اخبار خراسان جنوبی

افتتاح معدن زغال‌سنگ جعفران طبس در چهارمین روز هفته دولت

افتتاح معدن زغال‌سنگ جعفران طبس در چهارمین روز هفته دولت

 پروژه تجهیز و بهره‌برداری از معدن زغال‌سنگ جعفران با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن در شهرستان طبس با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

جواد قناعت که در چهارمین روز هفته دولت برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان طبس رفته است، در مراسم افتتاح این معدن حضور یافت.

فعالیت معدن زغال‌سنگ جعفران که در بخش مرکزی شهرستان طبس واقع شده، استخراج زغال‌سنگ حرارتی است و با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن، زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم کرده است.

۱۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز و بهره‌برداری از این معدن سرمایه‌گذاری شده است.

همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی، مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان ۴۴ پروژه گازرسانی با اعتبار ۲۵۸ میلیارد تومان نیز در شهرستان طبس برگزار شد.

طرح‌ راهداری با هدف ایمن‌سازی محور طبس – اصفهان افتتاح شد

طرح‌ راهداری با هدف ایمن‌سازی محور طبس - اصفهان افتتاح شد

عملیات تبدیل سه دستگاه آبنما به ابنیه فنی پل در محور طبس – اصفهان با هدف ایمن‌سازی مسیر از طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه سفر استاندار خراسان جنوبی به طبس مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روز شنبه در بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

پروژه محوری در این برنامه، تبدیل سه دستگاه آبنما به ابنیه فنی پل در محور طبس – اصفهان است که در راستای ایمن‌سازی مسیر اجرا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در این مراسم گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه که از سال ۱۳۹۸ در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت، معادل ۵۶ میلیارد ریال است.

اسدالله جلال‌زاده درباره پروژه روکش آسفالت گرم راه‌های منتهی به شهرستان طبس که امروز افتتاح شد، اظهار داشت: این پروژه شامل محورهای طبس – یزد، طبس – دیهوک و طبس – بشرویه به طول ۱۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: اجرای آسفالت این سه محور سال ۱۴۰۰ شروع شد و برای اجرای این پروژه ۱۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: اصلاح هندسی، بهسازی و اجرای آسفالت محل دسترسی و جاده ارتباطی مهدی آباد – کاظم آباد در بخش دستگردان به طول یک کیلومتر و با اعتبار ۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که همزمان با هفته دولت افتتاح شد.

وی گفت: بهره‌برداری پروژه تعریض، شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در محورهای مواصلاتی طبس – دیهوک و طبس – بشرویه به طول ۲۲ کیلومتر از دیگر پروژه‌هاست که سال ۱۴۰۰ شروع شد و با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

همچنین در این مراسم، پروژه تبدیل پنج دستگاه آبنما به ابنیه فنی پل در محور شریانی طبس – اصفهان کلنگ‌زنی شد که اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه ۲۸۷ میلیارد ریال است.

افتتاح و اجرای ۱۴۶ پروژه عمرانی در طبس همزمان با هفته دولت

افتتاح و اجرای ۱۴۶ پروژه عمرانی در طبس همزمان با هفته دولت

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: هفته دولت امسال ۱۴۶ پروژه در این شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود و امروز هفت پروژه شاخص با هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبر رحیمی در آیین افتتاح پست ۱۳۲،۲۰ کیلوولت صنعتی طبس که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: تکمیل و توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت گلشن با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان، روکش آسفالت راه روستایی به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و افتتاح پل و کلنگ‌زنی پنج آبنما به پل در محور طبس – اصفهان با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها است.

وی گفت: پروژه تجهیز معدن زغالسنگ جعفران با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، ظرفیت استخراج ۱۰۰ هزار تن و اشتغالزایی ۲۰ نفر و کارخانه زغالشویی با ظرفیت ۲۵ هزار تن، اعتبار ۳۱ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰ نفر امروز افتتاح می‌شود.

فرماندار ویژه طبس بیان کرد: طرح گازرسانی به ۳۷ روستای شهرستان طبس با ۲۱۶ میلیارد تومان و پروژه باند دوم دیهوک – طبس با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان نیز امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ضمن قدردانی از شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برای تامین برق صنعتی و سایت ۵۱ هکتاری مسکن ملی شهرستان طبس افزود: درخواست داریم پست برق دیهوک نیز هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد زیرا درخواست‌های این منطقه بسیار زیاد است.

امام جمعه طبس هم گفت: هفته دولت پروژه‌هایی از نوع خدمات نظام جمهوری اسلامی برای مردم به بهره‌برداری می‌رسد و شان مسئولان در این نظام نوکری و خدمتگزاری مردم است.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی افزود: انقلاب اسلامی امروز پرچمدار خدمت به جامعه دینی و اسلامی است و می‌تواند الگویی تمام عیار در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای جهان اسلام و بشریت باشد.

وی اظهار داشت: بیان این گونه خدمات می‌تواند شأن و منزلتی از نظام جمهوری اسلامی را برای جهان به ارمغان بیاورد و به برکت انقلاب اسلامی امروز در همه عرصه‌ها شاهد رشد بسیار فزاینده‌ای هستیم.

امام جمعه طبس گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بیان خدمات در امیدآفرینی مردم نقش موثری دارد و امروز در راستای جهاد تبیین که یک واجب عینی و فوری است، مسئولان باید خدمات خوب و مخلصانه را انجام داده و برای امیدآفرینی این خدمات را برای مردم بیان کنند.

وعده وزیر آموزش و پرورش برای احیای دانشگاه تربیت معلم قاین

وعده وزیر آموزش و پرورش برای احیای دانشگاه تربیت معلم قاین

وزیر آموزش و پرورش از پیگیری احیای دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان شهید مدرس قاین در در هیئت امنای دانشگاه خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، یوسف نوری با بیان این مطلب در جمع فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز شهرستان قاینات و زیرکوه خاطرنشان کرد: هفته دولت به واسطه شهادت دو بزرگ مردی رقم خورده که سال‌ها در کسوت معلمی بوده‌اند.

وی ادامه داد: اگر همچون این دو دولتمرد معلم خالصانه کار کنیم خداوند نیز الطاف خود را شامل حال ما می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید نظام تربیتی خود را بر اساس حکمرانی امام زمان (عج) و اسلام تدوین کنیم، بیان کرد: بی شک نیاز است عدالت پیوست تمام اقدامات ما در جامعه باشد.

نوری با تأکید بر اینکه ذیل عدالت آموزشی، عدالت تربیتی نیز در نظام تحویل آموزش و پرورش منظور شده، ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های موفقیت آموزش و پرورش تلاش برای شکوفایی علم است و در حوزه عدالت آموزشی باید از مردم و خیرین نیز کمک بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مردمی بودن نظام در همه ارکان کشور جاری است، اظهار داشت: نیروی انسانی خراسان جنوبی از جمله مفاخر کشور هستند که نمونه آن استاد شکوهی است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: دولت سیزدهم اراده قطعی بر کار و تلاش دارد و در حوزه آموزش و پرورش نیز شرایط به همین گونه است.

نوری با تأکید بر اینکه رئیس جمهور، دولت را با قرض‌های بسیار از گذشته تحویل گرفت، گفت: هزاران میلیارد تومان در سفرهای استانی دولت از مدیریت منابع به استان‌ها تعلق گرفته که ۲۸ هزار میلیارد تومان آن مربوط به پروژه‌های ناتمام در آموزش و پرورش است.

