اخبار خراسان جنوبی/

عضو شورای اطلاع رسانی دولت تأکید کرد:
رسانه، ابزار مهم دشمن در حمله به دولت و نظام جمهوری اسلامی

رسانه نقطه ثقل افکار عمومی است/۴

 

عضو شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دشمنان اکنون با ابزار رسانه، مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند و در تلاشند با همین ابزار حتی نقاط قوت دولت را به نقاط ضعف تبدیل کنند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ سپهر خلجی با بیان این مطلب در دیدار با استاندار اظهار داشت : با توجه به نقاط ضعفی که در حوزه رسانه وجود دارد دشمن علاوه بر توجه به نقاط ضعف بر نقاط قوت کشور و دولت نیز حمله می کند.
وی با اشاره به مصادیقی از مردمی بودن دولت، عنوان کرد: سفرهای رئیس جمهور به استان ها و حضور در میدان در زمان بروز حوادث مختلف، یک نقطه قوت دولت سیزدهم است که حتی در مقایسه با یک سال گذشته وضعیت کشور، نشان از تغییر اساسی در حوزه های مدیریتی دارد.
عضو شورای اطلاع رسانی دولت، هجمه های وارد شده به رئیس جمهور و دولت از سوی دشمنان را نمونه ای از اقدامات رسانه ای علیه نظام برشمرد و افزود : هدف این هجمه ها نیز اتفاقاً نقاط قوت دولت به خصوص بخش مردمی بودن و حضور در میدان است.
خلجی تأکید کرد :دستاوردهای متعددی در این دولت برای کشور رقم خورده که مهمترین آن آرامش در جامعه و اتحاد سران سه قوه است.
وی افزود: عمده این اتفاقات به خاطر وجود شخص دکتر رئیسی بوده زیرا اخلاق محوری همواره سرلوحه کار رئیس جمهور است.
عضو شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد : رئیس جمهور در حوزه رسانه نیز مواضع اخلاق مدارانه داشته و از این حیث شاهد وجود آرامش در هیئت رئیسه کشور هستیم.
وی با اشاره به وجود ضعف های محسوس در حوزه رسانه بیان کرد: این امر منجر به عدم انعکاس درست و به موقع خدمات شده لذا نیاز به تدبیر اساسی دارد.
خلجی افزود : رسانه نقطه ثقل افکار عمومی است، لذا از این جهت اهمیت زیادی دارد.
وی تبیین رسانه ای را از راهکارهای مهم در جهت خنثی سازی توطه های دشمن برشمرد و گفت: در این حوزه باید رسانه تقویت شود و به خصوص رسانه هایی که بازوان دولت محسوب می شوند نیاز به تدبیر ویژه دارند.
عضو شورای اطلاع رسانی دولت ضمن انتقاد از روند کند برخی جابه جایی ها در بدنه مدیریتی کشور در همه حوزه ها به خصوص رسانه های رسمی و ملی، ادامه داد: با درایت استاندار خراسان جنوبی وضعیت استان در بحث جابه جایی مدیریتی همسوی سیاست های دولت، قابل قبول است.
خلجی عنوان کرد : بیان درست وقایع و رفع شبهات از کارکردهای اصلی رسانه است و در این مسیر از هیچ تلاشی نباید فروگذاری کرد.
وی با اشاره به بمباران رسانه ای دشمن ادامه داد: اقدام هوشمندانه رسانه ها منجر به انعکاس درست خدمات شده که اقناع افکاری عمومی را در پی دارد.
به گفته وی؛ تحلیل فضای رسانه ای و تببین دستاوردهای دولت از اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان است.
عضو شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به سابقه مدرسه روزنامه نگاری در کشورهای دیگر گفت: برای اولین بار مدرسه روزنامه نگاری در این دولت در کشور راه اندازی می شود.
خلجی گفت: جدی گرفتن رسانه از مهمترین توصیه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به دولت سیزدهم است که امیدواریم در این حوزه سرمایه گذاری های خوبی انجام شود.

مدیران در اطلاع رسانی عملکرد دولت، اهتمام ویژه ای داشته باشند

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت : دولت در حوزه های مختلف عملکردهای خوبی داشته لذا مدیران باید با ارتقاء سواد رسانه ای، در انعکاس این دستاورد ها اهتمام داشته باشند.
دکتر جواد قناعت با بیان این مطلب بر لزوم به روز شدن مدیران در حوزه سواد رسانه ای تأکید کرد و گفت : دیدگاه برخی از مدیران این است که اقدامات صرفاً برای رضای خدا انجام می شود در صورتی که مردم هم باید از طریق رسانه ها از این اقدامات باخبر شوند.
به گفته وی؛ برگزاری کارگاه های آموزشی برای آشنایی مدیران با فضای جدید رسانه ای در دنیا لازم است.
وی با اشاره به این که راه آهن بیرجند- قاین- یونسی از دغدغه های مهم مردم است، تصریح کرد: اقدامات خوبی برای تسریع در روند اجرای این پروژه انجام شده که نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد.
استاندار به ضعف های حوزه رسانه و اطلاع رسانی در کشور اشاره کرد و گفت: کشور درخصوص فضای رسانه ای و اطلاع رسانی به روز، نسبت به دشمن عقب بوده و این ضعفی بزرگ در مقابل دشمنان است.
وی افزود : در داخل کشور هم گروه های سیاسی که کمتر همسوی جریان انقلاب و نظام هستند دقیق تر وارد فضاهای رسانه ای می شوند و از این فرصت بیشتر استفاده می کنند.
وی تأکید کرد: مدیران باید شیوه های انعکاس اقدامات با تکنیک و خلاقانه را فراگیرند و یکی از کارهای اساسی آنها، ارتباط گیری با رسانه باید باشد.
استاندار با اشاره به وجود مشکلات داخلی آمریکا ادامه داد: آمریکا در حال فروپاشی است اما رسانه ها شرایط را به گونه ای بزک می کنند که گویی وضعیت بسیار مطلوبی دارد.
قناعت، نقش رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی را هم متذکر شد.
وی احداث پست ۴۰۰ کیلوولت برق نهبندان، تأمین منابع مالی راه آهن و … را از اقدامات اساسی در حال انجام برای استان برشمرد و بر ضرورت اطلاع رسانی درخصوص این اقدامات تأکید کرد.

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر لزوم رشد حوزه اطلاع رسانی گفت: در دو مقطع با حضور مشاور رسانه ای رئیس جمهور و عضو شورای اطلاع رسانی دولت، کارگاه های آموزشی در حوزه تقویت رسانه برگزار شده است.
محمود مقامی ادامه داد: کارگاه های آموزشی در این دوره پیش بینی شده که در راستای ارتقاء سواد رسانه ای استان به صورت فشرده ویژه مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان فضای مجازی برگزار می شود.
وی افزود: از هفت ماه گذشته، استاندار ۱۰ دیدار با رسانه های استان داشته و در همه این دیدارها دغدغه اصلی، بیان دستاوردهای نظام انقلاب و دولت بوده است.
مشاور استاندار تصریح کرد: بنا به تأکید دکتر قناعت، در این مسیر باید از شخص محوری پرهیز و تمرکز بیشتر بر خدمات ارائه شده در بخش های مختلف شهری و روستایی باشد.
مقامی با اشاره به توجه استاندار به حوزه رسانه و زیرساخت‌های این حوزه گفت :این دیدگاه ویژه استاندار تاکنون منجر به اتفاقات خوبی در حوزه رسانه های استان شده است.

 

معلمان و اساتید دست‌گیر انسان ها برای رسیدن به جایگاه انسان کامل باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: با همه این مشکلات معلمان و اساتید باید برای رسیدن انسان به جایگاه انسان کامل دست او را بگیرند و به راه راست بیاورند و این در حالی بوده که این موضوع بالاترین عبادت است.

معلمان و اساتید دست‌گیر انسان ها برای رسیدن به جایگاه انسان کامل باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با مدرسان مدرسه امام حسین(ع) اظهارداشت: انسان موجود ناشناخته‌ای بوده و خلقت انسان یک خلقت نامتناهی است.

وی تصریح کرد: خداوند در عین کوچکی انسان تمام عالم را در وجودش خلاصه نموده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به تربیت انسان‌ها که مسؤلیت خطیری بوده اشاره داشت و گفت: این وظیفه بزرگی بوده که هر کسی نمی تواند به آن دست یابد.

عبادی با اشاره به اینکه انسان وقتی به دنیا می‌آید از این عالم چیزی نمی‌داند اما فراگیر است، یادآور شد: معلم و مربی کسانی هستند که انسان را آموزش و در کنار این امر مهم‌تری مانند پرورش انسان‌ها را برعهده دارند.

وی به انسان کامل اشاره داشت و افزود: انسان با توجه به اینکه دارای ایده و اراده بوده تربیتش با سایر موجودات متفاوت بوده چون هر چیز را نمی‌پذیرد بنابراین تربیت انسان بسیار کار دشواری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: دشمن با هر ترفندی مانع پرورش انسان به سوی کمال بوده و به گفته خودش از همه گزینه‌ها برای مانع تراشی استفاده کرده و می‌کند.

عبادی بیان داشت: انگیزه تربیت صحیح در نیروهای ما وجود دارد ولی باز هم با مانع دشمن روبرو هستیم که این نیروها را از میان برداشته و باید به این موضوعات توجه شود.

وی ادامه داد: دشمن با انواع نفوذهایی که به صورت‌های مختلف از جمله از طریق فضای مجازی و بدآموزی‌های مختلف برای نسل‌ها داشته برای ضایع کردن وقت انسان‌ها از آن بهره برده که نباید نادیده گرفته که مهم ترین جبهه ما جبهه فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: هر چند تحریم ها و تهاجمات اقتصادی ما را به گونه‌ای قرار دهد که اولویت را موضوعات اقتصادی بنگریم ولی اصل موضوعات فرهنگی بوده چون انسان موجودی فرهنگی بوده و انواع و اقسام مسائل به نوع فرهنگ برمی گردد.

عبادی با اشاره به ارزش بالای تربیت انسان‌ها و کار معلمان گفت: انسان پروراندن یک اصلی بوده که کار پیامبران است.

وی یادآور شد: مشکلات بسیاری جلوی مسیر تربیت انسان قرار دارد ولی با همه این مشکلات معلمان و اساتید باید برای رسیدن انسان به جایگاه انسان کامل دست او را بگیرند و به راه راست بیاورند و این در حالی بوده که این موضوع بالاترین عبادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اگر دشمن این همه مانع برای ما ایجاد نمی کرد، باید به صورت یکنواخت در سطح کشور آموزش و پرورش گسترده و ایده آلی می‌داشتیم.

