گفته می شود

گفته می شود درآمد ۳۰هزارمیلیاردی صداوسیما از استقلال و پرسپولیس مورد اعتراض واقع شده است. صداوسیما برای پرداخت نکردن حق پخش تلویزیونی بازی‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر دست به هر کاری زده است. اما تعرفه فعلی این سازمان نشان می‌دهد که اگر فوتبال پخش نشود این دستگاه عریض و طویل حکومتی ورشکسته خواهد شد! تلویزیون از راه پخش فوتبال درآمدی فوق نجومی دارد

گفته می شودرئیس کل سازمان نظام پزشکی گفته امسال هیچ کس متقاضی رشته جراحی قلب در کشور نشده و در کل کشور فقط دو فارغ‌التحصیل جراحی اطفال داریم. در رشته‌های بسیار ضروری جراح نداریم و با شرایط موجود مجبور می‌شویم با عقب‌گرد ۴۰ ساله از هند، پاکستان و فیلیپین پزشک وارد کنیم.

گفته می شود میرزا امین، عضو هیات رئیسه اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی گفته میزان خرید گوشت از سوی مصرف‌کنندگان قابل توجه نیست و خرید‌ها نسبت به ماه گذشته حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهشی شده است و این کاهش مصرف نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد ریزش کرد. مردم در خرید انواع پروتئین‌ها مراعات می‌کند و تقاضا برای خرید گوشت مرغ با وجود اینکه زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود کاهش پیدا کرده است. کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان باعث شد بسیاری از مردم اقدام به خرید گوشت منجمد کیلویی ۱۵۰ هزار تومانی کنند.

گفته می شود یک مسوول اعلام کرده در گذشته نزدیک به ۳۰ درصد میزان توزیع آردی که در کشور صورت می‌گرفت به فروش مشتری نمی‌رسید و در همین دو سه ماه که این طرح پیاده شده، بدون فشار به مردم این حجم را شناسایی کردیم. امروز می‌توانیم بگوییم که چه فردی با کارت ملی از کدام نانوایی نان خریده، اما در واقع نانی خریده نشده و تنها آرد را برده است.

گفته می شود سعید عضو هیات مدیره اتحادیه املاک گفته برخی پنت‌هاوس‌ها در تهران با قیمت‌های فوق تصور تا متری ۴۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند که عمدتا به بانک‌ها تعلق دارند. قیمت‌های فوق نجومی برای برخی آپارتمان‌ها و پنت‌هاوس‌ها در شمال شهر تهران هیچ مبنا و منطقی ندارد. خانه‌هایی در تهران با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در هر متر مربع برای فروش عرضه شده است. در برخی از موارد شاهد نرخ‌های بالای ۴۰۰ میلیون تومان هم هستیم، در حالی که متوسط قیمت هر متر خانه در گران ترین محله تهران هم اکنون متری ۸۳ میلیون تومان است.

گفته می شود وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، گفته ایران تنها ۶ تا ۷ سال فرصت طلایی برای جوانی جمعیت دارد.

گفته می شود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان پزشکی خاطر نشان کرده حتی اگر بیمه‌ها هم در برابر ارز ۴۲۰۰ تومانی، پای کار بیایند باز هم جبران گرانی و تورم نخواهد کرد، در نتیجه بیمه‌ها قادر به پرداخت مابه التفاوت قیمت حذف ارز دولتى نخواهند بود و داروخانه‌ها طلبکار مى شوند، باید موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از تمام جنبه‌ها، بررسی و مدیریت درستی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شد؛ تبعات حذف ارز دولتی را در حال حاضر مردم به ویژه قشرهای ضعیف جامعه می‌پردازند.

گفته می شود قرارداد پرسپولیس روی ترکمنچای را سفید کرده است! گفته‌اند اسپانسر در خانه بنشیند، خود مدیرعامل می‌رود و ایرانسل را می‌آورد، ۱۵درصد را به شما که در خانه نشسته‌اید می‌دهم. به این معنا که شما اساسا چه دولتی باشید و چه نباشید، آدم بی فکری بوده‌ای که این قرارداد را امضا کرده‌ای! در حالی که باید بگویید آقای کارگزار شما آنچه می‌آورید ۱۵ درصد باشد و آن کف را نیز دارید. منظور از کف این است که باید در سال ۹۰ تومان پرداخت شود، ولی این قرارداد کف هم نداشته است؛ به این معنا که می‌گفتند ما نتوانسته‌ایم آگهی بیاوریم، پرسپولیس که نمی‌توانسته بدون آگهی بماند. دوباره می‌رفتند و آگهی می‌گرفتند، بعد می‌گفتند آگهی که گرفتید ۱۵ درصد به ما بدهید، چون من با شما قرارداد دارم! این قرارداد فعلی فاجعه است

گفته می شودبنا بر اطلاعیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک)، شرکت‌ها و موسسه‌های آموزشی، از جمله دانشگاه‌های آمریکا، تا اول سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی مجاز خواهند بود، نرم‌افزار و محتوای آموزش آنلاین مورد نیاز برای فارغ‌التحصیلی در رشته‌هایی نظیر علوم اجتماعی و انسانی، حقوق و مدیریت اداری را در اختیار دانشجویان ایرانی، فارغ از این که در ایران زندگی می‌کنند یا خارج از ایران، قرار دهند. در این اطلاعیه تاکید شده مجوز مذکور، افراد شاغل در دولت جمهوری اسلامی یا ایرانیانی را که املاک یا دارایی‌شان به دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود شده است، در بر نخواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*