گفته می شود

 

 

گفته می شود سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در نخستین گزارش خود در مورد چشم‌انداز تولید مواد غذایی در سال ۲۰۲۲، با ابراز نگرانی از کاهش تولید غلات در جهان به دلایلی همچون افزایش قیمت مواد اولیه، بدی آب و هوا و بحران اوکراین، پیش‌بینی کرد در سال جاری زراعی، تولید غلات در ایران ۳۴ درصد افزایش می‌یابد.

 

 

گفته می شود در حالی که مطالبه اصلی مردم اصفهان احیای زاینده‌رود و مشکلات آبی استان بود، معاون اجرایی رییس جمهور در جلسه شورای اداری به جای ارائه مصوبات و گزارش سفر یک شعر را خواند. این اتفاق مورد اعتراض شدید اعضای جلسه قرار گرفت و برخی اعضای شورای شهر اصفهان به تندی با این موضوع برخورد کردند.

 

 

 

گفته می شود جواد منصوری، نخستین فرمانده سپاه گفته همین چند وقت پیش رئیس کمیته روابط خارجی آمریکا گفت ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد و بمب اتم هم داشته باشد. مساله ما این مسائل نیست. اسرائیل را به رسمیت بشناسد کاری با ایران نداریم. به نظرم می‌رسد در این مذاکرات به جایی نمی‌رسیم و اشتباه بسیار بزرگی کردیم که کشور را معطل این قضیه کردیم. من فکر می‌کنم آقای رئیسی در این قضیه کاملاً ایمان دارد که حالا شد، شد و اگر نشد نشد، مملکت را با این امکانات بالقوه‌ای که داریم، امکانات بالفعلی که داریم می‌توانیم اداره کنیم. مشکلی نداریم.

 

 

 

گفته می شود علیرضا بیگی، نماینده مجلس گفته اساسا بدون اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی، اصلاح اقتصادی نمی‌تواند متوازن باشد، زیرا از یک سو قیمت نهاده‌های دامی را افزایش دادند که واقعی در بازار عرضه می‌شود و از سوی دیگر بخشی از اقتصاد کشور همچنان با یارانه اداره می‌شود و من معتقدم دولت آقای رئیسی ناچار خواهد بود که تن به این موضوع بدهد.

 

 

 

گفته می شود خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه جامعه مومن باید به تسلط بر فضای مجازی مسلط شود گفته در عمل به فرمان پروردگار راهی جز تبیین ندارد. زمینه ساز جهاد تبیین فرهنگ عمومی تبیین است. زود باوری، ساده انگاری، ظاهر بینی و شتاب زدگی و تعجیل در قضاوت با خود آگاه و عالم پنداری زمینه‌های خطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات اخلاقی و امنیتی قرار می‌دهد و فرد مومن را گرفتار مصیبت می‌کند.

 

 

 

گفته می شود افزایش سرسام آور قیمت معاملات نقدی گاز طبیعی در آسیا، بعضی از واردکنندگان را ناچار کرد برنامه خرید بیشتر این سوخت را متوقف کنند. معامله‌گران می‌گویند قیمت معاملات نقدی گاز طبیعی مایع (LNG) در شمال آسیا به دلیل ترس از کمبود عرضه جهانی، به مرز ۴۰ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس (mmBtu) نزدیک شد که بالاترین قیمت در سه ماه گذشته است. این قیمت پایه از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۷۰ درصد رشد کرده و به اوج رکورد فصلی خود رسیده است.

 

 

 

گفته می شود علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفته از ابتدا هم اینکه می‌گفتند ما باید به برجام بسازیم، فکر غلطی بود که البته استمرار آن غلط‌تر است، زیرا در هفته‌ای که گذشت، فرصت‌های پررونقی به خاطر دیپلماسی اقتصادی دولت برای جامعه ما پیش آمد.

 

 

گفته می شود امام جمعه شهریار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفته نتیجه سفر رئیسی به شهریار و مصوبات آن چه شد؟ این سفر چه ارمغانی برای مردم داشت؟ مهمترین بیانات حجت الاسلام سید حسین حسینی‌نوری به شرح زیر است: نتیجه سفر رئیسی به شهریار و مصوبات آن چه شد؟ این سفر چه ارمغانی برای مردم داشت؟ در تخصیص اعتبارات فهمیدیم تهران سه شهرستان دارد آن هم در شرق و گویا اصلا شهرستان‌های غرب استان وجود ندارد؛ جالب است. جمعیت سه شهرستان که شرق استان که اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفتند به اندازه شهریار نیست، اما فقط ۱۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته اند.  ۱۰۰ میلیارد آن هم برای تکمیل بیمارستان است که دانشگاه علوم پزشکی استان تهران اعلام کرده کافی نیست. تخصیص اعتبارات برای سه شهرستان  غیر از بودجه‌هایی است که اختصاص داده اند، حتما در بودجه دستکاری خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*