 

 

 

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد:
انتقال صنوف آلاینده به حریم شهر، از وظایف ذاتی شهرداری ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: انتقال صنوف آلاینده از داخل به حریم شهر، از وظایف ذاتی شهرداری هاست.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در شورای هماهنگی ترافیک استان خاطرنشان کرد: انتقال صنوف آلاینده به حریم شهر در راستای مدیریت شهری، صورت می گیرد.
وی با تأکید بر این که شهرداری بیرجند ملزم است راه دسترسی به مجموعه کارگاهی صنوف آلاینده را تأمین نماید، متذکر شد: در صورت امکان از محل اعتبارات عمران شهری به اجرای این راه دسترسی کمک صورت خواهد شد.
معاون استاندار تصریح کرد: در راستای افزایش ایمنی باند قدیم فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، لازم است چند تیر برق حذف شود اما این اقدام، به وضعیت ایمنی جاده مواصلاتی و میدان فرودگاه خدشه وارد می کند.
عباس زاده ادامه داد: لازم است در راستای تأمین توأمان امنیت و روشنایی باند قدیم و جاده مواصلاتی فرودگاه، همه جوانب امر مورد بحث و نظر کارشناسی حوزه های متولی به ویژه پلیس راهور قرار گیرد و در جلسه آتی شورای ترافیک استان در خصوص آن تصمیم گیری شود.
وی تصریح نمود: در راستای ایجاد تقاطع غیر همسطح در شهر بیرجند نیز در جلسه گذشته، پس از استماع نظرات شهرداری و مشاور طرح،مقرر شد شهرداری بر اساس اولویت های مدیریت شهری نسبت به تعیین مکان های دارای اولویت اقدام نماید تا در جلسه آتی مورد تصویب قرار گیرد.

 

 

 

 در مراسم تقدیر از خبرنگاران پانا در خراسان جنوبی عنوان شد

 

اطلاع رسانی صحیح موجب خنثی سازی توطئه دشمن می شود/۲-۵

امروز خراسان جنوبی / امیر حسین حیدری
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت ۱۳۹ مدرسه تمام تشکیلاتی در دوره های مختلف تحصیلی خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سید علیرضا موسوی نژاد در آیین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری پانا اظهار کرد: شبکه سازی و انتقال صریح، شفاف و به موقع از عملکرد خادمین نظام تعلیم و تربیت و نمایندگان دولت مردمی یکی از راهکار های افزایش رضایتمندی عمومی و خنثی سازی توطئه های دشمن در جهاد تبیین است.

وی با اشاره به رسالت دانش آموزان خبرنگار در سه عرصه تحصیل، تهذیب و ورزش عنوان کرد: در حال حاضر خبرگزاری پانا با ۱۲۰ خبرنگار فعال در استان فعالیت می کند که ۹ نفر از این خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه شیوع کرونا گسل و وقفه ای در فرایند تعلیم و تربیت ایجاد کرد که زمینه ساز افت تحصیلی دانش آموزان و وقفه در کسب مهارت های اجتماعی ایشان ایجاد کرد افزود: پس از دو سال وقفه مدارس در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری بوده و کلاس های درس بی صبرانه منتظر قدوم دانش آموزان و معلمان خواهند بود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در‌ خراسان جنوبی اضافه کرد: مهم ترین رسالت خبرنگاران به ویژه دانش آموزان خبرنگار پانا در این زمینه اغناسازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه ی مخاطب به ویژه اولیای دانش آموزان است.

سرپرست سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت:  سازمان دانش آموزی مکمل فعالیت های آموزشی، تربیتی و پرورشی بوده و ارزش ها و دستاورد های نظام تعلیم و تربیت را در بین اقشار مختلف جامعه به شکلی هنرمندانه تبیین می کند.

وی از فعالیت یک هزار و ۷۷۷ مربی در تشکیلات سازمان دانش آموزی خبر داد و بیان کرد: این تعداد مربی وظیفه آموزش، تربیت و هدایت ۳۱ هزار و ۸۲۸ دانش آموز دختر و پسر استان در دوره های مختلف تحصیلی و ۵۳۸ مدرسه برعهده دارند.

به گفته ی محمد علی حسن آبادی در سال گذشته دو دوره آموزشی عمومی و تخصصی برای یک هزار و صد دانش آموز عضو سازمان دانش آموزی برگزار شده است.

تامین آب مناطق مرزی در اولویت جهاد آبرسانی قرار دارد/

تامین آب مناطق مرزی در اولویت جهاد آبرسانی قرار دارد

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: بزرگترین مشکل در روستاهای مرزی استان، کم‌آبی است که در پروژه‌های جهاد آبرسانی تلاش می‌کنیم این مشکل حل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار علیرضا یوسفی روز شنبه در بازدید از فعالیت گروه‌ جهادی شهید مومنی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران که در شهرستان مرزی سربیشه حضور دارد، افزود: گروه‌های جهادی در رفع مشکلات اساسی مردم محروم و روستاهای مرزی نقش اساسی دارند.

وی بیان‌ کرد: خشکسال‌های متمادی در سال‌های گذشته آب مورد نیاز روستاییان را با مشکل مواجه کرده و باعث تخلیه برخی از روستاها نیز شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: اولویت پروژه‌های بسیج سازندگی حل مشکل آب در قالب قراردادهایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه سال آینده در کشور هیچ روستای فاقد شبکه آب شرب سالم و بهداشتی نخواهد بود و گروه‌های جهادی در پروژه‌های آبرسانی کمک کار هستند.

سردار یوسفی با اشاره به اینکه محرومیت‌های متعددی در خراسان‌ جنوبی وجود دارد که بخشی از آن در ارتباط با آب شرب است گفت: این مشکل را می‌توان با راهکارهایی چون احیای قنوات رفع کرد و امیدواریم با کمک مردم بومی و گروه‌های جهادی این مشکلات را کاهش دهیم.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار داشت: تابستان امسال بعد از یک وقفه ۲ ساله هم حضور گروه‌های جهادی مهمان و هم گروه‌های جهادی بومی را در مناطق محروم داشتیم.

مهدی هنری گفت: از ابتدای تابستان تا امروز بالغ بر ۴۳۰ گروه جهادی در خراسان‌ جنوبی ارائه خدمت کرده‌اند و ۱۳ گروه جهادی مهمان از دانشگاه‌های تهران را داشته‌ایم که هزار و ۵۰ نفر از جهادگران در منطقه خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: از هفته آینده تا روز ۱۳ شهریور که اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس برگزار خواهد شد، ۵۰ تیم تخصصی پزشکی، دامپزشکی در سطح استان به‌ویژه شهرستان‌های اطراف فردوس حضور می‌یابند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: همچنین چهار میلیارد تومان اعتبار برای تامین دارو و تجهیزاتی که این گروه‌های جهادی نیاز دارند، وارد استان می‌شود.

وی ادامه‌ داد: ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور نیز همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در منطقه حضور خواهند یافت.

 

 

معاون راهداری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تلاش راهداران خراسان جنوبی برای پاکسازی حریم راه‌ها/۵

تلاش راهداران خراسان جنوبی برای پاکسازی حریم راه‌ها

امروز خراسان جنوبی/ مریم حیدری

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تلاش راهداران برای پاکسازی محورهای مواصلاتی استان خبرداد و گفت:زیباسازی و پاکسازی حریم راه‌ها نیاز به یک فرهنگ سازی دارد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی فدوی گفت: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود و طبق دستورالعمل ابلاغی مبنی بر زیباسازی و پاکسازی حریم راه‌های ارتباطی استان با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و همچنین نیروهای راهداری، فعالیت‌های گسترده‌ای به منظور پاکسازی و زیباسازی و منظر آرایی حریم راه‌ها در محورهای ارتباطی استان و محورهای منتهی به آن در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: همواره تلاش‌های فراوانی توسط راهداران سخت‌کوش استان در جهت، پاکسازی راه‌ها، توقف‌گاه‌ها، امتداد مسیر راه‌ها، راهدارخانه‌ها، محوطه ادارات شهرستانی، پایانه‌های بار، مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی انجام می‌گیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های راهداران استان پاکسازی جاده‌ها بعد از تصادفات بوده تا کمترین خسارات به کاربران جاده‌ای وارد و در بحث محافظت و مراقبت از راه‌های نیز بهترین عملکرد انجام شود.

فدوی ادامه داد: حفظ و پاکسازی حریم راه، جز وظایف همگانی بوده و باید تمامی مسئولین ذیربط و همچنین مردم و کاربران جاده‌ای با تمهیدات لازم در خصوص زیباسازی و پاکسازی منظر حریم راه‌ها کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در امنیت جاده‌ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفا کند، یادآور شد: زیباسازی و پاکسازی حریم راه‌ها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم باید اهمیت حفظ و پاکسازی حریم راه‌ها را درک کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: راهداران پر تلاش این اداره کل بر اساس ماده ۷ آئین نامه حریم راه‌ها مبنی بر ریختن هر نوع زباله، نخاله، مصالح ساختمانی روغن موتور و نظایر آن و یا نصب و استقرار تابلو یا هر شیء دیگر در راه‌ها و حریم قانونی آنها در داخل و خارج محدوده‌ی قانونی شهرها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می‌شود و نیز ایجاد راه دسترسی غیرمجاز، ممنوع است، لذا راهداران پرتلاش خراسان جنوبی به انجام وظایف قانونی و سازمانی خود می‌پردازند.

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی:

هفته دولت، فرصتی مناسب برای امیدآفرینی در جامعه است

امروز خراسان جنوبی/ حیدری

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان خدمات دولت به مردم، تبیین دستاوردهای نظام و ایجاد امید آفرینی در جامعه است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ناصر ناصری با بیان این مطلب در جلسه دیدار عضو شورای اطلاع رسانی دولت با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: در آستانه هفته دولت هستیم و فرصت مناسبی است که به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خدمت دولت و نظام به مردم اطلاع‌رسانی شود تا آرامش و امیدواری در جامعه ایجاد شود.
وی متذکر شد: مردم باید بدانند که مسئولان و خدمتگذاران آنان در پی حل مشکلات جامعه هستند.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: با حضور عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، نشست‌هایی درخصوص حوزه اطلاع ‌رسانی در استان برگزار خواهد شد تا مدیران در مورد فضای مجازی و فضای اطلاع‌رسانی توجیه و مطلع شوند.
ناصری افزود: برای استفاده از فرصت حضور آقای خلجی، سه کارگاه آموزشی در قالب جلسه تبیینی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی، جلسه ویژه روحانیون و مبلغین بیرجند و جلسه آموزشی ویژه مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان پیش‌بینی شده و برگزار خواهد شد.
عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت هم در این دیدار گفت: در آستانه هفته دولت به استان آمدیم تا جلساتی با مسئولان و دست‌اندرکاران دستگاه های اجرایی استان داشته باشیم.
سپهر خلجی با ابراز خرسندی از دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در این فرصت کوتاه، حق مطلب را ادا کنیم و این جلسات مایه خیر و برکت باشد.

