گفته می شود

 

گفته می شود در اتفاقی عجیب، چند سال پیش در ٢٠ هزار هکتار از اراضی نهال زیتون کاشته شد؛ اما اکنون مشخص شده است این نهال ها بارده نبودند و هفت سال زحمت کشاورزان و آب و نهاده های کشاورزی به هدر رفته است. این اشتباه غیر قابل باور، موجب اعتراض وزیر جهاد کشاورزی و ورود رئیس دستگاه قضا به ماجرا شده است.

 

 

گفته می شود رجب صفروف، مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه گفته ایران غربگرا برای روسیه بسیار خطرناک‌تر از ایران هسته‌ای است. وی افزود: «ایران همچون سپر دفاع آهنین برای ما (روسیه) در برابر غرب است و اگر دولتی غرب‌گرا در ایران بر سر کار بیاید، از همان لحظه فروپاشی روسیه آغاز می‌شود.» لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران نیز گفته ما می‌خواهیم برجام به نتیجه برسد اما منافع خودمان هم برایمان مهم است. وی به رسانه‌های ایران توصیه کرده: «در موضوع اوکراین از عبارت عملیات ویژه نظامی روسیه استفاده کنید. این، حمله نظامی نیست.» سفیر روسیه از اینکه رسانه‌های ایرانی عبارت «تجاوز نظامی روسیه» را درباره جنگ اوکراین بکار می‌برند، نگران و ناراحت است!

 

گفته می شود یک استاد دانشگاه مدعی شده حالا احساس می‌کنم کار روشنفکری نیز به پایان راه خود رسیده است. از یک سو حکومت خودش را به نشنیدن زده است و فراتر از آن، روشنفکران و منتقدان را، هم در گفته‌های علنی‌شان و هم در پشت پرده، میکروب‌های اجتماعی و سیاسی می‌خوانند؛ از سوی دیگر مردم نیز دیگر چنان در زیر چرخ تورم، بیکاری، فساد و ریاکاری فرسوده شده‌اند که وقت، انرژی، حوصله و انگیزه شنیدن و همراهی با روشنفکران را ندارند.حاصل آن رویکرد حکومت و این وضعیت جامعه، آن شده است که از این پس تنها دو قشر عقل و دل نسل جوان را خواهد ربود: براندازان و طنازان (سلبریتی‌ها). اگر اوضاع به همین شیوه پیش برود، رهبران انقلاب یا شورش‌های آینده ایران از میان این دو قشر برخواهند خاست. چه سرگشته است حکومتی که با کوته‌فکری مسیر تحولات را به سویی ببرد و نخبگان و منتقدان مصلح را چنان زمین‌گیر کند که نسل نوخاسته هیچ‌ راهی نداشته باشد، جز آنکه یا به امثال روح الله زم پناه ببرد یا به امثال حضرت تتلو.

 

 

گفته می شود محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص گرفتن مالیات از سلبریتی‌های مجازی گفته معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تا بهمن ماه امسال صرفاً اطلاعات کاربری صفحه اینستاگرامی۲۶۰ اینفلوئنسر را برای ما فرستاده است.

 

 

 

گفته می شود بعد از گرانی سیب‌زمینی، شهرداری مشهد با مشارکت جهاد کشاورزی غرفه‌هایی را برای عرضه مستقیم این محصول راه‌اندازی کرد تا مردم سیب‌زمینی را با قیمتی کمتر از سطح شهر تهیه کنند. قیمت سیب‌زمینی درهم در این مراکز هشت هزار و ۹۰۰ تومان و سیب‌زمینی دست‌چین کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید، تلخ‌تر آن که متأسفانه سیب‌زمینی‌هایی بی‌کیفیت و خراب‌ شده که قاعدتاً باید دور ریخته شود هم برای فروش عرضه می‌شود آن‌ هم با قیمت کیلویی شش هزار تومان!رضوی، مدیرعامل سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد: هرچند این کار شایسته نیست؛ اما واقعیت این است بعضی از قشرهای خیلی ضعیف هم هستند که از بین همان هم چیزی درمی‌آورند و می‌خورند.

 

 

گفته می شود به رغم حسن نیت ایران در مذاکرات وین، یک سناتور ارشد کنگره بدون اشاره به اقدامات غیر قانونی و یکجانبه آمریکا در قبال برجام، اظهاراتی توهین آمیز و وقیحانه علیه ایران بیان کرد.

 

 

گفته می شود وبگاه خبری-تحلیلی بلومبرگ گزارش کرده است که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز (یکشنبه) عازم روسیه می‌شود تا با همتای خود درباره مساله ایران گفت‌وگو کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*