از نقاط آلوده، ۵۶۸ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کردند.

سرهنگ فولادی افزود: مأموران در ادامه این طرح تعداد ۱۲ نفر سارق دستگیر و ۴۱ فقره سرقت در این خصوص کشف کردند.

 

 

 

کشف ۱۶۵ کیلو تریاک در نهبندان/۴

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران فرماندهی انتظامی”نهبندان” در یک عملیات مشترک در بازرسی از سواری پژو، ۱۶۵ کیلو تریاک کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان در عملیات مشترک با ماموران فرماندهی انتظامی سربیشه هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور”نهبندان- سربیشه” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از سواری پژو، ۱۶۵ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود؛ کشف کردند.

 

 

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در “نهبندان”/۴

فرمانده انتظامی”نهبندان” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان نهبندان اجرایی شد.

وی افزود: این طرح با حضور تیم های گشتی پلیس اجرایی شد که در همین رابطه تعداد ۹ دستگاه موتورسیکلت و یک خودرو توقیف و روانه پارگینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان با اشاره به این که اجرای این طرح، موجب رضایتمندی شهروندان و همچنین تقدیر و تشکر آنان را به همراه داشته است؛ افزود: راکبان و رانندگان متخلف با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

ثبت ۱۷ گل در هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال استان/۷

 

مسابقات فوتبال لیگ برتر استان در هفته پنجم با برگزاری چهار دیدار و ثبت ۱۷ گل پی گیری شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، در پایان این رقابت ها، پیشگامان با نتیجه دو بر یک در برابر شهید شرفی به برتری رسید، سپاهان اصفهک، چهار بر صفر از سد شاهین فراز گذشت، سرخ پوشان یک بر صفر پیام شرق را از پیش رو برداشت و سپاهان بیرجند هفت بر دو آرتین بشرویه را شکست داد.
در حال حاضر و در پایان هفته پنجم، سپاهان بیرجند، سپاهان اصفهک و سرخ پوشان هر سه با کسب ۱۰ امتیاز و به علت تفاضل گل در رده های اول تا سوم جدول قرار دارند.

کسب ۴۲ مدال رنگارنگ کاراته توسط بانوان خراسان جنوبی/۷

 

بانوان کارته کار شهرستان طبس که به نمایندگی از استان در رقابت های قهرمانی کشور در طبس شرکت کرده بودند موفق به کسب ۴۲ مدال طلا، نقره وبرنز شدند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی به نقل از رئیس هیئت کاراته استان در پایان این رقابت ها که در سبک «وادوکای» و به میزبانی شهرستان مشهد برگزار شد، فاطمه رحیمی، نرگس ابراهیمی، فاطمه کرمی، نازنین زهرا عجمی و نرجس رحیمی موفق به کسب مدال طلا و اسماء محمدیان، معصومه کرمی، نرجس رحیمی، مینا زمانی، نرگس اسماعیل زاده و فاطمه کوثر زمانی عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را به دست آوردند.
«بخشی» افزود: علاوه بر این زینب رحیمی، فاطمه زهرا رحیمی، فاطمه سالاری، نرگس ابراهیمی، معصومه کرمی، مریم کرمی، زینب محمدی، نرجس رحیمی، نرگس اسماعیل زاده، محدثه کردیی، زینب رحیمی، فاطمه زمانی، نازنین زینب عجمی و فاطمه کوثر زمانی صاحب مدال برنز شدند.
به گفته در بخش تیمی هم نماینده استان عنوان سوم این رقابت ها را کسب کرد.

رقابت های والیبال بانوان در شهرستان درمیان/۷

 

رقابت های والیبال چهارجانه دوستانه به مناسبت هفته دولت در طبس برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی در پایان این مسابقات که با حضور تیم های بنیاد شهید بیرجند، بخش گزیک شهرستان درمیان، جوانان اسدیه و روستای نوغاب برگازر شد، تیم بخش گزیک به مربی گری «اکبری» موفق به کسب عنوان قهرمانی گردید.

 

 

 

یاداشت

بیرجند از دیروز تا امروز
فلکه خاکی!/۵

امروز خراسان جنوبی / حسینی

به میدان و اطرفش نگاه می کنم.‌ به تغییراتی که طی چهل و اندی سال که خود به یاد دارم در اینجا پدید آمده که البته بیشتر مربوط به ساختمان بانک ها می باشد که به مراتب غول پیکر تر شده اند.
هر روز افراد زیادی مسیرشان از میدان َشهدا و خیابان حکیم نزاری میگذرد اما شاید خیلی از آن ها بخصوص جوانتر ها ندانند که این جا اولین فلکه احداث شده در شهر بود.
به بانک ملی می نگرم و به یاد گزارش مرحوم دکتر علوی در سال ۴۰ میافتم که به عنوان خبرنگار وقت روزنامه خراسان تهیه کرده بود و آن درویش سالخورده و مجاور مقبره حکیم نزاری که به دکتر علوی از چندین دهه قبل تر گفته بود که قبل از تاسیس بانک، مقبره حکیم، برو و بیای زیادی داشته ویکی از مکان هایی بوده که مراجعه مردمی به آن خیلی زیاد بوده است..
زمانی این میدان و آن خیابان هنوز اسمی نداشت. چرا که در نقشه شهری آن روزهای بیرجند که مملو از کوچه پس کوچه های پیچ در پیچ بود این ها اولین تغییرات مهم در نقشه شهری بود که در حدود سال ۱۳۱۷ و ۱۸ آغاز و اجرایی شد.
مردم برای نام بردن از این مکان ها فقط عنوان می کردند برویم خیابان…..برویم میدان…یا فلکه خاکی…، چرا که تنها میدان و خیابان شهر بود.
خاطرات معدود افرادی که زمان ساخت این میدان و البته خیابان جکیم نزاری را به یاد دارند و در بین ما هستند را مرور می کنم
با نگاه به ابتدای خیابان حکیم نزاری آن را با خاطرات آقای مویدی( متولد ۱۳۰۵) مقایسه کرده و تصویر نقل شده از او را در ذهن تداعی می کنم : « از رود_ میدآن امام فعلی_ تا محدوده حمام لعل، خانه و کوچه بود ولی بعد از آن زمین خالی بود. ‌برای احداث خیابان، با کلنگ دیوارهای قدیمی را خراب می کردند و نخاله ها را بار الاغ هایی که توسط روستاییان اطراف آوردا شده بود، خورد خورد به بیرون شهر می بردند.»
به ابتدای خیابان دانشگاه نگاهم گره خورده و گفته های محمد حسین قنادان متولد ۱۳۰۳ را با خاطرات نابش از ۹۰ و اندی سال قبل مرور می کنم: ( قبل از تاسیس میدان حدود سال ۱۳۱۰ که من کودکی بیش نبودم، در محدوده میدان محلی که جاده زاهدان را قطع می کرد مکانی بود که معروف به دروازه بود. البته در آن زمان دروازه ای دیگر وجود نداشت ولی لفظ دروازه که برای این مکان به کار می رفت خیلی معروف بود،..)
و البته خاطرات ابراهیم مرغوب متولد ۱۳۱۳ که می گفت:« در آن زمان که هیچ سرگرمی نبود و حتی رادیو را هم خیلی افراد نداشتند این جا که تنها میدان شهر و معروف به فلکه خاکی بود یک مکان مهم گردش و تجمع به شمار می رفت. ما و دیگر جوان ها به جز ایامی که صرف بازی فوتبال می کردیم، خیلی وقت ها این جا جمع می شدیم..»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۲ پروژه آب و فاضلاب شهرستان بیرجند افتتاح شد