 

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد:
پیش بینی شرکت ۴۰ هزار زائر خراسان جنوبی در پیاده روی اربعین
نوفرستی گفت: با توجه به استقبال مردم خراسان جنوبی، پیش بینی می شود امسال ۴۰ هزار نفر در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند.

«ابوالفضل نوفرستی» در گفتگو با خبرنگار شبستان از بیرجند اظهار داشت: تاکنون ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین از خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کردند و با توجه به باز بودن سامانه ثبت نام، پیش بینی می شود تعداد زائران به حدود ۴۰ هزار نفر برسد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از افراد ثبت نام شده حدود ۳۰۰ نفر به صورت هوایی، ۴۰۰ نفر با قطار، ۱۱ هزار نفر درخواست تردد با اتوبوس داشته‌اند و مابقی هم با وسایط نقلیه شخصی تا مرز خواهند رفت و سپس وارد کشور عراق خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت مرز برای ورود زائران در نظر گرفته شده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد زائران از مرز مهران وارد کشور عراق می شوند.

نوفرستی با توجه به درخواست ۱۱ هزار نفر از شهروندان استان برای تأمین اتوبوس برای ایاب و ذهاب گفت: جلسات متعددی با اداره کل راهداری برگزار شده و با توجه به ورود همه دستگاه های اجرایی، امید است اتوبوس های مورد نیاز برای ایاب و ذهاب زائران فراهم شود.

وی هزینه هوایی برای اعزام به عتبارت را ۶ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: زائران چه به صورت هوایی یا زمینی وارد نجف شوند، فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتر تا کربلا را پیاده روی می کنند.

وی گریزی به گرمی هوا زد و از زائران خواست حتی‌الامکان با محارم سفر کرده و از آوردن اطفال به این سفر خودداری کنند و برای جلوگیری از گرمازدگی احتمالی، شب‌ها پیاده روی کنند.

مدیر کل حج و زیارت  خراسان جنوبی همچنین از زائران خواست توجه ویژه به مسائل قومی قبیله ای، ایجاد تفرقه دشمنان و… داشته باشند چرا که دشمن به روش های مختلف قصد ایجاد تفرقه و نفاق بین زائران دارد.

نوفرستی ضمن تأکید سفر بانوان با محارم در این سفر گفت: زائران باید اقلام مورد نیاز، هزینه سفر و… را به همراه داشته و با توجه به کثرت جمعیت، مواظب سارقان، وسایل شخصی و اموال خود در این سفر باشند.

وی از برگزاری جلسات آموزشی سرگروه ها خبر داد و با بیان اینکه سرگروه ها از افراد قابل اعتماد و امین، وابسته به مساجد و هیأت های مذهبی و دفاتر زیارتی هستند، تعداد دفاتر زیارتی استان را ۳۳ دفتر اعلام کرد و گفت: بیشترین زائران ثبت نام شده از بیرجند هستند.

مدیر کل حج و زیارت  خراسان جنوبی با بیان اینکه نوع واکسن تزریقی ملاک نیست و همه نوع واکسن قابل پذیرش است، یادآور شد: زائران زیر ۱۲ سال نیاز به تزریق واکسن ندارند و افراد بالای ۱۲ سال هم باید دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند و چنانچه از زمان تزریق دوز دوم ۶ ما گذشته باشد باید دوز یادآوری را هم تزریق کنند.

نوفرستی با اشاره به این مهم که اعزام زائران از هفته آینده شروع می شود، افزود: برای تعیین تکلیف مهلت گذرنامه‌ها نیز این مهم تا هفته آینده توسط پلیس مهاجرت اعلام خواهد شد.

وی در پایان از زائران خواست به نحوی سفر کنند که کمترین اقامت را در عراق داشته باشند تا زمینه برای زیارت تعداد بیشتری از افراد فراهم شود.

رنج نهبندان از ضعف زیرساخت‌ها/حنای مشوق های مناطق محروم رنگ ندارد/۲

رنج نهبندان از ضعف زیرساخت‌ها/حنای مشوق های مناطق محروم رنگ ندارد

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با گلایه از ضعف زیرساخت ها در نهبندان گفت: مشوق‌های تعیین شده برای مناطق محروم نقش پررنگی در رفع برخی مشکلات ندارد.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان یکی از مهمترین ظرفیت در حوزه معادن را دارد، اظهار کرد: نبود زیرساخت‌ها از جمله مشکلات نهبندان بوده که باعث شده فعالیت‌ها آغاز نشود و ظرفیت‌های معدنی و فوق‌العاده در منطقه به ثمر نرسد.

نخعی بیان کرد: عملیات انتقال برق به معادن شاه کوه از اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته بوده که یکی از ظرفیت‌های معدنی فوق‌العاده در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه برق، مشکلات فراوانی برای معدن دارها ایجاد کرده بود که با پیگیری‌های متعدد به نتیجه رسید، گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین ایمیدرو و بخش معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و توانیر ایجاد شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شده ایمیدرو خط انتقال را شروع و پست برق را هم توانیر عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه توانیر در حال اقدام پست ۴۰۰ کیلو وات بوده که می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی را در منطقه ایجاد کند، افزود: طرح انتقال آب یکی از مهمترین زیرساخت‌هایی است که می‌تواند باعث شکوفایی صنایع معدنی در نهبندان و سربیشه و کل استان خراسان جنوبی باشد.

نخعی ادامه داد: تأخیر در اتمام بعضی از پروژه‌ها در بخش‌های دولتی به دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات فنی است.

وی با اشاره به محرومیت‌های بسیاری از نقاط خراسان جنوبی به ویژه نهبندان و سربیشه اظهار کرد: مشوق‌های تعیین شده برای مناطق محروم نقش پر رنگی ندارند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارفرما و مشوق‌های گمرکی و مالیاتی و قوانین بیمه می‌توانند کارها و دستورالعمل‌هایی انجام دهند تا بخش‌های خصوصی تمایل بیشتری برای حضور داشته باشد.

نخعی اظهار داشت: هزینه تولید در استان در سطح بالایی قرار دارد که مشوق‌ها می‌توانند هزینه را کمتر کنند.

اعتمادسازی و رفع شبهه از وظایف مبلغان و روحانیون است

اعتمادسازی و رفع شبهه از وظایف مبلغان و روحانیون است

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه انسان محور روایت‌سازی است، گفت: در عصر کنونی وظیفه مبلغان و روحانیون ابتدا تبیین و سپس اعتمادسازی و رفع شبهه در جامعه است.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری در کارگاه آموزشی تبیین مواجهه با افکار عمومی در دوره جنگ اراده‌ها که با حضور روحانیت برگزار شد گفت: تبیین، اعتماد سازی و رفع شبهه از وظایف ما در جهاد تببین است.

خلجی افزود: در شرایط کنونی باید مدیریت پیام و مدیریت روایت کنیم و اگر نتوانیم کار خود را درست انجام دهیم ما را روایت خواهند کرد.

وی گفت: اکنون دوره رسانه است و دشمن توسط رسانه، القائات خود را بیان می کند.

مدیرکل دفتر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری گفت: دیگر از عصر ارتباطات جمعی عبور کرده ایم و به عصر انسان رسانه با کمک تلفن همراه قرار گرفته ایم و جریان سازی انجام می شود.

حجت‌ الاسلام رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان  با اشاره به شرایط خاص کشور و حمله همه جانبه دشمن علیه کشور گفت: درست است که در شرایط جنگ سخت نیستیم، اما در جنگ فکر‌ها و اراده‌ها هستیم.

وی گفت: در این جنگ توکل و اعتماد به خدا و اعتماد به قدرت انسان مؤمن ابزاری است که جبهه اسلام دارد و جبهه کفر از آن محروم است.

 

 

نماینده ولی فقیه در دیدار عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت:

در زمینه اطلاع‌رسانی طرحی نو دراندازید/۳-۲

فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان/«صداقت» حلقه وصل مردم و دولت/ضرورت بازسازی شیوه های اطلاع رسانی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم در زمینه اطلاع‌رسانی اقدامات دولت، طرحی نو دراندازید تا ضمن این که به لحاظ آگاهی دهندگی، توجیه‌کننده باشد، در تبیین حقایق و ابطال باطل هم، نقش مؤثری ایفا نماید در غیر این صورت همه اقدامات دولت با تحریف تخریب می‌شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ آیت الله سیدعلیرضا عبادی با ارائه این پیشنهاد در دیدار عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: دولت با وجود مشکلات به ارث مانده از گذشته، قدم‌هایی برداشته که در هفته دولت باید سنگ تمام بگذارید و با ایجاد شیوه‌های تبلیغاتی جدید و با صداقت، کارها، تلاش و کوشش‌ها را نشان دهید.
وی با بیان اینکه کار خوبی در این هدف بزرگ اما نامرئی انجام داده‌اید، اضافه کرد: نامرئی از این جهت که جامعه ایرانی و یا انقلابیونی که این نهضت را برپا کرده اند، به دنبال منافع شخصی خود نبودند و براساس فطرت انسانی و آموزه‌های دینی به دنبال یک حکومت عادلانه بوده، هستند و خواهند بودند.
امام جمعه بیرجند متذکر شد: مردم انقلابی با این تفکر که مردم و دولت از هم جدا نیستند ، همه به فراخور توان و استعدادی که دارند و می‌توانند خدمت کنند، پای کار نظام هستند.
آیت الله عبادی با تأکید براینکه در نظام اسلامی ما دولت و مردم یکی هستند، اضافه کرد: یکی از جاهای نامرئی اینجاست که دشمنان ما به صورت کاملاً کارشناسی با نفوذ در برخی دولت‌های قابل نفوذ، که می‌فهمیدند یا نمی‌فهمیدند، بین دولت و مردم تمایز ایجاد کردند و خیلی از جاها موجب نارضایتی‌ها شدند.
وی با اشاره به اینکه در خیلی از کشورها انقلاب رنگی رسم شده بود و در ایران هم رنگ سبز و بنفش آوردند، اضافه کرد: این موضوع علناً دولت را از مردم جدا می‌کند و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بارها در این خصوص تذکر داده اند.
آیت الله عبادی با بیان اینکه مشکلات لازمه زندگی دنیاست و نارضایتی ایجاد نمی‌کند، گفت: وقتی صداقت رجایی و باهنر باشد مشکلات هم تحمل می‌شود اما وقتی شیوه‌های خاصی به عنوان حزب، گروه و منافع باشد، نارضایتی همراه با کنش‌ها و واکنش‌ها بوده و جدایی می‌اندازد.
وی عنوان کرد: شما سیاست‌ها را تغییر ندهید و یکنواخت عمل کنید که هر دولتی که می‌آید مکمل زیرساختی شود که دولت قبلی ایجاد کرده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بعد از تجربه بیش از ۴۰ سال آزمون و خطا در روزهایی که در داخل و خارج کشور آیه یأس می‌خواندند اما مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیانیه گام دوم انقلاب را تدوین کردند که این یک الهام بود.
آیت الله عبادی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، دولت مردمی و انقلابی به ریل اصلی خود برگشته و شاید همه با این دولت هماهنگ نباشند اما اصل آن انقلابی و مردمی بودن است.
وی تصریح کرد: مسئولان در این دولت آسایش ندارند اما صداقت دارند که این موضوع باید حمایت شود تا همه جدایی‌هایی که در دوران گذشته بین ملت و دولت افتاده برداشته شود لذا در منافع و خوشی یا رنج، غم و اندوه همه باید با هم باشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به گذشت یک سال از دولت سیزدهم گفت: این دولت نشان داد که برای رفع مشکلات مردم از استراحت خود می‌گذرد و با مردم صادق است.
آیت الله عبادی تصریح کرد: ما به جایگاه اصلی انقلاب برگشته‌ایم که بین دولت و ملت هیچ تفاوتی نیست، اکنون که به چنین چیزی دست پیدا کرده ایم اما سرعت کند است و از پیکره دولت درخواست داریم سرعت، همراهی و دقت داشته و افراد انقلابی، هدفمند و از خودگذشته را روی کار بیاورد تا امور را به دست گرفته و تا حد امکان مشکلات مردم را حل کنند.
به گفته وی؛ برخی مشکلات قابل حل نیست اما وقتی صداقت باشد مردم تحمل می‌کنند؛ همانطور هر انسانی ممکن است در زندگی شخصی خود به مشکلات و سختی گرفتار شود که تحمل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دشمن از رسوایی خود می‌ترسد و دیوانه‌وار در تخریب به هر سویی می‌زند که در این جهت برای خنثی‌سازی ضربه دشمن به فکر مردم، باید به‌صورت تخصصی و تحلیلی از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر روی جهاد تبیین تأکید کرده‌اند و آن را امری واجب دانسته‌اند اما ما چه بهره‌ای می‌بریم؛ از افرادی که کارکشته هستند هم بهره ‌برداری نمی‌کنیم پس چطور به مردم اطلاع‌رسانی کنیم؟
امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان شده و بسیار فعال است در حالی که هنوز بخشی از پیکره‌های دست دوم دولت نیز جابه‌جا نشده است.