وی با ذکر این نکته که با تلاش‌های فراوان در سال جاری رکورد کسب مدال توسط دانش آموزان را به دست آوردیم، یادآور شد: همانطور که در دوران دفاع مقدس جوانانی از شرق کشور برای دفاع به ایلام و خوزستان می‌رفتند در جهاد علمی نیز خیران از همه جای کشور به نقاط محروم رفته و بارهای بر زمینه مانده را برمی دارند.

به گفته وی؛ باید با کمک خیرین نسبت به کاهش مدارس مختلط اقدام کرده و دغدغه‌های در این زمینه را کاهش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران از احیای دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان شهید مدرس قاین خبر داد و گفت: قاینات با عنایت به فعالیت موفق مراکز تربیت معلم و برخورداری از زیرساخت های لازم، استحقاق احیای دانشگاه فرهنگیان را دارد و این موضوع را در هیئت امنای دانشگاه پیگیری خواهیم کرد.

نوری با تأکید بر لزوم حمایت از دانش آموزان توانمند قاین بیان کرد: دانش آموزان قاینی از توانمندی بالایی برخوردار هستند و توانسته اند چهار مدال نقره و یک برنز المپیاد نانو کشوری را کسب کنند.

وی در ادامه گفت: در جهت تقویت و حمایت از نخبگان دانش آموزی نانو، آزمایشگاه نانو در پژوهش سرای دانش آموزی قاین تا سقف یک میلیارد تومان تجهیز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبه فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قاینات در خصوص کمبود ۹۶ کلاس درس و ضرورت بازسازی ۴۰ مدرسه تخریبی شهرستان و احداث سالن ورزشی دانش آموزی و تأمین نیاز تجهیزاتی هفت میلیاردی هنرستان شهید فخری زاده قول داد که اعتبارات لازم جهت بهبود سرانه فضای آموزشی و تجهیزاتی تأمین شود.

 

 

 

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:
انتظارت از دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بسیار بالاست

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظارت از دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بسیار بالاست.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در مراسم افتتاح زمین چمن مصنوعی و پارک محله روستای دستگرد شهرستان درمیان گفت: افتتاح و به بهره برداری رسیدن این پروژه ها در داخل روستاها در راستای پرکردن اوقات فراغت، هم سرگرمی است و هم تأثیرات مثبتی بر سلامت جسم و روح نوجوانان دارد لذا لازم است در نگهداری این فضاها دقت شود.
وی تصریح نمود: انتظارت از دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بالاست ضمن آنکه این دولت در یکسال گذشته که روی سرکار آمده اقدامات بسیار بزرگی در سطح ملی و منطقه ای انجام داده است.
معاون استاندار اظهار داشت: در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه های بسیار بزرگی در سطح استان خراسان جنوبی هستیم و امروز در منطقه طبس مسینا و گزیک نیز پروژه های خوبی که انتفاع آن به مردم می رسد مورد بهره برداری قرار می گیرد.
طالبی متذکر شد: البته حق مردم بیش از اینها بوده و باید بتوانیم بیش از این به مردم خدمت نماییم لذا از خداند می خواهیم توفیق خدمتگذاری به مردم را به این دولت کریمه عنایت فرماید تا بتوانند بر اقدامات شایسته خود بیفزایند زیرا باعث امیدآفرینی در بین مرم می شود.

 

 

 

 

 

 

 

در چهارمین روز هفته دولت رقم خورد:
افتتاح کارخانه زغالشویی در طبس با حضور استاندار خراسان جنوبی

 

با حضور استاندار خراسان جنوبی کارخانه زغالشویی در بخش مرکزی شهرستان طبس افتتاح شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مراسم بهره برداری از این واحد جوار معدنی با حضور دکتر قناعت استاندار، نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد.
محصول تولیدی این واحد، کنسانتره زغالسنگ است.
ظرفیت تولید سالانه این مجموعه که با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده ۲۵۰ هزار تن است.
این واحد تولیدی زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم آورده است.
شایان ذکر است؛ عملیات اجرایی احداث این کارخانه در سال ۱۴۰۰ شروع شده و با امروز به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

 

 

 

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی رقم خورد؛
بهره برداری از ۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان سرایان

 

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان سرایان به بهره برداری رسید.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ همزمان با چهارمین روز هفته دولت و با حضور اشرفی معاون استاندار، فرماندار، ائمه جمعه و جمعی از مدیران استان، پروژه های شهرستان سرایان افتتاح شد.
برنامه های معاون اقتصادی استاندار در شهرستان سرایان با حضور در گلزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در شهر سه قلعه آغاز شد.
پل ۱۰ دهنه بند نو با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال، اصلاح قوس جاده به عنوان یک نقطه حادثه خیز با اعتبار ۷ میلیارد ریال، ۷ کیلومتر روکش آسفالت محور سه قلعه – آیسک با اعتبار ۱۷ هزار میلیون ریال و ۳۵ هزار مترمربع آسفالت در ۵ روستا با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که در این مراسم به بهره برداری رسیدند.
افتتاح کارگاه های تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نگین، سرامیک، خراطی سنتی، ۷ باب استخر ذخیره آب، یک واحد گلخانه ۵۰۰ مترمربعی و یک مجتمع تجاری به مساحت هزار و ۱۰۰ مترمربع از دیگر برنامه های امروز معاون اقتصادی در سرایان بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

کسب مقام سوم اتومبیل رانان خراسان جنوبی در مسابقات ازبکستان/۷

اتومبیل رانان نیروی انتظامی استان خراسان جنوبی موفق به کسب مقام سوم مسابقات اتومبیلرانی جاده ای ازبکستان شدند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی و به نقل از اکبرپور رییس هیات اتومبیل رانی و موتور سواری استان، استوار یکم مهدی هادیان فر و استوار یکم احسان علیپور قهرمانان افتخار آفرینی هستند که زیر نظر مربیان هیات آموزش دیده و موفق به کسب این موفقت شدند.

 

 

بیرجند از دیروز تا امروز
فلکه خاکی!

به میدان و اطرفش نگاه می کنم.‌ به تغییراتی که طی چهل و اندی سال که خود به یاد دارم در اینجا پدید آمده که البته بیشتر مربوط به ساختمان بانک ها می باشد که به مراتب غول پیکر تر شده اند.
هر روز افراد زیادی مسیرشان از میدان َشهدا و خیابان حکیم نزاری میگذرد اما شاید خیلی از آن ها بخصوص جوانتر ها ندانند که این جا اولین فلکه احداث شده در شهر بود.
به بانک ملی می نگرم و به یاد گزارش مرحوم دکتر علوی در سال ۴۰ میافتم که به عنوان خبرنگار وقت روزنامه خراسان تهیه کرده بود و آن درویش سالخورده و مجاور مقبره حکیم نزاری که به دکتر علوی از چندین دهه قبل تر گفته بود که قبل از تاسیس بانک، مقبره حکیم، برو و بیای زیادی داشته ویکی از مکان هایی بوده که مراجعه مردمی به آن خیلی زیاد بوده است..
زمانی این میدان و آن خیابان هنوز اسمی نداشت. چرا که در نقشه شهری آن روزهای بیرجند که مملو از کوچه پس کوچه های پیچ در پیچ بود این ها اولین تغییرات مهم در نقشه شهری بود که در حدود سال ۱۳۱۷ و ۱۸ آغاز و اجرایی شد.
مردم برای نام بردن از این مکان ها فقط عنوان می کردند برویم خیابان…..برویم میدان…یا فلکه خاکی…، چرا که تنها میدان و خیابان شهر بود.
خاطرات معدود افرادی که زمان ساخت این میدان و البته خیابان جکیم نزاری را به یاد دارند و در بین ما هستند را مرور می کنم
با نگاه به ابتدای خیابان حکیم نزاری آن را با خاطرات آقای مویدی( متولد ۱۳۰۵) مقایسه کرده و تصویر نقل شده از او را در ذهن تداعی می کنم : « از رود_ میدآن امام فعلی_ تا محدوده حمام لعل، خانه و کوچه بود ولی بعد از آن زمین خالی بود. ‌برای احداث خیابان، با کلنگ دیوارهای قدیمی را خراب می کردند و نخاله ها را بار الاغ هایی که توسط روستاییان اطراف آوردا شده بود، خورد خورد به بیرون شهر می بردند.»
به ابتدای خیابان دانشگاه نگاهم گره خورده و گفته های محمد حسین قنادان متولد ۱۳۰۳ را با خاطرات نابش از ۹۰ و اندی سال قبل مرور می کنم: ( قبل از تاسیس میدان حدود سال ۱۳۱۰ که من کودکی بیش نبودم، در محدوده میدان محلی که جاده زاهدان را قطع می کرد مکانی بود که معروف به دروازه بود. البته در آن زمان دروازه ای دیگر وجود نداشت ولی لفظ دروازه که برای این مکان به کار می رفت خیلی معروف بود،..)
و البته خاطرات ابراهیم مرغوب متولد ۱۳۱۳ که می گفت:« در آن زمان که هیچ سرگرمی نبود و حتی رادیو را هم خیلی افراد نداشتند این جا که تنها میدان شهر و معروف به فلکه خاکی بود یک مکان مهم گردش و تجمع به شمار می رفت. ما و دیگر جوان ها به جز ایامی که صرف بازی فوتبال می کردیم، خیلی وقت ها این جا جمع می شدیم..»