۱۲ پروژه آب و فاضلاب شهرستان بیرجند افتتاح شد

۱۲ پروژه آب و فاضلاب شهرستان بیرجند در پنجمین روز هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و فرماندار بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین افتتاح این پروژه‌ها که به صورت نمادین در محل پروژه آبرسانی به صنوف آلاینده بیرجند برگزار شد، گفت: برای پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان بیرجند که امروز افتتاح شد ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حسین امامی افزود: برای آبرسانی به سایت صنوف آلاینده بیرجند ۲۷ کیلومتر خط انتقال به همراه لوله‌گذاری با اقطار ۴۰۰، ۱۶۰، ۱۱۰، ۹۰، ۷۵ و ۶۳ اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۱۵۹ هزار میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از مجموع هزار و ۱۰۰ انشعابی که باید واگذار شود تاکنون ۵۰۰ انشعاب به مشترکین واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به اقدامات این مجموعه درخصوص اتمام پروژه فاضلاب بیرجند اشاره کرد و افزود: در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از هشت کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان هستیم.

وی بیان کرد: برای اتمام این پروژه نیاز به اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب داریم که در صورت همکاری شهرداری تا هفته دولت سال آینده به اتمام می‌رسد تا معضل دفع فاضلاب رفع شود.

طرح‌های منتخب شهرستان بیرجند در پنجمین روز هفته دولت با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

 

 

 

طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

سازه آبخیزداری حوزه غنی‌آباد شهرستان بشرویه به عنوان طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از این سازه، گفت: حوزه آبخیز غنی‌آباد، در مساحت ۱۵ هزار و ۹ سازه آبخیزداری اجرا شده و ۲ سازه آبخیزداری در حال اجراست.

علیرضا نصرآبادی از این سازه به عنوان بزرگترین و طولانی‌ترین سازه آبخیزداری استان یاد کرد و ادامه داد: این سازه دارای ۷۰۰ متر طول و هفت متر ارتفاع بوده که برای اجرای آن ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: این سازه حداقل ۲۴ منبع آبی که غالبا چاه‌های کشاورزی و قنوات منطقه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهد و چهار روستای بزرگ از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: حجم ذخیره‌سازی این سازه ۱۸۵ هزار مترمکعب معادل ۱۴ هزار و ۲۰۰ تانکر ۱۳ هزار لیتری است.

وی تصریح کرد: این سازه خاکی طی ۱۰۰ روز کاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد تومان اجرایی شد.

نصرآبادی گفت: در یکسال دولت سیزدهم در مجموع ۳۱۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف آبخیزداری و بیابان به استان اختصاص یافت که مجموع تمام اعتبارات تقسیم استان قابل قیاس با این اعتبار نبود.

وی بیان کرد: سه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان به استان اعتبار اختصاص یافته است.

نصرآبادی اظهار داشت: در یک سال اخیر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری استان و اجرای ۲۰۰ سازه اختصاص یافت که تاکنون ۹۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: در هفته دولت در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی ۱۸ پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که سه هزار و ۲۰۰ خانوار و ۵۰ روستا تحت پوشش قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

طرح گازرسانی به ۹ روستای شهرستان بشرویه افتتاح شد

طرح گازرسانی به ۹ روستای شهرستان بشرویه افتتاح شد

بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۹ روستای شهرستان بشرویه در پنجمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ۳۱ پروژه گازرسانی با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روز یکشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در بشرویه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این تعداد ۹ پروژه با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان برای برخورداری ۲۵۰ خانوار به بهره‌برداری رسید.

مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان این پروژه‌ها با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران، ائمه جمعه و فرماندار بشرویه در روستای هنویه برگزار شد.

گازرسانی به ۴۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان برای بهره‌مندی ۴۵ خانوار و گازرسانی به ۷۵ واحد مسکن محرومان با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان برای برخورداری ۷۵ خانوار از دیگر پروژه‌هایی است که در این مراسم به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی گازرسانی به ۲ واحد تولیدی و صنعتی با پیش‌بینی اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان و گازرسانی به ۳۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با پیش‌بینی ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برخورداری ۳۶ خانوار نیز آغاز شد.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: فضای کار و همدلی در استان وجود دارد

استاندار خراسان جنوبی: فضای کار و همدلی در استان وجود دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: فضای کار و همدلی در خراسان جنوبی بین مسئولان و نمایندگان مردم وجود دارد و در این فضای مثبت، مسائل و مشکلات استان از سطح ملی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان پروژه‌های گازرسانی در شهرستان بشرویه افزود: فضای تعاملی و مثبت خوبی بین قوای سه‌گانه در کشور ایجاد شده است و در حوزه اجرا نیز بین دولت و مجلس تعامل و همکاری وجود دارد چرا که این دو قوه بیشتر درگیر اجرای کارها هستند.