 

 

 

 

سرپرست دفتر استاندار خراسان جنوبی معرفی شد/۲

سرپرست دفتر استاندار خراسان جنوبی معرفی شد

 “محمد مرادی” که پیش از این بخشدار دستگردان از توابع شهرستان طبس بود، به عنوان سرپرست دفتر استاندار خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مراسم معارفه سرپرست دفتر استاندار روز شنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی در این نشست دفتر استاندار را حوزه‌ای حساس و کلیدی خواند و گفت: با توجه به حجم کار، حضور در این مجموعه کار جهادی و شبانه‌روزی می‌طلبد.

سید محمدرضا طالبی با اشاره به نگاه استاندار خراسان جنوبی به مسایل استان افزود: حضور تا پاسی از شب در دفتر، سفرهای مستمر به تهران، سفرهای شهرستانی و حضور در جمع مردم در راستای پیگیری‌های مجدانه استاندار صورت می‌گیرد که همه در نوع خود ارزشمند است.

پیش از این “محمد محمدی” مدیرکل دفتر استاندار خراسان جنوبی بود که اوایل مرداد امسال به سمت سرپرست فرمانداری قاینات منصوب شد.

 

 

 

اعزام تیم‌های ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر به مسابقات کشوری/۷

تیم‌های ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه بیرجند به سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر  و پسر شاهد و ایثارگر اعزام می‌شوند.
اعزام تیم‌های ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر به سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر  و پسر شاهد و ایثارگر

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر  و پسر شاهد و ایثارگر به میزبانی دانشگاه اصفهان از  ۲۹ مرداد الی ۶ شهریور ماه جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.
کاروان اعزامی دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند با حضور ۱۰ ورزشکار در رشته‌های دوومیدانی و شنا و شطرنج به رقابت خواهند پرداخت.
در این رقابت‌ها دانشجویان پسر شاهد و ایثارگر با حضور ۱۵ ورزشکار در رشته فوتسال شرکت خواهند کرد.

 

 

 

 

کارگروه های تخصصی شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تعیین شدند/۳

    
کارگروه های تخصصی شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تعیین شدند
کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با هدف تعیین کارگروه های تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی فرخنده در این جلسه که شنبه ۲۹ مردادماه جاری با حضور اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد، عنوان کرد: تجربه نشان داده جلسات مشورتی هر چقدر بیشتر باشد، رسیدن به نتیجه سخت تر می شود، لذا پیشنهاد می دهیم تعداد کارگروه ها کمتر اما بر اساس اصلی ترین اولویت های فرهنگی استان تشکیل شوند.

وی به ۸ کارگروه تشکیل شده برای سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحت عناوین مردمی سازی و محرومیت زدایی فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و هنر، رسانه و فضای مجازی، قرآن و عترت، امور زنان و خانواده، مناسبت های ملی و مذهبی، هنر و سینما و وضعیت سنجی فرهنگی اشاره کرد و گفت: تیم اندیشه ورز نیز با بدنه ای مردمی و تجربه کار عملیاتی تشکیل شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه به اولویت های فرهنگی استان به عنوان موضوعات پیشنهادی برای کارگروه های تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی همچون «هویت اسلامی، ایرنی و انقلابی»، «خانواده و جمعیت»، «سبک زندگی اسلامی و ایرانی»، «اخلاق و فرهنگ عمومی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی»، «هنر ، «قدرت نرم»، «اطلاعات، ارتباطات و رسانه»، «تعامل منطقه ای و جهانی» ، «نظام فرهنگی فراگیر و کارآمد» و «محصولات و صنایع فرهنگی» اشاره کرد.

فرخنده با بیان این که نیاز به کارگروهی زبده در راستای وضعیت سنجی فرهنگی استان به صورت مداوم داریم، ادامه داد: بر اساس نتایج این وضعیت سنجی، عملکرد خودمان را باید مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

 

 پوستر نمایشگاه تخصصی نوشت افزار ایرانی اسلامی رونمایی شد/۲-۳

    
از پوستر نمایشگاه تخصصی نوشت افزار ایرانی اسلامی رونمایی شد
در حاشیه جلسه کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، از پوستر نمایشگاه تخصصی نوشت افزار ایرانی اسلامی رونمایی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این جلسه عنوان کرد: با توجه به اهمیت اولویت اول نقشه مهندسی فرهنگی کشور، «تقویت هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی» به عنوان اولویت شورای فرهنگ عمومی استان نیز انتخاب شد.

به گفته وی در همین راستا و با توجه به در پیش رو بودن مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، برای برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی با حضور فعالان اتحادیه لوازم التحریر برنامه ریزی انجام و اولویت، اعطای غرفه های نمایشگاه به فروشندگان استان در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که برای خوراک جسمی فرزندان در مدارس ابلاغیه موجود است، برای خوراک فکری و لوازم التحریر نیز باید حساسیت هایی ایجاد شود.

فرخنده با بیان این که این نمایشگاه از ۶ الی ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد، اضافه کرد: علاقه مندان می توانند برای خرید لوازم التحریر، محصولات فرهنگی و مذهبی و تولیدات هویت بخش ملی، صبح ها ۹ الی ۱۲ و عصرها ۱۷ الی ۲۱ از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مبلغان در خط مقدم تقویت اراده‌ها قرار دارند

مبلغان در خط مقدم تقویت اراده‌ها قرار دارند

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: روحانیون و مبلغان دینی در خط مقدم تقویت اراده‌ها قرار دارند که انجام آن نیاز به هنر برنامه‌ریزی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام احمد رضایی در گردهمایی روحانیون و مبلغان که عضو شورای سیاست گذاری دولت و قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان هم حضور داشتند، گفت: امکانات و سرمایه‌های فراوانی در اختیار ما قرار دارند که اگر برای مردم جامعه ملموس باشند، در حفظ و نگهداری آنها تلاش بسیاری خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت توکل و اعتماد به خدا، اظهار کرد: مبلغان و روحانیون در خط مقدم تقویت اراده‌های مردم جامعه قرار دارند و باید این کار با بهره‌گیری از هنر برنامه‌ریزی و مباحثه، به خوبی توسط آنها انجام شود.

وی تصریح کرد: انجام یک برنامه‌ریزی مناسب، منجر به اجرای برنامه‌های خاصی در جامعه می‌شود که نتیجه آن تقویت اراده افراد موجود در جامعه است.

به گفته وی تقویت اراده افراد جامعه هم سبب خیرات و برکات بسیاری در جامعه خواهد شد که این موضوع نشانگر اهمیت تقویت اراده افراد است.

 

کاهش شهرستان‌های قرمز و نارنجی کرونایی در خراسان جنوبی/۲-۳

شهرستانهای قرمز کرونایی خراسان جنوبی از سه به دو شهرستان و شهرستانهای نارنجی از ۶ به ۲ شهرستان کاهش یافت.

بر اساس آخرین به روز رسانی نقشه کرونایی کشور شهرستان‌های سرایان و فردوس در وضعیت قرمز کرونایی (خیلی پر خطر) قرار دارند.

همچنین با تغییر رنگ شهرستان بیرجند از قرمز به نارنجی (پرخطر) تعداد شهرستان‌های نارنجی خراسان جنوبی از ۶ شهرستان به ۲ شهرستان بیرجند و درمیان کاهش یافته است.

 

شهرستان‌های بشرویه، خوسف، زیرکوه، سربیشه، طبس، قائنات و نهبندان هم در وضعیت زرد کرونایی (نسبتا پرخطر) قرار دارد و هیچ کدام از شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت آبی (عادی) قرار ندارد.

