ساخت اسپری خانگی قدرتمند برای درمان گلودرد

 

می‌توانید با ترکیب چند گیاه یک اسپری خانگی قدرتمند تهیه کرده و در درمان گلودرد استفاده کنید.

 

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از لرنینگ اِربز، فصل پاییز زمان آغاز همه گیری بیماری‌های ویروسی همانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی است. یکی از ویژگی‌های مشترک این بیماری‌ها بروز مشکلات متعدد به ویژه گلودرد است. با این حال، راهکار‌های ساده‌ای برای خلاصی از گلودرد وجود دارد.

می‌توانید با کمک موادی که در منزل دارید، یک ترکیب گیاهی بسیار موثر برای درمان گلودرد درست کنید. چینی‌ها از زمان‌های باستان تبحر خاصی در ترکیب گیاهان با یکدیگر و به دست آوردن عصاره‌های درمانی داشتند.

دارو‌های گیاهی تاثیرات گسترده‌ای بر بدن می‌گذارند. برای مثال، در مورد گلودرد دارو‌های گیاهی باعث تسکین درد، کاهش التهاب، مبارزه با عفونت، تسکین خارش و تحریک بافت، و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

در این مطلب طرز تهیه یک اسپری ضدگلودرد را به شما آموزش می‌دهیم. برای تهیه این اس‍پری  مواد زیررا نیاز داریم

ساخت اسپری خانگی قدرتمند برای درمان گلودرد/////‌

حال که با این مواد و خواص آن‌ها آشنا شدید، می‌توانیم به سراغ درست کردن اسپری گلودرد برویم. برای این منظور به ترکیبات ذیل نیازمند هستیم:

۱- ۳۵ گرم ریشه پاک شده سرخارگل
۲- ۲۵ گرم آقطی خشک شده
۳- ۳ گرم برگ مریم گلی خشک شده
۴- ۵ گرم زنجبیل آسیاب شده
۵- ۳ گرم ریشه شیرین بیان خشک شده
۶- یک قاشق غذاخوری عسل
۷- یک لیوان گلیسیرین گیاهی و دو سوم لیوان آب

تمام این ترکیبات را با هم مخلوط کرده و در یک شیشه بریزید. در شیشه را محکم بسته و در جای خنک قرار دهید. باید روزی یک بار این ترکیب را بهم بزنید و این کار را برای ۴ هفته ادامه دهید. پس از این مدت ترکیب را از یک صافی رد کنید تا آب آن از تفاله جدا شود.

حال می‌توانید این ترکیب را در صورت بروز گلودرد به گلوی خود اسپری کنید. این ترکیب می‌تواند روند التیام گلودرد را تسریع کرده و به از بین رفتن علائم بیماری کمک کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*