گفته می شود

 

گفته می شود عبور دلار از مرز ۳۰ هزار تومان عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار خودرو امروز شکل افزایشی به خود گیرد. به اعتقاد فعالان بازار افزایش نرخ دلار و جو روانی که این روند در بازار به وجود آورده موجب شده تا برخی خودرو‌ها شکل افزایشی پیدا کنند، اما برخی دیگر بر این نکته تاکید می‌کنند که افزایش اینچنینی پایدار نخواهد بود و با ریزش نرخ دلار شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

 

گفته می شود سازمان لیگ فوتبال ایران به استناد ابلاغیه وزارت کشور، تمامی بازی ها را بدون تماشاگر کرد. بنابراین برنامه باشگاه استقلال برای برپایی جشن قهرمانی باشکوه و صدهزارنفری در ورزشگاه آزادی بعداز آخرین بازی در لیگ ، خراب شده است.

 

 

گفته می شود در روزهای اخیر، تعدادی از کارگران و بازنشستگان که به دلایل مختلف از دریافت یارانه نقدی محروم شده‌اند، از عدم موفقیت در درج شکایت انتقاد کردند و گفتند: ما نتوانستیم به سامانه‌ی معرفی شده رجوع و شکایت خود را ثبت کنیم.

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم سبزوار تاکید کرده در بحث جراحی اقتصادی به رئیس جمهور اطمینان داریم اما باید مراقب افرادی که ایشان را همراهی می‌کنند بود چراکه خیلی از این افراد نفوذی‌های گذشته هستند.

گفته می شود دهباشی مجری برنامه تاریخ شفاهی ایران و سازنده مستند تبلیغاتی حسن روحانی و شهبازی، مجری شبکه افق، با الفاظی رکیک در توییتر با یکدیگر درگیر شدند و مرز توهین‌هایشان به استفاده از الفاظ رکیک و توهین به خانواده رسید.
گفته می شود وریا غفوری، کاپیتان استقلال که اغلب درخصوص مسائل اجتماعی و سیاسی هم اظهار نظر می‌کند، در شب قهرمانی تیمش در اهواز گفته این حق مردم ایران است که سعادتمند زندگی کنند. ما باید زبان هوادارانی باشیم که با بدبختی بلیت می‌خرند تا ما را تشویق کنند زمانی که وضعیت اقتصادی را می‌بینم و به آن فکر می‌کنم، همیشه بغض گلویم را می‌گیرد. واقعا ناراحت می‌شوم و کاری از دست آدم برنمی‌آید. من نمی‌دانم مسئولین شرمنده نمی‌شوند که این موقعیت‌ها را می‌بینند؟
گفته می شود علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی طی تذکری به دولت، اظهار داشت: براساس بودجه کارگران شاغل در بخش دولتی، باید بر اساس مصوبات شورای عالی کار باید مزد بگیرند، اما دولت با استناد به دستورالعمل‌های غیرقانونی رفتار می‌کند. رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: البته معاونت مرتبط در مجلس به کمیسیون تطبیق دستور پیگیری داده اند، اما ما تقاضا داریم این بررسی‌ها سریع‌تر انجام شود تا حقوق کارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی ضایع نشود تا حداقل حدود ۳۰۰ هزار کارگر که منتظر نظر مجلس هستند تعیین تکلیف شوند.
گفته می شود وزیر آموزش و پرورش از حذف مطالب غیرکاربردی از کتب درسی خبر داده است. یوسف نوری گفت در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش مصوب شد که متون همه کتاب‌ها بازنگری شود. تغییرات محتوایی در کتاب‌های همه پایه‌های تحصیلی انجام خواهد شد. نوری تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مطالب غیرکاربردی در کتاب‌های درسی که برای دانش آموزان منفعتی ندارند از کتاب‌های درسی حذف خواهند شد. وی یادآور شد: کتاب‌های تحصیلی سال آینده چاپ شده اند و ما امکان تغییر این کتاب‌ها برای امسال را نداریم.
گفته می شود دیپلمات اسیر ایرانی در بلژیک نوشته من ۲۰ روز در بونکر نگهداری شده‌ام و در تمام ۲۰ روز اجازه هواخوری جمعی به من داده نشد.همسر اسدالله اسدی دیپلمات اسیر ایرانی در بلژیک در صفحه شخصی‌اش با انتشار دو دست‌نوشته از همسر اسیر خود در بلژیک، بخشی از رفتار غیرانسانی مدعیان حقوق‌ بشر اروپایی را به تصویر کشیده است.اسدی در این دو دست‌نوشته آورده است: هیچ زندانی باور نمی کرد که من ۲۰ روز در بونکر نگهداری شده ام. بدترین افراد، چند شب در بونکر نگهداری می شدند و مجددا به سلول خود باز می گشتند. در تمام ۲۰ روز اجازه هواخوری جمعی به من داده نشد.
گفته می شود مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره مصوبه واردات خودرو گفته این طور که ما از زبان نمایندگان مجلس شنیده‌ایم، سقف محدویت قیمتی برای واردات خودرو ۲۰ هزار دلار است و محدودیت تعدادی وجود ندارد؛ علاوه بر اینکه باید به ازای صادرات خودرو، قطعات و خدمات یا دیگر کالا‌های صادراتی به تشخیص وزارت صمت باشد. به هر حال با واردات خودرو پاسخ به تقاضای بازار از نظر تعداد خودرو داده می‌شود، ولی از نظر قیمتی اتفاقی نخواهد افتاد. فعلا بازار خودرو انحصاری شده است و با واردات خودرو هم نباید فکر کنید که بازار رقابتی می‌شود، چون متاسفانه فاصله بسیار شدیدی بین قیمت خودروی داخلی و خودرو‌های وارداتی باقی می‌ماند. ما متقاضی خودروی وارداتی را در کشور داریم. به هر حال بین کیفیت خودروی خارجی با خودروی چینی فاصله وجود دارد که مردم هم به آن توجه دارند. رنج قیمت خودرو‌های وارداتی بین ۷۰۰ تا یک میلیارد و ۵۰۰ خواهد بود. یعنی عملا این خودرو‌ها رقیب خودرو‌های چینی در بازار می‌شوند؛ ولی آن طور که گفته شده خودرو‌های شاسی هیچ یک وارد نخواهند شد.

 

 

 

 

گفته می شود قیمت مشخصی برای سگ سرابی یا سرابی ماستیف وجود ندارد و فروشندگان از ۶۰۰ هزار تومان تا ۸۰ میلیون تومان قیمت می‌دهند. اما به شکل متوسط آگهی دهندگان یک بازه قیمتی ۷ تا ۱۵ میلیون تومانی پیشنهاد می‌کنند. در این میان گروهی از فروشندگان نیز معتقدند که سگ سرابی اصیل قیمتی ندارد و قیمت‌های بالا نباید کسی را متعجب کند.

 

 

 

 

گفته می شود شیدایی، عضو هیئت ‌مدیره سایپا گفته که در ۳ سال گذشته قیمت نهاده‌های تولید خودرو ۷ برابر شده اما قیمت خودرو ۳ برابر شده است. الآن تولید هر خودرو به‌طور متوسط ۷۰ میلیون تومان برای سایپا زیان دارد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*