 

 

 

کشف ۱۷۱ کیلو شیشه در نهبندان/۴

 

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی شهرستان”نهبندان” در بازرسی از یک سواری پراید، ۱۷۱ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه که از مرز های شرقی کشور وارد شده بود، کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر را در این خصوص دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی شهید”حسینی سهل آباد”شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پراید مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پراید، ۱۷۱ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه که از مرزهای شرقی کشور وارد شده بود کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

دستگیری ۲۲ خرده فروش و معتاد مواد مخدر در”بیرجند”/۴

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان”بیرجند” خبر داد و گفت: در این طرح ۲۲ نفر خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در شهرستان بیرجند اجرایی شد.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی مناطق آلوده و جرم خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل های شناسایی شده را بازرسی کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی با اشاره به این که مأموران در این عملیات، ۴ کیلو و ۵۵۳ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۰ خرده فروش را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند؛ تصریح کرد: در ادامه این عملیات ۱۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر که به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

 

 

 

 

کشف محموله تریاک طی یک عملیات پلیسی در سرایان/۴

 

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک تریلی، ۲۰۹ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک در شهرستان”سرایان” کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن شجاعی نسب” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سرایان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی حامل بار خاک مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: در بازرسی تکمیلی از بار تریلی و با چندین ساعت تلاش بی وقفه مأموران، ۲۰۹ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه ای در داخل بار خودرو جاساز شده بود، کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه خودرو را توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

 

 

 

 

 

کسب سه مدال رهاورد باستانی کاران خراسان جنوبی در مسابقات کشور/۷

 

باستانی کاران هیأت ورزش های کارگری در مسابقات زورخانه ای و پهلوانی کارگران کشور به میزبانی شهرستان سپیدان استان فارس موفق به کسب مدال های رنگارنگ شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دوره از رقابت ها حسین بیدختی مقام سوم مشترک در رشته کباده ۹۰-، احسان افلاکی مقام دوم رشته چرخ تیز و مقام سوم در رشته چرخ چمنی دسته وزنی ۹۰- و امیرحسینی مقدم مقام ششم در رشته سنگ و همچنین امید اکبری فرد مقام هفتم در رشته کباده را از آن خود کرد.

 

 

 

مهسا کدخدا در مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا هنرنمایی می‌کند/۷

 

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا با حضور ۹ تیم از ۳۰ مردادماه آغاز خواهد شد و تیم ملی والیبال زنان ایران به عنوان نماینده ایران با مدعیان قاره‌کهن در این رقابت‌ها مسابقه می‌دهد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، بانوان ملی‌پوش کشورمان ششمین حضور خود در مسابقات جام کنفدراسیون آسیا را تجربه می‌کنند و نخستین مسابقه شاگردان الساندرا کمپدلی در این رقابت‌ها روز دوشنبه ۳۱ مرداد برابر کره‌جنوبی خواهد بود.

مهسا کدخدا، آیتک سلامت، حانیه محتشمی‌پور، محدثه مشتاقی، شبنم علیخانی، مهسا صابری، مائده برهانی، فاطمه امینی، پوران زارع، تهمینه درگزنی، نگار هاشمی، الهه پورصالح، ریحانه کریمی و زهرا مغانی ترکیب تیم ملی والیبال زنان ایران را جام کنفدراسیون والیبال تشکیل می‌دهند.

مهسا کدخدا والیبالیست خراسان جنوبی به عنوان بازیکن و کاپیتان تیم ملی در مسابقات جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا همچون گذشته شگفتی ساز خواهد شد.

 

 

 

 

راهیابی تیم هفت سنگ خراسان جنوبی به لیگ برتر کشور/۷

 

تیم شایسته هفت سنگ بانوان استان در مسابقات هفت سنگ منطقه ۶ کشور به میزبانی استان یزد با کسب عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها، به همراه تیم پر قدرت هرمزگان به مسابقات لیگ برتر هفت سنگ کشور صعود کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دوره از مسابقات که از تاریخ ۲۷ لغایت ۲۸ مردادماه نیز برگزار شد، فرهمند زاده به عنوان مربی و دهقانزاده به عنوان سرپرست تیم را همراهی کردند.

همچنین فاطمه مودی، الهه رضایی نوغاب، سلامه افتاده، میترا قربان زاده، راضیه قاسمی، زهرا قاسمی، نازنین نوروزی و فاطمه رضایی نوغاب نیز، اعضای تیم اعزامی استان به این دوره از رقابت ها بودند.

 

 

 

 

 

 

کسب مدال برنز ووشوکار خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور/۷

 

امیرحسین عباسی قهرمان و ورزشکار تکنیکی ووشو خراسان جنوبی که قهرمانی ووشو نونهالان کشور را در کارنامه دارد با پیروزی مقابل‌ حریفانی از لرستان ، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد در رقابتی بسیار نزدیک به حریف مازندرانی باخت و به دریافت مدال برنز قهرمانی کشور دانش آموزی بسنده کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسابقات قهرمانی ووشو دانش آموزی به میزبانی استان البرز برگزار شد.

 

 

 

اعزام تیم تکواندوی خراسان جنوبی به رقابت های کشور/۷

 

تیم تکواندوی دانش آموزی استان، برای رقابت با حریفان خود به مسابقات قهرمانی کشور دانش آموزی اعزام شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این دوره از رقابت ها ۲۷ مراد ماه به میزبانی استان اصفهان آغاز و تا ابتدای شهریور ماه ادامه دارد.

 

 

 

 

نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی از تامین زمین تا انبوه‌سازی

نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی از تامین زمین تا انبوه‌سازی

خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح “نهضت ملی مسکن” به عنوان یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم بوده و تامین زمین و انعقاد قرارداد با انبوه‌سازان، مردم به‌ویژه اجاره‌نشین‌ها را امیدوار به خانه‌دار شدن کرده است.

به گزارش ایرنا یک سال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

وضعیت بد شاخص‌های اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاستگذاری‌ها و اقدامات نادرست سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود، شرایطی را رقم زد که به گفته آیت الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخسین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یک سال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش به منظور ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این گزارش به موضوع پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی می‌پردازیم.

تابستان سال گذشته همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم، تولید مسکن و پایان دادن به بخشی از کابوس اجاره‌نشینی برای مستاجران در سراسر کشور به عنوان یکی از سیاست‌ها و اهداف کلان دولت مطرح شد. این تصمیم دولت که پشتوانه قانون “جهش تولید مسکن” مصوب مجلس شورای اسلامی را هم دارد، بارقه‌های امید را برای اقشار فاقد مسکن در اوایل تشکیل دولت مردمی به وجود آورد.

بر این اساس احداث چهار میلیون واحد مسکونی در برنامه چهار ساله دولت سیزدهم قرار گرفت، همچنین در این قانون موضوع انتقال اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به راه و شهرسازی پیش‌بینی شده است.

طرح اقدام ملی مسکن که اواخر دولت دوازدهم اجرایی شد نیز متقاضیانی داشت و با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم قرار شد همه اقدامات و تسهیلات به طرح قبلی نیز تسری پیدا کند لذا ۲ طرح با هم ادغام شدند.

وزیر راه و شهرسازی که نوزدهم شهریور سال گذشته رئیس جمهور را در سفر به خراسان جنوبی همراهی می‌کرد در جمع مردم طبس گفت: با ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، مردم دغدغه‌ای درخصوص تامین مسکن خود نداشته باشند.

رستم قاسمی در پاسخ به دغدغه و درخواست مردم برای ساخت و تامین مسکن اظهار داشت: تمامی افراد که مسکن اولی هستند و بند جیم آنان قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

او گفت: در حوزه مسکن برنامه ما این است که سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود و تلاش داریم که مصالح از جمله سیمان و میلگرد از طریق دلالی نباشد و از طریق خرید مستقیم از کارخانه باشد تا واحدها با کمترین قیمت به‌ دست مردم برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اذعان به اینکه در خراسان جنوبی و طبس مشکل زمین نداریم افزود: ساخت برخی واحدها را مردم و برخی را بنیاد مسکن برعهده می‌گیرد تا کارها به سرعت پیش برود.

روند ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن که شروع شد، علاوه بر پالایش متقاضیان، تامین زمین مورد نیاز اقدام ضروری دیگری بود که از همان آغاز اجرای طرح در دستور کار قرار گرفت.

بنا بر اعلام اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، سهمیه این استان از طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر ۴۰ هزار واحد مسکونی است که ۲۲ هزار واحد در مناطق شهری و ۱۸ هزار واحد در مناطق روستایی احداث می‌شود.

بیش از ۷۴ هزار نفر در خراسان جنوبی متقاضی شدند

مردم خراسان جنوبی با توجه به افزایش متوالی قیمت اجاره‌بها و هزینه‌های بالای ساخت و ساز، از طرح نهضت ملی مسکن استقبال چشمگیری داشتند و بیش از ۷۴ هزار نفر در خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند که از این تعداد تاکنون ۳۱ هزار و ۷۶۳ نفر پایش و برای ساخت مسکن واجد شرایط پنج‌گانه اعلام شده‌اند.

اقدام دیگری که با حمایت استاندار و هم‌افزایی داخل استان انجام شد، تامین زمین برای ۳۱ هزار نفر از متقاضیان بوده و خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن معرفی شده است.

همچنین از زمان آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی مسئولان به منظور تسهیلگری در اجرای طرح از جمله تامین زمین، رفع مشکلات زیرساختی‌ مانند برق و آب و چگونگی تسریع در اتمام طرح، بازدیدهای میدانی انجام داده و جلسات مستمر را برگزار کردند که از جمله آن می‌توان به بازدید اخیر استاندار خراسان جنوبی از پروژه ۲۷ هکتاری و ۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند اشاره کرد.

نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی از تامین زمین تا انبوه‌سازی

جواد قناعت در این بازدید که شماری از مدیران استانی نیز حضور داشتند گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی از مجموع ۳۱ شهر استان در ۲۹ شهر، واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت ویلایی ساخته می‌شود و فقط در ۲ شهر بیرجند و قاین واحدها به‌صورت آپارتمانی احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دستگاه‌های متولی به جد در این زمینه پای کار بوده‌اند و خوشبختانه توانسته‌ایم در همان سال نخست اجرای طرح نهضت ملی مسکن، زمین مورد نیاز هر چهار سال را در استان تامین کنیم.

خراسان جنوبی در جایگاه اول یا دوم طرح

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: این استان در شاخص‌های مختلفی که در طرح نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی مورد ارزیابی قرار گرفته، در جایگاه اول یا دوم قرار داشته است.

وی گفت: به‌طور معمول در گذشته طرح‌های حمایتی مسکن در نقاط حاشیه‌ای شهرها اجرا می‌شد و اولین بار در بیرجند به عنوان مرکز استان در بهترین و زیباترین نقطه یعنی سایت زعفرانیه، طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست.

یکی از دغدغه‌های مردم در خراسان جنوبی هزینه ساخت مسکن بوده که مطالبه هم شده است و استاندار در این باره گفت: برای سهم آورده مردم پیگیری‌های لازم از مرکز در حال انجام است تا علاوه بر پرداخت تسهیلات، سهم آورده کمتر شود و مردم ما کمترین فشار اقتصادی را متحمل شوند.