وی با اشاره به کم‌توجهی به منطقه خراسان جنوبی در گذشته اظهار داشت: در حال حاضر توجه رئیس جمهور به کل کشور به‌صورت واحد و به‌طور ویژه نقاط محروم است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: در یک سالی که از عمر دولت سیزدهم سپری شده کارهای خیلی بزرگ، زیربنایی و اساسی در کشور و استان شروع شده است و امیدواریم بتوانیم با نگاه ویژه رئیس جمهور به خراسان جنوبی، عقب‌ماندگی‌های خراسان جنوبی را در این دوره جبران کنیم.

وی به موارد مطرح شده از سوی فرماندار بشرویه و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی از جمله مشکل آب، اشاره کرد و افزود: هماهنگی‌های لازم با فرماندار انجام می‌شود تا مشکلات مطرح شده از جمله موضوع آب با حضور فرماندار بشرویه و دستگاه‌های متولی با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد بررسی قرار گیرد.

قناعت در پنجمین روز هفته دولت به همراه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت به شهرستان بشرویه سفر کرد.

 

 

تجلیل از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت روز کارمند/۴

به مناسبت هفته دولت و روز کارمند از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ به مناسبت هفته دولت و روز کارمند،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به همراه سرپرست معاونت توسعه و منابع اداره کل با حضور در محل کار پرسنل با اهدای  لوح تقدیر و شاخه گلی از زحمات کارکنان این مجموعه در زمینه پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری تقدیر و تشکر بعمل آورد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای عرصه خدمت بویژه شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به اهمیت جایگاه کارمندان عنوان کرد: “روز کارمند” فرصت مطلوبی برای تقدیر و تشکر از کارکنان تلاشگر، صادق و گرانقدری است که همواره برای ارتقای شاخص های توسعه ای کشور در بخش های مختلف فعالیت دارند.

علی فرخنده تصریح کرد:بی تردید نیروی انسانی متعهد و متخصص، ارزنده‌ترین سرمایه هر سازمان به شمار می‌رود و کارمندان در ساختن آینده این سرزمین، محقق ساختن توسعه و پیشرفت کشور و دستیابی به قله‌های رفیع موفقیت نقش و رسالت بسیار مهمی دارند.

 

 

بهره‌برداری از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی

بهره‌برداری از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی

آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی در قالب طرح نهضت آسفالت معابر روستایی با اعتبار بیش از ۸۷ میلیارد تومان به‌طور همزمان در روستای خداآفرید شهرستان بشرویه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم بهره‌برداری از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استانی و شهرستان در روستای خداآفرید برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی روز یکشنبه در این مراسم گفت: این پروژه‌ها در قالب طرح نهضت آسفالت معابر روستایی با اعتبار بیش از ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با مشارکت فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اجرا شده است.

قاسم تنها افزود: بیش از ۴۰ هزار خانوار ساکن در ۱۱۳ روستای استان خراسان جنوبی از مواهب این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی حجم معابر آسفالت شده در این ۱۱۳ روستا را ۳۳۰ هزار و ۱۴۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: برای طرح هادی روستای خداآفرید بشرویه ۶۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: جمعیت برخوردار از طرح هادی روستای خداآفرید بشرویه ۱۰۱ نفر در قالب ۳۵ خانوار است.

همچنن با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، از طرح هادی سه روستای شهرستان بشرویه شامل خانیک، یگی و مجد بازدید شد.

طرح هادی این سه روستا همزمان با ۱۱۳ روستای استان در خداآفرید افتتاح شد.

برای اجرای آسفالت معابر روستاهای خانیک، یگی و مجد به مساحت  ۱۹ هزار متر مربع، مبلغ ۵.۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات قیر رایگان تامین شد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای جدول‌گذاری، زیرسازی و بازگشایی معابر هزینه شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است.

 

 

تیم هفت سنگ دانشگاه بیرجند مقام کشور را کسب کرد/۷

همزمان با برگزاری پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های کشور تیم هفت سنگ مهارتی دانشگاه بیرجند مقام اول این مسابقات را بدست آورد.
تیم هفت سنگ دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند مقام اول پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی را بدست آورد

به گزارش امروز خراسان جنوبی، تیم هفت سنگ مهارتی دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند در رقابت با ۴۰ دانشگاه حاضر در این مسابقات مقام اول را بدست آورد.
مهدی زاری و محمدامین درویشی اعضای تیم دانشگاه با مربیگری مهدی ریحانی به مقام اول این مسابقات دست یافتند. دکتر علی ثقه الاسلامی سرپرستی تمامی تیمهای ورزشی دانشگاه را در این دوره رقابت‌ها بر عهده دارد.

 

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۳ هزار نفر در خراسان جنوبی

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۳ هزار نفر در خراسان جنوبی

 سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۰ مورد حادثه در استان رخ داده که ۱۳ هزار و ۸۹۳ نفر از خدمات مختلف امدادی این جمعیت بهره‌مند شدند.

محمدعلی کاووسی افزود: در بازه زمانی یکسال اخیر ۱۷ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان سطح استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: این اقدام خیرخواهانه در طول سال به ویژه در مناسبت‌های مختلف با مشارکت خیرین و خانه‌های هلال سطح استان انجام می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۴ بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان، عنوان کرد: این بانک‌ها باهدف کمک به تسکین آلام بشری و تحقق شعار “توان توانمندان در خدمت نیاز نیازمندان” و همچنین حمایت از بیماران نیازمند و کمک به تامین تجهیزات پزشکی راه‌اندازی شده‌اند.

وی اضافه کرد: یک‌ هزار  و ۶۸۵ نفر از خدمات این بانک‌های امانات در یک سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.

