گفته می شود 

 

گفته می شود یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که راز انفجار قیمت ها چیست، گفته مردم شب عید سختی را سپری کردند و اکنون نیز در ماه مبارک رمضان با گرانی غیرقابل تحمل مواد غذایی به شدت تحت فشار هستند. موسوی لارگانی در پایان گفت: وزیر جهاد کشاورزی به همراه سازمان حمایت وزارت صمت نیز نقش تماشاچی بازار را به خوبی ایفا می کنند،

 

 

 

گفته می شود خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در مورد واردات خودرو گفته در مورد واردات خودرو نیز مباحثی مطرح می‌شود که مافیا اجازه نمی‌دهد و من در همین جا به عنوان مدیرعامل ایران خودرو تاکید می‌کنم که گروه صنعتی ایران خودرو و بنده به عنوان مدیرعامل این شرکت خودروساز هیچ گونه مخالفتی با واردات خودرو نداریم. ما هم موافق واردات خودرو هستیم و هم موافق رقابت هستیم، بنابراین اگر مشکلاتی  وجود دارد در رابطه با واردات مقصر را ایران خودرو یا سایپا ندانند.

 

 

گفته می شود نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش یکباره قیمت اینترنت تذکر داد و گفته این موضوع بسیاری از کاربران را شوکه کرده است، آیا در پشت پرده جهش یکباره تعرفه بسته های اینترنتی و کندی آن طرح صیانت یا محدودسازی خیمه زده است؟

 

 

 

گفته می شود رئیس پلیس راهور گفته در سال ۸۴ تا ۸۶ یکی از شاخصه‌های بسیار مهم که ۲۷ هزار کشته سوانح رانندگی را به ۱۶ هزار در هر سال رساند، بحث واردات خودرو استاندارد و ایمن در کشور بود،

 

 

 

گفته می شود یک مقام بلندپایه منطقه‌ای، سه شنبه به تهران سفر خواهد کرد که یکی از اهداف این سفر، نهایی کردن سازوکار آزادسازی ۷ میلیارد دلار از ارزهای مسدودی ایران است.

 

 

گفته می شود  قیمت گندم، خوراک دام، دانه‌های روغنی، کاکائو، قهوه و … همه افزایشی بودند. قیمت گندم ۳۳ دلار در یک روز افزایش قیمت داشت و هر بوشل از این محصول راهبردی به قیمت ۱۰۵۸ دلار به فروش رفت. نرخ ذرت که عمدتا برای خوراک دام استفاده می‌شود نیز رشد ۱۰ دلاری داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۷۶۰ دلار معامله شد، دانه روغنی سویا هم ۱.۹۷ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد. آن طور که سازمان جهانی فائو هم تاکید کرده، این افزایش قیمت‌ها بیشتر متاثر از درگیری در اوکراین و روسیه است که این دو کشور تامین کننده ۳۰ درصد غلات جهان هستند.

 

 

گفته می شود سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تکذیب برخی خبرسازی‌ها در خصوص اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان یارانه برای تامین نان گفته مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای خرید تضمینی گندم و یارانه نان ۷۱ هزار میلیارد تومان مصوب کرد و کیفیت توزیع این یارانه را نیز بر عهده دولت قرار داد.

 

 

گفته می شود آژانس آمار دولتی روسیه اعلام کرده که نرخ تورم روسیه در ماه مارس به ۱۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده، سطحی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون مشاهده نشده و قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*