اما معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی که در ماه‌های اخیر میزبان جلسات شورای مسکن استان برای بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده است، گفت: براساس پالایش‌های انجام شده حدود ۳۲ هزار نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط استفاده از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن شدند.

به گفته علیرضا عباس‌زاده در طرح نهضت ملی مسکن از اراضی دولتی در اختیار محدوده قانونی داخل شهرها یا حریم آن، زمین به‌صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ۲ قیمت عمده زمین و ساخت مسکن اظهار داشت: مهمترین قسمت هزینه‌های مسکن این ۲ عامل است که دولت هزینه زمین را حذف کرده و برای هزینه ساخت نیز تسهیلات فراهم شده ولی بخشی از هزینه باید توسط متقاضیان تامین شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: وقتی اراضی برای احداث مسکن به مردم واگذار می‌شود نیاز به زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز دارد که این موارد نیز تکلیف دولت است و از منابع اعتباری دولت تامین می‌شود.

تامین زمین در همه شهرهای استان

وی گفت: در حالی که استان‌های کشور در حال تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند، ما برای همه واحدهای سهمیه استان زمین مورد نیاز را تامین کرده‌ایم، همچنین طراحی اراضی و سایت‌های مجتمع آماده شده است.

عباس‌زاده افزود: اولویت نخست ما برای تامین زمین، اراضی قانونی و دولتی موجود در داخل شهرهاست لذا تمامی اراضی دولتی برای ۳۲ هزار واحد در ۳۱ شهر استان شناسایی شده و سعی کرده‌ایم بهترین و در دسترس‌ترین زمین را انتخاب کنیم لذا از این جهت خیال مردم راحت باشد.

وی سایت زعفرانیه به عنوان بام شهر بیرجند را مثال زد و گفت: این سایت با لحاظ همه کاربری‌های لازم شهری و نگاه دقیق شهرداری در نظر گرفته شده و طرح در حال اجرا است.

نکته‌ای که مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم بر آن تاکید کرد و گفت: در گذشته طرح‌های حمایتی مسکن در حاشیه شهرها اجرا می‌شد و اولین بار در مرکز استان طرح نهضت ملی مسکن در بهترین و مرغوب‌ترین اراضی در حال اجراست.

وحید داعی جانمایی اجرای طرح‌های ساخت مسکن را در موفقیت این طرح‌ها بسیار مهم دانست و اضافه کرد: در این دوره با حمایت استاندار خراسان جنوبی بهترین اراضی را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دادیم.

نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی از تامین زمین تا انبوه‌سازی

وی گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین به‌صورت رایگان توسط دولت تامین می‌شود و برای هر نفر متقاضی در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و مناطق روستایی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دبیر شورای مسکن استان خراسان جنوبی ادامه داد: طبق قانون جهش تولید مسکن برای صدور پروانه ساختمانی ۳۰ درصد و هزینه‌های نظام مهندسی ساختمان نیز ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود.

خانه‌ها در ۲۹ شهر ویلایی ساخته می‌شود

وی گفت: با تاکید استاندار و پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اراضی مورد نیاز را در تمامی شهرهای استان تامین کنیم و واحدهای مسکونی این طرح در ۲۹ شهر استان به جز شهرهای بیرجند و قاین به‌صورت ویلایی احداث می‌شود.

به گفته داعی در هیچ استان دیگری این کار انجام نشده است و با توجه به اقلیم و فرهنگ حاکم بر خراسان جنوبی در مناطقی که زمین موجود بوده، اراضی به‌صورت تک نفره واگذار می‌شود تا مردم خودشان واحد مسکونی را بسازند.

وی افزود: در شهر بیرجند ۲ منطقه شامل سایت ۲۷ هکتاری که از قبل فعال بوده و سایت ۵۰ هکتاری زعفرانیه برای طرح نهضت ملی مسکن لحاظ شده است و در سایت زعفرانیه به عنوان یکی از بزرگترین سایت‌های استان بیش از ۴ هزار واحد مسکونی توسط انبوه‌سازان احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق قرارداد منعقد شده با انبوه‌سازان هزینه ساخت هر متر مربع، پنج میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است گفت: یکی از دغدغه‌های مردم، چگونگی تامین سهم آورده ساخت مسکن بوده که موضوع در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: در سایت ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه شهر بیرجند، اراضی زون‌های سه و پنج به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و در این مجموعه تاکنون برای احداث ۴ هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی قرارداد واگذاری و ساخت با ۲۳ شرکت انبوه‌ساز منعقد شده که در مرحله انجام عملیات خاکی است.

داعی اظهار داشت: بلوک‌های این پروژه به‌صورت پنج طبقه (۱۰ واحدی) و چهار طبقه (۸ واحدی) طراحی شده و زیربنای مفید واحدها ۹۲ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

مزایا و معایب گروه ساخت و انبوه‌ساز

وی گفت: در پروژه ۲۷ هکتاری شهر بیرجند نیز تعداد ۴۲۸ قطعه برای احداث ۲ هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی به‌صورت “گروه ساخت” به متقاضیان واگذار شد اما یکی از چالش‌های سایت ۲۷ هکتاری این است که وقتی اراضی را در اختیار گروه‌های ساخت قرار دادیم سلایق و اختلافات سبب کند شدن پروژه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ ماه به گروه‌های ساخت مهلت داده شد که در این مدت عده‌ای واحد را احداث کرده و عده‌ای اقدام نکردند لذا برای اخذ پروانه پیامک داده شده که عده‌ای فرم را پر کرده و قرار است این سایت را نیز به انبوه‌ساز واگذار کنیم.

وی بیان کرد: حُسن گروه‌های ساخت، پایین آمدن هزینه‌ها است اما در کار انبوه‌ساز قیمت‌ها مقداری افزایشی است چون هزینه‌هایی از قبیل مالیات نیز باید پرداخت شود.

داعی افزود: نمی‌توان گفت به‌طور مطلق کدام شیوه بهتر یا بدتر است اما در انبوه‌ساز واحد در زمان مقرر احداث و واگذار می‌شود در حالی که در گروه‌های ساخت چالش‌هایی بین اعضا وجود دارد که سبب تاخیر در اجرای پروژه می‌شود.

وی گفت: در حال اقناع‌سازی مردم هستیم و اراده‌ای بر حذف متقاضیان نیست لذا به‌گونه‌ای کمک می‌کنیم که مردم صاحب خانه شوند در عین حال که تامین مسکن از قدیم تاکنون برای مردم سخت بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون براساس سه شاخص تامین زمین، پالایش متقاضیان و نسبت اجرای فونداسیون به سهمیه، در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی گفت: بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن به‌طور مستمر توسط وزیر راه و شهرسازی انجام و نتیج ارزیابی کتبی به استانداران ارسال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد: پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن مطابق برنامه زمان‌بندی تا پایان تیر ماه ( قرارداد ۶۰ ماهه) ۲۶.۷۶ درصد، اجرای پروژه ۳۶.۲۷ درصد و براساس اجرای پروژه و مصالح پای کار ۴۷.۷۶ درصد است.

وی افزود: در مجموع تاکنون ۳۰ هزار و ۹۱۶ هکتار زمین با کاربری مسکونی تامین شده و عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۵۶۳ واحد شهری و چهار هزار و ۳۷۸ واحد روستایی شروع شده است.

داعی بیان کرد: ۱۱ هزار و ۵۶ واحد دارای پروانه ساختمان، ۹ هزار و ۹۹۸ واحد دارای فونداسیون، سه هزار و ۶۵۷ واحد دارای اسکلت و سقف، هزار و ۵۹۲ واحد سفت‌کاری و ۵۰۶ واحد در مرحله نازک‌کاری هستند.

هرچند روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی جلوتر از برخی استان‌هاست اما تامین ۲‌ زیرساخت آب و برق می‌تواند شتاب کار را بیشتر کند. برای مثال یکی از مسائل موجود در طبس تامین آب برای پی‌ریزی است که به دلیل کمبود آب به کندی انجام می‌شود.

همچنین سایت ۲۷ هکتاری بیرجند با مشکل تامین برق مواجه بود که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ابتدای هفته جاری از تامین برق این سایت خبر داد.

مهدی دادگر گفت: همزمان با آغاز طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم و به منظور تسریع در عملیات آماده‌سازی واحدها، پروژه تامین زیرساخت برق این اراضی در دستور کار شرکت توزیع برق استان قرار گرفت و در هشت فاز واقع در سایت زعفرانیه و ۲۷ هکتاری بیرجند انجام شد.

وی اعتبار لازم برای این پروژه‌ها را حدود ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای اجرای عملیات تامین زیرساخت‌های برق سایت‌های مذکور، ۷.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۴.۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۴ ترانس احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: عملیات تامین زیرساخت این اراضی از ابتدای تیر امسال آغاز شد و با سرعت و دقت کافی در مدت یک ماه آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به انجام این پروژه‌ها در سایر شهرستان‌های استان گفت: در شهرستان طبس نیز تامین برق طرح نهضت ملی مسکن در ۱۰ فاز و با احداث پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۹ ترانس به بهره‌برداری می‌رسد.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و براساس طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در این استان برنامه‌ریزی شده که نقش موثری در رونق بازار مسکن دارد.

 

 

 

 

 

فضای بیمارستانی استان خراسان جنوبی افزایش می‌یابد/

 

فضای بیمارستانی استان خراسان جنوبی افزایش می‌یابد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند افزایش دسترسی مردم به خدمات بیمارستانی در سطح استان را از برنامه‌ها و سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: فضای بیمارستانی استان خراسان جنوبی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید محمد موسوی میرزایی شامگاه پنجشنبه در جلسه هماهنگی توسعه خدمات بیمارستانی استان خراسان جنوبی در بیرجند، از آغاز ساخت بیمارستان جدید ۱۵۰ تختخوابی طبس و بیمارستان قائن خبر داد و اظهار داشت: روند ساخت بیمارستان زیرکوه و توسعه بیمارستان نهبندان به ۹۶ تختخوابی نیز از حدود یک تا دو ماه گذشته آغاز شده و فاز اجرایی آن در آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بیمارستان بشرویه تا دهه فجر امسال و بیمارستان خوسف تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: راه‌اندازی بیمارستان‌های محلی در شهرهای کوچکتر نیز از دیگر برنامه‌های دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با اشار ه به اینکه در “خضری دشت بیاض” و “قهستان” ساخت بیمارستان محلی  آغاز شده است گفت: برای دریافت مجوزهای اولیه در سایر شهرها نیز قول مساعد داده شده است.