 

 

 

زمین چمن مصنوعی روستای ده محمد طبس افتتاح شد/۷

آیین افتتاح و بهره برداری از زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای ده محمد شهرستان طبس

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و با حضور جمعی از مسئولین، زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای ده محمد به افتتاح و بهره برداری رسید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، این پروژه ورزشی با مساحت ۹۰۰ متر مربع در دومین روز از هفته دولت به عنوان هدیه دولت مردمی حضرت آیت الله دکتر رییسی تحویل نوجوانان و جوانان این دیار شد. همچنین زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال روستاهای ملوند و فهالنج نیز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

تجلیل از نایب قهرمان مسابقات قوی ترین مردان شرق کشور در زیرکوه/۷

تجلیل از نایب قهرمان مسابقات قوی ترین مردان شرق کشور در نماز جمعه امروز زیرکوه

از نایب قهرمان مسابقات قوی ترین مردان شرق کشور در نماز جمعه شهرستان زیرکوه تجلیل شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، در نماز جمعه این هفته شهرستان زیرکوه به همت اداره ورزش و جوانان ، از «حسین مومن» نایب قهرمان مسابقات قوی ترین مردان شرق کشور توسط حجت الاسلام والمسلمین صباغیان امام جمعه و ادیبیان رییس اداره ورزش و جوانان زیرکوه تجلیل به عمل آمد. سروان حسین مومن از دلاور مردان ارتش مستقر در َشاهرخت است که مقام دومی مسابقات قوی ترین مردان شرق کشور به میزبانی مشهد مقدس را کسب کرده بود.

اعزام تیم فری استایل خراسان جنوبی به مسابقات قهرمانی کشور/۷

اعزام تیم فری استایل خراسان جنوبی به مسابقات قهرمانی کشور

تیم فری استایل خراسان جنوبی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، تیم فری استایل شاخه بتل بیرجند باحضور ۴ بازیکن آقا و خانم به مسابقات دستجات ازاد فری استایل شاخه بتل قهرمانی کشور  اعزام شدند.

کسب عنوان نایب قهرمانی کشور توسط ورزشکار کم بینای خراسان جنوبی/۷

کسب عنوان نایب قهرمانی مصطفی صحراگرد ورزشکار کم بینای استان در رقابت های کشوری

مصطفی صحراگرد ورزشکار کم بینای استان در رقابت های کشوری نایب قهرمان شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، اولین دوره مسابقات دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان زیر ۲۳ سال قهرمانی کشور، از ۴ لغایت۶ شهریور ماه میزبانی تهران برگزار شد.
در این دوره از مسابقات مصطفی صحراگرد ورزشکار خوش آتیه استان در ماده پرش طول با پشت سرگذاشتن رقیبان خود عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. محمدرضا نادی مقدم مربیگری تیم خراسان جنوبی را بر عهده داشت.

کسب مقام سوم تیم فوتسال دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند/۷

تیم فوتسال دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند در سومین المپیاد شاهد و ایثارگر دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به مقام سوم دست یافت.
کسب مقام سوم تیم فوتسال دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند

به گزارش امروز خراسان جنوبی، همزمان با برگزاری سومین المپیاد شاهد و ایثارگر دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، تیم فوتسال دانشگاه بیرجند توانست با غلبه بر تیم دانشگاه قم مقام سوم را از آن خود کند.
سومین المپیاد شاهد و ایثارگر دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان از تاریخ ۲۹ مرداد لغایت ۶ شهریور برگزار شد.
دکتر علی ثقه الاسلامی، سرپرست کل کاروان اعزامی دانشگاه بیرجند، علیرضا عبداللهی، مربیگری و علیرضا قلی‌پور سرپرست تیم فوتسال دانشگاه را در این مسابقات بر عهده داشتند.

 

 

 

به همت کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه صورت گرفت؛

تبیین خدمات دولت در حوزه کودک و نوجوان/۲تبیین خدمات دولت در بخش‌های مختلف به‌ویژه در کانون پرورش فکری به مناسبت هفته دولت

کودکان ونوجوانان عضو کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در شهرستان زیرکوه، با خدمات دولت و شهدای این هفته آشنا شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ همزمان با هفته دولت کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری زیرکوه با هدف معرفی این مناسبت و همچنین شهدای شاخص هفته دولت اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری به این مناسبت کرد.

بر این اساس ارائه مطالبی در مورد دولت و دلیل نام‌گذاری هفته دولت، معرفی شخصیت شهیدان باهنر و رجایی، تبیین خدمات دولت در بخش‌های مختلف و به صورت  ویژه در کانون پرورش فکری از جمله این برنامه ها بود.

پس از تببین خدمات دولت طی سال‌های گذشته در سطح کشور و شهرستان جهت رفاه و آسایش مردم، مسابقه نقاشی بین اعضا با موضوع خدمات دولت برگزار شد و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

یادواره شهدای رسانه در بیرجند برگزار می شود /۲-

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری یادواره شهدای رسانه در بیرجند خبر داد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۰ عنوان خدمات با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال در یک سال گذشته در استان اجرا شده است، گفت: افتتاح مرکز آموزشی و نگارخانه‌های  طلوع زیرکوه، وحدت درمیان، آفتاب سرایان، خورشید بشرویه، برگزاری جشنواره مد و لباس منطقه ای، دومین سوگواره شعر عاشورایی، احداث اولین موسسه انیمیشن سازی، پانزدهمین جشنواره تئاتر، سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم، جشنواره فیلم فجر ازجمله برنامه‌های مهم این اداره کل در یک سال  گذشته بوده است.
فرخنده افزود: در هفته دولت ۱۴۰۱، خانه مطبوعات استان  با ۱۵۰ متر مربع زیربنا و اعتباری معادل ۹ میلیارد ریال با تجهیزات ۴ میلیارد ریالی افتتاح  خواهد شد.
وی گفت:به منظور جلوگیری ترویج نوشت افزار ایرانی اسلامی با هدف کمک به تقویت فکری دانش آموزان و حمایت از صنف نوشت افزار استان و تولیدات بومی، نمایشگاه نوشت افزار هویت انقلابی، اسلامی ایرانی یکشنبه ۹ صبح در سالن شماره دو جماران افتتاح می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه با  ۲۸ غرفه به مدت ۶ روز،   صبح و عصر از ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۱   با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در  حسینیه جماران دایر خواهد بود.
فرخنده با اشاره به برپایی موکب اهالی هنر در ایام ماه صفر گفت: این موکب فرهنگی به مدت ۵ شب از هفتم تا یازدهم  از ساعت از ۱۸ الی ۲۲، در محل پارک شهدای گمنام واقع در خیابان پاسداران برپا خواهد شد.
وی افزود: این برنامه با ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، طرح ایتام و اکرام همراه خواهد  بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در شب آخر این مراسم  یادواره شهدای رسانه برگزار خواهد شد.
در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید

آغاز پویش “مشق مهربانی” در خراسان جنوبی/۲-۳

پویش “مشق مهربانی” برای کمک به دانش آموزان نیازمند در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در آستانه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، به منظور بهره مندی از ظرفیت مشارکت آحاد مردم، شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی در تامین و تهیه نوشت افزار دانش آموزان زیرپوشش سازمان، پویشی با عنوان «مشق مهربانی» از یکم تا بیستم شهریور برگزار می‌شود.

خسروی افزود: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در اسرع وقت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شده این نهاد حمایتی در استان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: تمرکز فعالیت‌های بهزیستی بر تامین نوشت افزار، پوشاک، کیف وکفش است و ادارات، مجتمع‌ها و مراکز بهزیستی در کلیه شهرستان‌ها آماده جمع آوری وسایل مورد نیاز برای دانش آموزان بی بضاعت هستند.

خسروی گفت: همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی و شرکای اجتماعی سازمان، خیران، موسسات خیریه و هم استانی‌ها می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۹۹۳۹۴۴۸، شماره حساب بانک مرکزی ۴۱۸۰۰۳۴۵۴۱۹۴۷۶۹۶ یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۲۴۶۸*۷۲۴* و ارسال عکس فیش به شماره تلفن همراه ۰۹۱۵۴۹۴۱۳۴۰ کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تداوم روز‌های بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی/۲

در شبانه روز گذشته هم مورد جدیدی از فوت کرونایی در خراسان جنوبی ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در استان همان هزار و ۴۷۸ نفر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۷۸تداوم روز‌های بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۰ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۳ مورد از بیرجند، ۱ مورد از درمیان، ۲ مورد از سربیشه، ۱ مورد از فردوس و ۳ مورد از قائنات بوده است.

به گفته وی در حال حاضر ۶۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۹  نفر کرونا مثبتند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: ۱۵ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۶ نفر نامساعد است.

 

 

 

 

بهره مندی ۱۱۳ روستا از طرح نهضت آسفالت معابر در خراسان جنوبی

۱۱۳ روستا در شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی در هفته دولت در غالب اجرای طرح نهضت معابر روستایی از سوی بنیاد مسکن وانقلاب اسلامی آسفالت شده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال ۹۰ میلیاردبهره مندی ۱۱۳ روستا از طرح نهضت آسفالت معابردرخراسان جنوبی تومان اعتبار از محل اعتبارات قیر رایگان به خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرد که با همین اعتبارات و کمک و مشارکت نهادهای محلی مانند بخشداری ها و دهیاری ها توانستیم آسفالت ۱۱۳ روستا را به مرحله بهره برداری برسانیم .

تنها افزود: در غالب طرح نهضت معابر روستایی خراسان جنوبی قرار است  ۲۳۹ روستا آسفالت شود که ۱۱۳ روستا در هفته دولت به بهرداری می‌رسد.

تنها افزود: برای ۱۱۳ طرح  در هفته دولت ۳۳۰ هزار متر مربع عملیات آسفالت ریزی معابر با  اعتبار ۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی همچنین  واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین به مساحت میانگین هر قطعه ۲۰۰ متر مربع و  اعطای هزار جلد سند مالکیت در روستا ها وشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت  و بازنگری ۹۰ طرح هادی روستایی با اعتبار ۱۳ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون تومان  را از جمله برنامه‌های هفته دولت عنوان کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در مورد طرح نهضت ملی مسکن که در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است گفت : ۳۲ هزار ۷۱۸ مورد طرح نهضت ملی مسکن در استان است که ۱۶ هزار و ۱۶۹ مورد تایید نهایی شده  و تاکنون ۷ هزار و ۳۶۷ نفر از متقاضیان افتتاح حساب داشته اند.

تنها همچنین در مورد اجرای طرح هادی در روستا‌های مختلف استان طی یکسال گذشته گفت: این طرح در ۱۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار اجرایی شده که از این تعداد ۱۱۱ روستا نیمه تمام  است.

وی افزود : مجموع اعتبارات ملی واستانی طرح هادی برای ۱۴۱ روستا ۵۶ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان است .

 

 

 

 

در آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور

تغییر رنگ شهرستان خوسف به نارنجی/۲

بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور، شهرستان خوسف از زرد به نارنجی تغییر رنگ داد.

،بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور شهرستان‌های سرایان و فردوس نیز در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر قرار دارند.

همچنین با تغییر رنگ شهرستان خوسف به نارنجی سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

 

۶ شهرستان  بشرویه، زیرکوه، سربیشه، طبس، قائنات و نهبندان هم در وضعیت زرد یا نسبتا پرخطر قرار دارند.

هیچ شهرستانی در خراسان جنوبی در وضعیت آبی قرار ندارد.

 

 

 

ارزآوری بیش از ۸۹۳ هزار دلاری صادرات محصولات دام و طیور خراسان جنوبی

صادرات محصولات دام و طیور خراسان جنوبی در ۵ ماهه ابتدای سال جاری  ۸۹۳ هزار و ۴۱۰ دلار ارزآوری داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت : این محصولات شامل تخم مرغ نطفه دارارزآوری بیش از ۸۹۳ هزار دلاری صادرات محصولات دام و طیور خراسان جنوبی ۳۸۰ هزار  ،تخم مرغ خوراکی ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم ،پولت تخم گذار ۱۱۷ هزار قطعه ،موی بز ۷۲ هزار و ۳۳۰ کیلوگرم  ،پودر گوشت ۲۶ هزار کیلوگرم و پشم گوسفند ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بوده است .

اصغرزاده افزود : صادرات تخم مرغ نطفه دار ۱۱۴ هزار دلار، تخم مرغ خوراکی ۹۵ هزار و ۹۰۴ دلار ،پولت تخم گذار ۴۷۲ هزار و ۶۸۰ دلار ،موی بز  ۷۲ هزار ۳۳۰ دلار، پشم گوسفند ۴۲ هزار و ۱۹۵ دلار، پودر گوشت  ۹۶ هزار و ۳۰۱ دلار برای استان ارزآوری داشته است .

وی گفت: این محصولات به کشور‌های چین ،عراق  و افغانستان صادر شده است.

 

 

 

 

نهضت آبرسانی به عشایر خراسان جنوبی /تصویب ۱۴۳ میلیارد اعتبار

نهضت آبرسانی به عشایر خراسان جنوبی /تصویب ۱۴۳ میلیارد اعتبار

بیرجند-مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی اعتبار مصوب سفر اول رئیس جمهور به حوزه عشایر استان را ۱۴۳ میلیارد تومان اعلام کردو گفت: با تخصیص کامل اعتبار، آبرسانی پایدار ۷۵ درصد افزایش می یابد.

