گفته می شود

 

 

گفته می شود محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب و رییس دفتر خاتمی در دوران ریاست جمهوری، در توضیح اینکه قبلا در صفحه‌ی شخصی‌اش نوشته بود که ممنوع الخروج است، ولی نمی‌داند چرا، گفت: این نمی‌دانیم به این دلیل است که هیچ حکمی نیست و ما بی‌دلیل ممنوع الخروجیم. من گذرنامه‌ام داشتم، یکی دو تا سفر هم بعد از سال ۸۸ رفتم؛ یک بار در فرودگاه امام حدود ۷ سال پیش در حال رفتن به پرواز بودم، بارهایم را هم تحویل داده بودم که دیدم نوشته‌اند ممنوع الخروج و گذرنامه‌ی مرا گرفتند. خیلی جاها سر زدم و پیگیری کردم، چون این گرفتن گذرنامه یک روال قانونی یا حقوقی نبود، بلکه یک تصمیم سیاسی بود و برای خیلی از دوستان این تصمیم گرفته شده بود. پیگیری‌های زیادی من داشتم با آدم‌های مختلف در سطوح مختلف مذاکره هم کردم، ولی نتیجه نداده و گذرنامه‌ی من همچنان دست خودم نیست.

 

گفته می شود غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر سیاسی گفته  یکی از عوامل تشدید اعتراضات احساس تبعیضی است. مردم احساس می‌کنند در شرایطی که محدودیت‌های اقتصادی زیادی بر دولت وجود دارد اما برخی برخوردارترند و این فشار، عادلانه‌ بر همه طبقات وارد نمی‌شود؛ بنابراین، بخشی از دلیل اعتراضات مشکلات اقتصادی است، بخش دیگر به حس تبیعضی مربوط می‌شود که مردم احساس می‌کنند.»

 

گفته می شود با وجود چند روز مانده به سال نوی میلادی، هنوز برای گروه تروریستی داعش دیر نشده که شادی جشن‌های سال ۲۰۲۲ را با انتشار تصاویری رعب‌آور برای مردم جهان از بین ببرد.  روزنامه انگلیسی “سان” پوستر ترسناک “بابا نوئلِ سر بریده شده” را که گروه تروریستی داعش از آن برای تهدید خریداران لوازم جشن کریسمس طراحی کرده، منتشر کرد.

 

گفته می شود وزیر کشور در حاشیه نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰با بیان اینکه بنزین امسال گران نخواهد شد، گفت: بودجه مناطق محروم در سال آینده افزایش خواهد یافت.

 

 

گفته می شود در اتفاقی نادر یک اپراتور تلفن همراه، شماره‌های رند را به حراج گذاشته که هر شماره حداقل ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

 

 

گفته می شود نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، قیمت هر لیتر گازوئیل در فوب خلیج فارس را ۶۰ برابر نرخ این فرآورده در ایران اعلام کرده است

 

 

 

گفته می شود کمیته تحقیق کنگره که درباره حمله سال پیش طرفداران ترامپ تحقیق می‌کند در صورتی که اثبات شود رئیس جمهور سابق مانع از انجام تحقیقات کنگره درباره این حمله شده است، می‌تواند تا ۲۰ سال زندان مواجه شود.

 

 

گفته می شود «ایران سپید» روزنامه ویژه نابینایان است که به خط فارسی و بریل در تهران چاپ می‌شد اما قریب به دو سال است که به بهانه کرونا متوقف مانده و کسی هم پاسخگوی این نیست که در نهایت چه اتفاقی برای این روزنامه قرار است بیفتد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*