موسوی میرزایی تصریح کرد: پیگیر هستیم  تا با حمایت‌های استاندار خراسان جنوبی اقدامات بعدی در شوسف، درح، آرین شهر، دیهوک، عشق آباد و بیمارستان محلی در قسمت شمال شهر بیرجند انجام شود تا بتوانیم فضاهای درمانی در این محل‌ها آماده و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: ساختمان این مرکز آموزشی درمانی عملاً فرسوده محسوب می‌شود و به همین منظور دانشگاه تصمیم به ساخت مجتمع درمانی جایگزین بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با قدردانی از همکاری‌های بسیار خوب مجموعه استانداری، معاونت عمرانی استاندار، راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود ۳۰ هکتار زمین به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واگذار شده و با توجه به اینکه کارهایی انجام شده، امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آغاز ساخت بیمارستان جدید و جایگزین امام رضا(ع) باشیم تا نیازهای درمانی مردم استان را به بهترین نحو ممکن برآورده کنیم.

 

 

درخشش کاراته کاهای خراسان جنوبی در مسابقات کشوری/۷

تیم کاراته بانوان خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور سبک وادوریو و تیم منتخب کیوکوشین کاراته سوشیانت استان در مسابقات قهرمانی کشور رتبه های برتر را از آن خود کردند.

مسابقات کاراته قهرمانی کشور سبک وادوریو ۲۷ و ۲۸ مرداد به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد که تیم کاراته بانوان خراسان جنوبی به مربیگری خانم یاوری موفق به کسب ۱ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۴ مدال برنز شد.

در این مسابقات در بخش کاتا، المیرا جلایری مقام اول و فائزه انتظامی مقام دوم و دربخش کومیته، المیراجلایری، حنانه ملایی، آیدا دهقانپور و فائزه انتظامی مقام سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش آقایان که به میزبانی استان زنجان برگزار شد تیم کیوکوشین کاراته سوشیانت خراسان جنوبی به مربیگری علی عربی موفق به کسب ۲۳ مدال رنگارنگ در بخش کاتا و کومیته شد.

همچنین تیم خراسان جنوبی توانست مقام سوم تیمی را از آن خود کند.

 

 

 

کشف لاشه یک راس میش وحشی در بیرجند/۴

شکارچی یک راس میش وحشی در شهرستان بیرجند دستگیر شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: بر اساس گزارش همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر شکار غیر مجاز در یکی از مناطق آزادشهرستان، بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند به محل مورد نظر اعزام شدند.

 

گران افزود:محیط بانان پس از گشت و کنترل و کمین شبانه، موفق به شناسایی و دستگیری این متخلف شکار وصید شدند.

 

وی افزود: پرونده‌ی متخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

 

 

 

عضو شورای اطلاع رسانی دولت:

رسانه ابزاری قوی و اثرگذار بر افکار عمومی

نظام جمهوری اسلامی در معرض جنگ ترکیبی و شناختی است

عضو شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دشمن تمرکز اصلی خود را بر قابلیت رسانه برای ضربه زدن به نظام گذاشته است.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت در کارگاه آموزشی یکروزه در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه دروازه بانی خبر نقش مهمی در هدایت افکار عمومی دارد گفت: نقش روابط عمومی‌ها در شفاف سازی و رفع شبهات بسیار پر رنگ است.

خلجی گفت: تمرکز دشمن بر ۳ محور راهبردی نظام، ساختار نظام و کارکرد‌های نظام است.

وی گفت: دشمن با وجود اینکه قابلیت‌هایی همچون تکنولوژی، نظامی، اقتصادی و سیاسی را در اختیار دارد، اما تمرکز اصلی خود را بر قابلیت رسانه برای ضربه زدن به نظام گذاشته است.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت از مشروعیت زدایی، اعتبار زدایی، اعتمادزدایی، ناامیدسازی و ناکارآمدی همه ارکان اجرایی کشور و رویگردانی اجتماعی را از اهداف رسانه‌های جریان رقیب دانست.

 

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت:

نظام جمهوری اسلامی در معرض جنگ ترکیبی و شناختی است

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: همه مدیران اجرایی و رسانه‌ای باید متوجه باشند که امروز جمهوری اسلامی ایران در معرض جنگ ترکیبی و شناختی جبهه معارض قرار گرفته و پایه ثابت آن رسانه و قوای ادراک است.

به گزارش خبرنگار ایرنا “سپهر خلجی” روز شنبه در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی که با موضوع “کنش‌گری ارتباطی در آرایش جدید رسانه‌ای” در تالار شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: دشمن فناوری، قدرت نظامی، قدرت سیاسی و اقتصادی دارد اما تمرکز اصلی در مقابل جمهوری اسلامی ایران بر قدرت رسانه‌ای است.

وی گفت: الان در مقابل جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها انواع قدرت را دارند اما استفاده از آن برایشان هزینه دارد لذا سرمایه‌گذاری را روی رسانه‌ گذاشته‌اند.

این مدرس حوزه ارتباطات اظهار داشت: دشمن فهمیده که رسانه نقطه آسیب است که اگر افکار عمومی را از تصمیمات کشوری جدا کند، موفقیت‌هایی را هرچند مقطعی به دست می‌آورد و در همین راستا اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای متفاوت کرده است.

وی افزود: حوزه رسانه طیف وسیعی را شامل می‌شود که عبارت‌ است از شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی، برجسته کردن روزنامه‌نگاران فراری، جریان‌سازی خبری، موسیقی، فیلم، سریال و انیمیشن که دشمن از همه این ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

خلجی تاکید کرد: سازمان رسانه‌ای کشور باید از حالت پدافندی فاصله بگیرد و تا حدودی نقش آفندی خود را برای حمله به نقاط آسیب جریان رقیب فعال کند که این نبرد نامرئی و چند لایه است و اعتقادات، نگرش‌ها، نخبگان و عامه جامعه را هدف قرار داده است.

وی گفت: وقتی با ابراز رسانه به منبع ادراک اجتماعی حمله می‌شود راهکار مقابله با آن، دفاع از منبع ادراک به کمک ابزار رسانه است و در چنین وضعیتی باید مانع از شکل‌گیری مارپیچ سکوت شویم بنابراین باید اصل متقاعدسازی و اقناع مخاطبان در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: همچنین سازمان رسانه‌ای کشور که مهمترین رکن آن صدا و سیماست باید فعال‌تر از گذشته میدان‌داری کرده و به‌شدت مراقبت کند که خود به زمینه‌ای برای بر هم زدن امنیت روانی مردم تبدیل نشود.

وی تصریح کرد: امروزه وظیفه تبیین، اعتمادسازی و رفع شبهه را روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برعهده دارند و این یک ماموریت راهبردی است که طبق تاکید مقام معظم رهبری در طول ادوار انقلاب کسانی در مقابل دشمن ایستادند اما در مقابل شبهه کمرشان خم شد.

خلجی از روابط عمومی‌ها به عنوان حلقه وصل ساختار با افکار عمومی نام برد و گفت: طبیعی است که اجرای هیچ برنامه و سیاستی جز با توجه به افکار عمومی امکانپذیر نیست.

وی تاکید کرد: باید نگاه عمیق‌تری به حوزه روابط عمومی و انتقال پیام داشته باشیم و با مخاطب‌شناسی درست اقدام به تولید محتوا کنیم زیرا دوره جدید عصر انسان رسانه است و شرایطی را به ما تحمیل می‌کند که باید به آن توجه داشت.

عضو شورای عالی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این دوره با مسأله پدیده ارتباط جمعی شخصی روبه‌رو هستیم یعنی یک شخص امکان ارتباط جمعی را فراهم می‌کند و عملکرد یک سازمان رسانه‌ای در قامت ارتباط جمعی را انجام می‌دهد و دشمن هم از همین موضوع سوء‌استفاده می‌کند.

وی گفت: در این دوره رسانه‌های خرد جایگزین رسانه‌های بزرگ شدند و کارکرد بیشتری پیدا کردند همچنین انسان محور روایت‌سازی است و شاهد زیست مجازی هستیم که فضای مجازی غلبه کرده و فعالیت دروازه‌بانان رسانه‌ای کمرنگ‌تر شده است.

خلجی افزود: وقتی توان دروازه‌بانی کاهش می‌یابد، خبرهای مخدوش بیشتر می‌شود و وقتی هر فردی امکان رسانه شدن دارد، عطش دیده شدن باعث وضعیتی می‌شود که شاهد آن هستیم؛ وضعیت موجود که در برقراری خط ارتباط و مساله‌سازی باعث افزایش روایت‌های مخدوش و سخت شدن تشخیص روایت‌های راست از دروغ می‌شود.

وی گفت: کار ویژه‌های رسانه در تراز یک ابزار قوی و اثرگذار شامل تغییر نگرش در جامعه هدف، مدیریت هیجان و احساسات، گسست عاطفی ادراکی بین توده‌ها و نخبگان حاکمیت، تغییر مدل تحلیل اطلاعات در افراد، اختلال و خطا در دستگاه محاسباتی تصمیم‌گیران، وارونگی افکار عمومی و تضعیف و ‌زوال سرمایه اجتماعی است که همه این محورها انجام می‌شود و از ایرانی بودن بدمان بیاید و بگوییم کاش شهروند جمهوری اسلامی نبودیم.

این مدرس حوزه ارتباطات اظهار داشت: آنها دین را مایه عقب‌افتادگی عنوان کرده و غرور جامعه ایرانی را تضعیف می‌کنند زیرا می‌خواهند بیان کنند که ایران شرایط عادی ندارد و همه این موضوعات با رسانه اتفاق می‌افتد.

وی افزود: رسانه تیغ دو دم است که هم می‌تواند تبیین و جریان‌سازی کند و از طرفی می‌تواند التهاب‌آفرینی داشته باشد.

خلجی گفت: خارج شدن روان اجتماعی از تعادل، مواجهه حافظه اجتماعی با تلنباری از اخبار منفی، مین‌گذاری در بستر افکار عمومی و کاهش توان سیستم ایمنی افکار عمومی و کاهش تاب‌آوری اجتماعی نتیجه بمباران افکار عمومی با افکار منفی است که در این شرایط هر حادثه‌ای توان تشدید شوندگی دارد.

وی بیان کرد: امروزه تمرکز دشمن بر ایده اصلی نظام یعنی هسته اصلی و مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی، ساختار و ‌کارکردهای نظام است در چنین شرایطی باید جریان فعال تزریق امید در جامعه راه بیفتد و در مقابل موج سازمان‌یافته ضد امید در گوشه گوشه کشور باید نشانه‌هایی در مقابل چشم مردم قرار گیرد.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تحت تاثیر بمباران خبری، مجازی‌زدگی، ضعف در تشخیص رویداد، تمرکز غالب بر اخبار منفی، بی‌توجهی به فرآیندهای بازخورد پیام، عملیات رسانه‌ای براساس الگوهای سنتی، استفاده نکردن از امکانات جدید داده‌کاوی، ناتوانی در تنظیم و پردازش خبر و درگیر شدن با حواشی و کم‌توجهی به متن از مهمترین خطاهای کنش‌گری در حوزه رسانه است.