کاووسی با اشاره به اختصاص بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای درمان بیماران نیازمند استان، بیان کرد: با همکاری خانه‌های هلال و مددکاران هلال احمر سه هزار و ۴۹۷ بیمار نیازمند از این اعتبارات بهره‌مند شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت همچنین به منظور کاهش آلام مستمندان ۳۵ فقره تسهیلات درمانی قرض‌الحسنه به مبلغ  ۸۲۰ میلیون تومان به بیماران نیازمند استان پرداخت شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲۱۲ خانه هلال در سطح استان، عنوان کرد: فعالیت خانه‌های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و توانمندسازی افراد و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می‌شود.

کاووسی با بیان اینکه با مشارکت خیرین عملیات ساخت سرپناه برای پنج خانوار نیازمند در روستای چاه سالم نهبندان اجرایی شده است، افزود: سال گذشته همچنین تعداد ۱۰ قنات در روستاهای شهرستان نهبندان و سربیشه با اعتبار۲۰۰ میلیون تومان با کمک خیرین احیا شد.

وی از راه‌اندازی ۲ کارگاه توبافی با مشارکت خیرین هلال احمر به منظور توانمندسازی و اشتغال جوانان، گفت: جای‌گذاری ۳۳ منبع ذخیره آب و نصب ۲ دستگاه آب شیرین کن در روستاهای مهل آباد و رومه نیز از دیگر اقدامات هلال احمر طی سال گذشته با کمک خیرین بوده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در قالب ۷۰۶ دوره از آموزش‌های همگانی هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۹۹۳ نفر از امدادگران و نجاتگران استان نیز آموزش‌های تخصصی امداد ونجات را در قالب ۸۷ دوره آموزشی فرا گرفتند.

کاووسی با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته هزار و ۴۰ نفر از خدمات سلامت محور و آموزشی مانور درمان اضطراری در شهرستان قاین بهره‌مند شدند، افزود: مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان نیز در این مدت به سه هزار و ۳۰۷ بیمار خدمات گوناگون ارائه داده است.

وی بیان کرد: ۱۱۳ هزار و ۹۳۳ نفر از خدمات سلامت محور ۱۶ پست ثابت و اکیپ سحاب در ایام نوروز در سطح استان بهره‌مند شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا در یکسال گذشته ۲۶ هزار و  ۸۱۷ مکان عمومی در قالب طرح شهید سلیمانی مورد پایش ناظران سلامت قرار گرفته است.

وی گفت: هفته دولت یادآور فداکاری‌ های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و همچنین احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر است.

 

 

اتمام گازرسانی به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

اتمام گازرسانی به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

بهره‌برداری از ۹۷۰ پروژه گازرسانی با اعتبار ۸۸۶ میلیارد تومان در یک سال گذشته و برخورداری ۱۰۰ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی از گاز طبیعی در هفته دولت ۱۴۰۱ حاکی از نگاه ویژه دولت مردمی به مناطق کم‌برخوردار و رفع محرومیت است.

به گزارش ایرنا خراسان جنوبی که از تاسیس آن حدود ۱۷ سال می‌گذرد همچنان در مرحله تکمیل زیرساخت‌ها قرار دارد و با رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت‌زدایی و جهش خدمت‌رسانی، وارد دوران جدیدی از اقدامات عمرانی و زیربنایی شده است.

گازرسانی یکی از این اقدامات است که به‌ویژه با توجه به اهمیت ماندگاری جمعیت در روستاها و حتی مهاجرت معکوس در استانی که کشاورزی و دامداری بخش مهمی از اقتصاد و معیشت مردمان آن را تشکیل می‌دهد، در اولویت قرار گرفته است.

بنابر اعلام شرکت گاز خراسان جنوبی در یک سال گذشته ۳۰۲ روستای این استان با هزینه‌کرد ۶۲۵ میلیارد تومان و ۱۶۲ واحد صنعتی با هزینه‌کرد ۵۸ میلیارد تومان از گاز طبیعی برخوردار شدند.

آیت الله سید “ابراهیم رئیسی” نوزدهم شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی خود به خراسان جنوبی آمد و این سفر بیش از ۱۰۰ نوع مصوبه برای استان به همراه داشت که برخی از آنها اجرایی شده و بخشی دیگر در حال اجرا و پیگیری است.

یکی از این مصوبات گازرسانی به ۱۶۹ روستای فاقد گاز خراسان جنوبی بود که ابتدای تشکیل دولت سیزدهم عملیاتی شد و با کار جهادی کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی این تعداد روستا در مدت کمتر از ۶ ماه به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

موضوعی که معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آن به عنوان اقدام انقلابی و جهادی یاد کرد و گفت: شهریور سال گذشته در سفر استانی دولت به خراسان جنوبی موضوع گازرسانی به ۱۶۹ روستای فاقد گاز تا پایان سال ۱۴۰۱ مصوب شد و پس از گذشت یک سال از آن سفر و ۶ ماه پس از ابلاغ مصوبه دولت، به جای ۱۸ ماه در مدت ۶ ماه این تعداد روستا گازرسانی شد.

علیرضا عباس‌زاده، اعلام جشن پایان گازرسانی به جمعیت شهری و روستایی استان در هفته دولت امسال را یکی از افتخارات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: براساس قانون، تکلیف گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است اما در خراسان جنوبی روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز گازدار شده‌اند.

با ادامه اقدام جهادی که از شهریور پارسال شروع شد، هفته دولت امسال با افتتاح گازرسانی به ۱۳۳ روستای دیگر که ۳۸۲ میلیارد تومان هزینه داشت، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار شدند و در پایان یکسالگی دولت، روستای بدون گاز در خراسان جنوبی وجود ندارد.

همچنین اتمام طرح گازرسانی به همه واحدهای تولیدی و صنعتی استان طی سه ماه آینده خبر خوشی برای مردم خراسان جنوبی در هفته دولت امسال بود.