مهدی عصمتی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با وجودخشکسالی‌های چندین ساله در استان، طبق برآوردهای صورت گرفته، عشایر از شهریور پارسال تاکنون موفق به تولید ۵ هزار و ۱۰۰ تُن شیر و فرآورده‌های لبنی، ۶۰۰ تُن کرک، مو و پشم و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز شده‌اند.

وی خشکسالی را یکی از مهمترین معضلات در استان برشمرده و افزود: با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی، از مجموع ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مراتع خراسان جنوبی، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار که ۴۰ درصد مراتع استان است در اختیار عشایر بوده که این مراتع از نوع درجه دو و سه و فقیر است که بر اثر خشکسالی ۸۰ درصد علوفه آن از بین رفته است.

وی ادامه داد: عشایر بیشتر نیاز دام خود را از مراتع تأمین می‌کنند، ولی در سال جاری به دلیل فقر شدید مراتع و عدم رویش علوفه، دام عشایر ۱۰۰ درصد به صورت دستی تغذیه می‌شود که این موضوع هزینه‌های سنگینی بر روی دست عشایر گذاشته است.

وی با بیان اینکه جمعیت عشایر استان بر اساس سرشماری جدید ثبتی مبنایی ۱۷ هزار ۲۸۷ خانوار و برابر با ۷۲ هزار و ۲۶۷ نفر است، گفت: این تعداد بیش از ۱۰ درصد جمعیت کل استان و حدود ۷ درصد عشایر کشور است.

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: با پیگیری استاندار و نمایندگان استان و نگاه ویژه‌ی دولت به حوزه عشایر اعتبارات خوبی به استان تخصیص داده شد.

وی اعتبار مصوب سفر اول رئیس جمهور به حوزه عشایر استان را ۱۴۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار برای تکمیل هفت طرح بزرگ آبرسانی پایدار جامعه عشایری استان و طرح‌هایی که کار مطالعات آن به پایان رسیده بود اختصاص یافته است.

وی افزود: از این رقم ۲۶ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است که در تجهیز ۹ حلقه چاه آب شرب، مرمت و بهسازی ۶ رشته قنات، خرید ۴ دستگاه تانکر آبرسانی و آبرسانی به محلات عشایر و تکمیل پروژه انتقال آب پایدار چاه مسافر و خواجه منجیکو هزینه شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به ۵۷ درصد جامعه عشایر خراسان جنوبی از آبرسانی پایدار بهره مند هستند و با تخصیص اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور این مقدار به حدود ۷۵ درصد افزایش خواهد داشت.

عصمتی پور افزود: تأمین آب شرب مورد نیاز انسان و دام عشایر یکی از پروژه‌های مستمر این اداره کل می‌باشد که متأسفانه با توجه به گذشت ۲۰ سال خشکسالی و کم بارانی عمده چشمه‌ها و چاه‌های مالداری که از منابع اصلی تأمین آب جامعه عشایری هستند خشک و کم آب شده‌اند بنابراین طی یکسال اخیر ۱۹۸ هزار و ۷۲۰ متر مکعب آب، برای ۷ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری استان تأمین شده است.

مدیرکل امور عشایر استان اعطای تسهیلات بانکی بلند مدت و ارزان قیمت را یکی از راهکارهای کمکی اداره کل به عشایر برای خرید نهاده و عبور از شرایط موجود عنوان کرد و گفت: در این یک سال بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بلند مدت و ارزان قیمت بین عشایر استان توزیع شده که از این مبلغ ۳۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز و مبلغ ۳ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است.

پروژه‌های یک سال گذشته

عصمتی پور در خصوص پروژه‌ها و اقدامات عمرانی اداره کل امور عشایر از شهریور سال گذشته تا اکنون گفت: ایل راه‌های عشایری سالانه ۲ تا ۳ نوبت نیاز به مرمت و موج تراشی دارند در همین راستا طی یکسال اخیر بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری توسط ۲ دستگاه گریدر دولتی و استفاده از توان بخش خصوصی مرمت و تیغ زنی شده است.

وی افزود: در همین مدت، تعداد ۲۰۶ عنوان پروژه عمرانی با اعتبار ۸۰۶ میلیارد ریال انجام شده که می‌توان به حفر و تجهیز چاه آب شرب انسان، تکمیل و تجهیز ساختمان‌های اداری ستاد و سطح استان، مرمت و بهسازی قنات و چشمه و چاه مالداری و خرید تانکر آبرسانی، اجرای مخازن آب، لوله گذاری و انتقال آب، تهیه و نصب تلمبه بادی آبکش، تهیه و نصب پکیج خورشیدی و آبرسانی سیار، مرمت و موج تراشی ایل راه‌های عشایری و چندین طرح زیر بنایی دیگر اشاره کرد.

مدیرکل امور عشایر استان افزود: پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان و پروژه آبرسانی به محلات عشایری چاه مسافر شهرستان طبس به طول ۸۰ کیلومتر شبکه‌های انتقال و توزیع آب نیز از دیگر اقدامات ارزنده اداره کل امور عشایر استان است.

وی توزیع نهاده‌های دامی را یکی دیگر از خدمات اداره کل امور عشایر در این شرایط خشکی مراتع عنوان کرد و افزود: از شهریور سال گذشته تا کنون مقدار ۲۹ هزار و۶۱۱ تن نهاده دامی بین عشایر استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه گذشته تقریباً دو برابر شده است.

وی توزیع مقدار ۸ هزار و ۲۵۲ تن آرد در بین عشایر استان، و بیمه هزار و ۶۷۳ خانوار عشایر، و ارائه ۶۶۲ هزار لیتر نفت و ۲۰ هزار و ۷۰۶ سیلندر گاز مایع در بین عشایر استان را از دیگر خدمات دولت در یک سال گذشته عنوان کرد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مشکل اختلاط دانش آموزان در خراسان جنوبی رفع شود/۲

مشکل اختلاط دانش آموزان در خراسان جنوبی رفع شود

 مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مشکل اختلاط دانش آموزان در مناطق روستایی استان که منشأ آسیب‌هایی است، باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی عصر جمعه در دیدار وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: فرصت بسیار استثنایی در دولت سیزدهم برای ارائه خدمات به مردم فراهم شده است.

به گفته وی در مدارس روستایی خراسان جنوبی، مشکل اختلاط دانش آموزان وجود دارد که این موضوع سبب ایجاد آسیب‌هایی می‌شود که به شکل ویژه باید رفع شود.

وی بیان داشت: ضرورت دارد در حوزه مهم وزارت آموزش و پرورش و در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه منصوب شود.

حجت الاسلام رحیم آبادی اضافه کرد: با حضور روحانیون به عنوان مشاوران مذهبی در مدارس اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و انتظار داریم زمینه استخدام آنها فراهم شود.

مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: به دلیل کوتاهی‌های که در گذشته شده است، کمبودهای در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که در دولت مردمی سیزدهم باید جبران شود.

خسروی با بیان این که پراکندگی فراوانی از نظر جمعیتی در استان وجود داد، تصریح کرد: برای رفع کمبود مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان باید چاره اندیشی شود.

به گفته وی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی با سرویس هم باید اعتباری اختصاص یابد. همچنین برای ساخت نماز خانه در مدارس استان نیز باید اعتباری تخصیص پیدا کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

۱۵ هزار نفر درخراسان جنوبی رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند/۳

۱۵ هزار نفر درخراسان جنوبی رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح های مختلف در استان، تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

علی اربابی با اشاره به اقدامات اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور سال جاری بیان کرد: حذف نسخ کاغذی بیمه سلامت با نسخه نویسی الکترونیکی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای دیماه سال گذشته مقرر شده تجویز نسخه مطابق با قانون باید فقط از درگاه الکترونیک انجام شود، اظهار کرد: همچنین نسخه کاغذی حذف و هیچ پرداختی خارج از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی انجام نشود.