وی اضافه کرد: روابط عمومی یک حوزه تخصصی است و نباید به واحد رانده‌شدگان ادارات تبدیل شود بلکه باید از روابط عمومی توجیه‌گر به سمت روابط عمومی اندیشه‌محور برود و قبل از اینکه یک رویداد تبدیل به مساله شود برایش چاره‌اندیشی کند.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم دیدار کرد و در ادامه دیدار با استاندار خراسان جنوبی، حضور در گردهمایی روحانیون و مبلغین، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم و شرکت در نشست تبیینی ویژه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان را در برنامه دارد.

 

 

 

 

صعود نجاتگران هلال احمر طبس به قله آرارات ترکیه/۷

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس از صعود نجاتگران این جمعیت به قله پنج هزار و ۱۳۷ متری آرارات در کشور ترکیه خبر داد.

آزاد گفت: تیم پنج نفره نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان طبس به چهارمین قله مرتفع اروپا و بام کشور ترکیه در مدت سه روز صعود کردند.

او افزود: هدف از این صعود افزایش توان بدنی و آمادگی جسمانی نجاتگران در برابر انواع بلایا و مخاطرات در کنار حفظ روحیه و شادابی است.

کوه آرارات واقع در شمال شرقی کشور ترکیه و در مرز ایران، جمهوری آذربایجان و ارمنستان واقع شده است که به کوه نوح نیز معروف است و در یکی از بلندترین فلات‌های آناتولی قرار دارد.

 

 

 

کسب رتبه اول مسابقات آزمایشگاهی کشور توسط معلمین خراسان جنوبی/۲-۳

خراسان جنوبی، رتبه اول مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی کشور را از آن خود کرد.

کسب رتبه اول مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی کشور توسط خراسان جنوبیمدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در چهارمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی کشور که یازدهم تا چهاردهم مرداد در پژوهشکده معلم شیراز برگزار شد، آقایان خسروی حویگان و اسدالهی عیلکی از خراسان جنوبی، رتبه نخست را از آن خود کردند.

موسوی نژاد با بیان اینکه این مسابقات از سال گذشته با رویکرد کاوشگری و خلاقیت و همچنین با هدف تقویت انگیزه و اعتماد به نفس در دبیران علوم تجربی برگزار می‌شود افزود: در این مسابقات تیم خراسان جنوبی با ۳۶تیم دیگر از سراسر کشور رقابت کرد که جایگاه اول را از آن خود کرد.

وی تسریع تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزایش توانمندی دبیران علوم تجربی به شکل انفرادی و تیمی، کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی درس علوم تجربی مبتنی بر برنامه درس ملی و تقویت فعالیت‌های علمی مهارتی دبیران علوم تجربی را از اهداف برگزاری چهارمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی برشمرد.

 

 

 

 

 

 

 

نیروهای مسلح در خراسان جنوبی سلامت خود را حفظ کرده‌اند

بیرجند-رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در خراسان جنوبی سلامت خود را حفظ کرده‌اند، گفت: برخورد با مجرمین عبرت آموز و مقتدرانه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضا پور خاقان شاهرضایی صبح شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سازمان قضائی نیروهای مسلح در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی به عنوان یک دادگاه اختصاصی راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت کار نیروهای مسلح گفت: سازمان قضائی نیروهای مسلح از سلامت نیروهای نظامی و انتظامی و در واقع قوای مسلح کشور مراقبت می‌کند.

پور خاقان شاهرضایی ادامه داد: بیش از آنکه به دنبال مجازات مجرم باشیم هدف ما پیشگیری از تخلف و جرم در نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اسرار نظام و کشور در اختیار نیروهای مسلح است، اظهار کرد: از این جهت پیگیری از وقوع جرم در این نیروها بیش از سایر اقشار از اهمیت برخوردار است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: قوای نظامی در جمهوری اسلامی کمترین میزان جرم در بین نیروهای نظامی سایر کشورها را دارند چرا که زیر سایه ولی فقیه خدمت می‌کنند.

پور خاقان شاهرضایی ادامه‌داد: نیروهای مسلح تنها در حوزه‌های امنیتی ارائه خدمت نمی‌کنند بلکه در هر حادثه طبیعی و غیر طبیعی چون سیل و زلزله به مردم و جامعه کمک می‌کنند.

وی با اشاره به توهین فتنه گران سال ۸۸ به شهید همدانی افزود: این شهید بزرگوار در دوران جنگ به انقلاب اسلامی و کشور خدمت کرد و بعد از آن نیز در سوریه نسبت به وحدت بخشی بین نیروهای سوری و تقویت جبهه مقاومت نقش آفرینی کرد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: نتیجه خدمات امثال شهید همدانی و سردار شهید سلیمانی است که امروز خبری از داعش وجود ندارد.

پور خاقان شاهرضایی یادآور شد: بر اساس آمار و تحقیقات بیان می‌کنم که نیروهای مسلح در خراسان جنوبی سلامت خود را به خوبی حفظ کرده است و توانسته علی رغم گستردگی جغرافیایی استان موفق باشد.

وی اظهار کرد: اما اگر کسی در نیروهای مسلح جرمی مرتکب شود بی شک مقتدرانه و عبرت‌آموز با او برخورد خواهیم کرد.

 

 

 

بازدید میدانی از دهکده گردشگری بادامشک

 

ایجاد جاذبه‌های مختلف گردشگری، برای ماندگاری بیشتر مسافر در استان خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر ایجاد جاذبه‌های مختلف گردشگری، برای ماندگاری بیشتر مسافر در استان تأکید کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد اشرفی در جریان بازدید میدانی از دهکده گردشگری بادامشک (مجموعه گردشگری آبشار چهارده بیرجند) غروب چهارشنبه ۲۶ مرداد‌ماه ۱۴۰۱ گفت: «خراسان جنوبی علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری غنی؛ در مسیر تردد زائرین بارگاه مطهر امام رضا (ع) هم قرار دارد که باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.»
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ضمن بررسی میدانی مسائل زیرساختی این مجموعه گردشگری، اظهار کرد: «تأمین آب شرب منطقه به اعتبار ویژه نیاز دارد که با همکاری شرکت آب و فاضلاب و سرمایه گذار انجام خواهد شد و در صورت نیاز اعتباری، موضوع در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی پیگیری می شود.»
اشرفی با بیان اینکه تأمین روشنایی و جاده دسترسی به منطقه را از محل اعتبارات استانی پیگیری خواهیم کرد، اضافه کرد: «تلاش ما این است که از محل اعتبارات کمک فنی و اعتباری و یا تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه هم در راستای ایجاد طرح‌های‌ توسعه‌ای به سرمایه گذار کمک کنیم.»
او با تأکید براینکه ایده‌های توسعه‌ای در این منطقه گردشگری و تفریحی توسط سرمایه گذار مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: «لازم است مکمل‌های مختلف تفریحی و سیاحتی علاوه بر صرف نهار و صبحانه در این منطقه برای جذب گردشگران و شهروندان استان ایجاد شود.»
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و مجموعه گردشگری آبشار چهارده بیش از گذشته تلاش شود، اضافه کرد: «زیرساخت‌های مختلف تفریحی و گردشگری باید در منطقه ایجاد شود.»
در این بازدید میدانی که با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی صورت گرفت، مشکلات زیرساختی مختلف این مجموعه گردشگری از جمله تأمین آب شرب، ایجاد راه دسترسی، تأمین روشنایی، ساخت پارکینگ و طرح‌های توسعه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم توسط دستگاه‌های متولی ارائه شد.
مجموعه آبشارهای چهارده بیرجند از ۸۰ آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده که در مسیر کوهنوردی قله باقران قرار گرفته اند و از جمله آبشارهای زیبای خراسان جنوبی به شمار می‌رود و این مجموعه آبشارها منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده و در کنار روستایی به همین نام واقع شده اند.

 

 

شروع استانداردسازی تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از شروع استانداردسازی تاسیسات گردشگری استان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: «در راستای اجرای سیاست‌های کلان دولت و به‌منظور ایجاد بستر مناسب برای ارتقا کمی و کیفی خدمات قابل‌ارائه در تأسیسات گردشگری و ایجاد انگیزه و تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران برای ارائه خدمات باکیفیت در استان، براساس بخشنامه‌های ابلاغی و پیگیری‌های مکرر، استانداردسازی تأسیسات گردشگری غرب استان، توسط شرکت عامل تطبیق آغاز شد.»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: «در ماه‌های آینده، ادامه روند استانداردسازی سایر تأسیسات گردشگری در شرق استان نیز انجام خواهد شد.»
شاه‌وردی گفت: «در این خصوص تأسیساتی که دارای ضوابط مشمول استاندارد هستند از قبیل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌های بین‌راهی و … در این چرخه قرار گرفتند که براساس شاخص‌های استاندارد ابلاغ شده با توجه تعیین سطح کمی و کیفی تأسیسات گردشگری و خدمات ارائه شده در واحد از سوی شرکت عامل تطبیق، ارزیابی و پس از رفع معایب و نواقص توسط بهره‌بردار و تائید مطلوب بودن کیفیت واحد با طرح موضوع در کمیسیون درجه‌بندی نسبت به تثبیت، تنزیل و یا ارتقا درجه یا تغییر نوع آن اقدام می شود.»
او بیان کرد: «هدف از استانداردسازی تاسیسات گردشگری، ارتقا کیفیت خدمات، بهبود وضعیت تاسیسات گردشگری و تطبیق با استانداردهای روز است.»

 

 

 

منطقه سرداران نهبندان میزبان کاروان نذر آب ۵ هلال احمر/۲-۳

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امسال کاروان نذر آب ۵ در بخش سرداران شهرستان نهبندان با حضور جمعیت هلال احمر استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی  محمدعلی کاوسی در دیدار با معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان، اظهار داشت: اجرای طرح‌هایی مانند نذر آب در کنار اساس نامه اصلی هلال احمر که تسکین آلام بشری و کمک به هم نوع است، راستای آمادگی بیشتر و پاسخ گویی درست به حوادث را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال کاروان نذر آب ۵ در بخش سرداران شهرستان نهبندان با حضور جمعیت هلال احمر استان گلستان اجرا می‌شود، افزود: تمامی امور باید برنامه محور انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی از وظایف و تعهدات هلال احمر است، گفت: باید در طرح نذر آب ۵ گروه‌های جهادی را در راستای اهداف پیشگیرانه نیز به میدان آوریم.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*