اتمام گازرسانی به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

کارهایی از نوع جهشی

استاندار خراسان جنوبی که اواخر هفته گذشته به همراه سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح همزمان طرح گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی و ۵۰ روستای شهرستان بیرجند در این منطقه حضور یافته بود، تکمیل گازرسانی در استان را کار جهشی و انقلابی توصیف کرد.

جواد قناعت گفت: در مدت یک سال خدمت دولت سیزدهم شاهد کارهایی از نوع جهشی در خراسان جنوبی هستیم که جای تقدیر دارد و در راستای رویکرد دولت مبنی بر توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار، امروز جشن پایان گازرسانی در خراسان جنوبی برگزار شد.

وی بیان کرد: طی سه ماه آینده نیز شاهد اتمام طرح گازرسانی به همه واحدهای تولیدی و صنعتی استان خواهیم بود که از خبرهای خوب مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال هزار و ۱۰۵ پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که در یکسالگی دولت سیزدهم این پروژه‌ها نویدبخش توسعه استان است.

نگاه ویژه به خراسان جنوبی

قناعت اظهار داشت: سال‌ها به دلیل بی‌توجهی به خراسان جنوبی، محرومیت‌هایی تحمیل شده است لذا دولت سیزدهم به این استان توجه ویژه‌تری دارد.

وی افزود: نوع پیگیری‌های ما و نمایندگان مجلس برای موضوعات مختلف استان از نوع زیرساختی است و پروژه‌ها و طرح‌هایی را در مرکز پیگیری می‌کنیم که نشان‌دهنده محرومیت و کم‌توجهی به این استان مرزی است.

استاندار خراسان جنوبی معتقد است با توجه به محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های این استان و با نگاه انقلابی و محرومیت‌زدایی که در دولت سیزدهم وجود دارد، به حرکت‌های جهشی و انقلابی نیاز داریم.

اتمام گازرسانی به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

افتتاح ۹۷۰ پروژه گازرسانی در سال اول دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم با اشاره به دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم در حوزه گازرسانی گفت: در مجموع ۹۷۰ پروژه گازرسانی با هزینه اجرایی ۸۸۶ میلیارد تومان در دوره یکساله فعالیت دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیده است.

سید محمود هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته دولت امسال تعداد ۳۲۶ پروژه گازرسانی با هزینه اجرایی یا اعتبار مورد نیاز ۵۷۳ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود و از این تعداد ۲۷۶ پروژه قابل افتتاح است.

وی اظهار داشت: با اتمام عملیات گازرسانی به همه روستاهای فاقد گاز استان، افتخار داریم در هفته دولت ۱۴۰۱ و همزمان با اولین سالروز فعالیت دولت سیزدهم، تمامی جمعیت شهری و روستایی خراسان جنوبی از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۳۰۲ روستای استان با هزینه‌کرد ۶۲۵ میلیارد تومان و ۱۶۲ واحد صنعتی با هزینه‌کرد ۵۸ میلیارد تومان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

ادامه گازرسانی به واحدهای مسکونی جدید

به گفته وی در این مدت گازرسانی به ۲ هزار ور ۸۲۱ واحد مسکن محرومان در ۴۸۲ روستا انجام شد که برای آن ۴۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

هاشمی از گازرسانی به ۲ هزار و ۲۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن با هزینه ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: بهره‌برداری از پروژه خط انتقال دیهوک با هزینه ۷۲ میلیارد تومان و بهره‌برداری از ۶ پروژه ساختمانی در سطح استان با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

وی به انجام طرح‌های گازرسانی به شهرک‌های صنعتی زیرکوه، درمیان و نهبندان با هزینه اجرایی ۱۲ میلیارد تومان و گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای شقایق نهبندان با هزینه ۱۰ میلیارد تومان در بازه زمانی یک سال اخیر اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: همچنین گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان و اجرای قطعه اول خط تقویتی شوسف نهبندان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان در این مدت انجام شده است.

وی از افتتاح گازرسانی به ۱۳۳ روستای استان با هزینه‌کرد ۳۸۲ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: همچنین طرح گازرسانی به ۲۳ واحد تولیدی و صنعتی با هزینه اجرایی ۲۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

 

 

استاندار خراسان‌جنوبی: اقدامات محرومیت‌زدایی در حال نتیجه دادن است

استاندار خراسان‌جنوبی: اقدامات محرومیت‌زدایی در حال نتیجه دادن است

استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌های مستمر نمایندگان مردم، استاندار و مسئولان متولی در حال نتیجه دادن است و هر روز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در آیین افتتاح طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت گلشن شهرستان طبس افزود: از کارهای بسیار شایسته و ارزشمندی که دولت سیزدهم انجام می‌دهد، توجه ویژه و خاص به تمام نقاط کشور است و کل کشور را یکپارچه و واحد می‌بیند.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه و خاصی به نقاط محروم دارد و چند استانی که در رقابت با دیگر مناطق به لحاظ صنعتی و اقتصادی عقب مانده‌اند، نگاه شخص رئیس جمهور و دولت به این استان‌ها ویژه است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر استانی در برخی شاخص‌ها نسبت به بقیه استان‌ها عقب است، چه کسی باید پاسخ دهد؟ آنهایی که بیش از ۳۵ سال قوه مجریه تحت مدیریت‌شان بود.

وی اظهار داشت: آیت الله رئیسی صادقانه، مخلصانه، انقلابی و جهادی مشکلات اقتصاد و معیشت کشور را حل می‌کند و حل این موضوعات کمی زمان‌بر است، ارزش پول ملی در دولت قبل حتی از کشور سوریه کمتر بود و این را چه کسانی باید جواب دهند؟ کسانی که مسببان این وضعیت هستند.