اربابی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در استان خراسان جنوبی با اقدامات انجام شده، ۱۰۰ درصد محقق شده است، گفت: در حال حاضر حدود ۹۸ درصد از مؤسسات و مراکز درمانی سطح استان طرف قرارداد این اداره کل هستند.

وی با بیان اینکه تنها تعداد اندکی از دندان پزشکان، پزشکان متخصص و فوق تخصص فاقد قرارداد بوده و در مرحله بازدید و عقد قرارداد هستند، افزود: دسترسی ثبت نسخه الکترونیک در سامانه بیمه سلامت برای پزشکان و مراکز درمانی غیر طرف قرارداد ایجاد شده تا فرآیند الکترونیکی نسخه نویسی دچار مشکل نشود و مردم بتوانند خدمات مورد نیاز خود را الکترونیکی دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری صندوق بیمه سلامت همگانی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: از ابتدای آذرماه سال گذشته برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ پزشک عمومی دو پزشک متخصص در سطح استان به صورت فعال در این طرح مشارکت دارند، اظهار کرد: از مجموع جمعیت ۸۷ هزار نفری صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق سایر اقشار نظام ارجاع، حدود ۶۳ هزار نفر از جمعیت هدف به پزشکان خانواده شهری انتساب داده شده و برای سایرین هم در حال اجرا است.

بیمه ۱۵ هزار نفر به صورت رایگان

اربابی اظهار کرد: برنامه پوشش همگانی بیمه سلامت و بیمه رایگان افراد مناطق کم برخوردار و سه دهک پایین از دیگر خدمات انجام شده در یک سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: این طرح اواخر سال گذشته اجرایی شده و تاکنون سه هزار نفر از افراد فاقد بیمه شناسایی و تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

اربابی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه جاری هم برنامه تکمیل پوشش همگانی بیمه سلامت توسط سازمان بیمه سلامت ایران کلید خورد، گفت: در مرحله اول با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه پایه سلامت پنج میلیون ۴۰۰ هزار نفر از سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان توسط سازمان بیمه سلامت فعال شد.

وی ادامه داد: سهم اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از این آمار، ۱۰ هزار و ۲۱ نفر بود که تا پایان سال ۱۴۰۱ بیمه آنان فعال است.

بنا به گفته مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اجرای این برنامه، در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر تاکنون تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

وی ساخت و افتتاح ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان بشرویه و تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری را از دیگر خدمات یک سال گذشته دانست و افزود: در این طرح زوجین تا سن ۴۹ سال برابر قانون می‌توانند از خدمات نازایی و ناباروری تا سه دوره بهره مند شوند.

تشکیل ۱۱۵ پرونده ناباروری

اربابی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری را برابر تعرفه دولتی و عمومی غیردولتی برای زوج‌هایی که نیاز به درمان دارند را پرداخت می‌کند.

اربابی بیان کرد از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۱۵ پرونده ناباروری تشکیل شده و بالغ بر هزار و ۴۳۰ میلیون ریال بابت این بیمه شده‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در راستای کمک به هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور، در طول سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری هم، ۱۴ پرونده خسارت متفرقه دریافت شد، اظهار کرد: در مجموع حدود ۳۸۰ میلیون ریال بابت آن به این بیمه شدگان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح دارو یار، انتقال یارانه ارز دارو از ابتدای زنجیره یعنی تولیدکننده و واردکننده به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده، بیان کرد: این طرح از ۲۳ تیرماه سال جاری در خراسان جنوبی همزمان با سایر استان‌های کشور و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد.

اربابی با بیان اینکه با اجرای این طرح برای مصرف کننده دارو هیچ افزایش قیمتی ناشی از سیاست ارزی وجود ندارد، گفت: همچنین تفاوت نرخ دارو حاصل از این سیاست در داروخانه‌ها توسط بیمه‌های پایه پرداخت می‌شود.

وی به روز کردن مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد و یکسان شدن حق بیمه افراد تبعی سه و دو در صندوق کارکنان دولت را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

در چهارمین روز هفته دولت؛

پست برق صنعتی در طبس به بهره‌برداری رسید

پست برق صنعتی در طبس به بهره‌برداری رسید

پست ۱۳۲،۲۰ کیلوولت صنعتی شهرستان طبس در چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم افتتاح طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت گلشن روز شنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استان، ائمه جمعه و فرماندار ویژه طبس در این شهرستان برگزار شد.

مدیر امور انتقال برق جنوب شرکت برق منطقه‌ای خراسان در این مراسم گفت: پست توزیع برق صنعتی طبس با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر که با هزینه‌کرد بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

حسین ابراهیم‌آبادی افزود: این طرح با هدف تسهیل در ارایه خدمات مطلوب‌تر و امکان تامین برق مشترکان صنعتی و کمک به توسعه صنعت و تولید در شهرستان طبس احداث شده است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح از اواخر سال ۱۳۹۷ شروع شد و هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

مدیر امور انتقال برق جنوب شرکت برق منطقه‌ای خراسان اظهار داشت: این طرح با هدف تامین زیرساخت‌های برق مورد نیاز صنایع شهرستان طبس اجرا شد و در کنار آن بخشی از صنایع دیهوک و فردوس نیز برخوردار خواهند شد.

وی گفت: با احداث این پست توزیع صنعتی، برق مورد نیاز صنایع به سهولت تامین خواهد شد و در بخش دیهوک طبس نیز پست برق در حال احداث است.

استاندار خراسان جنوبی در چهارمین روز هفته دولت برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت به طبس سفر کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

 

 

 

راه‌اندازی ۳۴ سایت ارتباطی خراسان جنوبی در یک سال گذشته

راه‌اندازی ۳۴ سایت ارتباطی خراسان جنوبی در یک سال گذشته

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در یک سال اخیر ۳۴ سایت توسعه شبکه اینترنت پرسرعت همراه در ۵۸ روستای این استان راه‌اندازی شده است.

مصطفی بهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه‌اندازی این سایت‌ها هشت هزار و ۷۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: همچنین با راه‌اندازی ۱۶ سایت توسعه شبکه تلفن همراه روستایی، ۳۵ روستای استان با جمعیت بالغ بر هزار و ۶۰۰ خانوار از پوشش تلفن همراه برخوردار شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به توسعه شبکه فیبر نوری روستایی در استان اظهار داشت: در این زمینه ۱۷ کیلومتر فیبر نوری روستایی در استان اجرا شده که هفت سایت همراه و مرکز تلفن روستایی در ۱۱ روستا با جمعیت هزار و ۹۳۵ خانوار را زیر پوشش قرار داده و به شبکه فیبر نوری متصل کرده است.

وی گفت: این پروژه‌های ارتباطی با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکارای اپراتورهای ارتباطی استان اجرایی شده است.

بهی درباره سایر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته دولت سیزدهم در این استان عنوان کرد: از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تعداد ۳۰ طرح حوزه فناوری اطلاعات در کمیته مربوطه مصوب شد که تسهیلات ۱۱ طرح به میزان ۱۹۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز ۱۰ طرح مصوب شد که تاکنون تسهیلات سه طرح به میزان ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته برای ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی ۶ دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی شهری و هفت دفتر ICT  روستایی تاسیس شده که خدمات مختلف دستگاه‌های اجرایی را برای هم‌استانی‌ها ارائه می‌دهند و دسترسی به خدمات را آسان کرده است.

