گفته می شود

 

 

 

 

گفته می شود علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود از آغاز واگذاری اختیارات به استانداران توسط وزیر کشور خبرداد و نوشت:«نهضت تمرکز زدایی در راه است. طبق دستور رئیس جمهور، وزیر کشور مکلف شد با هماهنگی سایر وزرا کلیه اختیارات قابل واگذاری به استانداران را احصا و جهت واگذاری اختیارات در دستور کار هیات دولت قرار دهد.»

 

 

گفته می شود سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می شود مجلس درباره ممنوعیت تولید محتوا در توییتر و یوتیوب طرحی را در دستور کار دارد، این شایعات را صراحتا تکذیب و تاکید کرد: چنین موضوعی در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار ندارد.وی تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس ممکن است طبق قانون، طرح های مختلفی را تدوین و به کمیسیون های تخصصی پیشنهاد دهند اما این مسئله به هیچ عنوان به معنی بررسی یا تصویب همه طرح ها در صحن مجلس نیست.

 

گفته می شود اتحادیه اروپا تحریم‌های خود برای ممنوعیت هفت موسسه مالی روسیه از شبکه ارتباطات بانکی سوئیفت را اجرایی کرده است.این تحریم‌ها در یک دوره انتقالی ۱۰ روزه اعمال می‌شود.دومین بانک بزرگ روسیه VTB هم تحت تأثیر این تحریم‌ها قرار گرفته است

 

 

گفته می شود محمود عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته ما به دنبال یک ارتباط متوازن با کشورهای مشروع دنیا هستیم. ما هیچ محدودیتی برای احترام و اعتماد متقابل با همه کشورها نداریم. امروز استراتژی دولت جدید نگاه به شرق است، اما صرف نظر از غرب هم نیست. به هر حال هشت سال سیاست خارجی ما بر مدار تقویت ارتباط با غرب شکل گرفته بود؛ به تعبیری تمام تخم مرغ‌ها در سبد غرب قرار گرفته بود که در نهایت نتیجه هم نداد و به قول رییس اسبق بانک مرکزی، نتیجه‌اش «هیچ» بود و آنها هم سواستفاده می‌کردند.

 

 

گفته می شود مدیر مسئول نشریه صبح صادق هرگونه ارتباط و آشنایی با «کاترین شکدم» نویسنده اسرائیلی را تکذیب کرد.

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس درباره حمله روسیه به اوکراین گفته اقدام روسیه نقض آشکار قوانین بین‌المللی، نقض آشکار مفاد اصول منشور سازمان ملل متحد و نقض حاکمیت اوکراین است.

 

 

گفته می شود در هجدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ سیدابراهیم رئیسی با حسن روحانی گفت‌وگوی تلفنی کرده است. ما از جزئیات این گفت‌وگو خبری منتشر نمی‌کنیم اما این تلفن را نشانه‌ی آن می‌دانیم که حتی رئیس‌جمهور مستقر هم مانند برخی اصول‌گرایان به فکر ایجاد دوقطبی با دولت قبل نیست. چنان که روحانی نیز قصد تخریب رئیسی را ندارد.

 

گفته می شود طبق قانون همه‌ی روسای جمهور پس از پایان دوره‌ی ریاست‌جمهوری حق دارند از املاک دولت دفتری داشته باشند و هزینه‌ی کارمندان این دفتر (که ظاهرا سقف آن پنج نفر است) هم با دولت وقت است. روحانی این قانون را درباره‌ی خاتمی و احمدی‌نژاد اجرا کرد، چه دو رئیس‌جمهور قبل از این دو به مقام رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده بودند و دفتری جدا نمی‌خواستند.تحویل دفتر به روحانی اما از شش ماه عبور کرده است و سرانجام با دستور مقام رهبری و پیگیری دفتر رهبری این کار انجام شد اما به دلایل تدارکاتی و حفاظتی هنوز روحانی دفتر را تحویل نگرفته است و هنوز در یک سالن کوچک از خانه‌ی شخصی‌اش پذیرای ملاقات‌کنندگان با خویش است.

 

 

گفته می شود رئیس اکثریت دموکرات سنا که به مخالفت با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران رای داده بود، مذاکرات آمریکا با ایران در وین را مهم خواند

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*