قناعت افزود: مسببان وضع موجود می‌گویند باید رهبری جواب دهند در حالی که مسائل کلان کشور برعهده مقام معظم رهبری است و قوه مجریه قبلی مسبب کاهش ارزش پولی است و باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: زمانی حرکت انقلابی و جهشی صورت می‌گیرد که نیروهای دلسوز و انقلابی بر مسند امور هستند و هر وقت نیروهای انقلابی و جهادی بر مسند امور باشند، نسبت به قبل حرکت و جهش بیشتر است و به این معنا نیست که قبلی‌ها کار انجام نداده‌اند؛ در هر دوره‌ای کار انجام شده اما این دوره، یک دوره جهشی، باشتاب، تحولی، انقلابی، جهادی و دلسوزانه است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نگاه خاص دولت سیزدهم به مناطق محروم کشور گفت: طی همین مدت کوتاه یک ساله عمر دولت، شخص رئیس جمهور به ۳۱ استان کشور سفر کرده و مصوبات خوبی هم داشته که به نوعی رکورد شکنی است.

وی افزود: در همین شهرستان طبس پروژه‌های بسیار خوب، قابل تأمل و ارزشمندی صورت گرفته و به عنوان مثال پست برق که امروز به بهره‌برداری رسید، سال گذشته نماینده مردم شهرستان و مسئولان شهرستانی چندین بار پیگیر بودند و چند بار از مرکز پیگیری کردیم که به نتیجه رسید و مردم از مزایای آن برخودار شدند.

قناعت از ساخت ۵۸۰ کیلومتر باند دوم راه در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۵۰ کیلومتر آن در سال قبل به بهره‌برداری رسید و احداث ۱۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: یک سوم اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به حوزه‌ راه‌های استان اختصاص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علت نامطلوب بودن وضعیت راه‌های استان، کم‌کاری‌های گذشته است افزود: باید افرادی که بیشترین تعداد سال قوه مجریه تحت مدیریت آنها بوده است، پاسخگو باشند.

وی گفت: مقاومت مردم ایران اسلامی در پای انقلاب اسلامی دارد جواب می‌دهد و ورق به نفع ما بر می‌گردد، سختی و مشکلات به سمت دشمن به‌ویژه اتحادیه اروپا و آمریکا می‌رود.

قناعت اظهار امیدواری کرد: همین فضای کار، کوشش و تلاش ادامه پیدا کند تا شاهد طرح‌های اجرایی خوب در استان باشیم.

وی افزود: با پیگیری‌های خوبی که صورت گرفته چند روز گذشته عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه به عنوان تنها شهرستان فاقد بیمارستان استان آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت برق در شهرستان نهبندان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: احداث این پست زمینه‌ساز توسعه این شهرستان خواهد بود.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر ادامه داد: این شهیدان، مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی بودند و در مدت کوتاه خدمتشان توانستند منشاء خیر و برکات شوند.

قناعت گفت: این بزرگواران الگوهایی از خودشان ایجاد کردند که الان بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اگر بخواهند جایگاه، وزارتخانه و سازمانی را مورد سنجش قرار دهند، معمولا با معیارهای دولت شهیدان رجایی و باهنر این کار را انجام می‌دهند.

 

 

برگزاری مسابقات ورزشی ویژه دانشجویان حاضر در طرح توانمندسازی(حامیم)

۰۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۲ کد : ۱۹۸۳۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۹۶
مسابقات ورزشی دارت و فریزبی ویژه دانشجویان حاضر در طرح توانمندسازی(حامیم) با همکاری مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری شامگاه شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ در سالن ورزشی کوثر دانشگاه بیرجند برگزار شد.
برگزاری مسابقات ورزشی ویژه دانشجویان حاضر در طرح توانمندسازی(حامیم)

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مسابقات ورزشی دارت و فریزبی ویژه دانشجویان طرح حامیم با حضور ۴۱ دانشجو برگزار شد. در مسابقه دارت ۲۹  شرکت کننده به رقابت پرداختند که زهرا فرزانه دربندی، فاطمه طالبی و فاطمه خسروی به ترتیب اول تا سوم شدند.
در مسابقه فریزبی ندا دانشمندی مقام اول و انیس ایزدی فرد مقام دوم، فاطمه یوسفی مقام سوم را کسب کردند. در پایان این مسابقات دانشجویان شرکت کننده به انجام ورزش والیبال به صورت تفریحی پرداختند.

 

 

 

کسب مقام اول تیم هند پلو دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند در پنجمین المپیاد ورزش های همگانی

۰۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۸۲۵ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۹۲
تیم هند پلو دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند در پنجمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر کشور مقام اول را بدست آوردند.
کسب مقام اول تیم هند پلو دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند در پنجمین المپیاد ورزش های همگانی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، همزمان با برگزاری پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان کشور در دانشگاه شهرکرد، تیم هندپلو دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند مقام اول این مسابقات را از آن خود کرد.
تیم دانشگاه بیرجند در این مسابقات با غلبه بر تیم میزبان این مسابقات دانشگاه شهرکرد مقام اول را بدست آورد.
علیرضا ستاره، سعید نجفی علمدار لو، مهدی شیر علی، یوسف ابراهیمی، حمید دستورانی اعضای تیم دانشگاه را در این مسابقات تشکیل دادند. در این مسابقات مهدی شیرعلی آقای گل این مسابقات شد.
مربیگری تیم هندپلو دانشگاه بیرجند بر عهده رامین رحمانپور بود.

 

 

 

پنجمین روز از هفته دولت در خراسان جنوبی/ طولانی‌ترین سازه آبخیزداری به بهره‌برداری رسید

پنجمین روز از هفته دولت در خراسان جنوبی/ طولانی‌ترین سازه آبخیزداری به بهره‌برداری رسید

در پنجمین روز از هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی طولانی ترین سازه آبخیزداری استان در حوزه غنی آباد بشرویه با طول تاج ۷۰۰ متر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، مدیرکل آبخیزداری خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از این سازه اظهار داشت: در حوزه آبخیز غنی آباد با مساحت ۱۵ هزار و ۱۳ هکتار ۳ سازه آبخیزداری شامل دو سازه سنگ ملاتی و یک سازه خاکی در هفته منابع طبیعی سال گذشته (اسفند ۱۴۰۰)کلنگ زنی شد.