وی به برنامه‌های پیش روی توسعه ارتباطات در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: اجرای ۱۰۳ سایت توسعه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه روستایی و ارتقای ۱۱۶ سایت تلفن همراه برای توسعه اینترنت پرسرعت همراه روستایی در دست انجام است.

بهی اظهار داشت: در مجموع ۲۱۹ سایت ارتباطی همراه، ۳۱۶ روستای استان را از تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند می‌کند.

وی گفت: اجرای این سایت‌ها که به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شده‌اند از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین اعتبار می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای ۶۳۷ کیلومتر فیبر نوری که در مجموع ۸۵ سایت همراه و مرکز تلفن روستایی که ۱۱۰ روستا با جمعیت بیش از ۹ هزار خانوار را از خدمات مختلف ارتباطی بهره‌مند کرده است، به شکبه فیبر نوری متصل می‌کند.

وی افزود: طرح توسعه فیبر نوری نیز از محل منابع ملی طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارتخانه تامین می‌شود و هدف از اجرای این طرح تامین مسیر انتقال باکیفیت، امن و پایدار برای سایت‌ها و مراکز تلفن روستایی است تا روستائیان از ارتباطات باکیفیت بهره‌مند شوند.

 

 

 

افتتاح و اجرای ۱۴۶ پروژه عمرانی در طبس همزمان با هفته دولت

افتتاح و اجرای ۱۴۶ پروژه عمرانی در طبس همزمان با هفته دولت

بیرجند – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: هفته دولت امسال ۱۴۶ پروژه در این شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود و امروز هفت پروژه شاخص با هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبر رحیمی روز شنبه در آیین افتتاح پست ۱۳۲،۲۰ کیلوولت صنعتی طبس که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: تکمیل و توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت گلشن با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان، روکش آسفالت راه روستایی به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و افتتاح پل و کلنگ‌زنی پنج آبنما به پل در محور طبس – اصفهان با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها است.

وی گفت: پروژه تجهیز معدن زغالسنگ جعفران با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، ظرفیت استخراج ۱۰۰ هزار تن و اشتغالزایی ۲۰ نفر و کارخانه زغالشویی با ظرفیت ۲۵ هزار تن، اعتبار ۳۱ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰ نفر امروز افتتاح می‌شود.

فرماندار ویژه طبس بیان کرد: طرح گازرسانی به ۳۷ روستای شهرستان طبس با ۲۱۶ میلیارد تومان و پروژه باند دوم دیهوک – طبس با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان نیز امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ضمن قدردانی از شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برای تامین برق صنعتی و سایت ۵۱ هکتاری مسکن ملی شهرستان طبس افزود: درخواست داریم پست برق دیهوک نیز هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد زیرا درخواست‌های این منطقه بسیار زیاد است.

امام جمعه طبس هم گفت: هفته دولت پروژه‌هایی از نوع خدمات نظام جمهوری اسلامی برای مردم به بهره‌برداری می‌رسد و شان مسئولان در این نظام نوکری و خدمتگزاری مردم است.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی افزود: انقلاب اسلامی امروز پرچمدار خدمت به جامعه دینی و اسلامی است و می‌تواند الگویی تمام عیار در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای جهان اسلام و بشریت باشد.

وی اظهار داشت: بیان این گونه خدمات می‌تواند شأن و منزلتی از نظام جمهوری اسلامی را برای جهان به ارمغان بیاورد و به برکت انقلاب اسلامی امروز در همه عرصه‌ها شاهد رشد بسیار فزاینده‌ای هستیم.

امام جمعه طبس گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بیان خدمات در امیدآفرینی مردم نقش موثری دارد و امروز در راستای جهاد تبیین که یک واجب عینی و فوری است، مسئولان باید خدمات خوب و مخلصانه را انجام داده و برای امیدآفرینی این خدمات را برای مردم بیان کنند.

استاندار خراسان جنوبی در چهارمین روز هفته دولت برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت به طبس سفر کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

 

 

کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهبندان/۴

کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان از کشف ۵ هزار و ۳۷۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ احسان رحیمی افزود: ماموران انتظامی نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی این شهرستان به چهار دستگاه خودرو مشکوک شدند و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها، ۵ هزار و ۳۷۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: چهار دستگاه خودرو توقیف و چهار متهم نیز دستگیر شدند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

ناکامی قاچاق تخم مرغ در بشرویه/۴

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک وانت نیسان، ۲ تن تخم مرغ غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ نصرالله طاهری افزود: ماموران انتظامی شهرستان بشرویه هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی تکمیلی از وانت نیسان، ۲ تن تخم مرغ فاقد مجوز بهداشتی کشف شد که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی بشرویه گفت: ماموران در این رابطه یک خودرو را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

 

 

استاندار خراسان‌جنوبی: اقدامات محرومیت‌زدایی در حال نتیجه دادن است

استاندار خراسان‌جنوبی: اقدامات محرومیت‌زدایی در حال نتیجه دادن است

 استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌های مستمر نمایندگان مردم، استاندار و مسئولان متولی در حال نتیجه دادن است و هر روز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در آیین افتتاح طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت گلشن شهرستان طبس افزود: از کارهای بسیار شایسته و ارزشمندی که دولت سیزدهم انجام می‌دهد، توجه ویژه و خاص به تمام نقاط کشور است و کل کشور را یکپارچه و واحد می‌بیند.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه و خاصی به نقاط محروم دارد و چند استانی که در رقابت با دیگر مناطق به لحاظ صنعتی و اقتصادی عقب مانده‌اند، نگاه شخص رئیس جمهور و دولت به این استان‌ها ویژه است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر استانی در برخی شاخص‌ها نسبت به بقیه استان‌ها عقب است، چه کسی باید پاسخ دهد؟ آنهایی که بیش از ۳۵ سال قوه مجریه تحت مدیریت‌شان بود.

وی اظهار داشت: آیت الله رئیسی صادقانه، مخلصانه، انقلابی و جهادی مشکلات اقتصاد و معیشت کشور را حل می‌کند و حل این موضوعات کمی زمان‌بر است، ارزش پول ملی در دولت قبل حتی از کشور سوریه کمتر بود و این را چه کسانی باید جواب دهند؟ کسانی که مسببان این وضعیت هستند.

قناعت افزود: مسببان وضع موجود می‌گویند باید رهبری جواب دهند در حالی که مسائل کلان کشور برعهده مقام معظم رهبری است و قوه مجریه قبلی مسبب کاهش ارزش پولی است و باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: زمانی حرکت انقلابی و جهشی صورت می‌گیرد که نیروهای دلسوز و انقلابی بر مسند امور هستند و هر وقت نیروهای انقلابی و جهادی بر مسند امور باشند، نسبت به قبل حرکت و جهش بیشتر است و به این معنا نیست که قبلی‌ها کار انجام نداده‌اند؛ در هر دوره‌ای کار انجام شده اما این دوره، یک دوره جهشی، باشتاب، تحولی، انقلابی، جهادی و دلسوزانه است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نگاه خاص دولت سیزدهم به مناطق محروم کشور گفت: طی همین مدت کوتاه یک ساله عمر دولت، شخص رئیس جمهور به ۳۱ استان کشور سفر کرده و مصوبات خوبی هم داشته که به نوعی رکورد شکنی است.

وی افزود: در همین شهرستان طبس پروژه‌های بسیار خوب، قابل تأمل و ارزشمندی صورت گرفته و به عنوان مثال پست برق که امروز به بهره‌برداری رسید، سال گذشته نماینده مردم شهرستان و مسئولان شهرستانی چندین بار پیگیر بودند و چند بار از مرکز پیگیری کردیم که به نتیجه رسید و مردم از مزایای آن برخودار شدند.