علیرضا نصرآبادی افزود: این سازه خاکی طی ۱۰۰ روز کاری با سرمایه گذاری بیش از دو میلیارد تومان اجرایی شد.

وی با اشاره به طول تاج ۷۰۰ متر سازه خاکی که یکی از پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت است ادامه داد: این سازه با حجم عملیات ۴۲ هزار متر مکعب و ارتفاع ۷ متر به عنوان طولانی‌ترین سازه استان ثبت شده است.

مدیرکل آبخیزداری خراسان جنوبی، حجم آبگیری این سازه را ۱۸۵ هزار متر مکعب اعلام کرد که ۲۴ منبع آبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ۶۶۰ خانوار نیز از مزایای این سازه بهره‌مند می‌شوند و در مجموع ۹ سازه  در حوزه غنی آباد اجرایی شده است.

 افتتاح ترمینال ضبط پسته در بشرویه 

در جریان سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به بشرویه ترمینال ضبط پسته  آقای حاج محمد کیانی زاده به مساحت ۱.۵ هکتار با ظرفیت ۶ هزار پسته خشک و تر، که در ضلع شمال شهر بشرویه در مسیر جاده بشرویه به طبس قرار گرفته، افتتاح شد.

این ترمینال با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان با جمعیت برخوردار ۳۰۰ خانوار با تعداد اشتغال ۳۷  نفر است و تمامی منابع اعتباری این پروزه به صورت آورده شخصی است.

افتتاح پروژه احداث و آسفالت قسمتی از راه روستایی بشرویه- چاه حاجی 

طول کل این محور ۱۰ کیلومتر است که در فاز اول ۲ کیلومتر آن با اعتبار هزینه شده ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، افتتاح شد.

این مسیر محل عبور و مرور بیش از ۱۰۰ خانوار کشاورز و عشایر شهرستان است.

افتتاح پروژه تولید فنس و توری مفتولی فولادی

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به بشرویه، پروژه تولید فنس و توری مفتولی فولادی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه در سطح ۹هزار متر مربع با زیربنای ۸۵۶ متر مربع  بااعتبارهزینه شده ۱۱.۵ میلیارد تومان و تسهیلات  ۳ میلیارد تومان است و میزان اشتغال این پروژه ۱۲ نفربا ظرفیت ۸۰۰ تن در سال است.

این کارخانه جزو معدود واحدهای کشور بوده که به صورت تمام مکانیزه است و محصولات تولید شده این کارخانه در حال حاضر به جز  داخل کشور به کشورهای مجاور از جمله پاکستان و افغانستان صادر می‌شود.

از این پروژه که به همت سلیمانی سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی شده ۵۰ خانوار بهره‌مند شده و برای ۱۲ نفر اشتغال پایدار صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی همچنین از طرح توسعه شرکت تعاونی تولیدی بعثت و بزرگترین واحد پرورش شتر مرغ در بشرویه بازدید کرد.

شرکت تعاونی بعثت بشرویه به منظور تولید مواد لبنی به مساحت ۱۴۴۶ متر مربع در سال ۱۳۹۵ توسط بخش خصوصی با ظرفیت بیش از ۳۰۰۰ تن افتتاح گردید، لیکن بدلیل مشکلات بهداشتی و بازار و … غیر فعال شد.

این شرکت در سال ۱۴۰۰ به سرمایه گذار دیگری واگذار و به منظور راه اندازی مجدد آن مبلغ ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات معرفی شده  و میزان اشتغالزایی این پروژه ۲۰ نفر است.

طرح پرورش شتر مرغ آقای عابدیان به مساحت ۲.۶ هکتار در ضلع جنوبی شهر در مجاورت راه بشرویه به فردوس هم پروژه دومی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

میزان اشتغال این واحد تعداد ۲۰ نفر با ظرفیت ۱۵۰ قطعه شترمرغ مولد است و میزان کل سرمایه گذاری جهت شروع پروژه مبلغ ۵ میلیارد تومان و مبلغ ۲.۱ میلیارد تومان تسهیلات است.

این طرح با هدف تثبیت اشتغال، فرآوری محصولات و … در کوتاه مدت و با هدف جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره تولید، صادرات و … در بلند مدت است.

بهره مندی ۱۳هزار نفر از خدمات امدادی/۱۷ هزار بسته معیشتی توزیع شد

بهره مندی ۱۳هزار نفر از خدمات امدادی/۱۷ هزار بسته معیشتی توزیع شد

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان، گفت: طی یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۹۳ نفر از خدمات امدادی بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت، اظهار داشت: هفته دولت یادآور فداکاری‌های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و همچنین احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر است.

وی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی طی یک سال گذشته، افزود: در این مدت ۱۱ هزار و ۴۰ مورد حادثه اتفاق افتاده است و تعداد ۱۳ هزار و ۸۹۳ نفر از خدمات مختلف امدادی بهره مند شده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان سطح استان توزیع شده است، گفت: این اقدام خیرخواهانه در طول سال به ویژه در مناسبت‌های مختلف با مشارکت خیرین و خانه‌های هلال سطح استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی در استان، عنوان کرد: این بانک‌ها باهدف کمک به تسکین آلام بشری و تحقق شعار “توان توانمندان در خدمت نیاز نیازمندان” و همچنین حمایت از بیماران نیازمند و کمک به تأمین تجهیزات پزشکی راه اندازی شده‌اند.

کاوسی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ بانک امانات تجهیزات پزشکی در سطح استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: یک هزار و ۶۸۵ نفر از خدمات این بانک‌ها طی یک سال گذشته بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به اختصاص بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جهت درمان بیماران نیازمند استان، بیان کرد: با همکاری خانه‌های هلال و مددکاران هلال احمر سه هزار و ۴۹۷ بیمار نیازمند از این اعتبارات بهره مند شده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته همچنین به منظور کاهش آلام مستمندان ۳۵ فقره تسهیلات درمانی قرض‌الحسنه به مبلغ ۸۲۰ میلیون تومان به بیماران نیازمند استان پرداخت شد.

وی با اشاره به راه اندازی ۲۱۲ خانه هلال در سطح استان، عنوان کرد: فعالیت خانه‌های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و توانمندسازی افراد و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می‌شود.

کاوسی با بیان اینکه با مشارکت خیرین عملیات ساخت سرپناه برای پنج خانوار نیازمند در روستای چاه سالم نهبندان اجرایی شده است، افزود: در سال گذشته همچنین تعداد ۱۰ قنات در روستاهای شهرستان نهبندان و سربیشه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان با کمک خیرین احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور توانمندسازی و اشتغال جوانان دو کارگاه توبافی با مشارکت خیرین هلال احمر راه اندازی شده است، گفت: جای‌گذاری ۳۳ منبع ذخیره آب و نصب دو دستگاه آب شیرین کن در روستاهای مهل آباد و رومه نیز از دیگر اقدامات هلال احمر طی سال گذشته با کمک خیرین بوده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در قالب ۷۰۶ دوره از آموزش‌های همگانی هلال احمر بهره مند شده‌اند، اظهار داشت: یک هزار و ۹۹۳ نفر از امدادگران و نجات گران استان نیز آموزش‌های تخصصی امداد و نجات را در قالب ۸۷ دوره آموزشی فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه طی یک‌سال گذشته یک‌هزار و ۴۰ نفر از خدمات سلامت محور و آموزشی مانور درمان اضطراری در شهرستان قاین بهره مند شدند، افزود: مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان نیز در این مدت به سه هزار و ۳۰۷ بیمار خدمات گوناگون ارائه داده‌اند.

کاوسی با بیان اینکه ۱۱۳ هزار و ۹۳۳ نفر از خدمات سلامت محور ۱۶ پست ثابت و اکیپ سحاب طی ایام نوروز در سطح استان بهره مند شدند، گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا طی سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۱۷ مکان عمومی در قالب طرح شهید سلیمانی مورد پایش ناظران سلامت قرار گرفته است.

واگذاری زمین ویلایی نهضت ملی مسکن/ در ۲۹ شهر خراسان‌جنوبی زمین ویلایی واگذار می‌شود

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ما ۳۱ شهر داریم و در ۲۹ شهر زمین به صورت ویلایی انفرادی واگذار می‌شود که به هر خانوار یک قطعه زمین ویلایی می‌دهیم.

واگذاری زمین ویلایی نهضت ملی مسکن/ در ۲۹ شهر خراسان‌جنوبی زمین ویلایی واگذار می‌شود

وحید داعی، مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم موضوع مسکن بود و شعار محوری دولت بحث مسکن بوده است.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون مسکن در چهار سال سالی یک میلیون شعار دولت بوده است، تصریح کرد: از این تعداد سهمیه استان ما ۴۰ هزار واحد مسکونی بوده است که از این تعداد ۱۸ هزار واحد روستایی است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ما سالی ۵ هزار و ۵۰۰ واحد ما باید در حوزه شهری تولید کنیم.

داعی با بیان اینکه نخستین گام برای تحقق موضوع مسکن، سامانه نهضت ملی مسکن بود، ادامه داد: سامانه باز شد تعداد ۷۴ هزار و ۷۹۹ نفر در استان خراسان‌جنوبی در این سامانه در این ۳۱ شهر ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه نخستین گام این بود که متقاضیان پالایش شوند، افزود: برای متقاضیان پرونده تشکیل می‌شود و فرم “ج” و سابقه پنج سال سابقه انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از این ۷۰ هزار بالغ بر ۷۴ هزار تعیین تکلیف شده و پالایش شده و کا بسیار فشرده‌ای انجام شد، اضافه کرد: گام دوم آن تأمین زمین بود ما تا این لحظه ۳۱ هزار و ۹۰۰ نفر پنج تا شرط را داشتند و از نظر ما واجدالشرایط هستند و که ما برای آن‌ها باید زمین تأمین می‌کردیم.

داعی گفت: با پیگیری‌های که انجام شد بالغ بر ۳۱ هزار واحد برای آن زمین تأمین شد و جزء محدود استان‌هایی هستیم که به اندازه کل سهمیه چهار سال ما بیش از آن زمین اختصاص دادیم و تأمین کردیم.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی مستمراً عملکرد استان‌ها را پالایش می‌کند و براساس آن‌ها کتبی رتبه استان‌ها را به استاندارها اعلام می‌کنند، تصریح کرد: براساس آخرین ارزیابی که وزارت راه و شهرسازی انجام داده و به استاندار اعلام کرده، ما براساس این سه شاخص پالایش متقاضیان، تأمین زمین نسبت به سهمیه و اجرای فونداسیون نسبت به سهمیه حائز رتبه دوم کشور هستیم.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم این سکوی خود را حفظ کنیم و یکی از اقدامات یک سال اخیر که بسیار مهم است این هم‌افزایی در استان بوده است.

داعی با بیان اینکه ما ۳۱ شهر داریم و ۲۹ شهر زمین به صورت ویلایی انفرادی که به هر خانوار یک قطعه زمین ویلایی می‌دهیم، ادامه داد: این امر برای ما چالش ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ما سابقه پنج سال سکونت را با دقت کنترل می‌کنیم، افزود: قبلاً در مسکن مهر اجاره‌نامه را قبول می‌کردند ولی اکنون مدارک را جوری چیدن که جور کردن آن خیلی سخت است و به صورت سوری کسی که پنج سال سکونت نداشته باشد و نمی‌تواند مدارک را بیاورد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم ما واگذاری زمین به صورت ویلایی است که در هیچ جای کشور با این سطح نداریم، اضافه کرد: در بیرجند و قاین به صورت طبقاتی واگذار می‌شود و در بیرجند بهترین زمین دولت را در اراضی زعفرانیه است که برای نهضت ملی مسکن آوردیم.

داعی با بیان اینکه در سنوات قبل مسکن مهر بیرجند در روستاهای دهلکوه بوده است، تصریح کرد: ما در واقع بهترین زمین دولت را در زعفرانیه برای نهضت ملی مسکن آوردیم.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*