قناعت از ساخت ۵۸۰ کیلومتر باند دوم راه در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۵۰ کیلومتر آن در سال قبل به بهره‌برداری رسید و احداث ۱۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: یک سوم اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به حوزه‌ راه‌های استان اختصاص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علت نامطلوب بودن وضعیت راه‌های استان، کم‌کاری‌های گذشته است افزود: باید افرادی که بیشترین تعداد سال قوه مجریه تحت مدیریت آنها بوده است، پاسخگو باشند.

وی گفت: مقاومت مردم ایران اسلامی در پای انقلاب اسلامی دارد جواب می‌دهد و ورق به نفع ما بر می‌گردد، سختی و مشکلات به سمت دشمن به‌ویژه اتحادیه اروپا و آمریکا می‌رود.

قناعت اظهار امیدواری کرد: همین فضای کار، کوشش و تلاش ادامه پیدا کند تا شاهد طرح‌های اجرایی خوب در استان باشیم.

وی افزود: با پیگیری‌های خوبی که صورت گرفته چند روز گذشته عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه به عنوان تنها شهرستان فاقد بیمارستان استان آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت برق در شهرستان نهبندان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: احداث این پست زمینه‌ساز توسعه این شهرستان خواهد بود.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر ادامه داد: این شهیدان، مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی بودند و در مدت کوتاه خدمتشان توانستند منشاء خیر و برکات شوند.

قناعت گفت: این بزرگواران الگوهایی از خودشان ایجاد کردند که الان بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اگر بخواهند جایگاه، وزارتخانه و سازمانی را مورد سنجش قرار دهند، معمولا با معیارهای دولت شهیدان رجایی و باهنر این کار را انجام می‌دهند.

استاندار خراسان جنوبی در چهارمین روز هفته دولت برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت به طبس سفر کرد.

 

 

طرح‌ راهداری با هدف ایمن‌سازی محور طبس – اصفهان افتتاح شد

طرح‌ راهداری با هدف ایمن‌سازی محور طبس - اصفهان افتتاح شد

 عملیات تبدیل سه دستگاه آبنما به ابنیه فنی پل در محور طبس – اصفهان با هدف ایمن‌سازی مسیر از طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه سفر استاندار خراسان جنوبی به طبس مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روز شنبه در بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

پروژه محوری در این برنامه، تبدیل سه دستگاه آبنما به ابنیه فنی پل در محور طبس – اصفهان است که در راستای ایمن‌سازی مسیر اجرا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در این مراسم گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه که از سال ۱۳۹۸ در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت، معادل ۵۶ میلیارد ریال است.

اسدالله جلال‌زاده درباره پروژه روکش آسفالت گرم راه‌های منتهی به شهرستان طبس که امروز افتتاح شد، اظهار داشت: این پروژه شامل محورهای طبس – یزد، طبس – دیهوک و طبس – بشرویه به طول ۱۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: اجرای آسفالت این سه محور سال ۱۴۰۰ شروع شد و برای اجرای این پروژه ۱۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: اصلاح هندسی، بهسازی و اجرای آسفالت محل دسترسی و جاده ارتباطی مهدی آباد – کاظم آباد در بخش دستگردان به طول یک کیلومتر و با اعتبار ۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که همزمان با هفته دولت افتتاح شد.

وی گفت: بهره‌برداری پروژه تعریض، شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در محورهای مواصلاتی طبس – دیهوک و طبس – بشرویه به طول ۲۲ کیلومتر از دیگر پروژه‌هاست که سال ۱۴۰۰ شروع شد و با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

همچنین در این مراسم، پروژه تبدیل پنج دستگاه آبنما به ابنیه فنی پل در محور شریانی طبس – اصفهان کلنگ‌زنی شد که اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه ۲۸۷ میلیارد ریال است.

 

 

 

بخشی از قلعه تاریخی فورگ مرمت شد/۲

استحکام‌ بخشی و مرمت بخش‌هایی از شاه‌نشین قلعه تاریخی فورگ شهرستان درمیان به اتمام رسید.

 

شهسواری مسئول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان درمیان از اتمام استحکام‌ بخشی و مرمت بخشی از شاه‌نشین قلعه فورگ شهرستان درمیان خبر داد.

او با اشاره به اینکه این قلعه باشکوه بر بلندای روستای هدف گردشگری فورگ قرار گرفته و فضا‌های داخلی قلعه از شرق به غرب شامل ۳ قسمت است افزود: قسمت اول محل زندگی خدمه -انبار آذوقه و محل نگهداری احشام، در  قسمت دوم محل زندگی نظامیان، نگهبانان، محل نگهداری تدارکات نظامی و در سومین قسمت قلعه محل زندگی حاکم و اطرافیانش بوده است.

شهسواری مهم‌ترین اقدامات انجام شده در قلعه فورگ را برای اهداف حفاظتی و مرمتی بنا عنوان کرد.

مسئول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان درمیان ادامه داد: در این فصل مرمت می‌توان به مرمت برج شرقی شاه‌نشین و ترمیم ناودان‌ها، اجرای اندود کاه‌گل قسمت شاه‌نشین، ترمیم قسمت‌هایی از سر درب‌های ورودی‌های داخل شاه‌نشین اشاره کرد.

او عنوان کرد: با توجه به فرسودگی بنا و همچنین حجم و گستردگی عملیات پژوهشی و مرمتی در این بنا، خواستار تخصیص بیشتر اعتبارات استانی و ملی به این بنای باشکوه هستیم.

 

 

 

 

در خراسان جنوبی

شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبه دارند/۳

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: شهرداری‌های استان ۳۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی استان مطالبه دارند.

صفری گفت: شهرداری‌های خراسان جنوبی ۳۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی استان مطالبه دارند که با پرداخت این مطالبات بدون شک تحول بزرگی در شهرداری‌های استان رخ می دهد.

او با بیان اینکه در یک سال اخیر از سوی دولت ۲ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال به شهرداری‌های استان ابلاغ شده است افزود: در بحث طرح های عمرانی و خرید ماشین آلات نیز هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شده است.

صفری ادامه داد: پارسال ۵۲۳ میلیون ریال قیر رایگان بین شهرداری‌های استان توزیع شد که در برخی از شهرستان‌های استان تحول زیادی را در روکش و آسفالت معابر مشاهده کردیم.

افزایش ۴۹ درصدی بودجه شهرداری‌های خراسان جنوبی

صفری گفت: امسال بودجه شهرداری‌های استان ۴۹ درصد افزایش یافته است.

او افزود: پارسال بودجه شهرداری ها ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است و این در صورتی است که اعتبار امسال به ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

 

 

 

محکومیت ۱۴ میلیارد تومانی، سزای متخلفان تعزیراتی/۴

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از محکومیت ۱۴ میلیارد تومانی متخلفان تعزیراتی در مرداد امسال خبر داد.

حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در مرداد امسال در بخش کالا و خدمات ۲۳۸ پرونده وارد و ۲۹۱ پرونده مختومه شده، که مبلغ محکومیت یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۶۱۵ تومان برآورد شده است.

او افزود: در این مدت در بخش قاچاق کالا و ارز، ۴۲۱ پرونده وارد و ۳۷۴ پرونده مختومه شده که میزان محکومیت ۱۴ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۵۸۸ تومان برآورد شده است.

حسن پور بیان کرد: در بخش پرونده‌های ویژه بهداشت، دارو و درمان، ۴۱ پرونده وارد و ۶۴ پرونده مختومه شده که میزان محکومیت پرونده ها، ۱۹۳ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۳۳۵ تومان برآورد شده است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*